Portál veřejné správy

Zápis 184159-50/03

Obchodní jménoČEZ, a. s.
RubrikaVeřejná soutěž
IČO45274649
SídloDuhová 2/1444, 140 53 Praha 4
Publikováno17. 12. 2003
Značka OV184159-50/03
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; ČEZ, a. s. D-0 ČEZ, a. s. Sídlo: Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4 IČ: 45274649 zapsán v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl B, vložka 1581 zastoupen výkonným ředitelem pro finance a správu Ing. Davidem Svojitkou a výkonným ředitelem pro strategický rozvoj Ing. Petrem Vobořilem vyhlašuje podle § 4 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen «zákon») OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ (dále jen «OVS») «Akviziční poradce» PODMÍNKY SOUTĚŽE 1. Vymezení předmětu veřejné zakázky Předmětem veřejné zakázky je zastupování společnosti ČEZ, a. s.: 1.1. Obligatorní plnění: 1.1.1. zastupování zadavatele při organizaci prodejního procesu prodeje akciových podílů vlastněných zadavatelem ve společnostech SČE, a.s., PRE, a.s. a ČEPS, a.s. (dále jen akciová společnost) 1.1.2. zastupování zadavatele při veškerých činnostech souvisících a navazujících na činnosti dle čl. 1.1.1. dle platné právní úpravy, případně obchodních zvyklostí tak, aby veřejná zakázka mohla být splněna. 1.2. Rozšířené plnění (nepravidelné plnění na základě konkrétních požadavků zadavatele): 1.2.1. posouzení struktury majetkových účastí zadavatele z pohledu optimálního rozložení a využití majetkových podílů v dceřiných společnostech a dcerách těchto dcer, 1.2.2. návrh vhodného a reálného postupu při realizaci jednotlivých záměrů divestiční politiky zadavatele, 1.2.3. realizace přijatých záměrů akviziční politiky. 1.3. Uchazeč je povinen u každého z bodů 1.1. a 1.2. specifikovat postup (navrhnout konkrétní rozsah a věcnou náplň) při zajištění veřejné zakázky. 1.4. Vybraný uchazeč bude povinen přizpůsobit se v konkrétním plnění veřejné zakázky strategii zadavatele a legislativním změnám, případně konkrétním potřebám zadavatele (v rozsahu zadání veřejné zakázky a zadávací dokumentace) a pravomocným správním a soudním rozhodnutím vztahujícím se k veřejné zakázce. 1.5. Veškeré právní vztahy souvisící s touto veřejnou zakázkou se řídí českým právem, případně právem cizího státu, bude-li akviziční činnost na jeho území vykonávána. 2. Doba, místo a způsob plnění veřejné zakázky 2.1. Smlouva o splnění veřejné zakázky bude uzavřena na dobu určitou s platností a účinností od okamžiku podpisu smlouvy. 2.2. Místem plnění je ČR a dále území státu, kde bude akviziční činnost vykonávána. 2.3.Veřejná zakázka dle odst. 1.1. je splněna, jestliže dojde k prodeji akciových podílů v akciových společnostech a k perfektnímu převodu akcií ze zadavatele na třetí osobu, nebo k podpisu listin mezi zadavatelem a třetí osobou, které jsou právním titulem pro převod akciového podílu, ale k perfektnímu převodu nedojde z důvodu rozhodnutí zadavatele, správního orgánu nebo soudu. Zadavatel připouští splnění veřejné zakázky dílčím způsobem, a to převáděním akciových podílů v akciových společnostech postupně. 2.4 Veřejná zakázka může být splněna postupně dílčím způsobem, a to: a) v části organizace prodejního procesu prodeje akciových podílů vlastněných zadavatelem ve společnosti SČE, a. s., dle čl. 1.1.1. vyhlášení OVS dnem převodu akcií ve prospěch třetí osoby, nejpozději však dne 1. 3. 2005; b) v části organizace prodejního procesu prodeje akciových podílů vlastněných zadavatelem ve společnostech PRE, a. s., a ČEPS, a. s., dle čl. 1.1.1. vyhlášení OVS dnem převodu akcií ve prospěch třetí osoby, nejpozději však dne 1. 9. 2004; c) při plnění dle čl. 1.2. vyhlášení OVS splnění konkrétního zadání ze strany zadavatele, nejpozději však dne 31. 12. 2006. 