VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Fond národního majetku České republiky
D-4
V Praze dne 19. 4. 2004
Č. j.: 213/1168/2004/Bo
Fond národního majetku České republiky
Sídlo: Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2
IČ: 41692918
zapsaný v obchodním rejstříku, vedeném
Městským soudem v Praze v oddílu A.LXII, vložce 174
(dále jen «zadavatel» nebo «FNM ČR»)
vyhlašuje
v souladu s § 4 a násl. zákona č. 199/1994 Sb.,
o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen «zákon ZVZ»)
obchodní veřejnou soutěž
(dále jen «soutěž»)
na výběr dodavatele opatření k nápravě starých ekologických zátěží vzniklých
před privatizací hnědouhelné těžební společnosti Mostecká uhelná společnost,
a.s., právní nástupce, ul. Vl. Řezáče 315, 434 67 Most, IČ 25428799
zapsané v obchodním rejstříku, vedeném u rejstříkového soudu v
Ústí nad Labem, v oddílu B, vložce 1365
(dále jen «právnická osoba»)
projekt
«Hipodrom Most - příprava území pro tréninkovou dráhu»
1. Vymezení předmětu plnění veřejné zakázky:
Předmětem plnění veřejné zakázky je projekt řešící dokončení úpravy
povrchu výsypky pro následnou úpravu stávající tréninkové dráhy.
Tréninková dráha byla postavena v blízkosti závodní dráhy na ploše
rekultivované výsypky. Byla provedena I.etapa úprav, kdy bylo počítáno,
že po určité době bude následovat etapa II., která spočívá v eliminaci
vad, které jsou vykazovány sedáním povrchu výsypky.
Tréninková dráha je dlouhá 4.885 m, šíře 5,40 až 7,20 m.
Je navržena úprava dráhy spočívající ve výměně konstrukčních vrstev, kdy
bude dodržena jednotná šíře dráhy a to 6m. Dráha bude odvodněna do
stávajících příkopů, které budou pouze prohloubeny a vyčištěny.
Vzhledem k tomu, že se jedná o rozsáhlý předmět plnění veřejné zakázky,
je jeho podrobnější popis, a tím zároveň i popis nejvýznamnějších
vyžadovaných činností, blíže uveden v příloze č.2 této zadávací
dokumentace. Práce budou realizovány podle Projektu «Hipodrom Most -
příprava území pro tréninkovou dráhu» zpracovaného společností Báňské
projekty Teplice, a.s., pod arch.č. IC-9-05748 v lednu 2004.
Předmět veřejné zakázky je definován zadávací dokumentací. Uchazeč je
povinen do své nabídky zahrnout veškeré práce a dodávky, které jsou v
přílohách zadávací dokumentace obsaženy, bez ohledu na to zda jsou
obsaženy v textové nebo výkresové části.
2. Doba a místo plnění veřejné zakázky:
2.1 Doba plnění:
Veřejná zakázka bude realizována na základě smlouvy. Smluvní vztah bude
započat podpisem smlouvy, uzavřené na dobu určitou s účinností od data
uzavření smlouvy do doby ukončení dodávek opatření vedoucích k nápravě
starých ekologických zátěží vzniklých společnosti Mostecká uhelná
společnost, a.s., právní nástupce, ul. Vl. Řezáče 315, 434 67 Most a
realizovaných podle projektu «Hipodrom Most - příprava území pro
tréninkovou dráhu », do 31. 12. 2004.
Ukončením předmětné zakázky se rozumí úplné dokončení stavby, její
vyklizení a podepsání zápisu o předání a převzetí stavby.
2.2 Místo plnění:
Místem plnění veřejné zakázky je areál Hipodromu Most společnosti
Mostecká uhelná společnost, a.s., právní nástupce.
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů:
Uchazeč v nabídce prokáže kvalifikační předpoklady v souladu s § 2b
zákona ZVZ způsobem podle § 2c zákona ZVZ. Uchazeč prokáže splnění
kvalifikačního předpokladu dle § 2b odst. 1 písm. g) zákona ZVZ čestným
prohlášením.
Předkládá-li nabídku více osob společně, požaduje zadavatel prokázání
kvalifikačních předpokladů společně za všechny tyto osoby; kvalifikační
předpoklady ve smyslu ust. § 2b odst. 1 písm. a) zákona ZVZ (oprávnění k
podnikání) prokazuje způsobem podle § 2c odst. 1 zákona ZVZ každá z
těchto osob samostatně, a to v rozsahu svého věcného podílu na plnění
veřejné zakázky.
Předpokládá-li uchazeč splnění veřejné zakázky s pomocí jiných osob než
pouze těch, které podávají nabídku a zároveň se oprávnění k podnikání
uchazeče nevztahuje na celý rozsah veřejné zakázky, prokazují způsobem
podle § 2c odst. 1 zákona ZVZ splnění kvalifikačního předpokladu v souladu
s § 2b odst. 1 písm. a) zákona ZVZ i tyto jiné osoby (subdodavatelé).
