VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; VODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ, a. s.
A-5
VODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ, a. s.
Sídlo: Víta Nejedlého 893, 500 03 Hradec Králové
(dále jen VAK HK a.s.)
vyhlašuje podle zákona č. 199/1994 Sb., ve znění novel
(dále jen «zákon»)
OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ
(dále jen «soutěž»)
na plnění veřejné zakázky
«Dostavba skupinové kanalizace Nový Bydžov - napojení Skřivan a Metličan»
1. Vymezení plnění veřejné zakázky
Předmětem plnění veřejné zakázky je zhotovení stavby «Dostavba skupinové
kanalizace Nový Bydžov - napojení Skřivan a Metličan» podle podrobného
popisu plnění veřejné zakázky, který obsahuje zadávací dokumentace, v
rozsahu dle projektové dokumentace zpracované firmou Multiaqua, s.r.o.,
Hradec Králové (dále jen Multiaqua) - číslo zakázky 035/02.
Charakteristika stavby:
Město Nový Bydžov má vybudován systém jednotné kanalizace, ukončený
centrální mechanicko biologickou čistírnou odpadních vod. Tato ČOV má v
současné době volnou kapacitu, která umožňuje napojení dvou přilehlých
lokalit, Skřivan (obec vzdálená 2 km od NB) a Metličan (místní část NB).
Skřivany: V obci Skřivany je vybudována poměrně rozsáhlá síť jednotné
kanalizace stažené do kmenové stoky. Na kanalizaci je napojeno 1029
obyvatel. Na kmenové stoce je navržen oddělovač dešťových vod, který bude
usměrňovat ředěné splašky až k poměru 1+1 Qmax hod. na čerpací stanici.
Součástí oddělovače je i propoj ředěných splašků do čerpací stanice DN
250 v délce 40 m. Čerpací stanice je navržena jako podzemní uzavřený
betonový objekt. K ČS bude zřízen příjezd a přivedeny přípojky nn a vody.
Předpokládaná kapacita ČS 18 l/s. Součástí stavebního objektu ČS bude
rovněž šachta umožňující přečerpávání splašků jedné boční větve
kanalizace. Z čerpací stanice je navržen výtlak až na kraj zástavby
Nového Bydžova v délce cca 2040 m (DN 150), z tohoto vrcholového bodu pak
pokračuje dalších cca 200 m nové gravitační stoky DN 300 do koncové
šachty stávající kanalizace Nový Bydžov.
Metličany: Splašky z místní části Metličan jsou přečerpávány pomocí tří
čerpacích stanic a kombinace výtlaků a gravitačních stok do koncové
šachty stoky, jež vede na ČOV Nový Bydžov. Kapacita čerpacích stanic je
1, 2 a 8 l/s, výtlačné potrubí DN 50-100 o délce cca 1035 m, gravitační
kanalizace DN 400-600 délky cca 455 m.
2. Doba a místo plnění veřejné zakázky
2.1 Doba plnění: zahájení stavby 07/2004, dokončení stavby do 11/2004.
Zadavatel si vyhrazuje právo změnit termín zahájení a konečný termín
plnění veřejné zakázky v souladu s podmínkami rozhodnutí Ministerstva
zemědělství o poskytnutí státní finanční podpory a uvolňováním finančních
prostředků ze státního rozpočtu na financování akce bez nároku
zhotovitele na změnu předmětu plnění a změnu ceny. V tomto smyslu může
zadavatel změnit dobu plnění veřejné zakázky tak, že termín dokončení
stavby bude nejdéle do 11/2005.
2.2 Místo plnění: Nový Bydžov (místní část Metličany) a Skřivany
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů
3.1 Uchazeč je povinen v souladu s ust. § 2a, odst. 1 a 5 zákona prokázat
kvalifikační předpoklady pro plnění veřejné zakázky v plném rozsahu dle
ust. § 2b, odst. 1, písm. a) - g) a odst. 2 a 3 zákona, způsobem
stanoveným v ust. § 2c zákona. Čestným prohlášením uchazeč prokáže
splnění kvalifikačních předpokladů dle § 2b odst. 1 písm. g) a § 2b odst.
