VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
A-1
Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
Sídlo: Sokolovská 217/42, 190 22 Praha 9
zastoupený společností
Inženýring dopravních staveb, a.s.
Na Moráni 3, 128 01 Praha 2
vyhlašuje v souladu se zákonem č. 199/94 Sb., o zadávání veřejných
zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon)
OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ
s předkvalifikačním řízením
o nejvhodnější nabídku pro výběr zhotovitele díla
«Modernizace zabezpečovacího a části sdělovacího zařízení na trati B
pražského metra a na příslušném parku elektrických vozidel metra pro
přepravu cestujících»
Podmínky soutěže
1. Vymezení plnění veřejné zakázky:
Předmětem plnění veřejné zakázky je projektová dokumentace, dodávka,
montáž, přezkoušení, získání průkazu způsobilosti a uvedení do
provozu stacionární a mobilní části liniového vlakového
zabezpečovače ATP (ATP - automatic train protection) a automatického
vedení vlaků ATO (ATO - automatic train operation v systému se
strojvedoucím) a části sdělovacího zařízení pro trať B pražského
metra a vytvoření podmínek pro bezobslužný provoz bez
strojvedoucích. Podrobný popis předmětu plnění je vymezen zadávací
dokumentací.
2. Doba a místo plnění veřejné zakázky:
2.1. Doba plnění veřejné zakázky:
Předpokládaný termín zahájení realizace: leden 2004
Předpokládaná doba plnění: postupně do konce června 2009
2.2. Místo plnění veřejné zakázky:
Místem plnění je trať B pražského metra, zkušební trať v depu
Zličín, Centrální dispečink MHD a elektrická vozidla metra pro
přepravu cestujících. Podrobnosti jsou uvedeny v zadávací
dokumentaci.
Předkvalifikační řízení
V průběhu soutěžní lhůty proběhne předkvalifikační řízení. Zadavatel
poskytne zájemci bezplatně kvalifikační dokumentaci pro
předkvalifikační řízení po celou dobu do odevzdání Dokumentů pro
předkvalifikační řízení na základě předchozího oznámení faxem
počínaje dnem 12. 5. 2003 na fax č. 236 083 252 s uvedením data a
přibližného času v době od 8.00 hodin do 14.00 hodin na adrese
Inženýring dopravních staveb, a.s., Na Moráni 360/3, 128 01 Praha 2,
v sekretariátu technického ředitele, III. patro, místnost č. 315.
Zájemce při převzetí kvalifikační dokumentace předloží kopii výpisu
z obchodního rejstříku a dále prohlášení statutárního orgánu nebo
zmocněné osoby zájemce o veřejnou zakázku. Prohlášení bude obsahovat
závazek mlčenlivosti zájemce o skutečnostech uvedených v
kvalifikační dokumentaci a závazek použití kvalifikační dokumentace
výhradně ke zpracování Dokumentů pro předkvalifikační řízení. V
prohlášení bude uvedeno jméno osoby oprávněné k převzetí
kvalifikační dokumentace a jméno kontaktní osoby (vč. telefonu, faxu
a e-mailové adresy), na kterou bude v průběhu soutěže zasílána
veškerá korespondence.
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů:
Zájemce prokáže kvalifikační předpoklady k plnění veřejné zakázky
podle § 2b zákona, a to způsobem podle § 2c zákona. Splnění
kvalifikačního předpokladu vymezeného § 2b odst. 1 písm. g) zákona
prokáže zájemce formou čestného prohlášení.
V případě, že zájemce předpokládá splnění zakázky s pomocí jiných
osob (podzhotovitelů), prokáže splnění kvalifikačních předpokladů
zájemce, který bude podávat nabídku, pokud se jeho oprávnění k
podnikání vztahuje na celý rozsah veřejné zakázky. Jinak prokazují
splnění kvalifikačního předpokladu podle § 2b odst. 1 písm. a)
zákona i tyto jiné osoby.
