VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; České dráhy, a.s., Divize dopravní cesty
A-7
Soutěžní podmínky
České dráhy, a.s., Divize dopravní cesty
vyhlašují podle zákona č. 199/1994 Sb., v platném znění (dále jen zákon)
obchodní veřejnou soutěž
na zhotovitele stavby
«ČD, DDC, Optimalizace žel. uzlu Bohumín»
1. Identifikační údaje zadavatele:
Správa železniční dopravní cesty s.o.
Praha 8-Karlín, Prvního pluku 367/5, PSČ 186 00
jednající: Ing. Jan Komárek, generální ředitel
IČ: 70994234, DIČ: 008-70994234
zastoupena obchodní společností
České dráhy, a.s., Divize dopravní cesty, nábřeží L. Svobody
1222/12, 110 15 Praha 1
IČ: 70994226, DIČ: 001-70994226
jednající: Ing. Petr Kousal, předseda představenstva
Zápis v obchodním rejstříku je veden Městským soudem v Praze, oddíl
B, vložka 8039
a
České dráhy, a.s., Divize dopravní cesty, nábřeží L. Svobody
1222/12, 110 15 Praha 1
IČ: 70994226, DIČ: 001-70994226
jednající: Ing. Petr Kousal, předseda představenstva
Zápis v obchodním rejstříku je veden Městským soudem v Praze, oddíl
B, vložka 8039.
Kontaktní zaměstnanec zadavatele pro organizaci soutěže:
Hofmanová Milada, Stavební správa Olomouc, tel. 585785181, fax
585785221.
Kontaktní zaměstnanec zadavatele ve věcech technických:
Selinger Jan, Stavební správa Olomouc, tel. 585782550 (606/622915),
fax 585785221.
2. Předmět soutěže:
Předmětem obchodní veřejné soutěže je dodávka stavby «ČD, DDC,
Optimalizace žel. uzlu Bohumín», která navazuje na modernizaci II.
tranzitního železničního koridoru. Stavba řeší rekonstrukci
železničního uzlu Bohumín tak, aby vyhovoval parametrům koridorových
staveb, především třídě zatížení D 4 a prostorové průchodnosti UIC
GC. Umožňuje optimální zvýšení rychlosti projíždějících vlaků po
hlavních kolejích na 140 km/hod. Mimo jiné bude provedena komplexní
rekonstrukce již dnes zcela nevyhovujícího zabezpečovacího zařízení.
Vzhledem k tomu, že železniční uzel Bohumín má na síti ČD v osobní
dopravě zcela neobvyklé postavení s velkým počtem končících a
výchozích vlaků, a to i nejvyšší kategorie IC a SC, jsou součástí
stavby i nové objekty technicko-hygienické údržby osobních vozů
(THÚ).
Stavba bude ovlivňovat některé další plánované investice v dané
lokalitě. Jedná se zejména o výstavbu dálnice D 47 a rychlostní
komunikace R 67. Návaznosti jsou projednány a zohledněny včetně
možného napojení rozvojové zóny Dolní Lutyně.
Celá stavba je navržena k realizaci ve 20 stavebních postupech,
pouze za dílčího omezení železničního provozu.
3. Doba a místo plnění:
Zahájení prací: 05/03
Ukončení prací: 11/05 - tj. 31 měsíců
Místo plnění: Železniční uzel Bohumín.
Hlavní kolejové úpravy od km 274,272 do km 277,090 pro kolej č. 1 a
od km 274,237 do km 277,090 pro kolej č. 2. V těchto místech stavba
navazuje na již realizovanou stavbu «ČD, DDC, Optimalizace t. ú.
Ostrava-Petrovice u K.». Kolejové úpravy ve skupině 200 zasahují
směrem na Dětmarovice až do km 277,890. Dále se budou provádět
kolejové úpravy na trati Bohumín osobní nádraží-odbočka
Pudlov-státní hranice PKP do km 277,600.
Další rozšíření stavby vyplývá z úprav trakčního vedení,
zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, silnoproudých rozvodů a DŘT
a zasahuje do kolejiště Bohumín-Vrbice, celého traťového úseku
Bohumín-Chalupki (PKP) a na trať OKD směr Orlová, po km 345,850.
