VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Národní bezpečnostní úřad
D-1
Národní bezpečnostní úřad
zastoupený společností s ručením omezeným CERTOS
vyhlašuje ve smyslu zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek,
ve znění pozdějších předpisů
obchodní veřejnou soutěž na koupi nemovitosti pro sídlo úřadu
1. Vymezení plnění veřejné zakázky: Národní bezpečnostní úřad (dále jen
«zadavatel») vyhlašuje obchodní veřejnou soutěž (dále jen «soutěž») na
koupi administrativní budovy, případně souboru budov s pozemkem či
pozemky (dále jen «objekt») pro sídlo zadavatele. Základní požadavky na
objekt:
- objekt se musí nacházet na území hlavního města Prahy
- objekt musí umožnit využití pro účel sídla zadavatele v souladu s
platnými předpisy
- budova (budovy) a pozemek (pozemky) musejí být ve vlastnictví téhož
subjektu nebo musejí nabídku předložit společně všechny osoby, které
jsou vlastníky budovy (budov) a pozemku (pozemků)
- ke dni podpisu kupní smlouvy zaniknou veškerá práva třetích osob k
objektu vyjma práv nájemních, která zaniknou nejpozději ke dni
fyzického předání objektu (což musí uchazeč doložit před podpisem
kupní smlouvy) a vyjma práv zástavních, která zaniknou nejpozději
30. dne poté, co bude uhrazena první splátka nabídkové ceny za objekt
- minimální vzdálenost jakéhokoli stavebního prvku administrativní
části objektu od jakéhokoli stavebního prvku sousedící cizí stavby
musí být 5 metrů s možností průchodu této «vnější zóny»
- administrativní plocha alespoň 4000 m2 (bez vnitřních komunikací,
propojovacích prvků a sociálního zázemí)
- plocha využitelná ke skladovým účelům cca 1000 až 1500 m2 (pouze
v nejnižším stavebním podlaží objektu)
- prostory využitelné k výrobním účelům (dílny) cca 300 až 450 m2
(pouze v nejnižším stavebním podlaží objektu)
- prostory využitelné pro společné stravování se zázemím pro ohřev
stravy (kapacita 4 x 75 osob)
- vertikální přístupové prvky musejí umožňovat přístup k jednotlivým
podlažím nezávislým způsobem (možnost tvorby přístupových zón do
administrativních prostor jednotlivých podlaží)
- administrativní část objektu musí umožnit umístění cca 180 trezorů
a zařízení (zatížení 800 až 1500 kg/m2), přičemž se nevylučuje
jejich umístění v některém podzemním podlaží administrativní části
objektu
- možnost parkování alespoň 40 motorových vozidel v rámci pozemku
příslušného k objektu
- objekt musí být připojen na inženýrské sítě, rozvody musejí být ve
vyhovujícím technickém stavu
- objekt musí být vybaven speciálním zařízením (ústředna, rozvodna)
pro napojení objektu na veřejnou telekomunikační síť
Podrobněji viz zadávací dokumentaci.
2. Doba a místo plnění veřejné zakázky: Fyzické předání vyklizeného
objektu zadavateli se uskuteční dne 31. srpna 2000, nedohodnou-li se
strany jinak (s přihlédnutím k stavu povolení a zápisu vkladu
vlastnického práva zadavatele do katastru nemovitostí). Místem plnění
veřejné zakázky je území hlavního města Prahy.
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů: Uchazeč prokáže
kvalifikační předpoklady v rozsahu 2b zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání
veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen «zákon») způsobem
podle 2c zákona. Originály či úředně ověřené kopie příslušných dokladů
předloží uchazeč v originálním vyhotovení nabídky. V kopii nabídky postačí
neověřené kopie dokladů. Předkládá-li nabídku více osob společně, požaduje
zadavatel prokázání kvalifikačních předpokladů od všech těchto osob.
Podrobněji viz zadávací dokumentaci.
