VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Severočeské doly a.s.
C-4
Zadavatel: Severočeské doly a.s.
vyhlašuje dle § 3 odst. 1 a 3 zák. č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných
zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb.,
č. 256/2000 Sb., č. 39/2001 Sb., č. 142/2001 Sb., č. 130/2002 Sb.,
č. 211/2002 Sb., č. 278/2002 Sb., č. 320/2002 Sb. a zákona č. 424/2002 Sb.
(dále jen Zákon)
obchodní veřejnou soutěž
k uzavření smlouvy na plnění veřejné zakázky:
«Dodávka hydraulického lopatového rypadla vyšší třídy»
I. Identifikační údaje zadavatele:
Obchodní jméno: Severočeské doly a.s.
Adresa: Boženy Němcové 5359, 430 01 Chomutov
obchodní rejstřík: Krajský soud Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 495
Zastoupený: Ing. Miroslavem Eisem - technickým ředitelem a.s.
Telefon: 474 604 202
Fax: 474 604 221
IČ: 49901982
DIČ: 182- 49901982
II. Místo provedení:
Severočeské doly a.s., kontaktní místo: Doly Bílina, ul. 5. května 213,
418 29 Bílina.
III. Doba plnění:
1. Dodací lhůta max. 4 měsíce od podpisu smlouvy.
2. Uchazeč navrhne nejkratší možný termín splnění zakázky.
3. Splněním zakázky se rozumí předání a převzetí kompletního stroje včetně
příslušné technické dokumentace a dokladů nutných pro provoz v ČR.
Zároveň se strojem bude dodáno prohlášení o shodě dle zákona č. 22/1997 Sb.
a souvisejících předpisů a čestné prohlášení o neexistenci PCB v dodaném
zařízení ve smyslu Vyhlášky MŽP č. 384/2001 o nakládání s PCB.
IV. Vymezení předmětu plnění zakázky:
Předmětem plnění je dodávka 1 ks hydraulického rypadla pro zemní práce
v náročných podmínkách povrchového dolu.
Dodávka musí splňovat následující podmínky (technické parametry dále
uvedené jsou minimální a nepodkročitelné):
- hmotnost minimálně 66 t
- rypná síla od válce násady minimálně 295 kN
- 1 ks lžíce podkop cca 4,5 m3 , 1 ks skalní lžíce cca 3 m3 - čtyřzubá
- zvedací síla na lopatě 9 m od stroje v úrovni terénu min. 11 t
- šířka pásů min. 700 mm
- hydraulický rozvod s rychloupínáním pro nasazení stávajícího rychloupínacího
zařízení CW 70H (pro přídavná zařízení používaná na DB - bourací kladivo,
rozrušovací trn, skalní lžíce, možnost i na nůžky)
- čistý výkon motoru při 2000 ot/min cca 280 kW
- vodorovný dosah minimálně 10,5 m
- hloubkový dosah minimálně 6,5 m
- klimatizace
- kabina ROPS/FOPS
- kryt čelního skla
- bezpečnostní pás pro řidiče stroje
- hlučnost v kabině musí odpovídat platným předpisům pro ČR
- centrální mazání
- zvláštní okruh pro mazání bouracího kladiva
- výstražný maják na kabině
- osvětlení pro bezpečný noční provoz
- zásuvka pro připojení náhradního startování
- el. vývod pro napájení radiostanice sítě DB (12 V)
- instalace výbavy pro stabilní vysílací zařízení Ericsson, používané na DB
- měření spotřeby PHM v kabině denní a stálé (zaplombované)
- měření množství PHM v nádrži (přesnost 10 l), s ukazatelem v kabině
- předehřev paliva
- houkačka ruční přední
- stavitelná sedačka strojníka
- ochrana proti oslnění
- topení nezávislé na běhu motoru
- hydraulické zámky na výložníku pro zvedání břemen
- zařízení pro ochranu před vandaly:
- ochranný kryt přístrojové desky
- zámky palivové nádrže
- zámky nalévacího otvoru motorového oleje
- zámek víčka uzávěru chladiče a olejové měrky
- zámky akumulátorů
- návody k obsluze v českém jazyce
- katalog náhradních dílů v českém nebo anglickém jazyce v knižním vydání
- katalog náhradních dílů v českém nebo anglickém jazyce na CD
V. Kvalitativní podmínky:
Zboží musí mít základní technické ukazatele jakosti v obvyklém standardu.
