Portál veřejné správy

Zápis 178687-35/03

Obchodní jménoFond národního majetku České republiky
RubrikaVeřejná soutěž
IČO41692918
SídloRašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2
Publikováno03. 09. 2003
Značka OV178687-35/03
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Fond národního majetku České republiky D-4 Fond národního majetku České republiky Sídlo: Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2 IČO: 41692918 zapsaný v obchodním rejstříku, vedeném Městským soudem v Praze v oddílu A.LXII, vložce 174 (dále jen «zadavatel» nebo «FNM ČR») vyhlašuje v souladu s § 4 a násl. zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen «zákon ZVZ») obchodní veřejnou soutěž (dále jen «soutěž») na výběr dodavatele opatření vedoucích k nápravě starých ekologických zátěží vzniklých před privatizací ve společnosti UNIPETROL, a. s. Sídlo: Trojská 1997/13a, 182 21 Praha 8, IČ 61672190 zapsané v obchodním rejstříku, vedeném Městským soudem v Praze, v oddílu B, vložce 3020 v prostoru popelové skládky K3 ve věcech technických zastoupené společností CHEMOPETROL, a.s. Sídlo: Litvínov-Záluží 1, 436 70 Litvínov, okres Most, IČ: 25003887 zapsané v obchodním rejstříku, vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem v oddílu B, vložce 841 1. Vymezení předmětu plnění veřejné zakázky: Předmětem plnění veřejné zakázky je realizace opatření vedoucích k nápravě starých ekologických zátěží vzniklých před privatizací ve společnosti UNIPETROL, a.s. (dále jen «právnická osoba»), se sídlem Trojská 1997/13a, 182 21 Praha 1, IČ: 61672190, v zájmovém území společnosti CHEMOPETROL, a. s., se sídlem Litvínov-Záluží 1, 436 70 Litvínov, okres Most (v blízkém okolí areálu závodu). Obecné podmínky plnění nápravných opatření jsou dány platnou legislativou a Směrnicí FNM ČR a MŽP pro přípravu a realizaci zakázek řešících ekologické závazky vzniklé před privatizací č. 02/2003. Cíl předmětu plnění veřejné zakázky je stanoven Rozhodnutím České inspekce životního prostředí, Oblastní inspektorát (dále jen «ČIŽP OI») Ústí nad Labem, č.j. 4/OV/4489/00/Bu ze dne 15. 6. 2000, a dále odsouhlasenou «Sloučenou projektovou dokumentací pro stavební řízení a realizační projektovou dokumentací, Stavba III Skládky popílků K1-K4, Sanace K3 (II. etapa)» (SCES - GROUP, spol. s r.o., 07/2002). Rozhodnutí i projektová dokumentace jsou součástí zadávací dokumentace. Podrobnější popis předmětu plnění a popis nejvýznamnějších vyžadovaných činností je blíže uveden v zadávací dokumentaci. 2. Doba a místo plnění veřejné zakázky: 2.1 Doba plnění: Veřejná zakázka bude realizována na základě smlouvy. Smluvní vztah bude započat podpisem smlouvy, uzavřené na dobu určitou s účinností od data uzavření smlouvy do doby ukončení dodávek opatření vedoucích k nápravě starých ekologických zátěží vzniklých před privatizací ve společnosti UNIPETROL, a.s. v zájmovém území společnosti CHEMOPETROL, a.s. v souladu s platným Rozhodnutím ČIŽP OI Ústí nad Labem č. j. 4/OV/4489/00/Bu ze dne 15. 6. 2000. Termíny zahájení sanačních prací, dosažení cílových parametrů a ukončení sanačních prací musí vycházet z platného Rozhodnutí ČIŽP OI Ústí nad Labem č.j. 4/OV/4489/00/Bu ze dne 15. 6. 2000 a z vydaných souhlasů ke sloučené projektové dokumentaci pro stavební řízení a realizační projektové dokumentaci. Jsou stanoveny následovně: - do 31. 1. 2006 realizace odvodňovacích příkopů (dle Povolení ke zřízení vodního díla Zn. Vod 231-2/02/Ni/F-2154/1404, vydaného dne 2.12. 2002 OkÚ RŽP, Speciálním stavebním úřadem pro vodní díla v Mostě) - do 31. 12. 