Portál veřejné správy

Zápis 191336-17/04

Obchodní jménoČeské dráhy, a.s.
RubrikaVeřejná soutěž
IČO70994226
Sídlonábřeží L. Svobody 1222, 110 15 Praha 1
Publikováno28. 04. 2004
Značka OV191336-17/04
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; České dráhy, a.s. D-0 České dráhy, a.s. Sídlo: nábřeží L. Svobody 1222, 110 15 Praha 1 zapsané do obchodního rejstříku vedeného Městským soudem v Praze oddíl B, vložka 8039 vyhlašují podle ust. § 4 odst. 1 zákona o zadávání veřejných zakázek č. 199/1994 Sb., v platném znění (dále jen «zákon») obchodní veřejnou soutěž (dále jen «OVS») pro výběr dodavatele na bezhotovostní odběry pohonných hmot, maziv, ostatních provozních hmot a souvisejících služeb pro služební vozidla zadavatele Zadavatel:České dráhy, a. s. nábřeží L. Svobody 1222 110 15 Praha 1 IČ: 70994226, DIČ: 001 - 70994226 zastoupené Ing. Petrem KOUSALEM předsedou představenstva a generálním ředitelem ČD (dále jen ČD) kontaktní osoba: Ing. Pavel Vnouček, telefon: 9722 33433, fax: 9722 33739 V souladu s ust. § 5 zákona vyhlašuje zadavatel následující podmínky soutěže: 1. Předmět plnění veřejné zakázky: Systém umožňující bezhotovostní odběry pohonných hmot, maziv, ostatních provozních hmot a souvisejících služeb pro služební vozidla zadavatele (dále jen «Systém») v objemu 190 milionů Kč. Tyto bezhotovostní odběry budou realizovány v aktuálních cenách v místě a čase odběru dle bodu 2. těchto soutěžních podmínek. Systém musí umožnit při každém odběru registrovat pomocí elektronického nosiče registrační značku vozidla, místo, čas odběru a množství odebraného zboží a služeb v aktuálních v cenách.Tato data uspořádaná v sestavě musí tvořit přílohu daňového dokladu vystaveného uchazečem za odebrané zboží a služby zadavatelem. Ke konci roku 2003 měl zadavatel cca 2300 služebních vozidel v organizačních složkách na území České republiky Kvalita dodávaných komodit musí splňovat kvalitu dle platných ČSN EN, u pohonných hmot pak ČSN EN 228, ČSN EN 589, ČSN EN 590 a ČSN 65 6508. 2. Doba a místo plnění veřejné zakázky. Plnění zakázky bude realizováno po dobu 24 měsíců ode dne účinnosti smlouvy uzavřené s vítězným uchazečem (zadavatelem je předpokládán datum 1.9. 2004). Místem odběru jsou místa kde lze realizovat odběry pohonných hmot, maziv, ostatních provozních hmot a souvisejících služeb prostřednictvím «Systému». Uchazeč musí garantovat maximální dojezdovou vzdálenost 35 km z parkovacího místa zadavatele na místo odběru. Ve výjimečných případech navrhne uchazeč způsob kompenzace dojezdové vzdálenosti. Seznam organizačních složek a parkovacích míst bude uchazeči poskytnut osobně v sídle zadavatele v kanceláři č. 45 A, II. patro (Odbor zásobování a odbytu), po dohodě na telefonním čísle 9722 33433, a to v pracovních dnech od 9.00 hod. do 11.00 hod. v době soutěžní lhůty. 3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů. I. Zadavatel požaduje, aby uchazeč splňoval kvalifikační předpoklady pro plnění veřejné zakázky podle ustanovení § 2b odst. 1 písm. a) - g) zákona a jejich splnění v nabídce prokázal pod sankcí vyloučení z další účasti z této OVS. Tyto kvalifikační předpoklady uchazeč prokazuje způsobem dle ustanovení § 2c zákona s tím, že čestné prohlášení musí zahrnovat i kvalifikační předpoklad dle ustanovení písmena g) § 2b odst. 1 zákona. Doklady o splnění kvalifikačních předpokladů ve smyslu ustanovení § 2b odst. 1 písm. a) zákona je nutno předložit v originále nebo ověřené kopii. Výpis z obchodního rejstříku podle ustanovení § 2c odst. 1 zákona a dle požadavku zadavatele, předkládaný spolu s nabídkou, nesmí být starší než 50 dnů. Čestné prohlášení o kvalifikačních předpokladech dle ustanovení § 2b odst. 1 písm. b) až g) předloží uchazeč podepsané oprávněnou osobou, resp. osobami. Dále zadavatel požaduje, aby uchazeč prokázal potřebná oprávnění k podnikání předložením příslušného oprávnění v originále nebo ověřené kopii ne starší jak 90 dní. II. Uchazeč je dále povinen předložit písemné prohlášení podepsané statutárním zástupcem uchazeče dle zápisu v obchodním rejstříku s uvedením jmen odpovědných zástupců, podle