Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, zastoupená společností České dráhy, a.s.
Rubrika
Veřejná soutěž
IČO
70994234
Sídlo
Praha 8-Karlín, Prvního pluku 367/5, PSČ 186 00
Publikováno
01. 10. 2003
Značka OV
180182-39/03
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, zastoupená společností České dráhy, a.s.
A-7
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
zastoupená společností České dráhy, a.s.
vyhlašuje podle zákona č. 199/1994 Sb., v platném znění
(dále jen zákon)
obchodní veřejnou soutěž
na zhotovitele stavby:
«ČD, DDC, Modernizace trati Přerov - Olomouc»
1. Identifikační údaje zadavatele:
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Sídlo: Praha 8-Karlín, Prvního pluku 367/5, PSČ 186 00
IČO: 70994234
DIČ: 008-70994234
Zápis v obchodním rejstříku: Městský soud v Praze, oddíl A, vložka 48384
zastoupena obchodní společností
České dráhy, a.s., nábřeží L.Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1,
IČ: 70994226 DIČ: 001-70994226
jednající: Ing. Petrem Kousalem, předsedou představenstva
Zápis v obchodním rejstříku je veden
Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8039.
Kontaktní zaměstnanec zadavatele pro organizaci soutěže:
Milada Hofmanová, Stavební správa Olomouc, telefon číslo 585 785 181, fax
číslo 585 785 221
Kontaktní zaměstnanec zadavatele ve věcech technických:
Ing. Miroslav Dokoupil, Stavební správa Olomouc, telefon číslo 585 785
612, fax číslo 585 785 221
2. Předmět soutěže:
Předmětem obchodní veřejné soutěže je dodávka stavby «ČD, DDC,
Modernizace trati Přerov - Olomouc », která je součástí 3. ramene
(odbočná větev Přerov - Česká Třebová) II. tranzitního železničního
koridoru. Rozhodnutím zadavatele, daného strategií financování investice,
bylo stanoveno dělení stavby na dvě části. Rozhodujícím důvodem pro
dělení stavby na 1. a 2. část bylo rozhodnutí o způsobu financování a
zohlednění termínu dokončení staveb.
Předmětem OVS je dodávka 1. části v rozsahu dle projektu 1. části, jež
řeší komplexně t.ú. Grygov-Olomouc, náležitosti rekonstrukce silničních
nadjezdů, rekonstrukci TNS Grygov a SpS Přerov pro nutnost zajištění
napájení.
Účelem stavby je uvést traťový úsek Olomouc - Přerov do stavebně
technického a provozního stavu tak, aby odpovídal následujícím
parametrům:
a) zvýšení traťové rychlosti pro klasické soupravy i pro jednotky s
naklápěcími skříněmi do 160 km/hod. v úseku Olomouc - Grygov
b) dosažení prostorové průchodnosti tratě podle UIC GC v úseku
Olomouc - Dluhonice
c) dosažení třídy zatížení D 4 pro úroveň traťové rychlosti 120 km/h
v úseku Olomouc - Grygov
d) modernizovat trakční vedení v úseku Olomouc - Grygov.
V rámci realizace rozsahu 1. části bude provedena kompletní modernizace
pouze v traťovém úseku Grygov - Olomouc pro dosažení zatížení D4 pro
úroveň traťové rychlosti 120 km/h, prostorové průchodnosti UIC GC,
dosažení technických parametrů pro rychlost v = 160 km/h a další
náležitosti z toho vyplývající. Kompletně bude v úseku Olomouc - Grygov
zabezpečena výměna trakčního vedení, položen bude nový kabel 6 kV,
sdělovací kabely, bude provedeno nové zabezpečení přejezdů. Realizace
železničního spodku a svršku je navržena metodou bez snášení kolejového
roštu, která je podstatně citlivější k životnímu prostředí.
Dále bude provedena část protihlukové stěny v žst. Grygov a odpovídající
práce individuálních protihlukových úprav v rekonstruovaném úseku tratě.
Oba silniční nadjezdy, které se nacházejí na rameně Přerov-Olomouc, budou
z důvodu zabezpečení prostorové přechodnosti UIC GC přestavěny.
V žst. Olomouc a Přerov budou provedeny pouze dílčí úpravy v navázání na
technologická zařízení sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, včetně
dispečerské řídící techniky. Bude provedena nevyhnutná návaznost na
stávající zabezpečovací a sdělovací zařízení, zařízení trakčního vedení,
DOÚO, ZOK, a zejména v obvodu žst. Přerov úpravy související s přístavbou
a úpravou spínací stanice Přerov.