Technické ukazatele jakosti zboží jsou uvedeny v této zadávací dokumentaci.
Není-li kvalita výrobků, materiálů a vlastního provedení zakázky nesporně
stanovena, v pochybnostech platí, že veškeré dodávky budou realizovány
v souladu s obecně závaznými technickými normami a předpisy a v souladu
s normami ČSN, EN, zákonem č. 22/1997 Sb. a souvisejícími předpisy v současné
době platnými pro ČR.
VI. Kvalifikační předpoklady:
Uchazeči musí prokázat kvalifikační předpoklady k plnění zakázky podle § 2b
Zákona způsobem podle § 2c a § 2a odst. 5 Zákona. Součástí nabídky bude rovněž
úředně ověřená kopie dokladu o ustanovení odpovědného zástupce uchazeče
(§ 11 zákona č. 455/1991 Sb., v platném znění, o živnostenském podnikání).
Podává-li nabídku více osob společně, musí každá osoba prokázat
kvalifikační předpoklady samostatně v plném rozsahu s výjimkou dokladu o
oprávnění podnikat. Doklad o oprávnění podnikat předloží tyto osoby pouze
na tu část předmětu plnění zakázky, na které se budou podílet. V nabídce
musí být doložena jejich smlouva o vzájemné spolupráci, popis podílu výkonů,
jednoznačné určení zmocněnce oprávněného jednat se zadavatelem s vymezením
jeho pravomocí.
VII. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky:
Zadavatel požaduje předložení:
1. Kopie aktuálního osvědčení registrace plátce DPH.
2. Údajů o významných obdobných zakázkách uskutečněných zájemcem v
posledních dvou letech, s uvedením objednavatele, místa a doby
plnění včetně kontaktu na uživatele (pokud je znám).
3. Čestné prohlášení uchazeče o zajištění servisu (včetně údajů o
materiálně technickém zabezpečení servisního zázemí a kalkulace ceny
plánovaných servisních nákladů na 5000 motohodin).
4. Zadavatel požaduje na zájemci čestné prohlášení o tom, že jím
navržené řešení veřejné zakázky obsažené v nabídce nepožívá ochranu
podle zvláštních předpisů nebo že nositelem těchto práv je on.
VIII. Způsob hodnocení nabídek:
Nabídky budou hodnoceny podle ekonomické vhodnosti nabídek v souladu s dále
uvedenými kritérii:
1. technická úroveň nabízeného zařízení
2. výše nabídkové ceny
3. plánované servisní náklady na 5000 a 10 000 mth vč. výměny filtrů,
olejů a cest mechanika.
4. délka záruční doby
IX. Způsob zpracování nabídkové ceny:
- Nabídková cena bude cenou pevnou, maximální, nepřekročitelnou a bude krýt
veškeré náklady zhotovitele na realizaci zakázky, specifikované zadávací
dokumentací a dále uvedenými dodacími podmínkami.
- Za nabídkovou cenu se považuje cena bez DPH.
- Z nabídky musí být jednoznačně patrná cena za stroj v provedení splňujícím
zadání a cena za další doporučené vybavení nad rámec zadání.
Platební podmínky
1. Podkladem pro zaplacení celé dodávky je faktura se splatností 30 dnů
od data jejího doručení. Toto datum bude na došlé faktuře
vyznačeno prezentačním razítkem objednavatele. Dny splatnosti se
rozumí kalendářní dny. Prvním dnem lhůty je den následující po
doručení faktury. Pokud poslední den lhůty splatnosti připadne na
sobotu, neděli nebo svátek, je dnem splatnosti nejblíže následující
pracovní den.