4. Další doklady nezbytné pro plnění veřejné zakázky: Uchazeč předloží
v nabídce tyto další doklady:
- výpis z katastru nemovitostí ne starší než jeden měsíc ode dne
podání nabídky, doplněný o čestné prohlášení, že tento stav trvá ke
dni podání nabídky a bude zachován do doby uzavření smlouvy,
tj. během zadávací lhůty prodloužené o 90 dnů, umístí-li se uchazeč na
prvním až třetím pořadí
- nabývací titul (nabývací tituly) dokladující způsob nabytí objektu
- čestné prohlášení o veškerých právech třetích osob k objektu, ve
kterém budou uvedena zejména všechna zástavní práva, věcná břemena,
nájemní vztahy, jiné obdobné vztahy a smlouvy o správě objektu,
přičemž čestné prohlášení bude obsahovat výslovné prohlášení, že je
pravdivé a úplné
- listiny dokladující veškerá práva třetích osob k objektu, jakož i
listiny dokladující případný zánik těchto vztahů, zejména podané
výpovědi a dohody o ukončení vztahu
- čestné prohlášení ohledně daňových pohledávek a jiných nedoplatků
váznoucích na objektu
- čestné prohlášení ohledně současných nebo možných soudních či
jiných sporů týkajících se objektu, zejména pak sporů, které se
týkají vlastnických a jiných věcných práv k objektu
- znalecký posudek ohledně stavebně technického stavu objektu nebo
podrobný popis stavebně technického stavu objektu
- čestné prohlášení, že uchazeči nejsou známy skutečnosti, které by
znemožňovaly či ztěžovaly využití objektu k účelu sídla zadavatele
nebo výčet takových skutečností
- výpis z katastrální mapy dokladující umístění objektu
- pravomocné kolaudační rozhodnutí a nebo čestné prohlášení o tom,
k jakému účelu byla (bude) budova (budovy) zkolaudována
V případě, že objekt tvoří více budov nebo více pozemků, budou výše
uvedené doklady předloženy ke každé budově, resp. každému pozemku.
Veškeré doklady a listiny budou předloženy v originálu nebo v úředně
ověřené kopii, a to v originálu nabídky. V kopii nabídky postačí jejich
neověřené kopie. Zadavatel výslovně upozorňuje zájemce o veřejnou
zakázku, že nepředložení výše uvedených dokladů bude mít za následek
vyloučení příslušného uchazeče ze soutěže. Podrobněji viz zadávací
dokumentaci.
5. Způsob hodnocení nabídek: Hodnocení nabídek bude provedeno bodovým
systémem pomocí více kritérií. Kritéria jsou uvedena v sestupném pořadí
podle stupně významu, který jim zadavatel přisuzuje:
- úroveň rizik spojených s možností zpochybnění vlastnických práv
- stavebně technický stav objektu
- výše nabídkové ceny
- rozsah úprav vnitřní dispozice nezbytných pro využívání objektu
zadavatelem
- dispozice objektu (počet nadzemních podlaží, počet podzemních
podlaží, půdorysná plocha prvního nadzemního podlaží hlavní
administrativní budovy)
- dislokace objektu vzhledem k zájmovým ústředním orgánům státní
správy především k Ministerstvu zahraničních věcí, Ministerstvu
vnitra a Ministerstvu obrany s ohledem na jejich dostupnost
- další bezpečnostní faktory (např. vzdálenost k neveřejným
komunikačním sítím, možnost využití stavebních prvků objektu k
instalaci speciálních technických zařízení, výskyt rušivých prvků v
okolí objektu, umístění objektu vzhledem k dalším zařízením, jimiž
disponuje zadavatel)
Podrobněji viz zadávací dokumentaci.
6. Způsob zpracování nabídky:
- Nabídku podá uchazeč písemně ve dvou vyhotoveních (originál a
kopie) v jediné obálce. Nabídka včetně veškerých dokumentů bude
zpracována v českém jazyce. V případě pochybností nebo rozporů se
považuje za rozhodující originál nabídky.
- Nabídka musí akceptovat veškeré formální i věcné požadavky
zadavatele uvedené v podmínkách soutěže a v zadávací dokumentaci.
Nabídka včetně veškerých čestných prohlášení a dalších dokladů
(nejsou-li úředními listinami) bude potvrzena statutárním orgánem
uchazeče nebo osobou pověřenou zastupováním statutárního orgánu
uchazeče; v takovém případě doloží uchazeč v nabídce originál
příslušné plné moci.