Podrobný popis způsobu prokazování kvalifikačních předpokladů je uveden v
zadávací dokumentaci.
4. Způsob hodnocení nabídek:
Hodnocení nabídek bude provedeno podle ekonomické vhodnosti nabídek pomocí
níže uvedených kritérií. Kritéria jsou uvedena v sestupném pořadí podle stupně
významu, který jim zadavatel přisuzuje.
Kritérium: váha:
a) výše nabídkové ceny ............................................... 0,4
b) místní zaměstnanost ............................................... 0,3
c) reference, odborná úroveň a technické a materiální vybavení
uchazeče k plnění veřejné zakázky ................................. 0,2
d) záruky za provedení veřejné zakázky (doba a výše garance) ......... 0,1
5. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny:
Uchazeč stanoví nabídkovou cenu za provedení veřejné zakázky dle místa
plnění v souladu s těmito podmínkami soutěže, zadávací dokumentací a § 4
a násl. zákona ZVZ, a to absolutní částkou v korunách českých.
Nabídková cena dle tohoto článku bude stanovena jako nejvýše přípustná a
bude obsahovat veškeré náklady, které vzniknou uchazeči v souvislosti s
plněním veřejné zakázky.
Zadavatel umožní překročení nabídkové ceny pouze za podmínek uvedených
v článku 13 těchto podmínek obchodní veřejné soutěže.
Zadavatel požaduje oddělenou nabídkovou cenu, která bude zpracována v
souladu s požadavky uvedenými v bodě 4 - I Ad 2) zadávací dokumentace.
Nedodržení těchto požadavků na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny
bude důvodem pro vyloučení uchazeče z další účasti v obchodní veřejné soutěži.
Podrobný popis požadavků na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny je
uveden v zadávací dokumentaci.
6. Platební podmínky:
6.1. Vyúčtování formou účetního dokladu (faktury) za provedené práce
bude uchazečem (dále jen zhotovitelem pro účely tohoto článku)
předkládáno zadavateli (dále jen objednavateli pro účely tohoto
článku) měsíčně, a to formou tzv. souhrnné faktury s přílohou kopií
dílčích faktur včetně kopii faktur všech subdodavatelů, specifikace
provedených prací a v souladu s platnými právními předpisy
určujícími náležitosti daňových dokladů. Fakturovaná částka musí být
vyčíslena a uvedena výhradně v českých korunách. FNM ČR provádí
finanční úhradu jen za provedení projektovaných prací. Práce
související s odstraněním odpadů lze fakturovat až po prokázání
jejich konečného odstranění.
Bez ohledu na předchozí ustanovení tohoto odstavce 6.1 bude u
konkrétně definovaných ,stavebních objektů nebo celků uvedených v
nabídce zhotovitele provedena úhrada zpětně až po jejich konečném
převzetí bez vad a nedodělků.
6.2. Právo vystavit příslušnou fakturu vznikne zhotoviteli na základě
podpisu dílčích zápisů ohledně provedených prací osobami pověřenými
právnickou osobou a osobami vykonávajícími technický dozor
objednavatele (dále jen «supervizor»). Faktury za provedené práce
budou zhotoviteli hrazeny po jejich odsouhlasení supervizorem,
právnickou osobou a objednavatelem. Supervizor a právnická osoba
odsouhlasí příslušné faktury formou «Prohlášení o účelnosti
vynaložených nákladů».
6.3. Faktury budou vystavovány postupně v souladu se skutečným
postupem prací, a to v celé výši odpovídající provedeným pracím.
Objednavatel má však právo zadržet a nezaplatit 10% z každé
fakturované částky až do dne konečného předání a převzetí díla,
který bude uveden v zápise o úspěšném předání a převzetí díla bez
vad a nedodělků. V případě zjištění vad díla při předání a převzetí
díla se toto zádržné právo uplatňuje až do odstranění veškerých vad
díla uvedených v protokolu z přejímacího řízení. Objednavatel je
povinen doplatit takto zadržované částky ve lhůtě 15 dní
následujících po dni, ve kterém jeho zádržné právo zaniklo. Smluvní
strany pro vyloučení pochybností výslovně sjednávají, že
objednavatel není v prodlení se splacením příslušných zadržovaných
částek po dobu, ve kterou oprávněně uplatňuje své zádržné právo
podle tohoto bodu včetně lhůty 15 dní stanovené k doplacení
zadržovaných částek. S výkonem zadržovacího práva tak nejsou spojeny
žádné negativní důsledky spojené s prodlením (nevzniká nárok na úrok
z prodlení, nepřechází nebezpečí škody na věci a další) a nelze
objednavatele za výkon tohoto svého práva žádným způsobem sankcionovat.
