Portál veřejné správy

Zápis 179893-38/03

Obchodní jménoČEZ, a. s.
RubrikaVeřejná soutěž
IČO45274649
SídloDuhová 2/1444, 140 53 Praha 4
Publikováno24. 09. 2003
Značka OV179893-38/03
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; ČEZ, a. s. D-0, 8 ČEZ, a. s. Sídlo: Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4 IČO: 45274649 zapsán v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl B, vložka 1581 zastoupen výkonným ředitelem pro finance a správu Ing. Davidem Svojitkou a výkonným ředitelem pro strategický rozvoj Ing. Petrem Vobořilem vyhlašuje podle § 4 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen «zákon») OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ (dále jen «OVS») «Poradce pro akvizici - Slovenské elektrárne, a. s.» PODMÍNKY SOUTĚŽE 1. Vymezení předmětu veřejné zakázky Předmětem veřejné zakázky je zastupování společnosti ČEZ, a. s.: 1.1. Obligatorní plnění: 1.1.1. při účasti ve výběrovém řízení na nákup podílu ve společnosti Slovenské elektrárne, a. s., 1.1.2. při účasti v procesu due diligence, 1.1.3. realizace schváleného postupu v rozsahu dle potřeby zadavatele (tj. v rozsahu obvyklém pro konkrétní typ transakce), 1.1.4. při veškerých činnostech souvisících a navazujících na činnosti dle čl. 1.1.1. - 1.1.3. dle platné právní úpravy, případně obchodních zvyklostí tak, aby veřejná zakázka mohla být splněna. 1.2. Rozšířené plnění (nepravidelné plnění na základě konkrétních požadavků zadavatele): 1.2.1. posouzení struktury majetkových účastí zadavatele z pohledu optimálního rozložení a využití majetkových podílů v dceřiných společnostech a dcerách těchto dcer, 1.2.2. návrh vhodného a reálného postupu při realizaci jednotlivých záměrů akviziční politiky zadavatele, 1.2.3. realizace přijatých záměrů akviziční politiky. 1.3. Uchazeč je povinen u každého z bodů 1.1., 1.2. navrhnout konkrétní rozsah a věcnou náplň, popřípadě způsob zajištění veřejné zakázky. 1.4. Vybraný uchazeč bude povinen přizpůsobit se v konkrétním plnění veřejné zakázky strategii zadavatele a legislativním změnám, případně konkrétním potřebám zadavatele (v rozsahu zadání veřejné zakázky a zadávací dokumentace). 1.5. Veškeré právní vztahy souvisící s touto veřejnou zakázkou se řídí českým právem, případně právem cizího státu, bude-li akviziční činnost na jeho území vykonávána. 2. Doba, místo a způsob plnění veřejné zakázky 2.1. Smlouva o splnění veřejné zakázky bude uzavřena na dobu určitou s platností a účinností od okamžiku podpisu smlouvy. 2.2. Smlouva se zrušuje: a) třicátým dnem poté, co dojde k převodu akcií SE ve prospěch zadavatele, nebo b) třicátým dnem poté, co bude nepochybné, že převod akcií SE v době přiměřené vzhledem k povaze této transakci objektivně nenastane, anebo c) dne 31. 12. 2006, a to podle toho, která alternativa nastane později. 2.3. Místem plnění je ČR a dále území státu, kde bude akviziční činnost vykonávána. 2.4. Veřejná zakázka dle odst. 1.1. je splněna, jestliže dojde k převodu akciového podílu v SE na zadavatele. Nedojde-li ke splnění veřejné zakázky, vzniká vybranému uchazeči pouze nárok na náhradu důvodně vynaložených a prokázaných nákladů. Náhrada nákladů však nepřekročí 70 % ceny. 2.5. Veřejná zakázka dle odst. 1.2. je splněna provedením prací ve sjednaném rozsahu. 