3 čestným prohlášením odpovědného zástupce ustanoveného dle § 11 zák. č.
455/1991 Sb., v platném znění. Uchazeč doloží výpis ze živnostenského
rejstříku - neveřejné části, z něhož bude patrné, kdo vykonává činnost
odpovědného zástupce pro činnost související s předmětem plnění veřejné
zakázky.
3.2 Předkládá-li nabídku více osob společně (§ 2a odst. 4 zákona),
požaduje zadavatel prokázání kvalifikačních předpokladů od všech těchto
osob; výjimkou je kvalifikační předpoklad podle § 2b odst. 1 písm. a)
zákona (oprávnění k podnikání), který prokazuje každá z těchto osob v
rozsahu svého podílu na plnění veřejné zakázky. Osoby předkládající
nabídku společně doloží rovněž jako součást nabídky originál nebo úředně
ověřenou kopii listiny, ze které bude patrno právní postavení
jednotlivých subjektů vůči sobě navzájem i vůči zadavateli, a to v době
průběhu obchodní veřejné soutěže i v rámci případného plnění veřejné
zakázky. Tato listina musí být podepsána osobami, které jsou dle výpisu z
obchodního rejstříku oprávněny jednat a podepisovat způsobem uvedeným ve
výpisu z OR za jednotlivé osoby, které nabídku společně předkládají.
Pokud tuto listinu podepíše jiná osoba, než je uvedeno v předcházející
větě, musí být zároveň doložena plná moc k tomuto úkonu.
4. Požadavky na prokázání dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky
Zadavatel požaduje v nabídkách uchazečů prokázat následující další
předpoklady pro plnění předmětné veřejné zakázky, a to doložením údajů:
a) o obchodním obratu ze stavební činnosti v oboru vodovodů a
kanalizací v letech 2001 - 2003 celkem ve výši min. 40 mil. Kč -
doložit čestným prohlášením statutárního orgánu uchazeče a uvedením
přehledu realizovaných zakázek v tomto členění: název stavby, jméno
a sídlo objednavatele včetně tel. č. zástupce objednavatele pro
vyžádání reference, parametry stavby (délka řadů, DN, počet
zásobených/odkanalizovaných obyvatel, ČOV - počet EO, Úpravna vody -
množství vody v l/s), investiční náklady, termín provádění stavby,
způsob zadání zakázky)
b) o zavedení systému řízení jakosti dle norem ISO řady 9000 -
doložit originálem nebo ověřeným stejnopisem
c) o nejméně 2 stavbách obdobného charakteru realizovaných vlastními
kapacitami uchazeče v oboru vodohospodářských staveb s finančním
objemem min. 10 mil. Kč, dokončených v posledních 3 letech, případně
rozestavěných - doložit čestným prohlášením statutárního orgánu
uchazeče a vyjádřením investora (referenční listiny investorů lze
předložit v originále nebo v ověřeném stejnopise)
d) o pojištění odpovědnosti za škodu vzniklou jinému v souvislosti s
činností uchazeče na pojistnou částku min. 5 mil. Kč - doložit kopií
pojistné smlouvy a čestným prohlášením statutárního orgánu uchazeče
e) uchazeč doloží čestným prohlášením statutárního orgánu, že k
termínu předání a převzetí díla poskytne jistotu za kvalitu díla ve
výši 0,3 mil. Kč na dobu záruční lhůty. Jistota může být uchazečem
poskytnuta buď formou bankovní záruky nebo složením peněžité částky
na účet zadavatele
f) o předpokládaném dodavatelském systému zakázky (práce prováděné
vlastní kapacitou, práce zajišťované subdodavatelsky, jejich
procentuální poměr, předpokládaní subdodavatelé, počet pracovníků z
královéhradeckého regionu) - doložit čestným prohlášením
statutárního orgánu uchazeče.
g) o tom, že nemá u zadavatele ke dni předcházejícímu ukončení
soutěžní lhůty neuhrazený peněžitý závazek po lhůtě splatnosti nebo
jiný závazek ve vztahu k zadavateli po termínu jeho plnění, vzniklý
v souvislosti s existujícím smluvním vztahem (např. neodstraněná
vada či nedodělek díla po smluvním termínu jeho odstranění atd.) -
doložit čestným prohlášením statutárního orgánu uchazeče
Předkládá-li nabídku více osob společně, požaduje zadavatel prokázání a
splnění dalších předpokladů od všech těchto osob.
