POZVÁNKA NA VALNOU HROMADU společnosti OSTROJ a.s.
Správní rada společnosti OSTROJ a.s., se sídlem Těšínská 1586/66, Předměstí, 746 01 Opava, IČO: 45193681, zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ostravě, oddíl B, vložka 349, svolává 31. řádnou valnou hromadu, na den 25.4.2023 od 13:00 hodin v sídle společnosti OSTROJ a.s., Těšínská 1586/66, Předměstí, 746 01 Opava.
Pořad valné hromady:
1. Zahájení, kontrola usnášeníschopnosti.
2. Schválení Jednacího a hlasovacího řádu, volba orgánů valné hromady.
3. Projednání zprávy správní rady o kontrolní činnosti v roce 2022. Seznámení se závěry zprávy o vztazích a s výsledkem ověření auditorem.
4. Schválení řádné účetní závěrky za rok 2022.
5. Rozhodnutí o úhradě ztráty za rok 2022.
6. Určení auditora pro povinný audit řádné a mimořádné účetní závěrky pro roky 2023 až 2025.
7. Schválení zastavení nemovitostí pro účely poskytnutí jistoty bance.
8. Závěr.
Návrhy usnesení valné hromady a jejich zdůvodnění, nebo vyjádření správní rady k navrhované záležitosti:
K bodu 1 – Zahájení, kontrola usnášeníschopnosti:
Jedná se o organizační krok, nutný k zahájení valné hromady.
K bodu 2 – Schválení Jednacího a hlasovacího řádu, volba orgánů valné hromady:
Jedná se o záležitosti procedurální povahy, vyžadované zákonem o obchodních korporacích a nutné pro plynulé fungování valné hromady. Jako orgány valné hromady navrhuje správní rada osoby z řad zaměstnanců společnosti jako v předchozích letech. Stejně tak Jednací a hlasovací řád platný pro tuto valnou hromadu bude odpovídat standardnímu znění předchozích let, stanovám a obecně závazným právním předpisům, a akcionáři celý jeho návrh obdrží při prezenci.
K bodu 3 – Projednání zprávy správní rady o kontrolní činnosti v roce 2022. Seznámení se závěry zprávy o vztazích a s výsledkem ověření auditorem.
Bez návrhu usnesení.
Vyjádření správní rady k navrhované záležitosti:
V roce 2022 působila správní rada jako výkonný a kontrolní orgán společnosti současně, do jehož pravomoci spadal také dohled nad činností společnosti a přezkum účetní závěrky, návrhu na úhradu ztráty a zprávy o vztazích, včetně předložení svého stanoviska valné hromadě. Při výkonu kontrolní činnosti v roce 2022 správní rada nezjistila žádné negativní skutečnosti, v rámci přezkumu účetní závěrky za rok 2022, návrhu na úhradu ztráty a zprávy o vztazích nevznesla žádné výhrady. Akcionáři se mohou seznámit se závěry zprávy o vztazích a s výsledkem jejího ověření auditorem, které jsou součástí výroční zprávy, ve stejné lhůtě a za stejných podmínek jako s účetní závěrkou, která je spolu s výroční zprávou zákonným způsobem zveřejněna na internetových stránkách společnosti. Uvedené dokumenty obdrží akcionáři také při prezenci na valnou hromadu. Se závěry zprávy o vztazích a s výsledkem ověření auditorem budou akcionáři seznámeni na jednání valné hromady.
K bodu 4 – Schválení řádné účetní závěrky za rok 2022:
Návrh usnesení:
Valná hromada schvaluje řádnou účetní závěrku za rok 2022 ve znění předloženém správní radou.
Zdůvodnění:
Schválení řádné účetní závěrky patří do působnosti valné hromady. Předložená účetní závěrka, jako součást výroční zprávy společnosti, prošla povinným auditem s výrokem „bez výhrad“. Dle vyjádření auditora poskytuje účetní závěrka věrný a poctivý obraz o předmětu účetnictví a výsledku hospodaření společnosti. Veškeré relevantní informace o podnikatelské činnosti společnosti a o stavu jejího majetku jsou uvedeny ve výroční zprávě. Úplné znění účetní závěrky spolu s výroční zprávou je zákonným způsobem zveřejněno na internetových stránkách společnosti.
K bodu 5 – Rozhodnutí o úhradě ztráty za rok 2022:
Návrh usnesení:
Valná hromada schvaluje návrh správní rady na úhradu ztráty za rok 2022 tak, že ztráta ve výši 9.231.589,86 Kč bude uhrazena z nerozděleného zisku minulých let.
Zdůvodnění:
Rozhodnutí o úhradě ztráty je zákonnou povinností valné hromady. Za účetní období roku 2022 vytvořila společnost záporný hospodářský výsledek (po zdanění) ve výši 9.231.589,86 Kč. Výkaz ztráty je podrobně uveden v účetní závěrce, informace o hospodaření společnosti jsou v souladu se zákonem o účetnictví uvedeny ve výroční zprávě; oba dokumenty jsou zákonným způsobem zveřejněny na internetových stránkách společnosti. Správní rada navrhuje interní řešení ztráty použitím zůstatku nerozděleného zisku minulých let, jako nejvhodnější způsob krytí této ztráty.
