Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Rubrika
Veřejná soutěž
IČO
70994234
Sídlo
Praha 8-Karlín, Prvního pluku 367/5, PSČ 186 00
Publikováno
21. 04. 2004
Značka OV
190694-16/04
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
A-1
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
jako zadavatel v souladu se zákonem č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných
zakázek, v platném znění
(dále jen «zákon»)
vyhlašuje
obchodní veřejnou soutěž
na zhotovení stavby
«Nové spojení Praha hl. n., Masarykovo n. - Libeň, Vysočany, Holešovice»
1. Identifikační údaje zadavatele:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Sídlo: Praha 8-Karlín, Prvního pluku 367/5, PSČ 186 00
IČ: 70994234
DIČ: 008-70994234
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl A,
vložka 48384
jednající Ing. Janem Komárkem, generálním ředitelem
v sídle:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Stavební správa Praha
Italská 45, 121 31 Praha 2
Kontaktní zaměstnanec zadavatele ve věcech technických:
Ing. Jiří Wohlmuth, tel. 222250733
Ing. Dalibor Podracký, tel. 606625606
Kontaktní zaměstnanec zadavatele pro organizaci soutěže:
Ing. Miloslav Laňka, tel. 972244778
Ing. Eva Podkonická, tel. 972244808
fax 222250730
Zadavatel na základě plné moci č. 001 ze dne 1. 3. 2004 zastupuje v
obchodní veřejné soutěži i České dráhy, a.s., kdy rozdělení majetku bude
určeno ve smlouvě o dílo na podkladu projektu stavby.
2. Předmět soutěže:
Předmětem soutěže je dodávka stavby «Nové spojení Praha hl. n.,
Masarykovo n. - Libeň, Vysočany, Holešovice» včetně dopracování
projektového souhrnného řešení v rozsahu zadávací dokumentace, jejíž
součástí je i projektové souhrnné řešení stavby zpracované firmou SUDOP
Praha a. s., Olšanská 1a, Praha 3.
Účelem stavby je uvedení určené části železničního uzlu Praha do stavebně
technického a provozního stavu tak, aby bylo dosaženo zvýšení kapacity a
propustnosti železniční dopravy na tratích Praha-Česká Třebová,
Praha-Turnov, Praha-Děčín a Praha-Lysá nad Labem, v úseku Libeň-Praha hl.
n., resp. Masarykovo n. V těchto úsecích dojde zdvoukolejněním a zvýšením
stávající rychlosti ke zvýšení propustnosti trati, která umožní zajištění
jízdy dálkových a příměstských vlaků v rozsahu požadovaném v budoucím
systému dopravního spojení Prahy s přilehlými regiony i dálkového
železničního spojení.
3. Doba a místo plnění veřejné zakázky:
Předpokládané zahájení prací: srpen 2004
Předpokládaný termín ukončení stavby: listopad 2011
Místo plnění: železniční stanice a trať Praha hl. n., Masarykovo n. -
Libeň, Vysočany, Holešovice.
4. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů uchazeče:
Uchazeč musí prokázat splnění kvalifikačních předpokladů podle ustanovení
§ 2b) zákona způsobem podle ustanovení § 2c) zákona.
Doklady o splnění kvalifikačních předpokladů ve smyslu ust. § 2b), odst.
1, písm. a) zákona nutno předložit v originále nebo ověřenou kopií.
Doklady ve smyslu ust. § 2b), odst. 1, písm. b), c), d), e), f) a g)
zákona nutno doložit originálem čestného prohlášení.
Uchazeč musí v nabídce prokázat stejným způsobem splnění kvalifikačních
předpokladů i u dalších osob, uvedených v nabídce podzhotovitelů a
realizujících více než 10 % nabídkové ceny.
Předkládá-li nabídku více uchazečů společně, požaduje zadavatel doložení
kvalifikačních předpokladů od všech těchto uchazečů výše uvedeným
způsobem. Součástí nabídky je v tomto případě i originál smlouvy o
sdružení.