6.4. Splatnost faktur je určena těmito podmínkami:
- od doby doručení faktur si objednavatel vyhrazuje 30 dní na
posouzení správnosti a oprávněnosti vyúčtování;
- pokud objednavatel nebude mít námitky, zavazuje se ve lhůtě
následujících 15 dní zaplatit fakturovanou částku zhotoviteli; v
takovém případě je doba splatnosti faktury 45 dní;
- bude-li mít objednavatel námitky, vyzve neprodleně zhotovitele k
jednání o vypořádání námitek na úrovni zástupců smluvních stran;
nedojde-li takto k vypořádání námitek, sejdou se neprodleně k
jednání statutární orgány smluvních stran nebo jejich zmocněnci;
- nedojde-li k dohodě, objednavatel vrátí fakturu zhotoviteli a
zhotovitel předloží fakturu na nespornou část a ohledně sporné části
má zhotovitel právo domáhat se povinnosti zaplacení podle ustanovení
o řešení sporů ze smlouvy.
6.5. DPH bude vypořádána vždy v každé platbě.
6.6. Jednotlivé faktury musí obsahovat:
- číslo smlouvy
- název a sídlo zhotovitele a objednavatele
- IČ/DIČ zhotovitele
- IČ objednavatele
- předmět faktury (případně s uvedením lokality)
- fakturovanou částku rozdělenou na vlastní platbu a DPH
- splatnost faktury v souladu se smlouvou
- razítko a podpis zhotovitele
- v příloze seznam dodávek a dokončených prací za účtované období.
- v příloze originál prohlášení supervizora a právnické osoby o
účelnosti vynaložených nákladů
K fakturám se přikládají doklady podle ustanovení této smlouvy ve dvojím
vyhotovení, přičemž vždy minimálně jedna sada dokladů bude předložena
v originále.
V případě prodlení objednavatele s úhradou faktur se objednavatel zavazuje
zaplatit zhotoviteli úrok z prodlení ve výši určené v souladu s ustanovením
§ 369 obchodního zákoníku.
7. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s nabídkami:
Soutěžní lhůta počíná běžet dnem zveřejnění podmínek soutěže v Obchodním
věstníku č. 17, tj. dnem 28. 4. 2004 a končí dnem a hodinou otevírání
obálek s nabídkami uchazečů. Otevírání obálek se uskuteční dne 3. 8. 2004
ve 12.00 hodin na adrese zadavatele (viz. článek 10 těchto podmínek).
Otevírání obálek se mohou zúčastnit zástupci uchazečů, jejichž nabídky
byly doručeny zadavateli v soutěžní lhůtě. Z organizačních důvodů je
omezen počet zástupců každého uchazeče na jednu fyzickou osobu.
Zadavatel bude od zástupců uchazeče vyžadovat předložení písemného
pověření a výpis z obchodního rejstříku uchazeče (ne staršího 90 dnů),
případně obdobnou listinu prokazující a dokládající složení statutárního
orgánu uchazeče. Pověření, které bude zpracováno formou plné moci, vydané
a podepsané statutárním orgánem uchazeče, musí obsahovat identifikaci
uvedených osob (jméno, příjmení, číslo OP nebo cestovního pasu). Pokud se
zúčastní členové statutárního orgánu, doloží tuto skutečnost pouze
výpisem z obchodního rejstříku uchazeče (případně obdobnou listinou
prokazující a dokládající složení statutárního orgánu uchazeče). Výše
uvedené doklady budou předloženy v originále, popř. v úředně ověřené kopii.
8. Zadávací lhůta:
Zadávací lhůta činí maximálně 90 kalendářních dnů a začíná běžet dnem
otevírání obálek, tj. dne 3. 8. 2004.
9. Místo, způsob a lhůta k podávání nabídek:
Místem pro přebírání nabídek do obchodní veřejné soutěže je stanovena
podatelna zadavatele, která je umístěna v sídle zadavatele v přízemí vpravo.
Nabídky do obchodní veřejné soutěže je možno podávat osobně na adrese
zadavatele v pracovních dnech od 11.00 hodin do 12.00 hodin tak, aby byly
zadavateli doručeny nejpozději do konce soutěžní lhůty, což je dne 3. 8. 2004.
Zájemci mohou podat nabídku na adresu zadavatele rovněž doporučenou poštou.
V poslední den soutěžní lhůty je možno podávat nabídky osobně do 12.00 hodin.
Každý zájemce o veřejnou zakázku může podat pouze jednu nabídku.
Podrobný popis způsobu, místa a lhůty pro podávání nabídek je uveden
v zadávací dokumentaci.
