VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Severočeské doly a.s.
C-4
Zadavatel:
Severočeské doly a.s.
vyhlašuje dle § 3 odst. 1 a 3 zák. č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných
zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., č. 93/1998 Sb., zákona
č. 28/2000 Sb., č. 256/2000 Sb., č. 39/2001 Sb., č. 142/2001 Sb.,
č. 130/2002 Sb., č. 211/2002 Sb., č. 278/2002 Sb., č. 320/2002 Sb.
a zákona č. 424/2002 Sb. (dále jen Zákon)
obchodní veřejnou soutěž
k uzavření smlouvy na plnění veřejné zakázky:
«Dodávka 1 kusu kolového dozeru»
I. Identifikační údaje zadavatele:
Obchodní jméno: Severočeské doly a.s.
Adresa: Boženy Němcové 5359, 430 01 Chomutov
obchodní rejstřík: Krajský soud v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 495
Zastoupený: Ing. Miroslavem Eisem - technickým ředitelem a.s.
Telefon: 474 604 202
Fax: 474 604 221
IČ: 49901982
DIČ: 182-49901982
II. Místo provedení:
Severočeské doly a.s., Doly Bílina, ul. 5. května 213, 418 29 Bílina.
III. Doba plnění:
1. Dodací lhůta max. 4 měsíce od podpisu smlouvy.
2. Uchazeč navrhne nejkratší možný termín splnění zakázky.
3. Splněním zakázky se rozumí předání a převzetí kompletního stroje
včetně příslušné technické dokumentace a dokladů nutných pro provoz
v ČR. Zároveň se strojem bude dodáno prohlášení o shodě dle zákona
č. 22/1997 Sb., o tech. požad. na výrobky, v platném znění, a
souvisejících předpisů a čestné prohlášení o neexistenci PCB v dodaném
zařízení ve smyslu vyhlášky MŽP č. 384/2001, o nakládání s PCB.
IV. Vymezení předmětu plnění zakázky:
Předmětem plnění je dodávka 1 ks kolového dozeru pro zemní práce v náročných
podmínkách povrchového uhelného lomu, pro potřeby Dolů Bílina.
Dodávka musí splňovat následující podmínky:
1. čistý výkon na setrvačníku 220 - 250 kW
2. hmotnost stroje 25 - 30 tun
3. automatická převodovka
4. radlice vpředu o rozměrech cca 4000 x 1300 mm
5. radlice naklápěcí, s otěrovou deskou a břity
6. pneumatiky o rozměru 29,5 R 25, odolné vůči průrazu, hrubý terénní vzor
7. světlá výška min. 370 mm
8. kabina ROPS /FOPS - včetně topení, příslušenství kabiny se zrcátky
9. nastavitelná sedačka řidiče
10. hlučnost v kabině musí odpovídat platným předpisům v ČR - doložit měřením
11. bezpečnostní pás pro řidiče
12. bezpečnostní zařízení proti pádu řidiče z výšky (zábradlí, madla)
13. zařízení pro bezpečný nástup a výstup z kabiny řidiče stroje
14. klimatizace
15. ochrana proti oslnění
16. výstražný maják na střeše - pevně zabudovaný, samostatný vypínač
17. alternátor min. 75 A
18. měření spotřeby PHM
19. měření množství PHM v nádrži s ukazatelem v kabině
20. osvětlení pro noční provoz + přídavné 4 ks venkovních světlometů
21. osvětlení pro jízdu na komunikacích
22. ochranné blatníky na obou nápravách, zamezující rozstřiku bláta na stroj,
odolné do těžkého provozu
23. zásuvka pro připojení náhradního startování
24. vyvedení napětí 12 V pro napájení radiostanice s výkonem minimálně 5 A
25. houkačka ruční přední
26. houkačka automatická vzadu při couvání
27. předehřev paliva
28. zařízení pro ochranu před vandaly:
- ochranný kryt přístrojové desky
- zámky palivové nádrže
- zámky nalévacího otvoru motorového oleje
- zámek víčka uzávěru chladiče a olejové měrky
- zámky akumulátorů
29. návody k obsluze v českém jazyce - 2 ks
30. katalog náhradních dílů v českém nebo anglickém jazyce v knižním vydání
31. katalog náhradních dílů v českém nebo anglickém jazyce na CD
32. dodat ke stroji výbavu pro údržbu (filtry, oleje, mazací tuk atd.)
po dobu záruky
33. kompletní modul pro dálkové (satelitní) sledování provozu a stavu stroje
34. sadu nářadí a přípravků pro základní opravy a údržbu
35. zaškolení obsluhy bude provedeno protokolárně při předání stroje.