V případě, že zájemce předpokládá předložení nabídky více osobami
společně, požaduje zadavatel prokázání kvalifikačních předpokladů od
všech těchto osob s výjimkou kvalifikačního předpokladu podle § 2b
odst. 1 písm. a) zákona (příslušné oprávnění k podnikání), který
prokazuje každá z těchto osob ohledně těch plnění veřejné zakázky,
která bude poskytovat.
Zahraniční osoby (právnické osoby se sídlem a fyzické osoby s
bydlištěm mimo území České republiky) prokazují kvalifikační
předpoklady pomocí dokladů podle právního řádu platného v zemi
jejich sídla, popřípadě bydliště.
Podrobné požadavky zadavatele na způsob prokázání kvalifikačních
předpokladů jsou uvedeny v kvalifikační dokumentaci.
4. Další předpoklady pro plnění této veřejné zakázky
Zájemce prokáže splnění dalších předpokladů pro plnění veřejné
zakázky; dalšími předpoklady pro plnění této veřejné zakázky jsou:
4.1. Praxe v oboru.
Zájemce prokáže svoje zkušenosti v projektování, výrobě a realizaci
obdobných zařízení a uvede přehled obdobných zakázek, které
realizoval s tím, že se musí jednat o zakázky, kde výše nákladů
přesáhla 100 mil. Kč. Zájemce tento předpoklad prokáže na příslušném
formuláři, který je součástí zadávací dokumentace.
4.2. Reference.
Zájemce tento předpoklad prokáže tak, že předloží reference
vystavené provozovatelem podzemní dráhy, popř. obdobné speciální
dráhy, který provozuje nabízené zařízení s uvedením místa, doby
realizace, nákladů a provozní zkušenosti. Přípustná je taková
reference o zařízení, které je (bylo) vcelku nebo ve všech
jednotlivých ucelených technologických uzlech stacionární i mobilní
části a v bloku přenosu a vyhodnocování informací provozováno
alespoň v jedné podzemní dráze nebo v obdobném drážním provozu
nejméně po dobu 6 měsíců.
4.3. Údržba.
Údržbu a servis stupně 1 a 2 dodaných mobilních a stacionárních
zařízení ATP, ATO, AP, VP, DT bude provádět vlastními silami DP -
Metro (identifikace vadného bloku, vadné desky). Zájemce předloží
návrh způsobu oprav stupně 3 (identifikace vadné součástky na desce
a oprava desky).
4.4. Náhradní díly a životnost.
Zájemce se zaváže, že garantuje životnost mobilní i stacionární
části zařízení minimálně 20 let a že zaručuje dodávky náhradních
dílů po celou dobu životnosti. Zájemce tento předpoklad prokáže
čestným prohlášením.
4.5. Organizační struktura podniku zájemce.
Zájemce tento předpoklad prokáže tak, že předloží rámcové informace
o organizační struktuře svého podniku a zároveň předloží návrh na
organizační zajištění realizace projektu.
4.6. Podzhotovitelé.
Zájemce tento předpoklad prokáže na příslušném formuláři, který je
součástí kvalifikační dokumentace, tak, že uvede přehled případných
podzhotovitelů, které hodlá angažovat na realizaci projektu v
členění na tuzemské a zahraniční, dále podle profesí a uvede
předběžně v procentech jejich podíl na díle z celkového rozsahu
díla. V případě, že zájemcem je zahraniční osoba, je nutná
spoluúčast českých firem.
Výběr podzhotovitelů, kteří při montážních pracích budou zasahovat
do provozovaného zabezpečovacího a řídicího zařízení a do ovládacích
obvodů vlakových souprav, podléhá předchozímu schválení DP - Metro.
Bez tohoto schválení nebude podzhotovitel k pracím na provozovaném
zařízení připuštěn. Při vlastní realizaci doplnění staničních a
traťových zabezpečovacích zařízení a vlakových souprav metra je dle
předpisů DP - Metro nutný dohled provozovatele.
