Portál veřejné správy

Zápis 184688-52/03

Obchodní jménoČeské dráhy, a.s.
RubrikaVeřejná soutěž
IČO70994226
Sídlonábřeží L. Svobody 1222, 110 15 Praha 1
Publikováno31. 12. 2003
Značka OV184688-52/03
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; České dráhy, a.s. C-0 České dráhy, a.s. Sídlo: nábřeží L. Svobody 1222, 110 15 Praha 1 zapsané v obchodním rejstříku u Městského soudu v Praze oddíl B, vložka 8039 vyhlašují podle § 4 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění (dále jen "zákon") obchodní veřejnou soutěž na dodávku elektrických třísystémových lokomotiv I. Podmínky soutěže 1. Vymezení plnění veřejné zakázky Předmětem veřejné zakázky je dodávka 20 kusů elektrických třísystémových lokomotiv rozchodu 1435 mm, schválených pro provoz na tratích ČD, ÖBB, DB, MÁV, ŽSR a PKP (dále jen "elektrická třísystémová lokomotiva") včetně vyhotovení příslušné dokumentace. Předmět plnění veřejné zakázky je vymezen podrobněji v zadávací dokumentaci. 2. Doba a místo plnění veřejné zakázky Doba plnění: nejpozději do konce 60. kalendářního měsíce ode dne účinnosti smlouvy uzavřené s uchazečem, jehož nabídka bude vybrána jako nejvhodnější (dále jen "Smlouva"). První kus elektrické třísystémové lokomotivy bude výrobně dokončen nejpozději do konce 30. kalendářního měsíce ode dne účinnosti Smlouvy, přičemž definice výrobního dokončení je uvedena v zadávací dokumentaci. Dodávka prvního kusu elektrické třísystémové lokomotivy včetně rozhodnutí příslušného drážního správního úřadu o schválení typu drážního vozidla (dále jen "průkaz způsobilosti na trati ČD") se uskuteční nejpozději do konce 48. kalendářního měsíce ode dne účinnosti Smlouvy. Místem plnění veřejné zakázky bude sídlo uchazeče. 3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů uchazečů Uchazeč v nabídce prokáže kvalifikační předpoklady stanovené v § 2b zákona způsobem podle § 2c zákona. Splnění kvalifikačního předpokladu uvedeného v § 2b odst. 1 písm. g) zákona požaduje zadavatel prokázat čestným prohlášením uchazeče, podepsaným osobou oprávněnou jednat za uchazeče. Originály či úředně ověřené kopie požadovaných dokladů předloží uchazeč v nabídce. Výpis z obchodního rejstříku nesmí být starší 90 dnů. Pokud nabídku předkládá více osob společně, každá z nich prokáže splnění kvalifikačních předpokladů stanovených v § 2b odst. 1 písm. b) - g) zákona způsobem uvedeným v odstavci 1 tohoto bodu vyhlášky (tj. § 2c). Oprávnění k podnikání prokážou v rozsahu, v jakém se na společném plnění veřejné zakázky podílejí. Každý z nich předloží výpis z obchodního rejstříku ne starší 90 dnů, a to v originálu nebo ověřené kopii. 4. Způsob hodnocení nabídek Nabídky budou hodnoceny podle jejich ekonomické vhodnosti, přičemž zadavatel bude nabídky hodnotit podle následujících kritérií: (i) nabídková cena včetně DPH za 20 kusů elektrických třísystémových lokomotiv - s koeficientem váhy kritéria ve výši 0,7; (ii) referenční údaje o zakázkách realizovaných uchazečem, jejichž předmětem byly dodávky nových (nikoliv repasovaných) elektrických lokomotiv rozchodu 1435 mm pro napájení z troleje o napětí 25 kV/50 Hz nebo 15kV/16,7 Hz nebo 3 kVss, které jsou v současné době v provozu - s koeficientem váhy kritéria ve výši 0,3. Za referenční údaje o zakázkách budou považovány údaje o uchazečem dodaných nových (nikoliv repasovaných) elektrických lokomotivách rozchodu 1435 mm pro napájení z troleje o napětí 25 kV/50 Hz nebo 15kV/16,7 Hz nebo 3 kVss, které jsou v současné době v provozu, s uvedením odběratele, provozovatele (pokud je odlišný od odběratele), roku dodání odběrateli a počtu a typu takto dodaných elektrických lokomotiv. Uchazeč potvrdí správnost referenčních údajů o zakázkách realizovaných uchazečem čestným prohlášením, podepsaným osobou oprávněnou jednat za uchazeče. V případě uchazeče, který se uchází o veřejnou zakázku společně s jinou osobou či ve