Portál veřejné správy

Zápis 190501-15/04

Obchodní jménoRegionální rozvojová agentura jižní Moravy
RubrikaVeřejná soutěž
Publikováno14. 04. 2004
Značka OV190501-15/04
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Regionální rozvojová agentura jižní Moravy D-6 Vyhlášení obchodní veřejné soutěže podle ust. § 4 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen «zákon»), na «Recyklaci a úplné zneškodnění výrobků domácího chlazení z území Jihomoravského kraje» 1. Zadavatel - ust. § 5 odst. 1 písm. i) zákona Regionální rozvojová agentura jižní Moravy Sídlo zadavatele: Výstaviště 1, PSČ 648 00, Brno IČ: 65338090; DIČ: 288-65338090 Tel.: +420 541 159 569, fax: +420 541 159 575 http://www.rrajm.cz; E-mail: rrajm@rrajm.cz bankovní spojení: ČSOB, a.s. pobočka Výstaviště 1, Brno, číslo účtu: 377371303/0300. Zapsáno v registru zájmových sdružení právnických osob, který vede Krajský úřad Jihomoravského kraje. kontaktní osoba: Mgr. Libor Opluštil 2. Předmět veřejné zakázky - ust. § 5 odst. 1 písm. a) zákona 2.1. Předmětem zakázky je komplexní recyklace a odstranění výrobků domácího chlazení, spočívající ve vytěžení regulovaných látek (blíže definovaných v zákoně č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší, ve znění pozdějších předpisů) z výrobků domácího chlazení, roztřídění takto vzniklého odpadu a jeho odstranění (podle zákona č. 185/2001, o odpadech a ostatních dotčených obecně závazných předpisů), na celém území Jihomoravského kraje. 2.2. Z předmětu zakázky jsou vyloučeny výrobky domácího chlazení, na které se nevztahuje podpora ze strany Státního fondu životního prostředí ČR (SFŽP ČR), tj. výrobky domácího chlazení, na které se vztahuje zákonná povinnost zpětného odběru podle ust. § 38 zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech. 2.3. Předpokládané minimální množství recyklace a odstranění výrobků domácího chlazení je 36.800 ks. Další podrobnosti k předmětu zakázky jsou specifikovány v zadávací dokumentaci, která je přílohou vyhlášení obchodní veřejné soutěže. Tuto přílohu lze získat v pracovních dnech od 9 - 15 hod. na adrese zadavatele a zájemci bude vydána po uhrazení částky 200,- Kč, která představuje náklady zadavatele na použití reprodukční techniky. 3. Doba a místo plnění veřejné zakázky - ust. § 5 odst. 1 písm. b) zákona 3.1. Termín plnění veřejné zakázky je stanoven: ode dne podpisu smlouvy s vybraným uchazečem na dobu určitou do 21 měsíců ode dne podpisu smlouvy - v den podpisu smlouvy nabude smlouva účinnosti 3.2. Místem plnění veřejné zakázky je celé území Jihomoravského kraje 4. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů uchazeče - ust. § 5 odst. 1 písm. c) zákona 4.1. Za uchazeče se bude považovat právnická nebo fyzická osoba oprávněná k podnikání v požadovaném oboru podle příslušných předpisů, která bude akceptovat a splňovat podmínky zadavatele. 4.2. Uchazeč je povinen ve své nabídce prokázat, že splňuje kvalifikační předpoklady v rozsahu, způsobem a ve formě požadované zákonem č. 199/94 Sb., o zadávání veřejných zakázek. 4.3. V případě dílčího plnění veřejné zakázky formou subdodávek bude ve formě čestného prohlášení uvedeno, které části veřejné zakázky budou takto subdodavatelsky zajištěny s uvedením identifikace každého subdodavatele (tj. obchodní firma, resp. název, sídlo, resp. místo podnikání a identifikační číslo). 