2.5.Nedojde-li ke splnění veřejné zakázky (její části dílčím způsobem dle odst. 2.3), vzniká vybranému uchazeči pouze nárok na náhradu důvodně vynaložených a prokázaných nákladů. Náhrada nákladů však nepřekročí 70 % sjednané ceny. 2.6. Veřejná zakázka dle odst. 1.2. je splněna provedením prací ve sjednaném rozsahu. 3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů 3.1. Uchazeč je povinen v nabídce prokázat kvalifikační předpoklady podle § 2b zákona způsobem podle § 2c zákona. Kvalifikační předpoklad podle § 2b, odst. 1/, písm. a) uchazeč prokáže výpisem z obchodního rejstříku a dokladem oprávnění k podnikání, přičemž výpis nesmí být v obou případech starší 90 dnů. Z těchto výpisů musí být zřejmé oprávnění k provádění předmětu veřejné zakázky. Kvalifikační předpoklad podle § 2b odst. 1/ písm. g) zákona prokáže uchazeč formou čestného prohlášení. 3.2. V případě, že nabídku předkládá více osob společně, je každá z těchto osob povinna prokázat kvalifikační předpoklady podle § 2b způsobem 2c zákona, případně dalších ustanovení, a to v rozsahu, ve kterém se bude podílet na plnění předmětu veřejné zakázky. Tento rozsah musí být z nabídky jednoznačně patrný. 3.3. Podmínky uvedené v § 2b odst. 1/ písm. d) se vztahují rovněž na členy statutárního orgánu. Podmínky uvedené v § 2b odst. 1/ písm. d) a e) zákona se vztahují též na odpovědného zástupce uchazeče ustanoveného podle § 11/ z. č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, v platném znění (živnostenský zákon). Tyto předpoklady jsou členové statutárního orgánu a odpovědný zástupce uchazeče povinni prokázat formou čestného prohlášení. Není-li třeba odpovědného zástupce, je uchazeč povinen sdělit tuto skutečnost formou čestného prohlášení. Osobu odpovědného zástupce prokazuje uchazeč výpisem z neveřejné části živnostenského rejstříku. 3.4. U nabídky předpokládající splnění zakázky s pomocí jiných osob prokazuje splnění kvalifikačních předpokladů uchazeč, který nabídku podává, pokud se jeho oprávnění k podnikání vztahuje na celý rozsah veřejné zakázky. Jinak prokazují splnění kvalifikačního předpokladu podle § 2b odst. 1/ písm. a) zákona a dle čl. 3.1. vyhlášení OVS také tyto jiné osoby. 3.5. Požadované doklady (s výjimkou dokladů dle § 2b, odst. 1/, písm. d), f) zákona) nesmějí být starší než 90 kalendářních dnů před datem odevzdání nabídky. 3.6. Veškeré listiny, které se obvykle podepisují, musí být podepsány uchazečem nebo zmocněncem; je-li uchazeč právnickou osobou, pak jeho statutárním orgánem v souladu se zápisem v obchodním rejstříku nebo zmocněncem. 4. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky 4.1. Uchazeč je povinen určit kontaktní osobu pro případnou komunikaci se zadavatelem v rámci této OVS. Je povinen uvést nejméně její jméno, kontaktní adresu pro poštovní doručování, e-mail, telefon, popř. mobil. Je-li adresa pro doručování odlišná od sídla uchazeče, je uchazeč povinen uvést rovněž úplnou adresu pro doručování. 4.2. Uchazeč je povinen uvést v nabídce portfolio nejméně 3 klienty, se kterými aktuálně spolupracuje anebo se kterými spolupracoval na srovnatelných zakázkách v průběhu posledních 48 měsíců před vyhlášením této OVS (mimo zadavatele, je-li nebo byl-li jeho obchodním partnerem). 4.3. Uchazeč je povinen doložit dostatečné personální zabezpečení plnění veřejné zakázky příslušnými odbornými profesemi v pracovním týmu. Smlouva zakládající právní vztah (pracovní či jiný) s těmito odborníky musí být vždy písemná. Existence tohoto právního vztahu se dokládá čestným prohlášením o existenci tohoto smluvního vztahu. 4.4. Uchazeč je povinen v nabídce prezentovat jednotlivé odborníky, kteří se budou podílet na splnění veřejné zakázky. V pracovním týmu musí být zařazeni: a) alespoň dva členové, kteří mají minimálně 4 roky pracovních zkušeností v oblasti akvizičních procesů, b) alespoň dva členové, kteří mají pracovní zkušenosti s akvizicemi v oblasti energetiky. Tyto skutečnosti je uchazeč povinen doložit formou čestného prohlášení. 