doložených oprávnění k podnikání a čestné prohlášení odpovědných zástupců podle ustanovení § 2b odst. 1 písm. d) a e) zákona a před podpisem smlouvy i jejich výpis z evidence rejstříku trestů ne starší 6 měsíců. III. Předkládá-li nabídku společně více uchazečů nebo sdružení, které nemá právní subjektivitu, prokáže každý z těchto uchazečů (členů sdružení) kvalifikační požadavky podle tohoto článku samostatně (§ 2a odst. 5 zákona). IV. V případě, že nabídku podává organizační složka podniku zapsaná v obchodním rejstříku, je uchazeč povinen předložit čestné prohlášení podle ustanovení § 2b odst. 1 písm. d) zákona podepsané vedoucím této organizační složky podniku. 4. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky. Zadavatel požaduje od uchazeče: I. Předložit výroční zprávu uchazeče za rok 2002 k předmětné činnosti, popř. jiný dokument postavený na úrovni výroční zprávy za rok 2002. II. Předložit: a) doložení systému řízení jakosti a b) obchodní podmínky. III. Předložit písemné prohlášení uchazeče, podepsané osobou, resp. osobami oprávněnými jednat jménem uchazeče, že bezvýhradně souhlasí se všemi požadavky a podmínkami zadavatele obsaženými v tomto vyhlášení obchodní veřejné soutěže. IV. Doklad o poskytnutí jistoty dle bodu 10. vyhlášených podmínek soutěže . V. Předložit návrh smlouvy, který bude mimo úpravy vztahů, vyplývající z předmětu plnění, obsahovat i ustanovení o tom, že kupující i prodávající mají právo od smlouvy odstoupit, a to bez uvedení důvodu odstoupení od smlouvy. Odstoupení od smlouvy jednou smluvní stranou je právně účinné vůči druhé smluvní straně 60. kalendářní den ode dne, kdy bylo toto její rozhodnutí v písemné formě doručeno druhé smluvní straně. Vzájemná plnění poskytnutá smluvními stranami podle smlouvy do dne účinnosti odstoupení od smlouvy si smluvní strany nevrátí. Pro případ odstoupení od smlouvy nebude sjednána smluvní pokuta. Při nesplnění povinností uvedených v tomto bodě vyhlášených podmínek soutěže bude uchazeč vyloučen z další účasti v OVS. VI. Platební podmínky: Splatnost daňového dokladu - faktury (dále jen faktura) za odebraná plnění dle smlouvy uzavřené na základě této «OVS» musí být stanovena minimálně na 14 dnů ode dne jejího vystavení. Ceny za dodané zboží budou odpovídat cenám v čase a na odběrných místech prodávajícího. Při nedodržení termínu splatnosti faktury má prodávající právo na uplatnění úroku z prodlení vůči kupujícímu maximálně ve výši stanové § 369 obchodního zákoníku, tzn. dle nařízení vlády č. 142/1994 Sb., v platném znění. Pro případ prodlení úhrady faktur nebude sjednána smluvní pokuta. 5. Způsob hodnocení nabídek. Zadavatel provede hodnocení nabídek podle jejich ekonomické vhodnosti v souladu s následujícími kritérii, která jsou uvedena v sestupném pořadí podle stupně významu: 1) výše «nabídkové ceny», která se stanoví následujícím způsobem: «Nabídková cena» = 190 000 - S + PN + JN (v tis. Kč) S..... objem poskytnuté množstevní slevy uchazečem, určený z objemu předpokládaného plnění 190 000 tis. Kč a % množstevní slevy z bodu 6.1., PN ... průběžné náklady na provoz sytému vyjádřené % z poskytnutého plnění a vyčíslené z objemu 190 000 tis. Kč účtované uchazečem, JN ... jednorázové náklady na zavedení sytému vyjádřené v tis. Kč účtované uchazečem, 2) Požadovaná výše složené zálohy od zadavatele na účet uchazeče pro provozování systému. 6. Způsob zpracování nabídky. I. Množstevní sleva v %, která se bude uplatňovat k aktuálním cenám v místě a čase odběru z celého smluvního odběru, II. Náklady na provozování systému po celou dobu platnosti smlouvy, uzavřené na základě této OVS, vyjádřené jako % podíl na objemu odebraného zboží, III. jednorázové náklady spojené s náběhem sytému v tis. Kč. IV. Požadovaná výše složené zálohy od zadavatele na účet uchazeče pro provozování systému. 7. Soutěžní lhůta, termín a místo otevírání obálek s nabídkami. Soutěžní lhůta se stanovuje na 36 dní a končí v 11.00 hodin dne 3.6. 2004. Otevírání obálek se uskuteční v souladu s ustanovením § 28 zákona v sídle zadavatele v 11.00 hodin dne 3.6. 2004 v místnosti č. 43, I. patro. 