VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Zlínský kraj
A-6
RTS, a.s., Lazaretní 13, 615 00 Brno
Kontakt: Ing. Vrbka Petr, tel.: 545 572 360
Zlínský kraj
Sídlo: tř. Tomáše Bati 3792, 761 90 Zlín
vyhlašuje
podle zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen zákon)
obchodní veřejnou soutěž
na dodávku stavby (dále jen soutěž):
Rekonstrukce správní budovy č. 21 - «BAŤOVA MRAKODRAPU», na sídlo
Zlínského kraje a Územního finančního orgánu ve Zlíně
1. Předmět zakázky je blíže vymezen následovně:
a) Předmětem soutěže je rekonstrukce dominantního objektu správní
budovy č. 21 v areálu bývalé Baťovy továrny v centrální části města
Zlína, který je nemovitou kulturní památkou ČR (význačné dílo
předválečné, moderní, zlínské architektury a českého
konstruktivismu). Jedná se o 16podlažní železobetonovou skeletovou
konstrukci s obestavěným prostorem 131.998 m3 a výhledovou kapacitou
700 zaměstnanců;
b) vybudování nového velkokapacitního parkoviště s obestavěným
prostorem 35.998 m3, v technologii monolit. žel. bet. skeletu;
c) realizace souvisejících stavebních objektů a provozních souborů.
Součástí předmětu veřejné zakázky je i
- provedení průzkumů a sond požadovaných stavebně historickým
průzkumem a projektantem, uvedených ve specifikaci výkazu výměr a
technických zprávách PD
- vypracování veškeré výrobní dokumentace předepsané v PD nebo nutné
k realizaci díla
- vyhotovení dokumentace skutečného provedení díla (v digitální i
tištěné podobě)
- účast uchazeče na kolaudačním řízení a na dalších správních
řízeních se stavbou souvisejících
- zajištění úkonů nutných k provozu objektu během stavby (odběr energií,
pravidelná revize nákladního výtahu apod.), a to po celou dobu stavby
Podrobný rozsah, technické a kvalitativní podmínky včetně podmínek
stavebně historického průzkumu jsou obsaženy v tendrové projektové
dokumentaci (zak. č. 4-3-2275 z října 2002), která je součástí zadávacích
podkladů soutěže a jejímž zpracovatelem je CENTROPROJEKT Zlín, a.s.,
Štefánikova 167, 760 30 Zlín.
2. Doba a místo plnění
Zahájení prací - předpoklad duben 2003. Zadavatel stanoví limitní termín
dokončení díla nejpozději - říjen 2004. Místem plnění je správní budova
č. 21 č. p. 1970 na pozemku p. č. 3752 a související nemovitosti v rozsahu
specifikovaném v zadávací dokumentaci, nacházející se na tř. T. Bati ve Zlíně.
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů
Uchazeč musí v nabídkách doložit kvalifikační předpoklady v rozsahu dle § 2b
způsobem dle § 2c zákona. Kvalifikační předpoklad podle § 2b odstavec 1 písmeno
g) prokáže uchazeč čestným prohlášením doloženým v nabídce. Podává-li nabídku
více osob společně, prokáže kvalifikační předpoklady každá z nich samostatně
v rozsahu dle § 2b odstavec 1 způsobem dle § 2c (kvalifikační předpoklad dle
§ 2b odstavec 1 písmeno g prokáže každá z nich čestným prohlášením), s tím,
že doklad o oprávnění k podnikání může doložit pouze pro tu činnost, kterou
se na realizaci veřejné zakázky bude podílet. Součástí prokázání kvalifikace
je i doložení příslušných licencí Ministerstva kultury pro provádění
restaurátorských prací. Bližší vymezení je obsaženo v zadávací dokumentaci.
Nevztahuje-li se oprávnění k podnikání uchazeče, který nabídku podává na
celý rozsah veřejné zakázky a plnění veřejné zakázky předpokládá uchazeč
pomocí jiných osob, musí tyto jiné osoby prokázat v nabídce uchazeče
splnění kvalifikačního předpokladu podle § 2b odstavec 1 písmeno a).
4. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky
Jako další předpoklady pro plnění veřejné zakázky zadavatel požaduje
prokázat: formou čestného prohlášení (pokud není u konkrétního dalšího
předpokladu uvedeno jinak) podepsaného osobou (osobami) oprávněnou za
uchazeče jednat a podepisovat dle výpisu z obchodního rejstříku:
A. Reference uchazeče nebo jeho řídícího managementu, doložené
referencemi z realizace nebo řízení staveb obdobného charakteru a
rozsahu, s celkovými rozpočtovými náklady nad 200 mil. Kč ukončených
v posledních pěti letech, s vyjádřením objednavatele, s uvedením
základních údajů stavby a fotodokumentací (samostatná příloha).
U referenčních staveb uchazeč uvede rozdíl mezi nabídkovou cenou a
skutečnými náklady stavby. Tento předpoklad bude doložen čestným
prohlášením uchazeče o pravdivosti uvedených údajů, fotodokumentací
a referenčním listem objednavatele.
B. Údaje o pojištění uchazeče: Uchazeč se v nabídce prokáže v
originále závazným písemným příslibem ze strany renomované
pojišťovny uzavřít pojistnou smlouvu na dílo ve prospěch uchazeče v
případě, že bude vybrán (např. Česká poj., Kooperativa, Allianz,
Pojišťovna České spořitelny, Generali). V termínu do 14 dní po
podpisu smlouvy o dílo (nejpozději však v den převzetí staveniště)
předloží vybraný uchazeč zadavateli pojistnou smlouvu, která bude
krýt všechna rizika s dílem spojená (all risk pojištění stavebního
díla), a to pro případ věcných škod až do výše hodnoty kontraktu a v
případě odpovědnostních škod min. do výše 30 mil Kč (škody třetím
osobám jak na věcech, tak i na zdraví, okolním cizím majetku apod.).
C. Zavedení systému řízení jakosti dle norem ISO 9001 nebo 9002 (nebo
obdobných norem). Tento předpoklad bude doložen příslušným
certifikátem (originál nebo stejnopis s ověřením jeho pravosti).
D. Zavedení nebo přípravu k zavedení systému ekologicky orientovaného řízení
ISO 14001. Tento předpoklad bude doložen příslušným certifikátem nebo
čestným prohlášením o tom, že uchazeč je v současné době v přípravné
fázi na zavedení tohoto systému ekologicky orientovaného systému řízení
(originál nebo stejnopis s ověřením jeho pravosti).
5. Způsob hodnocení nabídek
Nabídky budou hodnoceny podle ekonomické vhodnosti. Kritéria pro
hodnocení ekonomické vhodnosti nabídky jsou uvedena v sestupném pořadí
podle stupně významu takto:
1. Celková výhodnost návrhu smlouvy o dílo (zejména forma a výše
zajištění závazků uchazeče, výše majetkových sankcí za nesplnění
závazků uchazeče apod.).
2. Celková výše nabídkové ceny včetně DPH
3. Reference uchazeče nebo jeho řídícího managementu, doložená
referencemi z realizací nebo řízení staveb obdobného charakteru a
rozsahu, jako je předmět plnění (s ohledem na stupeň památkové
ochrany objektu), s celkovými rozpočtovými náklady nad 200 mil. Kč
ukončených v letech 1998-2002.
4. Harmonogram a podmínky průběhu prací (vhodnost návaznosti
realizace jednotlivých stavebních objektů, minimalizace vlivu stavby
na životní prostředí a minimalizace negativních vlivů stavby na její
okolí, využití místních zdrojů (zejména využití pracovních sil v
regionu Zlínského kraje, možnost zaměstnanosti osob obtížně
umístitelných na trhu práce - romská komunita apod.).
5. Používání systému ekologicky orientovaného řízení (ISO 1400 apod.)
a záruky za jakost.
Hodnoceno bude bodovací stupnicí. Získané body v příslušném kritériu
budou vynásobeny stupněm významu. Součet takto upraveného počtu bodů za
všechna kritéria určí pořadí uchazeče v celkovém hodnocení. Nejvhodnější
nabídkou bude nabídka, která získá nejvyšší počet bodů. Bližší podrobnosti
k obsahu hodnotících kritérií jsou uvedeny v zadávací dokumentaci.
6. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny
Nabídková cena bude zpracována podle zadávací dokumentace (výkaz výměr je
součástí projektu) a bude samostatně uvedena pro jednotlivé objekty a
soubory definované výkazem výměr a následně jako součet za splnění celého
předmětu veřejné zakázky. Položkové rozpočty musí být součástí nabídky.