V. Kvalitativní podmínky:
Zboží musí mít základní technické ukazatele jakosti v obvyklém standardu.
Technické ukazatele jakosti zboží jsou uvedeny v této zadávací dokumentaci.
Není-li kvalita výrobků, materiálů a vlastního provedení zakázky nesporně
stanovena, v pochybnostech platí, že veškeré dodávky budou realizovány
v souladu s obecně závaznými technickými normami a předpisy a v souladu
s normami ČSN, EN, zákonem č. 22/1997 Sb. a souvisejícími předpisy,
v současné době platnými pro ČR.
VI. Kvalifikační předpoklady:
Uchazeči musí prokázat kvalifikační předpoklady k plnění zakázky podle § 2b
Zákona způsobem podle § 2c a § 2a odst. 5 Zákona. Součástí nabídky
bude rovněž úředně ověřená kopie dokladu o ustanovení odpovědného
zástupce uchazeče (§ 11 zákona č. 455/1991 Sb., v platném znění, o
živnostenském podnikání), vystaveného živnostenským úřadem.
Podává-li nabídku více osob společně, musí každá osoba prokázat
kvalifikační předpoklady samostatně v plném rozsahu s výjimkou dokladu o
oprávnění podnikat. Doklad o oprávnění podnikat předloží tyto osoby pouze
na tu část předmětu plnění zakázky, na které se budou podílet. V nabídce
musí být doložena jejich smlouva o vzájemné spolupráci, popis podílu
výkonů, jednoznačné určení zmocněnce oprávněného jednat se zadavatelem,
s vymezením jeho pravomocí.
VII. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky:
Zadavatel požaduje předložení:
1. kopie aktuálního osvědčení registrace plátce DPH
2. údajů o významných obdobných zakázkách, uskutečněných uchazečem
v posledních dvou letech, s uvedením objednavatele, místa a doby
plnění, včetně kontaktu na provozovatele
3. dokladů o zajištění servisu uchazečem, tj. oprávnění od výrobce k
provádění servisu, živnostenské oprávnění na opravy vč. dokladu o
ustanovení odpovědných zástupců a v případě zajištění servisu cizí
organizací doložení těchto dokladů od této organizace včetně smlouvy
o poskytování servisní činnosti. Zadavatel požaduje uvést v nabídce
základní údaje o materiálně technickém zabezpečení servisního zázemí
(včetně údajů o materiálně technickém zabezpečení servisního zázemí,
způsobu zajištění servisu, ceny servisu a kalkulace ceny plánovaných
servisních nákladů na 5000 a 10 000 motohodin)
4. zadavatel požaduje na uchazeči čestné prohlášení o tom, že jím
navržené řešení veřejné zakázky obsažené v nabídce nepožívá ochranu
podle zvláštních předpisů nebo že nositelem těchto práv je on.
VIII. Způsob hodnocení nabídek:
Nabídky budou hodnoceny podle ekonomické vhodnosti nabídek v souladu s dále
uvedenými kritérii:
1. výkonnostní parametry nabízeného zařízení nad rámec hodnot
zadaných v bodech 1 a 2 článku IV., s ohledem na mez jejich
využitelnosti (vyšší hodnocení bude přiděleno nabídce, která více
přesahuje zadané hodnoty, mezí využitelnosti se míní překročení o
více než 10 %)
2. výše nabídkové ceny za stroj v provedení splňujícím zadání
3. délka záruční doby (minimální požadavek je 24 měsíců bez omezení MTH,
viz bod XV tohoto zadání).
