České dráhy, státní organizace, Divize dopravní cesty, o. z.
Rubrika
Veřejná soutěž
Publikováno
29. 11. 2000
Značka OV
110932-48/00
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; České dráhy, státní organizace, Divize dopravní cesty, o. z.
A-7
Soutěžní podmínky
České dráhy, státní organizace, Divize dopravní cesty, o. z.
vyhlašují
podle zákona č.199/94 Sb. v platném znění
(dále jen zákon)
obchodní veřejnou soutěž se zahraniční účastí
na zhotovitele stavby:
«ČD DDC, Optimalizace úseku tratě Ostrava - Petrovice»
1. Identifikační údaje zadavatele:
České dráhy s. o., Divize dopravní cesty o. z., nábř. L.Svobody
1222/12, 110 15 Praha 1, v sídle Stavební správy Olomouc, Nerudova 1,
Olomouc, PSČ 772 58.
Odpovědný zástupce: ing. Tomislav Kantůrek, vrchní ředitel Divize
dopravní cesty
IČO: 48118664, DIČ: 001-48118664
Kontaktní zaměstnanec zadavatele pro organizaci soutěže:
Milada Hofmanová, Stavební správa Olomouc, telefon číslo 068-4725181
(00420-68-4725181), fax číslo 068-4725221 (00420-68-4725221).
Kontaktní zaměstnanec zadavatele ve věcech technických:
Ing. Pavel Suk, Stavební správa Olomouc, telefon číslo 068-472483
(00420-68-472483), 0602/556446, fax číslo 068-4725221
(00420-68-4725221).
2. Předmět soutěže:
Předmětem obchodní veřejné soutěže je kompletní dodávka stavby «ČD
DDC, Optimalizace úseku tratě Ostrava - Petrovice», která je
součástí II. železničního tranzitního koridoru. Účelem stavby je
uvést traťový úsek Ostrava - Petrovice do stavebně technického a
provozního stavu tak, aby odpovídal následujícím parametrům:
a) zvýšení traťové rychlosti pro klasické soupravy i pro jednotky s
naklápěcími skříněmi do 160 km/hod.
b) dosažení prostorové průchodnosti tratě podle UIC GC
c) dosažení třídy zatížitelnosti D 4
V rámci modernizace je řešena rekonstrukce železničního spodku a
svršku, poloperonizace stanic, mimoúrovňový přechod na nástupiště,
rekonstrukce nástupišť, přejezdů, sanace nestabilních svahů,
rekonstrukce mostů a propustků, výstavba podchodů a pozemních
objektů. Dále je řešena rekonstrukce trakčního vedení,
zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, zařízení dispečerské řídící
techniky, silnoproudé elektrotechniky, rekonstrukce kabelových
vedení a osvětlení a protihluková opatření v dotčených úsecích.
Stavba má klasický charakter liniové stavby a v celém rozsahu bude
probíhat na stávajícím železničním tělese. Stavební práce budou
probíhat za jednokolejného obousměrného provozu.
3. Doba a místo plnění:
Zahájení prací: 04/2001
Ukončení prací: 11/2002
Ukončení zkušebního provozu: 05/2003
Místo plnění: železniční trať Břeclav - Přerov - Petrovice, traťový
úsek Ostrava - Petrovice, od km 269,242 pro kolej č. 2 a km 269,417
pro kolej č. 1 do km 292,602 a výběhy sklonových a směrových úprav
železničního svršku až po km 293,080 (Polsko).
4. Požadavky na splnění kvalifikačních předpokladů:
Kvalifikační předpoklady - dle § 2b), písemně doložené dle § 2c)
odst. 1 zákona. Kvalifikační předpoklad dle § 2b) odst. 1g) doloží
uchazeč originálem čestného prohlášení. Zahraniční osoby prokazují
kvalifikační předpoklady podle právního řádu platného v zemi jejich
sídla, popřípadě jejich bydliště. Současně předloží doklad, že
kvalifikační předpoklady odpovídají právním předpisům této země v
účasti v obchodní veřejné soutěži. V případě, že jednu nabídku
podává společně více uchazečů, předloží kvalifikační předpoklady
všichni uchazeči.