4.4. Podává-li nabídku více osob společně, musí kvalifikační předpoklady prokázat každá samostatně v plném rozsahu s výjimkou dokladu o oprávnění podnikat. Doklad o oprávnění podnikat může předložit každá osoba pouze pro tu část předmětu veřejné zakázky, na jaké se bude při realizaci zakázky podílet. 4.5. Podává-li nabídku více osob společně, musí být v nabídce doložen originál nebo ověřená kopie jejich vzájemné písemné smlouvy, podepsaný oprávněnými osobami všech subjektů, které se na společné nabídce podílejí. V této smlouvě musí být vymezen zmocněnec oprávněný jednat se zadavatelem a musí být jednoznačně definován rozsah jeho zmocnění. 4.6. Předkládá-li nabídku uchazeč, který předpokládá splnění zakázky s pomocí jiných osob (dále jen subdodavatelé), postačí, prokáže-li kvalifikační předpoklady pouze uchazeč, a to v případě, že vlastní oprávnění k podnikání na celý předmět veřejné zakázky. Pokud uchazeč nevlastní oprávnění k podnikání na celý předmět veřejné zakázky a jeho část předpokládá splnit pomocí jiných osob, musí tyto osoby prokázat splnění kvalifikačních předpokladů v plném rozsahu viz bod 4.4. 4.7. Uchazeči a případně i jiné osoby, které v nabídce prokázaly splnění kvalifikačních předpokladů, jsou povinni neprodleně ohlásit zadavateli změny, které nastaly po podání jeho nabídky a které se dotýkají údajů požadovaných zadavatelem při prokazování kvalifikace. 4.8. Nesplní-li uchazeč některý z kvalifikačních předpokladů nebo nedoloží-li jej v zákonem předepsané formě či obsahu, bude z obchodní veřejné soutěže vyloučen. 4.9. Další kvalifikační předpoklady: a) Uchazeč musí splňovat příslušná povolení a oprávnění vyplývající z platné legislativy (zejména ze zákona č. 86/2002 Sb., vyhlášky 358/2002 Sb., zákona č. 185/2001 Sb. a zákona č. 100/2001 Sb., v platném znění); splnění tohoto předpokladu uchazeč v nabídce doloží originálem dokladu nebo stejnopisem s ověřením jeho pravosti b) Uchazeč dále zajistí dodržení vyhlášky Ministerstva životního prostředí 358/2002 včetně přílohy 12., zejm. část 2.2. a část 5. týkající se kontroly a evidence (evidence bude vedena samostatně pro tuto zakázku); splnění tohoto předpokladu uchazeč v nabídce doloží čestným prohlášením. c) Uchazeč je povinen do své nabídky uvést údaje o obchodním obratu uchazeče v posledních třech letech a údaje o základním kapitálu společnosti. 4.10. Dále je uchazeč povinen do své nabídky doložit: - zkušenosti s realizací veřejných zakázek nebo činností shodného či obdobného charakteru a rozsahu (sběr a odstraňování výrobků domácího chlazení); splnění tohoto předpokladu uchazeč v nabídce doloží referenčním listem objednavatele (originál nebo stejnopis s ověřením jeho pravosti), v němž budou uvedeny údaje o objednavateli, termínu realizace a věcném rozsahu zakázky a dále svým hlášením o roční produkci a nakládání s odpady za roky 2002 a 2003 (ověřená kopie titulní strany a ověřené kopie listů týkající se odpadů katalogového čísla 200123 a 140601) - odborné personální zajištění realizace veřejné zakázky; splnění tohoto předpokladu uchazeč v nabídce doloží čestným prohlášením - technické vybavení k plnění veřejné zakázky; splnění tohoto předpokladu uchazeč v nabídce doloží čestným prohlášením a popisem technického zařízení (včetně mobilní technologie), které bude využito; pro ekologické zneškodnění odpadů obsahující regulované látky bude využito mobilní technologie, která splňuje požadavky předpisu RAL - GZ 728/1998, vydaného Německým ústavem pro zabezpečení jakosti. 