IX. Způsob zpracování nabídkové ceny:
- Nabídková cena bude cenou pevnou, maximální, nepřekročitelnou a
bude krýt veškeré náklady zhotovitele na realizaci zakázky,
specifikované zadávací dokumentací a dále uvedenými dodacími
podmínkami.
- Za nabídkovou cenu se považuje cena bez DPH.
- Z nabídky musí být jednoznačně patrná cena za stroj v provedení
splňujícím zadání a cena za další doporučené vybavení nad rámec zadání.
- Zadavatel připouští stanovení nabídkové ceny pouze v EUR.
Platební podmínky
1. Podkladem pro zaplacení celé dodávky je faktura se splatností 30 dnů
od data jejího doručení. Toto datum bude na došlé faktuře
vyznačeno prezentačním razítkem objednavatele. Dny splatnosti se
rozumí kalendářní dny. Prvním dnem lhůty je den následující po
doručení faktury. Pokud poslední den lhůty splatnosti připadne na
sobotu, neděli nebo svátek, je dnem splatnosti nejblíže následující
pracovní den.
2. Právo na fakturaci vzniká dnem plnění, tj. dnem odevzdání a
převzetí celé dodávky. Tento den je zároveň dnem zdanitelného
plnění. Faktura musí být vystavena a odeslána do 15 dnů po odevzdání
a převzetí dodávky.
3. Ve smlouvě bude v ujednání o splatnosti uvedena následující definice:
«Smluvní strany sjednávají vyloučení možnosti postoupení pohledávek
z jejich závazkového vztahu na třetí osobu, pokud se písemně nedohodnou
jinak».
X. Lhůty:
1. Soutěžní lhůta
Lhůta pro podání nabídek počíná běžet dnem vyhlášení obchodní
veřejné soutěže v Obchodním věstníku a končí zahájením otevírání
obálek s nabídkami
dne 14. 4. 2004 v 9.00 hodin.
2. Zadávací lhůta
Zadavatel rozhodne o výběru nejvhodnější nabídky ve lhůtě 90
kalendářních dnů a tato lhůta začíná běžet dnem otevírání obálek
s nabídkami a končí dnem rozeslání oznámení o výběru nejvhodnější
nabídky.
XI. Způsob podávání nabídek:
- Způsob podávání nabídek se řídí § 9 Zákona.
- Obálka bude kromě názvu zakázky navíc viditelně označena: Veřejná
zakázka - neotvírat. Zadavatel nepřijme obálky s nabídkami, které
nebudou takto viditelně označeny, nebo ty, které budou poškozeny
tak, že se z nich dá obsah vyjmout.
- Nabídky musí být do skončení soutěžní lhůty doručeny zadavateli.
Opožděně podané nabídky zadavatel neotvírá a vrátí je neprodleně
uchazeči. Každý zájemce o veřejnou zakázku může podat pouze jednu
nabídku. Při porušení těchto povinností je zadavatel povinen
vyloučit uchazeče ze soutěže. Žádná osoba se nesmí zúčastnit soutěže
jako uchazeč více než jednou.
- Zadavatel požaduje předložení nabídky v 1 originále a 2 kopiích.
Jednotlivá vyhotovení originálu a kopií budou svázána do
samostatných svazků.
- Zadavatel nepožaduje oddělit nabídkovou cenu do samostatné obálky.
V případě osobního podání nabídky mohou být tyto předány v průběhu celé
lhůty pro podání nabídek, a to každý pracovní den od 7.00 do 14.00 hodin.
V poslední den lhůty pro podání nabídek končí možnost osobního podání
nabídky zahájením aktu otevírání obálek s nabídkami v 9.00 hodin v
zasedací místnosti technického ředitele v 1. patře správní budovy
Severočeských dolů a.s., ul. Boženy Němcové 5359, Chomutov, č. dveří 202.
Místem osobního podání nabídky (nebo místem doručení pro službu kurýrní
pošty) je sekretariát technického ředitele Severočeských dolů a.s., ul.
Boženy Němcové 5359, Chomutov, č. dveří 203 nebo 208.
V případě podání nabídky doporučeně poštou bude tato zaslána na následující
adresu:
Severočeské doly, a.s.
sekretariát TŘ
Boženy Němcové 5359
430 01 CHOMUTOV
- Odpovědnost za doručení nabídky v průběhu lhůty pro podání nabídek
je zcela na straně zájemce.