2007 ukončení sanačních prací dle Rozhodnutí ČIŽP 2.2 Místo plnění: Místem plnění veřejné zakázky je skládková oblast v blízkosti areálu společnosti CHEMOPETROL, a.s., se sídlem Litvínov-Záluží 1, 436 70 Litvínov, okres Most. 3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů: Uchazeč v nabídce prokáže kvalifikační předpoklady v souladu s § 2b zákona ZVZ způsobem podle § 2c zákona ZVZ. Uchazeč prokáže splnění kvalifikačního předpokladu dle § 2b odst. 1 písm. g) zákona ZVZ čestným prohlášením. Předkládá-li nabídku více osob společně, požaduje zadavatel prokázání kvalifikačních předpokladů společně za všechny tyto osoby; kvalifikační předpoklady ve smyslu ust. § 2b odst. 1 písm. a) zákona ZVZ (oprávnění k podnikání) prokazuje způsobem podle § 2c odst. 1 zákona ZVZ každá z těchto osob samostatně, a to v rozsahu svého podílu na plnění veřejné zakázky. Předpokládá-li uchazeč splnění veřejné zakázky s pomocí jiných osob než pouze těch, které podávají nabídku, a zároveň se oprávnění k podnikání uchazeče nevztahuje na celý rozsah veřejné zakázky, prokazují způsobem podle § 2c odst. 1 zákona ZVZ splnění kvalifikačního předpokladu v souladu s § 2b odst. 1 písm. a) zákona ZVZ i tyto jiné osoby (subdodavatelé). Podrobný popis způsobu prokazování kvalifikačních předpokladů je uveden v zadávací dokumentaci. 4. Způsob hodnocení nabídek: Hodnocení nabídek bude provedeno podle výše nabídkové ceny. 5. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny: Uchazeč stanoví nabídkovou cenu za provedení veřejné zakázky dle místa plnění v souladu s těmito podmínkami soutěže, zadávací dokumentací a § 4 a násl. zákona ZVZ, a to absolutní částkou v korunách českých. Nabídková cena dle tohoto článku bude stanovena jako nejvýše přípustná a bude obsahovat veškeré náklady, které vzniknou uchazeči v souvislosti s plněním veřejné zakázky. Zadavatel umožní překročení nabídkové ceny pouze za podmínek uvedených v článku 13 těchto podmínek obchodní veřejné soutěže. Nedodržení těchto požadavků na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny bude důvodem pro vyloučení uchazeče z další účasti v obchodní veřejné soutěži. Podrobný popis požadavků na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny je uveden v zadávací dokumentaci. 6. Platební podmínky: 6.1. Vyúčtování formou účetního dokladu (faktury) za provedené práce bude uchazečem (dále jen zhotovitelem pro účely tohoto článku) předkládáno zadavateli (dále jen objednavateli pro účely tohoto článku) měsíčně, a to formou tzv. souhrnné faktury s přílohou kopií dílčích faktur včetně kopií faktur všech subdodavatelů, specifikace provedených prací a v souladu s platnými právními předpisy určujícími náležitosti daňových dokladů. Fakturovaná částka musí být vyčíslena a uvedena výhradně v českých korunách. FNM ČR provádí finanční úhradu jen za provedení projektovaných prací. Práce související s odstraněním odpadů lze fakturovat až po prokázání jejich konečného odstranění. Bez ohledu na předchozí ustanovení tohoto odstavce 6.1 bude u konkrétně definovaných stavebních objektů nebo celků uvedených v nabídce zhotovitele provedena úhrada zpětně až po jejich konečném převzetí bez vad a nedodělků. 6.2. Právo vystavit příslušnou fakturu vznikne zhotoviteli na základě podpisu dílčích zápisů ohledně provedených prací osobami pověřenými právnickou osobou a osobami vykonávajícími technický dozor objednavatele (dále jen «supervizor»). Faktury za provedené práce budou zhotoviteli hrazeny po jejich odsouhlasení supervizorem, právnickou osobou a objednavatelem. Supervizor a právnická osoba odsouhlasí příslušné faktury formou «Prohlášení o účelnosti vynaložených nákladů». 6.3. Faktury budou vystavovány postupně v souladu se skutečným postupem prací, a to v celé výši odpovídající provedeným pracím. Objednavatel má však právo zadržet a nezaplatit 10 % z každé fakturované částky až do dne konečného předání a převzetí díla, který bude uveden v zápise o úspěšném předání a převzetí díla bez vad a nedodělků. V případě zjištění vad díla při předání a převzetí díla se toto zádržné právo uplatňuje až do odstranění veškerých vad díla uvedených v protokolu z přejímacího řízení. Objednavatel je povinen doplatit takto zadržované částky ve lhůtě 15 dní následujících po dni, ve kterém jeho zádržné právo zaniklo. Smluvní strany pro vyloučení pochybností výslovně sjednávají, že objednavatel není v prodlení se splacením příslušných zadržovaných částek po dobu, ve kterou oprávněně uplatňuje své zádržné právo podle tohoto bodu včetně lhůty 15 dní stanovené k doplacení zadržovaných částek. S výkonem zadržovacího práva tak nejsou spojeny žádné negativní důsledky spojené s prodlením (nevzniká nárok na úrok z prodlení, nepřechází nebezpečí škody na věci a další) a nelze objednavatele za výkon tohoto svého práva žádným způsobem sankcionovat. 