4.5. Uchazeč je povinen doložit svou účast na minimálně na akvizičních projektech v oblasti energetiky. Charakteristiku účastí je třeba stručně písemně popsat. 4.6. Uchazeč je povinen doložit formou čestného prohlášení, že jeho roční obrat v letech 2000 - 2002 činí nejméně 2 miliardy Kč. U uchazečů s multinárodním charakterem lze započítat celkový obrat v celosvětovém měřítku. Bude-li nabídku podávat více osob společně (viz čl. 3.2. vyhlášení OVS), jsou povinni prokázat uvedený obrat všichni společně jako jeden uchazeč. 4.7 Uchazeč je povinen v nabídce prohlásit, že akceptuje návrh smlouvy, který je součástí dokumentace. 4.8. Uchazeč jedná v rámci OVS sám (je-li právnickou osobou, pak prostřednictvím statutárního orgánu), nebo prostřednictvím zmocněnce na základě písemného zmocnění s přesně vymezeným rozsahem zastupování. 4.9. Jednání v rámci OVS musí být v českém jazyce. Překlad cizojazyčných jednání nebo listiny do češtiny je uchazeč povinen zajistit pouze prostřednictvím úředních překladů a tlumočení. 5. Způsob hodnocení nabídek 5.1. Nabídky budou hodnoceny dle ekonomické vhodnosti v souladu s následujícími kritérii seřazenými v sestupném pořadí podle stupně významu, který jim zadavatel přisuzuje: A. Popis přístupu k zajištění veřejné zakázky dle 1.1. a 1.2 vyhlášení OVS - váha: 60 % B. Kritérium ceny za plnění předmětu veřejné zakázky dle 1.1. - váha 30 %: C. Kritérium ceny za 1 hodinu práce uchazeče při plnění veř. zakázky dle 1.2. - váha 10 % 5.2. Nabídky budou hodnoceny váženým bodovým systémem. Rozsah bodovací stupnice vymezuje zadavatel od 1 do 100 bodů. Vyšší počet bodů představuje lepší hodnocení. Každý člen komise pro posouzení a hodnocení nabídek ohodnotí každou nabídku podle jednotlivých kritérií samostatně, a to tak, že nabídce přidělí ke každému kritériu příslušný počet bodů a počet bodů pak převede podle váhy příslušného kritéria. Bodové hodnoty přepočtené podle procentní váhy budou u každé nabídky sečteny do celkového hodnocení nabídky. Vyhodnocení bude provedeno v tabulce, kde pro každou nabídku a každé kritérium budou uvedeny přepočtené bodové hodnoty od všech hodnotitelů - členů komise. Více bodů znamená lepší pořadí nabídky. Výsledné pořadí bude stanoveno podle celkového hodnocení nabídky. 5.3. Zadavatel si vyhrazuje právo nekonkrétní nebo nejednoznačnou nabídku hodnotit nulovým počtem bodů. 6. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny 6.1 Uchazeči jsou povinni stanovit nabídkovou cenu podle 5.1.B jako cenu za splnění celé obligatorní části veřejné zakázky ve struktuře čtyř položek, a to takto: 6.1.1. - cena za prodej podílů v SČE, a. s. 6.1.2. - cena za prodej podílů v PRE, a. s. 6.1.3. - cena za prodej podílů v ČEPS, a. s. 6.1.4. - celková cena = součet cen 6.1.1. + 6.1.2. + 6.1.3. Nabídková cena bude stanovena jako cena maximální a nepřekročitelná. 6.2. Uchazeči jsou povinni stanovit nabídkovou cenu podle 5.1.C jako nejvyšší jednotnou průměrnou cenu za jednu hodinu práce uchazeče při plnění rozšířené části veřejné zakázky, kterou bude mít uchazeč právo fakturovat za plnění veřejné zakázky. 6.3. Nabídková cena v sobě zahrnuje veškeré náklady uchazeče na splnění veřejné zakázky. 6.4. Nabídková cena bude uvedena v Kč bez DPH. 6.5. Nabídková cena bude předložena odděleně v samostatné obálce s označením «OBCHODNÍ VEŘEJNÁ SOUTĚŽ - AKVIZIČNÍ PORADCE - NABÍDKOVÁ CENA» pouze s originálem nabídky. Tato obálka bude uzavřena a na uzávěru opatřena razítkem. 7. Využití odborníků v OVS 7.1. Zadavatel si vyhrazuje právo přizvat odborníky, kteří v rámci této obchodní veřejné soutěže vypracují podpůrná stanoviska a zprávy. 8. Soutěžní lhůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami 8.1. Soutěžní lhůta, ve které lze podávat nabídky, počíná běžet dnem vyhlášení soutěže v Obchodním věstníku a končí dnem a hodinou otevírání obálek s nabídkami. 