Portál veřejné správy

Zápis 168059-12/03

Obchodní jménoVODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ, a. s.
RubrikaVeřejná soutěž
SídloVíta Nejedlého 893, 500 03 Hradec Králové
Publikováno26. 03. 2003
Značka OV168059-12/03
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; VODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ, a. s. A-5 VODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ, a. s. Sídlo: Víta Nejedlého 893, 500 03 Hradec Králové vyhlašuje podle zákona č. 199/1994 Sb., ve znění novel (dále jen «zákon») OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ na zhotovení stavby «KOMPLEXNÍ VÝMĚNA VODOVODNÍHO AZBESTOCEMENTOVÉHO POTRUBÍ U a. s. VODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ» dále jen VAK HK a.s. 1. Vymezení plnění veřejné zakázky Plněním veřejné zakázky se rozumí zhotovení stavby «KOMPLEXNÍ VÝMĚNA VODOVODNÍHO AZBESTOCEMENTOVÉHO POTRUBÍ U a.s. VODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ» podle zadávací projektové dokumentace, zpracované firmou Ing. Miloslav PIŠTA - PROJEKTIS - číslo zakázky 2002006. Rozčlenění akce na stavební objekty a popis parametrů akce: Stav.objekt obec, lokalita, ulice DN délka SO 01 Hradec Králové 6 701 m SO 01.1 ul. Ak. Bedrny (od odbočky. Aldis po ul. Šimkova , 200 502 m ul. Šimkova a dále do ulice Divišova) SO 01.2 ul. Ak. Bedrny - Piletický potok - až po ul.Spořilovská 200 543 m SO 01.3 ul. Bezručova 300 660 m (od ul. Seydlerova po ul. Kuklenská až ke škole) SO 01.4 ul. Spojovací - Svobodné Dvory - sever 150 510 m SO 01.5 ul. Spojovací - Svobodné Dvory - jih 150 975 m SO 01.6 ATS Slatina - obec Černilov 150 2 523 m SO 01.7 Praskačka 80-150 988 m SO 02 Smiřice 2 121 m SO 02.1 ul. Staré Sídliště, Nývltova, A. Malé, Kpt. Jaroše, 80, 100 524 m Spořilov, Lidická, Na ohradách, Fučíkova SO 02.2 ul. Kršovka, ul. Příční, ul. Jedličkova 80, 100 597 m SO 03 Třebechovice 155 m SO 03 ul. Lesní 100 155 m SO 04 Nový Bydžov 405 m SO 04.1 část Zábědov 100, 150 315 m SO 04.2 obec Loučná Hora 90 m Celková délka výměny azbestocementového potrubí u a.s. VAK HK 9 382 m Hlavním důvodem pro komplexní výměnu vodovodního azbestocementového potrubí je ta skutečnost, že stávající potrubí z azbestocementu nesplňuje podmínky dané zákonem č. 258/2000 Sb. «O ochraně veřejného zdraví». Vzhledem k tomu, že uvedené stávající vodovodní potrubí je vyrobeno z azbestocementu, je třeba pro odstraňování a likvidaci tohoto materiálu splnit požadavek § 11 směrnice Ministerstva zdravotnictví (MZ) č. 64/1984, o hygienických zásadách pro práce s chemickými karcinogeny, ve smyslu výnosu MZ z 27. 2. 1990, kterým se uvedená směrnice doplňuje. Výměna vodovodního azbestocementového potrubí musí být pouze za potrubí z materiálů, které lze použít v souladu se zákonem č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, a vyhláškou Ministerstva zdravotnictví č. 37/2001 Sb., o hygienických požadavcích na výrobky přicházející do přímého styku s vodou a na úpravu vody. Projektant navrhl u SO 01 a 02 vodovodní potrubí z tvárné litiny (s výjimkou SO 01.7, kde je část potrubí z PVC), vodovodní řady ve SO 03 a SO 04 jsou navrženy z PVC. Jednotlivé úseky výměny vodovodního potrubí budou prováděny buď v otevřeném výkopu, nebo bezvýkopovou technologií, vždy podle konkrétních podmínek v dané lokalitě. V zásadě se předpokládá, že úseky v zastavěném území v asfaltových vozovkách apod. budou prováděny bezvýkopovou technologií, úseky ve volném terénu v otevřeném výkopu. Projekt předpokládá, že v otevřeném výkopu bude vyměněno 6419 m potrubí. Bezvýkopová technologie výměny je navržena pro 2963 m potrubí. Bezvýkopová výměna vodovodního potrubí bude provedena metodou, která zajistí vytažení stávajícího azbestocementového potrubí ven z půdy, např. metoda Hydros-PLUS. Součástí stavby komplexní výměny vodovodního azbestocementového