Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Rubrika
Veřejná soutěž
Sídlo
Prvního pluku 367/5, 186 00 Praha 8-Karlín, Česká republika
Publikováno
23. 07. 2003
Značka OV
175904-29/03
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
A-7
VÝZVA K PODÁNÍ NABÍDKY
DOPRAVNÍ PROGRAM ISPA
Výzva k podání nabídky vydaná
Správou železniční dopravní cesty, státní organizací,
Sídlo: Prvního pluku 367/5, 186 00 Praha 8-Karlín, Česká republika
a
Komisí Evropské unie v rámci Programu ISPA
Projekt č. 2002 CZ 16 P PT 013
Název projektu:
Optimalizace trati Zábřeh na Moravě - Krasíkov
1. Odkaz při zveřejňování
EUROPEAID/1147132/D/W/CZ
2. Typ soutěže
Mezinárodní veřejná soutěž
3. Program
ISPA
4. Financování
Program ISPA č. 2002 CZ 16 P PT 013
5. Zadavatel
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, Prvního pluku 367/5,
186 00 Praha 8-Karlín, Česká republika
SMLUVNÍ PODMÍNKY
6. Předmět díla
Dílo zahrnuje modernizaci traťového úseku v délce 15,5 km a
předpokládá rekonstrukci žel. svršku a spodku včetně zpevnění pláně
železničního spodku, kompletní rekonstrukci trakčního vedení,
rekonstrukci stávajících mostů (17), výstavbu nových mostů (6),
vybudování nových tunelů (3), podchodu pro cestující veřejnost a
protihlukových zdí.
7. Počet a názvy částí díla
Dílo bude zajištěno jednou smlouvou.
PODMÍNKY ÚČASTI
8. Účastníci a země původu
Účast je otevřena za stejných podmínek pro fyzické a právnické osoby
(individuálně nebo sdružené v konsorciu) z členských států, zemí a
regionů, na které se vztahují pravidla programu, ze kterého je
kontrakt financován (viz také článek 21). Veškerý materiál, který je
obstaráván pro tento kontrakt, musí mít původ v těchto zemích.
9. Důvody pro vyloučení
Účastníci soutěže musí poskytnout prohlášení, že se nenacházejí v
žádné ze situací uvedených na seznamu v sekci 2.3 Manuálu instrukcí
pro zahraniční kontrakty (dostupné na internetové adrese:
http://europa.eu.int/comm/europeaid/index_en.htm)
10. Počet nabídek
Účastníci (včetně firem a fyzických osob v rámci jednoho konsorcia a
poddodavatelů) mohou předložit pouze jednu nabídku pro Dílo. Nabídky
na části Díla nebudou brány v úvahu. Soutěžící nemohou předložit
variantní řešení.
11. Záruka za nabídku
Uchazeči musí poskytnout záruku za nabídku (jistotu) ve výši 40 000
000 Kč nebo ekvivalentní částku v EUR přepočtenou na základě
směnného kurzu vydaného ČNB 30 dní před konečným termínem pro
předložení nabídek. Tato záruka bude uvolněna neúspěšným účastníkům
soutěže po jejím ukončení a úspěšnému uchazeči po podepsání
kontraktu všemi stranami.
12. Záruka za řádné plnění smlouvy
Po úspěšném uchazeči bude požadováno poskytnutí Záruky za řádné
plnění smlouvy (kauce na realizaci díla) ve výši 10 % z ceny
kontraktu v českých korunách. Tato záruka musí být úspěšným
uchazečem složena do 30 dnů po obdržení smlouvy podepsané
zadavatelem. Jestliže vybraný uchazeč nesplní poskytnutí záruky v
této době, bude smlouva neplatná a bude osloven další uchazeč, který
předložil další nejnižší vyhovující nabídku.
13. Informativní schůzka anebo návštěva staveniště
Pro uchazeče bude uspořádána informativní schůzka, místo a čas
konání bude oznámeno jeden měsíc po zahájení soutěže.
14. Platnost nabídky
Nabídky musí zůstat v platnosti po dobu 90 dnů po konečném termínu
předložení nabídek.
15. Doba plnění
Dílo bude dokončeno během 34 měsíců od data zahájení.
ZPůSOB HODNOCENÍ
16. Výběrová kritéria
Uchazeč musí mít zkušenosti pro provádění staveb modernizací
železničních úseků za provozu, kapacitu pro realizaci podobných
projektů, firma musí být zaregistrována pro provádění požadovaných
prací. Jednotlivý uchazeč musí mít schopnost provést minimálně 70 %
smluvních prací vlastními prostředky, vedoucí partner joint
venture/konsorcia musí mít schopnost provést alespoň 50 % smluvních
prací. Uchazeči musí mít zajištěný systém kvality, zkušenosti
stavbyvedoucího 10 let, klíčových pracovníků 5 let a dobře
připravený harmonogram prací. Roční obrat prací prováděný na
železničních stavbách během 3 předchozích za sebou jdoucích let v
průměru rovný nebo vyšší než 50 % ceny nabídky.