Některé části stavby související se změnou napájení zabezpečovacího
zařízení budou realizovány ve stavědle č. 1 v žst. Ostrava, obvod
Hrušov.
4. Požadavky na splnění kvalifikačních předpokladů:
Kvalifikační předpoklady splnit ve smyslu zákona č. 199/1994 Sb., v
platném znění, dle § 2b), písemně doložené dle § 2c). Kvalifikační
předpoklad dle § 2b odst. 1g) doloží uchazeč originálem čestného
prohlášení.
V případě, že jednu nabídku podává společně více uchazečů, předloží
kvalifikační předpoklady všichni uchazeči. Uchazeči jsou povinni
předložit originál smlouvy o sdružení.
5. Další předpoklady:
a) uchazeč doloží (včetně podzhotovitelů) své technické a materiální
vybavení pro práce na železnici: mechanizaci a zařízení pro zemní
práce, speciální stroje pro práci na železničním svršku, zajištěná
mostní provizoria, mechanizaci pro manipulaci s mostními
konstrukcemi, které musí být postačující k provedení zakázky a
jejich způsobilost k provádění prací při dodržení kvality podle
vybraných TKP Českých drah a doplňujících směrnic a předpisů ČD,
b) uchazeč prokáže (nejlépe výpočtem), že pro uvažovaný postup
výstavby má uchazeč, eventuálně uvažovaní podzhotovitelé, v
odborných profesích postačující počet zaměstnanců pro plnění
zakázky,
c) uchazeč doloží přehled porovnatelných zakázek v oboru dopravního
stavitelství provedených uchazečem v posledních pěti letech s
uvedením objednavatele, objemu zakázky a místa a doby plnění,
d) uchazeč předloží doklad o udělení (ověřená kopie) certifikátu
podle normy ČSN EN ISO 9001 nebo ČSN EN ISO 9002 akreditovaným
orgánem a plán jakosti stavby v souladu s ČSN ISO 10 005 nebo
příručku jakosti příslušné stavby,
e) uchazeč předloží doklad o zkoušce pro vedoucí prací na dopravní
cestě podle předpisu ČD Ok 2/2 a doklad o oprávnění k činnosti na
elektrickém zařízení a v jeho blízkosti,
f) uchazeč předloží doklad o splnění zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu
povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání
autorizovaných inženýrů a techniků ve výstavbě, v platném znění u
vedoucích pracovníků stavby nebo jiné certifikace k výkonu
zhotovitelské a projektové činnosti,
g) uchazeč předloží velký průkaz způsobilosti s rozšířením podle ČSN
73 2601-Z2 čl. 205 vydaný ve spolupráci s ČD (v případě, že
předmětem zakázky je výroba nebo montáž mostních ocelových
konstrukcí),
h) zhotovitel zodpovídá za to, že všechny právnické a fyzické osoby,
které se účastní realizace díla a budou přitom provádět pohyb
drážních vozidel a mechanizmů po provozované koleji ČD, musí mít
uzavřenou smlouvu s ČD o provozování drážní dopravy ve smyslu zákona
č. 266/1994 Sb., v platném znění, tuto odpovědnost nemůže, a to ani
smluvně, přenést na jinou osobu. Zhotovitel musí zajistit odbornou a
zdravotní způsobilost zaměstnanců podílejících se na provozování a
organizování drážní dopravy podle předpisu ČD D 2, předpisu ČD Ok
2/1, předpisu ČD OK 2/2 a vyhlášky 101/95 Sb.,
i) uchazeč musí prokázat, že má k dispozici pro zakázku management,
který je schopen odborně a organizačně zvládnout řízení a provádění
stavby. Navržený ředitel stavby musí prokázat minimálně desetiletou
zkušenost v provádění železničních staveb, ostatní specifikovaní
pracovníci (vedoucí jednotlivých oblastí řízení řídicího
managementu) musí prokázat minimálně pětiletou zkušenost v provádění
obdobných odborných prací,
j) uchazeč musí prokázat, že výše jeho vlastního jmění dokladovaná
