České dráhy, státní organizace, Divize dopravní cesty, o.z.
Rubrika
Veřejná soutěž
IČO
48118664
Sídlo
Praha 1, nábř. L. Svobody 1222
Publikováno
15. 01. 2003
Značka OV
164262-02/03
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; České dráhy, státní organizace, Divize dopravní cesty, o.z.
A-0
České dráhy, státní organizace, Divize dopravní cesty, o.z.
Jako zadavatel v souladu se zákonem č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných
zakázek, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen «zákon»)
vyhlašují
obchodní veřejnou soutěž
na vypracování projektu a zhotovení stavby
«ČD, DDC, Pilotní projekt GSM-R v úseku Děčín, státní hranice - Ústí nad
Labem - Praha - Kolín»
1. Identifikační údaje zadavatele:
České dráhy, státní organizace
Sídlo: Praha 1, nábř. L. Svobody 1222
IČO: 48118664
DIČ: 001-48118664
Zapsané v obchodním rejstříku vedeném
Městským soudem v Praze Oddíl A, vložka 7764
Divize dopravní cesty, odštěpný závod
v sídle:
Stavební správa Praha
Italská 45, 121 31 Praha 2
Odpovědný zástupce zadavatele:
Vrchní ředitel DDC
Kontaktní pracovník zadavatele pro organizaci soutěže:
Ing. Miloslav Laňka tel. drážní 900/14778
tel. státní 2222 53964
fax: 2222 50730
Kontaktní pracovník zadavatele ve věcech technických:
Ing. Martinovský Jiří tel. drážní 900-33526
tel. státní + 420 2514 33526
fax + 420 2246 15503
Ing. Josef Mráz tel. drážní 900/14751
tel. státní 2222 53861
2. Vymezení plnění veřejné zakázky:
Předmětem soutěže je realizace pilotního projektu digitálního rádiového
systému GSM-R včetně projektu stavby (dokumentace pro územní a stavební
řízení) v traťovém úseku v úseku Děčín, státní hranice - Ústí nad Labem -
Praha - Kolín v členění a rozsahu dle zadávací dokumentace, a to ve dvou
etapách:
1. etapa úsek Praha - Kolín
2. etapa úsek Praha - Ústí nad Labem - Děčín, státní hranice.
- Specifikace pilotního úseku - pilotní úsek pokrývá stanice a
mezistaniční úseky od státní hranice se SRN přes Děčín - Ústí nad
Labem - Praha - Kolín. Součástí pilotního úseku je vykrytí částí
uzlu Praha související s tratí Děčín, státní hranice - Ústí nad
Labem - Praha - Kolín a dále vykrytí železničního zkušebního okruhu
v Cerhenicích. Podrobný popis je uveden v technické části přípravné
dokumentace.
- Specifikace systému GSM-R - Stavba řeší výstavbu digitální radiové
sítě v požadovaném rozsahu a daném traťovém úseku. Architektura sítě
je liniového charakteru a musí být zabezpečeno pokrytí definované
požadavky na síťovou konfiguraci podle SRS EIRENE v. 13.0 pro
technologii ETCS 2. úrovně pro rychlost do 220 km/hod. Součástí
stavby budou i uživatelské terminály - vozidlové radiostanice pro
hnací vozidla, dispečerská pracoviště a přenosné radiostanice v
rozsahu dle zadávací dokumentace. Podrobná specifikace požadavků je
uvedena dále v zadávací dokumentaci.
- Specifikace testů - před předáním zařízení dodavatel provede
vlastní testy nezbytné pro dokladování požadované funkčnosti a
spolehlivosti zařízení a dále definuje testy nutné pro přejímací
řízení.
- Dokumentace - dodavatel předá úplnou dokumentaci tak, aby ČD samy
nebo jimi pověřené firmy, byly schopny (po případném zaškolení u
výrobce) provádět veškerou údržbu, opravy a případné úpravy
zařízení.
- Školení - dodavatel předá podklady pro školení obsluhy a údržby
dodaného zařízení a zajistí zaškolení pracovníků, kteří budou
provádět školení udržujícího a obsluhujícího personálu.