6.4. Splatnost faktur je určena těmito podmínkami: - od doby doručení faktur si objednavatel vyhrazuje 30 dní na posouzení správnosti a oprávněnosti vyúčtování; - pokud objednavatel nebude mít námitky, zavazuje se ve lhůtě následujících 15 dní zaplatit fakturovanou částku zhotoviteli; v takovém případě je doba splatnosti faktury 45 dní; - bude-li mít objednavatel námitky, vyzve neprodleně zhotovitele k jednání o vypořádání námitek na úrovni zástupců smluvních stran; nedojde-li takto k vypořádání námitek, sejdou se neprodleně k jednání statutární orgány smluvních stran nebo jejich zmocněnci; - nedojde-li k dohodě, objednavatel vrátí fakturu zhotoviteli a zhotovitel předloží fakturu na nespornou část a ohledně sporné části má zhotovitel právo domáhat se povinnosti zaplacení podle ustanovení o řešení sporů ze smlouvy. 6.5. DPH bude vypořádána vždy v každé platbě. 6.6. Jednotlivé faktury musí obsahovat: - číslo smlouvy - název a sídlo zhotovitele a objednavatele - IČ/DIČ zhotovitele - IČ objednavatele - předmět faktury (případně s uvedením lokality) - fakturovanou částku rozdělenou na vlastní platbu a DPH - splatnost faktury v souladu se smlouvou - razítko a podpis zhotovitele - v příloze seznam dodávek a dokončených prací za účtované období - v příloze originál prohlášení supervizora a právnické osoby o účelnosti vynaložených nákladů. K fakturám se přikládají doklady podle ustanovení této smlouvy ve dvojím vyhotovení, přičemž vždy minimálně jedna sada dokladů bude předložena v originále. V případě prodlení objednavatele s úhradou faktur se objednavatel zavazuje zaplatit zhotoviteli úrok z prodlení ve výši určené v souladu s ustanovením § 369 obchodního zákoníku. 7. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s nabídkami: Soutěžní lhůta počíná běžet dnem zveřejnění podmínek soutěže v Obchodním věstníku č. 35, tj. dnem 3. 9. 2003, a končí dnem a hodinou otevírání obálek s nabídkami uchazečů. Otevírání obálek se uskuteční dne 5. 11. 2003 ve 12.00 hodin na adrese zadavatele (viz článek 10 těchto podmínek). Otevírání obálek se mohou zúčastnit zástupci uchazečů, jejichž nabídky byly doručeny zadavateli v soutěžní lhůtě. Z organizačních důvodů je omezen počet zástupců jednoho uchazeče na dva. Zadavatel bude od zástupců uchazeče vyžadovat předložení písemného pověření a výpis z obchodního rejstříku uchazeče (ne staršího 90 dnů), případně obdobnou listinu prokazující a dokládající složení statutárního orgánu uchazeče. Pověření, které bude zpracováno formou plné moci, vydané a podepsané statutárním orgánem uchazeče, musí obsahovat identifikaci uvedených osob (jméno, příjmení, číslo OP nebo cestovního pasu). Pokud se zúčastní členové statutárního orgánu, doloží tuto skutečnost pouze výpisem z obchodního rejstříku uchazeče (případně obdobnou listinou prokazující a dokládající složení statutárního orgánu uchazeče). Výše uvedené doklady budou předloženy v originále, popř. v úředně ověřené kopii. 8. Zadávací lhůta: Zadávací lhůta činí maximálně 90 kalendářních dnů a začíná běžet dnem otevírání obálek, tj. dne 5. 11. 2003. 9. Místo, způsob a lhůta k podávání nabídek: Místem pro přebírání nabídek do obchodní veřejné soutěže je stanovena podatelna zadavatele, která je umístěna v sídle zadavatele v přízemí vpravo. Nabídky do obchodní veřejné soutěže je možno podávat osobně na adrese zadavatele v pracovních dnech od 11.00 hodin do 12.00 hodin tak, aby byly zadavateli doručeny nejpozději do konce soutěžní lhůty, což je dne 5. 11. 2003. Zájemci mohou podat nabídku na adresu zadavatele rovněž doporučenou poštou. V poslední den soutěžní lhůty je možno podávat nabídky osobně rovněž od 11.00 hodin do 12.00 hodin. Každý zájemce o veřejnou zakázku může podat pouze jednu nabídku. Podrobný popis způsobu, místa a lhůty pro podávání nabídek je uveden v zadávací dokumentaci. 