VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; ČEZ, a. s.
D-0, 8
ČEZ, a. s.
Sídlo: Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4
IČO: 45274649
zapsán v obchodním rejstříku vedeném
Městským soudem v Praze oddíl B, vložka 1581
zastoupen
výkonným ředitelem pro finance a správu
Ing. Davidem Svojitkou
a
výkonným ředitelem pro strategický rozvoj
Ing. Petrem Vobořilem
vyhlašuje
podle § 4 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen «zákon»)
OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ
(dále jen «OVS»)
«Poradce pro akvizici - Slovenské elektrárne, a. s.»
PODMÍNKY SOUTĚŽE
1. Vymezení předmětu veřejné zakázky
Předmětem veřejné zakázky je zastupování společnosti ČEZ, a. s.:
1.1. Obligatorní plnění:
1.1.1. při účasti ve výběrovém řízení na nákup podílu ve společnosti
Slovenské elektrárne, a. s.,
1.1.2. při účasti v procesu due diligence,
1.1.3. realizace schváleného postupu v rozsahu dle potřeby zadavatele
(tj. v rozsahu obvyklém pro konkrétní typ transakce),
1.1.4. při veškerých činnostech souvisících a navazujících na činnosti dle
čl. 1.1.1. - 1.1.3. dle platné právní úpravy, případně obchodních
zvyklostí tak, aby veřejná zakázka mohla být splněna.
1.2. Rozšířené plnění (nepravidelné plnění na základě konkrétních
požadavků zadavatele):
1.2.1. posouzení struktury majetkových účastí zadavatele z pohledu
optimálního rozložení a využití majetkových podílů v dceřiných
společnostech a dcerách těchto dcer,
1.2.2. návrh vhodného a reálného postupu při realizaci jednotlivých záměrů
akviziční politiky zadavatele,
1.2.3. realizace přijatých záměrů akviziční politiky.
1.3. Uchazeč je povinen u každého z bodů 1.1., 1.2. navrhnout konkrétní
rozsah a věcnou náplň, popřípadě způsob zajištění veřejné zakázky.
1.4. Vybraný uchazeč bude povinen přizpůsobit se v konkrétním plnění
veřejné zakázky strategii zadavatele a legislativním změnám,
případně konkrétním potřebám zadavatele (v rozsahu zadání veřejné
zakázky a zadávací dokumentace).
1.5. Veškeré právní vztahy souvisící s touto veřejnou zakázkou se
řídí českým právem, případně právem cizího státu, bude-li akviziční
činnost na jeho území vykonávána.
2. Doba, místo a způsob plnění veřejné zakázky
2.1. Smlouva o splnění veřejné zakázky bude uzavřena na dobu určitou
s platností a účinností od okamžiku podpisu smlouvy.
2.2. Smlouva se zrušuje:
a) třicátým dnem poté, co dojde k převodu akcií SE ve prospěch
zadavatele, nebo
b) třicátým dnem poté, co bude nepochybné, že převod akcií SE v době
přiměřené vzhledem k povaze této transakci objektivně nenastane,
anebo
c) dne 31. 12. 2006,
a to podle toho, která alternativa nastane později.
2.3. Místem plnění je ČR a dále území státu, kde bude akviziční činnost
vykonávána.
2.4. Veřejná zakázka dle odst. 1.1. je splněna, jestliže dojde k
převodu akciového podílu v SE na zadavatele. Nedojde-li ke splnění
veřejné zakázky, vzniká vybranému uchazeči pouze nárok na náhradu
důvodně vynaložených a prokázaných nákladů. Náhrada nákladů však
nepřekročí 70 % ceny.
2.5. Veřejná zakázka dle odst. 1.2. je splněna provedením prací ve sjednaném
rozsahu.
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů
3.1. Uchazeč je povinen v nabídce prokázat kvalifikační předpoklady
podle § 2b zákona způsobem podle § 2c zákona. Kvalifikační
předpoklad podle § 2b, odst. 1/, písm. a) uchazeč prokáže výpisem z
obchodního rejstříku a výpisem z neveřejné části živnostenského
zákona, přičemž výpis nesmí být v obou případech starší 90 dnů.
