Česká republika - Ministerstvo práce a sociálních věcí
Rubrika
Veřejná soutěž
Publikováno
05. 03. 2003
Značka OV
166822-09/03
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Česká republika - Ministerstvo práce a sociálních věcí
D-1
Česká republika - Ministerstvo práce a sociálních věcí
ve spolupráci s Informační agenturou
vyhlašuje ve smyslu zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek,
ve znění pozdějších zákonů (dále jen «zákon»)
OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ
«Pronájem nebytových prostor - kanceláří»
A. Vymezení plnění veřejné zakázky
Předmětem plnění veřejné zakázky je pronájem nebytových prostor stavebně
určených k administrativní činnosti (kanceláří) včetně požadovaného
vybavení a poskytování souvisejících služeb pro zadavatele. Plnění
veřejné zakázky a smlouva o nájmu musí být v souladu se zákonem č.
116/1990 Sb., o nájmu a podnájmu nebytových prostor, v platném znění.
A.1 Zásadní požadavky:
1. Nabízený objekt s kancelářskými prostorami musí být na území
hlavního města Prahy.
2. Objekt musí být dostupný prostředky městské hromadné dopravy.
3. U objektu musí být min. 5 parkovacích míst vyhrazených pro účely
zadavatele.
4. Plocha pronajatá pro administrativní účely musí být v jedné budově
o velikosti cca 500 - 1500 m2, v dělení:
a) pro cca 25 - 80 kanceláří
b) cca 2 zasedací místnosti.
5. V objektu musí být odpovídající hygienická a sociální vybavení.
6. Objekt i související pozemky musí být ve vlastnictví uchazeče
(pouze jedna nájemní smlouva).
7. Objekt musí být ve stavu umožňujícím nastěhování a využití účelu
nájmu neprodleně po podpisu smlouvy o nájmu.
8. Pronajaté prostory musí být napojeny na veřejnou telekomunikační síť.
9. Zajištění služeb souvisejících s účelem nájmu:
a) zajištění dodávky tepla a teplé vody a elektrické energie
b) odvoz odpadu, úklid apod.
c) ostraha objektu a pronajatých kanceláří.
A.2 Zadavatel uvítá jako výhodu (není podmínkou):
1. Umístění blíže centru města.
2. Vybavení kuchyňkou na každém patře.
3. Samostatnou lokalizaci pronajatých kanceláří zadavatele.
4. Bezbariérový přístup.
5. Výtah v případě vícepatrové budovy.
6. Vybavení všech pronajatých prostor počítačovou sítí. Pro svou
potřebu zadavatel předpokládá postupně vybudovat síť LAN
následujících parametrů. Výhodou v hodnocení pro uchazeče bude
splnění nebo závazek k následnému zajištění LAN následujících
parametrů s možností promítnutí nákladů na vybudování LAN do ceny
nájmu.
Počítačová síť LAN:
- místnost pro technologie o prostoru cca 16 - 20 m2 pro umístění
centrálního rozvaděče (MDF), serverové farmy v RACKu a PBX,
- strukturovaná kabeláž min. kategorie 5, lépe 6
- a 1 datová dvojzásuvka na každé pracovní místo pro data a hlas
- patrovou kabeláž ukončit v rozvaděči /RACK 19"/ o příslušné
kapacitě patch panelů
- patrový RACK dimenzovaný pro ukončení strukturované kabeláže, s LAN
přepínačem 100Mb/s s příslušným počtem portů nebo ve stohu, panelu s
hlasovým rozhraním, dále pak UPS (zálohování aktivních prvků) s tím,
aby rozvaděč bylo možno využít pro technologii začlenění do MAN nebo
WAN.
- zajistit osazení RACKů LAN 100 Mb/s přepínači nebo FE HUBy
- ke každému pracovnímu místu min. 4 samostatné třívodičové zásuvky
230V/50Hz, ukončené v patrovém podružném rozvaděči, opatřeném
přepěťovou ochranou. Zásuvky odlišit barevně od běžného rozvodu
230V/50Hz.
