VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Severočeské doly a.s.
C-4
Zadavatel: Severočeské doly a.s.
vyhlašuje dle § 3 odst. 1 a 3 zák. č.199/1994 Sb., o zadávání veřejných
zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., č. 93/1998 Sb., zákona č.
28/2000 Sb., č. 256/2000 Sb., č. 39/2001 Sb., č. 142/2001 Sb., č.
130/2002 Sb., č. 211/2002 Sb., č. 278/2002 Sb., č. 320/2002 Sb. a zákona
č. 424/2002 Sb. (dále jen Zákon) obchodní veřejnou soutěž k uzavření
smlouvy na plnění veřejné zakázky:
«Dodávka 1 kusu překladače pásových dopravníků»
I. Identifikační údaje zadavatele:
Obchodní jméno: Severočeské doly a.s.
Adresa: Boženy Němcové 5359
430 01 Chomutov
obchodní rejstřík: Krajský soud Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 495
Zastoupený: Ing. Miroslavem Eisem - technickým ředitelem a. s.
Telefon: 474 604 202
Fax: 474 604 221
IČ: 49901982
DIČ: 182-49901982
II. Místo provedení:
Severočeské doly a.s., kontaktní místo: Doly Nástup Tušimice, 432 01
Kadaň
III. Doba plnění:
1. Dodací lhůta max. 4 měsíce od podpisu smlouvy.
2. Uchazeč navrhne nejkratší možný termín splnění zakázky.
3. Splněním zakázky se rozumí předání a převzetí kompletního stroje
včetně příslušné technické dokumentace a dokladů nutných pro provoz
v ČR. Zároveň se strojem bude dodáno prohlášení o shodě dle zákona
č. 22/1997 Sb. a souvisejících předpisů a čestné prohlášení o
neexistenci PCB v dodaném zařízení ve smyslu Vyhlášky MŽP č.
384/2001 o nakládání s PCB.
IV. Vymezení předmětu plnění zakázky:
Předmětem plnění je dodávka 1 kusu překladače dopravníků dálkové
pásové dopravy do šířky 1800 mm jako náhrada za překladač na DET 250
pro potřeby Dolů Nástup Tušimice.
Dodávka musí splňovat následující podmínky:
- Hmotnost max. 50 t
- Měrný tlak na podložku max. 0,8 kg/cm2
- Nosnost překládacího výložníku 15 - 20 t
- Rychlost pojezdu co nejvyšší, ale max. 12 km/h
- Překládací hlava automatická s hydraulickým ovládáním z místa řidiče
- Max. průchodnost v terénu (parametry nabízeného stroje musí být
garantovány i pro těžký báňský provoz povrchového dolu) - min. 650 mm
- Výkon motoru 300 - 350 k
- Rozsah zvedání přesouvacího zařízení: - 350/+ 1000 mm
- Výška včetně kabiny max. 4,5 m
- Max. šířka s přesouvacím zařízením při transportu 5,0 m
- Výsun přesouvací hlavy hydraulicky o 500 mm dle dokumentace SD, a.s.
- Na deskách podvozku protiskluzové břity proti ujetí do stran (ostruhy)
- Konstrukce kabiny musí umožnit dobrý výhled na překládací hlavu
- Odpružená a tlumená kabina
- Kabina ROPS/FOPS
- Bezpečnostní pás pro řidiče
- Otočné (cca 90ř) sedadlo řidiče, výškově stavitelné
- Hlučnost v kabině musí odpovídat předpisům platným pro ČR (Nařízení
vlády 194/2000 Sb.)