Z těchto výpisů musí být zřejmé oprávnění k provádění předmětu veřejné
zakázky. Kvalifikační předpoklad podle § 2b odst. 1 písm. g) zákona
prokáže uchazeč formou čestného prohlášení.
3.2. V případě, že nabídku předkládá více osob společně, je každá z
těchto osob povinna prokázat kvalifikační předpoklady podle § 2b, 2c,
případně dalších ustanovení, a to v rozsahu, ve kterém se bude podílet
na plnění předmětu veřejné zakázky. Tento rozsah musí být z nabídky
jednoznačně patrný.
3.3. Podmínky uvedené v § 2b odst. 1 písm. d) a e) zákona se vztahují
též na odpovědného zástupce uchazeče ustanoveného podle § 11/ z. č.
455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, v platném znění
(živnostenský zákon). Tyto předpoklady je odpovědný zástupce
uchazeče povinen prokázat formou čestného prohlášení. Není-li třeba
odpovědného zástupce, je uchazeč povinen sdělit tuto skutečnost
formou čestného prohlášení.
3.4. U nabídky předpokládající splnění zakázky s pomocí jiných osob
prokazuje splnění kvalifikačních předpokladů uchazeč, který nabídku
podává, pokud se jeho oprávnění k podnikání vztahuje na celý rozsah
veřejné zakázky. Jinak prokazují splnění kvalifikačního předpokladu
podle § 2b odst. 1 písm. a) zákona dle čl. 3.1. vyhlášení OVS také
tyto jiné osoby.
3.5. Požadované doklady (s výjimkou dokladů dle § 2b, odst. 1/, písm.
d), f) zákona) nesmějí být starší než 90 kalendářních dnů před datem
odevzdání nabídky.
3.6. Veškeré listiny musí být podepsány uchazečem nebo zmocněncem;
je-li uchazeč právnickou osobou, pak jeho statutárním orgánem v
souladu se zápisem v obchodním rejstříku nebo zmocněncem.
4. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky
4.1. Uchazeč je povinen určit kontaktní osobu pro stálou komunikaci
se zadavatelem v rámci této OVS.
4.2. Uchazeč je povinen uvést v nabídce portfolio nejméně 6 klientů,
se kterými aktuálně spolupracuje anebo se kterými spolupracoval na
srovnatelných zakázkách v průběhu posledních 48 měsíců před
vyhlášením této OVS.
4.3. Uchazeč je povinen doložit dostatečné personální zabezpečení
plnění veřejné zakázky příslušnými odbornými profesemi v pracovním
týmu. Smlouva zakládající právní vztah (pracovní či jiný) s těmito
odborníky musí být vždy písemná. Existence tohoto právního vztahu se
dokládá těmito smlouvami nebo čestným prohlášením o existenci tohoto
smluvního vztahu.
4.4. Uchazeč je povinen v nabídce prezentovat jednotlivé odborníky,
kteří se budou podílet na splnění veřejné zakázky.
V pracovním týmu musí být zařazeni:
a) alespoň dva členové, kteří mají minimálně 4 roky pracovních
zkušeností v oblasti akvizičních procesů,
b) alespoň dva členové, kteří mají pracovní zkušenosti s akvizicemi v
oblasti energetiky.
Tyto skutečnosti je uchazeč povinen doložit formou čestného prohlášení.
4.5. Uchazeč je povinen doložit svou účast minimálně na dvou
akvizičních projektech v oblasti energetiky. Charakteristiku účastí
je třeba stručně písemně popsat.
4.6. Uchazeč je povinen doložit formou čestného prohlášení, že jeho roční
obrat v letech 2000 - 2002 činí nejméně 2 miliardy Kč. U uchazečů
s multinárodním charakterem lze započítat celkový obrat v celosvětovém
měřítku.
4.7. Uchazeč je povinen v nabídce prohlásit, že akceptuje návrh smlouvy,
který je součástí dokumentace.
