VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; VODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ, a. s.
A-5
VODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ, a. s.
Sídlo: Víta Nejedlého 893, 500 03 Hradec Králové
(dále jen VAK HK a.s.)
vyhlašuje podle zákona č. 199/1994 Sb., ve znění novel
(dále jen «zákon»)
OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ
(dále jen «soutěž»)
na plnění veřejné zakázky
«Kanalizace Březhrad - napojení na ČOV Hradec Králové»
1. Vymezení plnění veřejné zakázky
Předmětem plnění veřejné zakázky je zhotovení stavby «Kanalizace Březhrad
- napojení na ČOV Hradec Králové» podle podrobného popisu plnění veřejné
zakázky, který obsahuje zadávací dokumentace, v rozsahu dle projektové
dokumentace zpracované firmou Vodohospodářsko-inženýrské služby Hradec
Králové spol. s r.o. (dále jen VIS HK) - číslo zakázky 3844 - 330.
Charakteristika stavby:
Kanalizace Březhrad řeší odkanalizování celého Březhradu a převedení
odpadních vod na ČOV Hradec Králové. Odkanalizování Březhradu (východní
část od tratě ČD) je řešeno využitím stávající kanalizace, do které budou
nemovitosti napojeny přímo. Stávající výustě se podchytí a odpadní voda
bude pomocí 3 podzemních čerpacích stanic a 3 kanalizačních výtlaků
odvedena do nově navržené jednotné gravitační kanalizace, na jejímž konci
je navržena nová hlavní čerpací stanice (dále jen HČS) s nadzemní částí.
Součástí stavby je i výstavba nové gravitační kanalizace. Pro novou
gravitační kanalizaci je navržena jak oddílná, tak i jednotná stoková
soustava. Odkanalizování Březhradu (západní část od tratě ČD - stávající
bytovky) je provedeno podchycením stávající oddílné kanalizace a
výstavbou nové čerpací stanice s následným přečerpáním odp. vod do nově
budované gravitační kanalizace zaústěné do HČS. Odpadní vody z celého
Březhradu jsou přečerpávány z HČS kanalizačním výtlakem, který podchází
komunikaci I. třídy a řeku Labe a bude ukončen na ČOV Hradec Králové.
Materiálem gravitační kanalizace je kamenina DN 250 - cca 440 m a DN 300
cca 640 m. Výtlak je z PE 100 - tlakové (m) PN 10 v následujících profilech:
O 160x9,5 - cca 1220 m, O 110x6,6 - cca 1790 m a O 63x5,8 - cca 410 m.
2. Doba a místo plnění veřejné zakázky
2.1 Doba plnění: zahájení stavby 07/2004, dokončení stavby: nejdéle do
10/2005. Předpokládá se, že stavba bude prováděna ve dvou etapách.
Přibližný objem prací pro jednotlivé etapy vyjádřený v % z celkového
objemu prací je následující: v 1. etapě (rok 2004) - 30 %, ve druhé (rok
2005) - 70 %. Zadavatel si vyhrazuje právo změnit termíny zahájení,
průběžné a konečné termíny plnění veřejné zakázky v souladu s podmínkami
rozhodnutí Ministerstva zemědělství o poskytnutí státní finanční podpory
a uvolňováním finančních prostředků ze státního rozpočtu na financování
akce bez nároku zhotovitele na změnu předmětu plnění, termínu dokončení a
změnu ceny. Zadavatel si vyhrazuje právo změnit % množství z celkového
objemu prací prováděné v jednotlivých etapách.
2.2 Místo plnění: Březhrad (městská část Hradce Králové).
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů
3.1 Uchazeč je povinen v souladu s ust. § 2a, odst. 1 a 5 zákona prokázat
kvalifikační předpoklady pro plnění veřejné zakázky v plném rozsahu dle
ust. § 2b, odst. 1, písm. a) - g) a odst. 2 a 3 zákona, způsobem
stanoveným v ust. § 2c zákona. Čestným prohlášením uchazeč prokáže
splnění kvalifikačních předpokladů dle § 2b odst. 1 písm. g) a § 2b odst.