- V případě doručování nabídky poštou zadavatel doporučuje, aby
zájemce zvolil odpovídající způsob a čas podání zásilky a předešel
tak možnému opožděnému doručení nabídky.
- Zadavatel z technických důvodů omezuje počet zástupců uchazečů
přítomných při otevírání obálek na jednoho zástupce od každého
uchazeče.
- Účastníci přítomní otevírání obálek potvrdí svou účast podpisem v
listině účastníků. Dále jsou uchazeči oprávněni k podpisu protokolu.
XII. Výše požadované jistoty
Zadavatel požaduje v souladu s § 23 Zákona poskytnutí jistoty ve výši
100 000 Kč jednou z forem dle § 24 zákona.
Jistotu v hotovosti složí zájemci na účet zadavatele u Komerční banky a.s.
na č. ú. 27-7664650227, kód banky 0100, konst. symbol 0558, var. symbol IČ
zájemce, specifický symbol 58300.
Doklad o poskytnutí jistoty předloží uchazeč v originále jako součást své
nabídky. V případě poskytnutí jistoty bankovní zárukou musí být bankovní
záruka alespoň o třicet dnů delší, než je nejzazší termín pro uzavření
smlouvy podle Zákona. Skončení platnosti bankovní záruky v průběhu
soutěže je důvodem k vyloučení uchazeče ze soutěže ke dni skončení
platnosti bankovní záruky, pokud nedojde k prodloužení platnosti záruční
listiny a nebude uchazečem zadavateli v originále včas doručeno. Pro případ
poskytnutí jistoty bankovní zárukou doporučuje zadavatel následující skupinu
bank:
Československá obchodní banka, a.s.
Komerční banka, a.s.
Česká spořitelna, a.s.
Deutsche Bank AG pobočka Praha
Raiffeisenbank a.s.
Citibank, a.s.
ING Bank N.V.
ABN AMRO Bank N.V.
HSBC Bank plc - pobočka Praha
COMMERZBANK AG, pobočka Praha
HVB BANK CZECH REPUBLIC a.s.
Dresdner Bank CZ, a.s.
GE Capital Bank, a.s.
CREDIT LYONNAIS BANK PRAHA, a.s.
XIII. Obsah a forma nabídky
Nabídka musí obsahovat údaje v následujícím pořadí:
A. Název a přesnou adresu uchazeče s uvedením jména odpovědného
zástupce pověřeného k dalšímu jednání.
B. Technické řešení.
C. Nabídkovou cenu dle bodu IX.
D. Termíny realizace.
E. Návrh kupní smlouvy podepsaný uchazečem.
F. Doklady o kvalifikačních a dalších předpokladech k plnění zakázky
dle bodu VI. a VII.
Nabídka bude předána ve třech vyhotoveních, z toho jeden originál a dvě kopie.
Uchazeč ručí za shodu údajů v originále a kopiích předložených nabídek.
V případě sporu má rozhodující platnost originál nabídky.
XIV. Ostatní podmínky:
- Zadavatel si vyhrazuje právo zrušit soutěž a neuzavřít smlouvu se
žádným uchazečem.
- Pravidla vzájemného styku mezi zadavatelem a uchazeči pro rámec
rozsahu úkonů souvisejících s touto soutěží se řídí § 68 Zákona:
1. Veškeré úkony zadavatelů a uchazečů učiněné podle zákona musí mít
písemnou formu.
2. Rozhodnutí zadavatele, u nichž zákon stanoví povinnost oznámit je
příslušnému uchazeči, musí být odeslána doporučeně s doručenkou nebo
doručena osobně proti podpisu uchazeče.
3. Pokud je úkon učiněn zadavatelem nebo uchazečem telefonicky,
popřípadě faxem nebo dálnopisem, musí být do tří dnů potvrzen písemně.
- Nabídka včetně kvalifikačních předpokladů bude předložena v českém
jazyce, u úředních kvalifikačních dokladů vyhotovených v cizím
jazyce požaduje zadavatel předložení překladu provedeného soudním
překladatelem.
