Portál veřejné správy

Zápis 187658-08/04

Obchodní jménoVODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ, a. s.
RubrikaVeřejná soutěž
SídloVíta Nejedlého 893, 500 03 Hradec Králové
Publikováno25. 02. 2004
Značka OV187658-08/04
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; VODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ, a. s. A-5 VODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ, a. s. Sídlo: Víta Nejedlého 893, 500 03 Hradec Králové (dále jen VAK HK a.s.) vyhlašuje podle zákona č. 199/1994 Sb., ve znění novel (dále jen «zákon») OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ (dále jen «soutěž») na plnění veřejné zakázky «Kanalizace Březhrad - napojení na ČOV Hradec Králové» 1. Vymezení plnění veřejné zakázky Předmětem plnění veřejné zakázky je zhotovení stavby «Kanalizace Březhrad - napojení na ČOV Hradec Králové» podle podrobného popisu plnění veřejné zakázky, který obsahuje zadávací dokumentace, v rozsahu dle projektové dokumentace zpracované firmou Vodohospodářsko-inženýrské služby Hradec Králové spol. s r.o. (dále jen VIS HK) - číslo zakázky 3844 - 330. Charakteristika stavby: Kanalizace Březhrad řeší odkanalizování celého Březhradu a převedení odpadních vod na ČOV Hradec Králové. Odkanalizování Březhradu (východní část od tratě ČD) je řešeno využitím stávající kanalizace, do které budou nemovitosti napojeny přímo. Stávající výustě se podchytí a odpadní voda bude pomocí 3 podzemních čerpacích stanic a 3 kanalizačních výtlaků odvedena do nově navržené jednotné gravitační kanalizace, na jejímž konci je navržena nová hlavní čerpací stanice (dále jen HČS) s nadzemní částí. Součástí stavby je i výstavba nové gravitační kanalizace. Pro novou gravitační kanalizaci je navržena jak oddílná, tak i jednotná stoková soustava. Odkanalizování Březhradu (západní část od tratě ČD - stávající bytovky) je provedeno podchycením stávající oddílné kanalizace a výstavbou nové čerpací stanice s následným přečerpáním odp. vod do nově budované gravitační kanalizace zaústěné do HČS. Odpadní vody z celého Březhradu jsou přečerpávány z HČS kanalizačním výtlakem, který podchází komunikaci I. třídy a řeku Labe a bude ukončen na ČOV Hradec Králové. Materiálem gravitační kanalizace je kamenina DN 250 - cca 440 m a DN 300 cca 640 m. Výtlak je z PE 100 - tlakové (m) PN 10 v následujících profilech: O 160x9,5 - cca 1220 m, O 110x6,6 - cca 1790 m a O 63x5,8 - cca 410 m. 2. Doba a místo plnění veřejné zakázky 2.1 Doba plnění: zahájení stavby 07/2004, dokončení stavby: nejdéle do 10/2005. Předpokládá se, že stavba bude prováděna ve dvou etapách. Přibližný objem prací pro jednotlivé etapy vyjádřený v % z celkového objemu prací je následující: v 1. etapě (rok 2004) - 30 %, ve druhé (rok 2005) - 70 %. Zadavatel si vyhrazuje právo změnit termíny zahájení, průběžné a konečné termíny plnění veřejné zakázky v souladu s podmínkami rozhodnutí Ministerstva zemědělství o poskytnutí státní finanční podpory a uvolňováním finančních prostředků ze státního rozpočtu na financování akce bez nároku zhotovitele na změnu předmětu plnění, termínu dokončení a změnu ceny. Zadavatel si vyhrazuje právo změnit % množství z celkového objemu prací prováděné v jednotlivých etapách. 2.2 Místo plnění: Březhrad (městská část Hradce Králové). 