3 čestným prohlášením odpovědného zástupce ustanoveného dle § 11 zák. č.
455/1991 Sb., v platném znění. Uchazeč doloží výpis ze živnostenského rejstříku
- neveřejné části, z něhož bude patrné, kdo vykonává činnost odpovědného
zástupce pro činnost související s předmětem plnění veřejné zakázky.
3.2 Předkládá-li nabídku více osob společně (§ 2a odst. 4 zákona),
požaduje zadavatel prokázání kvalifikačních předpokladů od všech těchto
osob; výjimkou je kvalifikační předpoklad podle § 2b odst. 1 písm. a)
zákona (oprávnění k podnikání), který prokazuje každá z těchto osob v
rozsahu svého podílu na plnění veřejné zakázky. Osoby předkládající
nabídku společně doloží rovněž jako součást nabídky originál nebo úředně
ověřenou kopii listiny, ze které bude patrno právní postavení
jednotlivých subjektů vůči sobě navzájem i vůči zadavateli, a to v době
průběhu obchodní veřejné soutěže i v rámci případného plnění veřejné
zakázky. Tato listina musí být podepsána osobami, které jsou dle výpisu z
obchodního rejstříku oprávněny jednat a podepisovat způsobem uvedeným ve
výpisu z OR za jednotlivé osoby, které nabídku společně předkládají.
Pokud tuto listinu podepíše jiná osoba, než je uvedeno v předcházející
větě, musí být zároveň doložena plná moc k tomuto úkonu.
4. Požadavky na prokázání dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky
Zadavatel požaduje v nabídkách uchazečů prokázat následující další
předpoklady pro plnění předmětné veřejné zakázky, a to doložením údajů:
a) o obchodním obratu ze stavební činnosti v oboru vodovodů a
kanalizací v letech 2001 - 2003 celkem ve výši min. 40 mil. Kč -
doložit čestným prohlášením statutárního orgánu uchazeče a uvedením
přehledu realizovaných zakázek v tomto členění: název stavby, jméno
a sídlo objednavatele včetně tel. č. zástupce objednavatele pro
vyžádání reference, parametry stavby (délka řadů, DN, počet
zásobených/odkanalizovaných obyvatel), investiční náklady, lhůta
výstavby, způsob zadání zakázky)
b) o zavedení systému řízení jakosti dle norem ISO řady 9000 -
doložit originálem nebo ověřeným stejnopisem
c) o nejméně 2 stavbách obdobného charakteru realizovaných vlastními
kapacitami uchazeče v oboru vodohospodářských staveb s finančním
objemem min. 15 mil. Kč, dokončených v posledních 3 letech, případně
rozestavěných - doložit čestným prohlášením statutárního orgánu
uchazeče a vyjádřením investora (referenční listiny investorů lze
předložit v ověřeném stejnopise)
d) o pojištění odpovědnosti za škodu vzniklou jinému v souvislosti s
činností uchazeče na pojistnou částku min. 5 mil. Kč - doložit kopií
pojistné smlouvy a čestným prohlášením statutárního orgánu uchazeče
e) uchazeč doloží čestným prohlášením statutárního orgánu, že k
termínu předání a převzetí díla poskytne jistotu za kvalitu díla ve
výši 0,3 mil. Kč na dobu záruční lhůty. Jistota může být uchazečem
poskytnuta buď formou bankovní záruky, nebo složením peněžité částky
na účet zadavatele
f) o předpokládaném dodavatelském systému zakázky (práce prováděné
vlastní kapacitou, práce zajišťované subdodavatelsky, jejich
procentuální poměr, předpokládaní subdodavatelé, počet pracovníků z
královéhradeckého regionu) - doložit čestným prohlášením
statutárního orgánu uchazeče
g) o tom, že nemá u zadavatele ke dni předcházejícímu ukončení
soutěžní lhůty neuhrazený peněžitý závazek po lhůtě splatnosti nebo
jiný závazek ve vztahu k zadavateli po termínu jeho plnění, vzniklý
v souvislosti s existujícím smluvním vztahem (např. neodstraněná
vada či nedodělek díla po smluvním termínu jeho odstranění atd.) -
doložit čestným prohlášením statutárního orgánu uchazeče.