8.2. Otevírání obálek s nabídkami se uskuteční v konferenčním sále v 6. nadzemním podlaží budovy sídla zadavatele Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4 dne 22. 1. 2004 v 12.00 hodin. 9. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze podat nabídky osobně 9.1. Uchazeči mohou své nabídky podat v průběhu soutěžní lhůty: a. osobně v pracovní dny v době od 8.00 hodin do 15.00 hodin a v den otevírání obálek pouze v době od 8.00 hodin do 12.00 hodin, vždy do podatelny v budově sídla zadavatele - ČEZ, a. s., Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4; b. kurýrní službou nebo doporučeně poštou na adresu: ČEZ, a. s., podatelna, Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4. Nabídky musí být zadavateli doručeny nejpozději dne 22. 1. 2004 do 12.00 hodin místního času. 9.2. Nabídku je uchazeč povinen doručit v neprůhledné zalepené obálce (krabici, jiném obalu - dále jen obálka) opatřené na uzávěru razítkem nebo podpisem uchazeče. Jedna strana obálky bude zřetelně označena nápisem «NEOTEVÍRAT - OBCHODNÍ VEŘEJNÁ SOUTĚŽ - AKVIZIČNÍ PORADCE ». 9.3. Obálka bude dále obsahovat jméno nebo obchodní firmu uchazeče a adresu zadavatele. 10. Zadávací lhůta 10.1. Zadávací lhůtou se rozumí doba, po kterou jsou uchazeči svými nabídkami vázáni. Tato lhůta se stanoví na 40 kalendářních dnů a její běh počíná dnem otevírání obálek s nabídkami. 11. Název, sídlo, telefon, fax, kontaktní osoba zadavatele 11.1. ČEZ, a. s. Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4 Telefon: 271 131 111 11.2. Kontaktní osoba zadavatele: JUDr. Hana Zvalová Telefon: 271 132 687 Fax: 271 132 032 E-mail: zvaloh1.hsp@mail.cez.cz 11.3. Dotazy týkající se případného vysvětlení nebo upřesnění textu vyhlášení OVS mohou být doručeny kontaktní osobě nejpozději do sedmi dnů před uplynutím soutěžní lhůty. Dotazy musí být učiněny písemně, faxem nebo elektronickou poštou. Zadavatel je povinen elektronicky odpovědět do 2 pracovních dnů s tím, že tato lhůta je lhůtou pořádkovou. Zadavatel je povinen s dotazem a odpovědí prostřednictvím e-mailu seznámit všechny zájemce. Po uplynutí lhůty k dotazům je zadavatel povinen seznámit všechny tazatele písemnou formou se všemi dotazy a odpověďmi. 12. Zadávací dokumentace 12.1. Zadávací dokumentace je souhrn údajů a informací nezbytných pro zpracování nabídky. 12.2. Zadávací dokumentace bude obsahovat: - podrobnou specifikaci předmětu veřejné zakázky, - návrh smlouvy, - obecné obchodní podmínky zadavatele. 13. Adresa a doba, v níž je možno vyžádat si zadávací dokumentaci 13.1. Zadávací dokumentaci si lze vyzvednout dne 22. 12. 2003 v době od 10.00 hodin do 16.00 hodin na kontaktní adrese zadavatele u pověřené osoby. 13.2. Osoba přebírající zadávací dokumentaci je povinna zadavateli předat písemné prohlášení o tom, že si zadávací dokumentaci vyžaduje výlučně pro účel této obchodní veřejné soutěže, přičemž toto prohlášení musí být podepsané osobou oprávněnou jednat za zájemce. K tomuto prohlášení bude přiložena fotokopie oprávnění k podnikání zájemce (výpis z obchodního nebo živnostenského rejstříku). Nebude-li osoba přebírající zadávací dokumentaci uchazečem nebo statutárním orgánem uchazeče, je-li uchazeč právnickou osobou, je povinna předložit pověření pro převzetí zadávací dokumentace pro konkrétního uchazeče. 14. Požadavek na poskytnutí jistoty 14.1. K zajištění splnění povinností uchazeče vyplývajících z účasti v obchodní veřejné soutěži vyžaduje zadavatel v souladu s § 23 zákona poskytnutí jistoty ve výši 1.000.000,00 Kč (slovy jeden milion korun českých). Jistota může být uchazečem poskytnuta jednou z forem stanovených v § 24 zákona. 