4.11. Uchazeč do nabídky doloží doklad o způsobu odstranění regulovaných látek, které jsou předmětem této veřejné zakázky, ve formě: - platného rozhodnutí příslušného orgánu státní správy v případě, že vlastní nebo provozuje zařízení na odstranění regulovaných látek, nebo - ověřené kopie obchodní smlouvy se subdodavatelským subjektem, který vlastní nebo provozuje zařízení odstranění regulovaných látek a který je držitelem platného rozhodnutí příslušného orgánu státní správy (přičemž ověřená kopie rozhodnutí musí být v nabídce přiložena) v případě, že uchazeč bude odstranění regulovaných látek řešit subdodavatelsky. Údaje podléhající obchodnímu tajemství (např. cena za likvidaci regulovaných látek) mohou být v textu smlouvy začerněny. Zadavatel nepřipouští v tomto případě formu čestného prohlášení. - zařízení určené k odstranění regulovaných látek musí být z důvodu kontroly realizace projektu ze strany zadavatele na území České republiky 4.12. Podává-li nabídku více osob společně, musí další předpoklady prokázat každá samostatně v mezi nimi dohodnutém rozsahu. Předkládá-li nabídku uchazeč, který předpokládá splnění zakázky s pomocí jiných osob (subdodavatelů), postačí, prokáže-li další předpoklady pouze uchazeč, a to v případě, že vlastní oprávnění k podnikání na celý předmět veřejné zakázky. Pokud uchazeč nevlastní oprávnění k podnikání na celý předmět veřejné zakázky a jeho část předpokládá splnit pomocí jiných osob, musí tyto osoby prokázat i splnění dalších předpokladů. 5. Způsob hodnocení nabídek - ust. § 5 odst. 1 písm. d) zákona 5.1. Zadavatel pro hodnocení návrhů stanovuje tato kritéria hodnocení: Kritérium Stupeň významu Navrhovaný způsob řešení sběru, recyklace a úplného zneškodnění výrobků domácího chlazení, zejména s přihlédnutím k ekologickým parametrům (především výtěžnosti regulovaných látek a kapacitě zařízení), konkrétnost návrhu ve vztahu k řešené zakázce, komplexnost zneškodnění regulovaných látek, včetně regulovaných látek z obvodového systému i těsnicích materiálů (izolace) každého kusu vyřazeného výrobku domácího chlazení ......................... 0,5 Reference uchazeče o zneškodňování výrobků domácího chlazení (zejména množství prokazatelně odstraněných regulovaných látek uchazečem, podíl uchazeče na procesu sběru a zneškodňování výrobků domácího chlazení); za relevantní se považují pouze reference zahrnující prokazatelně celý proces likvidace výrobků domácího chlazení (svoz, třídění, I. stupeň úpravy, II. stupeň úpravy, konečné odstranění regulovaných látek) ......... 0,3 Nabídková cena ............................................................ 0,2 5.2. Nabídky budou hodnoceny dle ekonomické vhodnosti v souladu s kritérii, která jsou uvedena dle stupně významu v sestupném pořadí. 