VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; ČEZ, a. s.
D-0
ČEZ, a. s.
Sídlo: Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4
IČ: 45274649
zapsán v obchodním rejstříku vedeném
Městským soudem v Praze oddíl B, vložka 1581
zastoupen
výkonným ředitelem pro finance a správu
Ing. Davidem Svojitkou
a
výkonným ředitelem pro strategický rozvoj
Ing. Petrem Vobořilem
vyhlašuje
podle § 4 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen «zákon»)
OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ
(dále jen «OVS»)
«Akviziční poradce»
PODMÍNKY SOUTĚŽE
1. Vymezení předmětu veřejné zakázky
Předmětem veřejné zakázky je zastupování společnosti ČEZ, a. s.:
1.1. Obligatorní plnění:
1.1.1. zastupování zadavatele při organizaci prodejního procesu prodeje
akciových podílů vlastněných zadavatelem ve společnostech SČE, a.s.,
PRE, a.s. a ČEPS, a.s. (dále jen akciová společnost)
1.1.2. zastupování zadavatele při veškerých činnostech souvisících a
navazujících na činnosti dle čl. 1.1.1. dle platné právní úpravy,
případně obchodních zvyklostí tak, aby veřejná zakázka mohla být
splněna.
1.2. Rozšířené plnění (nepravidelné plnění na základě konkrétních požadavků
zadavatele):
1.2.1. posouzení struktury majetkových účastí zadavatele z pohledu
optimálního rozložení a využití majetkových podílů v dceřiných
společnostech a dcerách těchto dcer,
1.2.2. návrh vhodného a reálného postupu při realizaci jednotlivých
záměrů divestiční politiky zadavatele,
1.2.3. realizace přijatých záměrů akviziční politiky.
1.3. Uchazeč je povinen u každého z bodů 1.1. a 1.2. specifikovat postup
(navrhnout konkrétní rozsah a věcnou náplň) při zajištění veřejné zakázky.
1.4. Vybraný uchazeč bude povinen přizpůsobit se v konkrétním plnění
veřejné zakázky strategii zadavatele a legislativním změnám, případně
konkrétním potřebám zadavatele (v rozsahu zadání veřejné zakázky a
zadávací dokumentace) a pravomocným správním a soudním rozhodnutím
vztahujícím se k veřejné zakázce.
1.5. Veškeré právní vztahy souvisící s touto veřejnou zakázkou se řídí
českým právem, případně právem cizího státu, bude-li akviziční činnost na
jeho území vykonávána.
2. Doba, místo a způsob plnění veřejné zakázky
2.1. Smlouva o splnění veřejné zakázky bude uzavřena na dobu určitou
s platností a účinností od okamžiku podpisu smlouvy.
2.2. Místem plnění je ČR a dále území státu, kde bude akviziční činnost
vykonávána.
2.3.Veřejná zakázka dle odst. 1.1. je splněna, jestliže dojde k prodeji
akciových podílů v akciových společnostech a k perfektnímu převodu akcií
ze zadavatele na třetí osobu, nebo k podpisu listin mezi zadavatelem a
třetí osobou, které jsou právním titulem pro převod akciového podílu, ale
k perfektnímu převodu nedojde z důvodu rozhodnutí zadavatele, správního orgánu
nebo soudu. Zadavatel připouští splnění veřejné zakázky dílčím způsobem, a to
převáděním akciových podílů v akciových společnostech postupně.
2.4 Veřejná zakázka může být splněna postupně dílčím způsobem, a to:
a) v části organizace prodejního procesu prodeje akciových podílů
vlastněných zadavatelem ve společnosti SČE, a. s., dle čl. 1.1.1.
vyhlášení OVS dnem převodu akcií ve prospěch třetí osoby, nejpozději
však dne 1. 3. 2005;
b) v části organizace prodejního procesu prodeje akciových podílů
vlastněných zadavatelem ve společnostech PRE, a. s., a ČEPS, a. s.,
dle čl. 1.1.1. vyhlášení OVS dnem převodu akcií ve prospěch třetí
osoby, nejpozději však dne 1. 9. 2004;
c) při plnění dle čl. 1.2. vyhlášení OVS splnění konkrétního zadání
ze strany zadavatele, nejpozději však dne 31. 12. 2006.