10. Adresa zadavatele: Fond národního majetku České republiky Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2, zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, v oddílu A.LXII, vložce 174. tel.: 224 991 439 oddělení veřejných zakázek fax: 224 920 072 11. Oznámení o době konání prohlídky místa plnění: Zájemci, kteří si vyzvednou zadávací dokumentaci, mají možnost zúčastnit se ve smyslu ustanovení § 5 odst. 1 písm. j) zákona ZVZ prohlídky místa plnění veřejné zakázky. Zájemci jsou povinni dotazy a žádosti o vyjasnění podmínek zadání, které považují za důležité pro zpracování nabídky, sdělit písemně zadavateli nejpozději do 3. 10. 2003 včetně. Prohlídka lokality s poskytnutím krátkého informativního výkladu zúčastněným zájemcům se bude konat dne 13. 10. 2003 od 10.00 hodin. Sraz zájemců o prohlídku je před areálem společnosti CHEMOPETROL, a.s., se sídlem Litvínov-Záluží 1, 436 70 Litvínov, budova A, okres Most. Podrobné údaje o prohlídce místa plnění veřejné zakázky jsou uvedeny v zadávací dokumentaci. 12. Požadavek na poskytnutí jistoty: Zadavatel požaduje v souladu s § 23 zákona ZVZ poskytnutí jistoty ve výši 4.500.000,- Kč (slovy: čtyři miliony pět set tisíc korun českých). Jistotu může uchazeč složit jednou z forem dle § 24 zákona ZVZ, tj. bankovní zárukou nebo složením peněžní částky na účet zadavatele. Podrobný popis požadavku na poskytnutí jistoty je uveden v zadávací dokumentaci. 13. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny: Nabídková cena může být upravena pouze z důvodu legislativních změn nebo v závislosti na meziročním nárůstu inflace, jak je stanoveno níže. Přesáhne-li meziroční nárůst inflace vyjádřený indexem cen stavebních prací a stavebních objektů - ČSÚ 45 SKP stavební práce celkem v kterémkoli roce po uzavření smlouvy hodnotu 4 % [(pro vyloučení pochybností platí, že k meziročnímu nárůstu inflace za rok 2003 se nepřihlíží)], může být část ceny za provedení díla splatná v následujícím a každém dalším kalendářním roce poté zvýšena podle níže uvedeného vzorce. X = Y * (1 + ((Z - 4)/100)) s tím, že X...příslušná část ceny za provedení díla splatná v kalendářních letech následujících po zvýšení v důsledku meziročního nárůstu inflace Y...původní část ceny za provedení díla splatná v následujících kalendářních letech dle této smlouvy, resp. dle nabídky zhotovitele (kalkulovaná na základě jednotkových cen) Z...hodnota v % indexu cen stavebních prací a stavebních objektů - ČSÚ 45 SKP stavební práce celkem, který je pro uplynulý rok zveřejněn Českým statistickým úřadem. 14. Další podmínky obchodní veřejné soutěže: a) Zvláštní podmínky provedení veřejné zakázky - zhotovitel bude dle výsledků prací naplňovat databázi SESEZ, dle pokynu Ministerstva životního prostředí: «Metodický návod na plnění databáze SESEZ», který je umístěn na internetové adrese www.env.cz. http://www.env.cz/env.nsf/ochrana?OpenFrameSet - ekologické škody b) Zadavatel omezuje obchodní veřejnou soutěž pouze na tuzemské osoby. c) Zadávací dokumentace: Zadávací dokumentace je souhrn údajů a informací nezbytných pro zpracování nabídky a blíže vymezuje postupy či obsah vybraných ustanovení podmínek obchodní veřejné soutěže, které s ohledem na jejich obsažnost není účelné v těchto podmínkách uvádět. Zadávací dokumentaci zájemce o veřejnou zakázku objedná nejméně 14 pracovních dnů před jejím vyzvednutím, a to při osobní návštěvě Fondu národního majetku České republiky, oddělení veřejných zakázek, Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2, místnost č. 422, vždy v pracovní dny po celou dobu soutěžní lhůty v úředních hodinách pouze od 10.00 do 11.30 hodin proti předložení dokladu o úhradě nevratného poplatku za tuto dokumentaci ve výši 16.000,- Kč. Za doklad o zaplacení poplatku bude zadavatel považovat pouze originál výpisu z účtu zájemce nebo originál platebního dokladu o složení poplatku v hotovosti nebo originál potvrzení banky, že příslušný převod uskutečnila nebo originál potvrzení banky, že přijala příslušný převodní příkaz, že uskuteční převod v příslušném termínu, a že