Zahraniční osoby prokazují kvalifikační předpoklady podle právního řádu
platného v zemi jejich sídla, popřípadě bydliště, v souladu s ust. § 65
zákona. Současně předloží doklad, že kvalifikační předpoklady odpovídají
právním předpisům této země v účasti v obchodní veřejné soutěži. Doklad
musí být soudním tlumočníkem přeložen do českého jazyka a tento překlad
musí být soudním tlumočníkem ověřen.
5. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky:
Zadavatel požaduje v souladu s ust. § 2f zákona prokázání následujících
dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky:
a) uchazeč doloží (včetně svých podzhotovitelů) své technické a
materiální vybavení pro práce na železnici: mechanizaci a zařízení
pro zemní práce, speciální stroje pro práci na železničním svršku,
oprávnění pro svařování a zřizování bezstykové koleje v souladu s
předpisy ČD, vybavení pro provádění mostních konstrukcí včetně
zajištění mostních provizorií, pomocných podpěrných konstrukcí a
mechanizaci pro manipulaci s mostními konstrukcemi. Pro realizaci
komunikací doloží technické a materiální vybavení pro jejich
provádění v souladu s předpisy a TKP PK. Dále uchazeč doloží
technické a materiální vybavení pro podzemní práce a práce prováděné
hornickým způsobem.
Veškeré technické, materiální a technologické vybavení musí být
postačující k provedení zakázky a způsobilé k provádění prací při
dodržení kvality podle TKP Českých drah a doplňujících směrnic a
předpisů ČD a vyhovující hygienickým předpisům a uchazeč doloží, že
uvedené vybavení vlastní, nebo jej má prokazatelně pro danou zakázku
zajištěno,
b) prokáže (nejlépe výpočtem), že pro uvažovaný postup výstavby má
uchazeč, eventuálně uvažovaní podzhotovitelé, v odborných profesích
postačující počet zaměstnanců pro plnění zakázky,
c) přehled porovnatelných zakázek v oboru dopravního stavitelství
provedených uchazečem v posledních pěti letech s uvedením
objednavatele, objemu zakázky, místa a doby plnění,
d) doklad o udělení (kopie) certifikátu podle normy ČSN EN ISO 9001
(systém managementu jakosti) akreditovaným orgánem (v případě, že
nabídku podává sdružení, předloží certifikáty ISO každý z účastníků
sdružení),
e) doklad o zkoušce pro vedoucí prací na dopravní cestě podle
předpisu ČD Ok 2/2 a doklad o oprávnění k činnosti na elektrickém
zařízení a v jeho blízkosti,
f) doklad o splnění zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání
autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných
inženýrů a techniků ve výstavbě, v platném znění, u vedoucích
pracovníků stavby, u činností prováděných hornickým způsobem doklad
o oprávnění k této činnosti podle zvláštních předpisů,
g) pokud zhotovitel bude na zakázce provozovat drážní dopravu na
trati ČD, musí zhotovitel, nebo jeho dopravce splňovat podmínky § 24
odst. 4 zákona č. 266/1994 Sb., v platném znění. Součástí nabídky v
tomto případě musí být i kopie smlouvy o provozování drážní dopravy
a závazek uchazeče, že bude plně zodpovídat za její dodržování s
tím, že odpovědnost z této smlouvy nemůže, a to ani smluvně přenést
na jinou osobu,
h) uchazeč musí prokázat, že má k dispozici pro zakázku management,