5. Další předpoklady:
a) uchazeč doloží (včetně podzhotovitelů) své technické a materiální
vybavení pro práce na železnici: mechanizaci a zařízení pro zemní
práce, speciální stroje pro práci na železničním svršku, zajištěná
mostní provizoria, mechanizaci pro manipulaci s mostními
konstrukcemi, které musí být postačující k provedení zakázky, a
jejich způsobilost k provádění prací při dodržení kvality podle
vybraných TKP Českých drah a doplňujících směrnic a předpisů ČD,
b) uchazeč prokáže (nejlépe výpočtem), že pro uvažovaný postup
výstavby má uchazeč, eventuálně uvažovaní podzhotovitelé, v odborných
profesích postačující počet zaměstnanců pro plnění zakázky,
c) přehled porovnatelných zakázek v oboru dopravního stavitelství
provedených uchazečem v posledních pěti letech s uvedením
objednavatele, objemu zakázky a místa a doby plnění,
d) doklad o udělení (ověřená kopie) certifikátu podle normy ČSN EN
ISO 9001 nebo ČSN EN ISO 9002 akreditovaným orgánem a plán jakosti
stavby v souladu s ČSN ISO 10 005 nebo příručku jakosti příslušné
stavby,
e) doklad o zkoušce pro vedoucí prací na dopravní cestě podle
předpisu ČD Ok 2/2 a doklad o oprávnění k činnosti na elektrickém
zařízení a v jeho blízkosti,
f) doklad o splnění zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání
autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných
inženýrů a techniků ve výstavbě, v platném znění, u vedoucích
pracovníků stavby,
g) Velký průkaz způsobilosti s rozšířením podle ČSN 73 2601-Z2 čl.
205 vydaný ve spolupráci s ČD (v případě, že předmětem zakázky je
výroba nebo montáž mostních ocelových konstrukcí),
h) uchazeč doloží u používaných vlastních speciálních drážních
vozidel platné průkazy způsobilosti. Pokud zhotovitel bude na
zakázce provozovat drážní dopravu na trati ČD, musí mít zhotovitel
nebo jeho dopravce smlouvu o provozování drážní dopravy ve smyslu
zákona č. 266/1994 Sb., v platném znění. Součástí nabídky v tomto
případě musí být i kopie této smlouvy a závazek uchazeče, že bude
plně zodpovídat za její dodržování s tím, že odpovědnost z této
smlouvy nemůže, a to ani smluvně, přenést na jinou osobu,
i) uchazeč musí prokázat, že má k dispozici pro zakázku management,
který je schopen odborně a organizačně zvládnout řízení a provádění
stavby. Navržený ředitel stavby musí prokázat minimálně desetiletou
zkušenost v provádění železničních staveb, ostatní specifikovaní
pracovníci (vedoucí jednotlivých oblastí řízení řídícího
managementu) musí prokázat minimálně pětiletou zkušenost v provádění
obdobných odborných prací,
j) uchazeč musí prokázat, že výše jeho vlastního jmění dokladovaná
auditovanými výsledky uvedenými ve výkazu «Rozvaha v plném rozsahu,
ř. 062, vydaném a schváleném MF ČR», dosahuje minimálně 50 % z
nabídkové ceny zakázky nebo minimálně 500 mil. Kč,
k) uchazeč u podzhotovitelů na zakázce musí prokázat jejich odbornou
a technickou způsobilost včetně certifikace podle ČSN EN ISO 9001
nebo ČSN EN 9002,
l) doložení schopnosti provést minimálně 50 % prací vlastními
kapacitami, kapacity společností ovládaných uchazečem se
započítávají do vlastních kapacit a musí být prokázány podle § 66
obchodního zákoníku,
m) uchazeč musí mít úspěšné zkušenosti z obdobných staveb
železničního charakteru (především u ČD) jako hlavní zhotovitel a
musí prokázat, že v posledních 36 měsících provedl práce na
železničních stavbách v ročním objemu minimálně ve výši 50 %
nabídkové ceny zakázky,
n) uchazeč musí prokázat, že má přístup k úvěrům a k dalším finančním
zdrojům dostačujícím k plynulému financování prací na zakázce po
dobu tří měsíců,
o) uchazeč musí doložit svou finanční stabilitu auditem ověřené
bilance firmy nebo prohlášením důvěryhodné banky, a to za období
posledních třech let, ze kterých musí být zřejmá spolehlivá finanční
situace uchazeče.
p) uchazeč musí doložit uzavřené pojistné smlouvy za škody způsobené
uchazečem na majetku Českých drah v minimální výši 20 mil. Kč.
V případě, že jednu nabídku podává společně více uchazečů, musí
další předpoklady nabídka splňovat jako celek
6. Způsob hodnocení nabídek:
Hodnocení nabídek bude provedeno dle následujících kritérií:
a) nabídková cena
b) kvalita návrhu technického řešení včetně účelného snížení
požadavků na omezení provozu
c) stupeň splnění dalších předpokladů
d) poskytnutí vyšších, ale současně reálných záruk za jakost
Pro hodnocení nabídek je rozhodující text české verze.
7. Způsob zpracování nabídky:
Nabídka musí být zpracována v jednom vyhotovení v českém jazyce a v
jednom vyhotovení v anglickém jazyce a v členění dle «Formuláře»,
který bude součástí zadávací dokumentace. Nabídkovou cenu uchazeč
zpracuje v korunách českých a uvede celkem bez DPH, DPH a včetně DPH
a bude členěna dle formuláře. Ve smlouvě o dílo bude nabídková cena
vybraného zhotovitele stanovena jako cena nejvýše přípustná. Způsob
úhrady díla (platební podmínky) jsou uvedeny v zadávací dokumentaci.