Předkládá-li nabídku více osob společně, požaduje zadavatel prokázání a
splnění dalších předpokladů od všech těchto osob.
Neprokázání nebo nesplnění výše uvedených dalších předpokladů pro plnění
veřejné zakázky požadovaným způsobem bude posuzováno jako nesplnění
podmínek soutěže s následkem vyloučení uchazeče z další účasti na veřejné
zakázce.
h) v případě, že má uchazeč zaveden systém řízení podle zásad
environmentální politiky dle norem ISO řady 14001, doloží tuto
skutečnost originálem nebo ověřeným stejnopisem. Tento údaj není
povinný, bude však k němu přihlédnuto při hodnocení nabídky, viz
5.4.
5. Způsob hodnocení nabídek
Nabídky budou hodnoceny podle ekonomické vhodnosti. Hodnocení nabídek
bude provedeno bodovým systémem s pomocí více kritérií v pořadí podle
stupně významu (váhy), které jim zadavatel přisuzuje. Nejvhodnější
nabídkou bude nabídka, která získá nejvyšší počet bodů.
1. výše nabídkové ceny ........................................... váha 50 %
2. zkušenosti uchazečů s výstavbou obdobných staveb,
viz odst. 4 a) a c) ........................................... váha 30 %
3. délka záručních lhůt nabízená uchazečem nad rámec požadavků
zadavatele .................................................... váha 15 %
4. systémy řízení jakosti a řízení podle zásad environmentální
politiky zavedený v organizaci uchazeče a jeho poddodavatelů ... váha 5 %
6. Způsob zpracování nabídky
Nabídku podá uchazeč písemně v 1 originále v českém jazyce. Nabídka bude
zpracována v souladu s podmínkami uvedenými ve vyhlášených podmínkách
soutěže a v zadávací dokumentaci. Nabídka bude kvalitním způsobem
vytištěna tak, aby byla dobře čitelná, a bude svázána či jinak
zabezpečena proti manipulaci s jednotlivými listy včetně příloh. Nabídka
nebude obsahovat opravy a přepisy. Nabídka podaná v kroužkovém podavači
bude zabezpečena proti manipulaci s jednotlivými listy. Všechny listy
nabídky i příloh budou v pravém dolním rohu řádně očíslovány průběžnou
vzestupnou řadou čísel; tato povinnost se nevztahuje na úřední listiny,
resp. jejich úředně ověřené kopie. Posledním listem nabídky bude
prohlášení uchazeče potvrzené statutárním orgánem, které stanoví celkový
počet listů v nabídce, a to včetně listů neočíslovaných, jejichž seznam
bude uveden v prohlášení.
Předkládá-li nabídku více osob společně, nabídka musí obsahovat smlouvu o
sdružení za účelem splnění veřejné zakázky. Smlouva o sdružení musí
stanovit jediný právní subjekt (účastníka sdružení), který je oprávněn
sdružení zastupovat ve věci podání nabídky a účasti v soutěži, a dále
vymezit odpovědnosti jednotlivých účastníků sdružení za plnění veřejné zakázky.
Nabídka bude dále obsahovat též údaje o uchazeči v tomto členění:
obchodní jméno uchazeče, číslo telefonu a faxu uchazeče, bankovní spojení
a číslo účtu uchazeče, jméno pracovníka pověřeného jednat ve věci veřejné
zakázky, v takovém případě doloží uchazeč v nabídce originál plné moci
včetně spojení, údaje a podklady požadované v textu zadání veřejné
zakázky a zákoně, originály nebo úředně ověřené kopie požadovaných
dokladů, návrh příslušné smlouvy se všemi náležitostmi a údaji
podepsanými zástupcem statutárního orgánu uchazeče. Uchazeč doloží čestné
prohlášení o tom, že veškeré údaje jím uváděné v nabídce jsou pravdivé.