3. Doba a místo plnění veřejné zakázky:
Termíny zpracování dílčích etap projektu a realizace stavby:
Zpracování projektové dokumentace pro územní rozhodnutí: 18. 7. 2003
Zpracování projektové dokumentace pro stavební povolení: 18. 9. 2003
Zpracování realizační projektové dokumentace: 18. 11. 2003
Předpokládané zahájení prací: 18. 12. 2003
Předpokládaný termín ukončení stavby a zahájení
zkušebního a ověřovacího provozu první etapy 18. 2. 2004
Předpokládaný termín ukončení stavby a zahájení
zkušebního a ověřovacího provozu druhé etapy 18. 6. 2004
Místo plnění:
Traťový úsek Děčín, státní hranice - Ústí nad Labem - Praha - Kolín,
objekty v Praze a Pardubicích (dle zadávací dokumentace).
4. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů uchazeče:
4. 1Uchazeč musí prokázat splnění kvalifikačních předpokladů podle
ustanovení § 2b) zákona způsobem podle ustanovení § 2c) zákona
199/1994 Sb., v platném znění, dále jen zákon.
Doklady o splnění kvalifikačních předpokladů ve smyslu § 2b) odst.
1, písm. a) zákona nutno předložit v originále nebo ověřené kopii.
Doklady ve smyslu § 2b) odst. 1, písm. b), c), d), e), f) a g) nutno
doložit originálem čestného prohlášení. Zahraniční osoby prokazují
kvalifikační předpoklady podle právního řádu platného v zemi jejich
sídla, popřípadě bydliště v souladu s § 65 zákona. Současně předloží
doklad soudu, že kvalifikační předpoklady odpovídají právním
předpisům této země pro účast v obchodní veřejné soutěži. Doklad
musí být soudním tlumočníkem přeložen do českého jazyka a tento
překlad musí být soudním tlumočníkem ověřen.
4. 2Předkládá-li nabídku více uchazečů společně, požaduje zadavatel
doložení kvalifikačních předpokladů od všech těchto uchazečů výše
uvedeným způsobem.
5. Zadavatel požaduje v souladu s § 2f) zákona prokázání následujících
dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky:
5.1 uchazeč (včetně podzhotovitelů) doloží své technické a materiální
vybavení, která musí být postačující k provedení zakázky a jeho
způsobilost k provádění prací v železničním provozu při dodržení
kvality ve smyslu zadávací dokumentace, Technických kvalitativních
podmínek staveb Českých drah a doplňujících směrnic a předpisů ČD,
5.2 prokáže (nejlépe výpočtem), že pro uvažovaný postup výstavby má
uchazeč, eventuálně uvažovaní podzhotovitelé, v odborných profesích
postačující počet zaměstnanců pro plnění zakázky,
5.3 přehled porovnatelných zakázek provedených uchazečem v posledních
pěti letech s uvedením objednavatele objemu zakázky, místa a doby
plnění, u GSM-R se vedle přesného místa nasazení požaduje uvést
rovněž délku tratí, počet BTS a dále uvést zda jsou specifikace
EIRENE - ASCI funkce (VBSC, VGCS a eMLPP) a specifické funkce pro
železnice (Functional Addressing, Location Depended Addressing,
Shunting mode, Multiple driver communications, Emergency calls using
VGCS a Emergency calls using VBS) v testovacím nebo komerčním
provozu,
5.4 doklad o udělení (kopie) certifikátu podle normy ČSN EN ISO 9001
nebo ČSN EN ISO 9002 akreditovaným orgánem,
5.5 doklad o zkoušce pro vedoucí prací na dopravní cestě podle
předpisu ČD Ok 2/2 a doklad o oprávnění k činnosti na elektrickém
zařízení a v jeho blízkosti. V případě provozování drážní dopravy
licenci na její provozování,
5.6 doklad o splnění zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání
autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných
inženýrů a techniků ve výstavbě, v platném znění, u vedoucích
pracovníků stavby,
5.7 uchazeč musí prokázat, že má k dispozici pro zakázku management,
který je schopen odborně a organizačně zvládnout řízení a provádění
stavby. Navržený ředitel stavby musí prokázat minimálně pětiletou
zkušenost v provádění prací,
5.8 uchazeč u podzhotovitelů na zakázce musí prokázat jejich odbornou
a technickou způsobilost včetně certifikace podle ČSN EN ISO 9001
nebo ČSN EN ISO 9002,
5.9 uchazeč musí prokázat, že má přístup k úvěrům a k dalším
finančním zdrojům dostačujícím k plynulému financování prací na
zakázce po dobu tří měsíců,
5.10 uchazeč musí doložit svou finanční stabilitu auditem ověřené
bilance firmy nebo prohlášením důvěryhodné banky, a to za období
posledních tří let, ze kterých musí být zřejmá spolehlivá finanční
situace uchazeče,
5.11 doložení uzavřené pojistné smlouvy za škody způsobené uchazečem
na majetku Českých drah v minimální výši 10 mil. Kč,
5.12 uchazeč musí prokázat předpoklad pro geodetickou činnost podle
zákona č. 200/1994 Sb. a podle vyhlášky č. 31/1995 Sb., vše v
platném znění.