Neprokázání nebo nesplnění výše uvedených dalších předpokladů pro plnění
veřejné zakázky požadovaným způsobem bude posuzováno jako nesplnění podmínek
soutěže s následkem vyloučení uchazeče z další účasti na veřejné zakázce.
h) v případě, že má uchazeč zaveden systém řízení podle zásad
environmentální politiky dle norem ISO řady 14001 - doloží tuto
skutečnost originálem nebo ověřeným stejnopisem. Tento údaj není
povinný, bude k němu však přihlédnuto při hodnocení nabídky viz 5.4
5. Způsob hodnocení nabídek
Nabídky budou hodnoceny podle ekonomické vhodnosti. Hodnocení nabídek
bude provedeno bodovým systémem s pomocí více kritérií v pořadí podle
stupně významu (váhy), které jim zadavatel přisuzuje. Nejvhodnější
nabídkou bude nabídka, která získá nejvyšší počet bodů.
1. výše nabídkové ceny ........................................... váha 50 %
2. zkušenosti uchazečů s výstavbou obdobných staveb viz odst. 4 a)
a c) .......................................................... váha 30 %
3. délka záručních lhůt nabízená uchazečem nad rámec požadavků
zadavatele .................................................... váha 15 %
4. systémy řízení jakosti a řízení podle zásad environmentální
politiky zavedený v organizaci uchazeče a jeho poddodavatelů ... váha 5 %
6. Způsob zpracování nabídky
Nabídku podá uchazeč písemně v 1 originále v českém jazyce. Nabídka bude
zpracována v souladu s podmínkami uvedenými ve vyhlášených podmínkách
soutěže a v zadávací dokumentaci. Nabídka bude kvalitním způsobem
vytištěna tak, aby byla dobře čitelná, a bude svázán či jinak zabezpečena
proti manipulaci s jednotlivými listy včetně příloh. Nabídka nebude
obsahovat opravy a přepisy. Nabídka podaná v kroužkovém podavači bude
zabezpečena proti manipulaci s jednotlivými listy. Všechny listy nabídky
i příloh budou v pravém dolním rohu řádně očíslovány průběžnou vzestupnou
řadou čísel; tato povinnost se nevztahuje na úřední listiny, resp. jejich
úředně ověřené kopie. Posledním listem nabídky bude prohlášení uchazeče
potvrzené statutárním orgánem, které stanoví celkový počet listů v
nabídce, a to včetně listů neočíslovaných, jejichž seznam bude uveden v
prohlášení.
Předkládá-li nabídku více osob společně, nabídka musí obsahovat smlouvu o
sdružení za účelem splnění veřejné zakázky. Smlouva o sdružení musí
stanovit jediný právní subjekt (účastníka sdružení), který je oprávněn
sdružení zastupovat ve věci podání nabídky a účasti v soutěži a dále
vymezit odpovědnosti jednotlivých účastníků sdružení za plnění veřejné
zakázky.
Nabídka bude dále obsahovat též údaje o uchazeči v tomto členění:
obchodní jméno uchazeče, číslo telefonu a faxu uchazeče, bankovní spojení
a číslo účtu uchazeče, jméno pracovníka pověřeného jednat ve věci veřejné
zakázky, v takovém případě doloží uchazeč v nabídce originál plné moci
včetně spojení, údaje a podklady požadované v textu zadání veřejné
zakázky a zákoně, originály nebo úředně ověřené kopie požadovaných
dokladů, návrh příslušné smlouvy se všemi náležitostmi a údaji
podepsanými zástupcem statutárního orgánu uchazeče. Uchazeč doloží čestné
prohlášení o tom, že veškeré údaje jím uváděné v nabídce jsou pravdivé.
Nabídka včetně všech dokladů a dokumentů bude potvrzena statutárním
orgánem uchazeče, a to v souladu se způsobem vystupování uvedeným v
obchodním rejstříku. V případě potvrzení nabídky pověřenou osobou doloží
uchazeč v příloze nabídky originál plné moci či jiný platný pověřovací
dokument.