8. Zadávací lhůta. Zadávací lhůta se stanovuje na 60 dní. 9. Místo, způsob a lhůta k podávání nabídek: Nabídky se podávají v písemné formě v uzavřené obálce osobně na adresu zadavatele v kanceláři č. 45A, II. patro (odbor zásobování a odbytu), telefon 9722 33433, a to v pracovních dnech od 9.00 - 11.00 hod. nejpozději však do 11.00 hodin dne 3. 6. 2004. V případě zaslání nabídky doporučeně poštou musí uchazeč zajistit, aby nabídka byla doručena zadavateli do 11.00 hodin dne 3. 6. 2004. Nabídky doručené po uplynutí soutěžní lhůty nebudou do soutěže zařazeny. Nabídka musí být předložena ve dvou obálkách (vnitřní a vnější): Vnější obálka musí obsahovat: - vnitřní obálku, - doklady dle bodu 3., 4. vyhlášených podmínek soutěže, - návrh smlouvy podepsaný oprávněnou osobou, resp. osobami oprávněnými jednat jménem uchazeče. Vnější obálka musí být výrazně označena nápisem: - «NEOTVÍRAT - VEŘEJNÁ ZAKÁZKA - BEZHOTOVOSTNÍ ODBĚR PHM» Vnitřní obálka musí obsahovat: - vlastní nabídku s uvedením nabídkové ceny dle bodu 5. zpracovanou způsobem dle bodu 6. tohoto zadání, podepsanou oprávněnou osobou, resp. osobami oprávněnými jednat jménem uchazeče. Nabídka musí být vyhotovena písemně, v českém jazyce, v jednom provedení. Vnitřní obálka musí být označena nápisem: «NABÍDKOVÁ CENA - VEŘEJNÁ ZAKÁZKA - BEZHOTOVOSTNÍ ODBĚR PHM» Obě obálky musí být uzavřeny a opatřeny na uzavření razítkem a podpisem uchazeče, je-li fyzickou osobou, či jeho statutárního zástupce, je-li právnickou osobou. V nabídce nesmí být údaje přepisovány, škrtány či jinak upravovány. 10. Požadavek na poskytnutí jistoty. V souladu s ustanovením § 23 zákona je uchazeč povinen poskytnout jistotu ve výši 2 000 000,- Kč (slovy dvamilionykorunčeských) na účet zadavatele, a to jednou z forem dle ustanovení § 24 zákona. Bankovní záruku poskytne uchazeč do konce soutěžní lhůty tak, aby originál dokladu o poskytnutí jistoty byl přiložen v nabídce uchazeče samostatně. Bankovní záruka končí nejdříve uplynutím 80. dne počítaného ode dne následujícího po dni skončení lhůty pro podání nabídek. Zadavatel si vyhrazuje právo v průběhu soutěže požadovat prodloužení délky poskytnuté bankovní záruky. V případě, že uchazeč uvedené požadavky zadavatele nesplní, je toto důvodem pro vyloučení uchazeče z další účasti v soutěži. Jistota poskytnutá složením peněžní částky na účet zadavatele musí být připsána na jeho účet nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek. Bankovní spojení, pro případ poskytnutí jistoty formou složení peněžní částky na účet zadavatele, je: Číslo účtu: 133 605-011/0100 Komerční banka Praha 1 variabilní symbol: vlastní IČ uchazeče IČ ČD: 70 99 42 26, DIČ ČD: 001- 70 99 42 26 Jistotu musí poskytnout uchazeč svým jménem na účet zadavatele. Nesplnění tohoto požadavku je důvodem k vyřazení uchazeče z další účasti v soutěži. Doklad o poskytnutí jistoty (tj. i bankovní záruka) musí být v českém jazyce nebo v úředně ověřeném překladu. Nesplnění tohoto požadavku je důvodem k vyřazení uchazeče z další účasti v soutěži. V případě, že jistota bude složena v hotovosti, uchazeč uvede v nabídce číslo bankovního spojení, na něž mu má být jistota zadavatelem vrácena. 11. Ostatní podmínky obchodní veřejné soutěže Zadavatel si vyhrazuje právo: I. tuto obchodní veřejnou soutěž zrušit bez udání důvodů, II. odmítnout všechny předložené nabídky bez udání důvodů, III. změnit nebo doplnit vyhlášené podmínky OVS, a to způsobem stejným, jakým byla vyhlášena OVS, IV. před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky ověřit, popř. upřesnit informace deklarované uchazeči v nabídkách, V. požadovat změny a doplnění předloženého návrhu smlouvy, případně smlouvu neuzavřít, VI. nevracet uchazečům textovou část předložené nabídky, VII. vyloučit variantní řešení, předloží-li uchazeč přesto nabídku v dalším variantním řešení bude z další účasti v OVS vyloučen, VIII. omezit OVS pouze na tuzemské osoby. Uchazeč nemá právo na úhradu nákladů spojených s účastí v této obchodní veřejné soutěži. Ing. Petr KOUSAL předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s. 191336-17/04