5.3. Vyhodnocování nabídek bude probíhat následovně: a) Po vyloučení nabídek bude proveden výběr ze zbývajících nabídek. b) Z jednotlivých nabídek bude určeno pořadí podle ekonomické vhodnosti nabídek, a to na základě uvedených kritérií hodnocení. c) Každý člen komise hodnotí nabídky samostatně. d) V každém kritériu každý člen komise určí pořadí všech nabídek a přidělí jim podle získaného pořadí body tak, že nabídka na prvním pořadí získá nejvyšší počet bodů (např.: je-li hodnoceno pět nabídek, pak první pořadí získává pět bodů, druhé čtyři atd.). Stanovení pořadí nabídek v kritériích: - Pořadí v kritériích matematicky srovnatelných se určí na základě číselných hodnot uvedených v nabídce. Komise před určením pořadí zkontroluje, zda srovnávané hodnoty jsou shodné i obsahově. - Pořadí v kritériích bez možnosti matematického srovnání se určí součtem bodů každého člena komise. e) Stanovení celkového pořadí nabídek: - Po stanovení pořadí nabídek v jednotlivých kritériích provede komise sestavení celkového pořadí. - Celkové pořadí nabídek je dáno propočtem vah jednotlivých kritérií a pořadí získaných nabídkou tak, že se váha kritéria násobí počtem bodů získaných nabídkou v tomto kritériu, čímž se získá vážená bodová hodnota v kritériu a součet vážených bodových hodnot všech kritérií u jedné nabídky dává celkový počet získaných bodů. - Celkové pořadí je pak sestaveno podle výše získaných bodů. 6. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny včetně platebních podmínek - ust. § 5 odst. 1 písm. e) zákona 6.1. Zadavatel požaduje zpracování nabídkové ceny za komplexní zneškodnění celkem 36.800 ks vyřazených výrobků domácího chlazení v členění: Chladicí zařízení, která: Předpokládané Cena za 1 ks Cena za 1 ks % výskytu bez DPH včetně DPH obsahují regulované látky v chladicím okruhu i v tepelné izolaci 37 % obsahují regulované látky pouze v chladicím okruhu 21 % obsahují regulované látky pouze v tepelné izolaci 21 % regulované látky neobsahují 21 % Nabídková cena Nabídková cena bez DPH vč. DPH Průměrná cena na sběr a kompletní recyklaci a zneškodnění 1 ks chladicího zařízení (v Kč) Nabídková cena celkem (v Kč) 6.2. Předpokládané procento výskytu může být odlišné od skutečně zjištěného procenta výskytu v průběhu realizace projektu a zadavatel za něj nenese žádné garance. 6.3. Uchazeč učiní v nabídce prohlášení o tom, že: a) nabídková cena obsahuje veškeré náklady uchazeče nezbytné k realizaci akce b) nabídková cena uvedená uchazečem u jednotlivých částí je cena nejvýše přípustná c) nabídková cena obsahuje předpokládané zvýšení ceny v závislosti na čase plnění a předpokládaný vývoj cen vstupních nákladů d) v nabídkové ceně budou započteny i náklady na: - roztřídění, manipulace a označování sebraných vyřazených výrobků domácího chlazení ve sběrných místech a v místech realizace I. a II. stupně zneškodnění (technologická provozovna) - náklady na odsátí regulovaných látek a kompresorových olejů - náklady na odvoz a úplné zneškodnění korpusů bez regulovaných a ostatních škodlivých látek do místa konečného odstranění - náklady na odvoz a úplné zneškodnění korpusů s obsahem škodlivých látek v těsnicích materiálech do místa konečného odstranění - náklady na zneškodnění těsnicích materiálů obsahujících regulované látky - náklady na uskladnění (od převzetí vyřazených výrobků domácího chlazení k recyklaci do doby jejich recyklace) - náklady na uskladnění a dopravu zbytkového materiálu do místa jeho dalšího uložení, popřípadě jeho dalšího recyklování v souladu s platnou legislativou - evidence a označování a případné další náklady na zajištění komplexní recyklace vyřazených výrobků domácího chlazení a požadovaných činností 6.4. Zadavatel nepředpokládá, že nabídková cena překročí 16.983.000,- Kč bez DPH. 6.5. Uchazeč souhlasí s tím, že mu budou platby poukazovány v 90% výši fakturovaných částek. Zbývající 10% doplatek obdrží nejpozději do jednoho roku po závěrečném vyhodnocení a vyúčtování projektu. (Tato podmínka je dána postupem při uvolňování prostředků ze SFŽP ČR - poskytovatele dotace.) 