auditovanými výsledky uvedenými ve výkazu «Rozvaha v plném rozsahu,
ř. 062, vydaným a schváleným MF ČR », nebo jiným hodnověrným
způsobem, dosahuje minimálně 50 % z nabídkové ceny zakázky nebo
minimálně 500 mil. Kč,
k) uchazeč u podzhotovitelů na zakázce musí prokázat jejich odbornou
a technickou způsobilost včetně certifikace podle ČSN EN ISO 9001
nebo ČSN EN 9002,
l) uchazeč doloží schopnost provést minimálně 50 % prací vlastními
kapacitami, kapacity společností ovládaných uchazečem se
započítávají do vlastních kapacit a musí být prokázány podle § 66a
obchodního zákoníku,
m) uchazeč musí mít úspěšné zkušenosti z obdobných staveb
železničního charakteru (především u ČD) jako hlavní zhotovitel a
musí prokázat, že v posledních 36 měsících provedl práce na
železničních stavbách v roční objemu minimálně ve výši 50 %
nabídkové ceny zakázky,
n) uchazeč musí prokázat, že má přístup k úvěrům a k dalším finančním
zdrojům dostačujícím k plynulému financování prací na zakázce po
dobu tří měsíců,
o) uchazeč musí doložit svou finanční stabilitu auditem ověřené
bilance firmy nebo prohlášením banky, a to za období posledních
třech let, ze kterých musí být zřejmá spolehlivá finanční situace
uchazeče,
p) uchazeč musí doložit uzavřené pojistné smlouvy za škody způsobené
uchazečem na majetku Českých drah v minimální výši 20 mil. Kč.
V případě, že jednu nabídku podává společně více uchazečů, musí
další předpoklady nabídka splňovat jako celek.
6. Způsob hodnocení nabídek:
Hodnocení nabídek bude provedeno dle následujících kritérií:
a) nabídková cena (váha kritéria 50 %),
b) stupeň splnění dalších kvalifikačních předpokladů (váha kritéria 20 %),
c) návrh kvality technického řešení včetně kvality návrhu postupu
výstavby (váha kritéria 15 %),
d) účelné snížení požadavků na omezení provozu (váha kritéria 10 %),
e) poskytnutí vyšších, ale současně reálných záruk na jakost (váha
kritéria 5 %).
7. Způsob zpracování nabídky:
Nabídka musí být zpracována v českém jazyce v originále a v jedné
kopii v členění dle «Formuláře», který bude součástí zadávací
dokumentace. Nabídkovou cenu uchazeč zpracuje v korunách českých a
uvede celkem bez DPH, DPH a včetně DPH a bude členěna dle formuláře.
Ve smlouvě o dílo bude nabídková cena vybraného zhotovitele
stanovena jako cena nejvýše přípustná. Způsob úhrady díla (platební
podmínky) jsou uvedeny v zadávací dokumentaci. Nabídková cena bude
součástí předložené nabídky. Nabídka musí být podepsána statutárním
orgánem nebo zástupcem uchazeče, jehož oprávnění k tomuto úkonu
vyplývá z výpisu z obchodního rejstříku nebo z originálu případně
ověřené kopie plné moci přiložené k nabídce.
8. Soutěžní lhůta, termín a místo otevírání obálek:
Soutěžní lhůta se stanovuje od 19. 3. 2003 do 28. 4. 2003 do 10.30
hodin místního času. Otevírání obálek se uskuteční 28. 4. 2003 v
10.30 hodin místního času na Stavební správě Olomouc, Nerudova č. 1,
místnost číslo 234 ve 2. poschodí.
9. Zadávací lhůta: Zadávací lhůta je stanovena na 90 kalendářních
dnů.
10. Způsob a místo pro podávání nabídek:
Uzavřené obálky s nabídkami, označené «Neotevírat - Soutěž, ČD, DDC,
Optimalizace žel. uzlu Bohumín» a opatřené na uzavření razítkem,
případně podpisem uchazeče či jeho statutárního zástupce, se
podávají na adrese Stavební správa Olomouc, Nerudova 1, 772 58
Olomouc. Osobně podané nabídky se přijímají tamtéž v místnosti č.