4.8. Uchazeč jedná v rámci OVS sám (je-li právnickou osobou, pak
prostřednictvím statutárního orgánu), nebo prostřednictvím zmocněnce
na základě písemného zmocnění s přesně vymezeným rozsahem zastupování.
4.9. Jednání v rámci OVS musí být v českém jazyce. Překlad cizojazyčných
jednání nebo listiny do češtiny je uchazeč povinen zajistit pouze
prostřednictvím úředních překladů a tlumočení.
5. Způsob hodnocení nabídek
5.1. Nabídky budou hodnoceny dle ekonomické vhodnosti v souladu s následujícími
kritérii seřazenými v sestupném pořadí podle stupně významu, který jim
zadavatel přisuzuje:
A. Popis přístupu k zajištění veřejné zakázky dle 1.1., 1.2 vyhlášení OVS
- váha: 60 %
B. Kritérium ceny za plnění předmětu veřejné zakázky dle 1.1.
- váha: 30 %
C. Kritérium ceny za 1 hodinu práce uchazeče při plnění veř. zakázky
dle 1.2.
- váha: 10 %
5.2. Nabídky budou hodnoceny váženým bodovým systémem. Rozsah
bodovací stupnice vymezuje zadavatel od 1 do 100 bodů. Vyšší počet
bodů představuje lepší hodnocení. Každý člen komise pro posouzení a
hodnocení nabídek ohodnotí každou nabídku podle jednotlivých
kritérií samostatně, a to tak, že nabídce přidělí ke každému
kritériu příslušný počet bodů a počet bodů pak převede podle váhy
příslušného kritéria. Bodové hodnoty přepočtené podle procentní váhy
budou u každé nabídky sečteny do celkového hodnocení nabídky.
Vyhodnocení bude provedeno v tabulce, kde pro každou nabídku a každé
kritérium budou uvedeny přepočtené bodové hodnoty od všech
hodnotitelů - členů komise. Více bodů znamená lepší pořadí nabídky.
Výsledné pořadí bude stanoveno podle celkového hodnocení nabídky.
5.3. Zadavatel si vyhrazuje právo nekonkrétní nebo nejednoznačnou nabídku
hodnotit nulovým počtem bodů.
6. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny
6.1. Uchazeči jsou povinni stanovit nabídkovou cenu podle 5.1.B jako
cenu za splnění celé obligatorní části veřejné zakázky. Nabídková
cena bude stanovena jako cena pevná, maximální a nepřekročitelná.
Cenu je možno zvýšit dohodou nejvýše o 20 %, vznikne-li nezbytná
potřeba víceprací bezprostředně souvisících nebo navazujících na
předmět veřejné zakázky a nebylo-li možno tuto potřebu objektivně
předpokládat v době podání nabídky. Cena v sobě zahrnuje veškeré
náklady uchazeče.
6.2. Uchazeči jsou povinni stanovit nabídkovou cenu podle 5.1.C jako
nejvyšší jednotnou průměrnou cenu za jednu hodinu práce uchazeče při
plnění rozšířené části veřejné zakázky, kterou bude mít uchazeč
právo fakturovat za plnění veřejné zakázky.
6.3. Nabídková cena bude uvedena v Kč bez DPH.
6.4. Nabídková cena bude předložena odděleně v samostatné obálce s označením
«OBCHODNÍ VEŘEJNÁ SOUTĚŽ - AKVIZIČNÍ PORADCE SE - NABÍDKOVÁ CENA» pouze
s originálem nabídky. Tato obálka bude uzavřena a na uzávěru opatřena
podpisem oprávněné osoby (viz čl. 4.8 vyhlášení).
7. Využití odborníků v OVS
7.1. Zadavatel si vyhrazuje právo přizvat odborníky, kteří v rámci této
obchodní veřejné soutěže vypracují podpůrná stanoviska a zprávy.
8. Soutěžní lhůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami
8.1. Soutěžní lhůta, ve které lze podávat nabídky, počíná běžet dnem
vyhlášení soutěže v Obchodním věstníku a končí dnem a hodinou
otevírání obálek s nabídkami.
