Portál veřejné správy

Zápis 178692-35/03

Obchodní jménoČEZ, a. s.
RubrikaVeřejná soutěž
SídloDuhová 2/1444, Praha 4, PSČ 140 53
Publikováno03. 09. 2003
Značka OV178692-35/03
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; ČEZ, a. s. A-6 Zadavatel veřejné zakázky: ČEZ, a. s. Sídlo: Duhová 2/1444, Praha 4, PSČ 140 53 zapsán v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1581 Úsek jaderná energetika organizační jednotka: Jaderná elektrárna Dukovany (dále EDU) IČ: 45274649 v souladu s ustanovením § 4 a následujících zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších změn a doplňků (dále jen Zákon) vyhlašuje obchodní veřejnou soutěž č. 100291 na plnění veřejné zakázky «Zodolnění vysokoenergetického potrubí» 1. Předmět veřejné zakázky Předmětem plnění veřejné zakázky nazvané «Zodolnění vysokoenergetického potrubí» je zpracování dokumentační části veřejné zakázky a její následná realizace. Podrobná specifikace předmětu veřejné zakázky je uvedena v Zadávací dokumentaci. Účelem splnění předmětu veřejné zakázky je zabránit švihání vysokoenergetického potrubí na Podélné etažérce +14,7 m na 1. až 4. bloku JE Dukovany v tzv. místech postulovaného roztržení. Cíl zodolnění spočívá v instalaci takových zařízení, která zabrání švihání potrubí při výskytu havarijní situace doprovázené roztržením potrubí gilotinovým způsobem a zabrání účinkům tryskajícího média na okolní bezpečnostně významné zařízení a stavební konstrukce. Tato veřejná zakázka je rozdělena do pěti dílčích celků (dále také DC) tvořících samostatná zdanitelná dílčí plnění. Specifikace obsahu jednotlivých dílčích celků je uvedena v Zadávací dokumentaci. 2. Termíny a místo plnění zakázky Práce na této veřejné zakázce budou zahájeny neprodleně po podpisu Smlouvy o dílo. Ukončení realizace prací do 20. 12. 2006. Zadavatel požaduje, aby Uchazeč ve svém časovém harmonogramu, který předloží v Nabídce, zohlednil závazné termíny, které jsou uvedeny v zadávací dokumentaci - v Návrhu smlouvy o dílo. Místem provádění dokumentační části díla je sídlo vybraného Uchazeče, místem realizace díla a jeho předání je Jaderná elektrárna Dukovany. Dílčí celky č. 2 až 5 budou realizovány v odstávkách pro výměnu paliva na jednotlivých blocích JE Dukovany. Podrobněji jsou požadavky Zadavatele na termíny a průběžné lhůty plnění díla uvedeny v Zadávací dokumentaci, v Kapitole 2 - Návrh smlouvy o dílo. 3. Prokázání kvalifikačních předpokladů Zadavatel požaduje po Uchazeči prokázání kvalifikačních předpokladů dle ustanovení § 2b Zákona, a to způsobem dle ustanovení § 2c Zákona. Uchazeč prokáže splnění kvalifikačního předpokladu dle § 2b odst. 1 písm. g) Zákona čestným prohlášením. Předpokládá-li Uchazeč splnění zakázky v souladu s ustanovením § 2a odst. 5, tj. s pomocí jiných osob než těch, které podávají Nabídku (subdodavatelé), a zároveň se oprávnění k podnikání Uchazeče nevztahuje na celý rozsah veřejné zakázky, prokazují splnění kvalifikačních předpokladů podle § 2 b) odst. 1 písm. a) Zákona i tyto jiné osoby. Veškeré doklady prokazující splnění kvalifikačních předpokladů musí být předloženy v originále nebo v úředně ověřené kopii. Uchazeč je povinen do 14 dnů sdělit písemně Zadavateli změny, které nastaly po podání jeho Nabídky a které se dotýkají údajů požadovaných Zadavatelem při prokazování kvalifikace. Uchazeč, se kterým má být uzavřena smlouva, předloží nejpozději do 3 dnů před uplynutím lhůty pro uzavření smlouvy doklady prokazující kvalifikaci Uchazeče v rozsahu dle § 2c odst. 2 Zákona. Neprokáže-li Uchazeč některý z kvalifikačních předpokladů dle § 2b Zákona způsobem dle § 2c Zákona Zadavatel ho z účasti na veřejné zakázce vyloučí. 4. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky V souladu s § 2f Zákona Zadavatel požaduje po Uchazeči prokázání dalších předpokladů dle následujících požadavků: 1. Oprávnění Uchazeče dle § 5 vyhlášky ČÚBP č. 76/1989 Sb., v platném znění, k činnostem na technických zařízeních v jaderné energetice (postačí prostá kopie). 2. Uchazeč prokáže, že má zaveden systém jakosti splňující požadavky normy ISO 9001. Tuto skutečnost Uchazeč doloží v rámci Nabídky platným certifikátem (prostá kopie). 3. Uchazeč v Nabídce doloží úředně ověřenou kopii pojistné smlouvy, případně příslib pojištění (originál) vystavený pojišťovnou. Uvedené bude naplňovat požadavky zadávací dokumentace - kapitola 2: Návrh smlouvy o dílo, článek 15 a bude znít na částku nejméně 10 mil. Kč. V případě, že Uchazeč v Nabídce předloží pouze příslib pojišťovny, doloží do této části Nabídky čestné prohlášení, ve kterém potvrdí, že originál pojistné smlouvy, případně ověřenou kopii, předloží Zadavateli do 1. 2. 2005. 4. Čestné prohlášení s přehledem zakázek obdobného charakteru, tj. rekonstrukcí či dodávek investičních celků včetně vypracování projektové dokumentace, dodávky zařízení, provedení montáže ve finanční výši každé jednotlivé zakázky vyšší než 12 mil. Kč za posledních 5 let. V tomto čestném prohlášení bude uvedeno jméno investora, jméno osoby, která bude moci potvrdit referenci, souhlas Uchazeče, v němž bude uvedeno, že příslušnému investorovi povoluje poskytnout Zadavateli informace pro ověření této reference. 5. Údaje o subdodavatelích, jejichž využití Uchazeč předpokládá při plnění veřejné zakázky - prokazuje se čestným prohlášením každého subdodavatele o tom, že akceptuje závazek podílet se na plnění veřejné zakázky. Nepoužije-li Uchazeč subdodavatele, uvede tuto skutečnost ve své Nabídce. 6. Uchazeč prokáže, že jím navržené řešení veřejné zakázky obsažené v Nabídce nepožívá ochranu podle zvláštních předpisů nebo že nositelem těchto práv je Uchazeč. Tuto skutečnost Uchazeč doloží v rámci Nabídky čestným prohlášením. 7. Uchazeč prokáže, že vedení a realizace veřejné zakázky bude prováděna kvalifikovanými pracovníky, kteří již v minulosti spolupracovali na realizaci obdobné zakázky a mají dostatečné zkušenosti s realizací obdobných zakázek. Tuto skutečnost Uchazeč doloží v rámci Nabídky seznamem klíčového personálu navrhovaného pro plnění veřejné zakázky s uvedením pracovního (profesního) životopisu, a to minimálně pro pracovníky na pozici vedoucího zakázky, hlavního inženýra projektu, vedoucího stavby a řízení jakosti. 8. Uchazeč doloží čestným prohlášením souhlas s případně možným auditem Zadavatele, jestliže to Zadavatel jako držitel povolení ve znění zákona č. 18/1997 Sb. shledá za potřebné s odkazem na ustanovení § 4 odst. /8/ zák. č. 18/1997 Sb., v platném znění, a ustanovení související vyhl. č. 214/1997 Sb., zejména § 7 odst. (3). 9. Uchazeč předloží údaje o osobách, které vykonávají činnost odpovědného zástupce Uchazeče ve smyslu § 11 zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů, pro všechny živnosti související s předmětem plnění veřejné zakázky. Tuto skutečnost Uchazeč doloží v rámci Nabídky aktuálním výpisem ze živnostenského rejstříku v originále nebo ověřené kopii v rozsahu, z nějž bude patrné, kdo vykonává činnost odpovědného zástupce ve smyslu § 11 zákona č. 455/1991 Sb. pro všechny živnosti související s předmětem plnění veřejné zakázky. Není-li Uchazeč povinen ustanovit odpovědného zástupce, sdělí tuto skutečnost Zadavateli formou čestného prohlášení. 