VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; České dráhy, a. s.
B-7
České dráhy, a. s.
Sídlo: Praha 1, nábř. L. Svobody 1222, PSČ 110 15
prostřednictvím osoby pověřené výkonem zadavatelských činností SEVEn,
Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s.
vyhlašuje
dle zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění
(dále jen «zákon»)
obchodní veřejnou soutěž
«Poskytování energetických služeb zaručujících úspory provozních nákladů
nezbytných k zajištění energetických potřeb v areálu Depa kolejových vozidel
Ostrava - Provozní jednotky Bohumín»
Podmínky soutěže (§ 44 odst. 2 zákona):
I. Vymezení plnění veřejné zakázky (§ 5 odst. 1 písm. a zákona)
Plnění veřejné zakázky spočívá v poskytování energetických služeb
zaručujících úspory provozních nákladů na spotřebu tepelné energie k
zajištění energetických potřeb v areálu Depa kolejových vozidel Ostrava -
Provozní jednotky Bohumín (dále jen PJ Bohumín) po smluvně stanovenou
dobu od nabytí účinnosti Smlouvy o zaručených úsporách energie uzavřené
mezi zadavatelem a uchazečem, jehož nabídka bude vybrána jako nejvhodnější.
Uchazeč na základě zadávací dokumentace, prohlídky místa plnění a svého
odborného posouzení předloží:
- Smlouvu o zaručených úsporách energie mezi uchazečem a zadavatelem
- Návrh opatření zaručující úspory provozních nákladů nezbytných k
zajištění energetických potřeb areálu po celou dobu trvání smlouvy
formou a v rozsahu stanoveném zadávací dokumentací se zahrnutím
povinných opatření v ní uvedených
- Vyčíslení budoucích provozních nákladů včetně nákladů na úsporná
opatření, které v žádném roce trvání smlouvy nesmí překročit
referenční náklady na zajištění energetických potřeb uvedené v
zadávací dokumentaci. Výši budoucích provozních nákladů včetně
nákladů na úsporná opatření uchazeč zaručí Smlouvou o zaručených
úsporách energie.
Podrobný popis plnění veřejné zakázky a další požadavky zadavatele na
plnění obsahuje zadávací dokumentace.
II. Doba a místo plnění veřejné zakázky (§ 5 odst. 1 písm. b zákona)
Zahájení plnění: 1. 9. 2004 (předpokládaný termín nabytí účinnosti smlouvy).
Ukončení plnění: 31. 8. 2010
V případě, že z jakýchkoliv důvodů na straně zadavatele nebude možné
dodržet termín zahájení plnění, je zadavatel oprávněn zahájení plnění
posunout na jinou dobu.
Místo plnění: areál PJ Bohumín (podle zadávací dokumentace)
III. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů uchazečů (§ 2b, § 2c
zákona)
Kvalifikační předpoklady prokáže uchazeč dle § 2b zákona způsobem
uvedeným v § 2c zákona. Kvalifikační předpoklad stanovený v § 2b odst. 1
písm. g) prokáže uchazeč čestným prohlášením.
Předkládá-li nabídku více osob společně, bude v nabídce doložena smlouva
o sdružení za účelem splnění veřejné zakázky. Smlouva o sdružení musí
stanovit, který právní subjekt (účastník sdružení) je oprávněn zastupovat
sdružení ve věci podání nabídky a jednáních s tím souvisejících a dále
vymezit odpovědnost jednotlivých účastníků sdružení za plnění veřejné
zakázky. Každá z osob, které podávají nabídku společně, prokáže
kvalifikační předpoklady v rozsahu § 2b způsobem uvedeným v § 2c zákona.
Kvalifikační předpoklad stanovený v § 2b odst. 1 písm. g) prokážou
všechny tyto osoby, které předkládají nabídku společně, čestným
prohlášením. Kvalifikační předpoklad stanovený v § 2b odst. 1 písm. a)
prokážou osoby, které předkládají nabídku společně, v rozsahu, ve kterém
se budou na plnění veřejné zakázky podílet.