Předkládá-li nabídku více uchazečů společně, požaduje zadavatel doložení
kvalifikačních předpokladů od všech těchto uchazečů mimo předpokladů
uvedených v bodech 5.11 a 5.12, kdy postačí doložení jedním uchazečem
výše uvedeným způsobem.
6. Zadavatel uplatňuje další podmínky v souladu s § 5 odst. 2 zákona:
6.1 soulad návrhu postupu výstavby s možnostmi zadavatele v
poskytování výluk,
6.2 zadavatel nepřipouští předložení variantních řešení.
7. Způsob hodnocení nabídek:
Hodnocení nabídek bude provedeno podle ekonomické vhodnosti nabídek
(podle § 6 zákona) v souladu s následujícími kritérii stanovenými v
sestupném pořadí:
1. technické, kvalitativní a funkční vlastnosti,
2. výše nabídkové ceny,
3. stupeň splnění dalších kvalifikačních předpokladů pro plnění
veřejné zakázky
4. poskytnutí vyšších, ale současně reálných záruk za jakost
5. řešení zaměstnanosti, využití českých firem.
8. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídky, nabídkové ceny včetně
platebních podmínek:
Nabídka musí být zpracována v písemné a v digitální formě, v jazyce
českém v jednom originále a dvou kopiích, přílohy technického charakteru
mohou být v anglickém jazyce.
Nabídková cena musí být zpracována jako cena nejvýše přípustná v českých
korunách v členění: cena bez DPH, DPH a cena celková.
Návrh ceny musí být zpracován v souladu s cenovými předpisy, zejména § 2
zákona č. 526/1990 Sb., v platném znění.
Nabídková cena musí být členěna v souladu s požadavky uvedenými v
zadávací dokumentaci. Všechny strany originálu musí být očíslovány a
parafovány.
Součástí nabídky bude návrh smlouvy o dílo.
9. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s nabídkami:
Soutěžní lhůta končí v 10.00 hod. dne 25. 2. 2003.
Otevírání obálek s nabídkami se uskuteční dne 25. 2. 2003 od 10.00 hod. v
zasedací místnosti Stavební správy Praha, Italská 45, 121 31 Praha 2, 1.
patro.
10. Zadávací lhůta:
Zadávací lhůta se stanovuje na 90 kalendářních dnů.
11. Způsob a místo podávání nabídek:
Nabídka se podává osobně nebo doporučenou poštou v písemné formě v
uzavřených obálkách označených «Soutěž - ČD, DDC, Pilotní projekt GSM-R v
úseku Děčín, státní hranice - Ústí nad Labem - Praha - Kolín, neotvírat»
v jednom originále a dvou kopiích v písemné formě a v digitální formě.
Obálky budou na uzavření opatřeny razítkem uchazeče a budou doručeny na
adresu:
České dráhy, a.s.