Nabídka včetně všech dokladů a dokumentů bude potvrzena statutárním
orgánem uchazeče, a to v souladu se způsobem vystupování uvedeným v
obchodním rejstříku. V případě potvrzení nabídky pověřenou osobou doloží
uchazeč v příloze nabídky originál plné moci či jiný platný pověřovací
dokument.
Uchazeč předloží jako součást nabídky diskety formátu 3,5", které budou
obsahovat oceněné výkazy výměr zpracované uchazečem ve formátu Microsoft
Excel. Tato forma podání nabídky je doplňková a slouží k rychlému a
přehlednému vyhodnocení nabídek. V případě pochybností nebo rozporů se
považuje za rozhodující tištěné znění originálního vyhotovení nabídky.
7. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny
Uchazeči stanoví nabídkovou cenu za provedení veřejné zakázky v souladu s
podmínkami soutěže a zadávací dokumentací, a to absolutní částkou v
českých korunách. Nabídková cena je stanovena bez výjimky jako cena
nejvýše přípustná, tj. nebude měněna v souvislosti s inflací české
koruny, hodnotou kurzu české koruny vůči zahraničním měnám či jinými
faktory s vlivem na měnový kurz a stabilitu měny.
Nabídková cena bude doložena podrobným položkovým rozpočtem, jehož výkaz
výměr je součástí zadávací dokumentace. Nabídková cena bude stanovena pro
celý rozsah předmětu plnění veřejné zakázky při dodržení doby plnění
podle podmínek soutěže a bude zpracována v předepsaném členění dle
projektové dokumentace. Nabídková cena musí zahrnovat veškeré výdaje
potřebné pro realizaci zakázky.
Uchazeč stanoví jednotkové ceny prací, dodávek a veškerých dalších
položek, které jsou součástí předmětu plnění veřejné zakázky. Tyto
jednotkové ceny uvedené v nabídce jsou závazné pro oceňování jakéhokoli
množství případných víceprací nebo méněprací. Cena prací a dodávek v
nabídce neuvedených bude oceněna dle jednotkových cen ceníků URS Praha
a.s., platných v době realizace těchto změn předmětu smlouvy.
Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny. -
Nabídková cena může být překročena pouze v případě víceprací písemně
vyžádaných objednavatelem.
8. Platební podmínky
Zadavatel neposkytuje zálohu. Úhrada za plnění veřejné zakázky bude
prováděna měsíčně v české měně, vždy na základě příslušného daňového
dokladu vystaveného vybraným uchazečem; splatnost dokladu bude 30
kalendářních dní. Zadavatel si vyhrazuje právo prodloužení splatnosti bez
nároku na sankce ze strany vybraného uchazeče na 90 dní vzhledem k
financování stavby ze státního rozpočtu. Uchazeč je oprávněn vystavit
fakturu na základě zadavatelem odsouhlaseného soupisu provedených prací a
dodávek za příslušné období platebního kalendáře; soupis je povinen
vyhotovit vybraný uchazeč. Zadavatel uhradí zhotoviteli fakturované práce
a dodávky do výše 90 % ze sjednané smluvní ceny. Zbývajících 10 % ze
smluvní ceny díla bude uhrazeno až na základě konečné faktury, kterou je
zhotovitel oprávněn vystavit až po předání a převzetí kompletního díla.
Dílo musí být předáno k termínu dokončení stavby bez vad a nedodělků.
Uchazeč je povinen uhradit svým poddodavatelům vždy všechny částky, které
jim z průběžné měsíční platby náleží, a doloží tuto skutečnost zadavateli
nejpozději v den, kdy odešle další měsíční fakturu. Jestliže uchazeč
nedoložil provedení oprávněných plateb svým subdodavatelům, je zadavatel
oprávněn až do doby, kdy mu budou příslušné doklady předloženy,
pozastavit placení.
Uchazeči mohou nabídnout pro zadavatele výhodnější platební podmínky.
Návrh platebních podmínek musí vycházet z platných předpisů o financování
zakázek z prostředků státního rozpočtu a dalších příslušných předpisů.
Zadavatel si vyhrazuje právo upřesnit množství finančních prostředků pro
jednotlivé roky realizace vzhledem k tomu, že veřejná zakázka bude
financována dílem z prostředků státního rozpočtu.