- technologie slaboproud. a silnoproud. rozvodů: podparapetní dělené,
odstíněné, žlaby nebo podlahová hnízda na podlahových kanálech s
možností položení dalších UTP kabelů a jiných silnoproudých i
slaboproudých kabelů.
Technologická místnost: cca 16-20 m2
- umístění nejlépe v 1 nadzemním podlaží - přízemí se zabezpečenou
nosností podlahy
- vybavenou zdvojenou podlahou pro propojování stojanů s
technologiemi
- osvětlení dle ČSN tělesy s leštěnou mřížkou
- protihlukové obložení stěn
- centrální UPS samostatná pro prvky ICT
- samostatný přívod 3x380V/50Hz - podružné rozvaděče jak pro primární
napájení 230V, tak pro zálohované z UPS
- klimatizace místnosti včetně samostatné UPS pro napájení
klimatizace
- čidla EZS a EPS
V každém poschodí (v případě víceposchoďového objektu)
- samostatnou místnost v rohu budovy pro umístění patrového rozvaděče
(IDF) o ploše cca 4 m2
- tyto místnosti (rozvaděče) propojit vícevidovými (MM) optickými
vlákny s centrální technologickou místností (MDF) o kapacitě a 10
optických vláken
- napojení SYKFY 20x2x0,5 kabelem dle kapacity pracovních míst v
jednotlivých podlažích pro hlasové služby
- cca 6 x vodič STP/UTP mezi každým patrovým rozvaděčem a MDF
- v případě možnosti STA-kabelovou televizi ještě koaxiální kabeláž
50 Ohm pro TV rozvody, včetně příslušných vodorovných rozvodů.
- čidla EZS a EPS
Napojení na externí sítě (veřejných operátorů):
- napojení na JTS optickým kabelem cca 10 párů jednovidové (SM)
vlákno
- napojení na JTS metalickým kabelem o kapacitě cca xx párů (dle
počtu pracovišť)
Technologické vybavení budovy:
- 100Mb/s LAN přepínače dle kapacity budovy - počtu pracovních míst v
každém poschodí
- digitální telefonní ústředna (PBX) s ISDN službami o pobočkové
kapacitě dle počtu pracovních míst v budově + 15% rezerva kapacity,
X x S2 rozhraní pro propojení pro veřejnou síť euroISDN 30 nebo pro
komunikaci příčkového charakteru s PBX MPSV (systém SIEMENS
kompatibilní), rozhraní pro ukončení privátních linek VTS (cca 15 %
kapacity uživatelů objektu na rozhraní S0), přístrojové vybavení na
různých úrovních včetně přístrojů pro sekretářské soupravy,
bezšňůrový systém DECT - cca 15 % uživatelů objektu.
- Zadavatel uvítá i eventuální vstupně/výstupní turniketové
zabezpečení vstupu/výstupu zaměstnanců do/z budovy.
- Všeobecně požární vybavení hasicími prostředky dle prostředí a ČN.
Poznámka: uchazeč po dobu nájmu umožní zadavateli převzetí správy a
dohledu nad aktivními síťovými prvky, přístupy do rozvaděčů (samostatnou
správu LAN). Veškeré technologické vybavení datové sítě zadavatele nebude
sdíleno s jinými nájemci (v případě, že budou existovat).
B. Doba a místo plnění veřejné zakázky
Předání objektu k užívání zadavateli do týdne od podpisu smlouvy o nájmu.
Místem plnění bude objekt vybraného uchazeče na území hlavního města
Prahy.
C.1 Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů uchazečů
Uchazeč musí prokázat kvalifikační předpoklady podle § 2b zákona,
způsobem podle § 2c odst. 1 zákona, včetně splnění podmínek uvedených v §
2b odst. 2 a 3 zákona, a čestným prohlášením ve smyslu § 2b odst. 1 písm.
g) zákona.