- Osvětlení pro bezpečný noční provoz (vč. osvětlení překládací hlavy)
- Klimatizace kabiny
- Ochrana proti oslnění sluncem
- Zařízení pro ochranu před vandaly
- Předehřev paliva
- Vyřešit možnost zabudování systému PROTANK
- Zásuvka pro připojení náhradního startování
- Centrální mazání
- Výstražný maják na kabině
- Výstraha při couvání
- Topení nezávislé na běhu motoru
- Návody k obsluze v českém jazyce
- Katalog náhradních dílů v českém nebo anglickém jazyce v knižním vydání
- Katalog náhradních dílů v českém nebo anglickém jazyce na CD
V. Kvalitativní podmínky:
Zboží musí mít základní technické ukazatele jakosti v obvyklém
standardu. Technické ukazatele jakosti zboží jsou uvedeny v této
zadávací dokumentaci. Není-li kvalita výrobků, materiálů a vlastního
provedení zakázky nesporně stanovena, v pochybnostech platí, že
veškeré dodávky budou realizovány v souladu s obecně závaznými
technickými normami a předpisy a v souladu s normami ČSN, EN,
zákonem č. 22/1997 Sb. a souvisejícími předpisy v současné době
platnými pro ČR.
VI. Kvalifikační předpoklady:
Uchazeči musí prokázat kvalifikační předpoklady k plnění zakázky
podle § 2b Zákona způsobem podle § 2c a § 2a odst. 5 Zákona.
Součástí nabídky bude rovněž úředně ověřená kopie dokladu o
ustanovení odpovědného zástupce uchazeče (§ 11 zákona č. 455/1991
Sb., v platném znění, o živnostenském podnikání).
Podává-li nabídku více osob společně, musí každá osoba prokázat
kvalifikační předpoklady samostatně v plném rozsahu s výjimkou
dokladu o oprávnění podnikat. Doklad o oprávnění podnikat předloží
tyto osoby pouze na tu část předmětu plnění zakázky, na které se
budou podílet. V nabídce musí být doložena jejich smlouva o vzájemné
spolupráci, popis podílu výkonů, jednoznačné určení zmocněnce
oprávněného jednat se zadavatelem s vymezením jeho pravomocí.
VII. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky:
Zadavatel požaduje předložení:
1. Kopie aktuálního osvědčení registrace plátce DPH.
2. Údajů o významných obdobných zakázkách, uskutečněných zájemcem v
posledních dvou letech, s uvedením objednavatele, místa a doby
plnění včetně kontaktu na uživatele (pokud je znám).
3. Čestné prohlášení uchazeče o zajištění servisu (včetně údajů o
materiálnětechnickém zabezpečení servisního zázemí a kalkulace ceny
plánovaných servisních nákladů na 5000 motohodin).
4. Zadavatel požaduje na zájemci čestné prohlášení o tom, že jím
navržené řešení veřejné zakázky obsažené v nabídce nepožívá ochranu
podle zvláštních předpisů nebo že nositelem těchto práv je on.
VIII. Způsob hodnocení nabídek:
Nabídky budou hodnoceny podle ekonomické vhodnosti nabídek v souladu
s dále uvedenými kritérii:
1. technická úroveň nabízeného zařízení
2. výše nabídkové ceny
3. plánované servisní náklady na 5000 a 10 000 mth vč. výměny
filtrů, olejů a cest mechanika
4. délka záruční doby
IX. Způsob zpracování nabídkové ceny:
- Nabídková cena bude cenou pevnou, maximální, nepřekročitelnou a bude
krýt veškeré náklady zhotovitele na realizaci zakázky, specifikované
zadávací dokumentací a dále uvedenými dodacími podmínkami.
- Za nabídkovou cenu se považuje cena bez DPH.
- Z nabídky musí být jednoznačně patrná cena za stroj v provedení
splňujícím zadání a cena za další doporučené vybavení nad rámec zadání.
- Zadavatel připouští stanovení nabídkové ceny pouze v Kč, EUR nebo USD.
Platební podmínky
1. Podkladem pro zaplacení celé dodávky je faktura se splatností 30 dnů
od data jejího doručení. Toto datum bude na došlé faktuře vyznačeno
prezentačním razítkem objednavatele. Dny splatnosti se rozumí
kalendářní dny. Prvním dnem lhůty je den následující po doručení
faktury. Pokud poslední den lhůty splatnosti připadne na sobotu,
neděli nebo svátek, je dnem splatnosti nejblíže následující pracovní
den.