3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů 3.1 Uchazeč je povinen v souladu s ust. § 2a, odst. 1 a 5 zákona prokázat kvalifikační předpoklady pro plnění veřejné zakázky v plném rozsahu dle ust. § 2b, odst. 1, písm. a) - g) a odst. 2 a 3 zákona, způsobem stanoveným v ust. § 2c zákona. Čestným prohlášením uchazeč prokáže splnění kvalifikačních předpokladů dle § 2b odst. 1 písm. g) a § 2b odst. 3 čestným prohlášením odpovědného zástupce ustanoveného dle § 11 zák. č. 455/1991 Sb., v platném znění. Uchazeč doloží výpis ze živnostenského rejstříku - neveřejné části, z něhož bude patrné, kdo vykonává činnost odpovědného zástupce pro činnost související s předmětem plnění veřejné zakázky. 3.2 Předkládá-li nabídku více osob společně (§ 2a odst. 4 zákona), požaduje zadavatel prokázání kvalifikačních předpokladů od všech těchto osob; výjimkou je kvalifikační předpoklad podle § 2b odst. 1 písm. a) zákona (oprávnění k podnikání), který prokazuje každá z těchto osob v rozsahu svého podílu na plnění veřejné zakázky. Osoby předkládající nabídku společně doloží rovněž jako součást nabídky originál nebo úředně ověřenou kopii listiny, ze které bude patrno právní postavení jednotlivých subjektů vůči sobě navzájem i vůči zadavateli, a to v době průběhu obchodní veřejné soutěže i v rámci případného plnění veřejné zakázky. Tato listina musí být podepsána osobami, které jsou dle výpisu z obchodního rejstříku oprávněny jednat a podepisovat způsobem uvedeným ve výpisu z OR za jednotlivé osoby, které nabídku společně předkládají. Pokud tuto listinu podepíše jiná osoba, než je uvedeno v předcházející větě, musí být zároveň doložena plná moc k tomuto úkonu. 4. Požadavky na prokázání dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky Zadavatel požaduje v nabídkách uchazečů prokázat následující další předpoklady pro plnění předmětné veřejné zakázky, a to doložením údajů: a) o obchodním obratu ze stavební činnosti v oboru vodovodů a kanalizací v letech 2001 - 2003 celkem ve výši min. 40 mil. Kč - doložit čestným prohlášením statutárního orgánu uchazeče a uvedením přehledu realizovaných zakázek v tomto členění: název stavby, jméno a sídlo objednavatele včetně tel. č. zástupce objednavatele pro vyžádání reference, parametry stavby (délka řadů, DN, počet zásobených/odkanalizovaných obyvatel), investiční náklady, lhůta výstavby, způsob zadání zakázky) b) o zavedení systému řízení jakosti dle norem ISO řady 9000 - doložit originálem nebo ověřeným stejnopisem c) o nejméně 2 stavbách obdobného charakteru realizovaných vlastními kapacitami uchazeče v oboru vodohospodářských staveb s finančním objemem min. 15 mil. Kč, dokončených v posledních 3 letech, případně rozestavěných - doložit čestným prohlášením statutárního orgánu uchazeče a vyjádřením investora (referenční listiny investorů lze předložit v ověřeném stejnopise) d) o pojištění odpovědnosti za škodu vzniklou jinému v souvislosti s činností uchazeče na pojistnou částku min. 5 mil. Kč - doložit kopií pojistné smlouvy a čestným prohlášením statutárního orgánu uchazeče e) uchazeč doloží čestným prohlášením statutárního orgánu, že k termínu předání a převzetí díla poskytne jistotu za kvalitu díla ve výši 0,3 mil. Kč na dobu záruční lhůty. Jistota může být uchazečem poskytnuta buď formou bankovní záruky, nebo složením peněžité částky na účet zadavatele f) o předpokládaném dodavatelském systému zakázky (práce prováděné vlastní kapacitou, práce zajišťované subdodavatelsky, jejich procentuální poměr, předpokládaní subdodavatelé, počet pracovníků z královéhradeckého regionu) - doložit čestným prohlášením statutárního orgánu uchazeče g) o