10. Zadavatel požaduje poskytnutí délky záruční doby takto: Zhotovitel poskytuje záruku za dílčí celek 1 v délce trvání 10 let, záruka počíná běžet dnem jeho předání a převzetí. Záruční doba dílčích celků č. 2 až 5 počíná běžet dnem jejich předání a převzetí a končí 36 měsíců od předání a převzetí daného dílčího celku. Tuto skutečnost Uchazeč doloží Zadavateli formou čestného prohlášení. Dokumenty prokazující splnění výše uvedených dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky budou doloženy v Nabídce části C. Neprokáže-li Uchazeč některý z dalších kvalifikačních předpokladů dle § 2f Zákona předepsaným způsobem, Zadavatel ho z účasti na veřejné zakázce vyloučí. 5. Požadavek na poskytnutí jistoty 1. Každý Uchazeč musí v rámci své Nabídky poskytnout Zadavateli jistotu k zajištění svých povinností vyplývajících z účasti v obchodní veřejné soutěži ve výši Kč 500.000,- (slovy: pět set tisíc korun českých) v souladu s § 23 a 24 Zákona. 2. Uchazeč má právo zvolit si formu složení jistoty, a to buď formou bankovní záruky, nebo složením peněžní částky na účet Zadavatele. 3. V případě, že se Zadavatel rozhodne poskytnout jistotu formou bankovní záruky a tu předložit jako součást Nabídky, zařadí ji do části I. Bankovní záruku musí Uchazeč předložit v originálu a musí být vystavena ve prospěch Zadavatele. Z jejího obsahu bude zřejmé, že Zadavatel je oprávněn vykonat právo z poskytnuté jistoty v případech vymezených v § 26 Zákona. Zadavatel požaduje, aby platnost bankovní záruky začínala nejpozději dnem otevírání obálek s Nabídkami a nebyla kratší než sto osmdesát (180) dnů po datu otevírání obálek s Nabídkami. Originál bankovní záruky bude vložen do «Originálu» Nabídky, její kopie pak budou součástí jednotlivých «Kopií» Nabídky. 4. Při poskytnutí jistoty ve formě složení peněžní částky na účet Zadavatele musí být peněžní částka odpovídající výši jistoty připsána na účet Zadavatele vedený u Komerční banky, a. s., pobočka Třebíč, č. ú. 4901-711/0100, variabilní symbol: 100291, specifický symbol: IČ Uchazeče, a to v souladu s § 24, odst. 2 Zákona. 5. Uchazeč uvede ve své Nabídce v části I číslo účtu, na který má být uvolněna jistota poskytnutá formou složení peněžní částky na účet Zadavatele. 6. Způsob zpracování Nabídky 1. Nabídka bude předložena v listinné formě v českém jazyce a v povinném řazení, které je předepsáno v Zadávací dokumentaci v 1 originále a 3 kopiích. Ve vyhotovení Nabídky označeném jako «ORIGINÁL» bude úvodní list Nabídky, příslušné doklady o splnění kvalifikačních a dalších předpokladů k plnění veřejné zakázky musí být podepsány v případě právnické osoby statutárním zástupcem Uchazeče způsobem shodným se zápisem v obchodním rejstříku a v případě fyzické osoby touto osobou (netýká se originálů/ověřených kopií dokladů o podnikání, výpisu z obchodního rejstříku). Nabídka může být podepsána také zmocněnou osobou Uchazeče, v takovém případě doloží Uchazeč v Nabídce označené jako «ORIGINÁL» originál plné moci. 2. Originál Nabídky bude označen razítkem «ORIGINÁL» a každá jeho strana bude očíslována s výjimkou originálů nebo úředně ověřených kopií dokladů. Kopie Nabídky budou označeny razítkem «KOPIE». 3. Originály, respektive úředně ověřené kopie dokladů, jejichž předložení je požadováno v Podmínkách soutěže, případně v Zadávací dokumentaci, budou zařazeny do vyhotovení Nabídky označeného jako «ORIGINÁL», v ostatních vyhotoveních Nabídky postačí neověřené fotokopie. Není-li některý doklad v českém jazyce, musí být předložen rovněž jeho úřední překlad do českého jazyka - originál úředního překladu bude taktéž zařazen do vyhotovení Nabídky označeného jako «ORIGINÁL». 