2.5.Nedojde-li ke splnění veřejné zakázky (její části dílčím způsobem dle
odst. 2.3), vzniká vybranému uchazeči pouze nárok na náhradu důvodně
vynaložených a prokázaných nákladů. Náhrada nákladů však nepřekročí 70 %
sjednané ceny.
2.6. Veřejná zakázka dle odst. 1.2. je splněna provedením prací ve sjednaném
rozsahu.
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů
3.1. Uchazeč je povinen v nabídce prokázat kvalifikační předpoklady podle
§ 2b zákona způsobem podle § 2c zákona. Kvalifikační předpoklad podle § 2b,
odst. 1/, písm. a) uchazeč prokáže výpisem z obchodního rejstříku a
dokladem oprávnění k podnikání, přičemž výpis nesmí být v obou případech
starší 90 dnů. Z těchto výpisů musí být zřejmé oprávnění k provádění
předmětu veřejné zakázky. Kvalifikační předpoklad podle § 2b odst. 1/
písm. g) zákona prokáže uchazeč formou čestného prohlášení.
3.2. V případě, že nabídku předkládá více osob společně, je každá z
těchto osob povinna prokázat kvalifikační předpoklady podle § 2b způsobem
2c zákona, případně dalších ustanovení, a to v rozsahu, ve kterém se bude
podílet na plnění předmětu veřejné zakázky. Tento rozsah musí být z
nabídky jednoznačně patrný.
3.3. Podmínky uvedené v § 2b odst. 1/ písm. d) se vztahují rovněž na
členy statutárního orgánu. Podmínky uvedené v § 2b odst. 1/ písm. d) a e)
zákona se vztahují též na odpovědného zástupce uchazeče ustanoveného
podle § 11/ z. č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, v platném
znění (živnostenský zákon). Tyto předpoklady jsou členové statutárního
orgánu a odpovědný zástupce uchazeče povinni prokázat formou čestného
prohlášení. Není-li třeba odpovědného zástupce, je uchazeč povinen sdělit
tuto skutečnost formou čestného prohlášení. Osobu odpovědného zástupce
prokazuje uchazeč výpisem z neveřejné části živnostenského rejstříku.
3.4. U nabídky předpokládající splnění zakázky s pomocí jiných osob prokazuje
splnění kvalifikačních předpokladů uchazeč, který nabídku podává, pokud se
jeho oprávnění k podnikání vztahuje na celý rozsah veřejné zakázky. Jinak
prokazují splnění kvalifikačního předpokladu podle § 2b odst. 1/ písm. a)
zákona a dle čl. 3.1. vyhlášení OVS také tyto jiné osoby.
3.5. Požadované doklady (s výjimkou dokladů dle § 2b, odst. 1/, písm. d), f)
zákona) nesmějí být starší než 90 kalendářních dnů před datem odevzdání
nabídky.
3.6. Veškeré listiny, které se obvykle podepisují, musí být podepsány
uchazečem nebo zmocněncem; je-li uchazeč právnickou osobou, pak jeho
statutárním orgánem v souladu se zápisem v obchodním rejstříku nebo
zmocněncem.
4. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky
4.1. Uchazeč je povinen určit kontaktní osobu pro případnou komunikaci se
zadavatelem v rámci této OVS. Je povinen uvést nejméně její jméno,
kontaktní adresu pro poštovní doručování, e-mail, telefon, popř. mobil.
Je-li adresa pro doručování odlišná od sídla uchazeče, je uchazeč povinen
uvést rovněž úplnou adresu pro doručování.