tom, že nemá u zadavatele ke dni předcházejícímu ukončení soutěžní lhůty neuhrazený peněžitý závazek po lhůtě splatnosti nebo jiný závazek ve vztahu k zadavateli po termínu jeho plnění, vzniklý v souvislosti s existujícím smluvním vztahem (např. neodstraněná vada či nedodělek díla po smluvním termínu jeho odstranění atd.) - doložit čestným prohlášením statutárního orgánu uchazeče. Předkládá-li nabídku více osob společně, požaduje zadavatel prokázání a splnění dalších předpokladů od všech těchto osob. Neprokázání nebo nesplnění výše uvedených dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky požadovaným způsobem bude posuzováno jako nesplnění podmínek soutěže s následkem vyloučení uchazeče z další účasti na veřejné zakázce. h) v případě, že má uchazeč zaveden systém řízení podle zásad environmentální politiky dle norem ISO řady 14001, doloží tuto skutečnost originálem nebo ověřeným stejnopisem. Tento údaj není povinný, bude však k němu přihlédnuto při hodnocení nabídky, viz 5.4. 5. Způsob hodnocení nabídek Nabídky budou hodnoceny podle ekonomické vhodnosti. Hodnocení nabídek bude provedeno bodovým systémem s pomocí více kritérií v pořadí podle stupně významu (váhy), které jim zadavatel přisuzuje. Nejvhodnější nabídkou bude nabídka, která získá nejvyšší počet bodů. 1. výše nabídkové ceny ........................................... váha 50 % 2. zkušenosti uchazečů s výstavbou obdobných staveb, viz odst. 4 a) a c) ........................................... váha 30 % 3. délka záručních lhůt nabízená uchazečem nad rámec požadavků zadavatele .................................................... váha 15 % 4. systémy řízení jakosti a řízení podle zásad environmentální politiky zavedený v organizaci uchazeče a jeho poddodavatelů ... váha 5 % 6. Způsob zpracování nabídky Nabídku podá uchazeč písemně v 1 originále v českém jazyce. Nabídka bude zpracována v souladu s podmínkami uvedenými ve vyhlášených podmínkách soutěže a v zadávací dokumentaci. Nabídka bude kvalitním způsobem vytištěna tak, aby byla dobře čitelná, a bude svázána či jinak zabezpečena proti manipulaci s jednotlivými listy včetně příloh. Nabídka nebude obsahovat opravy a přepisy. Nabídka podaná v kroužkovém podavači bude zabezpečena proti manipulaci s jednotlivými listy. Všechny listy nabídky i příloh budou v pravém dolním rohu řádně očíslovány průběžnou vzestupnou řadou čísel; tato povinnost se nevztahuje na úřední listiny, resp. jejich úředně ověřené kopie. Posledním listem nabídky bude prohlášení uchazeče potvrzené statutárním orgánem, které stanoví celkový počet listů v nabídce, a to včetně listů neočíslovaných, jejichž seznam bude uveden v prohlášení. Předkládá-li nabídku více osob společně, nabídka musí obsahovat smlouvu o sdružení za účelem splnění veřejné zakázky. Smlouva o sdružení musí stanovit jediný právní subjekt (účastníka sdružení), který je oprávněn sdružení zastupovat ve věci podání nabídky a účasti v soutěži, a dále vymezit odpovědnosti jednotlivých účastníků sdružení za plnění veřejné zakázky. Nabídka bude dále obsahovat též údaje o uchazeči v tomto členění: obchodní jméno uchazeče, číslo telefonu a faxu uchazeče, bankovní spojení a číslo účtu uchazeče, jméno pracovníka pověřeného jednat ve věci veřejné zakázky, v takovém případě doloží uchazeč v nabídce originál plné moci včetně spojení, údaje a podklady požadované v textu zadání veřejné zakázky a zákoně, originály nebo úředně ověřené kopie požadovaných dokladů, návrh