K bodu 6 – Určení auditora pro povinný audit řádné a mimořádné účetní závěrky pro roky 2023 až 2025:
Návrh usnesení:
Valná hromada určuje auditorem k provedení povinného auditu řádné a mimořádné účetní závěrky pro roky 2023 až 2025 společnost TPA Audit s.r.o.
Zdůvodnění:
Návrh je předložen s ohledem na nutnost určení auditora společnosti pro další období tak, jak ukládá zákon o auditorech, který toto rozhodnutí svěřuje do působnosti valné hromady. Navržená auditorská společnost – TPA Audit s.r.o., IČO: 60203480, se sídlem Antala Staška 2027/79, Krč, 140 00 Praha 4, vzešla z výsledků výběrového řízení jako nejvhodnější a finančně nejvýhodnější kandidát. Jde o auditorskou společnost, které tuto činnost pro společnost vykonává i v současnosti, tudíž poskytuje dostatečné záruky kvalitní auditorské činnosti.
K bodu 7 - Schválení zastavení nemovitostí pro účely poskytnutí jistoty bance:
Návrh usnesení:
Valná hromada schvaluje ve prospěch UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s., pro účely poskytnutí jistoty k zajištění dluhů, zastavení následujících nemovitostí společnosti:
- pozemek parc. č. 2886/6 – ostatní plocha,
- pozemek parc. č. 2886/25 – ostatní plocha,
- pozemek parč. č. 2886/25 – zastavěná plocha a nádvoří, včetně stavby bez čp/če – průmyslový objekt jako součástí pozemku,
- pozemek parc. č. 3193/4 – zastavěná plocha a nádvoří, včetně stavby č.p. 2316 - průmyslový objekt jako součástí pozemku,
vše zapsáno na listu vlastnictví č. 3893 pro katastrální území Opava – Předměstí, u Katastrálního úřadu pro Moravskoslezský kraj, Katastrální pracoviště v Opavě.
Zdůvodnění:
Za účelem získání co nejvýhodnějšího financování provozu společnosti vyhodnotila společnost jako nejvýhodnější nabídku od UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s. v podobě úvěrové linky ve formě kontokorentních úvěrů v CZK a v EUR. Standardní podmínkou takového úvěru je poskytnutí jistoty k zajištění splnění dluhů vůči bance. V tomto případě banka požaduje poskytnutí jistoty k zajištění splnění dluhů v podobě zástavního práva k nemovitostem společnosti, které jsou specifikovány v návrhu usnesení k tomuto bodu programu valné hromady. Tento bod je zařazen na pořad valné hromady s ohledem na ust. § 421 odst. 2 písm. m) zákona o obchodních korporacích, podle kterého náleží schválení zastavení takové části jmění společnosti do působnosti valné hromady. Správní rada, po pečlivém zvážení všech rizik a zohlednění péče řádného hospodáře při správě majetku společnosti, navrhuje schválit zastavení uvedených nemovitostí ve prospěch UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s. pro účely poskytnutí jistoty. Zákon pro takové rozhodnutí vyžaduje souhlas alespoň dvoutřetinové většiny hlasů přítomných akcionářů a rozhodnutí valné hromady se osvědčuje veřejnou listinou.
K bodu 8 – Závěr:
Jedná se o organizační krok, nutný k ukončení valné hromady.
Zveřejnění dokumentů na internetových stránkách www.ostroj.cz:
Kompletní výroční zpráva, účetní závěrka, zpráva o vztazích, včetně výsledku ověření auditorem jsou zveřejněny na internetových stránkách společnosti www.ostroj.cz.
Další informace pro akcionáře:
Prezence akcionářů na valné hromadě:
Prezence akcionářů proběhne v místě konání valné hromady od 12:00 do 12:50 hodin.
S odkazem na § 265 zákona o obchodních korporacích a čl. 9 odst. 3 stanov společnosti je ve vztahu ke společnosti akcionářem s právem účastnit se valné hromady ten, kdo je zapsán v seznamu akcionářů společnosti.
Při prezenci se akcionáři-fyzické osoby prokazují platným průkazem totožnosti (občanský průkaz, cestovní doklad apod.). Člen statutárního orgánu akcionáře-právnické osoby navíc předkládá aktuální výpis z veřejného rejstříku právnické osoby ne starší než 3 měsíce nebo jiný dokument osvědčující jeho právo jednat za akcionáře.
Zastupování akcionářů na valné hromadě:
V případě zastupování předloží zástupce akcionáře vedle dokladu totožnosti písemnou plnou moc s úředně ověřeným podpisem zmocnitele-akcionáře. Z plné moci musí vyplývat, zda byla udělena pro zastoupení na jedné nebo na více valných hromadách společnosti.
Další sdělení:
Osobám oprávněným vykonávat akcionářská práva ani jejich zástupcům nepřísluší náhrada nákladů, které jim vzniknou účastí na valné hromadě.
Neúčastí na valné hromadě nejsou ostatní práva akcionáře nijak dotčena.
Ing. Vladimír Trochta, v.r.
předseda správní rady OSTROJ a.s.
OV07285507-20230324