170 (2. poschodí) v soutěžní lhůtě, v pracovních dnech v době od
9. 00 do 13.00 hodin místního času. Poslední den soutěžní lhůty se
nabídky přijímají do 10.30 hodin místního času. Rozhodující je
doručení nabídky na místo samé, včasné doručení nabídky poštou je
rizikem uchazeče.
11. Adresa, kde je možno vyžádat zadávací dokumentaci:
Zadávací dokumentace bude poskytnuta ve dnech 19. - 25. 3. 2003 od
9. 00 do 13.00 hodin místního času a dále dle dohody na Stavební
správě Olomouc, Nerudova 1, 772 58 Olomouc, místnost č. 170 ve II.
poschodí. Za zadávací dokumentaci uhradí uchazeč 273 000,-- Kč
(částka je včetně 5% DPH). Poplatek složte na účet zadavatele číslo
81303-811/0100, var. symbol 327 321 4901, u Komerční banky a.s.
Olomouc. Doklad o úhradě na účet předloží uchazeč při přebírání
zadávací dokumentace.
12. Požadavek na poskytnutí jistoty:
Zadavatel vyžaduje poskytnutí jistoty ve výši 20 000 000,-- Kč
(slovy dvacet milionů korun českých), a to bankovní zárukou nebo
složením peněžní částky na účet číslo 81303-811/0100, var. symbol
327 321 4901, u Komerční banky a.s. Olomouc. Peněžní částka musí být
uchazečem složena tak, aby byla připsána na účet zadavatele
nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek s nabídkami.
Jistota musí být poskytnuta před zahájením otevírání obálek s
nabídkami. Originál dokladu o složení jistoty doloží uchazeč v
obálce s nabídkou nebo ho předloží zadavateli nejpozději do konce
soutěžní lhůty. Platnost bankovní záruky musí být zajištěna po dobu
zadávací lhůty.
13. Další podmínky:
a) Uchazeč v souladu se zákonem č. 199/1994 Sb., § 10 nabídne
zvláštní podmínky provedení veřejné zakázky.
b) Uchazeč nabídne využití kapacit Českých drah tam, kde je to
reálné.
c) Zadavatel bude ve smlouvě o dílo požadovat složení kauce na
zhotovení díla, a to ve výši 5 % nabídkové ceny vybraného uchazeče.
d) Uchazeči jsou povinni dodržet soulad návrhu postupu výstavby s
možnostmi zadavatele v poskytování výluk, dále jsou povinni
respektovat roční objem prací určený zadavatelem.
e) Zadavatel připouští variantní řešení. Nesmí však dojít ke zhoršení
parametrů stavby.
f) Nedodržení podmínek požadovaných v zadávací dokumentaci nebo
předložení nabídky, která nebude plně odpovídat podmínkám soutěže
jsou rizikem uchazeče a budou důvodem k odmítnutí nabídky.
g) Zadavatel si vyhrazuje právo na doplnění soutěžních podmínek a
zadávací dokumentace a na zrušení soutěže i bez udání důvodu.
h) Zadavatel si vyhrazuje právo odmítnout všechny nabídky, pokud mu
žádná z nich nebude vyhovovat.
i) Uchazeč nemá nárok na úhradu nákladů spojených s účastí v soutěži.
j) Zadavatel podmiňuje uzavření Smlouvy o dílo s vítězným uchazečem
právem kontroly Státní organizací Správou železniční dopravní cesty
a Státním fondem dopravní infrastruktury (efektivní využívání fondu)
po celou dobu realizace zakázky. Pokud nebude podmínka uchazečem
akceptována, nebude jeho nabídka přijata.
k) Zadavatel si vyhrazuje právo na snížení rozsahu předmětu díla až o 20 %.
Vrchní ředitel Divize dopravní cesty
Ing. Vlastimil Nešetřil v. r.
167675-11/03