Jestliže uchazeč předpokládá splnění zakázky s pomocí jiných osob a jeho
oprávnění k podnikání se nevztahuje na celý rozsah veřejné zakázky,
doloží ve své nabídce seznam těchto jiných osob se specifikací činností,
kterými se budou podílet na plnění veřejné zakázky, podepsaný osobou
oprávněnou jednat jménem uchazeče. Tyto jiné osoby, pomocí nichž uchazeč
předpokládá splnění veřejné zakázky, prokážou splnění kvalifikačního
předpokladu dle § 2b odst. 1 písm. a) včetně výpisu z obchodního
rejstříku, jsou-li do tohoto rejstříku zapsány. Tyto jiné osoby, s
jejichž pomocí uchazeč přepokládá splnění veřejné zakázky, doloží
příslušné oprávnění k podnikání a výpis z obchodního rejstříku, jsou-li
do tohoto rejstříku zapsány, v originále nebo stejnopisu s ověřením jeho
pravosti.
Další požadavky zadavatele.
Uchazeč prokáže, že v posledních třech letech uzavřel nejméně dvě smlouvy
o zaručených úsporách energie s celkovými zaručenými úsporami nákladů na
konečnou spotřebu energie ve výši nad 5 mil. Kč ročně. Dále tyto smlouvy
musí obsahovat závazek dodavatele, že při nedosažení výše zaručených
úspor přepočítávané na aktuální klimatické podmínky dojde ke zkrácení
plnění ze strany zadavatele. Tyto skutečnosti prokáže uchazeč čestným
prohlášením. Uchazeč musí dále umožnit, aby si zadavatel tyto údaje mohl
ověřit u uchazečem uvedeného smluvního partnera.
IV. Hodnocení nabídek
Nabídky budou hodnoceny podle jejich ekonomické vhodnosti (§ 6 odst. 1 zákona).
Kritérii pro hodnocení jsou:
1. Výše úspory energie v technických jednotkách, jejíž dosažení
uchazeč zaručuje zadavateli 44 %
2. Nabídková cena 36 %
3. Podíl zadavatele na úspoře dosažené nad zaručenou výši úspory nákladů 20 %
Nabídky budou hodnoceny váženým bodovým systémem.
V. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny včetně platebních
podmínek (§ 5 odst. 1 písm. e/ zákona)
Uchazeč stanoví nabídkovou cenu, tj. celkovou cenu za provedení celého
plnění veřejné zakázky. Nabídková cena bude uvedena v Kč. Nabídková cena
bude uvedena v členění: nabídková cena bez daně z přidané hodnoty (DPH),
samostatně DPH se sazbou 5 %, samostatně DPH se sazbou 22 % a nabídková
cena včetně DPH. Nabídková cena v této skladbě bude uvedena na krycím
listu nabídky. Nabídková cena bude zpracována po položkách pro příslušný
kalendářní rok v období 6 let dle jednotlivých plateb, které zaplatí
zadavatel dodavateli v souladu se specifikací požadovaných služeb
obsaženou v zadávací dokumentaci a v souladu se zadávací dokumentací.
Nabídková cena bude stanovena jako součet všech budoucích ročních plateb,
které zadavatel zaplatí dodavateli za dobu trvání smlouvy. Nabídková cena
bude stanovena jako cena «nejvýše přípustná». Nabídkovou cenu lze překročit
pouze za podmínek níže uvedených. Údaje o složení nabídkové ceny v čase
(po jednotlivých rocích) uvede uchazeč v podrobnosti uvedené v zadávací
dokumentaci.
Platební podmínky:
Zadavatel nebude poskytovat zálohy. Úhrada za plnění veřejné zakázky bude
prováděna měsíčními platbami dle kalendáře a podle podmínek uvedených ve
Smlouvě o zaručených úsporách energie, která je součástí zadávací
dokumentace. Splatnost platebních dokladů bude 45 kalendářních dní ode
dne doručení zadavateli. Platby budou probíhat výhradně v Kč a rovněž
veškeré cenové údaje budou uváděny v Kč.
VI. Soutěžní lhůta (§ 7) a místo otevírání obálek s nabídkami
Soutěžní lhůta počíná běžet prvním dnem po dni zveřejnění tohoto oznámení
v Obchodním věstníku a končí dnem a hodinou otevírání obálek s nabídkami
dne 15. 6. 2004 v 10.30 hod., v zasedací místnosti Depa kolejových vozidel
Ostrava. Sraz uchazečů bude na adrese: České dráhy, a.s., Depo kolejových
vozidel Ostrava, Přednádraží 35, Ostrava 1.
VII. Zadávací lhůta (§ 8 zákona)
Zadávací lhůta je stanovena na 90 (devadesát) kalendářních dnů.
