Portál veřejné správy

Zápis 165163-04/03

Obchodní jménoSeveročeské doly a.s.
RubrikaVeřejná soutěž
Publikováno29. 01. 2003
Značka OV165163-04/03
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Severočeské doly a.s. C-4 Zadavatel: Severočeské doly a.s. vyhlašuje dle § 3 odst. 1 a 3 zák. č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., č. 256/2000 Sb., č. 39/2001 Sb., č. 142/2001 Sb., č. 130/2002 Sb., č. 211/2002 Sb., č. 278/2002 Sb., č. 320/2002 Sb. a zákona č. 424/2002 Sb. (dále jen Zákon) obchodní veřejnou soutěž k uzavření smlouvy na plnění veřejné zakázky: «Dodávka hydraulického lopatového rypadla vyšší třídy» I. Identifikační údaje zadavatele: Obchodní jméno: Severočeské doly a.s. Adresa: Boženy Němcové 5359, 430 01 Chomutov obchodní rejstřík: Krajský soud Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 495 Zastoupený: Ing. Miroslavem Eisem - technickým ředitelem a.s. Telefon: 474 604 202 Fax: 474 604 221 IČ: 49901982 DIČ: 182- 49901982 II. Místo provedení: Severočeské doly a.s., kontaktní místo: Doly Bílina, ul. 5. května 213, 418 29 Bílina. III. Doba plnění: 1. Dodací lhůta max. 4 měsíce od podpisu smlouvy. 2. Uchazeč navrhne nejkratší možný termín splnění zakázky. 3. Splněním zakázky se rozumí předání a převzetí kompletního stroje včetně příslušné technické dokumentace a dokladů nutných pro provoz v ČR. Zároveň se strojem bude dodáno prohlášení o shodě dle zákona č. 22/1997 Sb. a souvisejících předpisů a čestné prohlášení o neexistenci PCB v dodaném zařízení ve smyslu Vyhlášky MŽP č. 384/2001 o nakládání s PCB. IV. Vymezení předmětu plnění zakázky: Předmětem plnění je dodávka 1 ks hydraulického rypadla pro zemní práce v náročných podmínkách povrchového dolu. Dodávka musí splňovat následující podmínky (technické parametry dále uvedené jsou minimální a nepodkročitelné): - hmotnost minimálně 66 t - rypná síla od válce násady minimálně 295 kN - 1 ks lžíce podkop cca 4,5 m3 , 1 ks skalní lžíce cca 3 m3 - čtyřzubá - zvedací síla na lopatě 9 m od stroje v úrovni terénu min. 11 t - šířka pásů min. 700 mm - hydraulický rozvod s rychloupínáním pro nasazení stávajícího rychloupínacího zařízení CW 70H (pro přídavná zařízení používaná na DB - bourací kladivo, rozrušovací trn, skalní lžíce, možnost i na nůžky) - čistý výkon motoru při 2000 ot/min cca 280 kW - vodorovný dosah minimálně 10,5 m - hloubkový dosah minimálně 6,5 m - klimatizace - kabina ROPS/FOPS - kryt čelního skla - bezpečnostní pás pro řidiče stroje - hlučnost v kabině musí odpovídat platným předpisům pro ČR - centrální mazání - zvláštní okruh pro mazání bouracího kladiva - výstražný maják na kabině - osvětlení pro bezpečný noční provoz - zásuvka pro připojení náhradního startování - el. vývod pro napájení radiostanice sítě DB (12 V) - instalace výbavy pro stabilní vysílací zařízení Ericsson, používané na DB - měření spotřeby PHM v kabině denní a stálé (zaplombované) - měření množství PHM v nádrži (přesnost 10 l), s ukazatelem v kabině - předehřev paliva - houkačka ruční přední - stavitelná sedačka strojníka - ochrana proti oslnění - topení nezávislé na běhu motoru - hydraulické zámky na výložníku pro zvedání břemen - zařízení pro ochranu před vandaly: - ochranný kryt přístrojové desky - zámky