2. Právo na fakturaci vzniká dnem plnění, tj. dnem odevzdání a
převzetí celé dodávky. Tento den je zároveň dnem zdanitelného
plnění. Faktura musí být vystavena a odeslána do 15 dnů po odevzdání
a převzetí dodávky.
3. Ve smlouvě bude v ujednání o splatnosti uvedena následující
definice: «Smluvní strany sjednávají vyloučení možnosti postoupení
pohledávek z jejich závazkového vztahu na třetí osobu, pokud se
písemně nedohodnou jinak.»
X. Lhůty:
1. Soutěžní lhůta
Lhůta pro podání nabídek počíná běžet dnem vyhlášení obchodní
veřejné soutěže v Obchodním věstníku a končí zahájením otevírání
obálek s nabídkami dne 7. 3. 2003 v 9.00 hodin.
2. Zadávací lhůta
Zadavatel rozhodne o výběru nejvhodnější nabídky ve lhůtě 90
kalendářních dnů a tato lhůta začíná běžet dnem otevírání obálek s
nabídkami a končí dnem rozeslání oznámení o výběru nejvhodnější nabídky.
XI. Způsob podávání nabídek:
- Způsob podávání nabídek se řídí § 9 Zákona.
- Obálka bude navíc viditelně označena: Veřejná zakázka - neotvírat.
Zadavatel nepřijme obálky s nabídkami, které nebudou takto viditelně
označeny, nebo ty, které budou poškozeny tak, že se z nich dá obsah
vyjmout.
- Nabídky musí být do skončení soutěžní lhůty doručeny zadavateli.
Opožděně podané nabídky zadavatel neotvírá a vrátí je neprodleně
uchazeči. Každý zájemce o veřejnou zakázku může podat pouze jednu
nabídku. Při porušení těchto povinností je zadavatel povinen
vyloučit uchazeče ze soutěže. Žádná osoba se nesmí zúčastnit soutěže
jako uchazeč více než jednou.
- Zadavatel požaduje předložení nabídky v 1 originále a 2 kopiích.
- Zadavatel nepožaduje oddělit nabídkovou cenu do samostatné obálky.
V případě osobního podání nabídky mohou být tyto předány v průběhu celé
lhůty pro podání nabídek, a to každý pracovní den od 7.00 do 14.00 hodin.
V poslední den lhůty pro podání nabídek končí možnost osobního podání
nabídky zahájením aktu otevírání obálek s nabídkami v 9.00 hodin v
zasedací místnosti technického ředitele v 1. patře správní budovy
Severočeských dolů a.s., ul. Boženy Němcové 5359, Chomutov.
Místem osobního podání nabídky (nebo místem doručení pro službu kurýrní pošty)
je sekretariát technického ředitele Severočeských dolů a.s.,
ul. Boženy Němcové 5359, Chomutov.
V případě podání nabídky doporučeně poštou bude tato zaslána na
následující adresu:
Severočeské doly, a.s.
Sekretariát TŘ
Boženy Němcové 5359
430 01 CHOMUTOV
- Odpovědnost za doručení nabídky v průběhu lhůty pro podání nabídek
je zcela na straně zájemce.
- V případě doručovaní nabídky poštou zadavatel doporučuje, aby
zájemce zvolil odpovídající způsob a čas podání zásilky a předešel
tak možnému opožděnému doručení nabídky.
- Zadavatel připouští, aby se zástupci uchazečů zúčastnili otevírání
obálek a pořizovali si písemný záznam ze zveřejněných údajů o nabídkách.
- Účastníci přítomní otevírání obálek potvrdí svou účast podpisem v
listině účastníků. Dále jsou uchazeči oprávněni k podpisu protokolu.
XII. Výše požadované jistoty
Zadavatel požaduje v souladu s § 23 Zákona poskytnutí jistoty ve výši 60 000 Kč
jednou z forem dle § 24 zákona.