potrubí bude i přepojení stávajících odbočných vodovodních řadů a stávajících vodovodních přípojek. Plněním veřejné zakázky jsou dále: - vytyčení stavby oprávněným geodetem - vybudování, provoz a likvidace zařízení staveniště, bezpečná likvidace všech odpadů vzniklých při stavbě - ostraha staveniště - inventarizace a pasportizace objektů v oblasti možného dosahu účinků provádění díla - veškerá dodavatelská inženýrská činnost (vytyčení a ochrana všech podzemních zařízení v zájmovém území, získání povolení «zvláštní užívání komunikací», zpracování dopravně inženýrského opatření, zajištění vstupu na pozemky) - geodetické zaměření stavby 3x v grafické a 1x v digitální formě - zkoušky stanovené zadávací projektovou dokumentací nebo závaznými ČSN, revize dokladující funkčnost zařízení, doklady na použité materiály v souladu se zákonem č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky, a souvisejícími předpisy, komplexní zkoušky - kompletační činnost zhotovitele - garanční zkoušky, ověřující dosažení projektovaných parametrů - zhotovení projektové dokumentace skutečného provedení stavby 2x v tištěné formě a 1x v digitální formě (formát *.dwg) - vybraný uchazeč může zadat realizaci části díla, jehož cena přesahuje 500 000,- Kč bez DPH, jinému zhotoviteli (dále jen subdodavatel) pouze po předchozím písemném souhlasu zadavatele - zadavatel může předmět díla v průběhu stavby rozšířit nebo omezit, aniž by tím byl dotčen smluvní vztah mezi ním a vybraným uchazečem (zhotovitelem) - vybraný uchazeč poskytne zadavateli (objednavateli) jistotu ve formě bankovní záruky ve výši 1 % z celkové skutečné ceny díla za dodržení termínu odstranění případných skrytých vad, které se vyskytnou v záruční lhůtě. 2. Doba a místo plnění veřejné zakázky 2.1 Doba plnění: zahájení stavby 07/2003, dokončení stavby: nejdéle do 8/2005. Předpokládá se, že stavba bude prováděna ve třech etapách. Přibližný objem prací pro jednotlivé etapy vyjádřený v % z celkového objemu prací je následující: v 1. etapě (rok 2003) - 20 %, ve druhé (rok 2004) - 55 % a ve třetí etapě (rok 2005) - 25 %. Zadavatel si vyhrazuje právo změnit termíny zahájení, průběžné a konečné termíny plnění veřejné zakázky v souladu s podmínkami rozhodnutí Ministerstva zemědělství o poskytnutí státní finanční podpory a uvolňováním finančních prostředků ze státního rozpočtu na financování akce. Zadavatel si vyhrazuje právo změnit % množství z celkového objemu prací prováděné v jednotlivých etapách. 2.2 Místo plnění: Území měst Hradec Králové, Smiřice, Třebechovice a Nový Bydžov. 3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů Uchazeči musí prokázat své kvalifikační předpoklady uvedené v § 2b zákona způsobem uvedeným v § 2c zákona. Způsob prokazování kvalifikačních předpokladů: Kvalifikační předpoklady uvedené v § 2b, odst. (1) písm. a) zákona doloží uchazeči výpisem z obchodního rejstříku, živnostenským listem a dokladem o autorizaci dle zák. č. 360/1992 Sb. pro vodohospodářské stavby a technologická zařízení staveb. Autorizovaná osoba musí být buďto členem statutárního orgánu, nebo zaměstnancem uchazeče. V případě, že uchazeč sám nemá oprávnění na provádění celého předmětu plnění, doloží kvalifikační předpoklady svého subdodavatele v rozsahu výše uvedeném. Předloží-li nabídku více osob společně, musí každá prokázat kvalifikační předpoklady výše uvedeným způsobem. V takovémto případě musí rovněž uchazeči předložit smlouvu stanovující podmínky jejich smluvního vztahu pro plnění zakázky. Kvalifikační předpoklady uvedené v § 2b, odst. (1) písm. b) až g) zákona doloží uchazeči čestným prohlášením. Upozornění: prokázání kvalifikačního předpokladu uvedeného v § 2b, odst. (1), písm. d) se vztahuje na všechny osoby vykonávající funkci statutárního orgánu, na všechny členy statutárního orgánu a všechny odpovědné zástupce ustavené dle zvláštního předpisu (živnostenský zákon). Doklady opravňující k podnikání mohou být předloženy též ve stejnopisu s ověřením jeho pravosti. 