Pro posouzení splnění ustanovení § 2b odst. 3 zákona (čestné prohlášení
«odpovědného zástupce» ustaveného ve smyslu § 11 zákona č. 455/1991 Sb.
/živnostenský zákon/) uchazeč předloží v nabídce aktuální výpis z
neveřejné části živnostenského rejstříku (!!!Výpis z živnostenského
rejstříku nelze nahradit živnostenskými listy nebo výpisem z obchodního
rejstříku!!!).
U nabídek předpokládajících splnění zakázky s pomocí jiných osob
(subdodavatelů) platí ustanovení § 2a odst. 5 zákona a v nabídce musí být
uveden dohodnutý charakter a rozsah subdodávek.
V případě, že podává nabídku více osob společně, prokazuje každá osoba
kvalifikační předpoklady v plném rozsahu a součástí nabídky musí být
platná (podepsaná) smlouva (např. smlouva o sdružení, smlouva o smlouvě
budoucí) s vymezením jedné z těchto osob oprávněné k zastupování v
případě podání nabídky, k jednání o smlouvě a ve věcech plnění zakázky.
Smlouva musí jednoznačně vymezovat podíl jednotlivých účastníků na plnění
veřejné zakázky.
Veškeré doklady požadované k prokázání kvalifikačních předpokladů musejí
být předloženy v originálu nebo též ve stejnopisu s ověřením jeho
pravosti (§ 2c odst. 3 zákona). Je-li v podmínkách soutěže vyžadováno
čestné prohlášení, musí být podepsáno statutárním orgánem uchazeče. K
dokladům, jež nejsou předkládány v českém jazyce, musí být připojen
jejich úřední překlad do českého jazyka.
C.2 Další požadované podklady:
Uchazeč musí v nabídce předložit následující doklady v originálu nebo též
ve stejnopisu s ověřením jeho pravosti:
a) Výpis z katastru nemovitostí a snímek katastrální mapy (týkající
se nabízeného objektu a souvisejících pozemků) dokladující
vlastnictví nabízeného objektu, ne starší než jeden měsíc ke dni
podání nabídky. V případě, že objekt se skládá z více budov nebo
souvisejících pozemků, musí být výše požadované podklady předloženy
ke každé budově, resp. pozemku.
b) Kolaudační rozhodnutí příslušného stavebního úřadu týkající se
účelu užití pronajímaných (a nabízených) ploch.
c) Situační plánky prostor s vyznačením nabízených kanceláří, výměry,
popis umístění a vybavení.
d) Čestné prohlášení vlastníka nabízené nemovitosti ve smyslu, že
stav zapsaný v katastru nemovitostí trvá a bude zachován do doby
uzavření smlouvy o nájmu se zadavatelem.
e) Čestné prohlášení vlastníka nabízené nemovitosti ve smyslu, že
nabízená nemovitost není předmětem soudního či jiného sporu.
f) Čestné prohlášení vlastníka nabízené nemovitosti ve smyslu, že
umožní nebo i provede požadované stavební a technické úpravy
požadované zadavatelem v kapitole A.2 nejpozději do ......... (datum
doplní uchazeč) ........ 2003 od podpisu smlouvy o nájmu, včetně
vymezení podmínek o úhradě s tím spojených nákladů (např. zůstane v
nákladech a majetku vlastníka, rozpuštěny do nájmu, nebo zda je musí
uhradit zadavatel).
g) Doklad (smlouvu) o oprávnění nakládat s nabízenou nemovitostí v
případě, že uchazeč není jejím vlastníkem, s uvedením jednoznačné
výše své provize, a způsob úhrady provize v případě uzavření smlouvy
o nájmu se skutečným vlastníkem.
h) Pokud vlastníkem objektu nebude jedna osoba, musí být nabídka
podepsána všemi vlastníky objektu nebo souvisejících pozemků s
uvedením plné moci jednoho ze spoluvlastníků k úkonům souvisejícím s
podáním nabídky a uzavřením smlouvy.