4.2. Uchazeč je povinen uvést v nabídce portfolio nejméně 3 klienty, se
kterými aktuálně spolupracuje anebo se kterými spolupracoval na
srovnatelných zakázkách v průběhu posledních 48 měsíců před vyhlášením
této OVS (mimo zadavatele, je-li nebo byl-li jeho obchodním partnerem).
4.3. Uchazeč je povinen doložit dostatečné personální zabezpečení plnění
veřejné zakázky příslušnými odbornými profesemi v pracovním týmu. Smlouva
zakládající právní vztah (pracovní či jiný) s těmito odborníky musí být
vždy písemná. Existence tohoto právního vztahu se dokládá čestným
prohlášením o existenci tohoto smluvního vztahu.
4.4. Uchazeč je povinen v nabídce prezentovat jednotlivé odborníky, kteří
se budou podílet na splnění veřejné zakázky.
V pracovním týmu musí být zařazeni:
a) alespoň dva členové, kteří mají minimálně 4 roky pracovních
zkušeností v oblasti akvizičních procesů,
b) alespoň dva členové, kteří mají pracovní zkušenosti s akvizicemi
v oblasti energetiky.
Tyto skutečnosti je uchazeč povinen doložit formou čestného prohlášení.
4.5. Uchazeč je povinen doložit svou účast na minimálně na akvizičních
projektech v oblasti energetiky. Charakteristiku účastí je třeba stručně
písemně popsat.
4.6. Uchazeč je povinen doložit formou čestného prohlášení, že jeho roční obrat
v letech 2000 - 2002 činí nejméně 2 miliardy Kč. U uchazečů s multinárodním
charakterem lze započítat celkový obrat v celosvětovém měřítku. Bude-li
nabídku podávat více osob společně (viz čl. 3.2. vyhlášení OVS), jsou povinni
prokázat uvedený obrat všichni společně jako jeden uchazeč.
4.7 Uchazeč je povinen v nabídce prohlásit, že akceptuje návrh smlouvy,
který je součástí dokumentace.
4.8. Uchazeč jedná v rámci OVS sám (je-li právnickou osobou, pak
prostřednictvím statutárního orgánu), nebo prostřednictvím zmocněnce na
základě písemného zmocnění s přesně vymezeným rozsahem zastupování.
4.9. Jednání v rámci OVS musí být v českém jazyce. Překlad cizojazyčných
jednání nebo listiny do češtiny je uchazeč povinen zajistit pouze
prostřednictvím úředních překladů a tlumočení.
5. Způsob hodnocení nabídek
5.1. Nabídky budou hodnoceny dle ekonomické vhodnosti v souladu s
následujícími kritérii seřazenými v sestupném pořadí podle stupně
významu, který jim zadavatel přisuzuje:
A. Popis přístupu k zajištění veřejné zakázky dle 1.1. a 1.2 vyhlášení OVS
- váha: 60 %
B. Kritérium ceny za plnění předmětu veřejné zakázky dle 1.1.
- váha 30 %:
C. Kritérium ceny za 1 hodinu práce uchazeče při plnění veř. zakázky dle 1.2.
- váha 10 %
5.2. Nabídky budou hodnoceny váženým bodovým systémem. Rozsah bodovací
stupnice vymezuje zadavatel od 1 do 100 bodů. Vyšší počet bodů
představuje lepší hodnocení. Každý člen komise pro posouzení a hodnocení
nabídek ohodnotí každou nabídku podle jednotlivých kritérií samostatně, a
to tak, že nabídce přidělí ke každému kritériu příslušný počet bodů a
počet bodů pak převede podle váhy příslušného kritéria. Bodové hodnoty
přepočtené podle procentní váhy budou u každé nabídky sečteny do
celkového hodnocení nabídky. Vyhodnocení bude provedeno v tabulce, kde
pro každou nabídku a každé kritérium budou uvedeny přepočtené bodové
hodnoty od všech hodnotitelů - členů komise. Více bodů znamená lepší
pořadí nabídky. Výsledné pořadí bude stanoveno podle celkového hodnocení
nabídky.