2. Právo na fakturaci vzniká dnem plnění, tj. dnem odevzdání a
převzetí celé dodávky. Tento den je zároveň dnem zdanitelného
plnění. Faktura musí být vystavena a odeslána do 15 dnů po odevzdání
a převzetí dodávky.
3. Ve smlouvě bude v ujednání o splatnosti uvedena následující
definice: «Smluvní strany sjednávají vyloučení možnosti postoupení
pohledávek z jejich závazkového vztahu na třetí osobu, pokud se
písemně nedohodnou jinak.»
X. Lhůty:
1. Soutěžní lhůta
Lhůta pro podání nabídek počíná běžet dnem vyhlášení obchodní
veřejné soutěže v Obchodním věstníku a končí zahájením otevírání
obálek s nabídkami dne 4. 4. 2003 v 9.00 hodin.
2. Zadávací lhůta
Zadavatel rozhodne o výběru nejvhodnější nabídky ve lhůtě
90 kalendářních dnů a tato lhůta začíná běžet dnem otevírání obálek s
nabídkami a končí dnem rozeslání oznámení o výběru nejvhodnější
nabídky.
XI. Způsob podávání nabídek:
- Způsob podávání nabídek se řídí § 9 Zákona.
- Obálka bude navíc viditelně označena: Veřejná zakázka - neotvírat.
Zadavatel nepřijme obálky s nabídkami, které nebudou takto viditelně
označeny, nebo ty, které budou poškozeny tak, že se z nich dá obsah
vyjmout.
- Nabídky musí být do skončení soutěžní lhůty doručeny zadavateli.
Opožděně podané nabídky zadavatel neotvírá a vrátí je neprodleně
uchazeči. Každý zájemce o veřejnou zakázku může podat pouze jednu
nabídku. Při porušení těchto povinností je zadavatel povinen
vyloučit uchazeče ze soutěže. Žádná osoba se nesmí zúčastnit soutěže
jako uchazeč více než jednou.
- Zadavatel požaduje předložení nabídky v 1 originále a 2 kopiích.
- Zadavatel nepožaduje oddělit nabídkovou cenu do samostatné obálky.
V případě osobního podání nabídky mohou být tyto předány v průběhu celé
lhůty pro podání nabídek, a to každý pracovní den od 7.00 do 14.00 hodin.
V poslední den lhůty pro podání nabídek končí možnost osobního podání
nabídky zahájením aktu otevírání obálek s nabídkami v 9.00 hodin
v zasedací místnosti technického ředitele v 1. patře správní budovy
Severočeských dolů a.s., ul. Boženy Němcové 5359, Chomutov.
Místem osobního podání nabídky (nebo místem doručení pro službu
kurýrní pošty) je sekretariát technického ředitele Severočeských
dolů a.s., ul. Boženy Němcové 5359, Chomutov.
V případě podání nabídky doporučeně poštou bude tato zaslána na
následující adresu:
Severočeské doly, a.s.
Sekretariát TŘ
Boženy Němcové 5359
430 01 CHOMUTOV
- Odpovědnost za doručení nabídky v průběhu lhůty pro podání nabídek
je zcela na straně zájemce.
- V případě doručovaní nabídky poštou zadavatel doporučuje, aby
zájemce zvolil odpovídající způsob a čas podání zásilky, a předešel
tak možnému opožděnému doručení nabídky.
- Zadavatel připouští, aby se zástupci uchazečů v počtu nejvíce dvou
zástupců jednoho uchazeče zúčastnili otevírání obálek a pořizovali
si písemný záznam ze zveřejněných údajů o nabídkách.
- Účastníci přítomní otevírání obálek potvrdí svou účast podpisem v
listině účastníků. Dále jsou uchazeči oprávněni k podpisu protokolu.