3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů 3.1. Uchazeč je povinen v nabídce prokázat kvalifikační předpoklady podle § 2b zákona způsobem podle § 2c zákona. Kvalifikační předpoklad podle § 2b, odst. 1/, písm. a) uchazeč prokáže výpisem z obchodního rejstříku a výpisem z neveřejné části živnostenského zákona, přičemž výpis nesmí být v obou případech starší 90 dnů. Z těchto výpisů musí být zřejmé oprávnění k provádění předmětu veřejné zakázky. Kvalifikační předpoklad podle § 2b odst. 1 písm. g) zákona prokáže uchazeč formou čestného prohlášení. 3.2. V případě, že nabídku předkládá více osob společně, je každá z těchto osob povinna prokázat kvalifikační předpoklady podle § 2b, 2c, případně dalších ustanovení, a to v rozsahu, ve kterém se bude podílet na plnění předmětu veřejné zakázky. Tento rozsah musí být z nabídky jednoznačně patrný. 3.3. Podmínky uvedené v § 2b odst. 1 písm. d) a e) zákona se vztahují též na odpovědného zástupce uchazeče ustanoveného podle § 11/ z. č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, v platném znění (živnostenský zákon). Tyto předpoklady je odpovědný zástupce uchazeče povinen prokázat formou čestného prohlášení. Není-li třeba odpovědného zástupce, je uchazeč povinen sdělit tuto skutečnost formou čestného prohlášení. 3.4. U nabídky předpokládající splnění zakázky s pomocí jiných osob prokazuje splnění kvalifikačních předpokladů uchazeč, který nabídku podává, pokud se jeho oprávnění k podnikání vztahuje na celý rozsah veřejné zakázky. Jinak prokazují splnění kvalifikačního předpokladu podle § 2b odst. 1 písm. a) zákona dle čl. 3.1. vyhlášení OVS také tyto jiné osoby. 3.5. Požadované doklady (s výjimkou dokladů dle § 2b, odst. 1/, písm. d), f) zákona) nesmějí být starší než 90 kalendářních dnů před datem odevzdání nabídky. 3.6. Veškeré listiny musí být podepsány uchazečem nebo zmocněncem; je-li uchazeč právnickou osobou, pak jeho statutárním orgánem v souladu se zápisem v obchodním rejstříku nebo zmocněncem. 4. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky 4.1. Uchazeč je povinen určit kontaktní osobu pro stálou komunikaci se zadavatelem v rámci této OVS. 4.2. Uchazeč je povinen uvést v nabídce portfolio nejméně 6 klientů, se kterými aktuálně spolupracuje anebo se kterými spolupracoval na srovnatelných zakázkách v průběhu posledních 48 měsíců před vyhlášením této OVS. 4.3. Uchazeč je povinen doložit dostatečné personální zabezpečení plnění veřejné zakázky příslušnými odbornými profesemi v pracovním týmu. Smlouva zakládající právní vztah (pracovní či jiný) s těmito odborníky musí být vždy písemná. Existence tohoto právního vztahu se dokládá těmito smlouvami nebo čestným prohlášením o existenci tohoto smluvního vztahu. 4.4. Uchazeč je povinen v nabídce prezentovat jednotlivé odborníky, kteří se budou podílet na splnění veřejné zakázky. V pracovním týmu musí být zařazeni: a) alespoň dva členové, kteří mají minimálně 4 roky pracovních zkušeností v oblasti akvizičních procesů, b) alespoň dva členové, kteří mají pracovní zkušenosti s akvizicemi v oblasti energetiky. Tyto skutečnosti je uchazeč povinen doložit formou čestného prohlášení. 4.5. Uchazeč je povinen doložit svou účast minimálně na dvou akvizičních projektech v oblasti energetiky. Charakteristiku účastí je třeba stručně písemně popsat. 