10. Adresa zadavatele:
Fond národního majetku České republiky
Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2,
zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, v oddílu
A.LXII, vložce 174.
tel.: 224991 211 oddělení veřejných zakázek
224991 292 sekce ekologická
fax: 224920 072
11. Oznámení o době konání prohlídky místa plnění:
Zájemci, kteří si objednají nebo vyzvednou zadávací dokumentaci, mají
možnost zúčastnit se ve smyslu ustanovení § 5 odst. 1 písm. j) zákona ZVZ
prohlídky místa plnění veřejné zakázky. Zájemci jsou povinni dotazy a
žádosti o vyjasnění podmínek zadání, které považují za důležité pro
zpracování nabídky, sdělit písemně zadavateli nejpozději do 26. 5. 2004
včetně. Prohlídka lokality s poskytnutím krátkého informativního výkladu
zúčastněným zájemcům se bude konat dne 9. 6. 2004 od 10.00 hodin. Sraz
zájemců o prohlídku je ve vrátnici Mostecké uhelné společnosti, a.s.,
právní nástupce, ul. Vl. Řezáče 315, 434 67 Most.
Podrobné údaje o prohlídce místa plnění veřejné zakázky jsou uvedeny v
zadávací dokumentaci.
12. Požadavek na poskytnutí jistoty:
Zadavatel požaduje v souladu s § 23 zákona ZVZ poskytnutí jistoty ve výši
600 000, - Kč (slovy: šest set tisíc korun českých)
Jistotu může uchazeč složit jednou z forem dle § 24 zákona ZVZ, tj.
bankovní zárukou nebo složením peněžní částky na účet zadavatele.
Podrobný popis požadavku na poskytnutí jistoty je uveden v zadávací
dokumentaci.
13. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny:
Nabídková cena může být upravena pouze z důvodu legislativních změn nebo
v závislosti na meziročním nárůstu inflace, jak je stanoveno níže.
Přesáhne-li meziroční nárůst inflace vyjádřený indexem cen stavebních
prací a stavebních objektů - ČSÚ 45 SKP stavební práce celkem v
kterémkoli roce po uzavření smlouvy hodnotu 4% [(pro vyloučení
pochybností platí, že k meziročnímu nárůstu inflace za rok 2004 se
nepřihlíží)], může být část ceny za provedení díla splatná v následujícím
a každém dalším kalendářním roce po té zvýšena podle níže uvedeného vzorce.
X = Y * (1 + ((Z - 4)/100)) s tím, že
X ... příslušná část ceny za provedení díla splatná v kalendářních letech
následujících po zvýšení v důsledku meziročního nárůstu inflace
Y ... původní část ceny za provedení díla splatná v následujících
kalendářních letech dle této smlouvy, resp. dle nabídky zhotovitele
(kalkulovaná na základě jednotkových cen)
Z ... hodnota v % indexu cen stavebních prací a stavebních objektů - ČSÚ
45 SKP stavební práce celkem, který je pro uplynulý rok zveřejněn Českým
statistickým úřadem
14. Další podmínky obchodní veřejné soutěže:
a) Zvláštní podmínky provedení veřejné zakázky
Uchazeč, se kterým bude uzavřena smlouva bude při realizaci předmětu
veřejné zakázky respektovat případně vzniklé připomínky FNM ČR, stálého
odborného dozoru FNM ČR (supervize FNM ČR) a právnické osoby.
Veškeré práce budou provedeny odborně podle platných předpisů.
V případě postupu prací po etapách či stavebních objektech nese
zhotovitel odpovědnost za provedenou činnost a za to, že neohrozí
proveditelnost dalších (návazných) činností.
b) Zadavatel omezuje obchodní veřejnou soutěž pouze na tuzemské osoby.
c) Zadávací dokumentace:
Zadávací dokumentace je souhrn údajů a informací nezbytných pro
zpracování nabídky a blíže vymezuje postupy či obsah vybraných ustanovení
podmínek obchodní veřejné soutěže, které s ohledem na jejich obsažnost
není účelné v těchto podmínkách uvádět.
Objednání:
Zadávací dokumentaci zájemce o veřejnou zakázku objedná nejméně 10
pracovních dnů před jejím vyzvednutím, a to při osobní návštěvě Fondu
národního majetku České republiky, oddělení veřejných zakázek, Rašínovo
nábřeží 42, 128 00 Praha 2, místnost č. 425 vždy v pracovní dny po celou
dobu soutěžní lhůty v úředních hodinách pouze od 10.00 do 11.00 hodin
proti předložení dokladu o úhradě nevratného poplatku za tuto dokumentaci
ve výši 850,- Kč. Za doklad o zaplacení poplatku bude zadavatel považovat
pouze originál výpisu z účtu zájemce nebo originál platebního dokladu o
složení poplatku v hotovosti nebo originál potvrzení banky, že příslušný
převod uskutečnila nebo originál potvrzení banky, že přijala příslušný
převodní příkaz, že uskuteční převod v příslušném termínu, a že převodní
příkaz je neodvolatelný (tímto potvrzením není v žádném případě pouhé
orazítkování převodního bankovního příkazu razítkem banky). Poplatek
nelze poukázat poštovní poukázkou.