Nabídková cena bude součástí předložené nabídky. Nabídka musí být
podepsána statutárním orgánem nebo zástupcem uchazeče, jehož
oprávnění k tomuto úkonu vyplývá z výpisu z obchodního rejstříku
nebo z originálu, případně ověřené kopie plné moci přiložené k nabídce.
8. Soutěžní lhůta, termín a místo otevírání obálek:
Soutěžní lhůta se stanovuje od 29. 11. 2000 do 22. 1. 2001 do 10.00
hodin místního času. Otevírání obálek se uskuteční 22. 1. 2001 v
10.00 hodin místního času na Stavební správě Olomouc, Nerudova č. 1,
místnost číslo 212 ve 2. poschodí.
9. Zadávací lhůta: Zadávací lhůta je stanovena na 90 kalendářních dnů.
10. Způsob a místo pro podávání nabídek:
Uzavřené obálky s nabídkou, označené «Neotevírat - Soutěž - ČD DDC,
Optimalizace úseku tratě Ostrava-Petrovice» a opatřené na uzavření
razítkem, případně podpisem uchazeče či jeho statutárního zástupce,
se podávají na adrese Stavební správa Olomouc, Nerudova 1, 772 58
Olomouc. Osobně podané nabídky se přijímají tamtéž v místnosti č.
170 (2. poschodí) v soutěžní lhůtě, v pracovních dnech v době od
9.00 do 13.00 hodin místního času. Poslední den soutěžní lhůty se
nabídky přijímají do 10.00 hodin místního času. Rozhodující je
doručení nabídky na místo samé, včasné doručení nabídky poštou je
rizikem uchazeče.
11. Adresa, kde je možno vyžádat zadávací dokumentaci
Zadávací dokumentace bude poskytnuta ve dnech 30. 11, 1. 12., 4. 12.
a 5. 12. 2000 od 9.00 do 13.00 hodin místního času a dále dle dohody
na Stavební správě Olomouc, Nerudova 1, místnost č. 170 ve 2.
poschodí. Za zadávací dokumentaci uhradí uchazeč 168 000, -- Kč
(částka je včetně 5 % DPH). Poplatek složte na účet zadavatele číslo
81303-811/0100, var. symbol 9510107, u Komerční banky a.s. Olomouc.
Doklad o úhradě na účet předloží uchazeč při přebírání zadávací
dokumentace.
12. Požadavek na poskytnutí jistoty:
Zadavatel vyžaduje poskytnutí jistoty ve výši 25 000 000,-- Kč
(slovy dvacet pět miliónů korun českých), a to bankovní zárukou nebo
složením peněžní částky na účet číslo 81303-811/0100, var. symbol
19510107 u Komerční banky a.s. Olomouc. Peněžní částka musí být
uchazečem složena tak, aby byla připsána na účet zadavatele
nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek s nabídkami.
Jistota musí být poskytnuta před zahájením otevírání obálek s
nabídkami. Originál dokladu o složení jistoty doloží uchazeč v
obálce s nabídkou nebo ho předloží zadavateli nejpozději do konce
soutěžní lhůty. Zahraniční uchazeč je povinen doložit úředně ověřený
překlad dokladu o složení jistoty do českého jazyka. Platnost
bankovní záruky musí být zajištěna po dobu zadávací lhůty.
13. Další podmínky:
a) Zadavatel bude ve smlouvě o dílo požadovat složení kauce na
zhotovení díla, a to ve výši 3 % nabídkové ceny vybraného uchazeče.
b) Uchazeči jsou povinni dodržet soulad návrhu postupu výstavby s
možnostmi zadavatele v poskytování výluk, dále jsou povinni
respektovat roční objem prací určený zadavatelem.
c) Zadavatel připouští variantní řešení. Nesmí však dojít ke zhoršení
parametrů stavby.
d) Nedodržení podmínek požadovaných v zadávací dokumentaci nebo
předložení nabídky, která nebude plně odpovídat podmínkám soutěže,
jsou rizikem uchazeče a budou důvodem k odmítnutí nabídky.
e) Zadavatel si vyhrazuje právo na doplnění soutěžních podmínek a
zadávací dokumentace a na zrušení soutěže i bez udání důvodu.
f) Zadavatel si vyhrazuje právo odmítnout všechny nabídky, pokud mu
žádná z nich nebude vyhovovat.
g) Uchazeč nemá nárok na úhradu nákladů spojených s účastí v soutěži.
Vrchní ředitel DDC:
Ing. Tomislav Kantůrek v. r.
110932-48/00