- Předkládá-li nabídku více osob společně, nabídka bude obsahovat
smlouvu o sdružení za účelem plnění této veřejné zakázky. Smlouva o
sdružení musí obsahovat ustanovení o zastupování sdružení jediným
právním subjektem a vymezení odpovědnosti jednotlivých členů sdružení.
- Součástí nabídky bude podrobný popis nabízeného objektu, případně
znalecký posudek ohledně stavebně technického stavu objektu a
výkresová dokumentace v rozsahu a podrobnosti poskytující
jednoznačné informace o plošné i prostorové dispozici objektu (počet
a rozměry budov, jejich propojení, přístupové komunikace, nadzemní a
podzemní podlaží, vnitřní uspořádání jednotlivých částí objektu,
vzdálenost sousedních cizích staveb atd.).
- Součástí nabídky bude vyplněný formulář kupní smlouvy a vyplněný
formulář plné moci, opravňující zadavatele k ověření skutečností
tvrzených uchazečem v čestných prohlášeních; formuláře jsou přílohou
zadávací dokumentace. Bude-li plná moc odvolána před ověřením
rozhodných skutečností, bude uchazeč vyloučen ze soutěže.
- Uchazeč uvede v nabídce jméno, telefon a fax osoby, která je
oprávněna a povinna na žádost zadavatele umožnit prohlídku objektu.
- Nabídka bude kvalitním způsobem vytištěna na bílém papíře a bude
svázána či jinak odpovídajícím způsobem zabezpečena proti
neoprávněnému nakládání s jednotlivými listy včetně příloh (i v
případě podání nabídky v kroužkovém pořadači). Nabídka nebude
obsahovat opravy a přepisy, které by zadavatele mohly uvést v omyl.
- Všechny listy nabídky i příloh budou v pravém dolním rohu
očíslovány průběžnou číselnou řadou. Posledním listem nabídky bude
prohlášení uchazeče potvrzené statutárním orgánem (zmocněnou osobou)
o celkovém počtu listů v nabídce.
Podrobněji viz zadávací dokumentaci.
7. Způsob zpracování nabídkové ceny:
- Nabídkovou cenou je rozumí cena, kterou uchazeč navrhuje zadavateli
za koupi objektu ve své nabídce, včetně případné daně z přidané
hodnoty (DPH), pokud v souvislosti s prodejem objektu vznikne
povinnost DPH platit, a to i tehdy, pokud by se uchazeč stal plátcem
DPH až po podání nabídky.
- Uchazeči stanoví nabídkovou cenu jako cenu nejvýše přípustnou,
kterou není možné překročit a která nebude nikterak navyšována;
je-li uchazeč plátcem DPH (anebo stane-li se jím v době, která je
rozhodná pro vznik povinnosti platit DPH v souvislosti s prodejem
objektu), bude nabídková cena rozlišena na kupní cenu a DPH (které v
souhrnu tvoří cenu nabídkovou). I pokud by toto rozlišení uvedeno
nebylo a uchazeč by se kupř. teprve po podání nabídky stal plátcem
DPH, platí, že nabídková cena v sobě již DPH zahrnovala. Uchazeč je
tedy povinen příslušnou část nabídkové ceny odvést jako DPH; nemá
tudíž vůči zadavateli z titulu DPH nárok na další plnění nad rámec
nabídkové ceny.
- Nabídková cena bude dále rozčleněna na dílčí ceny za jednotlivé
části objektu - budovu (budovy) a pozemek (pozemky); tyto dílčí ceny
budou rovněž rozlišeny na ceny bez DPH a DPH.
Podrobněji viz zadávací dokumentaci.
8. Platební podmínky: Úhrada nabídkové ceny bude provedena v české měně,
a to ve dvou splátkách. První splátka ve výši 50 % nabídkové ceny bude
uhrazena do 30 dnů ode dne, kdy bude zadavateli doručena kupní smlouva
s doložkou katastrálního úřadu o povolení a zápisu vkladu vlastnického
práva zadavatele k objektu do katastru nemovitostí. Druhá splátka ve výši
50 % nabídkové ceny bude zadavatelem uhrazena do 10 měsíců od téhož dne
za podmínky, že uchazeč zadavateli doloží, že jako prodávající uhradil
daň z převodu nemovitostí, jinak po uplynutí uvedené lhůty teprve poté,
co uchazeč zadavateli úhradu daně z převodu nemovitostí doloží. Zálohu
zadavatel neposkytne. Zadavatel předá vybranému uchazeči před podpisem
kupní smlouvy na požádání příslušné usnesení vlády nebo jiným způsobem
doloží svou platební schopnost.