Poplatek za zadávací dokumentaci se skládá na účet FNM ČR, číslo účtu
421825/0300, vedený u Československé obchodní banky, a.s., pobočka náměstí
Republiky, Praha 1 - Nové Město, variabilním symbolem platby je IČ nebo RČ
zájemce, specifickým symbolem je číslo veřejné zakázky «213142004».
Poplatek v hotovosti lze složit na Fondu národního majetku pouze v úředních
hodinách pokladny od 10.00 do 11.00 v úterý, středu nebo čtvrtek.
Vyzvednutí:
Objednanou zadávací dokumentaci je možno osobně vyzvednout v sídle
zadavatele, místnost č. 425 po celou dobu soutěžní lhůty vždy v pracovní
dny v úředních hodinách pouze od 10.00 do 11.00 hodin pouze proti
předložení čestného prohlášení podepsaného členem (členy) statutárního
orgánu zájemce oprávněnými jednat za zájemce nebo osobou řádně zmocněnou
k zastupování statutárního orgánu zájemce (v takovém případě doloží
zájemce v příloze čestného prohlášení plnou moc v originále nebo její
úředně ověřenou kopii). Prohlášení bude obsahovat kromě identifikačních
údajů zájemce (obchodní firma, resp. jméno zájemce, právní forma zájemce,
identifikační číslo, resp. rodné číslo, sídlo, resp. bydliště zájemce,
číslo telefonu a faxu zájemce) závazek mlčenlivosti zájemce o
skutečnostech uvedených v zadávací dokumentaci a závazek použití zadávací
dokumentace výhradně ke zpracování své vlastní nabídky. V prohlášení bude
uvedeno jméno osoby oprávněné k převzetí zadávací dokumentace včetně
uvedení čísla jejího občanského průkazu (popř. cestovního pasu), přílohou
prohlášení bude úředně ověřená kopie výpisu z obchodního rejstříku, popř.
jiného rejstříku prokazujícího existenci osoby zájemce (je-li do něho
zájemce zapsán).
Pokud kdykoliv v období od objednání, resp. vyzvednutí zadávací
dokumentace do konce soutěžní lhůty dojde ke změně obchodního jména
zájemce, je tento povinen takovou skutečnost zadavateli neprodleně
písemně sdělit a doložit příslušnými doklady.
d) Požadavky na prokazování dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky:
Zadavatel vyžaduje doložit v nabídce:
I) originál nebo úředně ověřenou kopii oprávnění vydaného orgánem
státní báňské správy k činnosti podle § 2 písm. c) zákona č. 61/1988
Sb., o hornické činnosti výbušninách a o státní báňské správě, ve
znění pozdějších předpisů.
Požadovaný doklad dle bodu 14 písm. d) - I) se bude vztahovat
výhradně k příslušné konkrétně identifikovatelné osobě uchazeče. V
případě, že podává nabídku více osob společně, nebo předpokládá-li
se splnění veřejné zakázky s pomocí jiných osob (subdodavatelů),
prokazuje výše uvedený doklad každá z těchto osob samostatně, a to v
rozsahu, v němž se bude podílet na splnění veřejné zakázky.
II) místní zaměstnanost - tento závazek se bude vztahovat k příslušné
osobě uchazeče. V případě, že podává nabídku více osob společně,
požaduje zadavatel prokázání a doložení níže uvedeného dalšího
předpokladu pro plnění veřejné zakázky společně za všechny tyto osoby.
- čestné prohlášení, které bude obsahovat údaj o závazném počtu nově
vytvořených pracovních míst nebo zachování pracovních míst v místě
plnění veřejné zakázky, které uchazeč vytvoří, případně zachová v
případě, že s ním bude uzavřena smlouva na realizaci této veřejné
zakázky. Současně by měly být specifikovány profese, na něž se tito
pracovníci umístí. Uchazeč se v tomto čestné prohlášení rovněž
zaváže k zachování takto vytvořených míst po celou dobu realizace
této veřejné zakázky.
- čestné prohlášení, že nová pracovní místa budou naplněna pracovníky
evidovanými na místně příslušném pracovním úřadě. Součástí čestného
prohlášení by mělo být, že jak udržená stávající, tak nově vytvořená
pracovní místa budou pokryta pracovníky s trvalým bydlištěm v kraji,
kde je zakázka realizována.
- originál nebo úředně ověřenou kopii stanoviska úřadu práce, že je
schopen tato potencionálně nově vytvořená pracovní místa naplnit.