Uchazeč předloží jako součást nabídky diskety formátu 3,5", které budou
obsahovat oceněné výkazy výměr zpracované uchazečem ve formátu Microsoft
Excel. Tato forma podání nabídky je doplňková a slouží k rychlému a
přehlednému vyhodnocení nabídek. V případě pochybností nebo rozporů se
považuje za rozhodující tištěné znění originálního vyhotovení nabídky.
7. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny
Uchazeči stanoví nabídkovou cenu za provedení veřejné zakázky v souladu s
podmínkami soutěže a zadávací dokumentací, a to absolutní částkou v
českých korunách. Nabídková cena je stanovena bez výjimky jako cena
nejvýše přípustná, tj. nebude měněna v souvislosti s inflací české
koruny, hodnotou kurzu české koruny vůči zahraničním měnám či jinými
faktory s vlivem na měnový kurz a stabilitu měny. Nabídková cena bude
platná do konce roku 2005 (viz odst. 2.1 výše).
Nabídková cena bude doložena podrobným položkovým rozpočtem, jehož výkaz
výměr je součástí zadávací dokumentace. Nabídková cena bude stanovena pro
celý rozsah předmětu plnění veřejné zakázky při dodržení doby plnění
podle podmínek soutěže a bude zpracována v předepsaném členění dle
projektové dokumentace. Nabídková cena musí zahrnovat veškeré výdaje
potřebné pro realizaci zakázky.
Uchazeč stanoví jednotkové ceny prací, dodávek a veškerých dalších
položek, které jsou součástí předmětu plnění veřejné zakázky. Tyto
jednotkové ceny uvedené v nabídce jsou závazné pro oceňování jakéhokoli
množství případných víceprací nebo méněprací. Cena prací a dodávek v
nabídce neuvedených bude oceněna dle jednotkových cen ceníků URS Praha
a.s., platných v době realizace těchto změn předmětu smlouvy.
Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny.
Nabídková cena může být překročena pouze v případě víceprací písemně
vyžádaných objednavatelem.
8. Platební podmínky
Zadavatel neposkytuje zálohu. Úhrada za plnění veřejné zakázky bude
prováděna měsíčně v české měně, vždy na základě příslušného daňového
dokladu vystaveného vybraným uchazečem; splatnost dokladu bude 30
kalendářních dní. Zadavatel si vyhrazuje právo prodloužení splatnosti bez
nároku na sankce ze strany vybraného uchazeče na 90 dní vzhledem k
financování stavby ze státního rozpočtu. Uchazeč je oprávněn vystavit
fakturu na základě zadavatelem odsouhlaseného soupisu provedených prací a
dodávek za příslušné období platebního kalendáře; soupis je povinen
vyhotovit vybraný uchazeč. Zadavatel uhradí zhotoviteli fakturované práce
a dodávky do výše 90 % ze sjednané smluvní ceny. Zbývajících 10 % ze
smluvní ceny díla bude uhrazeno až na základě konečné faktury, kterou je
zhotovitel oprávněn vystavit až po předání a převzetí kompletního díla.
Dílo musí být předáno k termínu dokončení stavby bez vad a nedodělků.
Uchazeč je povinen uhradit svým poddodavatelům vždy všechny částky, které
jim z průběžné měsíční platby náleží, a doloží tuto skutečnost zadavateli
nejpozději v den, kdy odešle další měsíční fakturu. Jestliže uchazeč
nedoložil provedení oprávněných plateb svým subdodavatelům, je zadavatel
oprávněn až do doby, kdy mu budou příslušné doklady předloženy,
pozastavit placení.
Uchazeči mohou nabídnout pro zadavatele výhodnější platební podmínky.
Návrh platebních podmínek musí vycházet z platných předpisů o financování
zakázek z prostředků státního rozpočtu a dalších příslušných předpisů.
Zadavatel si vyhrazuje právo upřesnit množství finančních prostředků pro
jednotlivé roky realizace vzhledem k tomu, že veřejná zakázka bude
financována dílem z prostředků státního rozpočtu.
