VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Národní knihovna ČR
A-1
Národní knihovna ČR
vyhlašuje ve smyslu zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek,
ve znění pozdějších předpisů
(dále jen «zákon»)
OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ
«Oprava vnějšího pláště částí areálu Národní knihovny ČR»
I. Vymezení plnění veřejné zakázky
Předmětem plnění veřejné zakázky je oprava vnějšího pláště v části areálu
Národní knihovny ČR, Klementinum 190, Praha 1. S tímto objektem je
Národní knihovna příslušná hospodařit jako s majetkem České republiky.
Objekt je dle § 1 zákona č. 262/1995 Sb. prohlášen národní kulturní památkou.
Jedná se zejména o:
I.1. rekonstrukci střech do Révového nádvoří (cca 1390 m2)
I.2. rekonstrukci střech do Hospodářského dvora (cca 1220 m2)
I.3. opravu fasád do Révového nádvoří (cca 300 m2)
I.4. rekonstrukci fasád do Hospodářského dvora (cca 1570 m2)
I.5. rekonstrukci fasád do Hlavního a Technického nádvoří (cca 1670 m2)
Uvedené údaje (m2) jsou orientační. Podmínky plnění a podrobné údaje o
rozsahu veřejné zakázky jsou obsaženy ve výkazech «výměr» a výkresech,
které jsou součástí zadávací dokumentace.
II. Doba a místo plnění veřejné zakázky
Plnění veřejné zakázky začne probíhat od r. 2005. Výběr a postup oprav
zadavatel upřesní formou dílčích objednávek vystavených (v dostatečném
předstihu) zejména na základě přidělených finančních prostředků.
Uchazeči uvedou v nabídce dobu v měsících za kompletní zabezpečení oprav
podle jednotlivých bodů I.1. až I.5. dle kapitoly I.
Místem plnění je Révové, Hlavní, Technické nádvoří a Hospodářský dvůr
areálu Národní knihovny ČR, Klementinum 190, 110 01 Praha 1.
III. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů uchazeče
III.1.Uchazeč prokáže kvalifikační předpoklady podle § 2b zákona
způsobem podle § 2c odst. 1 zákona včetně splnění podmínek uvedených
v § 2b odst. 2 a 3 zákona a čestným prohlášením ve smyslu § 2b odst.
1 písm. g) zákona. Pro posouzení splnění ustanovení § 2b odst. 3
zákona (čestné prohlášení odpovědného zástupce ustaveného ve smyslu
§ 11 zákona č. 455/1991 Sb. - živnostenského zákona, ve znění
pozdějších předpisů) uchazeč předloží v nabídce aktuální výpis z
neveřejné části živnostenského rejstříku. V případě, že uchazeč není
zapsán v živnostenském nebo obchodním rejstříku, uvede tuto
skutečnost v nabídce.
III.2.U nabídek předpokládajících splnění zakázky s pomocí jiných
osob (subdodavatelů) platí ustanovení § 2a odst. 5 zákona a v
nabídce musí být uveden dohodnutý charakter a rozsah subdodávek.
III.3.V případě, že podává nabídku více osob společně, prokazuje
každá osoba kvalifikační předpoklady v plném rozsahu a součástí
nabídky musí být platná (podepsaná) smlouva (např. smlouva o
sdružení, smlouva o smlouvě budoucí) s vymezením jedné z těchto osob
oprávněné k zastupování v případě podání nabídky, k jednání o
smlouvě a ve věcech plnění zakázky. Smlouva musí jednoznačně
vymezovat podíl jednotlivých účastníků na plnění veřejné zakázky.
III.4.Veškeré doklady požadované k prokázání kvalifikačních
předpokladů musejí být předloženy v originálu nebo ve stejnopisu s
ověřením jeho pravosti. Je-li v podmínkách soutěže vyžadováno čestné
prohlášení, musí být podepsáno statutárním orgánem uchazeče. K
dokladům, které nejsou předkládány v českém jazyce, musí být
připojen jejich úřední překlad do českého jazyka.
IV. Způsob hodnocení nabídek
Hodnocení nabídek bude provedeno podle ekonomické vhodnosti nabídek v
souladu s následujícími kritérii hodnocení uvedenými v sestupném pořadí
podle stupně přisouzeného významu:
1. Nabídková cena.
2. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky (dle kapitoly XIII).