III) reference, odborná úroveň a technické a materiální vybavení
uchazeče k plnění veřejné zakázky - níže vyžadovaná čestná
prohlášení se budou vztahovat k příslušné osobě uchazeče, případně k
jeho subdodavatelům jestliže objem jejich subdodávky je vyšší než
30%. V těchto případech předkládá níže uvedená čestná prohlášení
uchazeč i subdodavatel. Jestliže celkový objem subdodávek je menší
než 30% musí se níže uvedená čestná prohlášení vždy vztahovat k
osobě uchazeče. V případě, že podává nabídku více osob společně,
požaduje zadavatel prokázání a doložení níže uvedených čestných
prohlášení společně za všechny tyto osoby.
- čestné prohlášení s uvedením referencí uchazeče o významných
zakázkách obdobného charakteru uskutečněných uchazečem v posledních
pěti letech v oblasti sanací a rekultivací, s uvedením objemu
zakázky, doby plnění, místa plnění, objednavatele a kontaktní osoby
objednavatele s tím, že obdobnou zakázkou se pro účely příslušné
veřejné zakázky rozumí zakázka spočívající v provedení technické
rekultivace výsypek, nebo skrývkových lokalit uhelných dolů.
Uchazeč v nabídce doloží alespoň jednu takovou referenci.
Referenční listiny musejí obsahovat alespoň tyto údaje:
a) název a přesné označení zakázky
b) předmět plnění a charakter zakázky
c) adresa a kontakt na objednavatele, který potvrdí uvedené reference
d) rozsah prací, případně dodávek provedených uchazečem
e) celkové konečné náklady na provedení zakázky
f) termín provádění zakázky
g) stručné zhodnocení činnosti uchazeče při provádění zakázky
- čestné prohlášení o materiálním a technickém vybavení uchazeče k
plnění veřejné zakázky, popř. úředně ověřenou kopii dohody o
pronájmu v případě, že je podle technické dokumentace nezbytné
využít stávající instalované zařízení v místě zakázky, a to v
položkovém výčtu.
- čestné prohlášení o počtech zaměstnanců odborných profesí
rozhodných k plnění veřejné zakázky, u řešitelů dále uveďte:
- poslední absolvovaný stupeň vzdělání
- údaje o zvláštní kvalifikaci
- doba odborné praxe, obor
- přehled řízených prací v předmětném oboru
- úředně ověřené kopie dokladů o případných získaných certifikátech
IV) Dále doložit:
- originál, popř. úředně ověřenou kopii dokladu o registraci uchazeče
u příslušného finančního úřadu, je-li uchazeč plátcem DPH.
- čestné prohlášení uchazeče o tom, že rozsah jeho závazků k jiným
organizacím v oblasti nabízených prací uchazeče, které by musel
plnit souběžně v případě, že se stane vítězným uchazečem a bude s
ním uzavřena realizační smlouva, neovlivní plnění předmětu této
veřejné zakázky,
- čestné prohlášení, obsahující písemný závazek uchazeče, že v
případě, že jeho nabídka bude vyhodnocena jako nejvhodnější a má s
ním být uzavřena smlouva, předloží před uzavřením smlouvy originál
nebo úředně ověřenou kopii dokladu o pojištění odpovědnosti za
škodu, kterou uchazeč (dále jen pro znění tohoto bodu «zhotovitel»)
může svou činností i nečinností při plnění předmětu smlouvy na tuto
veřejnou zakázku způsobit zadavateli (dále jen pro znění tohoto bodu
«objednavatel»), právnické osobě, jakož i jakékoli třetí osobě (dále
jen «doklad o pojištění»). V případě nesplnění tohoto závazku bude k
uzavření smlouvy vyzván uchazeč umístěný na druhém, resp. třetím
místě. Doklad o pojištění bude přílohou smlouvy. Doklad o pojištění
musí potvrzovat, že zhotovitel má postavení pojištěného, případně
spolupojištěného s obdobným rozsahem práv jako přímý pojištěný ve
vztahu k pojistnému krytí jeho odpovědnosti, na základě pojistné
smlouvy či pojistných smluv (dále jen «pojistná smlouva») uzavřených
s renomovanou pojišťovací společností oprávněnou provozovat
pojišťovací činnost na území České republiky. Pojištění musí být
sjednáno za obvyklých podmínek, které budou zajišťovat komplexní
pojištění zhotovitele za škodu, kterou může způsobit v souvislosti s
prováděním díla dle smlouvy na tuto veřejnou zakázku, s ročním
pojistným plněním minimálně ve výši 50% z nabídkové ceny bez DPH.