9. Návrh smlouvy
Uchazeč je povinen předložit v nabídce návrh smlouvy o dílo. Návrh
smlouvy musí po obsahové i formální stránce bezvýhradně odpovídat
veškerým podmínkám soutěže, požadavkům uvedeným v zadávací dokumentaci i
obsahu nabídky uchazeče. Návrh smlouvy bude podepsán osobou uchazeče či
statutárním orgánem uchazeče v souladu se způsobem podepisování za
společnost uvedeným v obchodním rejstříku či osobou zmocněnou k takovému
úkonu; originál příslušné plné moci musí být v takovém případě součástí
nabídky. Podrobnější požadavky na návrh smlouvy - smluvní podmínky
obsahuje zadávací dokumentace. Zadavatel si vyhrazuje právo jednat o
smlouvě a upřesnit její konečné znění. Pokud nabídku předkládá sdružení,
bude návrh smlouvy podepsán osobou zmocněnou jednat jménem sdružení.
Pokud bude touto osobou právnická osoba, bude postupovat obdobně jako v
případě, kdy uchazečem není sdružení.
10. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s nabídkami
Soutěžní lhůta je stanovena na 37 kalendářních dní, začíná běžet dnem
vyhlášení těchto podmínek v Obchodním věstníku dne 21. 4. 2004 a končí
dnem a hodinou otevírání obálek s nabídkami. Otevírání obálek s nabídkami
se uskuteční dne 27. 5. 2004 ve 13.00 hod. v budově «A» sídla zadavatele
VAK HK a.s. v zasedací místnosti č. dveří 27. Otevírání obálek bude
probíhat v souladu s § 29 zákona.
11. Zadávací lhůta
Zadávací lhůta činí 90 kalendářních dní.
12. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze nabídky podat osobně
Nabídky mohou uchazeči v soutěžní lhůtě zaslat poštou na adresu
zadavatele uvedenou v soutěžních podmínkách nebo doručit osobně do
sekretariátu technického ředitele Ing. Pavla Loskota, sekretářce paní
Stanislavě Volákové, v pracovní době od 8.00 do 14.00, a to nejpozději do
ukončení soutěžní lhůty, tj. do 27. 5. 2004 13.00 hod. Za rozhodující pro
doručení nabídky je považován okamžik převzetí nabídky zadavatelem.
Obálka s nabídkou musí být uzavřena a označena «VEŘEJNÁ OBCHODNÍ SOUTĚŽ -
Dostavba skupinové kanalizace Nový Bydžov - napojení Skřivan a Metličan -
NEOTVÍRAT», opatřena na uzavření razítkem uchazeče, popřípadě podrobným
identifikačním údajem soutěže. Každý zájemce o zakázku může podat pouze
jednu nabídku, v opačném případě jej zadavatel ze soutěže vyloučí.
13. Název, sídlo, telefon a fax zadavatele
Vodovody a kanalizace Hradec Králové, a.s., Víta Nejedlého 893, 500 03
Hradec Králové
Telefon: 495 715 111, fax: 495 406 108; IČ: 481 72 898
Bankovní spojení: Raiffeisenbank, č. účtu 1006002044/5500
Kontaktní osoba zadavatele:Ing. Jan Vlček tel.: 495 715 202, mobil 602 370 974
e-mail: vlcek_jan@vakhk.cz
14. Požadavek na poskytnutí jistoty včetně její výše
Zadavatel požaduje poskytnutí jistoty v souladu s § 23 zákona ve výši
150 000 Kč formou dle § 24 zákona.
Při poskytnutí bankovní záruky musí její platnost začínat nejpozději dnem
otevírání obálek a musí překračovat stanovenou zadávací lhůtu (dle bodu
11) o 90 dnů v návaznosti na § 40 a 41 zákona (celkem 180 dnů), s tím, že
v případě řízení o námitkách zajistí uchazeč na vyzvání zadavatele
odpovídající prodloužení bankovní záruky.
Dokladem o poskytnutí jistoty, který uchazeč předloží zadavateli
nejpozději do konce soutěžní lhůty, je originál záruční listiny vystavené
ve prospěch zadavatele jako oprávněného (příjemce záruky), z jehož obsahu
je zřejmé, že zadavatel je oprávněn vykonávat právo z poskytnuté jistoty
v případech vymezených v § 26 zákona.