XII. Výše požadované jistoty
Zadavatel požaduje v souladu s § 23 Zákona poskytnutí jistoty ve
výši 70 000 Kč jednou z forem dle § 24 zákona.
Jistotu v hotovosti složí zájemci na účet zadavatele u Komerční
banky a.s. na č. ú. 27-7664650227, kód banky 0100, konst. symbol
0558, var. symbol IČ zájemce, specifický symbol 38300.
Doklad o poskytnutí jistoty předloží uchazeč v originále jako
součást své nabídky. V případě poskytnutí jistoty bankovní zárukou
musí být bankovní záruka alespoň o třicet dnů delší, než je nejzazší
termín pro uzavření smlouvy podle Zákona. Skončení platnosti
bankovní záruky v průběhu soutěže je důvodem k vyloučení uchazeče ze
soutěže ke dni skončení platnosti bankovní záruky, pokud nedojde k
prodloužení platnosti záruční listiny a nebude uchazečem zadavateli
v originále včas doručeno. Pro případ poskytnutí jistoty bankovní
zárukou doporučuje zadavatel následující skupinu bank:
Československá obchodní banka, a.s.
Komerční banka, a.s.
Česká spořitelna, a.s.
Deutsche Bank AG, pobočka Praha
Raiffeisenbank a.s.
Citibank, a.s.
ING Bank N.V.
ABN AMRO Bank N.V.
HSBC Bank plc - pobočka Praha
COMMERZBANK AG, pobočka Praha
HVB BANK CZECH REPUBLIC a.s.
Dresdner Bank CZ, a.s.
GE Capital Bank, a.s.
CREDIT LYONNAIS BANK PRAHA, a.s.
XIII. Obsah a forma nabídky
Nabídka musí obsahovat v údaje v následujícím pořadí:
A. Název a přesnou adresu uchazeče s uvedením jména odpovědného
zástupce pověřeného k dalšímu jednání.
B. Technické řešení.
C. Nabídkovou cenu dle bodu IX.
D. Termíny realizace.
E. Návrhy kupní smlouvy.
F. Doklady o kvalifikačních a dalších předpokladech k plnění zakázky
dle bodu VI. a VII.
Nabídka bude předána ve třech vyhotoveních, z toho jeden originál a
dvě kopie.
Uchazeč ručí za shodu údajů v originále a kopiích předložených
nabídek. V případě sporu má rozhodující platnost originál nabídky.
XIV. Ostatní podmínky:
- Zadavatel si vyhrazuje právo zrušit soutěž a neuzavřít smlouvu se
žádným uchazečem.
- Pravidla vzájemného styku mezi zadavatelem a uchazeči pro rámec
rozsahu úkonů souvisejících s touto soutěží se řídí definicí
uvedenou v § 68 Zákona:
1. Veškeré úkony zadavatelů a uchazečů učiněné podle zákona musí mít
písemnou formu.
2. Rozhodnutí zadavatele, u nichž zákon stanoví povinnost oznámit je
příslušnému uchazeči, musí být odeslány doporučeně s doručenkou nebo
doručeny osobně proti podpisu uchazeče.
3. Pokud je úkon učiněn zadavatelem nebo uchazečem telefonicky,
popřípadě faxem nebo dálnopisem, musí být do tří dnů potvrzen
písemně.
- Nabídka včetně kvalifikačních předpokladů bude předložena v českém
jazyce, u úředních kvalifikačních dokladů vyhotovených v cizím
jazyce požaduje zadavatel předložení překladu provedeného soudním
překladatelem.
- Text tohoto zadání pokrývá kompletní rozsah dokumentace potřebné
pro zpracování nabídky a další dokumentace nebude k dispozici.
- V průběhu soutěžní lhůty může zájemce vznášet vůči zadavateli
dotazy související se zpracováním nabídky. Zadavatel neposkytne
informace, jejichž zveřejnění by ohrozilo rovné podmínky soutěže.