- Text tohoto zadání pokrývá kompletní rozsah dokumentace potřebné
pro zpracování nabídky a další dokumentace nebude k dispozici.
- V průběhu soutěžní lhůty může zájemce vznášet vůči zadavateli
dotazy související se zpracováním nabídky. Zadavatel neposkytne
informace, jejichž zveřejnění by ohrozilo rovné podmínky soutěže.
Pokud zadavatel rozhodne, že zveřejnění takovýchto informací je
potřebné a žádoucí, budou poskytnuty všem zájemcům.
- K podávání informací v průběhu lhůty pro zpracování nabídek je za
zadavatele zmocněn Ing. Václav Kratochvíl, tel. 474 604 227, 602 456 803,
fax 474 604 221. Informace mohou být podávány v pracovních
dnech mezi 7.00-14.00 hodinou.
- Zájemce se musí sám plně seznámit se všemi záležitostmi, týkajícími
se budoucí zakázky, ještě před podáním své nabídky.
- Zadavatel omezuje tuto obchodní veřejnou soutěž na tuzemské osoby.
XV. Záruční doba:
Zadavatel požaduje, aby předmět zakázky splňoval parametry specifikované
zadávací dokumentací a nabídkou min. 24 měsíců po předání zakázky zadavateli
bez omezení počtu motohodin najetých během této doby. V případě, že uchazeč
vyjímá z plné záruky díly rychlého opotřebení, resp. spotřební díly, požaduje
zadavatel uvést v nabídce přesnou specifikaci těchto dílů a zároveň pro díly,
jejichž cena přesahuje cca 1% pořizovací ceny stroje, požaduje zadavatel uvést
v nabídce samostatnou definici záručních podmínek na tyto díly.
XVI. Variantní řešení:
Zadavatel nepřipouští variantní řešení.
XVII. Dodací podmínky:
Všeobecné dodací podmínky jsou jednoznačně dány § 409-470 obchodního zákoníku.
Zadavatel požaduje, aby při sestavování textu nabídky byl v celém rozsahu
zachován smysl dále uvedených dodacích podmínek. Ve vztahu k závazkům
budoucího prodávajícího považuje zadavatel uvedené dodací podmínky za
minimální požadavek.
Dodací lhůty
1. Prodávající je v prodlení, jestliže neplní své smluvní závazky
řádně a včas, a to až do doby poskytnutí řádného plnění nebo do
doby, kdy smluvní závazek zanikne jiným způsobem. Prodávající však
není v prodlení, pokud nemůže plnit svůj závazek v důsledku prodlení
objednavatele v plnění jeho smluvních závazků nebo v důsledku
okolností vylučujících odpovědnost zhotovitele.
2. Kupující je oprávněn při prodlení prodávajícího požadovat od něho
smluvenou pokutu, případně náhradu škody, a podle §§ 344 - 351
obchodního zákoníku odstoupit od smlouvy.
Jestliže jsou stranami sjednány dodatkem ke smlouvě nové lhůty, jsou pro
posuzování prodlení závazné tyto sjednané nové lhůty, pokud není v dodatku
ke smlouvě uvedeno jinak.
XVIII. Sankce za neplnění závazků:
Zadavatel požaduje, aby případné porušení následně uvedených podstatných
závazků souvisejících s plněním zakázky bylo v nabídce pokutováno v této
výši:
1. za nedodržení termínu plnění - min. 1 % z ceny díla za každý i
započatý týden prodlení
2. za neodstranění vad a nedodělků z přejímacího řízení v dohodnutém
termínu - min. 1000,- Kč za vadu a den
3. za každou oprávněnou reklamaci, kterou zhotovitel uzná a v
dohodnuté době neodstraní - min. 1000,- Kč za vadu a den.
Zaplacením smluvní pokuty nezaniká právo oprávněné strany požadovat i
náhradu škody, která mu vznikla pozdním, neúplným či vadným plněním
veřejné zakázky.
XIX. Odstoupení od smlouvy
1. Kupující může odstoupit od smlouvy, jestliže na prodávajícího je
prohlášen konkurz.