3. Doba (lhůta) plnění.
4. Záruky za provedené dílo. Zadavatel požaduje záruku minimálně 60 měsíců.
5. Používání ekologicky šetrných výrobků. Zadavatel vyžaduje pro
všechny materiály prohlášení o používání ekologicky šetrných výrobků.
V. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny včetně
platebních podmínek
V.1.Nabídkové ceny v Kč bez DPH, výše DPH a v Kč vč. DPH budou
zpracovány v členění podle zadávací dokumentace. Ke každé položce
musí být uvedeny jednotkové ceny.
Práce neobsažené v rozpočtových položkách zadávací dokumentace a
nezbytné k realizaci díla, uchazeč popíše a ocení zvlášť v nabídce.
V.2.Zadavatel požaduje platební podmínky podle zadávací dokumentace.
VI. Soutěžní lhůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami
Soutěžní lhůta končí dne 14. 5. 2004 v 10.00 hodin. Otevírání obálek s
nabídkami se uskuteční dne 14. 5. 2004 od 10.00 hodin v zasedací
místností OPI Národní knihovny ČR na adrese: Klementinum190, 110 01 Praha 1.
VII. Zadávací lhůta
Zadávací lhůta je stanovena na 90 kalendářních dnů.
VIII. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze podat nabídky osobně
Nabídky mohou uchazeči podat doporučeně poštou na adresu zadavatele nebo
osobně do podatelny v sídle zadavatele, a to do 13. 5. 2004 v pracovních
dnech v době od 9.00 hod. do 15.00 hodin, dne 14. 5. 2004 pak jen osobně
od 9.00 do 10.00 hodin pouze do místnosti otevírání obálek s nabídkami
(viz kap. VI.).
Nabídka musí být podána v uzavřené obálce či jiném vhodném obalu
označeném adresou zadavatele a názvem: «OVS - Oprava vnějšího pláště
částí areálu Národní knihovny ČR - NEOTEVÍRAT» a opatřeném na uzavření
obalu razítkem, případně podpisem uchazeče, v souladu s § 9 zákona.
IX. Název, sídlo, telefon a fax zadavatele
Národní knihovna ČR
Odbor provozu a investic
k rukám Ing. P. Macenauera
Klementinum190
110 01 Praha 1
tel.: 221 663 374, mob. tel.: 736 607 814, fax: 221 663 116
X. Oznámení o době konání prohlídky místa plnění veřejné zakázky a době,
kdy lze nahlédnout do dokumentace
Pro všechny zájemce bude uspořádána jedna společná prohlídka místa
plnění, kde budou též zodpovězeny případné dotazy k předmětu plnění
veřejné zakázky. Společná prohlídka se uskuteční dne 14. 4. 2004. Sraz
zájemců je v 10.00 hodin ve vrátnici hlavní budovy NK ČR.
XI. Požadavek na poskytnutí jistoty včetně její výše
Zadavatel v souladu s § 23 zákona požaduje poskytnout jistotu ve výši
300.000 Kč jednou z forem uvedených v § 24 zákona:
1. bankovní zárukou (ve smyslu paragrafů 313 - 322 obchodního
zákoníku),
2. složením peněžní částky na účet zadavatele vedený u KB, a.s., č.
ú.: 85535-011/0100, variabilním symbolem bude IČ uchazeče.
Dokladem prokazujícím poskytnutí jistoty ve formě bankovní záruky je
výlučně originál záruční listiny vystavené bankou ve prospěch zadavatele
jako věřitele (příjemce záruky) a platné minimálně do 14. 11. 2004, z
jejíhož obsahu jednoznačně vyplývá, že banka uspokojí zadavatele do výše
částky odpovídající výši požadované jistoty v případech předvídaných § 26
zákona. Bankovní záruka musí být v písemné formě předložena zadavateli
nejpozději do konce soutěžní lhůty.
Dokladem prokazujícím poskytnutí jistoty složením peněžní částky na účet
zadavatele musí být potvrzení banky o převodu nebo výpis z bankovního
účtu. «Příkaz k úhradě» nebo «pokladní složenka» nebudou považovány za
doklady o poskytnutí jistoty na účet zadavatele.
