VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Fond národního majetku České republiky
D-1
Fond národního majetku České republiky
Sídlo: Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2
IČO: 41692918
zapsaný v obchodním rejstříku, vedeném
Městským soudem v Praze v oddílu A.LXII, vložce 174
(dále jen «zadavatel» nebo «FNM ČR»)
vyhlašuje
v souladu s § 4 a násl. zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných
zakázek, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen «zákon ZVZ»)
obchodní veřejnou soutěž
(dále jen «soutěž»)
k veřejné zakázce na výběr právní poradenské instituce
pro zajištění právního servisu při výběru strategického partnera pro
privatizaci společnosti UNIPETROL, a. s.,
se sídlem Praha 8, Trojská 1997/13a, IČ: 61672190,
zapsané v obchodním rejstříku, vedeném
Městským soudem v Praze v oddílu B, vložce 3020
1. Vymezení předmětu plnění veřejné zakázky:
Předmětem plnění veřejné zakázky je veškerý rozsah činností a právních
služeb poradce při privatizaci majetkového podílu zadavatele v akciové
společnosti UNIPETROL, a. s., IČ 61672190, se sídlem Trojská 1997/13a,
Praha 8, PSČ 182 21, zapsané v oddílu B, vložce 3020, vedené u Městského
soudu v Praze.
Vzhledem k tomu, že se jedná o složitý a rozsáhlý předmět plnění veřejné
zakázky, je jeho podrobnější popis, a tím zároveň i popis
nejvýznamnějších vyžadovaných činností blíže uveden v zadávací
dokumentaci.
2. Doba a místo plnění veřejné zakázky:
2.1 Doba plnění:
Veřejná zakázka bude realizována na základě mandátní smlouvy, uzavřené na
dobu určitou s účinností od data uzavření mandátní smlouvy do doby
ukončení procesu privatizace společnosti UNIPETROL, a.s., kterým se
rozumí uhrazení kupní ceny strategickým partnerem, popřípadě
strategickými partnery, a vypořádáním všech «post closingových»
záležitostí. Zahájení plnění veřejné zakázky může být ovlivněno případným
rozhodnutím vlády České republiky.
2.2 Místo plnění:
Místem plnění veřejné zakázky je Fond národního majetku České republiky,
Rašínovo nábřeží 42,128 00 Praha 2, případně dle potřeby a dalších dispozic
zadavatele území hlavního města Prahy, případně i celé České republiky.
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů:
Uchazeč v nabídce prokáže kvalifikační předpoklady v souladu s § 2b zákona
ZVZ způsobem podle § 2c zákona ZVZ. Uchazeč prokáže splnění kvalifikačního
předpokladu dle § 2b odst. 1 písm. g) zákona ZVZ čestným prohlášením.
Předkládá-li nabídku více osob společně, požaduje zadavatel prokázání
kvalifikačních předpokladů společně za všechny tyto osoby; kvalifikační
předpoklady ve smyslu ust. § 2b odst. 1 písm. a) zákona ZVZ (oprávnění k
podnikání) prokazuje způsobem podle § 2c odst. 1 zákona ZVZ každá z těchto osob
samostatně, a to v rozsahu svého podílu na plnění veřejné zakázky.
Předpokládá-li uchazeč splnění veřejné zakázky s pomocí jiných osob než
pouze těch, které podávají nabídku, a zároveň se oprávnění k podnikání
uchazeče nevztahuje na celý rozsah veřejné zakázky, prokazují způsobem
podle § 2c odst. 1 zákona ZVZ splnění kvalifikačního předpokladu v
souladu s § 2b odst. 1 písm. a) zákona ZVZ i tyto jiné osoby.
Zahraniční osoba, která je uchazečem, nebo zahraniční osoba, která
společně s dalšími osobami podává nabídku či se na splnění zakázky bude
podílet, musí prokázat svoji kvalifikaci originálním dokladem (popřípadě
řádně ověřenou kopií takového dokladu) podle právního řádu platného v
zemi svého sídla, popřípadě bydliště, prokazujícím oprávnění k výkonu
podnikatelské činnosti a další relevantní skutečnosti požadované
ustanoveními zákona o ZVZ, těmito podmínkami a zadávací dokumentací v
zemi svého sídla, popřípadě bydliště. Součástí každého takového dokladu
musí být jeho doslovný úřední překlad do českého jazyka.
Podrobný popis způsobu prokazování kvalifikačních předpokladů je uveden v
zadávací dokumentaci.
4. Způsob hodnocení nabídek:
Hodnocení nabídek bude provedeno bodovým systémem podle ekonomické
vhodnosti nabídek pomocí níže uvedených kritérií. Kritéria jsou uvedena v
sestupném pořadí podle stupně významu, který jim zadavatel přisuzuje.