Pokud zadavatel rozhodne, že zveřejnění takovýchto informací je
potřebné a žádoucí, budou poskytnuty všem zájemcům.
- K podávání informací v průběhu lhůty pro zpracování nabídek je za
zadavatele zmocněn Ing. Václav Kratochvíl, tel. 474604227,
0602456803, fax 474604221. Informace mohou být podávány v pracovních
dnech mezi 6.00-14.00 hodinou.
- Zájemce se musí sám plně seznámit se všemi záležitostmi, týkajícími
se budoucí zakázky, ještě před podáním své nabídky.
- Zadavatel omezuje tuto obchodní veřejnou soutěž na tuzemské osoby.
XV. Záruční doba:
Zadavatel požaduje, aby předmět zakázky splňoval parametry
specifikované zadávací dokumentací a nabídkou min. 24 měsíců po
předání zakázky zadavateli.
XVI. Variantní řešení:
Zadavatel nepřipouští variantní řešení.
XVII. Dodací podmínky:
Všeobecné dodací podmínky jsou jednoznačně dány § 409-470 obchodního
zákoníku.
Zadavatel požaduje, aby při sestavování textu nabídky byl v celém
rozsahu zachován smysl dále uvedených dodacích podmínek. Ve vztahu k
závazkům budoucího prodávajícího považuje zadavatel uvedené dodací
podmínky za minimální požadavek.
Dodací lhůty
1. Prodávající je v prodlení, jestliže neplní své smluvní závazky
řádně a včas, a to až do doby poskytnutí řádného plnění nebo do
doby, kdy smluvní závazek zanikne jiným způsobem. Prodávající však
není v prodlení, pokud nemůže plnit svůj závazek v důsledku prodlení
objednavatele v plnění jeho smluvních závazků nebo v důsledku
okolností vylučujících odpovědnost zhotovitele.
2. Kupující je oprávněn při prodlení prodávajícího požadovat od něho
smluvenou pokutu, případně náhradu škody a podle §§ 344-351
obchodního zákoníku odstoupit od smlouvy.
Jestliže jsou stranami sjednány dodatkem ke smlouvě nové lhůty, jsou
pro posuzování prodlení závazné tyto sjednané nové lhůty, pokud není
v dodatku ke smlouvě uvedeno jinak.
XVIII. Sankce za neplnění závazků:
Zadavatel požaduje, aby případné porušení následně uvedených
podstatných závazků souvisejících s plněním zakázky bylo v nabídce
pokutováno v této výši:
1. za nedodržení termínu plnění - min. 1 % z ceny díla za každý i
započatý týden prodlení
2. za neodstranění vad a nedodělků z přejímacího řízení v dohodnutém
termínu - min. 1000,- Kč za vadu a den
3. za každou oprávněnou reklamaci, kterou zhotovitel uzná a v
dohodnuté době neodstraní - min. 1000,- Kč za vadu a den
Zaplacením smluvní pokuty nezaniká právo oprávněné strany požadovat
i náhradu škody, která mu vznikla pozdním, neúplným či vadným
plněním veřejné zakázky.
XIX. Odstoupení od smlouvy:
1. Kupující může odstoupit od smlouvy kdykoliv před splněním předmětu
smlouvy. V případě odstoupení z důvodů ležících na straně kupujícího
uhradí kupující prodávajícímu sjednanou částku, tj. celkové
rozpočtové náklady uvedené v nabídce. Od této částky se odečtou
náklady, které ke dni odstoupení nebyly prokazatelně na zajištění
zboží vynaloženy. Dnem odstoupení od smlouvy je den doručení
oznámení o odstoupení prodávajícímu.
2. Kupující může dále odstoupit od smlouvy, jestliže se prodávající
dostane do úpadku.
3. Kupující může dále odstoupit od smlouvy v případě podstatného
porušení smlouvy, zejména v těchto případech:
- V případě prodlení s plněním předmětu smlouvy delší než 90 dnů.