Jistotu v hotovosti složí zájemci na účet zadavatele u Komerční banky a.s.
na č. ú. 27-7664650227, kód banky 0100, konst. symbol 0558, var. symbol
IČ zájemce, specifický symbol 18300.
Doklad o poskytnutí jistoty předloží uchazeč v originále jako součást své
nabídky. V případě poskytnutí jistoty bankovní zárukou musí být bankovní
záruka alespoň o třicet dnů delší, než je nejzazší termín pro uzavření
smlouvy podle Zákona. Skončení platnosti bankovní záruky v průběhu
soutěže je důvodem k vyloučení uchazeče ze soutěže ke dni skončení
platnosti bankovní záruky, pokud nedojde k prodloužení platnosti záruční
listiny a nebude uchazečem zadavateli v originále včas doručeno. V
případě poskytnutí jistoty bankovní zárukou požaduje zadavatel bankovní
záruku od jedné z uvedených bank:
Československá obchodní banka, a.s.
Komerční banka, a.s.
Česká spořitelna, a.s.
Deutsche Bank AG, pobočka Praha
Raiffeisenbank a.s.
Citibank, a.s.
ING Bank N.V.
ABN AMRO Bank N.V.
HSBC Bank plc - pobočka Praha
COMMERZBANK AG, pobočka Praha
HVB BANK CZECH REPUBLIC a.s.
Dresdner Bank CZ, a.s.
GE Capital Bank, a.s.
CREDIT LYONNAIS BANK PRAHA, a.s.
XIII. Obsah a forma nabídky
Nabídka musí obsahovat v údaje v následujícím pořadí:
A. Název a přesnou adresu uchazeče s uvedením jména odpovědného zástupce
pověřeného k dalšímu jednání.
B. Technické řešení.
C. Nabídkovou cenu dle bodu IX.
D. Termíny realizace.
E. Návrhy kupní smlouvy.
F. Doklady o kvalifikačních a dalších předpokladech k plnění zakázky
dle bodu VI. a VII.
Nabídka bude předána ve třech vyhotoveních, z toho jeden originál a dvě kopie.
Uchazeč ručí za shodu údajů v originále a kopiích předložených nabídek.
V případě sporu má rozhodující platnost originál nabídky.
XIV. Ostatní podmínky:
- Zadavatel si vyhrazuje právo zrušit soutěž a neuzavřít smlouvu se
žádným uchazečem.
- Pravidla vzájemného styku mezi zadavatelem a uchazeči pro rámec
rozsahu úkonů souvisejících s touto soutěží se řídí definicí
uvedenou v § 68 Zákona:
1. Veškeré úkony zadavatelů a uchazečů učiněné podle zákona musí mít
písemnou formu.
2. Rozhodnutí zadavatele, u nichž zákon stanoví povinnost oznámit je
příslušnému uchazeči, musí být odeslány doporučeně s doručenkou nebo
osobně proti podpisu uchazeče.
3. Pokud je úkon učiněn zadavatelem nebo uchazečem telefonicky,
popřípadě faxem nebo dálnopisem, musí být do tří dnů potvrzen písemně.
- Nabídka včetně kvalifikačních předpokladů bude předložena v českém
jazyce, u úředních kvalifikačních dokladů vyhotovených v cizím
jazyce požaduje zadavatel předložení překladu provedeného soudním
překladatelem.
- Text tohoto zadání pokrývá kompletní rozsah dokumentace potřebné
pro zpracování nabídky a další dokumentace nebude k dispozici.
- V průběhu lhůty pro podání nabídek může zájemce vznášet vůči
zadavateli dotazy související se zpracováním nabídky. Zadavatel
neposkytne informace, jejichž zveřejnění by ohrozilo rovné podmínky
soutěže. Pokud zadavatel rozhodne, že zveřejnění takovýchto informací
je potřebné a žádoucí, budou poskytnuty všem vyzvaným zájemcům.