6.6. Dodavatel vyjde zadavateli vstříc při plnění případných požadavků Státního fondu životního prostředí, vznesených v průběhu realizace projektu. 7. Požadované garance 7.1. Zadavatel dále požaduje garanci, že akce bude realizována v souladu se zákonem č. 86/2002 Sb., zákonem 185/2001 Sb., zákonem č. 100/2001 Sb., zákonem č. 111/1994 Sb. a dalšími dotčenými předpisy a zákony. 7.2. Zadavatel zároveň požaduje garanci, že průměrná cena za kompletní recyklaci jednoho vyřazeného výrobku domácího chlazení nepřesáhne 461,50 Kč bez DPH (v uvedené ceně za zneškodnění 1 ks chladicího zařízení budou zahrnuty veškeré náklady). 7.3. Uchazeč na sebe přebírá riziko vyššího než předpokládaného výskytu vyřazených lednic náročnějších na zpracování (s výskytem regulovaných látek v chladicím agregátu i v těsnicích materiálech). Tzn., že pokud bude při realizaci projektu zjištěn vyšší než předpokládaný výskyt «dražších» lednic, tak nesmí průměrná cena za recyklaci jedné lednice překročit 461,50 Kč bez DPH. Náklady vztažené k ekologickým přínosům přitom musí činit max. 2.884.341 Kč/t (cena bez DPH) látek poškozujících ozónovou vrstvu Země (regulovaných látek). 7.4. Zadavatel požaduje garanci, že z jednoho kusu výrobků domácího chlazení vyřazeného z používání, který obsahuje regulované látky v chladicím agregátu i v tepelné izolaci, bude minimální výtěžnost regulovaných látek 250 g. 7.5. Zadavatel požaduje garanci, že nebudou v rámci tohoto projektu recyklována vyřazená chladicí zařízení, u nichž byl povinnou osobou zajištěn zpětný odběr dle § 38 zákona o odpadech č. 185/2001 Sb. a ani další vyřazená chladicí zařízení, na která není poskytována podpora ze strany SFŽP ČR. Za tímto účelem bude dodavatel pro potřeby SFŽP ČR evidovat jednotlivé druhy lednic, které převzal ke zneškodnění, a jejich počet. 8. Způsob zpracování nabídky 8.1. Uchazeč je povinen svoji nabídku zpracovat v souladu se podmínkami vyhlášení veřejné obchodní soutěže a zadávací dokumentací. 8.2. Uchazeč v nabídce předá podrobný popis všech technologií včetně mobilní technologie ekologického zneškodnění a prokáže smluvní zajištění odběru a zneškodnění všech odpadů vzniklých při rozebrání a roztřídění částí výrobků domácího chlazení. 8.3. Nabídka musí obsahovat: a) Splnění veškerých kvalifikačních předpokladů a dalších předpokladů b) Cenovou nabídku c) Návrh vlastního komplexního zneškodnění výrobků domácího chlazení: - návrh svozu vyřazených výrobků domácího chlazení do místa zneškodnění včetně dopravy zbytkového materiálu do místa jeho uložení, případně jeho dalšího recyklování v souladu s platnou legislativou - návrh způsobu recyklace a komplexního zneškodnění vyřazených výrobků domácího chlazení a vhodné technologie včetně jeho podrobného popisu platného pro tuto veřejnou zakázku. d) Garanci plnění termínu zakázky, garanci výtěžnosti regulovaných látek, garanci dodržení legislativy a garanci nepřekročení maximální ceny uvedené v této zadávací dokumentaci. Uchazeč je povinen do své nabídky dále