Portál veřejné správy

Zápis 091968-09/00

Obchodní jménoNárodní bezpečnostní úřad
RubrikaVeřejná soutěž
Publikováno01. 03. 2000
Značka OV091968-09/00
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Národní bezpečnostní úřad D-1 Národní bezpečnostní úřad zastoupený společností s ručením omezeným CERTOS vyhlašuje ve smyslu zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů obchodní veřejnou soutěž na koupi nemovitosti pro sídlo úřadu 1. Vymezení plnění veřejné zakázky: Národní bezpečnostní úřad (dále jen «zadavatel») vyhlašuje obchodní veřejnou soutěž (dále jen «soutěž») na koupi administrativní budovy, případně souboru budov s pozemkem či pozemky (dále jen «objekt») pro sídlo zadavatele. Základní požadavky na objekt: - objekt se musí nacházet na území hlavního města Prahy - objekt musí umožnit využití pro účel sídla zadavatele v souladu s platnými předpisy - budova (budovy) a pozemek (pozemky) musejí být ve vlastnictví téhož subjektu nebo musejí nabídku předložit společně všechny osoby, které jsou vlastníky budovy (budov) a pozemku (pozemků) - ke dni podpisu kupní smlouvy zaniknou veškerá práva třetích osob k objektu vyjma práv nájemních, která zaniknou nejpozději ke dni fyzického předání objektu (což musí uchazeč doložit před podpisem kupní smlouvy) a vyjma práv zástavních, která zaniknou nejpozději 30. dne poté, co bude uhrazena první splátka nabídkové ceny za objekt - minimální vzdálenost jakéhokoli stavebního prvku administrativní části objektu od jakéhokoli stavebního prvku sousedící cizí stavby musí být 5 metrů s možností průchodu této «vnější zóny» - administrativní plocha alespoň 4000 m2 (bez vnitřních komunikací, propojovacích prvků a sociálního zázemí) - plocha využitelná ke skladovým účelům cca 1000 až 1500 m2 (pouze v nejnižším stavebním podlaží objektu) - prostory využitelné k výrobním účelům (dílny) cca 300 až 450 m2 (pouze v nejnižším stavebním podlaží objektu) - prostory využitelné pro společné stravování se zázemím pro ohřev stravy (kapacita 4 x 75 osob) - vertikální přístupové prvky musejí umožňovat přístup k jednotlivým podlažím nezávislým způsobem (možnost tvorby přístupových zón do administrativních prostor jednotlivých podlaží) - administrativní část objektu musí umožnit umístění cca 180 trezorů a zařízení (zatížení 800 až 1500 kg/m2), přičemž se nevylučuje jejich umístění v některém podzemním podlaží administrativní části objektu - možnost parkování alespoň 40 motorových vozidel v rámci pozemku příslušného k objektu - objekt musí být připojen na inženýrské sítě, rozvody musejí být ve vyhovujícím technickém stavu - objekt musí být vybaven speciálním zařízením (ústředna, rozvodna) pro napojení objektu na veřejnou telekomunikační síť Podrobněji viz zadávací dokumentaci. 2. Doba a místo plnění veřejné zakázky: Fyzické předání vyklizeného objektu zadavateli se uskuteční dne 31. srpna 2000, nedohodnou-li se strany jinak (s přihlédnutím k stavu povolení a zápisu vkladu vlastnického práva zadavatele do katastru nemovitostí). Místem plnění veřejné zakázky je území hlavního města Prahy. 3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů: Uchazeč prokáže kvalifikační předpoklady v rozsahu  2b zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen «zákon») způsobem podle  2c zákona. Originály či úředně ověřené kopie příslušných dokladů předloží uchazeč v originálním vyhotovení nabídky. V kopii nabídky postačí neověřené kopie dokladů. Předkládá-li nabídku více osob společně, požaduje zadavatel prokázání kvalifikačních předpokladů od všech těchto osob. Podrobněji viz zadávací dokumentaci. 