Pojistná smlouva musí být udržována v účinnosti po celou dobu
provádění díla dle smlouvy na tuto veřejnou zakázku. Zhotovitel se
zavazuje do 5 pracovních dnů od podpisu smlouvy na tuto veřejnou
zakázku doručit objednavateli kopii pojistné smlouvy (včetně všech
příslušných pojistných podmínek a případných dalších souvisejících
ujednání). V případě, že objednavatel shledá po doručení pojistné
smlouvy takovou pojistnou smlouvu nedostatečnou z hlediska zajištění
odpovědnosti zhotovitele ve smyslu tohoto bodu, písemně na to
zhotovitele bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 10 pracovních
dnů od doručení pojistné smlouvy, upozorní a vyzve jej ke zjednání
nápravy včetně uvedení nedostatků, které v pojištění spatřuje, a
lhůty pro odstranění nedostatků. Zhotovitel se zaváže odstranit
objednavatelem vytčené nedostatky v jemu stanovené lhůtě. V případě,
že objednavatel neshledá v pojištění nedostatky nebo nevyzve
zhotovitele ve stanovené lhůtě k jejich odstranění, má se za to, že
pojištění je dostatečné. Zároveň se zhotovitel zavazuje do 5
pracovních dnů od podpisu kteréhokoliv dodatku k pojistné smlouvě,
doručit kopii takového dodatku objednavateli. Zhotovitel je povinen
plnit veškeré závazky z pojistné smlouvy plynoucí nebo s ní
související a nezměnit v jakémkoliv ohledu podstatné podmínky
pojistné smlouvy bez předchozího písemného souhlasu objednavatele.
Trvání pojistné smlouvy je zhotovitel na požádání povinen
objednavateli prokázat.
Zhotovitel se dále zaváže v návaznosti na ustanovení předešlého
odstavce informovat objednavatele o uplatnění jakýchkoli nároků
podle pojistné smlouvy v souvislosti s prováděním díla, jakož i
průběžně informovat o průběhu vyřizování těchto nároků. Pro
vyloučení pochybností se stanoví, že zhotovitel je povinen domáhat
se plnění na pojistiteli ohledně jakéhokoliv nároku uplatněného
podle pojistné smlouvy v případě, kdy jej o to objednavatel požádá.
V případě, kdy zhotovitel nebude řádně plnit peněžité závazky
související s pojistnou smlouvou, je objednavatel oprávněn takové
splatné závazky za zhotovitele splnit s tím, že nabídková cena bez
DPH bude snížena o částku rovnající se takto uhrazeným závazkům.
- čestné prohlášení, obsahující závazek uchazeče, že poskytne záruku
za kvalitu provedeného díla ve smyslu dodržení ukazatelů jeho
kvality v délce minimálně 3 let po úspěšném protokolárním předání a
převzetí díla a odstranění případných zjištěných vad. S tím, že
delší doba garance bude zohledněna při hodnocení tohoto kritéria;
- čestné prohlášení, obsahující závazek uchazeče, že předloží
bankovní záruku od banky, se kterou vysloví FNM ČR písemný souhlas,
ve výši 10% z nabídkové ceny bez DPH, ve prospěch FNM ČR do 30 dnů
od nabytí účinnosti smlouvy, dle následujících požadavků:
Bankovní záruka bude vystavena nebo potvrzena bankou nebo pobočkou
zahraniplynutím platnosti bankovní záruky předložena objednavateli
bankovní záruka nová, příp. doklad o prodloužení bankovní záruky,
tak aby po celou dobu provádění díla a trvání záruky za kvalitu
provedeného díla ve smyslu dodržení ukazatelů jeho kvality (viz výše
nebo příloha zadávací dokumentace - bod 16.4. závazných smluvních
podmínek) poskytoval zhotovitel objednavateli bankovní záruku dle
tohoto bodu,
- čestné prohlášení obsahující závazek uchazeče, že při uzavírání
smlouvy bude bezvýhradně akceptovat závazné smluvní podmínky
(závazný rámcový vzor smlouvy), které tvoří přílohu zadávací
dokumentace. V případě nesplnění tohoto závazku, bude k uzavření
smlouvy vyzván uchazeč umístěný na druhém místě, resp. třetím.
Veškeré údaje dle bodu 14 písm. d) IV) se budou vztahovat výhradně k
příslušné koční banky oprávněnou podnikat jako banka v České republice,
přičemž tato není v nucené správě, konkurzu, vyrovnání ani likvidaci.
Plnění z bankovní záruky bude podmíněno pouze tím, že objednavatel doručí
vystavující nebo potvrzující bance písemné prohlášení o vzniku nároku
objednavatele vůči zhotoviteli podepsané osobami oprávněnými jednat za
nebo jménem objednavatele s tím, že podpisy těchto osob budou úředně
ověřeny. Nejsou připuštěny žádné jiné podmínky plnění z uvedené bankovní
záruky. Plnění z příslušné bankovní záruky bude přislíbeno bezhotovostním
převodem peněžních prostředků na účet objednavatele uvedený v záhlaví
smlouvy nebo jiný účet, který bude určen v písemném prohlášení
objednavatele o vzniku nároku vůči zhotoviteli, a to nejpozději do 10
pracovních dnů od splnění shora uvedené podmínky pro plnění z bankovní
záruky. Plnění z bankovní záruky je objednavatel oprávněn požadovat i
opakovaně. Bankovní záruka bude platná nejméně na jeden kalendářní rok.
