Portál veřejné správy

Zápis 171952-21/03

Obchodní jménoČeské dráhy, a.s., Divize dopravní cesty, o.z.
RubrikaVeřejná soutěž
Publikováno28. 05. 2003
Značka OV171952-21/03
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; České dráhy, a.s., Divize dopravní cesty, o.z. A-7 Soutěžní podmínky České dráhy, a.s., Divize dopravní cesty, o.z. vyhlašují podle zákona č. 199/1994 Sb., v platném znění (dále jen zákon) obchodní veřejnou soutěž na zhotovitele stavby: ČD, DDC, Optimalizace traťového úseku Zábřeh - Krasíkov (zabezpečovací zařízení) 1. Identifikační údaje zadavatele: Správa železniční dopravní cesty s.o. Praha 8-Karlín, Prvního pluku 367/5, PSČ 186 00 jednající: Ing. Jan Komárek, generální ředitel IČ: 70994234 DIČ: 008-70994234 zastoupena obchodní společností České dráhy, a.s., Divize dopravní cesty, nábřeží L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1 IČ: 70994226, DIČ: 001-70994226 jednající: Ing. Petr Kousal, předseda představenstva Zápis v obchodním rejstříku je veden Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8039 a České dráhy, a.s., Divize dopravní cesty, nábřeží L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1 IČ: 70994226, DIČ: 001-70994226 jednající: Ing. Petr Kousal, předseda představenstva Zápis v obchodním rejstříku je veden Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 8039 Kontaktní zaměstnanec zadavatele pro organizaci soutěže: Milada Hofmanová, Stavební správa Olomouc, telefon číslo 585 785 181, fax číslo 585 785 221 Kontaktní zaměstnanec zadavatele ve věcech technických: Ing. Jiří Kopečný, Stavební správa Olomouc, telefon číslo 585 782 462, fax číslo 585 785 221 2. Předmět soutěže: Předmětem obchodní veřejné soutěže je realizace provizorního a definitivního staničního zabezpečovacího zařízení v žst. Zábřeh na Moravě a v žst. Hoštejn, traťového zabezpečovacího zařízení v mezistaničním úseku Zábřeh n. M. - Hoštejn a Hoštejn - Krasíkov včetně provizorních odboček a úvazka na AB do Lukavice, výstavba rozhlasu v žst. Hoštejn a na zastávce Lupěné a výstavba integrovaného telekomunikačního zařízení v žst. Šumperk, realizace informačních tabulí a piktogramů v žst. Hoštejn, venkovního osvětlení a nástupištních přístřešků na zastávce Lupěné a demolice překážejícího objektu v žst. Hoštejn. Zabezpečovací zařízení musí být plně kompatibilní se zařízením vedlejších úseků Červenka - Zábřeh na Moravě a Krasíkov - Česká Třebová. Dále musí být zajištěna plná kompatibilita vnějšího zařízení používaného u ČD s vnitřní částí elektronického stavědla a navrhované zařízení musí umožňovat jednotné dálkové ovládání úseku Přerov - Česká Třebová. Uvedené práce budou podřízeny koordinaci zhotovitele stavby ČD DDC, Optimalizace traťového úseku Zábřeh - Krasíkov. 3. Doba a místo plnění: Zahájení prací: 07/2003 Ukončení prací: 12/2005 Místo plnění: traťový úsek Zábřeh - Krasíkov 4. Kvalifikační předpoklady: Kvalifikační předpoklady - dle § 2b), písemně doložené dle § 2c) odst. 1 zákona. Kvalifikační předpoklad dle § 2b odst. 1g) doloží uchazeč originálem čestného prohlášení. V případě, že jednu nabídku podává společně více uchazečů, předloží kvalifikační předpoklady všichni uchazeči. Dále jsou uchazeči povinni předložit originál smlouvy o sdružení. 5. Další předpoklady: a) uchazeč doloží (včetně podzhotovitelů) své technické a materiální vybavení pro předmětné práce na železnici, které musí být postačující k provedení zakázky a jejich způsobilost k provádění prací při dodržení kvality podle vybraných TKP Českých drah a doplňujících směrnic a předpisů ČD, b) uchazeč prokáže (nejlépe výpočtem), že pro uvažovaný postup výstavby má uchazeč, eventuálně uvažovaní podzhotovitelé, v odborných profesích postačující počet zaměstnanců pro plnění zakázky, c) uchazeč doloží přehled porovnatelných zakázek v oboru dopravního stavitelství provedených uchazečem v posledních pěti letech s uvedením objednavatele, objemu zakázky a místa a doby plnění, d) uchazeč předloží doklad o udělení (ověřená kopie) certifikátu podle