sdružení (konsorciu) s jinou osobou, mohou tyto osoby plnit kritérium referenčních údajů společně. Nabídky budou hodnoceny bodováním. Ke každému kritériu může být uchazeči přiděleno 1 až 100 bodů. Počet bodů vyjadřuje úspěšnost nabídky podle hodnoceného kritéria. Celková míra úspěšnosti hodnocené nabídky podle kritéria nabídková cena. Přepočet hodnocené nabídky dle kritéria nabídková cena na její celkovou míru úspěšnosti dle tohoto kritéria provede hodnotící komise podle vzorce: Kc = Cmin/Cn x 100 kde označuje: Kc - celkovou míru úspěšnosti hodnocené nabídky podle kritéria nabídková cena, Cn - hodnocenou nabídkovou cenu, Cmin - nejnižší hodnocenou nabídkovou cenu, Celková míra úspěšnosti hodnocené nabídky podle kritéria nabídková cena se poté redukuje dle následujícího vzorce: VKc = Kc x 0,7 kde označuje: VKc - váženou míru úspěšnosti hodnocené nabídky dle kritéria nabídková cena, Kc - celkovou míru úspěšnosti hodnocené nabídky dle kritéria nabídková cena Celková míra úspěšnosti hodnocené nabídky dle kritéria referenční údaje. Každý člen hodnotící komise hodnotí nabídky individuálně, přičemž přidělí nabídce podle kritéria referenční údaje počet bodů vyjadřující její míru úspěšnosti, a to v rozmezí 1 až 100 bodů. Celková míra úspěšnosti se v tomto případě vypočte podle vzorce: Kr = (K1 + K2 + ... + Kn)/n kde označuje: Kr - celkovou míru úspěšnosti hodnocené nabídky dle kritéria referenční údaje, K1, K2 + ... + Kn - individuální míru úspěšnosti hodnocené nabídky dle kritéria referenční údaje přidělenou jednotlivými členy hodnotící komise, n - počet členů hodnotící komise. Celková míra úspěšnosti hodnocené nabídky podle kritéria referenční údaje se poté redukuje dle následujícího vzorce: VKr = Kr x 0,3 kde označuje: VKr - váženou míru úspěšnosti hodnocené nabídky dle kritéria referenční údaje, Kr - celkovou míru úspěšnosti hodnocené nabídky dle kritéria referenční údaje Celkové pořadí úspěšnosti jednotlivých nabídek je dáno součtem jejich vážených kritériálních měr úspěšnosti podle kritérií hodnocení, tj. nabídková cena a referenční údaje, podle vzorce: MU = VKc + VKr kde označuje: MU - celkovou míru úspěšnosti hodnocené nabídky, VKc - váženou míru úspěšnosti hodnocené nabídky dle kritéria nabídková cena, VKr - váženou míru úspěšnosti hodnocené nabídky dle kritéria referenční údaje. 5. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny včetně platebních podmínek Nabídková cena bude v nabídce oddělena do samostatné obálky. Tato obálka musí být označena nápisem "NABÍDKOVÁ CENA", uzavřena a na uzavření opatřena razítkem uchazeče. Cena musí být uvedena v Kč a bude uvedena za jeden kus elektrické třísystémové lokomotivy bez DPH a za splnění celé veřejné zakázky (tj. za dodávku 20 kusů lokomotiv) bez DPH. Dále uchazeč uvede sazbu DPH platnou v době podání nabídky a výši ceny za jeden kus elektrické třísystémové lokomotivy včetně DPH a za splnění celé veřejné zakázky (tj. za dodávku 20 kusů lokomotiv) včetně DPH. V ceně za jeden kus elektrické třísystémové lokomotivy musí být zahrnuty i poměrné náklady na: - technickou dokumentaci dodávanou s každou lokomotivou i celou dodávkou (kompletní technická dokumentace nutná pro provoz, údržbu a opravy lokomotivy); - eventuální náklady na vývoj; - náklady na příslušné zkoušky; - náklady na schválení typu; - náklady na opatření průkazu způsobilosti pro provoz na trati ČD a jeho ekvivalentů platných pro železniční správy uvedené v článku I. Podmínky soutěže, bodu 1; - náklady na dopravu do místa plnění; jakož i - veškeré další náklady spojené s plněním veřejné zakázky. Po uzavření Smlouvy zadavatel poskytne uchazeči zálohu ve výši 20 % z ceny za splnění celé veřejné zakázky bez DPH (tj. za 20 kusů lokomotiv). Fakturu na tuto platbu je uchazeč, s nímž byla uzavřena Smlouva, povinen doručit zadavateli do 7 kalendářních dnů poté, kdy obdržel výzvu zadavatele k jejímu