4.6. Uchazeč je povinen doložit formou čestného prohlášení, že jeho roční obrat v letech 2000 - 2002 činí nejméně 2 miliardy Kč. U uchazečů s multinárodním charakterem lze započítat celkový obrat v celosvětovém měřítku. 4.7. Uchazeč je povinen v nabídce prohlásit, že akceptuje návrh smlouvy, který je součástí dokumentace. 4.8. Uchazeč jedná v rámci OVS sám (je-li právnickou osobou, pak prostřednictvím statutárního orgánu), nebo prostřednictvím zmocněnce na základě písemného zmocnění s přesně vymezeným rozsahem zastupování. 4.9. Jednání v rámci OVS musí být v českém jazyce. Překlad cizojazyčných jednání nebo listiny do češtiny je uchazeč povinen zajistit pouze prostřednictvím úředních překladů a tlumočení. 5. Způsob hodnocení nabídek 5.1. Nabídky budou hodnoceny dle ekonomické vhodnosti v souladu s následujícími kritérii seřazenými v sestupném pořadí podle stupně významu, který jim zadavatel přisuzuje: A. Popis přístupu k zajištění veřejné zakázky dle 1.1., 1.2 vyhlášení OVS - váha: 60 % B. Kritérium ceny za plnění předmětu veřejné zakázky dle 1.1. - váha: 30 % C. Kritérium ceny za 1 hodinu práce uchazeče při plnění veř. zakázky dle 1.2. - váha: 10 % 5.2. Nabídky budou hodnoceny váženým bodovým systémem. Rozsah bodovací stupnice vymezuje zadavatel od 1 do 100 bodů. Vyšší počet bodů představuje lepší hodnocení. Každý člen komise pro posouzení a hodnocení nabídek ohodnotí každou nabídku podle jednotlivých kritérií samostatně, a to tak, že nabídce přidělí ke každému kritériu příslušný počet bodů a počet bodů pak převede podle váhy příslušného kritéria. Bodové hodnoty přepočtené podle procentní váhy budou u každé nabídky sečteny do celkového hodnocení nabídky. Vyhodnocení bude provedeno v tabulce, kde pro každou nabídku a každé kritérium budou uvedeny přepočtené bodové hodnoty od všech hodnotitelů - členů komise. Více bodů znamená lepší pořadí nabídky. Výsledné pořadí bude stanoveno podle celkového hodnocení nabídky. 5.3. Zadavatel si vyhrazuje právo nekonkrétní nebo nejednoznačnou nabídku hodnotit nulovým počtem bodů. 6. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny 6.1. Uchazeči jsou povinni stanovit nabídkovou cenu podle 5.1.B jako cenu za splnění celé obligatorní části veřejné zakázky. Nabídková cena bude stanovena jako cena pevná, maximální a nepřekročitelná. Cenu je možno zvýšit dohodou nejvýše o 20 %, vznikne-li nezbytná potřeba víceprací bezprostředně souvisících nebo navazujících na předmět veřejné zakázky a nebylo-li možno tuto potřebu objektivně předpokládat v době podání nabídky. Cena v sobě zahrnuje veškeré náklady uchazeče. 6.2. Uchazeči jsou povinni stanovit nabídkovou cenu podle 5.1.C jako nejvyšší jednotnou průměrnou cenu za jednu hodinu práce uchazeče při plnění rozšířené části veřejné zakázky, kterou bude mít uchazeč právo fakturovat za plnění veřejné zakázky. 6.3. Nabídková cena bude uvedena v Kč bez DPH. 6.4. Nabídková cena bude předložena odděleně v samostatné obálce s označením «OBCHODNÍ VEŘEJNÁ SOUTĚŽ - AKVIZIČNÍ PORADCE SE - NABÍDKOVÁ CENA» pouze s originálem nabídky. Tato obálka bude uzavřena a na uzávěru opatřena podpisem oprávněné osoby (viz čl. 4.8 vyhlášení). 7. Využití odborníků v OVS 7.1. Zadavatel si vyhrazuje právo přizvat odborníky, kteří v rámci této obchodní veřejné soutěže vypracují podpůrná stanoviska a zprávy. 