Kritérium: váha v %:
- výše nabídkové ceny 0,35
- zkušenosti v oblasti práva v ČR a EU a znalost ekonomického a
obchodního prostředí v ČR a EU 0,25
- realizace zakázek obdobného charakteru, zejména v právním řešení
investičních transakcí 0,20
- vyvážené složení pracovní skupiny, prokázání odborných znalostí a
schopností (životopis a odborné zkušenosti členů týmu z obdobných
transakcí), zajištění dlouhodobé přítomnosti odborných členů týmu v
Praze 0,10
- zkušenosti a reference z privatizačních a obdobných procesů
analogického zaměření, cílů a rozsahu 0,10
5. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny:
Návrh nabídkové ceny bude předložen v souladu se zákonem o ZVZ, těmito
podmínkami a se zadávací dokumentací jako absolutní částka v korunách českých.
Nabídková cena bude uvedena v členění - cena bez daně z přidané hodnoty
(dále jen «DPH») v Kč, dále sazba DPH (%), výše DPH (v Kč) a celková nabídková
cena včetně DPH (v Kč). Kromě číselného údaje musí být nabídková cena uvedena
i ve slovní podobě. V případě rozporu mezi číselnou hodnotou a slovně uvedenou
výší nabídkové ceny bude nabídka vyřazena z hodnocení.
Nabídková cena dle tohoto článku bude stanovena jako nejvýše přípustná a
bude obsahovat veškeré náklady, které vzniknou uchazeči v souvislosti s
plněním veřejné zakázky.
Nedodržení těchto požadavků na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny
bude důvodem pro vyloučení uchazeče z další účasti v obchodní veřejné soutěži.
Uchazeč odpovídá za to, že jeho nabídka, a tedy i nabídková cena,
zahrnuje všechny práce, dodávky a služby vymezené v podmínkách soutěže.
Podrobný popis je uveden v zadávací dokumentaci.
6. Platební podmínky:
Po poskytnutí služeb a splnění předmětu veřejné zakázky a po uhrazení
kupní ceny strategickým partnerem FNM ČR bude provedeno zúčtování
případně zaplacených záloh a poradci jednorázově zaplacena nabídková cena
snížená o případně vyplacené zálohy, a to na základě faktury, vystavené
poradcem s lhůtou splatnosti nejméně 30 dnů ode dne doručení faktury FNM ČR.
Poradce je oprávněn vystavit účetní doklad (fakturu) za ukončenou
realizaci veřejné zakázky až po úhradě celkové kupní ceny na účet FNM ČR
strategickým partnerem a následně na základě písemného odsouhlasení
ukončení realizace veřejné zakázky statutárním orgánem FNM ČR.
Úhrada nabídkové ceny za splnění veřejné zakázky bude provedena v české
měně na základě příslušného účetního dokladu vystaveného poradcem.
Účetní doklad (faktura) musí obsahovat veškeré náležitosti daňového
dokladu dle obecně závazných předpisů České republiky a fakturovaná
částka musí být vyčíslena a uvedena výhradně v českých korunách.
Účetní doklad (faktura) se pro účely této veřejné zakázky a následné
smlouvy považuje za uhrazenou okamžikem odepsání fakturované částky z
účtu FNM ČR. Námitky proti údajům uvedeným ve faktuře musí FNM ČR
uplatnit do konce lhůty její splatnosti s tím, že ji doručí poradci s
uvedením výhrad. Tímto okamžikem se ruší lhůta splatnosti. Od okamžiku
doručení opravené faktury FNM ČR běží nová lhůta splatnosti.
V případě, že oprávněná částka příslušející poradci nebude FNM ČR
uhrazena do 30 dnů po dni její řádné splatnosti v souladu s uzavřenou
mandátní smlouvou, FNM ČR se zavazuje, že uhradí uchazeči úrok z dlužné
částky za každý den prodlení ve výši 0,01 %.
FNM bude na prováděné služby poskytovat zálohy v souladu se zněním
uzavřené mandátní smlouvy a tyto zálohy budou plně odečitatelné od
stanovené nabídkové ceny.
Zadavatel nepřijímá za uchazeče žádnou daňovou povinnost.
7. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s nabídkami:
Soutěžní lhůta počíná běžet dnem zveřejnění podmínek soutěže v Obchodním
věstníku č. 3, tj. dnem 22. 1. 2003, a končí dnem a hodinou otevírání
obálek s nabídkami uchazečů.
Otevírání obálek se uskuteční dne 6. 3. 2003 ve 12.00 hodin na adrese
zadavatele (viz článek 10 těchto podmínek).
Otevírání obálek se mohou zúčastnit zástupci uchazečů, jejichž nabídky
byly doručeny zadavateli v soutěžní lhůtě. Z organizačních důvodů je
omezen počet zástupců jednoho uchazeče na dva.