4. Nabídka bude kvalitním způsobem vytištěna tak, aby byla dobře čitelná, a bude (včetně příloh) svázána či jinak zabezpečena proti manipulaci s jednotlivými listy. Nabídka nesmí obsahovat opravy a přepisy, které by Zadavatele mohly uvést v omyl. 5. Uchazeč současně předá jedenkrát Nabídku v elektronické formě na CD ROM. Textové části, tabulky a seznamy musí být zpracovány s využitím SW prostředků ze souboru MS Office ´95 (MS WORD 7.0, EXCEL 7. 0). Požadavek na předání Nabídky v elektronické formě se nevztahuje na výkresovou část Nabídky předávané Uchazečem, zpracování harmonogramů a originály či úředně ověřené listiny předávané v rámci Nabídky. V případě rozporu mezi textací v tištěné a elektronické verzi platí text uvedený v tištěné podobě. 6. Posledním listem Nabídky bude prohlášení Uchazeče, v němž se uvede celkový počet listů v Nabídce, a to včetně listů neočíslovaných, jejichž seznam bude uveden v prohlášení. 7. Uchazeč je povinen dodržet způsob zpracování Nabídky uvedený v tomto ustanovení. Nedodržení způsobu zpracování Nabídky bude důvodem k vyloučení Uchazeče z této obchodní veřejné soutěže. 7. Způsob hodnocení Nabídky Hodnoceny budou pouze Nabídky, které v rámci posouzení Nabídek splnily podmínky Zákona, těchto Podmínek soutěže a Zadávací dokumentace. Nabídky budou hodnoceny podle ekonomické vhodnosti Nabídek v souladu s níže uvedenými vyhodnocovacími kritérii, která jsou seřazena v sestupném pořadí podle významu, který jim Zadavatel přisuzuje: Kritérium 1. Nabídková cena veřejné zakázky Kritérium 2. Technická charakteristika/řešení veřejné zakázky Kritérium 3. Soulad s Návrhem smlouvy o dílo předloženým Zadavatelem. 8. Požadavky na způsob zpracování nabídkové ceny včetně platebních podmínek 1. Nabídková cena Nabídkovou cenu uvedenou v Nabídce není možné po předložení Nabídky měnit za žádných podmínek. Nabídková cena veřejné zakázky bude zpracována v souladu s následujícími podmínkami: - Nabídková cena bude nabídnuta jako cena pevná na veřejnou zakázku jako celek, musí zahrnovat veškeré náklady Uchazeče spojené s realizací Díla a musí být platná po celou dobu realizace. - Nabídková cena bude uvedena v české měně a bude uvedena bez DPH, dále bude samostatně uvedena výše DPH a cena včetně DPH. - Nabídková cena bude dále rozčleněna na ceny dle dílčích celků. - Vítězný Uchazeč ve smlouvě o dílo ceny za jednotlivé dílčí celky rozčlení dle členění uvedeného v Návrhu smlouvy o dílo, bod 7.1.1. - Mimo nabídkovou cenu Zadavatel požaduje samostatně vyčíslit roční náklady na opravy, údržbu a revize v jednotlivých letech po dobu pěti let od předání díla Zadavateli a případné náklady na doporučené náhradní díly prvního vybavení (oceněný seznam doporučených náhradních dílů). 2. Platební podmínky: Zadavatel v průběhu plnění díla neposkytne zálohové platby. Po řádném předání a převzetí příslušného dílčího celku Zadavatel na základě řádně vystavené faktury zaplatí cenu za smluvené plnění. Splatnost faktury je 21 dní od jejího prokazatelného předání Zadavateli. Splatností se rozumí den odepsání fakturované částky z účtu Zadavatele. 9. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s Nabídkami Soutěžní lhůta začíná běžet dnem vyhlášení obchodní veřejné soutěže v Obchodním věstníku a končí dnem a hodinou otevírání obálek s Nabídkami. Do účasti budou zahrnuty Nabídky, které Zadavatel obdrží na adrese dle bodu 11 Podmínek soutěže nejpozději do hodiny a dne otevírání obálek s Nabídkami, tj. do 15. 10. 2003 do 10.30 hodin místního času. Otevírání obálek s Nabídkami se uskuteční v souladu s § 28 - 30 Zákona dne 15. 10. 2003 v 10.30 hodin místního času, na adrese: ČEZ, a. s., Jaderná elektrárna Dukovany, 675 50 Dukovany, v budově AB II, v místnosti č. 220. Otevírání Nabídek se mohou zúčastnit nejvýše 2 (dva) pracovníci Uchazeče. Opožděně podané Nabídky Zadavatel neotvírá a vrátí je neprodleně Uchazeči. 