zaslání. Splatnost této faktury činí 30 kalendářních dní ode dne jejího doručení zadavateli. Společně s touto fakturou bude zadavateli předána bankovní záruka, jejíž bližší specifikace je uvedena v zadávací dokumentaci. Další platby budou hrazeny zadavatelem v závislosti na postupu realizace dílčích dodávek lokomotiv následujícím způsobem: - platba ve výši 20 % z ceny jednoho kusu elektrické třísystémové lokomotivy bez DPH za každou dodávanou lokomotivu (tj. první až dvacáté lokomotivy) do 30 dnů po dokončení hrubé stavby skříně. Definice hrubé stavby skříně je uvedena v zadávací dokumentaci. - platba ve výši 35 % z ceny jednoho kusu elektrické třísystémové lokomotivy bez DPH za každou dodanou lokomotivu (tj. první až dvacáté lokomotivy) do 30 dnů po jejím výrobním dokončení. Definice výrobního dokončení je uvedena v zadávací dokumentaci. - platba ve výši 20 % z ceny jednoho kusu elektrické třísystémové lokomotivy bez DPH za každou dodanou lokomotivu (tj. první až dvacáté lokomotivy) po získání průkazu způsobilosti pro provoz na trati ČD a převzetí lokomotivy zadavatelem, a sice do 30 dnů od podpisu přejímajícího protokolu k příslušné lokomotivě smluvními stranami; - platba odpovídající doplatku ceny z každé dodané lokomotivy (tj. první až dvacáté lokomotivy) do 30 dnů ode dne předání ekvivalentů průkazu způsobilosti pro provoz na trati ČD platných pro železniční správy uvedené v článku I. Podmínky soutěže, bodu 1 zadavateli. Jednotlivé platby budou hrazeny na základě faktur vystavených uchazečem, s nímž byla uzavřena Smlouva. DPH bude účtována dle platných právních předpisů. Ve Smlouvě bude nabídková cena vybraného uchazeče, tj. cena za 20 kusů elektrických třísystémových lokomotiv, včetně DPH, stanovena jako nejvýše přípustná, kterou je možno překročit jen za podmínek stanovených zadavatelem v článku I. Podmínky soutěže, bodu 11. Další podrobnosti ke způsobu zpracování nabídkové ceny jsou uvedeny v zadávací dokumentaci. 6. Soutěžní lhůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami Soutěžní lhůta začíná dne 31. 12. 2003 a končí otevíráním obálek dne 9. 2. 2004 ve 12.00 hod. Obálky budou otevírány na adrese: Praha 1, nábřeží L. Svobody 1222, v zasedací místnosti č. 43 v I. patře budovy dne 9. 2. 2004 ve 12.00 hod. 7. Zadávací lhůta Zadávací lhůta činí 35 kalendářních dnů a začíná běžet dnem otevírání obálek s nabídkami, který je uveden v článku I. Podmínky soutěže, bodu 6. 8. Způsob zpracování nabídky, místo a doba pro podávání nabídek Nabídka musí být zpracována v českém jazyce a podána a označena v souladu s § 9 zákona. Jednotlivé listy nabídky musí být očíslovány a parafovány osobou oprávněnou jednat za uchazeče (neplatí pro originály, event. úředně ověřené kopie dokladů a dokumentů požadovaných zadavatelem). Nabídka musí být předložena ve dvou obálkách (vnitřní a vnější). a) Vnější obálka musí obsahovat - vnitřní obálku; - návrh smlouvy ve smyslu § 2 písm. g) zákona ve dvojím písemném vyhotovení a jednom vyhotovení v elektronické formě (formát dokumentu Microsoft Word verze 98 na disketě) doplněném originálem čestného prohlášení uchazeče o shodnosti elektronické a písemné formy této části nabídky; tento návrh smlouvy nebude obsahovat cenové údaje; - návrh technických podmínek zpracovaných dle vyhlášky Ministerstva dopravy č. 173/1995 Sb., kterou se vydává dopravní řád drah. Podrobnější požadavky na zpracování návrhu technických podmínek jsou uvedeny v zadávací dokumentaci. Návrh technických podmínek bude odevzdán také v elektronické formě na disketě, event. CD nosiči, doplněném originálem čestného prohlášení uchazeče o shodnosti elektronické a písemné formy návrhu technických podmínek; - doklady a dokumenty uvedené v článku I. Podmínky soutěže, bodu 3, popř. bodu 10 písm. a) v případě poskytnutí bankovní záruky a článku II. Další podmínky soutěže, bodu 2. b) Vnitřní obálka musí obsahovat - nabídkovou cenu podepsanou oprávněnou osobou, resp. osobami oprávněnými jednat jménem uchazeče, ve formě stanovené podle článku I. Podmínky soutěže, bodu 5. Vnější obálka musí být označena nápisem "NEOTVÍRAT" - soutěž - dodávka elektrických třísystémových lokomotiv" a na uzavření opatřena razítkem, případně podpisem uchazeče, je-li fyzickou osobou, či jeho statutárního zástupce, je-li právnickou osobou. Vnitřní obálka musí být označena nápisem "NABÍDKOVÁ CENA" a na uzavření opatřena razítkem uchazeče. Nabídky se podávají v písemné formě v sekretariátu ředitele odboru kolejových vozidel na adrese: nábřeží L. Svobody 1222, Praha 1, IV. patro, místnost č. 49, v pracovních dnech v době od 9.00 hod. do 14.00 hod., v poslední den, tj. 9. 2. 2004, do 12.00 hod. nebo doporučeně poštou na adresu zadavatele uvedenou v článku I. Podmínky soutěže, bodu 9 tak, aby byla zadavateli k dispozici v požadovaném termínu (nestačí podání na poště). 9. Název, sídlo, telefon, fax a e-mail zadavatele Název zadavatele: České dráhy, a.s. Sídlo zadavatele: nábř. L. Svobody 1222, 110 15 Praha 1 IČ: 70994226 DIČ: 001-70994226 Kontaktní osoba: ing. Hanusch tel.: 972233138, 606737127 e-mail: hanuschw@gr.pha.cd.cz fax 972233427 10. Požadavek na poskytnutí jistoty Uchazeč je povinen poskytnout zadavateli jistotu ve výši 15.000.000,- Kč, a to jednou z těchto forem: a) bankovní zárukou, kterou uchazeč v originále předloží zadavateli nejpozději do konce soutěžní lhůty; požaduje se platnost bankovní listiny minimálně po dobu 180 dnů po uplynutí zadávací lhůty. Pokud budou podány námitky proti rozhodnutí zadavatele, případně návrh na přezkoumání rozhodnutí zadavatele o námitkách u ÚOHS, uchazeči prodlouží bankovní záruku tak, aby platila po dobu zadávací i prodloužené (§ 40 a § 41 zákona) zadávací lhůty. b) složením peněžní částky na účet zadavatele: Banka: Komerční banka Praha 1 Číslo účtu: 133605011/0100 Variabilní symbol: IČ uchazeče Specifický symbol: 120604 Peněžitá částka odpovídající výši jistoty musí být připsána na účet zadavatele nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek. 11. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny V případě, že míra inflace vyjádřená přírůstkem průměrného indexu spotřebitelských cen vyhlašovaná Českým statistickým úřadem překročí ke dni 31. 12. toho kalendářního roku, který bude předcházet řádnému převzetí poslední lokomotivy dodávané dle Smlouvy, 5 procentních bodů ve srovnání s mírou inflace k 31. 12. 2003, je možné navýšit nabídkovou cenu o takto vypočtený procentuální rozdíl. Překročení ceny z výše uvedeného důvodu bude uchazečem dokladováno a po odsouhlasení zadavatelem řešeno ve Smlouvě nebo dodatku ke Smlouvě. II. Další podmínky soutěže 1. Zadávací dokumentace Zadávací dokumentace obsahuje podrobné podmínky soutěže včetně technických parametrů. Zadávací dokumentaci si všichni zájemci mohou vyzvednout v kanceláři č. 13 v přízemí sídla zadavatele Praha 1, nábřeží L. Svobody 1222, ve dnech 5. 1. 2004, 6. 1. 2004, 7. 1. 2004, 8. 1. 2004 a 9. 1. 2004 od 9.00 hod. do 12.00 hod., nebo v jiném termínu po předchozí dohodě na tel. čísle 606737127 nebo 251433138, a to nejpozději v termínu do 30. 1. 2004. 2. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky Uchazeč předloží v rámci své nabídky návrh smlouvy ve smyslu § 2 písm. g) zákona ve dvojím písemném vyhotovení a jednom vyhotovení v elektronické formě (formát dokumentu Microsoft Word verze 98 na disketě) doplněném originálem čestného prohlášení uchazeče o shodnosti elektronické a písemné formy této části nabídky; tento návrh smlouvy nebude obsahovat cenové údaje. S ohledem na technickou, ekonomickou a časovou náročnost zakázky zadavatel v souladu s ustanovením § 2f odst. 1 zákona požaduje, aby každý uchazeč prokázal, že má dostatečné zkušenosti s projekty srovnatelného rozsahu. Tento předpoklad uchazeč splní tím, že v nabídce (i) doloží referenční údaje o zakázkách, za které budou považovány údaje o uchazečem dodaných nových (nikoliv repasovaných) elektrických lokomotivách rozchodu 1435 mm pro napájení z troleje o napětí 25 kV/50 Hz nebo 15kV/16,7 Hz nebo 3 kVss, které jsou v současné době v provozu, s uvedením odběratele, provozovatele (pokud je odlišný od odběratele), roku dodání odběrateli a počtu a typu takto dodaných elektrických lokomotiv, a (ii) předložením ověřené kopie certifikátu o zavedení a užívání systému řízení jakosti minimálně na úrovni ISO 9001:2000 pro následující rozsah činností a služeb: návrh, vývoj, výroba, zkoušení a servis trakčních a dalších kolejových vozidel a jejich dílů. Uchazeč potvrdí správnost referenčních údajů o zakázkách realizovaných uchazečem čestným prohlášením, podepsaným osobou oprávněnou jednat za uchazeče. V případě uchazeče, který se uchází o veřejnou zakázku společně s jinou osobou či ve sdružení (konsorciu) s jinou osobou, mohou tyto osoby plnit výše uvedené další předpoklady pro plnění veřejné zakázky společně. 3. Další podmínky soutěže a) Soutěž je v souladu s § 5 odst. 2 písm. c) zákona omezena pouze na tuzemské osoby. b) Zadavatel si vyhrazuje právo odmítnout všechny nabídky, právo neuzavřít Smlouvu nebo tuto soutěž zrušit bez udání důvodů. Toto právo může zadavatel uplatnit pouze do doby rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky. c) Zadavatel si vyhrazuje právo před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky ověřit údaje uvedené uchazeči v nabídkách a žádat o vysvětlení údajů uvedených v nabídkách uchazečů. d) Zadavatel nepřipouští variantní řešení. e) Uchazeč nemá nárok na úhradu nákladů spojených s účastí na této soutěži. f) Zadavatel upozorňuje, že Smlouva nabude platnosti jejím podpisem smluvními stranami. Okamžikem úhrady zálohy ve výši 20 % z ceny za splnění celé veřejné zakázky bez DPH (tj. za 20 kusů lokomotiv) zadavatelem v souladu s platebními podmínkami podle článku I. Podmínky soutěže, bodu 5 nabude Smlouva účinnosti. Neuhradí-li zadavatel výše uvedenou platbu nejpozději do 18 měsíců ode dne podpisu Smlouvy, je uchazeč, se kterým byla Smlouva uzavřena, oprávněn od této Smlouvy odstoupit. Oznámení o odstoupení je nutno doručit zadavateli v písemné formě. Odstoupením Smlouva zaniká. g) Smlouva bude obsahovat vedle zákonných požadavků a požadavků zadavatele obsažených v těchto podmínkách soutěže a v zadávací dokumentaci minimálně následující ustanovení upravující: - rozsah, podmínky a délku záruky za jakost; - přechod nebezpečí škody na každé z dodávaných lokomotiv, ke kterému bude docházet zásadně jejím řádným předáním zadavateli; - vypořádání plateb uhrazených zadavatelem uchazeči, a to: (i) předáním té části plnění veřejné zakázky (výsledku plnění veřejné zakázky), ke které se vztahovala platba provedená v souladu s platebními podmínkami, uchazečem zadavateli, pokud nedojde k řádnému předání jednotlivé lokomotivy a k přechodu vlastnického práva k takto dodávané lokomotivě, (b) vyúčtováním projektových a dalších přípravných prací uchazečem, pokud dojde k předčasnému ukončení Smlouvy před předáním alespoň první z dodávaných lokomotiv zadavateli; - oprávnění uchazeče odepřít další plnění veřejné zakázky až do doby, kdy mu bude zadavatelem poskytnuta platba předpokládaná platebními podmínkami nebo dokud tato platba nebude zadavatelem dostatečně zajištěna; v tomto případě se prodlužuje doba plnění veřejné zakázky uvedená v článku I. Podmínky soutěže, bodu 2 o dobu, ve které se zadavatel nachází v prodlení s plněním svých povinností; - závazek uchazeče dodat předmět plnění veřejné zakázky řádně a včas; - rozhodčí doložku, dle které bude pro rozhodování případných sporů mezi smluvními stranami příslušný rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR složený ze 3 rozhodců. Předseda představenstva a generální ředitel 184688-52/03