VIII. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze nabídky podat osobně
(§ 5 odst. 1 písm. h zákona)
Nabídka bude zpracována v českém jazyce a předložena v jednom originále a
v jedné kopii, v písemné formě a označená «ORIGINÁL» a «KOPIE». Nabídku
lze podat dle § 9 zákona osobně v pracovních dnech v době od 9.00 do
13.00 hodin na sekretariátu Depa kolejových vozidel Ostrava (viz adresa
pro doručování) nebo doporučeně poštou na adresu pro doručování. Doručení
zadavatel požaduje v jedné obálce, opatřené na uzavření razítkem, případně
podpisem uchazeče, je-li fyzickou osobou, či jeho statutárního zástupce,
je-li právnickou osobou, a označené zřetelně «SOUTĚŽ - Poskytování
energetických služeb».
V poslední den soutěžní lhůty je možné odevzdat nabídku pouze na sekretariátu
Depa kolejových vozidel Ostrava v době od 8.00 do 10.00 hodin, kontaktní
osobou pro příjem obálky s nabídkou je p. Miroslava Bechová tel.: 596 182 398.
IX. Základní informace o zadavateli a pověřené osobě (§ 5 odst. 1 písm. i;
§ 69 zákona)
Zadavatel: České dráhy, a.s.,
zapsaná v obchodním rejstříku
Městského soudu v Praze, oddíl B, vložka 8039
Sídlo: Praha 1, nábřeží L. Svobody 1222, PSČ 110 15
IČ: 70994226
DIČ: 001-70994226
zastoupená: Ing. Jiřím Tylichem, vrchním přednostou DKV Ostrava
Depo kolejových vozidel Ostrava
Přednádraží 35
702 00 Ostrava 1
Kontaktní osoby zadavatele pro věci organizační a technické:
Ing. Jan Neslaník (technické), tel. 602 769 471, fax 596 136 840,
e-mail: neslanik@dkv.ova.cd.cz
Ing. Vlastislav Bajgar (organizační a obchodní), tel. 596 185 534,
e-mail: bajgar@dkv.ova.cd.cz
Pověřená osoba: SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s.
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze,
oddíl O, vložka 127
sídlo: Americká 17, Praha 2, PSČ 120 00
IČ: 25761382
DIČ: 002-25761382
zastoupená: Ing. Jaroslavem Marouškem, CSc., ředitelem společnosti
Kontaktní osoby pověřené osoby pro věci organizační a technické:
Ing. Miroslav Florian, e-mail: miroslav.florian@svn.cz
Ing. Miroslav Votápek, e-mail: miroslav.votapek@svn.cz
tel.: 224 252 115
fax: 224 247 597
X. Prohlídka místa plnění (§ 5 odst. 1, písm. j zákona)
Prohlídka místa plnění společně s informační schůzkou se uskutečni dne
14. května 2004. Sraz uchazečů bude v 9.00 hod. před vrátnicí PJ Bohumín
- náměstí A. Mickiewicze, Nový Bohumín.
XI. Požadavek na poskytnutí jistoty včetně její výše (§ 5, odst. 1, písm. k
zákona)
K zajištění splnění povinností uchazeče vyplývajících z účasti ve
výběrovém řízení je požadována jistota (§ 23 zákona) ve výši 400.000,- Kč
(slovy čtyři sta tisíc korun českých). Jistota může být uchazečem
poskytnuta jednou z forem uvedených v § 24 zákona. Účet zadavatele pro
případné poskytnutí jistoty formou složení peněžní částky je vedený u
Komerční banka, a.s., pobočka Ostrava, č. účtu: 196364560217/0100. Jako
variabilní symbol uvede uchazeč své IČ. Peněžní částka odpovídající výši
jistoty musí být připsána na účet zadavatele nejpozději v den
předcházející dni otevírání obálek. V případě složení peněžní částky na
účet zadavatele uvede uchazeč v nabídce bankovní spojení a číslo účtu, na
který má být jistota vrácena po jejím uvolnění. Bankovní záruka musí být
v písemné formě předložena zadavateli nejpozději do konce soutěžní lhůty.
Při poskytnutí jistoty formou bankovní záruky nesmí být její platnost
kratší než zadávací lhůta prodloužená o devadesát kalendářních dnů.
XII. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny
(§ 5 odst. 1 písm. l zákona)
Zadavatel připouští překročení nabídkové ceny z důvodu změny předpisů
upravujících sazbu DPH pro zboží a služby, které jsou předmětem plnění
této veřejné zakázky. Jakékoliv další překročení nabídkové ceny za plnění
veřejné zakázky, tak jak je požadováno v podmínkách soutěže, resp. v zadávací
dokumentaci, zadavatel nepřipouští.