17. Kritérium přidělení
Cena.
ZADÁVACÍ DOKUMENTACE
18. Jak získat zadávací dokumentaci
Zadávací dokumentace bude k dispozici na adrese: České dráhy a.s.,
Divize dopravní cesty, Stavební správa Olomouc, Nerudova 1, 772 58
Olomouc, Česká republika, Milada Hofmanová, fax č. +420-585 785 221,
po zaplacení 300 000,- Kč nebo ekvivalentní částky v EUR ve směnném
kurzu ČNB vydaném v den uveřejnění Inzerátu a po zaslání písemné
žádosti nejlépe faxem na výše uvedenou adresu.
Platby za tendrovou dokumentaci musí být převedeny na:
NÁZEV BANKY KOMERČNÍ BANKA a.s.
pobočka Olomouc
ČESKÁ REPUBLIKA
ČÍSLO ÚČTU/KÓD: 81303811/0100
VARIABILNÍ SYMBOL: 3273434800
Zadávací dokumentace může být vyzvednuta případnými zájemci 3
pracovní dny poté, co byla platba uhrazena na výše uvedený bankovní
účet. Nabídky musí být předloženy na standardních formulářích které
jsou obsaženy v zadávací dokumentaci, jejíž složení a instrukce musí
být přesně dodrženy.
Případné dotazy účastníků soutěže musí být zaslány písemně na
poštovní adresu: České dráhy a.s., Divize dopravní cesty, Stavební
správa Olomouc, Nerudova 1, 772 58 Olomouc, nejpozději 21 dnů před
konečným termínem předložení nabídky, který je uvedený v bodě 19.
Zadavatel musí odpovědět na všechny dotazy účastníků nejpozději 11
dnů před konečným termínem předložení nabídky.
19. Konečný termín předložení nabídek
Nabídky musí být dodány nejpozději do 3. 11. 2003 do 13.00 hod.
místního času na adresu:
České dráhy, a.s., Divize dopravní cesty
Stavební správa Olomouc
Paní Milada Hofmanová, místnost číslo 170 - 2. patro
Nerudova 1, 772 58 Olomouc, Česká republika
Fax č. +420-585 785 221
Nabídky, které budou dodány po této době, nebudou brány v úvahu.
20. Otevírání obálek s nabídkami
Nabídky budou otevřeny na veřejné schůzce dne 3. 11. 2003 ve 13.00 hod.
místního času na výše uvedené adrese v místnosti č. 234, 2. patro
21. Právní podklady
Nařízení Rady (ES) 1267/1999 z 21. června 1999, vytvářející nástroj
předvstupních strukturálních politik před přijetím (ISPA).
Works Procurement Notice
ISPA TRANSPORT PROGRAMME
Works Procurement Notice issued by the
Railway Infrastructure Administration, State organization
Prvního pluku 367/5, 186 00 Praha 8-Karlín, Czech Republic
and
by the Commission of the European Communities within the framework of the
ISPA Programme
Project No. 2002 CZ 16 P PT 013
Project Title: Optimisation of Zabreh na Morave - Krasikov railway section
1. Publication reference
EUROPEAID/114712/D/W/CZ
2. Procedure
International open tender
3. Programme
ISPA
4. Financing
ISPA Measure No. 2002 CZ 16 P PT 013
5. Contracting authority
Railway Infrastructure Administration, State organization
(Správa železniční dopravní cesty, státní organizace)
Prvního pluku 367/5, 186 00 Praha 8-Karlín, Czech Republic
CONTRACT SPECIFICATION
6. Contract description
The works on the railway line section with a total length of 15,5 km
include upgrading of substructure and superstructure, including
strengthening of the subgrade level of the track into new position,
full reconstruction of catenary system, bridge reconstructions of
catenary system, bridge reconstructions (17) and new bridge
constructions (6), tunnels (3), a passenger subway, structures for
technical installations, anti-noise walls.
7. Number and titles of Lots
One single Contract
CONDITIONS OF PARTICIPATION
8. Eligibility and rule of origin
Participation is open on equal terms to all natural and legal
persons [participating either individually or in a grouping
(consortium) of tenderers] of the Member States and the countries
and territories of the regions covered and/or authorised by the
Regulation or other specific instruments applicable to the programme
under which the contract is financed (see also item 21 below). All
goods provided for this contract must originate in these countries.