4.7. Perspektiva dalšího rozvoje.
Zájemce závazně prohlásí, že na vyzvání ve smyslu platného zákona o
zadávání veřejných zakázek a za úhradu upraví, resp. doplní,
stacionární a mobilní část zařízení ATP a ATO tak, aby systém mohl
být provozován při přepravě cestujících v režimu bezobslužného
provozu (RBP), to jest v plně automatizovaném provozu vlakových
souprav bez strojvedoucích. Zájemce tento předpoklad prokáže čestným
prohlášením a zpracuje hlavní teze způsobu a náplně úpravy zařízení
ATC (popř. instalace zařízení jiných), které podle jeho názoru
umožní při respektování místních podmínek realizaci režimu
bezobslužného provozu.
4.8. Obchodní obrat.
Zadavatel požaduje, aby roční obchodní obrat zájemce v každém z roků
1999, 2000, 2001 a 2002 činil:
- v oboru drážní zabezpečovací techniky alespoň 500 mil. Kč ročně
- v oboru sdělovací techniky alespoň 100 mil. Kč ročně. Zájemce tento
předpoklad prokáže čestným prohlášením, kde uvede skutečné hodnoty v
jednotlivých letech.
4.9. Bankovní reference zájemce a zajištění zdrojů, ze kterých bude
zájemce financovat projekt.
Tento další předpoklad zájemce prokazuje tak, že předloží příslušnou
listinu vystavenou bankou a vlastní prohlášení o zajištění způsobu
financování této zakázky formou dodavatelského úvěru.
4.10. Pojištění.
Pojištění odpovědnosti za škodu vzniklou jinému v souvislosti s
činností zájemce na pojistnou částku minimálně ve výši 50 milionů
Kč. Tento předpoklad prokáže zájemce kopií příslušné pojistné
smlouvy a pojistných podmínek. Pokud zájemce nemá uzavřenu pojistnou
smlouvu na požadovanou částku, přiloží doklad vystavený pojišťovnou,
že se zájemcem v případě úspěchu v soutěži takovou pojistnou smlouvu
uzavře ještě před podpisem smlouvy o dílo se zadavatelem.
4.11. Systém řízení jakosti.
Zájemce musí mít zaveden systém řízení jakosti podle ISO 9000 :
2000. Tento další předpoklad prokáže zájemce platným certifikátem.
S výjimkou průkazu podle bodu 4.10 budou všechny listiny předloženy
v originále nebo ve stejnopisu s ověřením jeho pravosti.
Zahraniční osoby prokazují další předpoklady stejným způsobem jako
tuzemské osoby.
V případě, že zájemce předpokládá předložení nabídky více osobami
společně, požaduje zadavatel prokázání dalších předpokladů pro
splnění této veřejné zakázky minimálně jednou z těchto osob. V
případě bodů 4.1 a 4.8 může uvedené hodnoty prokázat sdružení více
osob jako celek. Podrobné požadavky zadavatele na způsob prokázání
dalších předpokladů jsou uvedeny v kvalifikační dokumentaci.
Podrobný způsob zpracování Dokumentů pro předkvalifikační řízení je
obsažen v kvalifikační dokumentaci.
V předkvalifikačním řízení uspěje ten zájemce, který předloží
všechny dokumenty uvedené v bodech 3 a 4 požadovaným způsobem. Pokud
nepředloží kterýkoliv z nich v požadovaném rozsahu nebo vůbec bude
zadavatelem vyloučen z dalšího průběhu soutěže.
Dokumenty pro předkvalifikační řízení musí doručit zájemce v
uzavřené zapečetěné obálce označené «Modernizace zabezpečovacího a
části sdělovacího zařízení na trati B pražského metra a na
příslušném parku elektrických vozidel metra pro přepravu cestujících
- PŘEDKVALIFIKACE» s výzvou «Neotevírat !» poštou doporučeně na
adresu Inženýring dopravních staveb, a.s., Na Moráni 360/3, 128 01
Praha 2, nebo osobně na stejnou adresu, III. p., číslo dv. 315, do
sekretariátu technického ředitele v pracovní dny od 8.00 do 14.00
hodin, nejpozději však do 6. 6. 2003 do 11.00 hodin. Zadavatel
doporučuje osobní způsob podání.