9. Soutěžní Ihůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami: Soutěžní
Ihůta činí 36 kalendářních dnů, začíná běžet dnem vyhlášení soutěže
v Obchodním věstníku č. 9/2000, tj. dnem 1. března 2000, a končí dnem
a hodinou otevírání obálek. Otevírání obálek se uskuteční dne 6. dubna 2000
v 10.00 hodin v sídle zadavatele (Praha 6, Bubenečská 20). Sraz účastníků
otevírání obálek je v 9:45 ve vrátnici.
10. Zadávací Ihůta: Zadávací Ihůta činí 90 kalendářních dnů.
11. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze nabídky podat osobně:
- Uchazeči mohou podat nabídku doporučeně poštou na adresu: Národní
bezpečnostní úřad, pošt. přihrádka 2100, 160 49 Praha 6.
- Uchazeči mohou podat nabídku rovněž osobně na adrese zadavatele
(Bubenečská 20, Praha 6) v pracovních dnech od 9.00 do 15.00 hodin.
Osobami oprávněnými k převzetí nabídky jsou kromě kontaktní osoby
zadavatele rovněž pí Bielcová a pí Brožová, tel. (02) 61431306,
(02) 61431770, (02) 61431511. V poslední den soutěžní lhůty je možné
podávat nabídky osobně pouze od 9.00 do 10.00 hodin. Zadavatel
doporučuje uchazečům preferovat osobní podání nabídky.
- Uchazeči podají nabídky v uzavřených obálkách označených «Soutěž -
sídlo NBÚ - neotvírat»; obálky budou na uzavření opatřeny razítky
uchazeče. Nabídky musejí být do konce soutěžní lhůty doručeny
zadavateli.
12. Název, sídlo, telefon a fax zadavatele: Národní bezpečnostní úřad,
Bubenečská 20, Praha 6. Kontaktní osobou zadavatele pro soutěž je Ing.
Helena Lachoutová, ředitelka provozně-ekonomického odboru, tel. (02) 61431511,
(02) 61431770, fax (02) 61431587.
13. Osoba pověřená výkonem zadavatelských činností: Certos s. r. o.,
Kozlovská 3a, 160 00 Praha 6. Konzultantem pověřené osoby pro soutěž je
Ing. Martin Kovařík, tel. (02) 24320652, (02) 24321437, fax (02) 24324673.
Pověřená osoba je zadavatelem zmocněna k výkonu zadavatelských
činností v souladu s 69 zákona, jakož i k právním úkonům nezbytným
k zajištění těchto činností.
14. Informační schůzka: Informační schůzka zájemců o veřejnou zakázku se
uskuteční dne 15. března 2000 v 9.00 na adrese zadavatele. Sraz účastníků
informační schůzky je v 8.45 ve vrátnici. Účast na informační schůzce je
pro zájemce o veřejnou zakázku povinná. Dotazy, jejichž zodpovězení budou
zájemci o veřejnou zakázku požadovat na informační schůzce, sdělí
pověřené osobě (Certos s. r. o.) písemně, faxem či telefonicky nejméně
3 pracovní dny před termínem konání informační schůzky. Žádné další
informace nebudou zadavatelem ani pověřenou osobou v průběhu soutěžní
lhůty zájemcům o veřejnou zakázku poskytovány. Podrobněji viz zadávací
dokumentaci.
15. Požadavek na poskytnutí jistoty: Zadavatel požaduje v souladu s 23
zákona poskytnutí jistoty ve výši 5 000 000 Kč (slovy: pět milionů korun
českých). Jistota může být poskytnuta jednou z forem uvedených v 24
zákona. Originál dokladu o poskytnutí jistoty doloží uchazeč v originálu
nabídky. Není-li doklad v českém jazyce, musí být přiložen rovněž jeho
úředně autorizovaný překlad.