Staničení kolejových úprav:
km 199,800 začátek rekonstrukce svršku a sanace spodku
km 204,850 konec rekonstrukce svršku a sanace spodku
km 205,200 konec kolejových úprav (konec výškových a směrových úprav).
Stavba má klasický charakter liniové stavby a v převážném rozsahu bude
probíhat na stávajícím železničním tělese. Stavební práce budou probíhat
na vyloučené koleji za jednokolejného obousměrného provozu po nevyloučené
koleji. Traťový úsek v uvedeném staničení bude uveden do modernizovaného
stavu podle «Zásad modernizace pro vybrané železniční sítě ČD», včetně
všech dodatků.
3. Doba a místo plnění:
Zahájení prací: 11. 2003
Ukončení prací:11. 2005
Místo plnění: traťový úsek Přerov - Olomouc
4. Kvalifikační předpoklady:
Kvalifikační předpoklady - dle § 2b), písemně doložené dle § 2c) odst. 1
zákona. Kvalifikační předpoklad dle § 2b odst. g) doloží uchazeč
originálem čestného prohlášení. V případě, že jednu nabídku podává
společně více uchazečů, předloží kvalifikační předpoklady všichni
uchazeči. Dále jsou uchazeči povinni předložit originál smlouvy o
sdružení.
5. Další předpoklady:
a) uchazeč doloží (včetně podzhotovitelů) své technicko-výrobní a
materiální vybavení pro předmětné práce na železnici: mechanizaci a
zařízení pro zemní práce, speciální stroje pro práci na železničním
svršku, zajištěná mostní provizoria, mechanizaci pro manipulaci s
mostními konstrukcemi, které musí mít technické a kvalitativní
parametry odpovídající požadavkům TKP ČD a doplňujících směrnic a
předpisů ČD, nutné k provedení zakázky. Současně doloží u
speciálních vozidel platné průkazy způsobilosti,
b) uchazeč prokáže výpočtem potřebný počet zaměstnanců pro uvažovaný
postup výstavby včetně uvažovaných podzhotovitelů a doloží jejich
zajištění vlastními kapacitami a kapacitami podzhotovitelů,
c) uchazeč doloží přehled porovnatelných zakázek v oboru železničního
stavitelství pro ČD provedených uchazečem v posledních pěti letech s
uvedením objemu zakázky a místa a doby plnění. Uchazeč doloží, že v
uvedené lhůtě realizoval nejméně 20 km modernizace železničních
tratí ročně vlastními kapacitami,
d) uchazeč předloží doklad o udělení (ověřená kopie) certifikátu
podle normy ČSN EN ISO 9001 nebo ČSN EN ISO 9002, ČSN EN ISO 14 001
akreditovaným orgánem a plán jakosti stavby v souladu s ČSN ISO 10
005 nebo příručku jakosti příslušné stavby,
e) uchazeč předloží doklad o zkoušce pro vedoucí prací na dopravní
cestě podle předpisu ČD Ok 2/2 a doklad o oprávnění k činnosti na
elektrickém zařízení a v jeho blízkosti,
f) uchazeč předloží doklad o splnění zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu
povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání
autorizovaných inženýrů a techniků ve výstavbě, v platném znění, u
vedoucích pracovníků stavby nebo jiné certifikace k výkonu
zhotovitelské a projektové činnosti,
g) uchazeč předloží velký průkaz způsobilosti s rozšířením podle ČSN
73 2601-Z2 čl. 205 vydaný ve spolupráci s ČD (v případě, že
předmětem zakázky je výroba nebo montáž mostních ocelových
konstrukcí),
h) uchazeč doloží, že všechny právnické a fyzické osoby, které uvádí
uchazeč pro realizaci části díla, při kterých je nutno provádět
pohyb drážních vozidel a mechanismů po provozované koleji ČD, musí
mít uzavřenou smlouvu s ČD o provozování drážní dopravy ve smyslu
zákona č. 266/1994 Sb., v platném znění. Součástí nabídky v tomto
případě musí být i kopie této smlouvy a závazek uchazeče, že bude
plně zodpovídat za její dodržování s tím, že odpovědnost z této
smlouvy nemůže, a to ani smluvně, přenést na jinou osobu. Zhotovitel
musí zajistit odbornou a zdravotní způsobilost zaměstnanců