palivové nádrže - zámky nalévacího otvoru motorového oleje - zámek víčka uzávěru chladiče a olejové měrky - zámky akumulátorů - návody k obsluze v českém jazyce - katalog náhradních dílů v českém nebo anglickém jazyce v knižním vydání - katalog náhradních dílů v českém nebo anglickém jazyce na CD V. Kvalitativní podmínky: Zboží musí mít základní technické ukazatele jakosti v obvyklém standardu. Technické ukazatele jakosti zboží jsou uvedeny v této zadávací dokumentaci. Není-li kvalita výrobků, materiálů a vlastního provedení zakázky nesporně stanovena, v pochybnostech platí, že veškeré dodávky budou realizovány v souladu s obecně závaznými technickými normami a předpisy a v souladu s normami ČSN, EN, zákonem č. 22/1997 Sb. a souvisejícími předpisy v současné době platnými pro ČR. VI. Kvalifikační předpoklady: Uchazeči musí prokázat kvalifikační předpoklady k plnění zakázky podle § 2b Zákona způsobem podle § 2c a § 2a odst. 5 Zákona. Součástí nabídky bude rovněž úředně ověřená kopie dokladu o ustanovení odpovědného zástupce uchazeče (§ 11 zákona č. 455/1991 Sb., v platném znění, o živnostenském podnikání). Podává-li nabídku více osob společně, musí každá osoba prokázat kvalifikační předpoklady samostatně v plném rozsahu s výjimkou dokladu o oprávnění podnikat. Doklad o oprávnění podnikat předloží tyto osoby pouze na tu část předmětu plnění zakázky, na které se budou podílet. V nabídce musí být doložena jejich smlouva o vzájemné spolupráci, popis podílu výkonů, jednoznačné určení zmocněnce oprávněného jednat se zadavatelem s vymezením jeho pravomocí. VII. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky: Zadavatel požaduje předložení: 1. Kopie aktuálního osvědčení registrace plátce DPH. 2. Údajů o významných obdobných zakázkách uskutečněných zájemcem v posledních dvou letech, s uvedením objednavatele, místa a doby plnění včetně kontaktu na uživatele (pokud je znám). 3. Čestné prohlášení uchazeče o zajištění servisu (včetně údajů o materiálně technickém zabezpečení servisního zázemí a kalkulace ceny plánovaných servisních nákladů na 5000 motohodin). 4. Zadavatel požaduje na zájemci čestné prohlášení o tom, že jím navržené řešení veřejné zakázky obsažené v nabídce nepožívá ochranu podle zvláštních předpisů nebo že nositelem těchto práv je on. VIII. Způsob hodnocení nabídek: Nabídky budou hodnoceny podle ekonomické vhodnosti nabídek v souladu s dále uvedenými kritérii: 1. technická úroveň nabízeného zařízení 2. výše nabídkové ceny 3. plánované servisní náklady na 5000 a 10 000 mth vč. výměny filtrů, olejů a cest mechanika. 4. délka záruční doby IX. Způsob zpracování nabídkové ceny: - Nabídková cena bude cenou pevnou, maximální, nepřekročitelnou a bude krýt veškeré náklady zhotovitele na realizaci zakázky, specifikované zadávací dokumentací a dále uvedenými dodacími podmínkami. - Za nabídkovou cenu se považuje cena bez DPH. - Z nabídky musí být jednoznačně patrná cena za stroj v provedení splňujícím zadání a cena za další doporučené vybavení nad rámec zadání. Platební podmínky 1. Podkladem pro zaplacení celé dodávky je faktura se splatností 30 dnů od data jejího doručení. Toto datum bude na došlé faktuře vyznačeno prezentačním razítkem objednavatele. Dny splatnosti se rozumí kalendářní dny. Prvním dnem lhůty je den následující po doručení faktury. Pokud poslední den lhůty splatnosti připadne na sobotu, neděli nebo svátek, je dnem splatnosti nejblíže následující pracovní den. 2. Právo na fakturaci vzniká dnem plnění, tj. dnem odevzdání a převzetí celé dodávky. Tento den je zároveň dnem zdanitelného plnění. Faktura musí být vystavena a odeslána do 15 dnů po odevzdání a převzetí dodávky. 