příslušné smlouvy se všemi náležitostmi a údaji podepsanými zástupcem statutárního orgánu uchazeče. Uchazeč doloží čestné prohlášení o tom, že veškeré údaje jím uváděné v nabídce jsou pravdivé. Nabídka včetně všech dokladů a dokumentů bude potvrzena statutárním orgánem uchazeče, a to v souladu se způsobem vystupování uvedeným v obchodním rejstříku. V případě potvrzení nabídky pověřenou osobou doloží uchazeč v příloze nabídky originál plné moci či jiný platný pověřovací dokument. Uchazeč předloží jako součást nabídky diskety formátu 3,5", které budou obsahovat oceněné výkazy výměr zpracované uchazečem ve formátu Microsoft Excel. Tato forma podání nabídky je doplňková a slouží k rychlému a přehlednému vyhodnocení nabídek. V případě pochybností nebo rozporů se považuje za rozhodující tištěné znění originálního vyhotovení nabídky. 7. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny Uchazeči stanoví nabídkovou cenu za provedení veřejné zakázky v souladu s podmínkami soutěže a zadávací dokumentací, a to absolutní částkou v českých korunách. Nabídková cena je stanovena bez výjimky jako cena nejvýše přípustná, tj. nebude měněna v souvislosti s inflací české koruny, hodnotou kurzu české koruny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurz a stabilitu měny. Nabídková cena bude doložena podrobným položkovým rozpočtem, jehož výkaz výměr je součástí zadávací dokumentace. Nabídková cena bude stanovena pro celý rozsah předmětu plnění veřejné zakázky při dodržení doby plnění podle podmínek soutěže a bude zpracována v předepsaném členění dle projektové dokumentace. Nabídková cena musí zahrnovat veškeré výdaje potřebné pro realizaci zakázky. Uchazeč stanoví jednotkové ceny prací, dodávek a veškerých dalších položek, které jsou součástí předmětu plnění veřejné zakázky. Tyto jednotkové ceny uvedené v nabídce jsou závazné pro oceňování jakéhokoli množství případných víceprací nebo méněprací. Cena prací a dodávek v nabídce neuvedených bude oceněna dle jednotkových cen ceníků URS Praha a.s., platných v době realizace těchto změn předmětu smlouvy. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny. - Nabídková cena může být překročena pouze v případě víceprací písemně vyžádaných objednavatelem. 8. Platební podmínky Zadavatel neposkytuje zálohu. Úhrada za plnění veřejné zakázky bude prováděna měsíčně v české měně, vždy na základě příslušného daňového dokladu vystaveného vybraným uchazečem; splatnost dokladu bude 30 kalendářních dní. Zadavatel si vyhrazuje právo prodloužení splatnosti bez nároku na sankce ze strany vybraného uchazeče na 90 dní vzhledem k financování stavby ze státního rozpočtu. Uchazeč je oprávněn vystavit fakturu na základě zadavatelem odsouhlaseného soupisu provedených prací a dodávek za příslušné období platebního kalendáře; soupis je povinen vyhotovit vybraný uchazeč. Zadavatel uhradí zhotoviteli fakturované práce a dodávky do výše 90 % ze sjednané smluvní ceny. Zbývajících 10 % ze smluvní ceny díla bude uhrazeno až na základě konečné faktury, kterou je zhotovitel oprávněn vystavit až po předání a převzetí kompletního díla. Dílo musí být předáno k termínu dokončení stavby bez vad a nedodělků. Uchazeč je povinen uhradit svým poddodavatelům vždy všechny částky, které jim z průběžné měsíční platby náleží, a doloží tuto skutečnost zadavateli nejpozději v den, kdy odešle další měsíční fakturu. Jestliže uchazeč nedoložil provedení oprávněných plateb svým subdodavatelům, je zadavatel oprávněn až do doby, kdy mu budou příslušné doklady předloženy, pozastavit placení. Uchazeči mohou nabídnout pro zadavatele výhodnější platební podmínky. Návrh platebních podmínek musí vycházet z platných předpisů o financování zakázek z prostředků státního rozpočtu a dalších příslušných předpisů. Zadavatel si vyhrazuje právo upřesnit množství finančních prostředků pro jednotlivé roky realizace vzhledem k tomu, že veřejná zakázka bude financována dílem z prostředků státního rozpočtu. 