Zadavatel bude od zástupců uchazeče vyžadovat předložení písemného
pověření a výpis z obchodního rejstříku uchazeče (ne staršího 90 dnů),
případně úředně ověřenou kopii obdobné listiny prokazující a dokládající
složení statutárního orgánu uchazeče. Pověření, které bude zpracováno
formou plné moci, vydané a podepsané statutárním orgánem uchazeče, musí
obsahovat identifikaci uvedených osob (jméno, příjmení, číslo OP nebo
cestovního pasu). Pokud se zúčastní členové statutárního orgánu, doloží
tuto skutečnost pouze výpisem z obchodního rejstříku uchazeče (případně
úředně ověřenou obdobnou listinou prokazující a dokládající složení
statutárního orgánu uchazeče). Výše uvedené doklady budou předloženy v
originále, popř. v úředně ověřené kopii.
U zahraničních osob se výše uvedené řídí právním řádem platným v zemi
jeho sídla, popřípadě bydliště. U veškerých předkládaných písemných
pověření, výpisů apod. vyhotovených v jiném než v českém jazyce je nutný
též jejich úředně ověřený doslovný překlad do českého jazyka.
8. Zadávací lhůta:
Zadávací lhůta činí maximálně 90 kalendářních dnů a začíná běžet dnem
otevírání obálek, tj. 6. 3. 2003.
9. Místo, způsob a lhůta k podávání nabídek:
Místem pro přebírání nabídek do obchodní veřejné soutěže je stanovena
podatelna zadavatele, která je umístěna v sídle zadavatele v přízemí vpravo.
Nabídky do obchodní veřejné soutěže je možno podávat osobně na adrese
zadavatele v pracovních dnech (pondělí-čtvrtek) od 9.00 hodin do 12.00
hodin tak, aby byly zadavateli doručeny nejpozději do konce soutěžní
lhůty, což je dne 6. 3. 2003. Zájemci mohou podat nabídku na adresu
zadavatele rovněž doporučenou poštou tak, aby byly zadavateli doručeny
nejpozději do konce soutěžní lhůty, což je dne 6. 3. 2003 ve 12.00 hod.
V poslední den soutěžní lhůty je možno podávat nabídky osobně rovněž od
9.00 hodin do 12.00 hodin.
Každý zájemce o veřejnou zakázku může podat pouze jednu nabídku.
Podrobný popis způsobu, místa a lhůty pro podávání nabídek je uveden v
zadávací dokumentaci.
10. Adresa zadavatele:
Fond národního majetku České republiky
Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2
ČESKÁ REPUBLIKA
zapsaný v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, v oddílu
A.LXII, vložce 174.
tel.: +420 224991 439, oddělení veřejných zakázek
fax: +420 22492 0072
11. Oznámení o době konání informační schůzky a prohlídky místa plnění:
Prohlídka místa plnění a informační schůzka ve smyslu ustanovení § 5
odst. 1 písm. j) zákona o zadávání veřejných zakázek se nekoná.
12. Požadavek na poskytnutí jistoty:
Zadavatel požaduje v souladu s § 23 zákona ZVZ poskytnutí jistoty ve výši
300 000,00 Kč (slovy: tři sta tisíc korun českých).
Jistotu může uchazeč složit jednou z forem dle § 24 zákona ZVZ, tj.
bankovní zárukou nebo složením peněžní částky na účet zadavatele.
Podrobný popis požadavku na poskytnutí jistoty je uveden v zadávací dokumentaci.
13. Další podmínky obchodní veřejné soutěže:
a) Zadávací dokumentace:
Zadávací dokumentace je souhrn údajů a informací nezbytných pro
zpracování nabídky a blíže vymezuje postupy či obsah vybraných ustanovení
podmínek obchodní veřejné soutěže, které s ohledem na jejich obsažnost
není účelné v těchto podmínkách uvádět.
Převzetí zadávací dokumentace je podmínkou k účasti v obchodní veřejné soutěži.
Zadávací dokumentaci pověřený zástupce zájemce o veřejnou zakázku osobně
převezme v termínu od 23. 1. 2003 do 30. 1. 2003 (včetně), a to na adrese
Fond národního majetku České republiky, oddělení veřejných zakázek,
Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2, místnost č. 422, vždy v úředních
hodinách pouze od 10.00 do 12.00 hodin a od 14.00 do 16.00 hodin pouze
proti předložení písemné objednávky této dokumentace. Objednávka bude
podepsána členem (členy) statutárního orgánu zájemce oprávněnými jednat
za zájemce nebo osobou řádně zmocněnou k zastupování statutárního orgánu
zájemce (v takovém případě doloží zájemce v příloze čestného prohlášení
plnou moc v originále nebo její úředně ověřenou kopii). Objednávka bude
obsahovat kromě identifikačních údajů zájemce (obchodní firma, resp.
jméno zájemce, právní forma zájemce, identifikační číslo, resp. rodné
číslo, sídlo, resp. bydliště zájemce, číslo telefonu a faxu zájemce)
identifikační údaje o osobě pověřené vyzvednutím zadávací dokumentace
(jméno, číslo občanského průkazu, popř. cestovního pasu). Přílohou
objednávky bude úředně ověřená kopie výpisu z obchodního rejstříku, popř.
jiného rejstříku prokazujícího existenci osoby zájemce (je-li do něho
zájemce zapsán).