Nabídková cena musí obsahovat veškeré náklady nutné k realizaci předmětu
zakázky a musí být u jednotlivých objektů a souborů rozčleněna na cenu,
DPH 5%, DPH 22% a cenu celkem včetně DPH. Položkové rozpočty nabídky
budou zahrnovat (ve formě vedlejších rozpočtových nákladů) veškeré
předpokládané náklady a správní poplatky spojené s realizací díla - např.
vytyčení sítí, poplatky za zvláštní užívání veřejného prostranství,
dopravní značení, poplatky za skládky, připojovací poplatky JME, a.s.,
zaměření stavby dle skutečného provedení apod.
6.1. Platební podmínky:
Zadavatel neposkytuje zálohy. Úhrada bude prováděna dílčími fakturami,
které budou mít náležitosti daňového dokladu dle zákona č. 588/1992 Sb.,
o DPH, ve znění pozdějších předpisů (dále jen faktura). Dílčí měsíční
faktury budou hrazeny na základě skutečně vykonaných a zadavatelem
převzatých prací dle časového harmonogramu výstavby a platebního
kalendáře do výše 90 % ze smluvní ceny díla. Zbývajících 10 % ze sjednané
ceny díla bude vyúčtováno konečnou fakturou, vystavenou po převzetí díla
zadavatelem bez vad a nedodělků a po nabytí právní moci kolaudačního
rozhodnutí stavby. V této faktuře budou vypořádány všechny dílčí platby.
V případě, že převzetí stavby zadavatelem a nabytí právní moci
kolaudačního rozhodnutí budou v různých termínech (např. při závadách
díla nebránících užívání stavby), může zadavatel rozhodnout o rozdělení
platby dle těchto termínů na 5% a 5% pozastávky. Splatnost faktur bude
nejméně 60 dnů od jejich převzetí zadavatelem.
6.2. Podmínky, za kterých je možné překročit celkovou nabídkovou cenu
Nabídkovou cenu lze překročit pouze v případě, že
a) dojde před nebo v průběhu realizace veřejné zakázky ke změnám
sazeb DPH nebo ke změnám jiných daňových předpisů majících vliv na
cenu veřejné zakázky.
Jiné podmínky pro překročení nabídkové ceny přípustné nejsou.
7. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s nabídkami
Soutěžní lhůta počíná běžet dnem zveřejnění soutěže a končí dne 24. 2. 2003
v 10.00 hod. Místem pro otevírání obálek s nabídkami je zasedací místnost
společnosti RTS, a.s., Lazaretní 13, 615 00 Brno. Obálky budou otevírány
dne 24. 2. 2003 v 10.00 hod.
8. Zadávací lhůta:
Zadávací lhůta je stanovena na 90 kalendářních dnů. Uchazečům, jejichž
nabídky se umístí na prvém až třetím pořadí, se tato lhůta prodlužuje až
do uzavření smlouvy (viz §§ 40 a 41 - prodloužená zadávací lhůta).
9. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze nabídky podat osobně
Nabídky lze podat na adresu RTS, a.s., Lazaretní 13, 615 00 Brno. Osobně
lze nabídky podat na téže adrese každý pracovní den soutěžní lhůty v době
od 9.00 do 10.00 hod, dveře č. 313 - J. Rozmánková, D. Vlčková.
10. Název a sídlo zadavatele
Zlínský kraj, tř. T. Bati 3792, 761 90 Zlín, IČO: 70891320, zastoupený
Františkem Slavíkem, hejtmanem Zlínského kraje. Kontaktní osoba ve věcech
technických - Ing. Milan Hudec - vedoucí odboru investic, tel. 577043311,
fax 5777043152. Výkonem zadavatelských činností je pověřena společnost
RTS, a.s., Lazaretní 13, 615 00 Brno, kontaktní osoba Ing. Petr Vrbka,
tel. 545572360.
11. Požadavek na poskytnutí jistoty
Zadavatel požaduje složení jistoty ve výši 17.000.000,- Kč (slovy:
sedmnáct milionů korun českých) jednou z forem dle § 24 zákona. V případě
složení jistoty formou peněžité částky je depozitní účet zadavatele: č.