4. Další doklady nezbytné pro plnění veřejné zakázky: Uchazeč předloží v nabídce tyto další doklady: - výpis z katastru nemovitostí ne starší než jeden měsíc ode dne podání nabídky, doplněný o čestné prohlášení, že tento stav trvá ke dni podání nabídky a bude zachován do doby uzavření smlouvy, tj. během zadávací lhůty prodloužené o 90 dnů, umístí-li se uchazeč na prvním až třetím pořadí - nabývací titul (nabývací tituly) dokladující způsob nabytí objektu - čestné prohlášení o veškerých právech třetích osob k objektu, ve kterém budou uvedena zejména všechna zástavní práva, věcná břemena, nájemní vztahy, jiné obdobné vztahy a smlouvy o správě objektu, přičemž čestné prohlášení bude obsahovat výslovné prohlášení, že je pravdivé a úplné - listiny dokladující veškerá práva třetích osob k objektu, jakož i listiny dokladující případný zánik těchto vztahů, zejména podané výpovědi a dohody o ukončení vztahu - čestné prohlášení ohledně daňových pohledávek a jiných nedoplatků váznoucích na objektu - čestné prohlášení ohledně současných nebo možných soudních či jiných sporů týkajících se objektu, zejména pak sporů, které se týkají vlastnických a jiných věcných práv k objektu - znalecký posudek ohledně stavebně technického stavu objektu nebo podrobný popis stavebně technického stavu objektu - čestné prohlášení, že uchazeči nejsou známy skutečnosti, které by znemožňovaly či ztěžovaly využití objektu k účelu sídla zadavatele nebo výčet takových skutečností - výpis z katastrální mapy dokladující umístění objektu - pravomocné kolaudační rozhodnutí a nebo čestné prohlášení o tom, k jakému účelu byla (bude) budova (budovy) zkolaudována V případě, že objekt tvoří více budov nebo více pozemků, budou výše uvedené doklady předloženy ke každé budově, resp. každému pozemku. Veškeré doklady a listiny budou předloženy v originálu nebo v úředně ověřené kopii, a to v originálu nabídky. V kopii nabídky postačí jejich neověřené kopie. Zadavatel výslovně upozorňuje zájemce o veřejnou zakázku, že nepředložení výše uvedených dokladů bude mít za následek vyloučení příslušného uchazeče ze soutěže. Podrobněji viz zadávací dokumentaci. 5. Způsob hodnocení nabídek: Hodnocení nabídek bude provedeno bodovým systémem pomocí více kritérií. Kritéria jsou uvedena v sestupném pořadí podle stupně významu, který jim zadavatel přisuzuje: - úroveň rizik spojených s možností zpochybnění vlastnických práv - stavebně technický stav objektu - výše nabídkové ceny - rozsah úprav vnitřní dispozice nezbytných pro využívání objektu zadavatelem - dispozice objektu (počet nadzemních podlaží, počet podzemních podlaží, půdorysná plocha prvního nadzemního podlaží hlavní administrativní budovy) - dislokace objektu vzhledem k zájmovým ústředním orgánům státní správy především k Ministerstvu zahraničních věcí, Ministerstvu vnitra a Ministerstvu obrany s ohledem na jejich dostupnost - další bezpečnostní faktory (např. vzdálenost k neveřejným komunikačním sítím, možnost využití stavebních prvků objektu k instalaci speciálních technických zařízení, výskyt rušivých prvků v okolí objektu, umístění objektu vzhledem k dalším zařízením, jimiž disponuje zadavatel) Podrobněji viz zadávací dokumentaci. 