5. Lhůta pro oznámení výsledků předkvalifikačního řízení:
Zadavatel vybere zájemce podle § 21 odst. 1 zákona a oznámí faxem do
30 dnů a následně potvrdí písemně poštou výsledek předkvalifikačního
řízení všem zájemcům, kteří včas doručili Dokumenty pro
předkvalifikační řízení.
Vlastní soutěž pro zájemce vybrané v předkvalifikačním řízení
6. Zadávací dokumentace - 2. část je nedílnou součástí podmínek
soutěže, obsahuje podrobné podmínky nutné pro zpracování nabídky.
Zadávací dokumentaci - 2. část si mohou zájemci, kteří uspěli v
předkvalifikačním řízení, vyzvednout v pracovní dny od 8.00 hod. do
14.00 hod. po celou dobu soutěžní lhůty na základě předchozího
oznámení faxem (minimálně 24 hodin předem) na č. 236 083 252 s
uvedením data a přibližného času vyzvednutí v sídle společnosti
Inženýring dopravních staveb, a.s., Ing. Horský, III. patro, dveře
č. 327, tel. 236 083 254, nebo Ing. Tomeček, III. patro, dveře č.
301, tel. 236 083 253. Dokumentace bude vydána proti zaplacení
poplatku za reprodukci ve výši 1500,- Kč včetně 5% DPH. Platba musí
být provedena předem na účet zadavatele č. 120037-1930731349/0800,
Česká spořitelna, a.s., Rytířská 29, Praha 1. Zájemce předloží
doklad o provedení platby.
7. Způsob hodnocení nabídek: Hodnocení nabídek bude prováděno podle
ekonomické vhodnosti nabídek pomocí více kritérií, která jsou řazena
sestupně podle významu takto:
7.1. bezpečnost funkcí ATC
7.2. technická úroveň
7.3. nabídková cena
7.4. minimalizace zásahů do kolejového svršku a do tunelů tratí metra
a minimalizace nároků na jejich doplňování
7.5. platební podmínky
7.6. délka záručních lhůt
7.7. délka trvání realizace smlouvy
7.8. smluvní pokuta vůči zhotoviteli za jím zaviněné prodlení plnění
termínů hlavních činností, vyjádřené v Kč za každý započatý den
prodlení
7.9. dostupnost servisu
7.10. požadavek na výluky
Nejvhodnější nabídkou bude ta nabídka, která získá v součtu největší
počet vážených bodů dosažených z hodnocení jednotlivých kritérií.
Podrobný způsob hodnocení nabídek je uveden v 2. části zadávací
dokumentace.
8. Způsob zpracování nabídek: Podkladem pro zpracování nabídky je
zadávací dokumentace, ve které jsou uvedeny podrobné údaje ke
způsobu zpracování a obsahu nabídky.
9. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny: Požaduje
se vypracovat nabídkovou cenu v Kč bez DPH celkem za předmět plnění
zakázky a dále v členění dle zadávací dokumentace. Součástí
nabídkové ceny budou i náklady na dodavatelský úvěr. Nabídková cena
bude stanovena jako nejvýše přípustná a bude obsahovat veškeré
náklady, které uchazeči vzniknou v souvislosti s plněním této
veřejné zakázky. Cenové údaje budou vloženy do samostatné uzavřené
obálky s nápisem «Modernizace zabezpečovacího a části sdělovacího
zařízení na trati B pražského metra a na příslušném parku
elektrických vozidel metra pro přepravu cestujících - nabídková
cena» s výzvou «Neotevírat!» (ve smyslu § 9, odst. 3 zákona).
Podrobnosti jsou uvedeny v zadávací dokumentaci.
10. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové
ceny: Cena je považována za cenu nejvýše přípustnou pro celý rozsah
plnění zadávací dokumentace a pro celou dobu realizace a nelze ji
překročit za žádných podmínek.