ú. 27-1926410227/0100, var. symbol je IČ uchazeče, vedený u Komerční
banky Zlín. Peněžní částka odpovídající výši jistoty musí být připsána na
výše uvedený účet zadavatele v souladu s § 24 odst. 2 zákona, tj.
nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek. V případě poskytnutí
jistoty formou bankovní záruky nesmí být její platnost kratší než lhůta,
po kterou jsou uchazeči svými nabídkami vázáni prodloužená o 90
kalendářních dnů. Doklad o poskytnutí jistoty je uchazeč povinen
předložit zadavateli v souladu s § 24 odst. 2 zákona, tj. do konce
soutěžní lhůty. Uchazeči jsou povinni na základě požadavku zadavatele
prodloužit dobu platnosti jistoty o zadavatelem stanovený počet dnů. V
případě, že platnost bankovních záruk nebude prodloužena, bude uchazeč z
další účasti v soutěži vyloučen. Jistota poskytnutá formou bankovní
záruky bude prokázána zadavateli originálem záruční listiny a z jejího
obsahu musí být zřejmé, že zadavatel je oprávněn vykonat právo z
poskytnuté jistoty v případech popsaných v § 26 zákona.
V případě poskytnutí jistoty formou peněžní částky uchazeč v nabídce
uvede bankovní spojení a číslo účtu, na který má být jistota vrácena po
jejím uvolnění.
Všechny uvedené doklady o poskytnutí jistoty musí být předloženy v českém
jazyce. V opačném případě přiloží uchazeč autorizovaný překlad do českého
jazyka.
Uvolnění složené jistoty bude provedeno dle § 25 a § 57 odst. 4 zákona.
12. Prohlídka místa budoucí stavby:
Zadavatel umožňuje uchazečům prohlídku místa budoucí stavby. Sraz zájemců
bude dne 31. 1. 2003 v 10.00 hod. v zasedací místnosti č. 734 Krajského
úřadu Zlínského kraje, tř. T. Bati 3792, Zlín.
13. Zadávací dokumentace
Zadávací dokumentaci si zájemci mohou vyzvednout na adrese RTS, a.s.,
Lazaretní 13, 615 00 Brno, tel. 545572360, fax 545211754, kontaktní osoba
Dagmar Vlčková. Za poskytnutí zadávací dokumentace uhradí uchazeč 18.350,- Kč
(cena bude upřesněna podle skutečných nákladů). Úhrada bude provedena
v hotovosti při převzetí dokumentace. Zájemce o veřejnou zakázku zašle písemnou
výzvu k připravení zadávací dokumentace, kde bude uveden obchodní název
uchazeče, IČO a DIČ a odpovědná osoba, telefonické a faxové spojení a zadávací
dokumentaci obdrží do sedmi pracovních dnů od obdržení této výzvy. Přesný
termín převzetí si musí dohodnout zájemce telefonicky.
14. Další podmínky veřejné zakázky
- Nabídka uchazeče musí obsahovat návrh dodavatelského systému při
zajištění předmětu plnění veřejné zakázky s uvedením jednotlivých
subdodavatelů. Se všemi rozhodujícími subdodavateli s objemem
jednotlivých prací nad 10 mil. Kč je uchazeč povinen v nabídce
doložit smluvní vztahy s těmito subdodavateli formou smlouvy o
budoucích smlouvách, s přesným vymezením předmětu činnosti a závazků
jednotlivých smluvních stran. Tyto smlouvy budou v originále
doloženy v nabídce společně s finančním vyjádřením podílu
subdodavatelů na zhotovovaném díle. Změna těchto subdodavatelů musí
být odsouhlasena zadavatelem. Zadavatel dále požaduje uvedení
informací o realizovaných zakázkách subdodavatelů ve vztahu k
předmětu veřejné zakázky.
- Nabídka uchazeče musí obsahovat časový harmonogram výstavby.
- Nabídka uchazeče musí obsahovat informace o způsobu využití
místních zdrojů (zejména využití pracovních sil v regionu Zlínského
kraje, možnost zaměstnanosti osob obtížně umístitelných na trhu
práce - romská komunita apod.).
- Nabídka uchazeče musí obsahovat písemný návrh smlouvy dle § 536 a
násl. zákona č. 513/91 Sb., obchodního zákoníku, v platném znění, v
souladu s požadavky na obsah smlouvy ze strany zadavatele. Tento
návrh smlouvy musí být podepsaný statutárním orgánem uchazeče.