5.3. Zadavatel si vyhrazuje právo nekonkrétní nebo nejednoznačnou nabídku
hodnotit nulovým počtem bodů.
6. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny
6.1 Uchazeči jsou povinni stanovit nabídkovou cenu podle 5.1.B jako cenu
za splnění celé obligatorní části veřejné zakázky ve struktuře čtyř položek,
a to takto:
6.1.1. - cena za prodej podílů v SČE, a. s.
6.1.2. - cena za prodej podílů v PRE, a. s.
6.1.3. - cena za prodej podílů v ČEPS, a. s.
6.1.4. - celková cena = součet cen 6.1.1. + 6.1.2. + 6.1.3.
Nabídková cena bude stanovena jako cena maximální a nepřekročitelná.
6.2. Uchazeči jsou povinni stanovit nabídkovou cenu podle 5.1.C jako
nejvyšší jednotnou průměrnou cenu za jednu hodinu práce uchazeče při
plnění rozšířené části veřejné zakázky, kterou bude mít uchazeč právo
fakturovat za plnění veřejné zakázky.
6.3. Nabídková cena v sobě zahrnuje veškeré náklady uchazeče na splnění
veřejné zakázky.
6.4. Nabídková cena bude uvedena v Kč bez DPH.
6.5. Nabídková cena bude předložena odděleně v samostatné obálce s
označením «OBCHODNÍ VEŘEJNÁ SOUTĚŽ - AKVIZIČNÍ PORADCE - NABÍDKOVÁ CENA»
pouze s originálem nabídky. Tato obálka bude uzavřena a na uzávěru
opatřena razítkem.
7. Využití odborníků v OVS
7.1. Zadavatel si vyhrazuje právo přizvat odborníky, kteří v rámci této
obchodní veřejné soutěže vypracují podpůrná stanoviska a zprávy.
8. Soutěžní lhůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami
8.1. Soutěžní lhůta, ve které lze podávat nabídky, počíná běžet dnem
vyhlášení soutěže v Obchodním věstníku a končí dnem a hodinou otevírání
obálek s nabídkami.
8.2. Otevírání obálek s nabídkami se uskuteční v konferenčním sále v 6.
nadzemním podlaží budovy sídla zadavatele Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4
dne 22. 1. 2004 v 12.00 hodin.
9. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze podat nabídky osobně
9.1. Uchazeči mohou své nabídky podat v průběhu soutěžní lhůty:
a. osobně v pracovní dny v době od 8.00 hodin do 15.00 hodin a v den otevírání
obálek pouze v době od 8.00 hodin do 12.00 hodin, vždy do podatelny
v budově sídla zadavatele - ČEZ, a. s., Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4;
b. kurýrní službou nebo doporučeně poštou na adresu: ČEZ, a. s., podatelna,
Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4.
Nabídky musí být zadavateli doručeny nejpozději dne 22. 1. 2004 do 12.00
hodin místního času.
9.2. Nabídku je uchazeč povinen doručit v neprůhledné zalepené obálce
(krabici, jiném obalu - dále jen obálka) opatřené na uzávěru razítkem
nebo podpisem uchazeče. Jedna strana obálky bude zřetelně označena
nápisem «NEOTEVÍRAT - OBCHODNÍ VEŘEJNÁ SOUTĚŽ - AKVIZIČNÍ PORADCE ».
9.3. Obálka bude dále obsahovat jméno nebo obchodní firmu uchazeče a
adresu zadavatele.
10. Zadávací lhůta
10.1. Zadávací lhůtou se rozumí doba, po kterou jsou uchazeči svými nabídkami
vázáni. Tato lhůta se stanoví na 40 kalendářních dnů a její běh počíná dnem
otevírání obálek s nabídkami.