10. Zadávací lhůta Zadávací lhůta činí 90 kalendářních dní. 11. Místo pro podání Nabídek a doba, v níž lze podat Nabídku osobně 1. Nabídku lze podat osobně nebo zaslat tak, aby byla Zadavateli doručena v soutěžní lhůtě, tj. nejpozději dne 15. 10. 2003 do 10.30 hod. místního času. 2. Místem pro podání Nabídky je: ČEZ, a. s., Úsek jaderná energetika sekretariát odboru Obchod, budova AB 2, místnost č. 234 675 50 Dukovany 3. Nabídku je možno v soutěžní lhůtě odevzdat osobně po předchozí dohodě v kanceláři Ing. Lubomíra DOLEJSKÉHO, budova AB 2, kancelář č. 243, ČEZ - Jaderná elektrárna Dukovany, a to v pracovní dny v době od 9.00 hod. do 11.00 hod. místního času kromě posledního dne soutěžní lhůty. V poslední den soutěžní lhůty je možno Nabídku podat osobně v době od 10.00 hod. do 10.30 hod. místního času v zasedací místnosti č. 220, budova AB 2, Jaderná elektrárna Dukovany. 4. Obal Nabídek bude označen textem «Neotvírat - veřejná zakázka - Zodolnění vysokoenergetického potrubí» - Nabídka, plným obchodním jménem Uchazeče, jeho sídlem. Obal bude uzavřen a na uzavření opatřen razítkem, případně podpisem Uchazeče, je-li fyzickou osobou, či podpisem statutárního zástupce, je-li právnickou osobou. 12. Kontaktní osoba Zadavatele Ing. Lubomír DOLEJSKÝ, vedoucí oddělení 7223 tel.: +420 568 815 218 fax: +420 568 866 228 E-mail: dolejl1.edu@mail.cez.cz Adresa pro doručování pošty: ČEZ, a. s., Úsek jaderná energetika, odbor Obchodu, 675 50 Dukovany. 13. Doba konání prohlídky místa plnění veřejné zakázky 1. Za účelem obeznámení se s místními podmínkami pro plnění veřejné zakázky poskytne Zadavatel Zájemcům možnost prohlídky místa plnění veřejné zakázky. Účast zástupců každého jednotlivého Zájemce je Zadavatelem omezena na 3 osoby. Zájemce sdělí písemně dopisem nebo faxem Zadavateli na adresu kontaktní osoby Zadavatele, uvedenou v ustanovení 12 výše, svůj úmysl účastnit se prohlídky místa plnění veřejné zakázky. Toto sdělení musí Zadavatel obdržet nejpozději tři (3) pracovní dny před výše uvedeným termínem prohlídky. Ve svém sdělení Zájemce uvede obchodní firmu nebo jméno Zájemce, jméno a příjmení, státní příslušnost, číslo občanského průkazu nebo pasu, datum narození, váhu a adresu trvalého bydliště a vztah k veřejné zakázce každé navrhované osoby. 2. Prohlídka místa plnění veřejné zakázky (návštěva staveniště) se koná dne 17. 9. 2003. Sraz účastníků je v 10.00 hod. místního času v místnosti č. 220 v budově AB 2 Jaderné elektrárny Dukovany. Zájemce a každý jeho pověřený pracovník nebo zmocněnec s platným občanským průkazem/pasem obdrží od Zadavatele povolení ke vstupu na jeho pozemky a do jeho budov za účelem prohlídky místa plnění veřejné zakázky, ale pouze za podmínky, že Zájemce a každý jeho zástupce, pracovník nebo zmocněnec ponese veškerá rizika, ztráty nebo škody na majetku a zdraví a všechny jiné ztráty, škody, náklady a výdaje jakkoliv způsobené, které mohou vzniknout v důsledku účasti na prohlídce místa plnění veřejné zakázky. Při prohlídce jsou Zájemci povinni řídit se pokyny a požadavky, které stanoví na místě zástupce Zadavatele. Na této prohlídce zodpovědný zaměstnanec Zadavatele provede Zájemce po staveništi. Zájemce nebo jeho zástupci nejsou oprávněni na místě konání prohlídky místa plnění veřejné zakázky fotografovat nebo pořizovat jakýkoliv jiný záznam (videozáznam, filmový záznam, zvukový záznam atd.). 3. O průběhu prohlídky místa plnění veřejné zakázky bude vyhotoven zápis, který bude zaslán do 6 pracovních dnů od konání prohlídky všem Zájemcům, kteří si ve stanoveném termínu vyzvedli Zadávací dokumentaci. 