VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; VODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ, a. s.
A-5
VODOVODY A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ, a. s.
Sídlo: Víta Nejedlého 893, 500 03 Hradec Králové
vyhlašuje podle zákona č. 199/1994 Sb., ve znění novel
(dále jen «zákon»)
OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ
na zhotovení stavby
«KOMPLEXNÍ VÝMĚNA VODOVODNÍHO AZBESTOCEMENTOVÉHO POTRUBÍ U a. s. VODOVODY
A KANALIZACE HRADEC KRÁLOVÉ» dále jen VAK HK a.s.
1. Vymezení plnění veřejné zakázky
Plněním veřejné zakázky se rozumí zhotovení stavby «KOMPLEXNÍ VÝMĚNA
VODOVODNÍHO AZBESTOCEMENTOVÉHO POTRUBÍ U a.s. VODOVODY A KANALIZACE
HRADEC KRÁLOVÉ» podle zadávací projektové dokumentace, zpracované firmou
Ing. Miloslav PIŠTA - PROJEKTIS - číslo zakázky 2002006.
Rozčlenění akce na stavební objekty a popis parametrů akce:
Stav.objekt obec, lokalita, ulice DN délka
SO 01 Hradec Králové 6 701 m
SO 01.1 ul. Ak. Bedrny (od odbočky. Aldis po ul. Šimkova , 200 502 m
ul. Šimkova a dále do ulice Divišova)
SO 01.2 ul. Ak. Bedrny - Piletický potok - až po ul.Spořilovská 200 543 m
SO 01.3 ul. Bezručova 300 660 m
(od ul. Seydlerova po ul. Kuklenská až ke škole)
SO 01.4 ul. Spojovací - Svobodné Dvory - sever 150 510 m
SO 01.5 ul. Spojovací - Svobodné Dvory - jih 150 975 m
SO 01.6 ATS Slatina - obec Černilov 150 2 523 m
SO 01.7 Praskačka 80-150 988 m
SO 02 Smiřice 2 121 m
SO 02.1 ul. Staré Sídliště, Nývltova, A. Malé, Kpt. Jaroše, 80, 100 524 m
Spořilov, Lidická, Na ohradách, Fučíkova
SO 02.2 ul. Kršovka, ul. Příční, ul. Jedličkova 80, 100 597 m
SO 03 Třebechovice 155 m
SO 03 ul. Lesní 100 155 m
SO 04 Nový Bydžov 405 m
SO 04.1 část Zábědov 100, 150 315 m
SO 04.2 obec Loučná Hora 90 m
Celková délka výměny azbestocementového potrubí u a.s. VAK HK 9 382 m
Hlavním důvodem pro komplexní výměnu vodovodního azbestocementového
potrubí je ta skutečnost, že stávající potrubí z azbestocementu nesplňuje
podmínky dané zákonem č. 258/2000 Sb. «O ochraně veřejného zdraví».
Vzhledem k tomu, že uvedené stávající vodovodní potrubí je vyrobeno z
azbestocementu, je třeba pro odstraňování a likvidaci tohoto materiálu
splnit požadavek § 11 směrnice Ministerstva zdravotnictví (MZ) č. 64/1984,
o hygienických zásadách pro práce s chemickými karcinogeny, ve
smyslu výnosu MZ z 27. 2. 1990, kterým se uvedená směrnice doplňuje.
Výměna vodovodního azbestocementového potrubí musí být pouze za potrubí z
materiálů, které lze použít v souladu se zákonem č. 258/2000 Sb., o
ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, a
vyhláškou Ministerstva zdravotnictví č. 37/2001 Sb., o hygienických
požadavcích na výrobky přicházející do přímého styku s vodou a na úpravu
vody. Projektant navrhl u SO 01 a 02 vodovodní potrubí z tvárné litiny (s
výjimkou SO 01.7, kde je část potrubí z PVC), vodovodní řady ve SO 03 a
SO 04 jsou navrženy z PVC.