podílejících se na provozování organizování drážní dopravy podle
předpisu ČD D2, předpisu ČD Ok 2/1, předpisu Ok 2/2 a vyhlášky
101/95 Sb.,
i) uchazeč musí prokázat, že má k dispozici pro zakázku management,
který je schopen odborně a organizačně zvládnout řízení a provádění
stavby. Navržený ředitel stavby musí prokázat minimálně desetiletou
zkušenost v provádění železničních staveb, ostatní specifikovaní
pracovníci (vedoucí jednotlivých oblastí řízení řídícího
managementu) musí prokázat minimálně pětiletou zkušenost v provádění
obdobných odborných prací,
j) uchazeč musí prokázat, že výše jeho vlastního jmění dokladovaná
auditovanými výsledky uvedenými ve výkazu «Rozvaha v plném rozsahu,
ř. 062, vydaném a schváleném MF ČR », nebo jiným hodnověrným
způsobem, dosahuje minimálně nabídkové ceny zakázky,
k) uchazeč u podzhotovitelů na zakázce musí prokázat jejich odbornou
a technickou způsobilost včetně certifikace podle ČSN EN ISO 9001
nebo ČSN EN 9002, ČSN EN ISO 14 001,
l) uchazeč musí provést minimálně 60 % prací vlastními kapacitami,
kapacity společností ovládaných uchazečem se započítávají do
vlastních kapacit a musí být prokázány podle § 66a obchodního
zákoníku,
m) uchazeč musí mít úspěšné zkušenosti z obdobných staveb
železničního charakteru prováděných pro ČD jako hlavní zhotovitel a
musí prokázat, že v posledních 36 měsících provedl práce na
železničních stavbách v ročním objemu minimálně ve výši nabídkové
ceny zakázky,
n) uchazeč musí prokázat, že má přístup k úvěrům a k dalším finančním
zdrojům dostačujícím k plynulému financování prací na zakázce po
dobu tří měsíců,
o) uchazeč musí doložit svou finanční stabilitu auditem ověřené
bilance firmy nebo prohlášením banky, a to za období posledních
třech let, ze kterých musí být zřejmá spolehlivá finanční situace
uchazeče,
p) uchazeč musí doložit uzavřené pojistné smlouvy za škody způsobené
uchazečem na majetku Českých drah v minimální výši 20 mil. Kč.
V případě, že jednu nabídku podává společně více uchazečů, musí další
předpoklady nabídka splňovat jako celek. Vedoucí účastník sdružení musí
navíc prokázat schopnost provedení alespoň 60 % prací vlastními
kapacitami a musí mít úspěšné zkušenosti z obdobných staveb železničního
charakteru prováděných pro ČD jako hlavní zhotovitel a musí prokázat, že
v posledních 36 měsících provedl práce na železničních stavbách v objemu
minimálně ve výši nabídkové ceny zakázky.
Zahraniční osoby prokazují kvalifikační předpoklady podle právního řádu
platného v zemi jejich sídla, popřípadě jejich bydliště. Současně
předloží doklad, že kvalifikační předpoklady odpovídají právním předpisům
této země v účasti v obchodní veřejné soutěži.
6. Způsob hodnocení nabídek:
Hodnocení nabídek bude provedeno dle následujících kritérií:
a) nabídková cena
b) kvalita návrhu technického řešení včetně účelného snížení
požadavků na omezení provozu
c) stupeň splnění dalších předpokladů
d) poskytnutí vyšších, současně však reálných záruk za jakost.
7. Způsob zpracování nabídky:
Nabídka musí být zpracována v českém jazyce v originále a v jedné kopii,
v členění dle «Formuláře», který bude součástí zadávací dokumentace.
Nabídkovou cenu uchazeč zpracuje v korunách českých a uvede celkem bez
DPH, DPH a včetně DPH a bude členěna dle formuláře. Ve smlouvě o dílo
bude nabídková cena vybraného zhotovitele stanovena jako cena nejvýše
přípustná. Způsob úhrady díla (platební podmínky) je uveden v zadávací
dokumentaci. Nabídková cena bude součástí předložené nabídky. Nabídka
musí být podepsána statutárním orgánem nebo zástupcem uchazeče, jehož
oprávnění k tomuto úkonu vyplývá z výpisu z obchodního rejstříku nebo z
originálu, případně ověřené kopie plné moci přiložené k nabídce.