8. Soutěžní lhůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami 8.1. Soutěžní lhůta, ve které lze podávat nabídky, počíná běžet dnem vyhlášení soutěže v Obchodním věstníku a končí dnem a hodinou otevírání obálek s nabídkami. 8.2. Otevírání obálek s nabídkami se uskuteční v konferenčním sále v 6. nadzemním podlaží budovy sídla zadavatele Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4 dne 30. 10. 2003 ve 13.00 hodin. 9. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze podat nabídky osobně 9.1. Uchazeči mohou své nabídky podat v průběhu soutěžní lhůty: a) osobně v pracovní dny v době od 8.00 hodin do 15.00 hodin a v den otevírání obálek pouze v době od 8.00 hodin do 13.00 hodin, vždy do podatelny v budově sídla zadavatele - ČEZ, a. s., Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4; b) kurýrní službou nebo doporučeně poštou na adresu: ČEZ, a. s., podatelna, Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4. Nabídky musí být zadavateli doručeny nejpozději dne 30. 10. 2003 do 13.00 hodin místního času. 9.2. Nabídku je uchazeč povinen doručit v zalepené obálce (krabici, jiném obalu - dále jen obálka) opatřené na uzávěru razítkem a podpisem uchazeče. Jedna strana obálky bude zřetelně označena nápisem «NEOTEVÍRAT - OBCHODNÍ VEŘEJNÁ SOUTĚŽ - AKVIZIČNÍ PORADCE SE». 9.3. Obálka bude dále obsahovat jméno nebo obchodní firmu uchazeče a adresu zadavatele. 10. Zadávací lhůta 10.1. Zadávací lhůtou se rozumí doba, po kterou jsou uchazeči svými nabídkami vázáni. Tato lhůta se stanoví na 21 kalendářních dnů a její běh počíná dnem otevírání obálek s nabídkami. 11. Název, sídlo, telefon, fax, kontaktní osoba zadavatele 11.1. ČEZ, a. s. Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4 Telefon: 271 131 111 11.2. Kontaktní osoba zadavatele: JUDr. Hana Zvalová Telefon: 271 132 687 Fax: 271 132 032 E-mail: zvaloh1.hsp@mail.cez.cz 11.3. Dotazy týkající se případného vysvětlení nebo upřesnění textu vyhlášení OVS mohou být doručeny kontaktní osobě nejpozději do sedmi dnů před uplynutím soutěžní lhůty. Dotaz musí být učiněn písemně, faxem nebo elektronickou poštou. Zadavatel je povinen elektronicky odpovědět do 2 pracovních dnů s tím, že s dotazem a odpovědí budou prostřednictvím e-mailu seznámeni všichni zájemci. Po uplynutí lhůty k dotazům je zadavatel povinen seznámit všechny tazatele písemnou formou se všemi dotazy a odpověďmi. 12. Zadávací dokumentace 12.1. Zadávací dokumentace je souhrn údajů a informací nezbytných pro zpracování nabídky. 12.2. Zadávací dokumentace bude obsahovat: - podrobnou specifikaci předmětu veřejné zakázky, - návrh smlouvy. 13. Adresa a doba, v níž je možno vyžádat si zadávací dokumentaci 13.1. Zadávací dokumentaci si lze vyzvednout ve dnech 30. 9 - 2. 10. 2003 v době od 10.00 hodin do 16.00 hodin na kontaktní adrese zadavatele u kontaktní osoby. 13.2. Zájemce o zadávací dokumentaci je povinen pověřené osobě zadavatele předat písemné prohlášení, podepsané osobou oprávněnou jednat za zájemce, o tom, že si zadávací dokumentaci vyžaduje výlučně pro účel této obchodní veřejné soutěže. K tomuto prohlášení bude přiložena fotokopie oprávnění k podnikání zájemce (výpis z obchodního nebo živnostenského rejstříku). 