D. Způsob hodnocení nabídek
Hodnocení nabídek bude provedeno podle ekonomické vhodnosti nabídek v
souladu s následujícími kritérii hodnocení uvedenými v sestupném pořadí
podle stupně přisouzeného významu:
1. Rozsah, kvalita a míra splnění předpokladů uvedených v kap. A2.
2. Rozsah nezbytných úprav podle předpokladů zadavatele uvedených v
kapitole A.2 bod 6.
3. Nabídkové ceny podle kap. E
4. Návrh smlouvy o nájmu
E. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny včetně
platebních podmínek
Nabídkové ceny v Kč bez DPH a v Kč s DPH musí být jednotně a přehledně
zpracovány v členění na:
a) cena nájemného za 1 m2 kancelářské plochy (včetně zasedacích
místností) za rok
b) cena za nájemného za 1 m2 ostatních souvisejících ploch za rok
c) celková cena za nájemné všech kancelářských ploch a ostatních
ploch za rok
d) cena za všechny související služby k 1 m2 kancelářské plochy za
rok (teplo, voda, odpad, el. energie, plyn apod.)
e) cena za všechny související služby k 1 m2 ostatních souvisejících
ploch za rok (teplo, voda, odpad, el. energie, plyn apod.)
f) celková cena za všechny poskytované služby odvozená z celkového
rozsahu všech pronajatých ploch za rok
g) způsob vedení a vyúčtování (měsíčně nebo za rok) zálohových plateb
za služby podle jednotlivých služeb
h) celková cena za případné nezbytné úpravy vnitřní dislokace,
telefonních a síťových rozvodů požadovaných zadavatelem a způsob jak
bude uplatněna (v nákladech vlastníka, rozpuštěny do nájmu, nebo zda
je musí uhradit zadavatel)
i) ceny za jednotlivé další služby nad rámec poptávky vztažené k
vhodné měrné jednotce
j) podmínky a způsob zvyšování nájmu (v souladu s kap. K).
Ceny v nabídce musí být úplné a konečné. Zadavatel neuzná žádné další
náklady související s plněním předmětu veřejné zakázky.
Vynechání předepsaného členění nabídkových cen nebo nepřehledné a
nejednoznačné zpracování bude důvodem k vyloučení nabídky.
Platební podmínky
- Fakturace, měsíční úhrada nájemného a služeb na základě měsíčního
vyúčtování záloh.
- Faktura musí mít lhůtu splatnosti min. 20 dní ode dne převzetí
faktury ze strany zadavatele.
F. Soutěžní lhůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami
Soutěžní lhůta končí dne 17. dubna 2003 v 10.00 hod. Otevírání obálek s
nabídkami se uskuteční dne 17. dubna 2003 od 10.00 hod. v zasedací
místnosti č. 201 «Skleník» ve 2. patře sídla zadavatele.
G. Zadávací lhůta
Zadávací lhůta je stanovena na 90 kalendářních dnů.
H. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze podat nabídky osobně
Nabídky mohou uchazeči podat doporučeně poštou na adresu zadavatele nebo
osobně do podatelny v sídle zadavatele v pracovních dnech od 9.00 do
11.00 hod. a od 13.00 do 15.00 hod. do 16. dubna 2003 a dne 17. dubna
2003 pak jen osobně od 9.00 do 10.00 hod. pouze do místnosti otevírání
obálek s nabídkami (viz bod F.).
Nabídka musí být podána v uzavřené obálce, označené adresou zadavatele a
názvem: «SOUTĚŽ - PRONÁJEM KANCELÁŘÍ - NEOTEVÍRAT» a opatřené na uzavření
razítkem, případně podpisem uchazeče, v souladu s § 9 zákona.