Peněžní částka odpovídající výši jistoty musí být připsána na účet
zadavatele nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek.
Doklad o poskytnutí jistoty musí být v originálním znění a musí být
součástí «originálu» nabídky. Pokud bude kterýkoliv doklad o poskytnutí
jistoty v jiném než českém jazyce, přiloží uchazeč úřední překlad.
Uchazeč uvede číslo bankovního spojení, na které bude vrácena složená
jistota dle tohoto článku.
XII. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny
Nabídková cena je cenou konečnou a nelze ji překročit.
XIII. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky a požadavek na jejich
prokázání
Jsou uvedeny v zadávací dokumentaci.
XIV. Další podmínky
XIV.1.Nabídka musí být podána na komplexní zabezpečení celého
rozsahu předmětu plnění veřejné zakázky.
XIV.2.V zájmu zachování rovnocenných podmínek pro všechny uchazeče
nebudou poskytovány další informace k předmětu plnění veřejné
zakázky s výjimkou informací dle § 2a odst. 3 zákona. Dotazy
týkající se organizační stránky zadání veřejné zakázky lze uplatnit
u Informační agentury na mob. tel. č.: 607 755 879 nebo na tel./fax.
č.: 272 935 721.
XIV.3.Nabídky musejí být vyhotoveny v českém jazyce ve 3
vyhotoveních (tj. 1 originál + 2 kopie). Originál nabídky musí být
označen jako «originál».
XIV.4.Nabídka musí být doplněna obsahem v úvodu nabídky. Všechny
listy nabídky (včetně všech příloh) budou očíslovány průběžnou
číselnou řadou počínající číslem 1. Výjimka z povinnosti číslovat
listy se vztahuje pouze na úřední doklady, resp. jejich úředně
ověřené kopie, které nemusejí být očíslovány, musí však v nabídce
být odkaz na jejich počet a název (např. v obsahu nabídky). Všechny
listy nabídky včetně všech příloh musejí být svázány nebo jinak
zabezpečeny proti manipulaci s jednotlivými listy.
XIV.5.Součástí nabídky musí být návrh smlouvy o plnění veřejné
zakázky, mj. s vymezením finanční sankce z ceny dodávky za každý den
prodlení. Výkazy «výměr» budou nedílnou součástí smlouvy o dílo.
XIV.6.Obchodní veřejná soutěž je omezena na tuzemské osoby.
XIV.7.Zadavatel nepřipouští variantní nabídku.
XV. Zadavatel si vyhrazuje právo
XV.1.rozdělit plnění veřejné zakázky na několik let a zadávat
jednotlivé celky postupně podle svých možností a potřeb;
XV.2.upřesnit podle skutečného stavu veškeré údaje uvedené v ZD na
základě podrobné přípravy uchazeče na plnění veřejné zakázky;
XV.3.rozdělit plnění veřejné zakázky mezi více uchazečů podle
jednotlivých druhů oprav pláště (např. rekonstrukce střech,
rekonstrukce fasád apod.);
XV.4.uzavřít smlouvu s vybraným uchazečem pouze na část ze zadaného
rozsahu veřejné zakázky v případě rozdělení plnění mezi více
uchazečů;
XV.5.schválit změnu případného subdodavatele oproti nabídce;
XV.6.odmítnout všechny nabídky;
XV.7.zrušit obchodní veřejnou soutěž bez udání důvodu;
XV.8.jednat o předloženém návrhu smlouvy ve všech ustanoveních,
která se netýkají nabízených závazných podmínek a způsobu plnění.
XVI. Místo a doba pro vyzvednutí zadávací dokumentace
Zadávací dokumentaci je možné si vyzvednout osobně v pracovních dnech po
předchozí telefonické domluvě (ing. P. Macenauer - tel. 221 663 374, mob.
tel. 736 607 814) v dohodnutém čase v sídle zadavatele. Zájemci jsou
povinni se zapsat do seznamu vydané zadávací dokumentace včetně uvedení
úplné adresy.
Úhrada nákladů za použití reprodukční techniky při poskytnutí zadávací
dokumentace je vyžadována ve výši 100,- Kč.
PhDr. Vojtěch Balík
ředitel Národní knihovny ČR
190026-14/04