který je schopen odborně a organizačně zvládnout řízení a provádění
stavby. Navržený ředitel stavby musí prokázat minimálně desetiletou
zkušenost v provádění velkých železničních staveb, ostatní
specifikovaní pracovníci (vedoucí jednotlivých oblastí řízení
řídícího managementu) musí prokázat minimálně pětiletou zkušenost v
provádění obdobných odborných prací,
i) uchazeč nebo sdružení musí prokázat, že výše jeho vlastního
kapitálu dokladovaná auditovanými výsledky uvedenými ve výkazu
«Rozvaha v platném rozsahu, ř. 062, vydaným a schváleným MF ČR»,
nebo jiným hodnověrným způsobem dosahuje minimálně 1,0 miliardy Kč,
přičemž výše vlastního kapitálu vedoucího člena sdružení nesmí být
menší než 500 mil Kč,
j) uchazeč u podzhotovitelů na zakázce musí prokázat jejich odbornou
a technickou způsobilost včetně certifikace podle ČSN EN ISO 9001
nebo ČSN EN ISO 9002,
k) doložení schopnosti provést minimálně 60 % prací vlastními
kapacitami, kapacity společností ovládaných uchazečem lze do
vlastních kapacit započítat ve výši 50 % a ovládanost musí být
prokázána (český uchazeč podle ust. § 66a obchodního zákoníku),
l) uchazeč nebo sdružení musí mít úspěšné zkušenosti z obdobných
staveb železničního charakteru jako hlavní zhotovitel nebo vedoucí
sdružení a musí prokázat, že:
- buď uchazeč nebo členové sdružení realizoval (i) za posledních 36
měsíců v oboru železničního stavitelství zakázky o celkové výši min
50 % nabídkové ceny a že se v uvedené lhůtě podílel na výstavbě
nejméně 20 km železničních tratí,
- realizoval dopravní tunelové stavby obdobného charakteru (tj.
výstavbu nových železničních nebo silničních tunelů) a že v uvedené
lhůtě se podílel na výstavbě těchto staveb (nutno doložit vyjádřením
investora-ů těchto staveb),
m) uchazeč nebo členové sdružení musí prokázat, že má přístup k
úvěrům a k dalším finančním zdrojům dostačujícím k plynulému
financování prací na zakázce po dobu tří měsíců,
n) uchazeč nebo členové sdružení musí doložit svou finanční stabilitu
auditem ověřené bilance firmy nebo prohlášením důvěryhodné banky, a
to za období posledních třech let, ze kterých musí být zřejmá
spolehlivá finanční situace uchazeče, resp. účastníků sdružení,
o) doložení uzavřené pojistné smlouvy za škody způsobené uchazečem na
majetku zadavatele v minimální výši 50 mil. Kč,
p) velký průkaz způsobilosti s rozšířením podle ČSN 73 2601-Z2 čl.
205 vydaný ve spolupráci s ČD,
q) uchazeč musí doložit oprávnění k činnosti prováděné hornickým
způsobem (český uchazeč podle ust. § 5 odst. 2 zákona ČNR č. 61/1988
Sb.).
6. Další podmínky soutěže:
Zadavatel uplatňuje další podmínky v souladu s ust. § 5 odst. 2 zákona:
a) soulad návrhu postupu výstavby s možnostmi zadavatele v
poskytování výluk,
b) respektovat roční objem prací podle určení zadavatele,
c) prokázat předpoklad pro geodetickou činnost podle zákona č.
200/1994 Sb. a podle vyhlášky č. 31/1995 Sb., v platném znění.
d) Zadavatel podmiňuje uzavření Smlouvy o dílo s vítězným uchazečem
právem kontroly Státním fondem dopravní infrastruktury (efektivní
využívání prostředků Fondu) po celou dobu realizace zakázky. Pokud
nebude podmínka uchazečem akceptována, nebude jeho nabídka přijata.