8.2. Otevírání obálek s nabídkami se uskuteční v konferenčním sále v
6. nadzemním podlaží budovy sídla zadavatele Duhová 2/1444,
140 53 Praha 4 dne 30. 10. 2003 ve 13.00 hodin.
9. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze podat nabídky osobně
9.1. Uchazeči mohou své nabídky podat v průběhu soutěžní lhůty:
a) osobně v pracovní dny v době od 8.00 hodin do 15.00 hodin a v den
otevírání obálek pouze v době od 8.00 hodin do 13.00 hodin, vždy do
podatelny v budově sídla zadavatele - ČEZ, a. s., Duhová 2/1444,
140 53 Praha 4;
b) kurýrní službou nebo doporučeně poštou na adresu: ČEZ, a. s.,
podatelna, Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4.
Nabídky musí být zadavateli doručeny nejpozději dne 30. 10. 2003 do
13.00 hodin místního času.
9.2. Nabídku je uchazeč povinen doručit v zalepené obálce (krabici,
jiném obalu - dále jen obálka) opatřené na uzávěru razítkem a
podpisem uchazeče. Jedna strana obálky bude zřetelně označena
nápisem «NEOTEVÍRAT - OBCHODNÍ VEŘEJNÁ SOUTĚŽ - AKVIZIČNÍ PORADCE SE».
9.3. Obálka bude dále obsahovat jméno nebo obchodní firmu uchazeče a adresu
zadavatele.
10. Zadávací lhůta
10.1. Zadávací lhůtou se rozumí doba, po kterou jsou uchazeči svými nabídkami
vázáni. Tato lhůta se stanoví na 21 kalendářních dnů a její běh počíná
dnem otevírání obálek s nabídkami.
11. Název, sídlo, telefon, fax, kontaktní osoba zadavatele
11.1. ČEZ, a. s.
Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4
Telefon: 271 131 111
11.2. Kontaktní osoba zadavatele: JUDr. Hana Zvalová
Telefon: 271 132 687
Fax: 271 132 032
E-mail: zvaloh1.hsp@mail.cez.cz
11.3. Dotazy týkající se případného vysvětlení nebo upřesnění textu
vyhlášení OVS mohou být doručeny kontaktní osobě nejpozději do sedmi
dnů před uplynutím soutěžní lhůty. Dotaz musí být učiněn písemně,
faxem nebo elektronickou poštou. Zadavatel je povinen elektronicky
odpovědět do 2 pracovních dnů s tím, že s dotazem a odpovědí budou
prostřednictvím e-mailu seznámeni všichni zájemci. Po uplynutí lhůty
k dotazům je zadavatel povinen seznámit všechny tazatele písemnou
formou se všemi dotazy a odpověďmi.
12. Zadávací dokumentace
12.1. Zadávací dokumentace je souhrn údajů a informací nezbytných pro
zpracování nabídky.
12.2. Zadávací dokumentace bude obsahovat:
- podrobnou specifikaci předmětu veřejné zakázky,
- návrh smlouvy.
13. Adresa a doba, v níž je možno vyžádat si zadávací dokumentaci
13.1. Zadávací dokumentaci si lze vyzvednout ve dnech 30. 9 - 2. 10. 2003
v době od 10.00 hodin do 16.00 hodin na kontaktní adrese zadavatele
u kontaktní osoby.
13.2. Zájemce o zadávací dokumentaci je povinen pověřené osobě
zadavatele předat písemné prohlášení, podepsané osobou oprávněnou
jednat za zájemce, o tom, že si zadávací dokumentaci vyžaduje
výlučně pro účel této obchodní veřejné soutěže. K tomuto prohlášení
bude přiložena fotokopie oprávnění k podnikání zájemce (výpis z
obchodního nebo živnostenského rejstříku).