Oprávnění k podpisu včetně jeho způsobu dokládají uchazeči
příslušným oprávněním (např.výpis z obchodního rejstříku, plná moc).
Zadavatel v zadávací dokumentaci předkládá návrh smlouvy o dílo, na
jehož znění trvá. Uchazeč pouze doplní vynechané údaje týkající se
zejména ceny, sankcí, výše zajištění závazků apod.
- Po dobu realizace stavby, tj. od data převzetí staveniště a do doby
předání a převzetí stavby zadavatelem, požaduje zadavatel zajištění
povinností vyplývajících pro zhotovitele z uzavřené smlouvy o dílo,
a to formou bankovní záruky ve výši nejméně 20.000.000,- Kč. Tento
závazek bude uveden v návrhu smlouvy o dílo.
- Po dobu poskytnuté záruky za jakost stavby, tj. od data předání a
převzetí stavby do doby uplynutí záruční lhůty pro stavební část
stavby, požaduje zadavatel zajištění povinností vyplývajících pro
zhotovitele z poskytnuté záruky za jakost, a to formou bankovní
záruky ve výši nejméně 20.000.000,- Kč. Tento závazek bude uveden v
návrhu smlouvy o dílo.
- V nabídce (v návrhu smlouvy o dílo) uchazeči navrhnou výši, dobu a
způsob financování z vlastních nebo cizích zdrojů, při překlenutí
případného časového zpoždění v plnění platebních závazků zhotovitele
při čerpání finančních prostředků ze státního rozpočtu tak, aby
nedošlo k ohrožení termínu dokončení díla.
- Nabídky budou podány v písemné formě v českém jazyce. Nabídky musí
být zabezpečeny proti manipulaci s jednotlivými listy (včetně
příloh) a budou podány v jednom originále a dvou kopiích s označením
ORIGINÁL, KOPIE 1, KOPIE 2. Předmětem hodnocení nabídky bude
výhradně ORIGINÁL. Obálka s nabídkou bude označena názvem veřejné
zakázky a musí být podána v souladu s § 9 zákona.
- Součástí nabídek bude jejich digitální forma na disketách a CD
nosiči, kde budou textové a tabulkové části nabídky ve formátu
programů Microsoft Word a Excel. V případě rozporu jsou závazné
texty a tabulky v tištěné podobě.
- Zadavatel nepřipouští dílčí plnění.
- Zadavatel nepřipouští variantní řešení. V zadávací dokumentaci
(projektu) je však uvedeno dvojí řešení konstrukce vnitřních příček.
Uchazeči do svých nabídek (do nabídkové ceny) zahrnou vnitřní příčky
v rozsahu a v konstrukci obsažené ve výkazu výměr. Mimo celkovou
nabídkovou cenu pak v jedné z příloh nabídky doloží i ocenění
vnitřních příček v další konstrukci uvedené v technické zprávě
stavební části pro případ, že by zadavatel v budoucnu přistoupil ke
změně konstrukce vnitřních příček (toto dílčí ocenění není
považováno za variantu a nebude hodnoceno, ale slouží výhradně pro
ocenění případné změny technického řešení).
- Součástí nabídek bude návrh koncepce restaurování vymezených
prostor (8. podlaží, výtah šéfa).
- Uchazeč, jehož nabídka bude vybrána jako nejvhodnější, předloží po
uzavření příslušné smlouvy Časový harmonogram postupu stavby včetně
podrobného síťového grafu.
- Požadavky na obsah a strukturu nabídky jsou uvedeny v zadávací
dokumentaci.
15. Práva zadavatele
1. Zadavatel omezuje účast v OVS na tuzemské osoby.
2. Zadavatel si vyhrazuje právo doplnit, upřesnit nebo změnit podmínky
soutěže, zrušit soutěž, odmítnout všechny předložené nabídky a ověřit,
popřípadě upřesnit informace deklarované uchazeči v nabídkách.
3. Zadavatel nehradí uchazečům náklady vzniklé z účasti v soutěži.
4. Zadavatel nebude vracet nabídky uchazečů (ani jejich části).
František Slavík
hejtman Zlínského kraje
164300-02/03