normy ČSN EN ISO 9001 nebo ČSN EN ISO 9002 akreditovaným orgánem a plán jakosti stavby v souladu s ČSN ISO 10 005 nebo příručku jakosti příslušné stavby, e) uchazeč předloží doklad o zkoušce pro vedoucí prací na dopravní cestě podle předpisu ČD Ok 2/2 a doklad o oprávnění k činnosti na elektrickém zařízení a v jeho blízkosti, f) uchazeč předloží doklad o splnění zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků ve výstavbě, v platném znění, u vedoucích pracovníků stavby nebo jiné certifikace k výkonu zhotovitelské a projektové činnosti, g) uchazeč předloží velký průkaz způsobilosti s rozšířením podle ČSN 73 2601-Z2 čl. 205 vydaný ve spolupráci s ČD, h) uchazeč doloží u používaných vlastních speciálních drážních vozidel platné průkazy způsobilosti. Pokud zhotovitel bude na zakázce provozovat drážní dopravu na trati ČD, musí mít zhotovitel nebo jeho dopravce smlouvu o provozování drážní dopravy ve smyslu zákona č. 266/1994 Sb., v platném znění. Součástí nabídky v tomto případě musí být i kopie této smlouvy a závazek uchazeče, že bude plně zodpovídat za její dodržování s tím, že odpovědnost z této smlouvy nemůže, a to ani smluvně přenést na jinou osobu, i) uchazeč musí prokázat, že má k dispozici pro zakázku management, který je schopen odborně a organizačně zvládnout řízení a provádění stavby. Navržený ředitel stavby musí prokázat minimálně desetiletou zkušenost v provádění železničních staveb, ostatní specifikovaní pracovníci (vedoucí jednotlivých oblastí řízení řídícího managementu) musí prokázat minimálně pětiletou zkušenost v provádění obdobných odborných prací, j) uchazeč musí prokázat, že výše jeho vlastního jmění dokladovaná auditovanými výsledky uvedenými ve výkazu «Rozvaha v plném rozsahu, ř. 062, vydaným a schváleným MF ČR», nebo jiným hodnověrným způsobem, dosahuje minimálně 50 % z nabídkové ceny zakázky nebo minimálně 500 mil. Kč, k) uchazeč u podzhotovitelů na zakázce musí prokázat jejich odbornou a technickou způsobilost včetně certifikace podle ČSN EN ISO 9001 nebo ČSN EN 9002, l) doložení schopnosti provést minimálně 50 % prací vlastními kapacitami, kapacity společností ovládaných uchazečem se započítávají do vlastních kapacit a musí být prokázány podle § 66a) obchodního zákoníku, m) uchazeč musí mít úspěšné zkušenosti z obdobných staveb železničního charakteru (především u ČD) jako hlavní zhotovitel a musí prokázat, že v posledních 36 měsících provedl práce na železničních stavbách v ročním objemu minimálně ve výši 50 % nabídkové ceny zakázky, n) uchazeč musí prokázat, že má přístup k úvěrům a k dalším finančním zdrojům dostačujícím k plynulému financování prací na zakázce po dobu tří měsíců, o) uchazeč musí doložit svou finanční stabilitu auditem ověřené bilance firmy nebo prohlášením banky, a to za období posledních třech let, ze kterých musí být zřejmá spolehlivá finanční situace uchazeče, p) uchazeč musí doložit uzavřené pojistné smlouvy za škody způsobené uchazečem na majetku Českých drah v minimální výši 20 mil. Kč. V případě, že jednu nabídku podává společně více uchazečů, musí další předpoklady nabídka splňovat jako celek. 6. Způsob hodnocení nabídek: Hodnocení nabídek bude provedeno dle následujících kritérií: a) nabídková cena b) kvalita návrhu technického řešení včetně účelného snížení požadavků na omezení provozu c) stupeň splnění dalších předpokladů d) poskytnutí vyšších, ale současně reálných záruk za jakost 7. Způsob zpracování nabídky: Nabídka musí být zpracována v českém jazyce v originále a v jedné kopii v členění dle «Formuláře», který bude součástí zadávací dokumentace. Nabídkovou cenu uchazeč zpracuje v korunách českých a uvede celkem bez DPH, DPH a včetně DPH a bude členěna dle formuláře. Ve smlouvě o dílo bude nabídková cena vybraného zhotovitele stanovena jako cena nejvýše přípustná. Způsob úhrady díla (platební podmínky) je uveden v zadávací dokumentaci. Nabídková cena bude součástí předložené nabídky. Nabídka musí být podepsána statutárním orgánem nebo zástupcem uchazeče, jehož oprávnění k tomuto úkonu vyplývá z výpisu z obchodního rejstříku nebo z originálu, případně ověřené kopie plné moci přiložené k nabídce. 