- K podávání informací v průběhu lhůty pro zpracování nabídek je za
zadavatele zmocněn Ing. Václav Kratochvíl, tel. 474604227, 0602456803,
fax 474604221. Informace mohou být podávány v pracovních dnech mezi
6.00-14.00 hodinou.
- Zájemce se musí sám plně seznámit se všemi záležitostmi týkajícími
se budoucí zakázky, ještě před podáním své nabídky.
- Zadavatel omezuje tuto obchodní veřejnou soutěž na tuzemské osoby.
XV. Záruční doba:
Zadavatel požaduje, aby předmět zakázky splňoval parametry specifikované
zadávací dokumentací a nabídkou min. 24 měsíců po předání zakázky zadavateli.
XVI. Variantní řešení:
Zadavatel nepřipouští variantní řešení.
XVII. Dodací podmínky:
Všeobecné dodací podmínky jsou jednoznačně dány § 409-470 obchodního zákoníku.
Zadavatel požaduje, aby při sestavování textu nabídky byl v celém rozsahu
zachován smysl dále uvedených dodacích podmínek. Ve vztahu k závazkům
budoucího prodávajícího považuje zadavatel uvedené dodací podmínky za
minimální požadavek.
Dodací lhůty
1. Prodávající je v prodlení, jestliže neplní své smluvní závazky
řádně a včas, a to až do doby poskytnutí řádného plnění nebo do
doby, kdy smluvní závazek zanikne jiným způsobem. Prodávající však
není v prodlení, pokud nemůže plnit svůj závazek v důsledku prodlení
objednavatele v plnění jeho smluvních závazků nebo v důsledku
okolností vylučujících odpovědnost zhotovitele.
2. Kupující je oprávněn při prodlení prodávajícího požadovat od něho
smluvenou pokutu, případně náhradu škody, a podle §§ 344 - 351
obchodního zákoníku odstoupit od smlouvy.
Jestliže jsou stranami sjednány dodatkem ke smlouvě nové lhůty, jsou pro
posuzování prodlení závazné tyto sjednané nové lhůty, pokud není v
dodatku ke smlouvě uvedeno jinak.
XVIII. Sankce za neplnění závazků:
Zadavatel požaduje, aby případné porušení následně uvedených podstatných
závazků souvisejících s plněním zakázky bylo v nabídce pokutováno v této výši:
1. za nedodržení termínu plnění - min. 1% z ceny díla za každý i
započatý týden prodlení
2. za neodstranění vad a nedodělků z přejímacího řízení v dohodnutém
termínu - min. 1000,- Kč za vadu a den
3. za každou oprávněnou reklamaci, kterou zhotovitel uzná a v dohodnuté době
neodstraní - min. 1000,- Kč za vadu a den
Zaplacením smluvní pokuty nezaniká právo oprávněné strany požadovat i náhradu
škody, která mu vznikla pozdním, neúplným či vadným plněním veřejné zakázky.
XIX. Odstoupení od smlouvy
1. Kupující může odstoupit od smlouvy kdykoliv před splněním předmětu
smlouvy. V případě odstoupení z důvodů ležících na straně kupujícího
uhradí kupující prodávajícímu sjednanou částku, tj.celkové
rozpočtové náklady uvedené v nabídce. Od této částky se odečtou
náklady, které ke dni odstoupení nebyly prokazatelně na zajištění
zboží vynaloženy. Dnem odstoupení od smlouvy je den doručení
oznámení o odstoupení prodávajícímu.
2. Kupující může dále odstoupit od smlouvy, jestliže se prodávající
dostane do úpadku.
3. Kupující může dále odstoupit od smlouvy v případě podstatného
porušení smlouvy, zejména v těchto případech:
- V případě prodlení s plněním předmětu smlouvy delšího než 90 dnů.
- Jestliže prodávající převede bez souhlasu kupujícího své závazky,
povinnosti a práva plynoucí ze smlouvy na jiný subjekt.