3. Ve smlouvě bude v ujednání o splatnosti uvedena následující definice: «Smluvní strany sjednávají vyloučení možnosti postoupení pohledávek z jejich závazkového vztahu na třetí osobu, pokud se písemně nedohodnou jinak.» X. Lhůty: 1. Soutěžní lhůta Lhůta pro podání nabídek počíná běžet dnem vyhlášení obchodní veřejné soutěže v Obchodním věstníku a končí zahájením otevírání obálek s nabídkami dne 7. 3. 2003 v 9.00 hodin. 2. Zadávací lhůta Zadavatel rozhodne o výběru nejvhodnější nabídky ve lhůtě 90 kalendářních dnů a tato lhůta začíná běžet dnem otevírání obálek s nabídkami a končí dnem rozeslání oznámení o výběru nejvhodnější nabídky. XI. Způsob podávání nabídek: - Způsob podávání nabídek se řídí § 9 Zákona. - Obálka bude navíc viditelně označena: Veřejná zakázka - neotvírat. Zadavatel nepřijme obálky s nabídkami, které nebudou takto viditelně označeny, nebo ty, které budou poškozeny tak, že se z nich dá obsah vyjmout. - Nabídky musí být do skončení soutěžní lhůty doručeny zadavateli. Opožděně podané nabídky zadavatel neotvírá a vrátí je neprodleně uchazeči. Každý zájemce o veřejnou zakázku může podat pouze jednu nabídku. Při porušení těchto povinností je zadavatel povinen vyloučit uchazeče ze soutěže. Žádná osoba se nesmí zúčastnit soutěže jako uchazeč více než jednou. - Zadavatel požaduje předložení nabídky v 1 originále a 2 kopiích. - Zadavatel nepožaduje oddělit nabídkovou cenu do samostatné obálky. V případě osobního podání nabídky mohou být tyto předány v průběhu celé lhůty pro podání nabídek, a to každý pracovní den od 7.00 do 14.00 hodin. V poslední den lhůty pro podání nabídek končí možnost osobního podání nabídky zahájením aktu otevírání obálek s nabídkami v 9.00 hodin v zasedací místnosti technického ředitele v 1. patře správní budovy Severočeských dolů a.s., ul. Boženy Němcové 5359, Chomutov. Místem osobního podání nabídky (nebo místem doručení pro službu kurýrní pošty) je sekretariát technického ředitele Severočeských dolů a.s., ul. Boženy Němcové 5359, Chomutov. V případě podání nabídky doporučeně poštou bude tato zaslána na následující adresu: Severočeské doly, a.s. Sekretariát TŘ Boženy Němcové 5359 430 01 CHOMUTOV - Odpovědnost za doručení nabídky v průběhu lhůty pro podání nabídek je zcela na straně zájemce. - V případě doručovaní nabídky poštou zadavatel doporučuje, aby zájemce zvolil odpovídající způsob a čas podání zásilky a předešel tak možnému opožděnému doručení nabídky. - Zadavatel připouští, aby se zástupci uchazečů zúčastnili otevírání obálek a pořizovali si písemný záznam ze zveřejněných údajů o nabídkách. - Účastníci přítomní otevírání obálek potvrdí svou účast podpisem v listině účastníků. Dále jsou uchazeči oprávněni k podpisu protokolu. XII. Výše požadované jistoty Zadavatel požaduje v souladu s § 23 Zákona poskytnutí jistoty