- Pro poskytnutí jistoty formou složení peněžní částky je stanoven
účet vedený u České národní banky Praha 1, č. účtu:
6015-105881/0710, var. symbol 21. Jistota poskytnutá složením
peněžní částky se považuje za poskytnutou okamžikem připsání na
uvedený účet zadavatele. Dokladem prokazujícím poskytnutí jistoty je
výpis z účtu uchazeče, na kterém je příslušná částka prokazatelně
odepsána ve prospěch úŠtu zadavatele. Při poskytnutí jistoty
složením peněžní částky na účet zadavatele v hotovosti je dokladem
originál bankovní složenky potvrzený příslušnou pobočkou ČNB.
Jistota musí být připsána na účet zadavatele nejpozději do konce
soutěžní lhůty.
- Při poskytnutí jistoty složením peněžní částky na zvláštní účet
uchazeče je dokladem o poskytnutí jistoty originál potvrzení banky
o vedení účtu, o jeho aktuálním zůstatku v minimální výši odpovídající
požadované jistotě a o zřízení výhradního dispozičního práva k tomuto
účtu zadavateli.
- Při poskytnutí jistoty formou bankovní záruky je dokladem o poskytnutí
jistoty písemné prohlášení banky v záruční listině
(platné minimálně 90 dnů po uplynutí zadávací lhůty), že přebírá
vůči zadavateli jako věřiteli neodvolatelnou záruku za částku
odpovídající výši požadované jistoty. Záruční listina musí obsahovat
závazek peněžního ústavu vyplatit zadavateli bez odkladu a bez
námitek celou částku vedenou jako neodvolatelnou záruku po obdržení
první výzvy zadavatele.
16. Zadávací dokumentace: Zadávací dokumentace obsahuje další specifikaci
požadavků zadavatele na předmět plnění veřejné zakázky, podrobné
rozpracování podmínek soutěže, formulář kupní smlouvy a formulář plné
moci, které jsou uchazeči povinni vyplněné předložit v nabídce. Zadávací
dokumentaci je možné vyzvednout v pracovních dnech od 9.00 do 12.00 a
od 14.00 do 16.00 hodin po celou dobu soutěžní lhůty na adrese pověřené
osoby (Kozlovská 3a, Praha 6). Zadávací dokumentaci je nutné objednat
u pověřené osoby písemně nebo faxem nejméně jeden pracovní den před
požadovaným termínem vyzvednutí; úhrada za použití reprodukční techniky
nebude požadována. Zadávací dokumentace bude vydána pouze proti čestnému
prohlášení statutárního orgánu zájemce o veřejnou zakázku, které bude
obsahovat identifikační údaje zájemce (obchodní jméno, sídlo, IČO, tel., fax)
a kterým se zájemce zaváže k mlčenlivosti o skutečnostech uvedených
v zadávací dokumentaci, jakož i k použití zadávací dokumentace výhradně
ke zpracování nabídky do soutěže. V čestném prohlášení bude dále uvedeno
jméno osoby oprávněné k vyzvednutí zadávací dokumentace a jméno osoby
odpovědné za zpracování nabídky. Přílohou čestného prohlášení bude kopie
(postačí neověřená) výpisu z obchodního rejstříku zájemce o veřejnou
zakázku (je-li do něj zapsán).
17. Další podmínky soutěže:
a) Zadavatel si vyhrazuje právo změnit podmínky soutěže, odmítnout
všechny nabídky, případně soutěž zrušit.
b) Zadavatel omezuje soutěž na tuzemské osoby ve smyslu 2 písm. d)
zákona.
c) Zadavatel si vyhrazuje právo před rozhodnutím o výběru
nejvhodnější nabídky provést podle vlastní úvahy prohlídku uchazeči
nabídnutých objektů; vyhrazením tohoto práva není zadavatel zavázán
k prohlídce všech nabídnutých objektů.
d) Zadavatel nepřipouští variantní řešení ani rozdělení veřejné
zakázky na dílčí plnění.
e) Podrobné podmínky soutěže jsou dále rozpracovány v zadávací
dokumentaci; v případě rozporu mezi vyhlášením podmínek soutěže a
zadávací dokumentací se považuje za rozhodné znění podmínek
zveřejněných v Obchodním věstníku.
f) Zadavatel si vyhrazuje právo vyloučit ze soutěže uchazeče, který
se jako zájemce o veřejnou zakázku neúčastnil informační schůzky
nebo předepsaným způsobem nepřevzal zadávací dokumentaci.
091968-09/00