8. Soutěžní lhůta, termín a místo otevírání obálek: Soutěžní lhůta se stanovuje od 28. 5. 2003 do 3. 7. 2003 do 10.30 hodin místního času. Otevírání obálek se uskuteční 3. 7. 2003 v 10.30 hodin místního času na Stavební správě Olomouc, Nerudova č. 1, místnost číslo 234 ve 2. poschodí. 9. Zadávací lhůta: Zadávací lhůta je stanovena na 90 kalendářních dnů. 10. Způsob a místo pro podávání nabídek: Uzavřené obálky s nabídkami, označené «Neotevírat - Soutěž - ČD, DDC, Optimalizace traťového úseku Zábřeh - Krasíkov (zabezpečovací zařízení)» a opatřené na uzavření razítkem, případně podpisem uchazeče či jeho statutárního zástupce, se podávají na adrese Stavební správa Olomouc, Nerudova 1, 772 58 Olomouc. Osobně podané nabídky se přijímají tamtéž v místnosti č. 170 (2. poschodí) v soutěžní lhůtě v pracovních dnech v době od 9.00 do 13.00 hodin místního času. Poslední den soutěžní lhůty se nabídky přijímají do 10.00 hodin místního času. Rozhodující je doručení nabídky na místo samé, včasné doručení nabídky poštou je rizikem uchazeče. 11. Adresa, kde je možno vyžádat zadávací dokumentaci: Zadávací dokumentace bude poskytnuta ve dnech 28. 5.- 2. 6. 2003 od 9.00 do 13.00 hodin místního času a dále dle dohody na Stavební správě Olomouc, Nerudova 1, 772 58 Olomouc, místnost č. 170 ve II. poschodí. Za zadávací dokumentaci uhradí uchazeč 81 750,- Kč (částka je včetně 5% DPH). Poplatek složte na účet zadavatele číslo 81303-811/0100, var. symbol 3273434800, u Komerční banky a.s. Olomouc. Doklad o úhradě na účet předloží uchazeč při přebírání zadávací dokumentace. 12. Požadavek na poskytnutí jistoty: Zadavatel vyžaduje poskytnutí jistoty ve výši 3 000 000,- Kč (slovy tři miliony korun českých), a to bankovní zárukou nebo složením peněžní částky na účet číslo 81303-811/0100, var. symbol 3273434800, u Komerční banky a.s. Olomouc. Peněžní částka musí být uchazečem složena tak, aby byla připsána na účet zadavatele nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek s nabídkami. Jistota musí být poskytnuta před zahájením otevírání obálek s nabídkami. Originál dokladu o složení jistoty doloží uchazeč v obálce s nabídkou nebo ho předloží zadavateli nejpozději do konce soutěžní lhůty. Zahraniční uchazeč je povinen doložit úředně ověřený překlad dokladu o složení jistoty do českého jazyka. Platnost bankovní záruky musí být zajištěna po dobu zadávací lhůty. 13. Další podmínky: a) Zadavatel bude ve smlouvě o dílo požadovat složení kauce na zhotovení díla, a to ve výši 5 % nabídkové ceny vybraného uchazeče. b) Uchazeči jsou povinni dodržet soulad návrhu postupu výstavby s možnostmi zadavatele v poskytování výluk, dále jsou povinni respektovat roční objem prací určený zadavatelem c) Zadavatel si vyhrazuje právo upravit termín realizace stavby «ČD, DDC, Optimalizace traťového úseku Zábřeh - Krasíkov (zabezpečovací zařízení)» z důvodu koordinace prací se stavbou «ČD, DDC, Optimalizace traťového úseku Zábřeh - Krasíkov». d) Zadavatel nepřipouští variantní řešení. e) Nedodržení podmínek požadovaných v zadávací dokumentaci nebo předložení nabídky, která nebude plně odpovídat podmínkám soutěže, jsou rizikem uchazeče a budou důvodem k odmítnutí nabídky. f) Zadavatel si vyhrazuje právo na doplnění soutěžních podmínek a zadávací dokumentace a na zrušení soutěže i bez udání důvodu. g) Zadavatel si vyhrazuje právo odmítnout všechny nabídky, pokud mu žádná z nich nebude vyhovovat. h) Uchazeč nemá nárok na úhradu nákladů spojených s účastí v soutěži. i) Zadavatel podmiňuje uzavření Smlouvy o dílo s vítězným uchazečem právem kontroly Správou železniční dopravní cesty s.o. a Státním fondem dopravní infrastruktury (efektivní využívání fondu) po celou dobu realizace zakázky. Pokud nebude podmínka uchazečem akceptována, nebude jeho nabídka přijata. Vrchní ředitel DDC: Ing. Vlastimil Nešetřil v. r. V Praze dne 19. 5. 2003 171952-21/03