11. Název, sídlo, telefon, fax, kontaktní osoba zadavatele
11.1. ČEZ, a. s.
Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4
Telefon: 271 131 111
11.2. Kontaktní osoba zadavatele: JUDr. Hana Zvalová
Telefon: 271 132 687
Fax: 271 132 032
E-mail: zvaloh1.hsp@mail.cez.cz
11.3. Dotazy týkající se případného vysvětlení nebo upřesnění textu
vyhlášení OVS mohou být doručeny kontaktní osobě nejpozději do sedmi dnů
před uplynutím soutěžní lhůty. Dotazy musí být učiněny písemně, faxem
nebo elektronickou poštou. Zadavatel je povinen elektronicky odpovědět do
2 pracovních dnů s tím, že tato lhůta je lhůtou pořádkovou. Zadavatel je
povinen s dotazem a odpovědí prostřednictvím e-mailu seznámit všechny
zájemce. Po uplynutí lhůty k dotazům je zadavatel povinen seznámit
všechny tazatele písemnou formou se všemi dotazy a odpověďmi.
12. Zadávací dokumentace
12.1. Zadávací dokumentace je souhrn údajů a informací nezbytných pro
zpracování nabídky.
12.2. Zadávací dokumentace bude obsahovat:
- podrobnou specifikaci předmětu veřejné zakázky,
- návrh smlouvy,
- obecné obchodní podmínky zadavatele.
13. Adresa a doba, v níž je možno vyžádat si zadávací dokumentaci
13.1. Zadávací dokumentaci si lze vyzvednout dne 22. 12. 2003 v době od
10.00 hodin do 16.00 hodin na kontaktní adrese zadavatele u pověřené osoby.
13.2. Osoba přebírající zadávací dokumentaci je povinna zadavateli předat
písemné prohlášení o tom, že si zadávací dokumentaci vyžaduje výlučně pro
účel této obchodní veřejné soutěže, přičemž toto prohlášení musí být
podepsané osobou oprávněnou jednat za zájemce. K tomuto prohlášení bude
přiložena fotokopie oprávnění k podnikání zájemce (výpis z obchodního
nebo živnostenského rejstříku). Nebude-li osoba přebírající zadávací
dokumentaci uchazečem nebo statutárním orgánem uchazeče, je-li uchazeč
právnickou osobou, je povinna předložit pověření pro převzetí zadávací
dokumentace pro konkrétního uchazeče.
14. Požadavek na poskytnutí jistoty
14.1. K zajištění splnění povinností uchazeče vyplývajících z účasti v
obchodní veřejné soutěži vyžaduje zadavatel v souladu s § 23 zákona
poskytnutí jistoty ve výši 1.000.000,00 Kč (slovy jeden milion korun
českých). Jistota může být uchazečem poskytnuta jednou z forem
stanovených v § 24 zákona.
14.2. Účet zadavatele pro poskytnutí jistoty ve formě složení peněžité
částky je veden u Komerční banky a. s., Václavské nám. 42, 114 07 Praha
1, č. účtu: 275868000227/0100. Pro jednoznačnou specifikaci musí být
uveden variabilní symbol 35202 a jako specifický symbol uvede uchazeč své
IČ. Peněžitá částka odpovídající výši jistoty musí být připsána na účet
zadavatele nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek.
14.3 Uchazeč je povinen v nabídce prokázat složení jistoty způsobem
uvedeným v § 24 zákona. Při poskytnutí jistoty formou bankovní záruky
nesmí být její platnost kratší než zadávací lhůta prodloužená o devadesát
kalendářních dnů. Originál listiny o bankovní záruce musí být do
originálu nabídky vložen odnímatelným způsobem.
