VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; České dráhy, a.s.
D-0
České dráhy, a.s.
Sídlo: nábřeží L. Svobody 1222, 110 15 Praha 1
zapsané do obchodního rejstříku vedeného
Městským soudem v Praze oddíl B, vložka 8039
vyhlašují podle ust. § 4 odst. 1 zákona o zadávání veřejných zakázek
č. 199/1994 Sb., v platném znění
(dále jen «zákon»)
obchodní veřejnou soutěž
(dále jen «OVS»)
pro výběr dodavatele na bezhotovostní odběry pohonných hmot, maziv,
ostatních provozních hmot a souvisejících služeb pro služební vozidla
zadavatele
Zadavatel:České dráhy, a. s.
nábřeží L. Svobody 1222
110 15 Praha 1
IČ: 70994226, DIČ: 001 - 70994226
zastoupené
Ing. Petrem KOUSALEM
předsedou představenstva a generálním ředitelem ČD
(dále jen ČD)
kontaktní osoba: Ing. Pavel Vnouček, telefon: 9722 33433, fax: 9722 33739
V souladu s ust. § 5 zákona vyhlašuje zadavatel následující podmínky
soutěže:
1. Předmět plnění veřejné zakázky: Systém umožňující bezhotovostní odběry
pohonných hmot, maziv, ostatních provozních hmot a souvisejících služeb
pro služební vozidla zadavatele (dále jen «Systém») v objemu 190 milionů
Kč. Tyto bezhotovostní odběry budou realizovány v aktuálních cenách v
místě a čase odběru dle bodu 2. těchto soutěžních podmínek. Systém musí
umožnit při každém odběru registrovat pomocí elektronického nosiče
registrační značku vozidla, místo, čas odběru a množství odebraného zboží
a služeb v aktuálních v cenách.Tato data uspořádaná v sestavě musí tvořit
přílohu daňového dokladu vystaveného uchazečem za odebrané zboží a služby
zadavatelem.
Ke konci roku 2003 měl zadavatel cca 2300 služebních vozidel v
organizačních složkách na území České republiky
Kvalita dodávaných komodit musí splňovat kvalitu dle platných ČSN EN, u
pohonných hmot pak ČSN EN 228, ČSN EN 589, ČSN EN 590 a ČSN 65 6508.
2. Doba a místo plnění veřejné zakázky. Plnění zakázky bude realizováno
po dobu 24 měsíců ode dne účinnosti smlouvy uzavřené s vítězným uchazečem
(zadavatelem je předpokládán datum 1.9. 2004).
Místem odběru jsou místa kde lze realizovat odběry pohonných hmot, maziv,
ostatních provozních hmot a souvisejících služeb prostřednictvím
«Systému». Uchazeč musí garantovat maximální dojezdovou vzdálenost 35 km
z parkovacího místa zadavatele na místo odběru. Ve výjimečných případech
navrhne uchazeč způsob kompenzace dojezdové vzdálenosti. Seznam
organizačních složek a parkovacích míst bude uchazeči poskytnut osobně v
sídle zadavatele v kanceláři č. 45 A, II. patro (Odbor zásobování a
odbytu), po dohodě na telefonním čísle 9722 33433, a to v pracovních
dnech od 9.00 hod. do 11.00 hod. v době soutěžní lhůty.
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů.
I. Zadavatel požaduje, aby uchazeč splňoval kvalifikační předpoklady
pro plnění veřejné zakázky podle ustanovení § 2b odst. 1 písm. a) -
g) zákona a jejich splnění v nabídce prokázal pod sankcí vyloučení z
další účasti z této OVS. Tyto kvalifikační předpoklady uchazeč
prokazuje způsobem dle ustanovení § 2c zákona s tím, že čestné
prohlášení musí zahrnovat i kvalifikační předpoklad dle ustanovení
písmena g) § 2b odst. 1 zákona. Doklady o splnění kvalifikačních
předpokladů ve smyslu ustanovení § 2b odst. 1 písm. a) zákona je
nutno předložit v originále nebo ověřené kopii. Výpis z obchodního
rejstříku podle ustanovení § 2c odst. 1 zákona a dle požadavku
zadavatele, předkládaný spolu s nabídkou, nesmí být starší než 50
dnů. Čestné prohlášení o kvalifikačních předpokladech dle ustanovení
§ 2b odst. 1 písm. b) až g) předloží uchazeč podepsané oprávněnou
osobou, resp. osobami. Dále zadavatel požaduje, aby uchazeč prokázal
potřebná oprávnění k podnikání předložením příslušného oprávnění v
originále nebo ověřené kopii ne starší jak 90 dní.
II. Uchazeč je dále povinen předložit písemné prohlášení podepsané
statutárním zástupcem uchazeče dle zápisu v obchodním rejstříku s
uvedením jmen odpovědných zástupců, podle doložených oprávnění k
podnikání a čestné prohlášení odpovědných zástupců podle ustanovení
§ 2b odst. 1 písm. d) a e) zákona a před podpisem smlouvy i jejich
výpis z evidence rejstříku trestů ne starší 6 měsíců.