- Jestliže prodávající převede bez souhlasu kupujícího své závazky,
povinnosti a práva plynoucí ze smlouvy na jiný subjekt.
XX. Odevzdání a převzetí:
1. Prodávající splní svou povinnost dodat zboží řádnou dodávkou jeho
předmětu v souladu s podmínkami smlouvy a jeho předáním kupujícímu v
dohodnutém termínu. Kupující je povinen převzít. Tato povinnost je
splněna prohlášením kupujícího v protokolu o převzetí, že zboží
přejímá.
2. Kupující nabývá převzetím zboží vlastnické právo k němu a přechází
na něj nebezpečí škod na něm vzniklých.
3. Nedokončenou dodávku nebo její část není kupující povinen převzít.
XXI. Odpovědnost za vady:
1. Převzal-li kupující vadnou dodávku, má právo na dodatečné
odstranění vady, a to bezplatně, nebo na přiměřenou slevu. Pokud by
odstranění vady bylo spojeno s neúměrnými náklady, má právo pouze na
slevu. Ustanovení o vadách platí i pro drobné nedodělky, se kterými
bylo zboží převzato.
2. Prodávající je povinen odstranit vadu i v případech, kdy neuznává,
že za vadu odpovídá.Ve sporných případech nese prodávající náklady
až do rozhodnutí o reklamaci.
3. Na náhradní díly a skupiny, vyměněné v rámci garanční opravy, bude
uplatněna nová záruční lhůta 24 měsíců.
4. V případě, že stroj bude z důvodu záruční opravy mimo provoz déle
než 14 dnů, prodlužuje se o tuto dobu záruční lhůta.
XXII. Fakturace:
1. Faktura musí obsahovat:
a/ označení faktury a její číslo
b/ název a sídlo organizace, oprávnění, obchodní název a adresu
c/ předmět dodávky a den jejího splnění
d/ den odeslání faktury a den její splatnosti
e/ označení banky a číslo účtu, na který má být placeno
f/ soupis provedených prací
g/ celkovou fakturovanou částku a výpočtem doloženou částku DPH
h/ náležitosti daňového dokladu
2. Pokud faktura nebude obsahovat výše uvedené náležitosti, bude
vrácena k doplnění nebo opravení s tím, že lhůta splatnosti počíná
dnem doručení opravené faktury.
3. Pro úhradu faktury platí zásady vzájemné započitatelnosti pohledávek
dle ust. § 358 a násl obchodního zákoníku a § 580 Občanského zákoníku.
XXIII. Řešení sporů:
1. Vzniknou-li nejasnosti o ustanoveních jednotlivých bodů smlouvy,
předloží prodávající tento rozpor vedení organizace kupujícího.
Vedení musí svolat ústní jednání, na kterém se spor objasní a ve
lhůtě 14 dnů písemně odpoví prodávajícímu. Pokud prodávající do
14 dnů po obdržení názoru kupujícího nepodá své písemné námitky,
považuje se názor kupujícího za platný.
2. Jakékoliv ústní dojednání při uzavírání smlouvy nebo v průběhu
dodávky, která nejsou písemně potvrzena, budou považována za právně
neúčinná.
3. Kupující a prodávající vynaloží veškeré úsilí, aby všechny spory,
které vyplynou z této smlouvy nebo v souvislosti s ní byly urovnány
především oboustrannou dohodou.
4. Pokud do třiceti (30) dnů od zahájení jednání o sporu kupující a
prodávající nedosáhnou vzájemné dohody, může jedna nebo druhá strana
požádat, aby se spor řešil formální cestou podle práva České
republiky.
5. Pokud kupující nestanoví jinak, předložení sporu k řešení formální
cestou podle ustanovení 1. této části neopravňuje prodávajícího k
přerušení plnění povinností daných mu touto smlouvou.
V Chomutově dne 7. 2. 2003
Za zadavatele:
Ing. Miroslav EIS
technický ředitel a.s.
166431-08/03