převodní příkaz je neodvolatelný (tímto potvrzením není v žádném případě pouhé orazítkování převodního bankovního příkazu razítkem banky). Poplatek nelze poukázat poštovní poukázkou. Poplatek za zadávací dokumentaci se skládá na účet FNM ČR, číslo účtu 421825/0300, vedený u Československé obchodní banky, a.s., pobočka náměstí Republiky, Praha 1-Nové Město, variabilním symbolem platby je IČ nebo RČ zájemce, specifickým symbolem je číslo veřejné zakázky «242342003». Poplatek v hotovosti lze složit na Fondu národního majetku pouze v úředních hodinách pokladny od 10.00 do 11.30 hod. v úterý, středu nebo čtvrtek. Objednanou zadávací dokumentaci je možno osobně vyzvednout v sídle zadavatele, místnost č. 422, po celou dobu soutěžní lhůty vždy v pracovní dny v úředních hodinách pouze od 10.00 do 11.30 hodin pouze proti předložení čestného prohlášení podepsaného členem (členy) statutárního orgánu zájemce oprávněnými jednat za zájemce nebo osobou řádně zmocněnou k zastupování statutárního orgánu zájemce (v takovém případě doloží zájemce v příloze čestného prohlášení plnou moc v originále nebo její úředně ověřenou kopii). Prohlášení bude obsahovat kromě identifikačních údajů zájemce (obchodní firma, resp. jméno zájemce, právní forma zájemce, identifikační číslo, resp. rodné číslo, sídlo, resp. bydliště zájemce, číslo telefonu a faxu zájemce) závazek mlčenlivosti zájemce o skutečnostech uvedených v zadávací dokumentaci a závazek použití zadávací dokumentace výhradně ke zpracování své vlastní nabídky. V prohlášení bude uvedeno jméno osoby oprávněné k převzetí zadávací dokumentace včetně uvedení čísla jejího občanského průkazu (popř. cestovního pasu), přílohou prohlášení bude úředně ověřená kopie výpisu z obchodního rejstříku, popř. jiného rejstříku prokazujícího existenci osoby zájemce (je-li do něho zájemce zapsán). Při převzetí zadávací dokumentace bude oprávněnému zástupci zájemce vystaveno zadavatelem potvrzení, které je nezbytné předložit na prohlídce místa plnění veřejné zakázky. Pokud kdykoliv v období od objednání, resp. vyzvednutí zadávací dokumentace do konce soutěžní lhůty dojde ke změně obchodního jména zájemce, je tento povinen takovou skutečnost zadavateli neprodleně písemně sdělit a doložit příslušnými doklady. d) Požadavky na prokazování dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky: Zadavatel vyžaduje doložit v nabídce tyto další předpoklady pro plnění veřejné zakázky: I. doložit úředně ověřené kopie: Dokladů, které potvrzují, že uchazeč je nositelem příslušných oprávnění a odborných způsobilostí (mimo příslušného oprávnění k podnikání), které platné předpisy požadují k výkonu činností v rozsahu, který je uveden v předmětu plnění veřejné zakázky. Minimálně však: - Geologické práce - odbornou způsobilost projektovat, provádět a vyhodnocovat geologické práce v oboru hydrogeologie (případně ochrany podzemních vod a sanačních prací), dle § 2 odst. 1) písmeno d) a g) zákona č. 62/1988 Sb., ve znění pozdějších předpisů - Osvědčení dle § 14 vyhlášky č. 50/1978 Sb., ve znění pozdějších předpisů, pro činnosti dle § 6 a 8 této vyhlášky - Živnostenské oprávnění pro nakládání s odpady, resp. koncesi pro nakládání s nebezpečnými odpady - Odstranění odpadů - kopie dosud platného souhlasu okresního úřadu, vydaného dle § 7 odst. 1 zákona č. 125/1997 Sb., o odpadech, resp. dle § 14 odst. 1 zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, s technickým postupem a provozem zařízení k odstraňování odpadů včetně jejich přepravy pro všechny firmy postupně zúčastněné na operacích s odpady. - Laboratorní práce - osvědčení o akreditaci analytické laboratoře (minimálně pro ty ukazatele, které budou sledovány v rámci průzkumu, monitoringu a vlastní realizace sanačních prací). Osvědčení o akreditaci laboratoře geotechniky či geomechaniky zemin. - Způsobilost a přípustnost uvažovaných sanačních technologií - posudek Státního zdravotního ústavu (pro biotechnické postupy). Výsledek dle provozního ověření (u zařízení pro čištění odpadních vod a odstranění zemin ze sanace). Veškeré požadované doklady