6. Způsob zpracování nabídky: - Nabídku podá uchazeč písemně ve dvou vyhotoveních (originál a kopie) v jediné obálce. Nabídka včetně veškerých dokumentů bude zpracována v českém jazyce. V případě pochybností nebo rozporů se považuje za rozhodující originál nabídky. - Nabídka musí akceptovat veškeré formální i věcné požadavky zadavatele uvedené v podmínkách soutěže a v zadávací dokumentaci. Nabídka včetně veškerých čestných prohlášení a dalších dokladů (nejsou-li úředními listinami) bude potvrzena statutárním orgánem uchazeče nebo osobou pověřenou zastupováním statutárního orgánu uchazeče; v takovém případě doloží uchazeč v nabídce originál příslušné plné moci. - Předkládá-li nabídku více osob společně, nabídka bude obsahovat smlouvu o sdružení za účelem plnění této veřejné zakázky. Smlouva o sdružení musí obsahovat ustanovení o zastupování sdružení jediným právním subjektem a vymezení odpovědnosti jednotlivých členů sdružení. - Součástí nabídky bude podrobný popis nabízeného objektu, případně znalecký posudek ohledně stavebně technického stavu objektu a výkresová dokumentace v rozsahu a podrobnosti poskytující jednoznačné informace o plošné i prostorové dispozici objektu (počet a rozměry budov, jejich propojení, přístupové komunikace, nadzemní a podzemní podlaží, vnitřní uspořádání jednotlivých částí objektu, vzdálenost sousedních cizích staveb atd.). - Součástí nabídky bude vyplněný formulář kupní smlouvy a vyplněný formulář plné moci, opravňující zadavatele k ověření skutečností tvrzených uchazečem v čestných prohlášeních; formuláře jsou přílohou zadávací dokumentace. Bude-li plná moc odvolána před ověřením rozhodných skutečností, bude uchazeč vyloučen ze soutěže. - Uchazeč uvede v nabídce jméno, telefon a fax osoby, která je oprávněna a povinna na žádost zadavatele umožnit prohlídku objektu. - Nabídka bude kvalitním způsobem vytištěna na bílém papíře a bude svázána či jinak odpovídajícím způsobem zabezpečena proti neoprávněnému nakládání s jednotlivými listy včetně příloh (i v případě podání nabídky v kroužkovém pořadači). Nabídka nebude obsahovat opravy a přepisy, které by zadavatele mohly uvést v omyl. - Všechny listy nabídky i příloh budou v pravém dolním rohu očíslovány průběžnou číselnou řadou. Posledním listem nabídky bude prohlášení uchazeče potvrzené statutárním orgánem (zmocněnou osobou) o celkovém počtu listů v nabídce. Podrobněji viz zadávací dokumentaci. 7. Způsob zpracování nabídkové ceny: - Nabídkovou cenou je rozumí cena, kterou uchazeč navrhuje zadavateli za koupi objektu ve své nabídce, včetně případné daně z přidané hodnoty (DPH), pokud v souvislosti s prodejem objektu vznikne povinnost DPH platit, a to i tehdy, pokud by se uchazeč stal plátcem DPH až po podání nabídky. - Uchazeči stanoví nabídkovou cenu jako cenu nejvýše přípustnou, kterou není možné překročit a která nebude nikterak navyšována; je-li uchazeč plátcem DPH (anebo stane-li se jím v době, která je rozhodná pro vznik povinnosti platit DPH v souvislosti s prodejem objektu), bude nabídková cena rozlišena na kupní cenu a DPH (které v souhrnu tvoří cenu nabídkovou). I pokud by toto rozlišení uvedeno nebylo a uchazeč by se kupř. teprve po podání nabídky stal plátcem DPH, platí, že nabídková cena v sobě již DPH zahrnovala. Uchazeč je tedy povinen příslušnou část nabídkové ceny odvést jako DPH; nemá tudíž vůči zadavateli z titulu DPH nárok na další plnění nad rámec nabídkové ceny. - Nabídková cena bude dále rozčleněna na dílčí ceny za jednotlivé části objektu - budovu (budovy) a pozemek (pozemky); tyto dílčí ceny budou rovněž rozlišeny na ceny bez DPH a DPH. Podrobněji viz zadávací dokumentaci. 