4. Požadavky na prokázání dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky Uchazeči musí prokázat další předpoklady pro plnění veřejné zakázky takto: 4.1 Uchazeč předloží informace v souladu s odst. (1), písm. a) - b) § 2f zákona. 4.2 Uchazeč předloží informace v souladu s odst. (1), písm. c) tak, že uvede přehled významných zakázek dokončených v posledních 5 letech (za dokončenou zakázku se považuje ta, která byla zkolaudována a uvedena do trvalého nebo zkušebního provozu). Povinné údaje u každé zakázky jsou její název, jméno a sídlo objednavatele, parametry stavby, investiční náklady, lhůta výstavby, způsob zadání zakázky. Tyto informace budou písemně potvrzeny statutárním zástupcem objednavatele. 4.3 Uchazeč předloží formou čestného prohlášení potvrzeného statutárním zástupcem uchazeče informace o následujících skutečnostech: a) hodnota obchodního jmění uchazeče, b) obchodní obrat ve stavební činnosti v posledních 5 letech, c) předpokládaný dodavatelský systém zakázky (práce prováděné vlastní kapacitou, práce zajišťované subdodavatelsky, jejich procentuální poměr a předpokládaní subdodavatelé), d) údaje o systému řízení jakosti v organizaci uchazeče. 5. Způsob hodnocení nabídek Hodnocení nabídek bude provedeno bodovým systémem s pomocí více kritérií v pořadí významu, který jim zadavatel přisuzuje. 1. výše nabídkové ceny váha 45 % 2. zkušenosti uchazečů s výstavbou obdobných staveb, viz odst. 4.2 váha 35 % 3. délka záručních lhůt nabízená uchazečem nad rámec požadavků zadavatele váha 15 % 4. systém řízení jakosti zavedený v organizaci uchazeče a jeho poddodavatelů váha 5 % 6. Způsob zpracování nabídky Nabídku podá uchazeč písemně v 1 originále v českém jazyce. Nabídka bude zpracována v souladu s podmínkami uvedenými ve vyhlášených podmínkách soutěže a v zadávací dokumentaci. Nabídka bude kvalitním způsobem vytištěna tak, aby byla dobře čitelná, a bude svázána či jinak zabezpečena proti manipulaci s jednotlivými listy včetně příloh. Nabídka nebude obsahovat opravy a přepisy. Nabídka podaná v kroužkovém podavači bude zabezpečena proti manipulaci s jednotlivými listy. Všechny listy nabídky i příloh budou v pravém dolním rohu řádně očíslovány průběžnou vzestupnou řadou čísel; tato povinnost se nevztahuje na úřední listiny, resp. jejich úředně ověřené kopie. Posledním listem nabídky bude prohlášení uchazeče potvrzené statutárním orgánem, které stanoví celkový počet listů v nabídce, a to včetně listů neočíslovaných, jejichž seznam bude uveden v prohlášení. Předkládá-li nabídku více osob společně, nabídka musí obsahovat smlouvu o sdružení za účelem splnění veřejné zakázky. Smlouva o sdružení musí stanovit jediný právní subjekt (účastníka sdružení), který je oprávněn sdružení zastupovat ve věci podání nabídky a účasti v soutěži, a dále vymezit odpovědnosti jednotlivých účastníků sdružení za plnění veřejné zakázky. Nabídka včetně všech dokladů a dokumentů bude potvrzena statutárním orgánem uchazeče, a to v souladu se způsobem vystupování uvedeným v obchodním rejstříku. V případě potvrzení nabídky pověřenou osobou doloží uchazeč v příloze nabídky originál plné moci či jiný platný pověřovací dokument. Uchazeč předloží jako součást nabídky diskety formátu 3,5", které budou obsahovat oceněné výkazy výměr zpracované uchazečem ve formátu Microsoft Excel. Tato forma podání nabídky je doplňková a slouží k rychlému a přehlednému vyhodnocení nabídek. V případě pochybností nebo rozporů se považuje za rozhodující tištěné znění originálního vyhotovení nabídky. Podrobný popis způsobu zpracování nabídky je uveden v zadávací dokumentaci. 7. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny Uchazeči stanoví nabídkovou cenu za provedení veřejné zakázky v souladu s podmínkami soutěže a zadávací dokumentací, a to absolutní částkou v českých korunách. Nabídková cena je stanovena bez výjimky jako cena nejvýše přípustná, tj. nebude měněna v souvislosti s inflací české koruny, hodnotou kurzu české koruny vůči zahraničním měnám či jinými faktory s vlivem na měnový kurz a stabilitu měny. Nabídková cena bude doložena podrobným položkovým rozpočtem, jehož výkaz výměr je součástí zadávací dokumentace. Uchazeč předloží vyplněný krycí list členěný po stavebních objektech, jehož formulář je součástí zadávací dokumentace. Nabídková cena bude stanovena pro celý rozsah předmětu plnění veřejné zakázky při dodržení doby plnění podle podmínek soutěže a bude zpracována v předepsaném členění dle projektové dokumentace. Nabídková cena musí zahrnovat veškeré výdaje potřebné pro realizaci zakázky. Uchazeč stanoví jednotkové ceny prací, dodávek a veškerých dalších položek, které jsou součástí předmětu plnění veřejné zakázky. Tyto jednotkové ceny uvedené v nabídce jsou závazné pro oceňování jakéhokoli množství případných víceprací nebo méněprací. Cena prací a dodávek v nabídce neuvedených bude oceněna dle jednotkových cen ceníků URS Praha a.s., platných v době realizace těchto změn předmětu smlouvy. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny: Nabídková cena může být překročena pouze v případě víceprací písemně vyžádaných objednavatelem. 8. Platební podmínky Zadavatel neposkytuje zálohu. Úhrada za plnění veřejné zakázky bude prováděna měsíčně v české měně, vždy na základě příslušného daňového dokladu vystaveného vybraným uchazečem; splatnost dokladu bude 21 kalendářních dní. Zadavatel si vyhrazuje právo prodloužení splatnosti bez nároku na sankce ze strany vybraného uchazeče na 90 dní vzhledem k financování stavby ze státního rozpočtu. Uchazeč je oprávněn vystavit fakturu na základě zadavatelem odsouhlaseného soupisu provedených prací a dodávek za příslušné období platebního kalendáře; soupis je povinen vyhotovit vybraný uchazeč (zhotovitel). Uchazeč bude zadavateli fakturovat práce a dodávky do výše 90 % ze sjednané smluvní ceny díla. Zbývajících 10 % ze smluvní ceny díla bude uhrazeno až na základě konečné faktury, kterou je vybraný uchazeč (zhotovitel) oprávněn vystavit až po předání a převzetí kompletního díla. Dílo musí být předáno k termínu dokončení stavby bez vad a nedodělků. Uchazeč je povinen uhradit svým poddodavatelům vždy všechny částky, které jim z průběžné měsíční platby náleží, a doloží tuto skutečnost zadavateli nejpozději v den, kdy odešle další měsíční fakturu. Jestliže uchazeč nedoložil provedení plateb svým subdodavatelům, je zadavatel oprávněn až do doby, kdy mu budou příslušné doklady předloženy, pozastavit placení. Uchazeči mohou nabídnout pro zadavatele výhodnější platební podmínky. Návrh platebních podmínek musí vycházet z platných předpisů o financování zakázek z prostředků státního rozpočtu a dalších příslušných předpisů. Zadavatel si vyhrazuje právo upřesnit množství finančních prostředků pro jednotlivé roky realizace vzhledem k tomu, že veřejná zakázka bude financována dílem z prostředků státního rozpočtu. 9. Návrh smlouvy Uchazeč je povinen předložit v nabídce návrh smlouvy o dílo v paragrafovém znění. Návrh smlouvy musí po obsahové i formální stránce bezvýhradně odpovídat veškerým podmínkám soutěže, požadavkům uvedeným v zadávací dokumentaci i obsahu nabídky uchazeče. Návrh smlouvy bude podepsán osobou uchazeče či statutárním orgánem uchazeče v souladu se způsobem podepisování za společnost uvedeným v obchodním rejstříku či osobou zmocněnou k takovému úkonu; originál příslušné plné moci musí být v takovém případě součástí nabídky. Podrobnější požadavky na návrh smlouvy - smluvní podmínky obsahuje zadávací dokumentace. Zadavatel si vyhrazuje právo jednat o smlouvě a upřesnit její konečné znění. 10. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s nabídkami Soutěžní lhůta je stanovena na 39 kalendářních dní, začíná běžet dnem vyhlášení těchto podmínek v Obchodním věstníku dne 26. 3. 2003 a končí dnem a hodinou otevírání obálek s nabídkami. Otevírání obálek s nabídkami se uskuteční dne 5. 5. 2003 ve 13.00 hod. v zasedací místnosti VAK HK, a. s. Otevírání obálek bude probíhat v souladu s § 29 zákona. 11. Zadávací lhůta Zadávací lhůta činí 60 dní. 12. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze nabídky podat osobně Nabídky mohou uchazeči v soutěžní lhůtě doručit osobně do sekretariátu technického ředitele Ing. Pavla Loskota, sekretářce paní Stanislavě Volákové, v době od 8.00 do 14.00 hod., a to nejpozději do ukončení soutěžní lhůty, tj. do 5. května 2003 do 13.00 hod. Obálka s nabídkou musí být uzavřena a označena «VEŘEJNÁ OBCHODNÍ SOUTĚŽ - KOMPLEXNÍ VÝMĚNA VODOVODNÍHO AZBESTOCEMENTOVÉHO POTRUBÍ U a.s. Vodovody a kanalizace Hradec Králové - NEOTVÍRAT», opatřena na uzavření razítkem uchazeče, popřípadě podrobným identifikačním údajem soutěže. Každý zájemce o zakázku může podat pouze jednu nabídku, v opačném případě jej zadavatel ze soutěže vyloučí. 13. Název, sídlo, telefon a fax zadavatele Vodovody a kanalizace Hradec Králové, a.s., Víta Nejedlého 893, 500 03 Hradec Králové. Telefon: 495 715 111, fax: 495 410 108. 14. Požadavek na poskytnutí jistoty včetně její výše Zadavatel požaduje poskytnutí jistoty v souladu s § 23 zákona ve výši 250 000 Kč formou dle § 24 zákona s tím, že v případě bankovní záruky, bude tato poskytnuta ve prospěch zadavatele v souladu s § 24, odst. (1), písm. a) zákona, s platností min. do konce zadávací lhůty, tj. min. do 3. 7. 2003; v případě složení peněžní částky na účet zadavatele bude tato složena na účet č. 1006002044/5500 (Raiffeisenbank, a. s., pobočka Hradec Králové), variabilní symbol: IČO uchazeče. 15. Další podmínky soutěže 15.1 Veřejná obchodní soutěž je otevřena jak pro tuzemské, tak pro zahraniční účastníky. 15.2 Zadavatel si vyhrazuje právo na jednotnou změnu, doplnění nebo upřesnění podmínek soutěže, a to písemně všem zájemcům, resp. uchazečům, případně zveřejněním v OV. 15.3 Zadávací dokumentace Zadávací dokumentace obsahuje dokumentaci pro výběr dodavatele a realizaci stavby včetně výkazu výměr (slepý rozpočet), podrobné podmínky OVS vč. smluvních ujednání stanovených zadavatelem a další formuláře a tabulky a vzory, nutné pro zpracování nabídky. Zájemci si mohou zadávací dokumentaci vyzvedávat na základě předchozí telefonické dohody (Ing. Jan Vlček, tel. 495 715 202, mobil 602 370 974), v sídle zadavatele v kanceláři odd. investiční výstavby, v pracovní době od 8.00 do 14.00 hodin, a to od 27. 3. 2003. Tato zadávací dokumentace bude zájemci předána po předložení dokladu z pokladny zadavatele o zaplacení 2000,-- Kč (vč. DPH) na úhradu nákladů reprodukční techniky. 15.4 Případná variantní řešení předložená uchazeči se nepřipouštějí. 15.5 Práva zadavatele Zadavatel si vyhrazuje právo na jednotnou změnu, doplnění nebo upřesnění podmínek soutěže, a to písemně všem zájemcům, resp. uchazečům, případně zveřejněním v OV. Zadavatel si vyhrazuje právo změnit soutěžní podmínky max. 7 dnů před ukončením soutěžní lhůty, nevybrat žádnou nabídku, popřípadě soutěž bez udání důvodu zrušit. Zadavatel si vyhrazuje právo odstoupit bez sankcí od uzavřené smlouvy o dílo s vítězným, resp. vybraným uchazečem v případě, že Ministerstvo zemědělství nevydá Rozhodnutí o poskytnutí státní finanční podpory na financování výše uvedené akce. Zájemci, resp. uchazeči, nemají právo na úhradu nákladů vzniklých s přípravou, vypracováním či podáním nabídky. Nabídky ani jednotlivé části nabídek uchazečů nebudou vráceny. Ing. Zdeněk K o u b a předseda představenstva V Hradci Králové dne 18. března 2003 168059-12/03