dle bodu 14 písm. d) I. se budou vztahovat výhradně k příslušné konkrétně identifikovatelné osobě uchazeče. V případě, že podává nabídku více osob společně, nebo předpokládá-li se splnění veřejné zakázky s pomocí jiných osob (subdodavatelů), prokazuje výše uvedené doklady každá z těchto osob samostatně, a to v rozsahu, v němž se bude podílet na splnění veřejné zakázky. II. Dále doložit: - čestné prohlášení, obsahující závazek uchazeče, že v případě, že jeho nabídka bude vyhodnocena jako nejvhodnější a má s ním být uzavřena smlouva, předloží před uzavřením smlouvy úředně ověřenou kopii dokladu o jeho registraci u příslušného finančního úřadu, je-li uchazeč plátcem DPH. V případě nesplnění tohoto závazku bude k uzavření smlouvy vyzván uchazeč umístěný na druhém, resp. třetím místě. - čestné prohlášení uchazeče o tom, že rozsah jeho závazků k jiným organizacím v oblasti nabízených prací uchazeče, které by musel plnit souběžně v případě, že se stane vítězným uchazečem a bude s ním uzavřena realizační smlouva, neovlivní plnění předmětu této veřejné zakázky, - čestné prohlášení, obsahující písemný závazek uchazeče, že v případě, že jeho nabídka bude vyhodnocena jako nejvhodnější a má s ním být uzavřena smlouva, předloží před uzavřením smlouvy originál nebo úředně ověřenou kopii dokladu o pojištění odpovědnosti za škodu, kterou uchazeč (dále jen pro znění tohoto bodu «zhotovitel») může svou činností i nečinností při plnění předmětu smlouvy na tuto veřejnou zakázku způsobit zadavateli (dále jen pro znění tohoto bodu «objednavatel»), právnické osobě, jakož i jakékoli třetí osobě (dále jen «doklad o pojištění»). V případě nesplnění tohoto závazku bude k uzavření smlouvy vyzván uchazeč umístěný na druhém, resp. třetím místě. Doklad o pojištění bude přílohou smlouvy. Doklad o pojištění musí potvrzovat, že zhotovitel má postavení pojištěného, případně spolupojištěného s obdobným rozsahem práv jako přímý pojištěný ve vztahu k pojistnému krytí jeho odpovědnosti, na základě pojistné smlouvy či pojistných smluv (dále jen «pojistná smlouva») uzavřených s renomovanou pojišťovací společností oprávněnou provozovat pojišťovací činnost na území České republiky. Pojištění musí být sjednáno za obvyklých podmínek, které budou zajišťovat komplexní pojištění zhotovitele za škodu, kterou může způsobit v souvislosti s prováděním díla dle smlouvy na tuto veřejnou zakázku, s ročním pojistným plněním minimálně ve výši 50 % z nabídkové ceny bez DPH. Pojistná smlouva musí být udržována v účinnosti po celou dobu provádění díla dle smlouvy na tuto veřejnou zakázku. Zhotovitel se zavazuje do 5 pracovních dnů od podpisu smlouvy na tuto veřejnou zakázku doručit objednavateli kopii pojistné smlouvy (včetně všech příslušných pojistných podmínek a případných dalších souvisejících ujednání). V případě, že objednavatel shledá po doručení pojistné smlouvy takovou pojistnou smlouvu nedostatečnou z hlediska zajištění odpovědnosti zhotovitele ve smyslu tohoto bodu, písemně na to zhotovitele bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 10 pracovních dnů od doručení pojistné smlouvy, upozorní a vyzve jej ke zjednání nápravy včetně uvedení nedostatků, které v pojištění spatřuje, a lhůty pro odstranění nedostatků. Zhotovitel se zaváže odstranit objednavatelem vytčené nedostatky v jemu stanovené lhůtě. V případě, že objednavatel neshledá v pojištění nedostatky nebo nevyzve zhotovitele ve stanovené lhůtě k jejich odstranění, má se za to, že pojištění je dostatečné. Zároveň se zhotovitel zavazuje do 5 pracovních dnů od podpisu kteréhokoliv dodatku k pojistné smlouvě doručit kopii takového dodatku objednavateli. Zhotovitel je povinen plnit veškeré závazky z pojistné smlouvy plynoucí nebo s ní související a nezměnit v jakémkoliv ohledu podstatné podmínky pojistné smlouvy bez předchozího písemného souhlasu objednavatele. Trvání pojistné smlouvy je zhotovitel na požádání povinen objednavateli prokázat. Zhotovitel se dále zaváže v návaznosti na ustanovení předešlého odstavce informovat objednavatele o uplatnění jakýchkoli nároků podle