I. Název, sídlo, telefon a fax zadavatele
Česká republika - Ministerstvo práce a sociálních věcí
k rukám
JUDr. Jaromír Louda
pověřený řízením odboru organizačního a správního
Na Poříčním právu 1
128 01 Praha 2
tel. 22192 2549, fax: 22192 2589, e-mail: jaromir.louda@mpsv.cz
J. Požadavek na poskytnutí jistoty včetně její výše
Zadavatel v souladu s § 23 zákona požaduje poskytnout jistotu ve výši
150.000,- Kč jednou z forem uvedených v § 24 zákona:
1. bankovní zárukou (ve smyslu paragrafů 313 - 322 obchodního
zákoníku),
2. složením peněžní částky na účet zadavatele vedený u ČNB Praha 1,
č. ú.: 16010-2229-001/0710, variabilním symbolem bude IČ uchazeče.
Dokladem prokazujícím poskytnutí jistoty ve formě bankovní záruky je
výlučně originál záruční listiny vystavené bankou ve prospěch zadavatele
jako věřitele (příjemce záruky) a platné minimálně do 24. října 2003, z
jejíhož obsahu jednoznačně vyplývá, že banka uspokojí zadavatele do výše
částky odpovídající výši požadované jistoty v případech předvídaných § 26
zákona. Bankovní záruka musí být v písemné formě předložena zadavateli
nejpozději do konce soutěžní lhůty.
Dokladem prokazujícím poskytnutí jistoty složením peněžní částky na
neúročený účet zadavatele musí být potvrzení banky o převodu nebo výpis z
bankovního účtu. «Příkaz k úhradě» nebo «pokladní složenka» nebudou
považovány za doklady o poskytnutí jistoty na účet zadavatele.
Peněžní částka odpovídající výši jistoty musí být připsána na účet
zadavatele nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek.
Doklad o poskytnutí jistoty musí být v originálním znění a musí být
součástí «originálu» nabídky. Pokud bude kterýkoliv doklad o poskytnutí
jistoty v jiném než českém jazyce, přiloží uchazeč autorizovaný překlad.
K. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny
Cenu nájmu lze upravit pouze o hodnotu úředně vyhlášené (ČSÚ) inflace.
Cenu služeb lze zvýšit v souvislosti s prokazatelným zvýšením cen energií
nebo služeb poskytovaných třetí osobou.
L. Závazná osnova pro zpracování nabídky
Nabídka musí být zpracována podle jednotné níže uvedené závazné osnovy.
Součástí nabídky musí být jednoznačné vyjádření (nebo doložení
požadovaných podkladů) ke všem uvedeným bodům ve stanoveném pořadí.
Vynechání kteréhokoliv z uvedených bodů v nabídce (nebo požadované
přílohy) bude důvodem k odmítnutí nabídky!
a) Identifikační a kontaktní údaje o uchazeči:
- plné obchodní jméno uchazeče
- právní forma podnikání (a.s., s.r.o., fyz. os. apod.)
- sídlo uchazeče
- jméno statutárního zástupce pověřeného věcným jednáním v této
záležitosti
- úplná adresa (na statutárního zástupce) uchazeče pro poštovní styk
- IČ, DIČ
- čísla telefonu, faxu a e-mailu
- jméno a kontakt na osobu pověřenou k umožnění prohlídky nabízeného
objektu
b) Základní údaje o firmě
- převažující předmět činnosti
- výše základního jmění
- případní subdodavatelé a rozsah jejich smluvní vazby pro plnění
veřejné zakázky
c) Doklad o složení jistoty podle kap. J
d) Kvalifikační předpoklady uchazeče podle kap. C.1.
e) Další požadované podklady podle kap. C.2
f) Popis nabízeného objektu a kanceláří podle A.1
Mimo vlastního popisu objektu uchazeč uvede samostatně v nabídce
konkrétní vyjádření ke všem zásadním požadavkům v členění podle
jednotlivých bodů kap. A.1.
g) Nabídka ostatních výhod podle kap. A.2
Uchazeč uvede ostatní výhody nebo služby související s předmětem
plnění veřejné zakázky.