2. Kupující může dále odstoupit od smlouvy v případě podstatného
porušení smlouvy, zejména v těchto případech:
- V případě prodlení s plněním předmětu smlouvy delšího než 90 dnů.
- Jestliže prodávající převede bez souhlasu kupujícího své závazky,
povinnosti a práva plynoucí ze smlouvy na jiný subjekt.
XX. Odevzdání a převzetí
1. Prodávající splní svou povinnost dodat zboží řádnou dodávkou jeho
předmětu v souladu s podmínkami smlouvy a jeho předáním kupujícímu v
dohodnutém termínu. Kupující je povinen zboží převzít. Tato
povinnost je splněna prohlášením kupujícího v protokolu o převzetí,
že zboží přejímá.
2. Kupující nabývá převzetím zboží vlastnické právo k němu a přechází
na něj nebezpečí škod na něm vzniklých.
3. Nedokončenou dodávku nebo její část není kupující povinen převzít.
XXI. Odpovědnost za vady
1. Převzal-li kupující vadnou dodávku, má právo na dodatečné
odstranění vady, a to bezplatně, nebo na přiměřenou slevu. Pokud by
odstranění vady bylo spojeno s neúměrnými náklady, má právo pouze na
slevu. Ustanovení o vadách platí i pro drobné nedodělky, se kterými
bylo zboží převzato.
2. Prodávající je povinen odstranit vadu i v případech, kdy neuznává,
že za vadu odpovídá.Ve sporných případech nese prodávající náklady
až do rozhodnutí o reklamaci.
3. Na náhradní díly a skupiny vyměněné v rámci garanční opravy bude
uplatněna nová záruční lhůta 24 měsíců.
4. V případě, že stroj bude z důvodu záruční opravy mimo provoz déle
než 14 dnů, prodlužuje se o tuto dobu záruční lhůta.
XXII. Fakturace:
1. Faktura musí obsahovat:
a/ označení faktury a její číslo
b/ název a sídlo organizace, oprávnění, obchodní název a adresu
c/ předmět dodávky a den jejího splnění
d/ den odeslání faktury a den její splatnosti
e/ označení banky a číslo účtu, na který má být placeno
f/ soupis provedených prací
g/ celkovou fakturovanou částku a výpočtem doloženou částku DPH
h/ náležitosti daňového dokladu.
2. Pokud faktura nebude obsahovat výše uvedené náležitosti, bude
vrácena k doplnění nebo opravení s tím, že lhůta splatnosti počíná
dnem doručení opravené faktury.
3. Pro úhradu faktury platí zásady vzájemné započitatelnosti
pohledávek dle ust. § 358 a násl. obchodního zákoníku a § 580
občanského zákoníku.
XXIII. Řešení sporů:
1. Vzniknou-li nejasnosti o ustanoveních jednotlivých bodů smlouvy,
předloží prodávající tento rozpor vedení organizace kupujícího.
Vedení musí svolat ústní jednání, na kterém se spor objasní, a ve
lhůtě 14 dnů písemně odpoví prodávajícímu. Pokud prodávající do 14
dnů po obdržení názoru kupujícího nepodá své písemné námitky,
považuje se názor kupujícího za platný.
2. Jakákoliv ústní dojednání při uzavírání smlouvy nebo v průběhu dodávky,
která nejsou písemně potvrzena, budou považována za právně neúčinná.
3. Kupující a prodávající vynaloží veškeré úsilí, aby všechny spory,
které vyplynou z této smlouvy nebo v souvislosti s ní, byly urovnány
především oboustrannou dohodou.
4. Pokud do třiceti (30) dnů od zahájení jednání o sporu kupující a
prodávající nedosáhnou vzájemné dohody, může jedna nebo druhá strana
požádat, aby se spor řešil formální cestou podle práva České republiky.
5. Pokud kupující nestanoví jinak, předložení sporu k řešení formální
cestou podle ustanovení 1. bodu této části neopravňuje prodávajícího
k přerušení plnění povinností daných mu touto smlouvou.
V Chomutově dne 17. 2. 2004
Za zadavatele:
Ing. Miroslav EIS
technický ředitel a.s.
187857-09/04