pojistné smlouvy v souvislosti s prováděním díla, jakož i průběžně informovat o průběhu vyřizování těchto nároků. Pro vyloučení pochybností se stanoví, že zhotovitel je povinen domáhat se plnění na pojistiteli ohledně jakéhokoliv nároku uplatněného podle pojistné smlouvy v případě, kdy jej o to objednavatel požádá. V případě, kdy zhotovitel nebude řádně plnit peněžité závazky související s pojistnou smlouvou, je objednavatel oprávněn takové splatné závazky za zhotovitele splnit s tím, že nabídková cena bez DPH bude snížena o částku rovnající se takto uhrazeným závazkům. - písemný závazek uchazeče (formou čestného prohlášení), týkající se poskytnutí záruky za kvalitu provedeného díla ve smyslu dodržení ukazatelů jeho kvality v délce pěti let po úspěšném protokolárním předání a převzetí díla a odstranění případných zjištěných vad, - písemný závazek uchazeče (formou čestného prohlášení) týkající se předložení bankovní záruky od banky, se kterou vysloví FNM ČR písemný souhlas, ve výši 10 % z nabídkové ceny bez DPH, ve prospěch FNM ČR do 30 dnů od nabytí účinnosti smlouvy, dle následujících požadavků: Bankovní záruka bude vystavena nebo potvrzena bankou nebo pobočkou zahraniční banky oprávněnou podnikat jako banka v České republice, přičemž tato není v nucené správě, konkurzu, vyrovnání ani likvidaci. Plnění z bankovní záruky bude podmíněno pouze tím, že objednavatel doručí vystavující nebo potvrzující bance písemné prohlášení o vzniku nároku objednavatele vůči zhotoviteli podepsané osobami oprávněnými jednat za nebo jménem objednavatele s tím, že podpisy těchto osob budou úředně ověřeny. Nejsou připuštěny žádné jiné podmínky plnění z uvedené bankovní záruky. Plnění z příslušné bankovní záruky bude přislíbeno bezhotovostním převodem peněžních prostředků na účet objednavatele uvedený v záhlaví smlouvy nebo jiný účet, který bude určen v písemném prohlášení objednavatele o vzniku nároku vůči zhotoviteli, a to nejpozději do 10 pracovních dnů od splnění shora uvedené podmínky pro plnění z bankovní záruky. Plnění z bankovní záruky je objednavatel oprávněn požadovat i opakovaně. Bankovní záruka bude platná nejméně na jeden kalendářní rok. Zhotovitelem bude vždy nejpozději 14 kalendářních dnů před uplynutím platnosti bankovní záruky předložena objednavateli bankovní záruka nová, příp. doklad o prodloužení bankovní záruky, tak aby po celou dobu provádění díla a trvání záruky za kvalitu provedeného díla ve smyslu dodržení ukazatelů jeho kvality (viz výše nebo příloha zadávací dokumentace - bod 16.4. závazných smluvních podmínek) poskytoval zhotovitel objednavateli bankovní záruku dle tohoto bodu. - čestné prohlášení obsahující závazek uchazeče, že při uzavírání smlouvy bude bezvýhradně akceptovat závazné smluvní podmínky (závazný rámcový vzor smlouvy), které tvoří přílohu zadávací dokumentace. V případě nesplnění tohoto závazku bude k uzavření smlouvy vyzván uchazeč umístěný na druhém místě. Veškeré údaje dle bodu 14 písm. d) II. se budou vztahovat výhradně k příslušné konkrétně identifikovatelné osobě uchazeče. V případě, že podává nabídku více osob společně, požaduje zadavatel prokázání výše uvedených dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky společně za všechny tyto osoby. III. - Reference uchazeče o zakázkách obdobného charakteru Přehled významných zakázek uskutečněných uchazečem v posledních letech s uvedením objednavatele, popřípadě kupujícího, místa a doby plnění. Reference budou mít následující strukturu: - místo prací, název investora - rok realizace - rozsah a specifikace prací - dosažené výsledky či koncentrace původního a zbytkového znečištění - u sanačních prací bilance odstraněného znečištění (saturovaná a nesaturovaná zóna) - jména a kontaktní adresy (telefonní čísla) osob, které mohou potvrdit reference - jméno a kontaktní adresa supervizora (telefonní číslo), který prováděl kontrolu prací (v případě realizovaných sanačních prací hrazených z prostředků FNM ČR či MŽP). - doklad (formou čestného prohlášení) o materiálním a technickém vybavení pro plnění předmětu veřejné