7. Způsob hodnocení nabídek:
Hodnocení nabídek bude provedeno dle ekonomické výhodnosti nabídek v
souladu s následujícími kritérii stanovenými v sestupném pořadí:
1. výše nabídkové ceny, 45 %
2. míra splnění dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky včetně
nabízených zvýhodnění, 20 %
3. kvalita technického řešení včetně kvality návrhu postupu výstavby,
15 %
4. účelné snížení požadavků na omezení provozu (zmenšení počtu a
rozsahu výluk ČD a MHD, uzavírek silnic, snížení omezení provozu na
sousedních pojížděných kolejích), 10 %
5. poskytnutí vyšších, ale současně reálných záruk na jakost (delší
záruka, než byla zadavatelem požadována, a na co je nabízena,
nabídka záměny materiálů a hmot za materiály a hmoty s vyšší
kvalitou bez zvýšení ceny apod.), 7 %
6. využití tuzemských materiálů a hmot, nabídnuté využití materiálů
zadavatele (zejména užitý materiál), 3 %
Bodové hodnocení : u každého kritéria bude přiděleno 1 - 10 bodů.
Výběr nejvhodnější nabídky:
Body jednotlivých kritérií budou vynásobeny vahou příslušného kritéria v
% (tj. např. u prvního kritéria 0,45).Takto získané dílčí ohodnocení bude
sečteno a jako nejvhodnější bude vyhodnocena nabídka s nejvyšším celkovým
ohodnocením.
8. Způsob zpracování nabídek:
Nabídka musí být zpracována v jazyce českém, v jednom originále a jedné
kopii. Členění musí být zpracováno v souladu s «formulářem nabídky»,
který je součástí zadávací dokumentace. Cenová nabídka bude kromě
listinné formy zpracována a předána v digitální podobě.
Nabídková cena musí být zpracována jako cena nepřekročitelná v českých
korunách v členění: cena bez DPH, DPH a cena včetně DPH.
Návrh ceny musí být zpracován v souladu s cenovými předpisy, zejména ust.
§ 2 zákona č. 526/1990 Sb., v platném znění.
Nabídková cena (bez DPH) bude rozčleněna:
- do jednotlivých stavebních objektů a provozních souborů s
rozdělením budoucího vlastnictví nebo hospodaření mezi Českými
drahami a.s. a Správou železniční dopravní cesty, státní organizací
- na jednotlivé skupiny prací, a to na žel. spodek, žel. svršek,
trakční vedení, silnoproud, umělé stavby žel. spodku, komunikace,
sděl. a zab. zařízení, budovy, objem recyklace vyzískaného materiálu
a jeho podíl na užití zpět ve stavbě, uložení a likvidace odpadů a
ostatní.
Roční limity
Zadavatel požaduje v harmonogramu postupu výstavby a v platebních
podmínkách dodržení maximálního ročního finančního objemu ve výši 1,2
mld. Kč s tím, že pro rok 2004 je stanoven objem finančních prostředků ve
výši 700 mil. Kč. Zadavatel si vyhrazuje možnost úpravy ročních objemů
podle schváleného plánu investiční výstavby na daný rok.
Zadavatel umožňuje variantní řešení, které bude spočívat ve zkrácení
lhůty výstavby včetně zajištění všech časových, výlukových a
technologických vazeb s návrhem ročních finančních objemů a možného
podílu zhotovitele na způsobu financování, ve formě prodloužené lhůty
splatnosti faktur, nad rámec ročních finančních objemů uvedených výše.
Podrobnosti včetně platebních podmínek určuje zadávací dokumentace.
9. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s nabídkami:
Soutěžní lhůta se stanovuje do 10.00 hod. dne 7. 6. 2004
Otevírání obálek s nabídkami se uskuteční v pondělí 7. 6. 2004 v 10.00
hod. v zasedací místnosti Správy železniční dopravní cesty, státní
organizace, Stavební správy Praha, Italská 45, Praha 2, 1. patro.
10. Zadávací lhůta:
Zadávací lhůta se stanovuje na 90 kalendářních dnů.
11. Způsob a místo podávání nabídek:
Nabídka se podává osobně nebo doporučenou poštou tak, aby byla zadavateli
k dispozici nejdéle do konce soutěžní lhůty, v písemné formě v uzavřených
obálkách označených «Nové spojení Praha hl. n., Masarykovo n. - Libeň,
Vysočany, Holešovice» v jednom originále a jedné kopii.