14. Požadavek na poskytnutí jistoty 14.1. K zajištění splnění povinností uchazeče vyplývajících z účasti v obchodní veřejné soutěži vyžaduje zadavatel v souladu s § 23 zákona poskytnutí jistoty ve výši 1.000.000,00 Kč (slovy jeden milion korun českých). Jistota může být uchazečem poskytnuta jednou z forem stanovených v § 24 zákona. 14.2. Účet zadavatele pro poskytnutí jistoty ve formě složení peněžité částky je veden u Komerční banky a. s., Václavské nám. 42, 114 07 Praha 1, č. účtu: 275868000227/0100. Pro jednoznačnou specifikaci musí být uveden variabilní symbol 35202 a jako specifický symbol uvede uchazeč své IČ. Peněžitá částka odpovídající výši jistoty musí být připsána na účet zadavatele nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek. 14.3. Složení jistoty prokáže uchazeč příslušným potvrzením, které je nedílnou součástí nabídky. Při poskytnutí jistoty formou bankovní záruky nesmí být její platnost kratší než zadávací lhůta prodloužená o devadesát kalendářních dnů. Originál listiny o bankovní záruce musí být do nabídky vložen odnímatelným způsobem. 15. Další podmínky soutěže 15.1. Zadavatel nepřipouští variantní řešení. 15.2. Výběrem nejvhodnější nabídky nevzniká právní vztah. 15.3. Vybraný uchazeč není oprávněn postoupit zakázku třetí osobě. 15.4. Uchazeči nemají nárok na náhradu nákladů spojených s OVS, a to ani v případě, že zadavatel OVS zruší nebo odmítne všechny nabídky. 16. Požadavky na formální úpravu, strukturu a obsah nabídky 16.1. Nabídka musí být zpracována v českém jazyce (předložené cizojazyčné listiny musí být doplněny úředním překladem do českého jazyka). 16.2. Uchazeč předkládá nabídku v sedmi číslovaných vyhotoveních. Originál nabídky, který bude obsahovat originální dokumenty nebo jejich ověřené kopie, bude označen «Výtisk č. 1 - originál». 16.3. Řazení dokumentů v jednotlivých vyhotoveních písemné nabídky bude provedeno takto: 1. uvedení názvu veřejné zakázky, datum, razítko a podpis osob oprávněných jednat za uchazeče, 2. obsah složky s uvedením jednotlivých částí a příloh nabídky, 3. základní údaje o uchazeči, tj. jméno či obchodní firma, právní forma, sídlo, IČ, DIČ, bankovní spojení, e-mailové, telefonní a faxové spojení, statutární orgán, určená kontaktní osoba, 4. doklad o oprávnění k podnikání - výpis z neveřejné části živnostenského rejstříku, výpis z obchodního rejstříku, je-li zde uchazeč zapsán, jiné doklady podle povahy podnikání, 5. čestná prohlášení o splnění kvalifikačních předpokladů podle čl. 3 vyhlášení OVS, ostatní listiny prokazující kvalifikační předpoklady, 6. doklady prokazující další předpoklady dle čl. 4 vyhlášení OVS 7. doklad o složení jistoty, 8. popis způsobu zajištění veřejné zakázky dle struktury čl. 1.1, 1.2 16.4. Jednotlivé listy nabídky musí být spojeny nerozebíratelným způsobem. Všechny listy musí být v každém vyhotovení nabídky očíslovány nepřerušovanou číselnou řadou. 17. Práva zadavatele Zadavatel si vyhrazuje tato práva: a) změnit podmínky soutěže, b) zrušit zadání veřejné zakázky do doby vydání rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky, c) odmítnout všechny podané nabídky, d) nevybrat žádnou z podaných nabídek, e) nevracet uchazečům podané nabídky, neboť okamžikem převzetí se nabídka uchazeče stává vlastnictvím zadavatele. V Praze dne 3. 9. 2003 Ing. David Svojitka Ing. Petr Vobořil Výkonný ředitel pro finance a správu Výkonný ředitel pro strategický rozvoj 179893-38/03