9. Grounds for exclusion
Tenderers must provide a declaration that they are not in any of the
situations listed in Section 2.3 of the Manual of Instructions for
External Relations contracts (available from the following Internet
address: http://europa.eu.int/comm/europeaid/index_en.htm)
10. Number of tenders
Tenderers (including firms within the same legal group, other
members of the same consortium and subcontractors) may submit only
one tender for the Works. Tenders for parts of a Works will not be
considered. Tenderers may not provide a tender for a variant
solution in addition to their tender for the works required in the
tender dossier.
11. Tender guaranty
Tenderers must provide the tender guaranty of 40 000 000,-- CZK or
equivalent amount in EUR at the rate issued by the Czech National
Bank for the date 30 days prior to the deadline for submission of
tenders when submitting their tender. This guarantee will be
released to unsuccessful Tenderers once the tender procedure has
been completed and to the successful Tenderer upon signature of the
contract by all parties.
12. Performance guaranty
The successful Tenderer will be requested to provide a performance
guaranty of 10% of the contract value in CZK when countersigning the
contract. This must be delivered within 30 days after receipt by the
Tenderer of the contract signed by the Employer. If the selected
Tenderer fails to provide such a guarantee within this period, the
contract will be void and a new contract may be drawn up and sent to
the Tenderer which has submitted the next lowest, compliant tender.
13. Information meeting
An information meeting will be held with Tenderers. The place and
the time will be communicated one month after launching tender.
14. Tender validity
Tenders must remain valid for a period of 90 days after the deadline
for submission of tenders.
15. Maximum delivery period
The time for completion of the Works shall be 34 months after the
date of commencement.
16. Selection criteria
The Contractor must have experience in construction for modernising
Railway sections under operation, the capacity to execute similar
contracts, registered firm capable of carrying out the specified
Works. Sole Tenderer shall have the ability to carry out at least 70
% of the Contract Works by his own means; Leading Partner in a Joint
Venture/Consortium shall have the ability to carry out at least 50%
of the Contract Works. Quality Assurance System; Experience of Site
Manager 10 years on the same position - experience in the
constructions for modernising Railways sections under operation, key
personnel 5 years; properly prepared work schedule. An annual
turnover of construction works on the railway construction during
each of the previous 3 years in average equivalent or higher than 50
% of the Tender price.
17. Award criteria
Price
TENDERING
18. How to obtain the tender dossier
The tender dossier is available from Czech Railwas - České dráhy
a.s., Divize dopravní cesty, Stavební správa Olomouc, Nerudova 1,
772 58 Olomouc, Czech Republic, Ms. Hofmanová, fax No +420-585 785
221, e-mail hofmanova@pds.olc.cd.cz upon payment of 300 000,- CZK or
equivalent amount in EUR at the rate issued by the Czech National
Bank on the date of publishing this Notice and upon written request,
preferably by facsimile, to the above address. The tender dossier is
also available for inspection at the premises of the Contracting
Authority.
Payment for the Tender Documents should be transferred to:
BANK NAME ADDRESS: KOMERČNÍ BANKA a.s.
POBOČKA OLOMOUC CZECH REPUBLIC
BANK ACCOUNT/CODE: 81303811/0100
VARIABLE SYMBOL: 3273434800
The Tender dossier may be collected by the prospective Tenderers 3
working days after payment for it has been credited to the Bank
Account detailed above. Tenders must be submitted using the standard
tender form included in the tender dossier, whose format and
instructions must be strictly observed.
Tenderers with questions regarding this tender should send them in
writing to postal address: Czech Railways - České dráhy a.s., Divize
dopravní cesty, Stavební správa Olomouc, Nerudova 1, 772 58 Olomouc,
Czech Republic (mentioning the Publication reference shown in item
1) at least 21 days before the deadline for submission of tenders
given in item 19. The Contracting Authority must reply to all
tenderers' questions at least 11 days before the deadline for
submission of tenders.
19. Deadline for submission of tenders
Tenders must arrive at the latest on the 3/11/2003 by 13.00 local
time at:
Czech Railways - České dráhy a.s., Divize dopravní cesty, o.z.
Stavební správa Olomouc
Ms. Hofmanová Milada, 2nd floor, office No. 170
Nerudova 1, 772 58 Olomouc
Czech Republic
fax No +420-585 785 221
Any tender received after the deadline will not be considered.
20. Tender opening session
Tenders shall be opened in public session on the 3/11/2003 at 13.00 local
time at the address given above at office No. 234 on the 2nd floor.
21. Legal basis
Council Regulation (EC) No 1267/1999 of 21 June 1999 establishing an
Instrument for Structural Policies for Pre-accession (ISPA) in its
latest version.
175904-29/03