Obálky budou na uzavření opatřeny razítkem uchazeče a budou doručeny na
adresu:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Stavební správa Praha
Italská 45, 121 31 Praha 2-Vinohrady
Osobně podávaná nabídka se přijímá na uvedené adrese v 1. poschodí
kancelář č. 115, v pracovních dnech od 8.00 h do 14.00 h ve lhůtě
stanovené v odst. 9, v den otevírání obálek do 10.00 h.
U nabídek podávaných poštou je rozhodující doručení nabídky na místo
samé, pozdní doručení nabídky poštou je rizikem uchazeče (viz ust. § 9
odst. 2 zákona).
Žádná osoba se nesmí zúčastnit jako uchazeč více než jednou.
12. Zadávací dokumentace:
Zadávací dokumentaci si mohou zájemci o veřejnou zakázku vyzvednout na
základě písemné objednávky a kopie dokladu o zaplacení doručené osobně,
poštou nebo faxem na adresu pověřené osoby - sl. Hlídková (tel. č. 222
250 729, kancelář č. 220 v pracovních dnech od 9.00 h do 14.00 h po
telefonické dohodě), Správa železniční dopravní cesty, státní organizace,
Stavební správa Praha, Italská 45, Praha 2. Zadávací dokumentace bude
vydána vždy max. do 7 dnů od objednání v sídle označeném ve větě
předchozí. Poplatek ve výši 490 000,- Kč (čtyři sta devadesát tisíc Kč)
(včetně 5% DPH) je nutno uhradit na účet Stavební správy Praha, číslo
účtu 51-0944790257/0100, KB Praha, variabilní symbol 327 321 5204.
13. Poskytnutí jistoty:
V souladu s ustanovením § 23 zákona požaduje zadavatel poskytnutí jistoty
ve výši 50 000 000,- Kč (padesát milionů Kč). Jistota bude poskytnuta formou
bankovní záruky.
Ověřená kopie dokladu o poskytnutí jistoty potvrzená finančním ústavem
uchazeče musí být předložena zadavateli nejpozději do konce soutěžní
lhůty.
14. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny:
Každá změna v rozsahu, kvalitě či formě prací s dopadem na cenu veřejné
zakázky podléhá změnovému řízení zadavatele (změnový list stavby). Změnu
lze ve fakturaci uplatnit až po jejím schválení formou dodatku ke smlouvě
o dílo.
Ceny měrných jednotek uvedené v nabídce zhotovitele jsou po celou dobu
výstavby maximální. Podrobnosti určuje zadávací dokumentace.
15. Další požadavky:
Nedodržení podmínek obsažených v zadávací dokumentaci nebo předložení
nabídky, která nebude plně odpovídat podmínkám soutěže, je rizikem
uchazeče a bude důvodem k odmítnutí nabídky.
Zadavatel si vyhrazuje právo na změnu, upřesnění nebo doplnění zadávací
dokumentace, a to do doby otevírání obálek, případné zrušení soutěže, a
právo odmítnout všechny předložené nabídky, pokud mu žádná z nabídek
nebude vyhovovat.
Uchazeč nemá právo na úhradu nákladů spojených s účastí v obchodní
veřejné soutěži.
Zadavatel bude ve smlouvě o dílo požadovat kauci na realizaci díla a
odstranění drobných vad nebránících provozu ve výši 3 % nabídkové ceny
uchazeče.
Uchazeč písemně sdělí zadavateli, zda je jeho nabídka či některá její
část obchodním tajemstvím.
Zadavatel v souladu s ust. § 11, odst. 2 zákona stanovuje zvýhodnění
nabídkové ceny tuzemských osob v soutěži ve výši 10 % od nejnižší
nabídkové ceny zahraniční osoby.
Zadavatel připouští variantní řešení, nesmí však dojít ke zhoršení
parametrů stavby.
V Praze dne: 9. 4. 2004
Za Správu železniční dopravní cesty, státní organizace
Ing. Jan Komárek v. r.
generální ředitel
190694-16/04