9. Návrh smlouvy
Uchazeč je povinen předložit v nabídce návrh smlouvy o dílo v
paragrafovaném znění. Návrh smlouvy musí po obsahové i formální stránce
bezvýhradně odpovídat veškerým podmínkám soutěže, požadavkům uvedeným v
zadávací dokumentaci i obsahu nabídky uchazeče. Návrh smlouvy bude
podepsán osobou uchazeče či statutárním orgánem uchazeče v souladu se
způsobem podepisování za společnost uvedeným v obchodním rejstříku či
osobou zmocněnou k takovému úkonu; originál příslušné plné moci musí být
v takovém případě součástí nabídky. Podrobnější požadavky na návrh
smlouvy - smluvní podmínky obsahuje zadávací dokumentace. Zadavatel si
vyhrazuje právo jednat o smlouvě a upřesnit její konečné znění. Pokud
nabídku předkládá sdružení, bude návrh smlouvy podepsán osobou zmocněnou
jednat jménem sdružení. Pokud bude touto osobou právnická osoba, bude
postupovat obdobně jako v případě, kdy uchazečem není sdružení.
10. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s nabídkami
Soutěžní lhůta je stanovena na 38 kalendářních dní, začíná běžet dnem
vyhlášení těchto podmínek v Obchodním věstníku dne 25. 2. 2004 a končí
dnem a hodinou otevírání obálek s nabídkami. Otevírání obálek s nabídkami
se uskuteční dne 2. 4. 2004 ve 13.00 hod. v budově A areálu VAK HK a.s. v
zasedací místnosti č. dveří 27. Otevírání obálek bude probíhat v souladu
s § 29 zákona.
11. Zadávací lhůta
Zadávací lhůta činí 90 kalendářních dní.
12. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze nabídky podat osobně
Nabídky mohou uchazeči v soutěžní lhůtě zaslat poštou na adresu
zadavatele uvedenou v soutěžních podmínkách nebo doručit osobně do
sekretariátu technického ředitel Ing. Pavla Loskota, sekretářce paní
Stanislavě Volákové, v pracovní době od 8.00 do 14.00 hod., a to
nejpozději do ukončení soutěžní lhůty, tj. do 2. 4. 2004 13.00 hod. Za
rozhodující pro doručení nabídky je považován okamžik převzetí nabídky
zadavatelem. Obálka s nabídkou musí být uzavřena a označena «VEŘEJNÁ
OBCHODNÍ SOUTĚŽ - Kanalizace Březhrad - napojení na ČOV Hradec Králové -
NEOTVÍRAT», opatřena na uzavření razítkem uchazeče, popřípadě podrobným
identifikačním údajem soutěže. Každý zájemce o zakázku může podat pouze
jednu nabídku, v opačném případě jej zadavatel ze soutěže vyloučí.
13. Název, sídlo, telefon a fax zadavatele
Vodovody a kanalizace Hradec Králové, a.s., Víta Nejedlého 893, 500 03
Hradec Králové
Telefon: 495 715 111, fax: 495 406 108; IČ: 481 72 898
Bankovní spojení: Raiffeisenbank, č. účtu 1006002044/5500
Kontaktní osoba zadavatele: Ing. Jan Vlček tel.: 495 715 202, mobil 602 370 974
e-mail: vlcek_jan@vakhk.cz
14. Požadavek na poskytnutí jistoty včetně její výše
Zadavatel požaduje poskytnutí jistoty v souladu s § 23 zákona ve výši
200 000 Kč formou dle § 24 zákona.
Při poskytnutí bankovní záruky musí její platnost začínat nejpozději dnem
otevírání obálek a musí překračovat stanovenou zadávací lhůtu (dle bodu
11) o 90 dnů v návaznosti na § 40 a 41 zákona (celkem 180 dnů), s tím, že
v případě řízení o námitkách zajistí uchazeč na vyzvání zadavatele
odpovídající prodloužení bankovní záruky.