ve výši 60 000 Kč jednou z forem dle § 24 zákona. Jistotu v hotovosti složí zájemci na účet zadavatele u Komerční banky a.s. na č. ú. 27-7664650227, kód banky 0100, konst. symbol 0558, var. symbol IČ zájemce, specifický symbol 18300. Doklad o poskytnutí jistoty předloží uchazeč v originále jako součást své nabídky. V případě poskytnutí jistoty bankovní zárukou musí být bankovní záruka alespoň o třicet dnů delší, než je nejzazší termín pro uzavření smlouvy podle Zákona. Skončení platnosti bankovní záruky v průběhu soutěže je důvodem k vyloučení uchazeče ze soutěže ke dni skončení platnosti bankovní záruky, pokud nedojde k prodloužení platnosti záruční listiny a nebude uchazečem zadavateli v originále včas doručeno. V případě poskytnutí jistoty bankovní zárukou požaduje zadavatel bankovní záruku od jedné z uvedených bank: Československá obchodní banka, a.s. Komerční banka, a.s. Česká spořitelna, a.s. Deutsche Bank AG, pobočka Praha Raiffeisenbank a.s. Citibank, a.s. ING Bank N.V. ABN AMRO Bank N.V. HSBC Bank plc - pobočka Praha COMMERZBANK AG, pobočka Praha HVB BANK CZECH REPUBLIC a.s. Dresdner Bank CZ, a.s. GE Capital Bank, a.s. CREDIT LYONNAIS BANK PRAHA, a.s. XIII. Obsah a forma nabídky Nabídka musí obsahovat v údaje v následujícím pořadí: A. Název a přesnou adresu uchazeče s uvedením jména odpovědného zástupce pověřeného k dalšímu jednání. B. Technické řešení. C. Nabídkovou cenu dle bodu IX. D. Termíny realizace. E. Návrhy kupní smlouvy. F. Doklady o kvalifikačních a dalších předpokladech k plnění zakázky dle bodu VI. a VII. Nabídka bude předána ve třech vyhotoveních, z toho jeden originál a dvě kopie. Uchazeč ručí za shodu údajů v originále a kopiích předložených nabídek. V případě sporu má rozhodující platnost originál nabídky. XIV. Ostatní podmínky: - Zadavatel si vyhrazuje právo zrušit soutěž a neuzavřít smlouvu se žádným uchazečem. - Pravidla vzájemného styku mezi zadavatelem a uchazeči pro rámec rozsahu úkonů souvisejících s touto soutěží se řídí definicí uvedenou v § 68 Zákona: 1. Veškeré úkony zadavatelů a uchazečů učiněné podle zákona musí mít písemnou formu. 2. Rozhodnutí zadavatele, u nichž zákon stanoví povinnost oznámit je příslušnému uchazeči, musí být odeslány doporučeně s doručenkou nebo osobně proti podpisu uchazeče. 3. Pokud je úkon učiněn zadavatelem nebo uchazečem telefonicky, popřípadě faxem nebo dálnopisem, musí být do tří dnů potvrzen písemně. - Nabídka včetně kvalifikačních předpokladů bude předložena v českém jazyce, u úředních kvalifikačních dokladů vyhotovených v cizím jazyce požaduje zadavatel předložení překladu provedeného soudním překladatelem. - Text tohoto zadání pokrývá kompletní rozsah dokumentace potřebné pro zpracování nabídky a další dokumentace nebude k dispozici. - V průběhu lhůty pro podání nabídek může zájemce vznášet vůči zadavateli dotazy související se zpracováním nabídky. Zadavatel neposkytne informace, jejichž zveřejnění by ohrozilo rovné podmínky soutěže. Pokud zadavatel rozhodne, že zveřejnění takovýchto informací je potřebné a žádoucí, budou poskytnuty všem vyzvaným zájemcům. - K podávání informací v průběhu lhůty pro zpracování nabídek je za zadavatele zmocněn Ing. Václav Kratochvíl, tel. 474604227, 0602456803, fax 