8. Platební podmínky: Úhrada nabídkové ceny bude provedena v české měně, a to ve dvou splátkách. První splátka ve výši 50 % nabídkové ceny bude uhrazena do 30 dnů ode dne, kdy bude zadavateli doručena kupní smlouva s doložkou katastrálního úřadu o povolení a zápisu vkladu vlastnického práva zadavatele k objektu do katastru nemovitostí. Druhá splátka ve výši 50 % nabídkové ceny bude zadavatelem uhrazena do 10 měsíců od téhož dne za podmínky, že uchazeč zadavateli doloží, že jako prodávající uhradil daň z převodu nemovitostí, jinak po uplynutí uvedené lhůty teprve poté, co uchazeč zadavateli úhradu daně z převodu nemovitostí doloží. Zálohu zadavatel neposkytne. Zadavatel předá vybranému uchazeči před podpisem kupní smlouvy na požádání příslušné usnesení vlády nebo jiným způsobem doloží svou platební schopnost. 9. Soutěžní Ihůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami: Soutěžní Ihůta činí 36 kalendářních dnů, začíná běžet dnem vyhlášení soutěže v Obchodním věstníku č. 9/2000, tj. dnem 1. března 2000, a končí dnem a hodinou otevírání obálek. Otevírání obálek se uskuteční dne 6. dubna 2000 v 10.00 hodin v sídle zadavatele (Praha 6, Bubenečská 20). Sraz účastníků otevírání obálek je v 9:45 ve vrátnici. 10. Zadávací Ihůta: Zadávací Ihůta činí 90 kalendářních dnů. 11. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze nabídky podat osobně: - Uchazeči mohou podat nabídku doporučeně poštou na adresu: Národní bezpečnostní úřad, pošt. přihrádka 2100, 160 49 Praha 6. - Uchazeči mohou podat nabídku rovněž osobně na adrese zadavatele (Bubenečská 20, Praha 6) v pracovních dnech od 9.00 do 15.00 hodin. Osobami oprávněnými k převzetí nabídky jsou kromě kontaktní osoby zadavatele rovněž pí Bielcová a pí Brožová, tel. (02) 61431306, (02) 61431770, (02) 61431511. V poslední den soutěžní lhůty je možné podávat nabídky osobně pouze od 9.00 do 10.00 hodin. Zadavatel doporučuje uchazečům preferovat osobní podání nabídky. - Uchazeči podají nabídky v uzavřených obálkách označených «Soutěž - sídlo NBÚ - neotvírat»; obálky budou na uzavření opatřeny razítky uchazeče. Nabídky musejí být do konce soutěžní lhůty doručeny zadavateli. 12. Název, sídlo, telefon a fax zadavatele: Národní bezpečnostní úřad, Bubenečská 20, Praha 6. Kontaktní osobou zadavatele pro soutěž je Ing. Helena Lachoutová, ředitelka provozně-ekonomického odboru, tel. (02) 61431511, (02) 61431770, fax (02) 61431587. 13. Osoba pověřená výkonem zadavatelských činností: Certos s. r. o., Kozlovská 3a, 160 00 Praha 6. Konzultantem pověřené osoby pro soutěž je Ing. Martin Kovařík, tel. (02) 24320652, (02) 24321437, fax (02) 24324673. Pověřená osoba je zadavatelem zmocněna k výkonu zadavatelských činností v souladu s  69 zákona, jakož i k právním úkonům nezbytným k zajištění těchto činností. 14. Informační schůzka: Informační schůzka zájemců o veřejnou zakázku se uskuteční dne 15. března 2000 v 9.00 na adrese zadavatele. Sraz účastníků informační schůzky je v 8.45 ve vrátnici. Účast na informační schůzce je pro zájemce o veřejnou zakázku povinná. Dotazy, jejichž zodpovězení budou zájemci o veřejnou zakázku požadovat na informační schůzce, sdělí pověřené osobě (Certos s. r. o.) písemně, faxem či telefonicky nejméně 3 pracovní dny před termínem konání informační schůzky. Žádné další informace nebudou zadavatelem ani pověřenou osobou v průběhu soutěžní lhůty zájemcům o veřejnou zakázku poskytovány. Podrobněji viz zadávací dokumentaci. 