III. Předkládá-li nabídku společně více uchazečů nebo sdružení, které
nemá právní subjektivitu, prokáže každý z těchto uchazečů (členů
sdružení) kvalifikační požadavky podle tohoto článku samostatně (§
2a odst. 5 zákona).
IV. V případě, že nabídku podává organizační složka podniku zapsaná v
obchodním rejstříku, je uchazeč povinen předložit čestné prohlášení
podle ustanovení § 2b odst. 1 písm. d) zákona podepsané vedoucím
této organizační složky podniku.
4. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky.
Zadavatel požaduje od uchazeče:
I. Předložit výroční zprávu uchazeče za rok 2002 k předmětné
činnosti, popř. jiný dokument postavený na úrovni výroční zprávy za
rok 2002.
II. Předložit: a) doložení systému řízení jakosti a
b) obchodní podmínky.
III. Předložit písemné prohlášení uchazeče, podepsané osobou, resp.
osobami oprávněnými jednat jménem uchazeče, že bezvýhradně souhlasí
se všemi požadavky a podmínkami zadavatele obsaženými v tomto
vyhlášení obchodní veřejné soutěže.
IV. Doklad o poskytnutí jistoty dle bodu 10. vyhlášených podmínek
soutěže .
V. Předložit návrh smlouvy, který bude mimo úpravy vztahů,
vyplývající z předmětu plnění, obsahovat i ustanovení o tom, že
kupující i prodávající mají právo od smlouvy odstoupit, a to bez
uvedení důvodu odstoupení od smlouvy. Odstoupení od smlouvy jednou
smluvní stranou je právně účinné vůči druhé smluvní straně 60.
kalendářní den ode dne, kdy bylo toto její rozhodnutí v písemné
formě doručeno druhé smluvní straně. Vzájemná plnění poskytnutá
smluvními stranami podle smlouvy do dne účinnosti odstoupení od
smlouvy si smluvní strany nevrátí. Pro případ odstoupení od smlouvy
nebude sjednána smluvní pokuta. Při nesplnění povinností uvedených v
tomto bodě vyhlášených podmínek soutěže bude uchazeč vyloučen z
další účasti v OVS.
VI. Platební podmínky: Splatnost daňového dokladu - faktury (dále jen
faktura) za odebraná plnění dle smlouvy uzavřené na základě této
«OVS» musí být stanovena minimálně na 14 dnů ode dne jejího
vystavení. Ceny za dodané zboží budou odpovídat cenám v čase a na
odběrných místech prodávajícího. Při nedodržení termínu splatnosti
faktury má prodávající právo na uplatnění úroku z prodlení vůči
kupujícímu maximálně ve výši stanové § 369 obchodního zákoníku, tzn.
dle nařízení vlády č. 142/1994 Sb., v platném znění. Pro případ
prodlení úhrady faktur nebude sjednána smluvní pokuta.
5. Způsob hodnocení nabídek.
Zadavatel provede hodnocení nabídek podle jejich ekonomické vhodnosti v
souladu s následujícími kritérii, která jsou uvedena v sestupném pořadí
podle stupně významu:
1) výše «nabídkové ceny», která se stanoví následujícím způsobem:
«Nabídková cena» = 190 000 - S + PN + JN (v tis. Kč)
S..... objem poskytnuté množstevní slevy uchazečem, určený z objemu
předpokládaného plnění 190 000 tis. Kč a % množstevní slevy
z bodu 6.1.,
PN ... průběžné náklady na provoz sytému vyjádřené % z poskytnutého
plnění a vyčíslené z objemu 190 000 tis. Kč účtované uchazečem,
JN ... jednorázové náklady na zavedení sytému vyjádřené v tis. Kč
účtované uchazečem,
2) Požadovaná výše složené zálohy od zadavatele na účet uchazeče pro
provozování systému.
6. Způsob zpracování nabídky.
I. Množstevní sleva v %, která se bude uplatňovat k aktuálním cenám v
místě a čase odběru z celého smluvního odběru,
II. Náklady na provozování systému po celou dobu platnosti smlouvy,
uzavřené na základě této OVS, vyjádřené jako % podíl na objemu
odebraného zboží,
III. jednorázové náklady spojené s náběhem sytému v tis. Kč.
IV. Požadovaná výše složené zálohy od zadavatele na účet uchazeče pro
provozování systému.
7. Soutěžní lhůta, termín a místo otevírání obálek s nabídkami.
Soutěžní lhůta se stanovuje na 36 dní a končí v 11.00 hodin dne 3.6.
2004. Otevírání obálek se uskuteční v souladu s ustanovením § 28 zákona v
sídle zadavatele v 11.00 hodin dne 3.6. 2004 v místnosti č. 43, I. patro.
8. Zadávací lhůta.
Zadávací lhůta se stanovuje na 60 dní.