XX. Odevzdání a převzetí
1. Prodávající splní svou povinnost dodat zboží řádnou dodávkou jeho
předmětu v souladu s podmínkami smlouvy a jeho předáním kupujícímu v
dohodnutém termínu. Kupující je povinen zboží převzít. Tato povinnost je
splněna prohlášením kupujícího v protokolu o převzetí, že zboží přejímá.
2. Kupující nabývá převzetím zboží vlastnické právo k němu a přechází na
něj nebezpečí škod na něm vzniklých.
3. Nedokončenou dodávku nebo její část není kupující povinen převzít.
XXI. Odpovědnost za vady
1. Převzal-li kupující vadnou dodávku, má právo na dodatečné
odstranění vady, a to bezplatně nebo na přiměřenou slevu. Pokud by
odstranění vady bylo spojeno s neúměrnými náklady, má právo pouze na
slevu. Ustanovení o vadách platí i pro drobné nedodělky, se kterými
bylo zboží převzato.
2. Prodávající je povinen odstranit vadu i v případech, kdy neuznává,
že za vadu odpovídá. Ve sporných případech nese prodávající náklady
až do rozhodnutí o reklamaci.
3. Na náhradní díly a skupiny vyměněné v rámci garanční opravy bude
uplatněna nová záruční lhůta 24 měsíců.
4. V případě, že stroj bude z důvodu záruční opravy mimo provoz déle
než 14 dnů, prodlužuje se o tuto dobu záruční lhůta.
XXII. Fakturace:
1. Splatnost faktury je 30 dnů. Tato lhůta splatnosti se počítá ode
dne následujícího po dni jejich prokazatelného doručení objednavateli.
Pokud připadne poslední den lhůty splatnosti na sobotu, neděli nebo
svátek, je dnem splatnosti nejblíže následující pracovní den.
2. Faktura musí obsahovat:
a) označení faktury a její číslo
b) název a sídlo organizace, oprávnění, obchodní název a adresu
c) předmět dodávky a den jejího splnění
d) den odeslání faktury a den její splatnosti
e) označení banky a číslo účtu, na který má být placeno
f) soupis provedených prací
g) celkovou fakturovanou částku a výpočtem doloženou částku DPH
h) náležitosti daňového dokladu
3. Pokud faktura nebude obsahovat výše uvedené náležitosti, bude
vrácena k doplnění nebo opravení s tím, že lhůta splatnosti počíná
dnem doručení opravené faktury.
4. Pro úhradu faktury platí zásady vzájemné započitatelnosti pohledávek dle
ust. § 358 a násl. obchodního zákoníku a § 580 občanského zákoníku.
XXIII. Řešení sporů:
1. Vzniknou-li nejasnosti o ustanoveních jednotlivých bodů smlouvy,
předloží prodávající tento rozpor vedení organizace kupujícího.
Vedení musí svolat ústní jednání, na kterém se spor objasní, a ve
lhůtě 14 dnů písemně odpoví prodávajícímu. Pokud prodávající do 14
dnů po obdržení názoru kupujícího nepodá své písemné námitky,
považuje se názor kupujícího za platný.
2. Jakákoliv ústní dojednání při uzavírání smlouvy nebo v průběhu dodávky,
která nejsou písemně potvrzena, budou považována za právně neúčinná.
3. Kupující a prodávající vynaloží veškeré úsilí, aby všechny spory,
které vyplynou z této smlouvy nebo v souvislosti s ní, byly urovnány
především oboustrannou dohodou.
4. Pokud do třiceti (30) dnů od zahájení jednání o sporu kupující a
prodávající nedosáhnou vzájemné dohody, může jedna nebo druhá strana
požádat, aby se spor řešil formální cestou podle práva České
republiky.
5. Pokud kupující nestanoví jinak, předložení sporu k řešení formální
cestou podle ustanovení 2 této části neopravňuje prodávajícího k
přerušení plnění povinností daných mu touto smlouvou.
V Chomutově dne 22. 1. 2003
Za zadavatele:
Ing. Miroslav E I S
technický ředitel a.s.
165163-04/03