U zahraničních osob se výše uvedené řídí právním řádem platným v zemi
jeho sídla, popřípadě bydliště. U veškerých předkládaných písemných
pověření, výpisů apod. vyhotovených v jiném než v českém jazyce je nutný
též jejich úředně ověřený doslovný překlad do českého jazyka.
Pokud kdykoliv v období od vyzvednutí zadávací dokumentace do konce
soutěžní lhůty dojde ke změně obchodního jména zájemce, je tento povinen
takovou skutečnost zadavateli neprodleně písemně sdělit a doložit
příslušnými doklady.
b) Zadavatel vylučuje možnost variantního řešení.
c) Způsob zpracování nabídky:
Nabídka uchazeče bude zpracována písemným způsobem výhradně v českém
jazyce, v souladu s těmito podmínkami, zadávací dokumentací a dále v
souladu se zněním zákona ZVZ.
Podrobný popis způsobu zpracování nabídky je uveden v zadávací
dokumentaci.
d) Tyto podmínky a zadávací dokumentace jsou pro uchazeče závazné a
budou též zadavatelem uplatněny v mandátní smlouvě.
e) Uchazeč, se kterým bude uzavřena mandátní smlouva, musí být schopen
komunikovat v průběhu realizace veřejné zakázky v českém jazyce.
f) Zadavatel požaduje, aby uchazeč, případně osoby pověřené jednáním
za uchazeče, uvedly jako místo k doručování veškeré korespondence
místo na území České republiky.
g) Práva zadavatele:
Zadavatel si vyhrazuje právo:
- odmítnout všechny předložené nabídky a obchodní veřejnou soutěž
zrušit před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky bez udání
důvodu, aniž by účastníci soutěže měli nárok na náhradu nákladů
spojených s účastí v soutěži,
- umožnit uchazeči zpětvzetí nabídky po jejím podání, avšak pouze do
konce soutěžní lhůty, tj. do stanoveného dne a hodiny otevírání
obálek s nabídkami,
- umožnit uchazeči změnu nabídky, kterou lze provést pouze tak, že
uchazeč vezme zpět již podanou nabídku, změnu do ní zapracuje a
nabídku znovu podá v soutěžní lhůtě. Po skončení soutěžní lhůty
nebudou přijaty žádné změny nebo doplnění nabídek,
- nevracet uchazečům předložené nabídky ani jejich části a
neposkytovat náhradu nákladů, které uchazeč vynaloží v souvislosti s
přípravou, vypracováním a podáním soutěžní nabídky,
- před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky ověřit, případně
vyjasnit informace deklarované uchazeči v nabídkách,
- na dodatečnou změnu nebo doplnění podmínek obchodní veřejné soutěže,
- pro veškerou korespondenci zájemce/uchazeče vůči zadavateli,
týkající se této veřejné zakázky (kromě náležitostí označení obálky
či obalu s nabídkou, jak je uvedeno v článku 3 zadávací
dokumentace), zadavatel stanoví následující adresní specifikaci,
která musí být bezpodmínečně uvedena jak na vlastní písemnosti, tak
zároveň i na obálce písemnosti:
Obchodní firma, resp. jméno, právní forma
IČ/r. č.
Sídlo, resp. bydliště
PSČ, Obec/Město
Veřejná zakázka Fond národního majetku
Obchodní veřejná soutěž České republiky
Právní poradenské instituce
pro privatizaci společnosti Oddělení veřejných zakázek
UNIPETROL, a.s.
Rašínovo nábřeží 42
128 00 Praha 2
Česká republika
- porušení jakéhokoliv ustanovení podmínek obchodní veřejné soutěže,
zadávací dokumentace a zákona ZVZ, na jehož základě je obchodní
veřejná soutěž vyhlašována, bude důvodem pro vyloučení uchazeče z
další účasti v obchodní veřejné soutěži,
- podmínky soutěže a zadávací dokumentace se navzájem doplňují, oba
tyto dokumenty jsou pro uchazeče závazné. V případě rozporu mezi
podmínkami soutěže a zadávací dokumentací se považuje za rozhodující
znění podmínek soutěže zveřejněné v Obchodním věstníku.
Mgr. Jaroslav Vítek Ing. Pavel Suchý
člen výkonného výboru I. místopředseda výkonného výboru
FNM ČR FNM ČR
164828-03/03