474604221. Informace mohou být podávány v pracovních dnech mezi 6.00-14.00 hodinou. - Zájemce se musí sám plně seznámit se všemi záležitostmi týkajícími se budoucí zakázky, ještě před podáním své nabídky. - Zadavatel omezuje tuto obchodní veřejnou soutěž na tuzemské osoby. XV. Záruční doba: Zadavatel požaduje, aby předmět zakázky splňoval parametry specifikované zadávací dokumentací a nabídkou min. 24 měsíců po předání zakázky zadavateli. XVI. Variantní řešení: Zadavatel nepřipouští variantní řešení. XVII. Dodací podmínky: Všeobecné dodací podmínky jsou jednoznačně dány § 409-470 obchodního zákoníku. Zadavatel požaduje, aby při sestavování textu nabídky byl v celém rozsahu zachován smysl dále uvedených dodacích podmínek. Ve vztahu k závazkům budoucího prodávajícího považuje zadavatel uvedené dodací podmínky za minimální požadavek. Dodací lhůty 1. Prodávající je v prodlení, jestliže neplní své smluvní závazky řádně a včas, a to až do doby poskytnutí řádného plnění nebo do doby, kdy smluvní závazek zanikne jiným způsobem. Prodávající však není v prodlení, pokud nemůže plnit svůj závazek v důsledku prodlení objednavatele v plnění jeho smluvních závazků nebo v důsledku okolností vylučujících odpovědnost zhotovitele. 2. Kupující je oprávněn při prodlení prodávajícího požadovat od něho smluvenou pokutu, případně náhradu škody, a podle §§ 344 - 351 obchodního zákoníku odstoupit od smlouvy. Jestliže jsou stranami sjednány dodatkem ke smlouvě nové lhůty, jsou pro posuzování prodlení závazné tyto sjednané nové lhůty, pokud není v dodatku ke smlouvě uvedeno jinak. XVIII. Sankce za neplnění závazků: Zadavatel požaduje, aby případné porušení následně uvedených podstatných závazků souvisejících s plněním zakázky bylo v nabídce pokutováno v této výši: 1. za nedodržení termínu plnění - min. 1% z ceny díla za každý i započatý týden prodlení 2. za neodstranění vad a nedodělků z přejímacího řízení v dohodnutém termínu - min. 1000,- Kč za vadu a den 3. za každou oprávněnou reklamaci, kterou zhotovitel uzná a v dohodnuté době neodstraní - min. 1000,- Kč za vadu a den Zaplacením smluvní pokuty nezaniká právo oprávněné strany požadovat i náhradu škody, která mu vznikla pozdním, neúplným či vadným plněním veřejné zakázky. XIX. Odstoupení od smlouvy 1. Kupující může odstoupit od smlouvy kdykoliv před splněním předmětu smlouvy. V případě odstoupení z důvodů ležících na straně kupujícího uhradí kupující prodávajícímu sjednanou částku, tj.celkové rozpočtové náklady uvedené v nabídce. Od této částky se odečtou náklady, které ke dni odstoupení nebyly prokazatelně na zajištění zboží vynaloženy. Dnem odstoupení od smlouvy je den doručení oznámení o odstoupení prodávajícímu. 2. Kupující může dále odstoupit od smlouvy, jestliže se prodávající dostane do úpadku. 3. Kupující může dále odstoupit od smlouvy v případě podstatného porušení smlouvy, zejména v těchto případech: - V případě prodlení s plněním předmětu smlouvy delšího než 90 dnů. - Jestliže prodávající převede bez souhlasu kupujícího své závazky, povinnosti a práva plynoucí ze smlouvy na jiný subjekt. XX. Odevzdání a převzetí 1. Prodávající splní svou povinnost dodat zboží řádnou dodávkou jeho předmětu v souladu s podmínkami smlouvy a jeho předáním kupujícímu v dohodnutém termínu. Kupující je povinen zboží převzít. Tato povinnost je splněna prohlášením kupujícího v protokolu o převzetí, že zboží přejímá. 