Zhotovitelem bude vždy nejpozději 14 kalendářních dnů před unkrétně
identifikovatelné osobě uchazeče. V případě, že podává nabídku více osob
společně, požaduje zadavatel prokázání výše uvedených dalších předpokladů
pro plnění veřejné zakázky společně za všechny tyto osoby.
Čestná prohlášení vztahující se k článku 14 písm. d) budou podepsána
členem (členy) statutárního orgánu uchazeče oprávněnými jednat za
uchazeče, nebo osobou řádně zmocněnou k zastupování statutárního orgánu
uchazeče (v takovém případě doloží uchazeč v nabídce plnou moc v
originále, nebo její úředně ověřenou kopii).
e) Zadavatel vylučuje možnost variantního řešení.
f) Způsob zpracování nabídky:
Nabídka uchazeče bude zpracována písemným způsobem výhradně v českém jazyce,
v souladu s těmito podmínkami, zadávací dokumentací a dále v souladu se zněním
zákona ZVZ.
Podrobný popis způsobu zpracování nabídky je uveden v zadávací dokumentaci.
g) Uchazeč bude bezvýhradně akceptovat závazné smluvní podmínky (závazný
rámcový vzor smlouvy), které tvoří přílohu zadávací dokumentace. Tento
vzor se nevyplňuje, nepodepisuje a nepřikládá do nabídky.
h) Práva zadavatele:
Zadavatel si vyhrazuje právo:
- odmítnout všechny předložené nabídky a obchodní veřejnou soutěž
zrušit před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky, aniž by
účastníci soutěže měli nárok na náhradu nákladů spojených s účastí v
této soutěži,
- umožnit uchazeči zpětvzetí nabídky po jejím podání, avšak pouze do
konce soutěžní lhůty, tj. do dne a hodiny stanovené pro otevírání
obálek s nabídkami,
- umožnit uchazeči změnu nabídky, kterou lze provést pouze tak, že
uchazeč vezme zpět již podanou nabídku, změnu do ní zapracuje a
nabídku znovu podá v soutěžní lhůtě. Po skončení soutěžní lhůty
nebudou přijaty žádné změny nebo doplnění nabídek,
- nevracet uchazečům předložené nabídky ani jejich části a
neposkytovat náhradu nákladů, které uchazeč vynaloží v souvislosti s
přípravou, vypracováním a podáním soutěžní nabídky,
- před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky ověřit, případně
vyjasnit informace deklarované uchazeči v nabídkách,
- na dodatečnou změnu nebo doplnění podmínek obchodní veřejné soutěže,
- požadovat a trvat na prodloužení platnosti bankovní záruky za
nabídku (pokud bude tato forma použita v rámci splnění požadavku na
poskytnutí jistoty) při uplatňování a výkonu opravných prostředků.
V takovém případě prodloužení platnosti bankovní záruky zajišťuje
uchazeč (nebude zadavatelem vyzýván). Doklad o prodloužení musí být
zadavateli doručen nejpozději ke dni konce platnosti původní
bankovní záruky. Nesplnění tohoto požadavku bude důvodem pro
vyloučení uchazeče z další účasti v obchodní veřejné soutěži,
- vyloučit uchazeče z další účasti v obchodní veřejné soutěži pokud v
nabídce uvede nepravdivé údaje,
- pro veškerou korespondenci zájemce/uchazeče vůči zadavateli,
týkající se této veřejné zakázky (kromě náležitostí označení obálky
či obalu s nabídkou, jak je uvedeno v článku 4 zadávací
dokumentace), zadavatel stanoví následující adresní specifikaci,
která musí být bezpodmínečně uvedena jak na vlastní písemnosti, tak
zároveň i na obálce písemnosti:
Obchodní firma, resp. jméno, právní forma
IČ/R.č.
Sídlo, resp. bydliště
PSČ Obec/Město
Veřejná zakázka Fond národního majetku České republiky
Obchodní veřejná soutěž
«Hipodrom Most - Příprava území Oddělení veřejných zakázek
pro téninkovou dráhu» Rašínovo nábřeží 42
128 00 Praha 2
- porušení jakéhokoliv ustanovení podmínek obchodní veřejné soutěže,
zadávací dokumentace a zákona ZVZ, na jehož základě je obchodní
veřejná soutěž vyhlašována, bude důvodem pro vyloučení uchazeče z
další účasti v obchodní veřejné soutěži,
- podmínky soutěže a zadávací dokumentace se navzájem doplňují, oba
tyto dokumenty jsou pro uchazeče závazné. V případě rozporu mezi
podmínkami soutěže a zadávací dokumentací se považuje za rozhodující
znění podmínek soutěže zveřejněné v Obchodním věstníku.
JUDr. Ivan Hink Ing. Pavel Suchý
člen výkonného výboru I. místopředseda výkonného výboru
FNM ČR FNM ČR
191795-17/04