zakázky - doklad (formou čestného prohlášení) o počtech zaměstnanců odborných profesí a kvalifikace technických pracovníků rozhodných pro plnění veřejné zakázky, u řešitelů dále uveďte: - poslední absolvovaný stupeň vzdělání - údaje o zvláštní kvalifikaci - doba odborné praxe, obor - přehled řízených prací v předmětném oboru. Veškeré údaje dle bodu 14 písm. d) III. se budou vztahovat výhradně k příslušné konkrétně identifikovatelné osobě uchazeče. V případě, že podává nabídku více osob společně, nebo předpokládá-li se splnění veřejné zakázky s pomocí jiných osob, prokazuje výše uvedené další předpoklady pro plnění veřejné zakázky každá z těchto osob samostatně, a to v rozsahu, v němž se bude podílet na splnění veřejné zakázky. Čestná prohlášení vztahující se k článku 14 písm. d) budou podepsána členem (členy) statutárního orgánu uchazeče oprávněnými jednat za uchazeče nebo osobou řádně zmocněnou k zastupování statutárního orgánu uchazeče (v takovém případě doloží uchazeč v nabídce plnou moc v originále nebo její úředně ověřenou kopii). e) Zadavatel vylučuje možnost variantního řešení. f) Způsob zpracování nabídky: Nabídka uchazeče bude zpracována písemným způsobem výhradně v českém jazyce, v souladu s těmito podmínkami, zadávací dokumentací a dále v souladu se zněním zákona ZVZ. Podrobný popis způsobu zpracování nabídky je uveden v zadávací dokumentaci. g) Uchazeč bude bezvýhradně akceptovat závazné smluvní podmínky (závazný rámcový vzor smlouvy), které tvoří přílohu zadávací dokumentace. Tento vzor se nevyplňuje, nepodepisuje a nepřikládá do nabídky. h) Práva zadavatele: Zadavatel si vyhrazuje právo: - odmítnout všechny předložené nabídky a obchodní veřejnou soutěž zrušit před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky, aniž by účastníci soutěže měli nárok na náhradu nákladů spojených s účastí v soutěži, - umožnit uchazeči zpětvzetí nabídky po jejím podání, avšak pouze do konce soutěžní lhůty, tj. do stanoveného dne a hodiny otevírání obálek s nabídkami, - umožnit uchazeči změnu nabídky, kterou lze provést pouze tak, že uchazeč vezme zpět již podanou nabídku, změnu do ní zapracuje a nabídku znovu podá v soutěžní lhůtě. Po skončení soutěžní lhůty nebudou přijaty žádné změny nebo doplnění nabídek, - nevracet uchazečům předložené nabídky ani jejich části a neposkytovat náhradu nákladů, které uchazeč vynaloží v souvislosti s přípravou, vypracováním a podáním soutěžní nabídky, - před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky ověřit, případně vyjasnit informace deklarované uchazeči v nabídkách, - na dodatečnou změnu nebo doplnění podmínek obchodní veřejné soutěže, - na prodloužení platnosti bankovní záruky za nabídku při uplatňování a výkonu opravných prostředků, - vyloučit uchazeče z další účasti v obchodní veřejné soutěži, pokud v nabídce uvede nepravdivé údaje, - pro veškerou korespondenci zájemce/uchazeče vůči zadavateli, týkající se této veřejné zakázky (kromě náležitostí označení obálky či obalu s nabídkou, jak je uvedeno v článku 4 zadávací dokumentace), zadavatel stanoví následující adresní specifikaci, která musí být bezpodmínečně uvedena jak na vlastní písemnosti, tak zároveň i na obálce písemnosti: Obchodní firma, resp. jméno, právní forma IČ/R.č. Sídlo, resp. bydliště PSČ Obec/Město Veřejná zakázka Fond národního majetku Obchodní veřejná soutěž České republiky UNIPETROL, a.s. (CHEMOPETROL K3) Oddělení veřejných zakázek Rašínovo nábřeží 42 128 00 Praha 2 - porušení jakéhokoliv ustanovení podmínek obchodní veřejné soutěže, zadávací dokumentace a zákona ZVZ, na jehož základě je obchodní veřejná soutěž vyhlašována, bude důvodem pro vyloučení uchazeče z další účasti v obchodní veřejné soutěži, - podmínky soutěže a zadávací dokumentace se navzájem doplňují, oba tyto dokumenty jsou pro uchazeče závazné. V případě rozporu mezi podmínkami soutěže a zadávací dokumentací se považuje za rozhodující znění podmínek soutěže zveřejněné v Obchodním věstníku. Mgr. Jaroslav Vítek Ing. Pavel Suchý člen výkonného výboru I. místopředseda výkonného výboru FNM ČR FNM ČR 178687-35/03