h) Popis vybavení a služeb nad rámec poptávky
i) Nabídkové ceny podle kap. E
j) Návrh platebních podmínek uchazeče
Musí být v souladu s podmínkami v kap. E
k) Návrh smlouvy o nájmu
Vedle standardních ustanovení smlouvy a odkazů na příslušné kapitoly
nabídky (která bude součástí smlouvy o nájmu) uchazeč rozvede
zejména následující ustanovení:
- přesné označení předmětu nájmu, účel nájmu, výši a splatnost
nájemného a způsob jeho platby
- předání a převzetí
- způsob a podmínky pro případné zvýšení cen v dalších letech (v
souladu s kap. K)
- jednoznačné sankce a pokuty uchazeče v případě nedodržení
nabízených podmínek nebo termínů úprav
- povinnosti a závazky uchazeče jako pronajímatele
- povinnosti a závazky zadavatele jako nájemce
- podmínky odstoupení od smlouvy (výpovědní lhůta)
Smlouva o nájmu bude uzavřena na dobu neurčitou s výpovědní lhůtou
min. 1 rok.
M. Další podmínky
a) Uchazeči musí umožnit zadavateli na požádání prohlídku nabízených
nebytových prostor a souvisejícího vybavení.
b) Nabídka musí být podána na komplexní zabezpečení celého rozsahu
předmětu plnění veřejné zakázky.
c) V zájmu zachování rovnocenných podmínek pro všechny uchazeče
nebudou poskytovány další informace k předmětu plnění veřejné
zakázky. Dotazy týkající se organizační stránky zadání veřejné
zakázky lze uplatnit u Informační agentury na mob. tel. č.: +420 607
755 879 nebo na tel./fax č.: 272 935 721.
d) Nabídky musejí být vyhotoveny v českém jazyce v 5 vyhotoveních
(tj. 1 originál + 4 kopie). Originál nabídky musí být označen jako
«originál».
e) V úvodu nabídky musí být obsah kapitol a strany nabídky musí být
očíslovány. Všechny listy nabídky včetně příloh musí být svázány
nebo jinak zabezpečeny proti manipulaci s jednotlivými listy.
f) Zadavatel požaduje jako součást nabídky předložení veškeré textové
nebo tabulkové části nabídky (s výjimkou úředních dokladů) v
elektronické formě na vhodném médiu (CD, disketa) ve formátech
aplikačních programů MS Word nebo MS Excel.
g) Součástí nabídky musí být návrh smlouvy o nájmu. Výběrem
nejvhodnější nabídky nevzniká zadavateli povinnost beze zbytku
přijmout tento návrh smlouvy.
h) Obchodní veřejná soutěž je omezena na tuzemské osoby.
i) Zadavatel nepřipouští variantní nabídku.
j) Uchazeči v souladu s § 64c zákona nemají nárok na úhradu nákladů
spojených s účastí v soutěži.
N. Zadavatel si vyhrazuje právo:
a) vyzvat uchazeče k vysvětlení nabídky před dokončením hodnocení
nabídky,
b) provést prohlídku nabízených prostor jen u zvolených uchazečů před
uzavřením hodnocení nabídek,
c) rozdělit plnění předmětu veřejné zakázky na dílčí plnění mezi více
uchazečů,
d) uzavřít smlouvu s vybraným uchazečem pouze na zvolenou část z
nabízeného plnění veřejné zakázky (tj. např. na část z nabízených
prostor nebo na vybrané služby apod.),
e) nevracet uchazečům nabídky,
f) odmítnout všechny nabídky,
g) zrušit obchodní veřejnou soutěž bez udání důvodu,
h) změnit nebo upřesnit návrh smlouvy o nájmu uvedený v nejvhodnější
nabídce, popř. požadovat předložení nového návrhu smlouvy (při
zachování základních parametrů nabídky) nebo vypracovat vlastní
návrh smlouvy.
166822-09/03