9. Místo, způsob a lhůta k podávání nabídek: Nabídky se podávají v
písemné formě v uzavřené obálce osobně na adresu zadavatele v kanceláři
č. 45A, II. patro (odbor zásobování a odbytu), telefon 9722 33433, a to v
pracovních dnech od 9.00 - 11.00 hod. nejpozději však do 11.00 hodin dne
3. 6. 2004. V případě zaslání nabídky doporučeně poštou musí uchazeč
zajistit, aby nabídka byla doručena zadavateli do 11.00 hodin dne 3. 6.
2004. Nabídky doručené po uplynutí soutěžní lhůty nebudou do soutěže
zařazeny.
Nabídka musí být předložena ve dvou obálkách (vnitřní a vnější):
Vnější obálka musí obsahovat:
- vnitřní obálku,
- doklady dle bodu 3., 4. vyhlášených podmínek soutěže,
- návrh smlouvy podepsaný oprávněnou osobou, resp. osobami
oprávněnými jednat jménem uchazeče.
Vnější obálka musí být výrazně označena nápisem:
- «NEOTVÍRAT - VEŘEJNÁ ZAKÁZKA - BEZHOTOVOSTNÍ ODBĚR PHM»
Vnitřní obálka musí obsahovat:
- vlastní nabídku s uvedením nabídkové ceny dle bodu 5. zpracovanou
způsobem dle bodu 6. tohoto zadání, podepsanou oprávněnou osobou,
resp. osobami oprávněnými jednat jménem uchazeče.
Nabídka musí být vyhotovena písemně, v českém jazyce, v jednom provedení.
Vnitřní obálka musí být označena nápisem:
«NABÍDKOVÁ CENA - VEŘEJNÁ ZAKÁZKA - BEZHOTOVOSTNÍ ODBĚR PHM»
Obě obálky musí být uzavřeny a opatřeny na uzavření razítkem a podpisem
uchazeče, je-li fyzickou osobou, či jeho statutárního zástupce, je-li
právnickou osobou. V nabídce nesmí být údaje přepisovány, škrtány či
jinak upravovány.
10. Požadavek na poskytnutí jistoty. V souladu s ustanovením § 23 zákona
je uchazeč povinen poskytnout jistotu ve výši 2 000 000,- Kč (slovy
dvamilionykorunčeských) na účet zadavatele, a to jednou z forem dle
ustanovení § 24 zákona. Bankovní záruku poskytne uchazeč do konce
soutěžní lhůty tak, aby originál dokladu o poskytnutí jistoty byl
přiložen v nabídce uchazeče samostatně.
Bankovní záruka končí nejdříve uplynutím 80. dne počítaného ode dne
následujícího po dni skončení lhůty pro podání nabídek. Zadavatel si
vyhrazuje právo v průběhu soutěže požadovat prodloužení délky poskytnuté
bankovní záruky.
V případě, že uchazeč uvedené požadavky zadavatele nesplní, je toto
důvodem pro vyloučení uchazeče z další účasti v soutěži.
Jistota poskytnutá složením peněžní částky na účet zadavatele musí být
připsána na jeho účet nejpozději v den předcházející dni otevírání
obálek. Bankovní spojení, pro případ poskytnutí jistoty formou složení
peněžní částky na účet zadavatele, je:
Číslo účtu: 133 605-011/0100
Komerční banka Praha 1
variabilní symbol: vlastní IČ uchazeče
IČ ČD: 70 99 42 26, DIČ ČD: 001- 70 99 42 26
Jistotu musí poskytnout uchazeč svým jménem na účet zadavatele. Nesplnění
tohoto požadavku je důvodem k vyřazení uchazeče z další účasti v soutěži.
Doklad o poskytnutí jistoty (tj. i bankovní záruka) musí být v českém
jazyce nebo v úředně ověřeném překladu. Nesplnění tohoto požadavku je
důvodem k vyřazení uchazeče z další účasti v soutěži.
V případě, že jistota bude složena v hotovosti, uchazeč uvede v nabídce
číslo bankovního spojení, na něž mu má být jistota zadavatelem vrácena.
11. Ostatní podmínky obchodní veřejné soutěže
Zadavatel si vyhrazuje právo:
I. tuto obchodní veřejnou soutěž zrušit bez udání důvodů,
II. odmítnout všechny předložené nabídky bez udání důvodů,
III. změnit nebo doplnit vyhlášené podmínky OVS, a to způsobem
stejným, jakým byla vyhlášena OVS,
IV. před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky ověřit, popř.
upřesnit informace deklarované uchazeči v nabídkách,
V. požadovat změny a doplnění předloženého návrhu smlouvy, případně
smlouvu neuzavřít,
VI. nevracet uchazečům textovou část předložené nabídky,
VII. vyloučit variantní řešení, předloží-li uchazeč přesto nabídku v
dalším variantním řešení bude z další účasti v OVS vyloučen,
VIII. omezit OVS pouze na tuzemské osoby.
Uchazeč nemá právo na úhradu nákladů spojených s účastí v této obchodní
veřejné soutěži.
Ing. Petr KOUSAL
předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s.
191336-17/04