9. Návrh smlouvy Uchazeč je povinen předložit v nabídce návrh smlouvy o dílo v paragrafovaném znění. Návrh smlouvy musí po obsahové i formální stránce bezvýhradně odpovídat veškerým podmínkám soutěže, požadavkům uvedeným v zadávací dokumentaci i obsahu nabídky uchazeče. Návrh smlouvy bude podepsán osobou uchazeče či statutárním orgánem uchazeče v souladu se způsobem podepisování za společnost uvedeným v obchodním rejstříku či osobou zmocněnou k takovému úkonu; originál příslušné plné moci musí být v takovém případě součástí nabídky. Podrobnější požadavky na návrh smlouvy - smluvní podmínky obsahuje zadávací dokumentace. Zadavatel si vyhrazuje právo jednat o smlouvě a upřesnit její konečné znění. Pokud nabídku předkládá sdružení, bude návrh smlouvy podepsán osobou zmocněnou jednat jménem sdružení. Pokud bude touto osobou právnická osoba, bude postupovat obdobně jako v případě, kdy uchazečem není sdružení. 10. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s nabídkami Soutěžní lhůta je stanovena na 38 kalendářních dní, začíná běžet dnem vyhlášení těchto podmínek v Obchodním věstníku dne 25. 2. 2004 a končí dnem a hodinou otevírání obálek s nabídkami. Otevírání obálek s nabídkami se uskuteční dne 2. 4. 2004 ve 13.00 hod. v budově A areálu VAK HK a.s. v zasedací místnosti č. dveří 27. Otevírání obálek bude probíhat v souladu s § 29 zákona. 11. Zadávací lhůta Zadávací lhůta činí 90 kalendářních dní. 12. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze nabídky podat osobně Nabídky mohou uchazeči v soutěžní lhůtě zaslat poštou na adresu zadavatele uvedenou v soutěžních podmínkách nebo doručit osobně do sekretariátu technického ředitel Ing. Pavla Loskota, sekretářce paní Stanislavě Volákové, v pracovní době od 8.00 do 14.00 hod., a to nejpozději do ukončení soutěžní lhůty, tj. do 2. 4. 2004 13.00 hod. Za rozhodující pro doručení nabídky je považován okamžik převzetí nabídky zadavatelem. Obálka s nabídkou musí být uzavřena a označena «VEŘEJNÁ OBCHODNÍ SOUTĚŽ - Kanalizace Březhrad - napojení na ČOV Hradec Králové - NEOTVÍRAT», opatřena na uzavření razítkem uchazeče, popřípadě podrobným identifikačním údajem soutěže. Každý zájemce o zakázku může podat pouze jednu nabídku, v opačném případě jej zadavatel ze soutěže vyloučí. 13. Název, sídlo, telefon a fax zadavatele Vodovody a kanalizace Hradec Králové, a.s., Víta Nejedlého 893, 500 03 Hradec Králové Telefon: 495 715 111, fax: 495 406 108; IČ: 481 72 898 Bankovní spojení: Raiffeisenbank, č. účtu 1006002044/5500 Kontaktní osoba zadavatele: Ing. Jan Vlček tel.: 495 715 202, mobil 602 370 974 e-mail: vlcek_jan@vakhk.cz 14. Požadavek na poskytnutí jistoty včetně její výše Zadavatel požaduje poskytnutí jistoty v souladu s § 23 zákona ve výši 200 000 Kč formou dle § 24 zákona. Při poskytnutí bankovní záruky musí její platnost začínat nejpozději dnem otevírání obálek a musí překračovat stanovenou zadávací lhůtu (dle bodu 11) o 90 dnů v návaznosti na § 40 a 41 zákona (celkem 