Jednotlivé úseky výměny vodovodního potrubí budou prováděny buď v
otevřeném výkopu, nebo bezvýkopovou technologií, vždy podle konkrétních
podmínek v dané lokalitě. V zásadě se předpokládá, že úseky v zastavěném
území v asfaltových vozovkách apod. budou prováděny bezvýkopovou
technologií, úseky ve volném terénu v otevřeném výkopu. Projekt
předpokládá, že v otevřeném výkopu bude vyměněno 6419 m potrubí.
Bezvýkopová technologie výměny je navržena pro 2963 m potrubí.
Bezvýkopová výměna vodovodního potrubí bude provedena metodou, která
zajistí vytažení stávajícího azbestocementového potrubí ven z půdy, např.
metoda Hydros-PLUS. Součástí stavby komplexní výměny vodovodního
azbestocementového potrubí bude i přepojení stávajících odbočných
vodovodních řadů a stávajících vodovodních přípojek.
Plněním veřejné zakázky jsou dále:
- vytyčení stavby oprávněným geodetem
- vybudování, provoz a likvidace zařízení staveniště, bezpečná likvidace
všech odpadů vzniklých při stavbě
- ostraha staveniště
- inventarizace a pasportizace objektů v oblasti možného dosahu
účinků provádění díla
- veškerá dodavatelská inženýrská činnost (vytyčení a ochrana všech
podzemních zařízení v zájmovém území, získání povolení «zvláštní
užívání komunikací», zpracování dopravně inženýrského opatření,
zajištění vstupu na pozemky)
- geodetické zaměření stavby 3x v grafické a 1x v digitální formě
- zkoušky stanovené zadávací projektovou dokumentací nebo závaznými
ČSN, revize dokladující funkčnost zařízení, doklady na použité
materiály v souladu se zákonem č. 22/1997 Sb., o technických
požadavcích na výrobky, a souvisejícími předpisy, komplexní zkoušky
- kompletační činnost zhotovitele
- garanční zkoušky, ověřující dosažení projektovaných parametrů
- zhotovení projektové dokumentace skutečného provedení stavby 2x v
tištěné formě a 1x v digitální formě (formát *.dwg)
- vybraný uchazeč může zadat realizaci části díla, jehož cena
přesahuje 500 000,- Kč bez DPH, jinému zhotoviteli (dále jen
subdodavatel) pouze po předchozím písemném souhlasu zadavatele
- zadavatel může předmět díla v průběhu stavby rozšířit nebo omezit,
aniž by tím byl dotčen smluvní vztah mezi ním a vybraným uchazečem
(zhotovitelem)
- vybraný uchazeč poskytne zadavateli (objednavateli) jistotu ve
formě bankovní záruky ve výši 1 % z celkové skutečné ceny díla za
dodržení termínu odstranění případných skrytých vad, které se
vyskytnou v záruční lhůtě.
2. Doba a místo plnění veřejné zakázky
2.1 Doba plnění: zahájení stavby 07/2003, dokončení stavby: nejdéle
do 8/2005. Předpokládá se, že stavba bude prováděna ve třech
etapách. Přibližný objem prací pro jednotlivé etapy vyjádřený v % z
celkového objemu prací je následující: v 1. etapě (rok 2003) - 20 %,
ve druhé (rok 2004) - 55 % a ve třetí etapě (rok 2005) - 25 %.
Zadavatel si vyhrazuje právo změnit termíny zahájení, průběžné a
konečné termíny plnění veřejné zakázky v souladu s podmínkami
rozhodnutí Ministerstva zemědělství o poskytnutí státní finanční
podpory a uvolňováním finančních prostředků ze státního rozpočtu na
financování akce. Zadavatel si vyhrazuje právo změnit % množství z
celkového objemu prací prováděné v jednotlivých etapách.