15. Požadavek na poskytnutí jistoty: Zadavatel požaduje v souladu s  23 zákona poskytnutí jistoty ve výši 5 000 000 Kč (slovy: pět milionů korun českých). Jistota může být poskytnuta jednou z forem uvedených v  24 zákona. Originál dokladu o poskytnutí jistoty doloží uchazeč v originálu nabídky. Není-li doklad v českém jazyce, musí být přiložen rovněž jeho úředně autorizovaný překlad. - Pro poskytnutí jistoty formou složení peněžní částky je stanoven účet vedený u České národní banky Praha 1, č. účtu: 6015-105881/0710, var. symbol 21. Jistota poskytnutá složením peněžní částky se považuje za poskytnutou okamžikem připsání na uvedený účet zadavatele. Dokladem prokazujícím poskytnutí jistoty je výpis z účtu uchazeče, na kterém je příslušná částka prokazatelně odepsána ve prospěch úŠtu zadavatele. Při poskytnutí jistoty složením peněžní částky na účet zadavatele v hotovosti je dokladem originál bankovní složenky potvrzený příslušnou pobočkou ČNB. Jistota musí být připsána na účet zadavatele nejpozději do konce soutěžní lhůty. - Při poskytnutí jistoty složením peněžní částky na zvláštní účet uchazeče je dokladem o poskytnutí jistoty originál potvrzení banky o vedení účtu, o jeho aktuálním zůstatku v minimální výši odpovídající požadované jistotě a o zřízení výhradního dispozičního práva k tomuto účtu zadavateli. - Při poskytnutí jistoty formou bankovní záruky je dokladem o poskytnutí jistoty písemné prohlášení banky v záruční listině (platné minimálně 90 dnů po uplynutí zadávací lhůty), že přebírá vůči zadavateli jako věřiteli neodvolatelnou záruku za částku odpovídající výši požadované jistoty. Záruční listina musí obsahovat závazek peněžního ústavu vyplatit zadavateli bez odkladu a bez námitek celou částku vedenou jako neodvolatelnou záruku po obdržení první výzvy zadavatele. 16. Zadávací dokumentace: Zadávací dokumentace obsahuje další specifikaci požadavků zadavatele na předmět plnění veřejné zakázky, podrobné rozpracování podmínek soutěže, formulář kupní smlouvy a formulář plné moci, které jsou uchazeči povinni vyplněné předložit v nabídce. Zadávací dokumentaci je možné vyzvednout v pracovních dnech od 9.00 do 12.00 a od 14.00 do 16.00 hodin po celou dobu soutěžní lhůty na adrese pověřené osoby (Kozlovská 3a, Praha 6). Zadávací dokumentaci je nutné objednat u pověřené osoby písemně nebo faxem nejméně jeden pracovní den před požadovaným termínem vyzvednutí; úhrada za použití reprodukční techniky nebude požadována. Zadávací dokumentace bude vydána pouze proti čestnému prohlášení statutárního orgánu zájemce o veřejnou zakázku, které bude obsahovat identifikační údaje zájemce (obchodní jméno, sídlo, IČO, tel., fax) a kterým se zájemce zaváže k mlčenlivosti o skutečnostech uvedených v zadávací dokumentaci, jakož i k použití zadávací dokumentace výhradně ke zpracování nabídky do soutěže. V čestném prohlášení bude dále uvedeno jméno osoby oprávněné k vyzvednutí zadávací dokumentace a jméno osoby odpovědné za zpracování nabídky. Přílohou čestného prohlášení bude kopie (postačí neověřená) výpisu z obchodního rejstříku zájemce o veřejnou zakázku (je-li do něj zapsán). 17. Další podmínky soutěže: a) Zadavatel si vyhrazuje právo změnit podmínky soutěže, odmítnout všechny nabídky, případně soutěž zrušit. b) Zadavatel omezuje soutěž na tuzemské osoby ve smyslu  2 písm. d) zákona. c) Zadavatel si vyhrazuje právo před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky provést podle vlastní úvahy prohlídku uchazeči nabídnutých objektů; vyhrazením tohoto práva není zadavatel zavázán k prohlídce všech nabídnutých objektů. d) Zadavatel nepřipouští variantní řešení ani rozdělení veřejné zakázky na dílčí plnění. e) Podrobné podmínky soutěže jsou dále rozpracovány v zadávací dokumentaci; v případě rozporu mezi vyhlášením podmínek soutěže a zadávací dokumentací se považuje za rozhodné znění podmínek zveřejněných v Obchodním věstníku. f) Zadavatel si vyhrazuje právo vyloučit ze soutěže uchazeče, který se jako zájemce o veřejnou zakázku neúčastnil informační schůzky nebo předepsaným způsobem nepřevzal zadávací dokumentaci. 091968-09/00