14.2. Účet zadavatele pro poskytnutí jistoty ve formě složení peněžité částky je veden u Komerční banky a. s., Václavské nám. 42, 114 07 Praha 1, č. účtu: 275868000227/0100. Pro jednoznačnou specifikaci musí být uveden variabilní symbol 35202 a jako specifický symbol uvede uchazeč své IČ. Peněžitá částka odpovídající výši jistoty musí být připsána na účet zadavatele nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek. 14.3 Uchazeč je povinen v nabídce prokázat složení jistoty způsobem uvedeným v § 24 zákona. Při poskytnutí jistoty formou bankovní záruky nesmí být její platnost kratší než zadávací lhůta prodloužená o devadesát kalendářních dnů. Originál listiny o bankovní záruce musí být do originálu nabídky vložen odnímatelným způsobem. 15. Další podmínky soutěže 15.1. Zadavatel nepřipouští variantní řešení. 15.2. Výběrem nejvhodnější nabídky nevzniká smluvní vztah. 15.3. Vybraný uchazeč není oprávněn postoupit zakázku třetí osobě. 15.4. Uchazeči nemají nárok na náhradu nákladů spojených s OVS, a to ani v případě, že zadavatel OVS zruší nebo odmítne všechny nabídky. 16. Požadavky na formální úpravu, strukturu a obsah nabídky 16.1. Nabídka musí být zpracována v českém jazyce (předložené cizojazyčné listiny musí být doplněny úředním překladem do českého jazyka). 16.2. Uchazeč předkládá nabídku v sedmi číslovaných vyhotoveních. Originál nabídky, který bude obsahovat originální dokumenty nebo jejich ověřené kopie, bude označen «Výtisk č. 1 - originál». 16.3. Řazení dokumentů v jednotlivých vyhotoveních písemné nabídky bude provedeno takto: 1. uvedení názvu veřejné zakázky, datum, razítko a podpis osob oprávněných jednat za uchazeče, 2. obsah složky s uvedením jednotlivých částí a příloh nabídky, 3. základní údaje o uchazeči, tj. jméno či obchodní firma, právní forma, sídlo, IČ, DIČ, bankovní spojení pro vrácení jistoty, e-mailové, telefonní a faxové spojení, statutární orgán, určená kontaktní osoba, 4. doklad o oprávnění k podnikání - výpis z neveřejné části živnostenského rejstříku, výpis z obchodního rejstříku, je-li zde uchazeč zapsán, jiné doklady podle povahy podnikání, 5. čestná prohlášení o splnění kvalifikačních předpokladů podle čl. 3 vyhlášení OVS, ostatní listiny prokazující kvalifikační předpoklady, 6. doklady prokazující další předpoklady dle čl. 4 vyhlášení OVS 7. doklad o složení jistoty, 8. popis způsobu zajištění veřejné zakázky dle struktury čl. 1.1, 1.2 16.4. Jednotlivé listy nabídky musí být spojeny nerozebíratelným způsobem. Všechny listy musí být v každém vyhotovení nabídky očíslovány nepřerušovanou číselnou řadou. 17. Práva zadavatele Zadavatel si vyhrazuje tato práva: a) změnit podmínky soutěže, před rozhodnutím o nejvhodnější nabídce (v tomto případě počínají lhůty dle části I běžet znovu), b) zrušit zadání veřejné zakázky do doby vydání rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky, c) odmítnout všechny podané nabídky, d) nevybrat žádnou z podaných nabídek, e) nevracet uchazečům podané nabídky, neboť okamžikem převzetí se nabídka uchazeče stává vlastnictvím zadavatele, f) zrušit výzvu k podání nabídky o veřejnou zakázku do doby rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky, g) akceptovat pouze nabídky podané ve stanovené lhůtě a formě, h) nevybrat žádnou z předložených nabídek, i) nenahradit uchazečům náklady spojené s touto veřejnou zakázkou, a to ani v případě, že bude toto zadání zrušeno, nebo budou odmítnuty všechny nabídky, j) požadovat po uchazeči (zhotoviteli), se kterým bude uzavřena smlouva, aby v průběhu plnění veřejné zakázky dodržoval vnitřní předpisy zadavatele (objednavatele), s nimiž bude prokazatelně seznámen, zejména pak obecné obchodní podmínky (příloha č. 1), k) uchazeče, který ve své nabídce nebude splňovat a zachovávat podmínky stanovené zadavatelem ve výzvě či porušovat záměry vyjádřené těmito podmínkami, z účasti na veřejné zakázce vyloučit, l) zadavatel nepřipouští variantní řešení. V Praze dne 3. 12. 2003 Ing. David Svojitka Ing. Petr Vobořil výkonný ředitel pro finance a správu výkonný ředitel pro strategický rozvoj 184159-50/03