Dokladem o poskytnutí jistoty, který uchazeč předloží zadavateli
nejpozději do konce soutěžní lhůty, je originál záruční listiny vystavené
ve prospěch zadavatele jako oprávněného (příjemce záruky), z jehož obsahu
je zřejmé, že zadavatel je oprávněn vykonávat právo z poskytnuté jistoty
v případech vymezených v § 26 zákona.
Pro poskytnutí jistoty formou složení peněžní částky na účet zadavatele
je stanoven účet č.1006002044/5500 (Raiffeisenbank, a. s., pobočka Hradec
Králové), variabilní symbol: IČ uchazeče. Peněžní částka odpovídající
výši jistoty musí být připsána na účet zadavatele nejpozději v den
předcházející dni otevírání obálek. Uchazeč uvede bankovní spojení a
číslo účtu, na které má být poskytnutá peněžní částka vrácena.
15. Zadávací dokumentace
Zadávací dokumentace obsahuje projektovou dokumentaci zpracovanou firmou
VIS HK s.r.o pod č. zak. 3844 - 330. Součástí zadávací dokumentace je
výkaz výměr (slepý rozpočet), podrobné podmínky soutěže vč. smluvních
ujednání stanovených zadavatelem a další formuláře a tabulky a vzory,
nutné pro zpracování nabídky. Zájemci si mohou zadávací dokumentaci
vyzvedávat na základě předchozí telefonické dohody s paní Stanislavou
Volákovou na tel.: 495 715 240, v sídle zadavatele, v kanceláři
sekretariátu technického ředitele, v pracovní době od 8.00 do 14.00
hodin, a to od 1. 3. 2004. Zadávací dokumentaci objedná oprávněný
zástupce uchazeče o veřejnou zakázku osobně nebo písemně (lze i faxem
nebo e-mailem na adrese volakova_stana@vakhk.cz) nejméně 3 pracovní dny
před jejím vyzvednutím. Tato zadávací dokumentace bude zájemci předána po
předložení dokladu z pokladny zadavatele o zaplacení 1000,- Kč (vč. DPH)
na úhradu nákladů reprodukční techniky.
16. Další podmínky soutěže
16.1. Veřejná obchodní soutěž je otevřena jak pro tuzemské, tak, pro
zahraniční účastníky.
16.2. Zadavatel si vyhrazuje právo na jednotnou změnu, doplnění nebo
upřesnění podmínek soutěže, a to písemně všem zájemcům, resp.
uchazečům, případně zveřejněním v Obchodním věstníku.
16.3. Případná variantní řešení předložená uchazeči se nepřipouštějí.
16.4. Práva zadavatele
Zadavatel si vyhrazuje právo změnit soutěžní podmínky před ukončením
soutěžní lhůty, nevybrat žádnou nabídku, popřípadě soutěž bez udání
důvodu zrušit.
Zadavatel si vyhrazuje právo odstoupit bez sankcí od uzavřené
smlouvy o dílo s vítězným, resp. vybraným uchazečem v případě, že
Ministerstvo zemědělství nevydá Rozhodnutí o poskytnutí státní
finanční podpory na financování výše uvedené akce.
Zadavatel může předmět díla v průběhu stavby rozšířit nebo omezit,
aniž by tím byl dotčen smluvní vztah mezi ním a vybraným uchazečem
(zhotovitelem).
Zadavatel požaduje následující minimální záruční lhůty: 60 měsíců -
stavební část; 36 měsíců - komunikace; 36 měsíců - technologická
zařízení. Uchazeč může požadované minimální záruční lhůty
prodloužit, viz 5.3.
Vybraný uchazeč může zadat realizaci části díla, jehož cena
přesahuje 500 000,- Kč bez DPH, jinému zhotoviteli (dále jen
subdodavatel) pouze po předchozím písemném souhlasu zadavatele.
16.5. Zájemci, resp. uchazeči, nemají právo na úhradu nákladů
vzniklých s přípravou, vypracováním či podáním nabídky.
Nabídky ani jednotlivé části nabídek uchazečů nebudou vráceny.
Ing. Zdeněk Kouba
předseda představenstva
V Hradci Králové dne 17. února 2004
187658-08/04