15. Další podmínky soutěže
15.1. Zadavatel nepřipouští variantní řešení.
15.2. Výběrem nejvhodnější nabídky nevzniká smluvní vztah.
15.3. Vybraný uchazeč není oprávněn postoupit zakázku třetí osobě.
15.4. Uchazeči nemají nárok na náhradu nákladů spojených s OVS, a to ani
v případě, že zadavatel OVS zruší nebo odmítne všechny nabídky.
16. Požadavky na formální úpravu, strukturu a obsah nabídky
16.1. Nabídka musí být zpracována v českém jazyce (předložené cizojazyčné
listiny musí být doplněny úředním překladem do českého jazyka).
16.2. Uchazeč předkládá nabídku v sedmi číslovaných vyhotoveních.
Originál nabídky, který bude obsahovat originální dokumenty nebo jejich
ověřené kopie, bude označen «Výtisk č. 1 - originál».
16.3. Řazení dokumentů v jednotlivých vyhotoveních písemné nabídky bude
provedeno takto:
1. uvedení názvu veřejné zakázky, datum, razítko a podpis osob
oprávněných jednat za uchazeče,
2. obsah složky s uvedením jednotlivých částí a příloh nabídky,
3. základní údaje o uchazeči, tj. jméno či obchodní firma, právní
forma, sídlo, IČ, DIČ, bankovní spojení pro vrácení jistoty,
e-mailové, telefonní a faxové spojení, statutární orgán, určená
kontaktní osoba,
4. doklad o oprávnění k podnikání - výpis z neveřejné části
živnostenského rejstříku, výpis z obchodního rejstříku, je-li zde
uchazeč zapsán, jiné doklady podle povahy podnikání,
5. čestná prohlášení o splnění kvalifikačních předpokladů podle čl. 3
vyhlášení OVS, ostatní listiny prokazující kvalifikační předpoklady,
6. doklady prokazující další předpoklady dle čl. 4 vyhlášení OVS
7. doklad o složení jistoty,
8. popis způsobu zajištění veřejné zakázky dle struktury čl. 1.1, 1.2
16.4. Jednotlivé listy nabídky musí být spojeny nerozebíratelným
způsobem. Všechny listy musí být v každém vyhotovení nabídky očíslovány
nepřerušovanou číselnou řadou.
17. Práva zadavatele
Zadavatel si vyhrazuje tato práva:
a) změnit podmínky soutěže, před rozhodnutím o nejvhodnější nabídce
(v tomto případě počínají lhůty dle části I běžet znovu),
b) zrušit zadání veřejné zakázky do doby vydání rozhodnutí o výběru
nejvhodnější nabídky,
c) odmítnout všechny podané nabídky,
d) nevybrat žádnou z podaných nabídek,
e) nevracet uchazečům podané nabídky, neboť okamžikem převzetí se
nabídka uchazeče stává vlastnictvím zadavatele,
f) zrušit výzvu k podání nabídky o veřejnou zakázku do doby
rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky,
g) akceptovat pouze nabídky podané ve stanovené lhůtě a formě,
h) nevybrat žádnou z předložených nabídek,
i) nenahradit uchazečům náklady spojené s touto veřejnou zakázkou, a
to ani v případě, že bude toto zadání zrušeno, nebo budou odmítnuty
všechny nabídky,
j) požadovat po uchazeči (zhotoviteli), se kterým bude uzavřena
smlouva, aby v průběhu plnění veřejné zakázky dodržoval vnitřní
předpisy zadavatele (objednavatele), s nimiž bude prokazatelně
seznámen, zejména pak obecné obchodní podmínky (příloha č. 1),
k) uchazeče, který ve své nabídce nebude splňovat a zachovávat
podmínky stanovené zadavatelem ve výzvě či porušovat záměry
vyjádřené těmito podmínkami, z účasti na veřejné zakázce vyloučit,
l) zadavatel nepřipouští variantní řešení.
V Praze dne 3. 12. 2003
Ing. David Svojitka Ing. Petr Vobořil
výkonný ředitel pro finance a správu výkonný ředitel pro strategický rozvoj
184159-50/03