11. Platební podmínky: Zadavatel požaduje, aby financování této
veřejné zakázky zajistil uchazeč dodavatelským úvěrem. Úhrada za
plnění veřejné zakázky zadavatelem (splátkový kalendář) je předmětem
nabídky. Podrobnosti jsou uvedeny v zadávací dokumentaci.
12. Soutěžní lhůta: Soutěžní lhůta začíná dnem vyhlášení soutěže v
Obchodním věstníku a končí dnem a hodinou otevírání obálek s
nabídkami. Uchazeči podají nabídky v uzavřené obálce označené
«Modernizace zabezpečovacího a části sdělovacího zařízení na trati B
pražského metra a na příslušném parku elektrických vozidel metra pro
přepravu cestujících», s výzvou «Neotevírat!», opatřené na uzavření
razítky uchazeče poštou doporučeně na adresu Inženýring dopravních
staveb, a.s., Na Moráni 360/3, 128 01 Praha 2, nebo osobně na
stejnou adresu, III. p., číslo dv. 315, do sekretariátu technického
ředitele v pracovní dny od 8.00 do 14.00 hodin, nejpozději však do
dne a hodiny otevírání obálek s nabídkami. Zadavatel doporučuje
osobní způsob podání.
13. Otevírání obálek: Otevírání obálek s nabídkami se uskuteční dne
8.9. 2003 v 10.00 hodin v sídle organizace pověřené výkonem
zadavatelských činností v zasedací místnosti č. 216 ve II. patře.
14. Zadávací lhůta: Zadávací lhůta začíná dnem otevírání obálek a
činí 90 kalendářních dnů. Uchazečům, kteří se umístí na prvním až
třetím místě, se zadávací lhůta prodlužuje až do doby uzavření
smlouvy s vybraným uchazečem.
15. Identifikační údaje zadavatele: Dopravní podnik hl. m. Prahy,
akciová společnost, Sokolovská 217/42, 190 22 Praha 9, IČO:
00005886, pověřil výkonem zadavatelských činností ve smyslu § 69
zákona společnost Inženýring dopravních staveb, a.s., Na Moráni
360/3, 128 01 Praha 2, IČO: 60194260, tel. 236 083 251, fax 236 083
252.
16. Požadavek na poskytnutí jistoty: Zadavatel požaduje k zajištění
povinností uchazečů vyplývajících z účasti v soutěži poskytnout
jistotu jednou z forem uvedených v § 24 zákona. Jistota činí 40
milionů Kč (slovy čtyřicet milionů korun českých). Podrobnosti jsou
uvedeny v zadávací dokumentaci.
17. Variantní řešení: Zadavatel připouští variantní řešení pouze v
rozsahu, který je stanoven v zadávací dokumentaci.
18. Poskytování informací: Zadavatel bude v průběhu soutěžní lhůty
poskytovat informace formou konzultací. Podrobnosti jsou uvedeny v
zadávací dokumentaci.
19. Veřejná zakázka se zahraniční účastí: Jazykem této soutěže jako
veřejné zakázky se zahraniční účastí je výlučně český jazyk. K
veškerým listinám, které nejsou v českém jazyce, musí být přiložen
úředně ověřený překlad do českého jazyka. To platí rovněž o
cizojazyčných částech textu v listinách, kde je vedle českého jazyka
uveden text v jiném než českém jazyce. Nesplnění této podmínky pro
listiny požadované v bodech 3 a 4 je důvodem k vyloučení uchazeče. K
ostatním nepřeloženým dokumentům nebude přihlíženo.
20. Zadavatel si vyhrazuje právo:
20.1. v průběhu soutěžní lhůty soutěžní podmínky doplnit, změnit,
prodloužit soutěžní lhůtu
20.2. před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky ověřit údaje
uvedené uchazeči v nabídkách z veřejně dostupných zdrojů
20.3. vyhodnotit pouze nabídky na kompletní předmět veřejné zakázky,
dílčí plnění nepřipouští
20.4. veřejnou obchodní soutěž zrušit
20.5. odmítnout všechny předložené nabídky, neuzavřít smlouvu s
žádným uchazečem.
170404-18/03