180 dnů), s tím, že v případě řízení o námitkách zajistí uchazeč na vyzvání zadavatele odpovídající prodloužení bankovní záruky. Dokladem o poskytnutí jistoty, který uchazeč předloží zadavateli nejpozději do konce soutěžní lhůty, je originál záruční listiny vystavené ve prospěch zadavatele jako oprávněného (příjemce záruky), z jehož obsahu je zřejmé, že zadavatel je oprávněn vykonávat právo z poskytnuté jistoty v případech vymezených v § 26 zákona. Pro poskytnutí jistoty formou složení peněžní částky na účet zadavatele je stanoven účet č.1006002044/5500 (Raiffeisenbank, a. s., pobočka Hradec Králové), variabilní symbol: IČ uchazeče. Peněžní částka odpovídající výši jistoty musí být připsána na účet zadavatele nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek. Uchazeč uvede bankovní spojení a číslo účtu, na které má být poskytnutá peněžní částka vrácena. 15. Zadávací dokumentace Zadávací dokumentace obsahuje projektovou dokumentaci zpracovanou firmou VIS HK s.r.o pod č. zak. 3844 - 330. Součástí zadávací dokumentace je výkaz výměr (slepý rozpočet), podrobné podmínky soutěže vč. smluvních ujednání stanovených zadavatelem a další formuláře a tabulky a vzory, nutné pro zpracování nabídky. Zájemci si mohou zadávací dokumentaci vyzvedávat na základě předchozí telefonické dohody s paní Stanislavou Volákovou na tel.: 495 715 240, v sídle zadavatele, v kanceláři sekretariátu technického ředitele, v pracovní době od 8.00 do 14.00 hodin, a to od 1. 3. 2004. Zadávací dokumentaci objedná oprávněný zástupce uchazeče o veřejnou zakázku osobně nebo písemně (lze i faxem nebo e-mailem na adrese volakova_stana@vakhk.cz) nejméně 3 pracovní dny před jejím vyzvednutím. Tato zadávací dokumentace bude zájemci předána po předložení dokladu z pokladny zadavatele o zaplacení 1000,- Kč (vč. DPH) na úhradu nákladů reprodukční techniky. 16. Další podmínky soutěže 16.1. Veřejná obchodní soutěž je otevřena jak pro tuzemské, tak, pro zahraniční účastníky. 16.2. Zadavatel si vyhrazuje právo na jednotnou změnu, doplnění nebo upřesnění podmínek soutěže, a to písemně všem zájemcům, resp. uchazečům, případně zveřejněním v Obchodním věstníku. 16.3. Případná variantní řešení předložená uchazeči se nepřipouštějí. 16.4. Práva zadavatele Zadavatel si vyhrazuje právo změnit soutěžní podmínky před ukončením soutěžní lhůty, nevybrat žádnou nabídku, popřípadě soutěž bez udání důvodu zrušit. Zadavatel si vyhrazuje právo odstoupit bez sankcí od uzavřené smlouvy o dílo s vítězným, resp. vybraným uchazečem v případě, že Ministerstvo zemědělství nevydá Rozhodnutí o poskytnutí státní finanční podpory na financování výše uvedené akce. Zadavatel může předmět díla v průběhu stavby rozšířit nebo omezit, aniž by tím byl dotčen smluvní vztah mezi ním a vybraným uchazečem (zhotovitelem). Zadavatel požaduje následující minimální záruční lhůty: 60 měsíců - stavební část; 36 měsíců - komunikace; 36 měsíců - technologická zařízení. Uchazeč může požadované minimální záruční lhůty prodloužit, viz 5.3. Vybraný uchazeč může zadat realizaci části díla, jehož cena přesahuje 500 000,- Kč bez DPH, jinému zhotoviteli (dále jen subdodavatel) pouze po předchozím písemném souhlasu zadavatele. 16.5. Zájemci, resp. uchazeči, nemají právo na úhradu nákladů vzniklých s přípravou, vypracováním či podáním nabídky. Nabídky ani jednotlivé části nabídek uchazečů nebudou vráceny. Ing. Zdeněk Kouba předseda představenstva V Hradci Králové dne 17. února 2004 187658-08/04