8. Soutěžní lhůta, termín a místo otevírání obálek:
Soutěžní lhůta se stanovuje od 1. 10. 2003 do 5. 11. 2003 do 10.30 hodin
místního času. Otevírání obálek se uskuteční 5. 11. 2003 v 10.30 hodin
místního času na Stavební správě Olomouc, Nerudova č. 1, místnost číslo
234 ve 2. poschodí.
9. Zadávací lhůta:
Zadávací lhůta je stanovena na 90 kalendářních dnů.
10. Způsob a místo pro podávání nabídek:
Uzavřené obálky s nabídkami, označené «Neotevírat - Soutěž - ČD, DDC,
Modernizace trati Přerov - Olomouc» a opatřené na uzavření razítkem,
případně podpisem uchazeče či jeho statutárního zástupce, se podávají na
adrese Stavební správa Olomouc, Nerudova 1, 772 58 Olomouc. Jednotlivé
listy nabídky musí být sešity a zapečetěny. Osobně podané nabídky se
přijímají tamtéž v místnosti č. 170 (2. poschodí) v soutěžní lhůtě, v
pracovních dnech v době od 9.00 do 13.00 hodin místního času. Poslední
den soutěžní lhůty se nabídky přijímají do 10.00 hodin místního času.
Rozhodující je doručení nabídky na místo samé, včasné doručení nabídky
poštou je rizikem uchazeče.
11. Adresa, kde je možno vyžádat zadávací dokumentaci
Zadávací dokumentace bude poskytnuta ve dnech 1.-6.10. 2003 od 9.00 do
13.00 hodin místního času a dále dle dohody na Stavební správě Olomouc,
Nerudova 1, 772 58 Olomouc, místnost č. 170 ve II. poschodí. Za zadávací
dokumentaci uhradí uchazeč 94.500,- Kč (částka je včetně 5% DPH).
Poplatek složí na účet zadavatele číslo 81303-811/0100, var. symbol
3273434101, u Komerční banky a.s. Olomouc. Doklad o úhradě na účet
předloží uchazeč při přebírání zadávací dokumentace.
12. Požadavek na poskytnutí jistoty:
Zadavatel vyžaduje poskytnutí jistoty ve výši 8 000 000,-- Kč (slovy osm
miliónů korun českých), a to bankovní zárukou nebo složením peněžní
částky na účet číslo 81303-811/0100, var. symbol 3273434101, u Komerční
banky a.s. Olomouc. Peněžní částka musí být uchazečem složena tak, aby
byla připsána na účet zadavatele nejpozději v den předcházející dni
otevírání obálek s nabídkami. Jistota musí být poskytnuta před zahájením
otevírání obálek s nabídkami. Originál dokladu o složení jistoty doloží
uchazeč v obálce s nabídkou nebo ho předloží zadavateli nejpozději do
konce soutěžní lhůty. Zahraniční uchazeč je povinen doložit úředně
ověřený překlad dokladu o složení jistoty do českého jazyka. Platnost
bankovní záruky musí být zajištěna po dobu zadávací lhůty.
13. Další podmínky:
a) Zadavatel bude ve smlouvě o dílo požadovat složení kauce na
zhotovení díla, a to ve výši 5 % nabídkové ceny vybraného uchazeče.
b) Uchazeči jsou povinni dodržet soulad návrhu postupu výstavby s
možnostmi zadavatele v poskytování výluk, dále jsou povinni
respektovat roční objem prací určený zadavatelem.
c) Zadavatel nepřipouští variantní řešení.
d) Nedodržení podmínek požadovaných v zadávací dokumentaci nebo
předložení nabídky, která nebude plně odpovídat podmínkám soutěže,
jsou rizikem uchazeče a budou důvodem k odmítnutí nabídky.
e) Zadavatel si vyhrazuje právo na doplnění soutěžních podmínek a
zadávací dokumentace a na zrušení soutěže i bez udání důvodu.
f) Zadavatel si vyhrazuje právo odmítnout všechny nabídky, pokud mu
žádná z nich nebude vyhovovat.
g) Uchazeč nemá nárok na úhradu nákladů spojených s účastí v soutěži.
h) Zadavatel podmiňuje uzavření Smlouvy o dílo s vítězným uchazečem
právem kontroly Správou železniční dopravní cesty, státní
organizace, a Státním fondem dopravní infrastruktury (efektivní
využívání fondu) po celou dobu realizace zakázky. Pokud nebude
podmínka uchazečem akceptována, nebude jeho nabídka přijata.
V Praze dne 23. 9. 2003
Náměstek GŘ ČD pro dopravní cestu
Ing. Vlastimil Nešetřil
180182-39/03