Pro poskytnutí jistoty formou složení peněžní částky na účet zadavatele
je stanoven účet č.1006002044/5500 (Raiffeisenbank, a. s., pobočka Hradec
Králové), variabilní symbol: IČ uchazeče. Peněžní částka odpovídající
výši jistoty musí být připsána na účet zadavatele nejpozději v den
předcházející dni otevírání obálek. Uchazeč uvede bankovní spojení a
číslo účtu, na které má být poskytnutá peněžní částka vrácena.
15. Zadávací dokumentace
Zadávací dokumentace obsahuje projektovou dokumentaci zpracovanou firmou
Mutliaqua pod č. zak. 035/02. Součástí zadávací dokumentace je výkaz
výměr (slepý rozpočet), podrobné podmínky soutěže vč. smluvních ujednání
stanovených zadavatelem a další formuláře a tabulky a vzory nutné pro
zpracování nabídky. Zájemci si mohou zadávací dokumentaci vyzvedávat na
základě předchozí telefonické dohody s paní Stanislavou Volákovou na
tel.: 495 715 240, v sídle zadavatele v kanceláři sekretariátu
technického ředitele v pracovní době od 8.00 do 14.00 hodin, a to od 26.
4. 2004. Zadávací dokumentaci objedná oprávněný zástupce uchazeče o
veřejnou zakázku osobně nebo písemně (lze i faxem nebo e-mailem na adrese
volakova_stana@vakhk.cz) nejméně 3 pracovní dny před jejím vyzvednutím.
Tato zadávací dokumentace bude zájemci předána po předložení dokladu z
pokladny zadavatele o zaplacení 1000,- Kč (vč. DPH) na úhradu nákladů
reprodukční techniky.
16. Další podmínky soutěže
16.1 - Veřejná obchodní soutěž je otevřena jak pro tuzemské, tak pro
zahraniční účastníky.
16.2 - Zadavatel si vyhrazuje právo na jednotnou změnu doplnění nebo
upřesnění podmínek soutěže, a to písemně všem zájemcům, resp. uchazečům
případně zveřejněním v Obchodním věstníku.
16.3 - Případná variantní řešení předložená uchazeči se nepřipouštějí.
16.4 - Práva zadavatele
Zadavatel si vyhrazuje právo změnit soutěžní podmínky před ukončením
soutěžní lhůty, nevybrat žádnou nabídku, popřípadě soutěž bez udání
důvodu zrušit.
Zadavatel si vyhrazuje právo odstoupit bez sankcí od uzavřené smlouvy o
dílo s vítězným, resp. vybraným uchazečem v případě, že Ministerstvo
zemědělství nevydá Rozhodnutí o poskytnutí státní finanční podpory na
financování výše uvedené akce.
Zadavatel si vyhrazuje právo prodloužit termín realizace do roku 2005 bez
nároku uchazeče na změnu nabídkové ceny v případě, že Ministerstvo
zemědělství vydá Rozhodnutí o poskytnutí státní finanční podpory na
financování výše uvedené akce v termínu, který neumožní zahájení, resp.
úplnou realizaci díla v roce 2004.
Zadavatel může předmět díla v průběhu stavby rozšířit nebo omezit, aniž
by tím byl dotčen smluvní vztah mezi ním a vybraným uchazečem
(zhotovitelem)
Zadavatel požaduje následující minimální záruční lhůty: 60 měsíců -
stavební část; 36 měsíců - komunikace, 36 měsíců - technologická
zařízení. Uchazeč může požadované minimální záruční lhůty prodloužit viz 5.3.
Vybraný uchazeč může zadat realizaci části díla, jehož cena přesahuje
500 000,- Kč bez DPH, jinému zhotoviteli (dále jen subdodavatel) pouze po
předchozím písemném souhlasu zadavatele
16.5. Zájemci, resp. uchazeči, nemají právo na úhradu nákladů vzniklých s
přípravou, vypracováním či podáním nabídky.
Nabídky ani jednotlivé části nabídek uchazečů nebudou vráceny.
Ing. Zdeněk Kouba
předseda představenstva
V Hradci Králové dne 13. dubna 2004
190845-16/04