uvést samostatné písemné prohlášení podepsané oprávněnou osobou (osobami), že se v plném rozsahu seznámil se zadávací dokumentací a podmínkami zveřejněnými v tomto vyhlášení obchodní veřejné soutěže, že si před podáním nabídky vyjasnil veškerá sporná ustanovení nebo technické nejasnosti a že se soutěžními podmínkami a zadávací dokumentací souhlasí a respektuje je. e) Reference uchazeče f) Návrh smlouvy 8.4. Nabídka, která nebude obsahovat všechny požadované údaje a dokumenty nebo nebude splňovat jejich předepsanou formu, nebude považována za úplnou a uchazeč bude zadavatelem vyloučen. 8.5. Nabídky budou zpracovány ve třech vyhotoveních. Jedno z vyhotovení (označené jako Originál) musí obsahovat originály nebo ověřené kopie listin, další dvě vyhotovení (označené jako Kopie) budou fotokopiemi Originálu. 9. Soutěžní lhůta, způsob a místo otevírání obálek s nabídkami - ust. § 5 odst. 1 písm. f) zákona 9.1. Soutěžní lhůta pro podání nabídek končí dne 20. 5. 2004 v 9.00 hodin. 9.2. Místem pro podání nabídek je: Regionální rozvojová agentura jižní Moravy, Výstaviště 1, 648 00 Brno. 9.3. Nabídky mohou být podány osobně nebo doporučenou poštou. 9.4. V případě doručení nabídek poštou se za doručení nabídky rozumí její převzetí zadavatelem a zapsání do seznamu doručených nabídek. 9.5. Nabídku předkládejte v uzavřené obálce označené názvem veřejné zakázky - «Recyklace a úplné zneškodnění výrobků domácího chlazení z území Jihomoravského kraje» - a opatřené na uzavření razítkem a podpisem uchazeče, je-li fyzickou osobou, či jeho statutárního zástupce, je-li uchazeč právnickou osobou. 9.6. Při převzetí bude nabídka zapsána do seznamu doručených nabídek a opatřena pořadovým číslem, datem a časovým údajem převzetí. 9.7. Zadavatel nepřijme obálky s nabídkami, které nebudou řádně označeny, nebo ty, které budou poškozeny tak, že se z nich dá obsah vyjmout. 9.8. Otevírání obálek s nabídkami provede komise jmenovaná zadavatelem dne 20. 5. 2004 v 9.00 hodin v zasedací místnosti zadavatele (nebudou již zasílány žádné další pozvánky) na adrese: Regionální rozvojová agentura jižní Moravy, Výstaviště 1, 648 00 Brno. 9.9. Při otevírání obálek s nabídkami mají právo být přítomni kromě zadavatele a členů komise také uchazeči, kteří svoji přítomnost potvrdí podpisem v prezenční listině. 9.10. Nabídky budou otevírány v tomtéž pořadí, v jakém byly zadavateli doručeny. Nabídky předložené po uplynutí soutěžní lhůty nebudou přijaty. 9.11. Při otevírání nabídek bude zkontrolována úplnost nabídky vzhledem k podmínkám soutěže, zejména, obsahuje-li doklady k prokázání kvalifikačních předpokladů. Komise pro otevírání obálek s nabídkami pouze konstatuje, zda jsou nebo nejsou doloženy, a jejich správnost prověří komise pro posouzení a hodnocení nabídek. Pokud komise zjistí, že nabídka není vzhledem k podmínkám soutěže úplná, vyřadí nabídku z dalšího posuzování. Vyřazení nabídky bude oznámeno účastníkům. 9.12. O otevírání nabídek bude proveden zápis, který podepíší členové komise. Přítomní zástupci uchazečů mají právo vznést připomínky, vyžádat si jejich uvedení v zápise a zápis podepsat. 10. Zadávací lhůta - ust. § 5 odst. 1 písm. g) zákona 10.1. Lhůta činí 90 kalendářních dnů a začíná běžet dnem následujícím po skončení lhůty pro podání nabídek. 