XIII. Požadavky na zpracování nabídek
Požadavky na zpracování nabídek jsou uvedeny v zadávací dokumentaci.
XIV. Ostatní dokumenty a údaje, které uchazeč předloží v nabídce
XIV.1. Uchazeč ve své nabídce předloží podrobné údaje o výši úspory
energie v technických jednotkách, jejíž dosažení uchazeč zaručuje
zadavateli, v důsledku jednotlivých úsporných opatření.
XIV.2. Uchazeč v nabídce doloží výpis ze živnostenského rejstříku
(originál nebo úředně ověřenou kopii). Z výpisu bude zřejmé, kdo vykonává
činnost odpovědného zástupce uchazeče ve smyslu § 11 zákona č. 455/1991 Sb.,
o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), v platném znění, pro
živnosti dokladované uchazečem v souvislosti s plněním veřejné zakázky.
V případě, že je uchazeč fyzickou osobou a není povinen odpovědného
zástupce ustanovit, sdělí tuto skutečnost v nabídce formou čestného
prohlášení. Není-li uchazeč do živnostenského rejstříku zapsán, sdělí
tuto skutečnost formou čestného prohlášení v nabídce. Předkládá-li
nabídku více osob společně, doloží každá z osob, které podávají nabídku
společně, výpis ze živnostenského rejstříku způsobem výše uvedeným.
XV. Zadávací dokumentace (§ 2h zákona)
Zadávací dokumentaci si zájemce vyžádá na základě závazné písemné
objednávky, která musí být doručena faxem, poštou nebo osobně (v pracovní
dny v době od 8.00 do 13.00 hodin) pověřené osobě. Na písemné objednávce
bude uveden obchodní název nebo jméno zájemce, číslo oddílu a vložky, pod
kterými je zájemce zapsán v obchodním rejstříku u příslušného
rejstříkového soudu, je-li do obchodního rejstříku zapsán, IČ, DIČ,
odpovědná osoba pro tuto soutěž a její telefonické a faxové spojení a
e-mail. Písemná objednávka bude doručena do 28. 4. 2004 do 12.00 hodin.
Zadávací dokumentace bude zájemcům vydávána od 4. do 6. května 2004, v
době od 8 do 12 hod. v sídle pověřené osoby v sekretariátu (sl. Beránková,
tel. 224 252 115).
V případě, že zadávací dokumentace bude objednána v jiném než stanoveném
termínu, musí mít písemná objednávka všechny náležitosti shora uvedené a
musí být doručena pověřené osobě nejméně 5 pracovních dnů před termínem
vyzvednutí zadávací dokumentace, který je zájemce povinen v písemné
objednávce uvést.
Zadavatel požaduje od zájemců úhradu nákladů za použití reprodukční
techniky při poskytnutí zadávací dokumentace ve výši 580 Kč vč. DPH.
Úhrada těchto nákladů bude provedena bankovním převodem nebo vkladem na
účet zadavatele vedený u Komerční banky, a.s., pobočky v Ostravě, č.
účtu: 196364560217/0100. Jako variabilní symbol uvede uchazeč své IČ.
Kopie dokladu o úhradě nákladů za použití reprodukční techniky bude
doručena osobně, poštou nebo faxem pověřené osobě den před vyzvednutím
zadávací dokumentace do 12.00 hodin. V případě, že bude zadávací
dokumentace objednána v jiném než stanoveném termínu, musí být kopie
dokladu o úhradě částky za použití reprodukční techniky doručena osobně,
poštou nebo faxem pověřené osobě nejpozději 2 pracovních dny před
termínem vyzvednutí zadávací dokumentace uvedeným v písemné objednávce.
Součástí zadávací dokumentace jsou «Pokyny pro zpracování nabídky».
Zadávací dokumentace je nutná pro zpracování nabídky.
XVI. Práva zadavatele
Zadavatel si vyhrazuje právo:
- doplnit nebo změnit podmínky soutěže do konce soutěžní lhůty
- veřejnou soutěž zrušit
- odmítnout všechny nabídky
Zadavatel nebude uchazečům hradit náklady spojené s podáním nabídky.
Zadavatel nepřipouští rozdělení veřejné zakázky na dílčí plnění.
Zadavatel nepřipouští variantní řešení.
Zadavatel si vyhrazuje právo změnit termín zahájení plnění v souvislosti
s nabytím právní moci rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky.
V Ostravě dne 14. 4. 2004
Ing. Jiří Tylich
vrchní přednosta DKV Ostrava
191002-16/04