2. Kupující nabývá převzetím zboží vlastnické právo k němu a přechází na něj nebezpečí škod na něm vzniklých. 3. Nedokončenou dodávku nebo její část není kupující povinen převzít. XXI. Odpovědnost za vady 1. Převzal-li kupující vadnou dodávku, má právo na dodatečné odstranění vady, a to bezplatně nebo na přiměřenou slevu. Pokud by odstranění vady bylo spojeno s neúměrnými náklady, má právo pouze na slevu. Ustanovení o vadách platí i pro drobné nedodělky, se kterými bylo zboží převzato. 2. Prodávající je povinen odstranit vadu i v případech, kdy neuznává, že za vadu odpovídá. Ve sporných případech nese prodávající náklady až do rozhodnutí o reklamaci. 3. Na náhradní díly a skupiny vyměněné v rámci garanční opravy bude uplatněna nová záruční lhůta 24 měsíců. 4. V případě, že stroj bude z důvodu záruční opravy mimo provoz déle než 14 dnů, prodlužuje se o tuto dobu záruční lhůta. XXII. Fakturace: 1. Splatnost faktury je 30 dnů. Tato lhůta splatnosti se počítá ode dne následujícího po dni jejich prokazatelného doručení objednavateli. Pokud připadne poslední den lhůty splatnosti na sobotu, neděli nebo svátek, je dnem splatnosti nejblíže následující pracovní den. 2. Faktura musí obsahovat: a) označení faktury a její číslo b) název a sídlo organizace, oprávnění, obchodní název a adresu c) předmět dodávky a den jejího splnění d) den odeslání faktury a den její splatnosti e) označení banky a číslo účtu, na který má být placeno f) soupis provedených prací g) celkovou fakturovanou částku a výpočtem doloženou částku DPH h) náležitosti daňového dokladu 3. Pokud faktura nebude obsahovat výše uvedené náležitosti, bude vrácena k doplnění nebo opravení s tím, že lhůta splatnosti počíná dnem doručení opravené faktury. 4. Pro úhradu faktury platí zásady vzájemné započitatelnosti pohledávek dle ust. § 358 a násl. obchodního zákoníku a § 580 občanského zákoníku. XXIII. Řešení sporů: 1. Vzniknou-li nejasnosti o ustanoveních jednotlivých bodů smlouvy, předloží prodávající tento rozpor vedení organizace kupujícího. Vedení musí svolat ústní jednání, na kterém se spor objasní, a ve lhůtě 14 dnů písemně odpoví prodávajícímu. Pokud prodávající do 14 dnů po obdržení názoru kupujícího nepodá své písemné námitky, považuje se názor kupujícího za platný. 2. Jakákoliv ústní dojednání při uzavírání smlouvy nebo v průběhu dodávky, která nejsou písemně potvrzena, budou považována za právně neúčinná. 3. Kupující a prodávající vynaloží veškeré úsilí, aby všechny spory, které vyplynou z této smlouvy nebo v souvislosti s ní, byly urovnány především oboustrannou dohodou. 4. Pokud do třiceti (30) dnů od zahájení jednání o sporu kupující a prodávající nedosáhnou vzájemné dohody, může jedna nebo druhá strana požádat, aby se spor řešil formální cestou podle práva České republiky. 5. Pokud kupující nestanoví jinak, předložení sporu k řešení formální cestou podle ustanovení 2 této části neopravňuje prodávajícího k přerušení plnění povinností daných mu touto smlouvou. V Chomutově dne 22. 1. 2003 Za zadavatele: Ing. Miroslav E I S technický ředitel a.s. 165163-04/03