Divize dopravní cesty
Stavební správa Praha
Italská 2519/ 45, 121 31 Praha 2-Vinohrady
U nabídek podávaných poštou je rozhodující doručení nabídky na místo
samé, pozdní doručení nabídky poštou je rizikem uchazeče.
Osobně podávaná nabídka se přijímá na uvedené adrese České dráhy, a.s.,
Divize dopravní cesty, Stavební správa Praha, Italská 2519/ 45, Praha 2,
v 1. poschodí kancelář č. 115, v pracovních dnech od 8.00 do 14.00 hod. v
soutěžní lhůtě v den otevírání obálek do 10.00 hod.
Žádná osoba se nesmí zúčastnit jako uchazeč více než jednou nabídkou.
12. Zadávací dokumentace:
Zadávací dokumentaci si mohou zájemci o veřejnou zakázku vyzvednout po
předchozí telefonické dohodě na tel. čísle 251434018 za poplatek 8000,-
Kč (osm tisíc Kč) u Českých drah, a.s., Divize dopravní cesty, Stavební
správa Praha, Italská 2519/45, Praha 2, v pracovní dny od 9.00 hod. do
14.00 hod. v kanceláři č. 104. Poplatek je nutno uhradit na účet Stavební
správy Praha, číslo účtu 22307 - 011/0100 KB Praha, variabilní symbol:
9999999931. Poplatek je nutno zaplatit u komerční banky před převzetím
zadávací dokumentace a doklad o zaplacení při převzetí předložit.
13. Poskytnutí jistoty:
V souladu s ustanovením § 23 zákona, požaduje zadavatel poskytnutí
jistoty ve výši 5.000.000,- Kč (pět milionů Kč).
Originál dokladu potvrzený finančním ústavem uchazeče musí být předložen
zadavateli nejpozději do konce soutěžní lhůty.
Jistota musí být poskytnuta před zahájením otevírání obálek s nabídkami
jednou z forem uvedených v § 24 zákona. Při složení peněžní částky na
účet zadavatele je příjmovým účtem účet u Komerční banky Praha 1, č. účtu
22307- 011/0100, variabilní symbol 9999999932. Peněžní částka musí být
uchazečem složena tak, aby byla připsána na účet nejpozději v den
předcházející dni otevírání obálek s nabídkami.
14. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny:
Každá změna v rozsahu, kvalitě či formě prací s dopadem na cenu veřejné
zakázky podléhá změnovému řízení zadavatele (změnový list stavby). Změnu
lze ve fakturaci uplatnit až po jejím schválení formou dodatku ke smlouvě
o dílo. Ceny měrných jednotek uvedené v nabídce zhotovitele jsou po celou
dobu výstavby maximální. Nabídkovou cenu nelze zvýšit v projektu stavby.
Pokud by k tomu došlo, má zadavatel právo odmítnout realizaci stavby a
bez náhrady zrušit uzavřenou smlouvu o dílo.
15. Další požadavky:
Zadavatel si vyhrazuje právo na změnu, upřesnění, doplnění, případné
zrušení soutěže, a právo odmítnout všechny předložené nabídky bez uvedení
důvodu.
Uchazeč nemá právo na úhradu nákladů spojených s účastí v obchodní
veřejné soutěži.
Uchazeč písemně sdělí zadavateli, zda je jeho nabídka, či některá její
část, obchodním tajemstvím.
Zadavatel bude ve smlouvě o dílo požadovat kauci na realizaci díla a
odstranění drobných vad nebránících provozu ve výši 3 % nabídkové ceny
uchazeče.
Uchazeč písemně sdělí zadavateli, zda je jeho nabídka, či některá její
část, obchodním tajemstvím.
Zadavatel podmiňuje uzavření Smlouvy o dílo s vítězným uchazečem právem
kontroly Státní organizací Správa železniční dopravní cesty a Státním
fondem dopravní infrastruktury (efektivní využívání Fondu) po celou dobu
realizace zakázky. Pokud nebude podmínka uchazečem akceptována, nebude
jeho nabídka přijata.
V Praze dne 30. 12. 2002
Vrchní ředitel
Divize dopravní cesty
Ing. Komárek Jan v. r.
164262-02/03