14. Dotazy Jakékoliv dotazy k dalším předpokladům pro plnění veřejné zakázky či na vyjasnění Zadávací dokumentace musí být podány pouze písemnou formou (dopis, fax, e-mail) na kontaktní osobu Zadavatele nejpozději do sedmi (7) dnů před uplynutím soutěžní lhůty. V případě zaslání dotazu faxem či e-mailem musí následovat potvrzení dotazu dopisem na adresu kontaktní osoby Zadavatele. Odpovědi na dotazy uplatněné u Zadavatele zašle Zadavatel spolu se zněním dotazu bez uvedení pramene dotazu všem Zájemcům, kteří si vyzvedli Zadávací dokumentaci písemně dopisem nebo faxem/e-mailem následně potvrzeným dopisem, a to neprodleně, nejpozději však do pěti (5) dnů před koncem soutěžní lhůty. 15. Zadávací dokumentace 1. Zadávací dokumentace pro veřejnou zakázku «Zodolnění vysokoenergetického potrubí» obsahuje: Kapitolu 1: Požadavky na zpracování Nabídky Kapitolu 2: Návrh smlouvy o dílo s Přílohou č. 1, která má následující části: část A - Seznam zkratek část B - Požadavky na technické řešení veřejné zakázky část C - Požadavky na obsah Dokumentace o změně část D - Požadavky na obsah Jednostupňové projektové dokumentace část E - Další závazné podklady pro realizaci díla 2. Zadávací dokumentaci je nutné vyžádat u Zadavatele písemně nebo faxem na adrese kontaktní osoby Zadavatele, a to nejméně dva (2) pracovní dny před požadovaným termínem převzetí. Požadavek musí obsahovat obchodní firmu nebo jméno Zájemce, adresu sídla Zájemce, IČ Zájemce, kontaktní adresu včetně jména a příjmení, čísla telefonu, faxu a e-mailové adresy kontaktní osoby pro doručování dokumentů souvisejících se soutěží a jméno a příjmení osoby, která převezme Zadávací dokumentaci. Zadávací dokumentace bude předávána v požadovaném termínu v době od 9.00 hod. do 11.00 hod. místního času. 3. Každému Zájemci, bez požadavku na její úhradu, bude na základě požadavku dle ustanovení článku 15 bodu 2 těchto Podmínek soutěže poskytnuta Zadávací dokumentace v jednom vyhotovení v tištěné formě. Současně bude Zájemci poskytnuta Zadávací dokumentace i v elektronické formě s výjimkou výkresové části. 16. Další podmínky soutěže: 1. Zadavatel omezuje soutěž pouze pro tuzemské osoby; 2. Zadavatel nepřipouští společnou Nabídku více osob, budou akceptovány pouze Nabídky předložené jednou osobou (spolu s předložením jejího subdodavatelského systému); 3. Zadavatel si vyhrazuje právo v průběhu lhůty pro podání Nabídky měnit podmínky Zadávací dokumentace formou dodatků k Zadávací dokumentaci. Zadavatel v dodatku přihlédne k délce lhůty pro podání Nabídky tak, aby byl Zájemci poskytnut dostatek času na zpracování Nabídky podle změněných podmínek Zadávací dokumentace. V případě úpravy termínů všechna práva a závazky Zadavatele a Uchazeče podléhající dřívějšímu konečnému termínu, budou po změně podléhat nově určenému termínu; 4. Zadavatel si vyhrazuje právo zrušit obchodní veřejnou soutěž do doby rozhodnutí Zadavatele o výběru nejvhodnější Nabídky nebo odmítnout všechny předložené Nabídky a neuzavřít Smlouvu o dílo s žádným Uchazečem; 5. Zadavatel si vyhrazuje právo vyloučit Uchazeče, jehož Nabídka nebude splňovat podmínky stanovené Podmínkami soutěže, Zákonem či Zadávací dokumentací, aniž by tím vyvolal jakoukoliv odpovědnost vůči kterémukoliv Uchazeči; 6. Zadavatel nepřipouští variantní řešení; 7. Uchazeči nemají nárok ze strany Zadavatele na úhradu nákladů spojených se zadáním veřejné zakázky dle těchto Podmínek soutěže, a to i v případě, že Zadavatel toto zadání zruší nebo odmítne všechny Nabídky; 8. Okamžikem předání Nabídky Zadavateli se tato stává vlastnictvím Zadavatele a nebude vrácena. V Dukovanech dne 20. 8. 2003 Ing. Josef SEDLÁKIng. Jan KALINA ředitel sekce Ekonomika a obchod UJEvedoucí odboru Obchod UJE 178692-35/03