14. Požadavek na poskytnutí jistoty
14.1. K zajištění splnění povinností uchazeče vyplývajících z účasti
v obchodní veřejné soutěži vyžaduje zadavatel v souladu s § 23
zákona poskytnutí jistoty ve výši 1.000.000,00 Kč (slovy jeden
milion korun českých). Jistota může být uchazečem poskytnuta jednou
z forem stanovených v § 24 zákona.
14.2. Účet zadavatele pro poskytnutí jistoty ve formě složení
peněžité částky je veden u Komerční banky a. s., Václavské nám. 42,
114 07 Praha 1, č. účtu: 275868000227/0100. Pro jednoznačnou
specifikaci musí být uveden variabilní symbol 35202 a jako
specifický symbol uvede uchazeč své IČ. Peněžitá částka odpovídající
výši jistoty musí být připsána na účet zadavatele nejpozději v den
předcházející dni otevírání obálek.
14.3. Složení jistoty prokáže uchazeč příslušným potvrzením, které je
nedílnou součástí nabídky. Při poskytnutí jistoty formou bankovní
záruky nesmí být její platnost kratší než zadávací lhůta prodloužená
o devadesát kalendářních dnů. Originál listiny o bankovní záruce
musí být do nabídky vložen odnímatelným způsobem.
15. Další podmínky soutěže
15.1. Zadavatel nepřipouští variantní řešení.
15.2. Výběrem nejvhodnější nabídky nevzniká právní vztah.
15.3. Vybraný uchazeč není oprávněn postoupit zakázku třetí osobě.
15.4. Uchazeči nemají nárok na náhradu nákladů spojených s OVS, a to
ani v případě, že zadavatel OVS zruší nebo odmítne všechny nabídky.
16. Požadavky na formální úpravu, strukturu a obsah nabídky
16.1. Nabídka musí být zpracována v českém jazyce (předložené cizojazyčné
listiny musí být doplněny úředním překladem do českého jazyka).
16.2. Uchazeč předkládá nabídku v sedmi číslovaných vyhotoveních.
Originál nabídky, který bude obsahovat originální dokumenty nebo
jejich ověřené kopie, bude označen «Výtisk č. 1 - originál».
16.3. Řazení dokumentů v jednotlivých vyhotoveních písemné nabídky
bude provedeno takto:
1. uvedení názvu veřejné zakázky, datum, razítko a podpis osob
oprávněných jednat za uchazeče,
2. obsah složky s uvedením jednotlivých částí a příloh nabídky,
3. základní údaje o uchazeči, tj. jméno či obchodní firma, právní
forma, sídlo, IČ, DIČ, bankovní spojení, e-mailové, telefonní a
faxové spojení, statutární orgán, určená kontaktní osoba,
4. doklad o oprávnění k podnikání - výpis z neveřejné části
živnostenského rejstříku, výpis z obchodního rejstříku, je-li zde
uchazeč zapsán, jiné doklady podle povahy podnikání,
5. čestná prohlášení o splnění kvalifikačních předpokladů podle čl. 3
vyhlášení OVS, ostatní listiny prokazující kvalifikační předpoklady,
6. doklady prokazující další předpoklady dle čl. 4 vyhlášení OVS
7. doklad o složení jistoty,
8. popis způsobu zajištění veřejné zakázky dle struktury čl. 1.1, 1.2
16.4. Jednotlivé listy nabídky musí být spojeny nerozebíratelným způsobem.
Všechny listy musí být v každém vyhotovení nabídky očíslovány
nepřerušovanou číselnou řadou.
17. Práva zadavatele
Zadavatel si vyhrazuje tato práva:
a) změnit podmínky soutěže,
b) zrušit zadání veřejné zakázky do doby vydání rozhodnutí o výběru
nejvhodnější nabídky,
c) odmítnout všechny podané nabídky,
d) nevybrat žádnou z podaných nabídek,
e) nevracet uchazečům podané nabídky, neboť okamžikem převzetí se nabídka
uchazeče stává vlastnictvím zadavatele.
V Praze dne 3. 9. 2003
Ing. David Svojitka Ing. Petr Vobořil
Výkonný ředitel pro finance a správu Výkonný ředitel pro strategický rozvoj
179893-38/03