2.2 Místo plnění: Území měst Hradec Králové, Smiřice, Třebechovice a
Nový Bydžov.
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů
Uchazeči musí prokázat své kvalifikační předpoklady uvedené v § 2b zákona
způsobem uvedeným v § 2c zákona.
Způsob prokazování kvalifikačních předpokladů:
Kvalifikační předpoklady uvedené v § 2b, odst. (1) písm. a) zákona doloží
uchazeči výpisem z obchodního rejstříku, živnostenským listem a dokladem
o autorizaci dle zák. č. 360/1992 Sb. pro vodohospodářské stavby a
technologická zařízení staveb. Autorizovaná osoba musí být buďto členem
statutárního orgánu, nebo zaměstnancem uchazeče. V případě, že uchazeč
sám nemá oprávnění na provádění celého předmětu plnění, doloží
kvalifikační předpoklady svého subdodavatele v rozsahu výše uvedeném.
Předloží-li nabídku více osob společně, musí každá prokázat kvalifikační
předpoklady výše uvedeným způsobem. V takovémto případě musí rovněž
uchazeči předložit smlouvu stanovující podmínky jejich smluvního vztahu
pro plnění zakázky.
Kvalifikační předpoklady uvedené v § 2b, odst. (1) písm. b) až g) zákona
doloží uchazeči čestným prohlášením. Upozornění: prokázání kvalifikačního
předpokladu uvedeného v § 2b, odst. (1), písm. d) se vztahuje na všechny
osoby vykonávající funkci statutárního orgánu, na všechny členy
statutárního orgánu a všechny odpovědné zástupce ustavené dle zvláštního
předpisu (živnostenský zákon).
Doklady opravňující k podnikání mohou být předloženy též ve stejnopisu s
ověřením jeho pravosti.
4. Požadavky na prokázání dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky
Uchazeči musí prokázat další předpoklady pro plnění veřejné zakázky
takto:
4.1 Uchazeč předloží informace v souladu s odst. (1), písm. a) - b) §
2f zákona.
4.2 Uchazeč předloží informace v souladu s odst. (1), písm. c) tak,
že uvede přehled významných zakázek dokončených v posledních 5
letech (za dokončenou zakázku se považuje ta, která byla
zkolaudována a uvedena do trvalého nebo zkušebního provozu). Povinné
údaje u každé zakázky jsou její název, jméno a sídlo objednavatele,
parametry stavby, investiční náklady, lhůta výstavby, způsob zadání
zakázky. Tyto informace budou písemně potvrzeny statutárním
zástupcem objednavatele.
4.3 Uchazeč předloží formou čestného prohlášení potvrzeného
statutárním zástupcem uchazeče informace o následujících
skutečnostech: a) hodnota obchodního jmění uchazeče, b) obchodní
obrat ve stavební činnosti v posledních 5 letech, c) předpokládaný
dodavatelský systém zakázky (práce prováděné vlastní kapacitou,
práce zajišťované subdodavatelsky, jejich procentuální poměr a
předpokládaní subdodavatelé), d) údaje o systému řízení jakosti v
organizaci uchazeče.
5. Způsob hodnocení nabídek
Hodnocení nabídek bude provedeno bodovým systémem s pomocí více kritérií
v pořadí významu, který jim zadavatel přisuzuje.