10.2. Uchazečům, jejichž nabídky se umístí na prvém až třetím pořadí, se zadávací lhůta prodlužuje až do doby uzavření smlouvy. 11. Požadavek na poskytnutí jistoty včetně její výše - ust. § 5 odst. 1 písm. k) zákona 11.1. Zadavatel požaduje, aby uchazeči k zajištění splnění svých povinnosti vyplývajících z účasti v obchodní veřejné soutěži poskytli jistotu. 11.2. Výše jistoty je stanovena na částku 100.000,- Kč (slovy: jedno sto tisíc korun českých). 11.3. Jistota musí být poskytnuta uchazečem pouze jednou z forem uvedených v § 24 zákona č. 199/1994 Sb., ve znění pozdějších předpisů. 11.4. V případě složení jistoty formou peněžité částky na účet zadavatele je bankovní spojení: ČSOB, a.s., pobočka Brno, č. ú. 377371303/0300, var. symbol 12280282. Jistota musí být nejpozději v den předcházejícím dni otevírání obálek s nabídkami připsána na účtu zadavatele. Minimální lhůta záruky musí splňovat podmínky § 8 odstavec 1 a odstavec 2 v návaznosti na § 40 a 41, tj., musí respektovat zadávací lhůtu a prodlouženou zadávací lhůtu. Prodloužená zadávací lhůta se pro posouzení správnosti poskytnuté jistoty uvažuje v délce 90 dnů od skončení zadávací lhůty. 11.5. Originál dokladu o poskytnutí jistoty formou bankovní záruky musí být zadavateli doručen nejpozději do skončení soutěžní lhůty, a to bud' doložením přímo v nabídce, nebo i samostatně před podáním nabídky. Je-li doklad o poskytnutí jistoty formou bankovní záruky doručen zadavateli před podáním nabídky samostatně, musí být v nabídce doložen originál potvrzení zadavatele, že doklad o poskytnutí jistoty převzal, s uvedením data, kdy jej převzal. 11.6. Doklad o poskytnutí jistoty formou peněžní částky může být v nabídce doložen ve formě - originálu výpisu z účtu (nebo stejnopisu s ověřením jeho pravosti), ze kterého bude patrné provedení předmětné peněžní transakce - originálu pokladní složenky - čestného prohlášení uchazeče podepsaného oprávněnou osobou (osobami), že jistotu formou peněžní částky poskytl s uvedením data, kdy se tak stalo - jiného prokazatelného dokladu 11.7. Rozhodným pro posouzení řádného podání nabídky je přítomnost tohoto dokladu v nabídce (nabídka bez tohoto dokladu bude ze soutěže vyloučena). Rozhodným pro posouzení řádného poskytnutí jistoty je den připsání jistoty na účet zadavatele (uchazeč, jehož jistota poskytnutá formou peněžní částky nebude v den předcházející dni otevírání obálek s nabídkami připsána na účet zadavatele, bude z další účasti v soutěži vyloučen). Uchazeč je povinen poskytnout jistotu formou peněžní částky tak, aby výše uvedené podmínky splnil. Jakékoliv zdržení nebo neprovedení požadovaného úkonu vinou peněžního ústavu nebo jiné osoby jde k tíži uchazeče. 12. Ostatní podmínky zadavatele 12.1. Uchazeči předkládají své návrhy nabídek bezplatně, z předání návrhu nemohou uplatňovat vůči zadavateli žádné nároky. 12.2. Zadavatel si vyhrazuje právo: - zrušit vypsané výběrové řízení před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky, - odmítnout všechny předložené návrhy, - neuzavřít smlouvu s žádným uchazečem, - upravit některá ustanovení návrhu smlouvy o dílo v souladu se zadávací dokumentací, - vyhlásit nové výběrové řízení. 12.3. Zadavatel si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy v případě, že bude ze strany SFŽP ČR ukončena podpora tohoto projektu. V Brně dne 6. 4. 2004 Za zadavatele: JUDr. Vladimír Gašpar 190501-15/04