1. výše nabídkové ceny váha 45 %
2. zkušenosti uchazečů s výstavbou obdobných staveb, viz odst. 4.2 váha 35 %
3. délka záručních lhůt nabízená uchazečem nad rámec požadavků
zadavatele váha 15 %
4. systém řízení jakosti zavedený v organizaci uchazeče a jeho
poddodavatelů váha 5 %
6. Způsob zpracování nabídky
Nabídku podá uchazeč písemně v 1 originále v českém jazyce. Nabídka bude
zpracována v souladu s podmínkami uvedenými ve vyhlášených podmínkách
soutěže a v zadávací dokumentaci. Nabídka bude kvalitním způsobem
vytištěna tak, aby byla dobře čitelná, a bude svázána či jinak
zabezpečena proti manipulaci s jednotlivými listy včetně příloh. Nabídka
nebude obsahovat opravy a přepisy. Nabídka podaná v kroužkovém podavači
bude zabezpečena proti manipulaci s jednotlivými listy. Všechny listy
nabídky i příloh budou v pravém dolním rohu řádně očíslovány průběžnou
vzestupnou řadou čísel; tato povinnost se nevztahuje na úřední listiny,
resp. jejich úředně ověřené kopie. Posledním listem nabídky bude
prohlášení uchazeče potvrzené statutárním orgánem, které stanoví celkový
počet listů v nabídce, a to včetně listů neočíslovaných, jejichž seznam
bude uveden v prohlášení.
Předkládá-li nabídku více osob společně, nabídka musí obsahovat smlouvu o
sdružení za účelem splnění veřejné zakázky. Smlouva o sdružení musí
stanovit jediný právní subjekt (účastníka sdružení), který je oprávněn
sdružení zastupovat ve věci podání nabídky a účasti v soutěži, a dále
vymezit odpovědnosti jednotlivých účastníků sdružení za plnění veřejné zakázky.
Nabídka včetně všech dokladů a dokumentů bude potvrzena statutárním orgánem
uchazeče, a to v souladu se způsobem vystupování uvedeným v obchodním rejstříku.
V případě potvrzení nabídky pověřenou osobou doloží uchazeč v příloze nabídky
originál plné moci či jiný platný pověřovací dokument.
Uchazeč předloží jako součást nabídky diskety formátu 3,5", které budou
obsahovat oceněné výkazy výměr zpracované uchazečem ve formátu Microsoft
Excel. Tato forma podání nabídky je doplňková a slouží k rychlému a
přehlednému vyhodnocení nabídek. V případě pochybností nebo rozporů se
považuje za rozhodující tištěné znění originálního vyhotovení nabídky.
Podrobný popis způsobu zpracování nabídky je uveden v zadávací dokumentaci.
7. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny
Uchazeči stanoví nabídkovou cenu za provedení veřejné zakázky v souladu s
podmínkami soutěže a zadávací dokumentací, a to absolutní částkou v
českých korunách. Nabídková cena je stanovena bez výjimky jako cena
nejvýše přípustná, tj. nebude měněna v souvislosti s inflací české
koruny, hodnotou kurzu české koruny vůči zahraničním měnám či jinými
faktory s vlivem na měnový kurz a stabilitu měny.
Nabídková cena bude doložena podrobným položkovým rozpočtem, jehož výkaz
výměr je součástí zadávací dokumentace. Uchazeč předloží vyplněný krycí
list členěný po stavebních objektech, jehož formulář je součástí zadávací
dokumentace. Nabídková cena bude stanovena pro celý rozsah předmětu
plnění veřejné zakázky při dodržení doby plnění podle podmínek soutěže a
bude zpracována v předepsaném členění dle projektové dokumentace.
Nabídková cena musí zahrnovat veškeré výdaje potřebné pro realizaci zakázky.
Uchazeč stanoví jednotkové ceny prací, dodávek a veškerých dalších
položek, které jsou součástí předmětu plnění veřejné zakázky. Tyto
jednotkové ceny uvedené v nabídce jsou závazné pro oceňování jakéhokoli
množství případných víceprací nebo méněprací. Cena prací a dodávek v
nabídce neuvedených bude oceněna dle jednotkových cen ceníků URS Praha
a.s., platných v době realizace těchto změn předmětu smlouvy.
Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny:
Nabídková cena může být překročena pouze v případě víceprací písemně
vyžádaných objednavatelem.
8. Platební podmínky
Zadavatel neposkytuje zálohu. Úhrada za plnění veřejné zakázky bude
prováděna měsíčně v české měně, vždy na základě příslušného daňového
dokladu vystaveného vybraným uchazečem; splatnost dokladu bude 21
kalendářních dní. Zadavatel si vyhrazuje právo prodloužení splatnosti bez
nároku na sankce ze strany vybraného uchazeče na 90 dní vzhledem k
financování stavby ze státního rozpočtu. Uchazeč je oprávněn vystavit
fakturu na základě zadavatelem odsouhlaseného soupisu provedených prací a
dodávek za příslušné období platebního kalendáře; soupis je povinen
vyhotovit vybraný uchazeč (zhotovitel). Uchazeč bude zadavateli
fakturovat práce a dodávky do výše 90 % ze sjednané smluvní ceny díla.
Zbývajících 10 % ze smluvní ceny díla bude uhrazeno až na základě konečné
faktury, kterou je vybraný uchazeč (zhotovitel) oprávněn vystavit až po
předání a převzetí kompletního díla. Dílo musí být předáno k termínu
dokončení stavby bez vad a nedodělků.
Uchazeč je povinen uhradit svým poddodavatelům vždy všechny částky, které
jim z průběžné měsíční platby náleží, a doloží tuto skutečnost zadavateli
nejpozději v den, kdy odešle další měsíční fakturu. Jestliže uchazeč
nedoložil provedení plateb svým subdodavatelům, je zadavatel oprávněn až
do doby, kdy mu budou příslušné doklady předloženy, pozastavit placení.
Uchazeči mohou nabídnout pro zadavatele výhodnější platební podmínky.
Návrh platebních podmínek musí vycházet z platných předpisů o financování
zakázek z prostředků státního rozpočtu a dalších příslušných předpisů.
Zadavatel si vyhrazuje právo upřesnit množství finančních prostředků pro
jednotlivé roky realizace vzhledem k tomu, že veřejná zakázka bude
financována dílem z prostředků státního rozpočtu.
9. Návrh smlouvy
Uchazeč je povinen předložit v nabídce návrh smlouvy o dílo v
paragrafovém znění. Návrh smlouvy musí po obsahové i formální stránce
bezvýhradně odpovídat veškerým podmínkám soutěže, požadavkům uvedeným v
zadávací dokumentaci i obsahu nabídky uchazeče. Návrh smlouvy bude
podepsán osobou uchazeče či statutárním orgánem uchazeče v souladu se
způsobem podepisování za společnost uvedeným v obchodním rejstříku či
osobou zmocněnou k takovému úkonu; originál příslušné plné moci musí být
v takovém případě součástí nabídky. Podrobnější požadavky na návrh
smlouvy - smluvní podmínky obsahuje zadávací dokumentace. Zadavatel si
vyhrazuje právo jednat o smlouvě a upřesnit její konečné znění.
10. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s nabídkami
Soutěžní lhůta je stanovena na 39 kalendářních dní, začíná běžet dnem
vyhlášení těchto podmínek v Obchodním věstníku dne 26. 3. 2003 a končí
dnem a hodinou otevírání obálek s nabídkami. Otevírání obálek s nabídkami
se uskuteční dne 5. 5. 2003 ve 13.00 hod. v zasedací místnosti VAK HK, a. s.
Otevírání obálek bude probíhat v souladu s § 29 zákona.
11. Zadávací lhůta
Zadávací lhůta činí 60 dní.
12. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze nabídky podat osobně
Nabídky mohou uchazeči v soutěžní lhůtě doručit osobně do sekretariátu
technického ředitele Ing. Pavla Loskota, sekretářce paní Stanislavě
Volákové, v době od 8.00 do 14.00 hod., a to nejpozději do ukončení
soutěžní lhůty, tj. do 5. května 2003 do 13.00 hod. Obálka s nabídkou
musí být uzavřena a označena «VEŘEJNÁ OBCHODNÍ SOUTĚŽ - KOMPLEXNÍ VÝMĚNA
VODOVODNÍHO AZBESTOCEMENTOVÉHO POTRUBÍ U a.s. Vodovody a kanalizace
Hradec Králové - NEOTVÍRAT», opatřena na uzavření razítkem uchazeče,
popřípadě podrobným identifikačním údajem soutěže. Každý zájemce o
zakázku může podat pouze jednu nabídku, v opačném případě jej zadavatel
ze soutěže vyloučí.
13. Název, sídlo, telefon a fax zadavatele
Vodovody a kanalizace Hradec Králové, a.s., Víta Nejedlého 893, 500 03
Hradec Králové.
Telefon: 495 715 111, fax: 495 410 108.
14. Požadavek na poskytnutí jistoty včetně její výše
Zadavatel požaduje poskytnutí jistoty v souladu s § 23 zákona ve výši
250 000 Kč formou dle § 24 zákona s tím, že v případě bankovní záruky, bude
tato poskytnuta ve prospěch zadavatele v souladu s § 24, odst. (1), písm.
a) zákona, s platností min. do konce zadávací lhůty, tj. min. do 3. 7.
2003; v případě složení peněžní částky na účet zadavatele bude tato
složena na účet č. 1006002044/5500 (Raiffeisenbank, a. s., pobočka Hradec
Králové), variabilní symbol: IČO uchazeče.
15. Další podmínky soutěže
15.1 Veřejná obchodní soutěž je otevřena jak pro tuzemské, tak pro
zahraniční účastníky.
15.2 Zadavatel si vyhrazuje právo na jednotnou změnu, doplnění nebo
upřesnění podmínek soutěže, a to písemně všem zájemcům, resp.
uchazečům, případně zveřejněním v OV.
15.3 Zadávací dokumentace
Zadávací dokumentace obsahuje dokumentaci pro výběr dodavatele a
realizaci stavby včetně výkazu výměr (slepý rozpočet), podrobné podmínky
OVS vč. smluvních ujednání stanovených zadavatelem a další formuláře a
tabulky a vzory, nutné pro zpracování nabídky. Zájemci si mohou zadávací
dokumentaci vyzvedávat na základě předchozí telefonické dohody (Ing. Jan Vlček,
tel. 495 715 202, mobil 602 370 974), v sídle zadavatele v kanceláři odd.
investiční výstavby, v pracovní době od 8.00 do 14.00 hodin, a to
od 27. 3. 2003. Tato zadávací dokumentace bude zájemci předána po předložení
dokladu z pokladny zadavatele o zaplacení 2000,-- Kč (vč. DPH) na úhradu
nákladů reprodukční techniky.
15.4 Případná variantní řešení předložená uchazeči se nepřipouštějí.
15.5 Práva zadavatele
Zadavatel si vyhrazuje právo na jednotnou změnu, doplnění nebo upřesnění
podmínek soutěže, a to písemně všem zájemcům, resp. uchazečům, případně
zveřejněním v OV.
Zadavatel si vyhrazuje právo změnit soutěžní podmínky max. 7 dnů před
ukončením soutěžní lhůty, nevybrat žádnou nabídku, popřípadě soutěž bez
udání důvodu zrušit.
Zadavatel si vyhrazuje právo odstoupit bez sankcí od uzavřené smlouvy o
dílo s vítězným, resp. vybraným uchazečem v případě, že Ministerstvo
zemědělství nevydá Rozhodnutí o poskytnutí státní finanční podpory na
financování výše uvedené akce.
Zájemci, resp. uchazeči, nemají právo na úhradu nákladů vzniklých s
přípravou, vypracováním či podáním nabídky.
Nabídky ani jednotlivé části nabídek uchazečů nebudou vráceny.
Ing. Zdeněk K o u b a
předseda představenstva
V Hradci Králové dne 18. března 2003
168059-12/03