VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Fond národního majetku České republiky
D-0
Fond národního majetku České republiky
Sídlo: Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2
IČO: 41692918
zapsaný v obchodním rejstříku, vedeném
Městským soudem v Praze v oddílu A.LXII, vložce 174
(dále jen «zadavatel» nebo «FNM ČR»)
vyhlašuje
v souladu s § 4 a násl. zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných
zakázek, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen «zákon ZVZ»)
obchodní veřejnou soutěž
(dále jen «soutěž»)
k veřejné zakázce na výběr poradenské instituce
pro spolupráci při výběru strategického partnera
pro privatizaci společnosti UNIPETROL, a. s.
Sídlo: Praha 8, Trojská 1997/13a, IČ: 61672190
zapsané v obchodním rejstříku, vedeném
Městským soudem v Praze v oddílu B, vložce 3020
1. Vymezení předmětu plnění veřejné zakázky:
Předmětem plnění veřejné zakázky je veškerý rozsah činností a služeb
poradce při privatizaci majetkového podílu zadavatele v akciové
společnosti UNIPETROL, a. s., IČ 61672190, se sídlem Trojská 1997/13a,
Praha 8, PSČ 182 21, zapsané v oddílu B, vložce 3020, vedené u Městského
soudu v Praze.
Vzhledem k tomu, že se jedná o složitý a rozsáhlý předmět plnění veřejné
zakázky, je jeho podrobnější popis, a tím zároveň i popis nejvýznamnějších
vyžadovaných činností, blíže uveden v zadávací dokumentaci.
2. Doba a místo plnění veřejné zakázky:
2.1 Doba plnění:
Veřejná zakázka bude realizována na základě mandátní smlouvy, uzavřené na
dobu určitou s účinností od data uzavření mandátní smlouvy do doby ukončení
procesu privatizace společnosti UNIPETROL, a.s., kterým se rozumí uhrazení
kupní ceny strategickým investorem, popřípadě strategickými investory.
Zahájení plnění veřejné zakázky může být ovlivněno případným rozhodnutím
vlády České republiky.
2.2 Místo plnění:
Místem plnění veřejné zakázky je Fond národního majetku České republiky,
Rašínovo nábřeží 42, PSČ 128 00, Praha 2, případně dle potřeby a dalších
dispozic zadavatele území Prahy, případně i celé České republiky.
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů:
Uchazeč v nabídce prokáže kvalifikační předpoklady v souladu s § 2b
zákona ZVZ způsobem podle § 2c zákona ZVZ. Uchazeč prokáže splnění
kvalifikačního předpokladu dle § 2b odst. 1 písm. g) zákona ZVZ čestným
prohlášením.
Předkládá-li nabídku více osob společně, požaduje zadavatel prokázání
kvalifikačních předpokladů společně za všechny tyto osoby; kvalifikační
předpoklady ve smyslu ust. § 2b odst. 1 písm. a) zákona ZVZ (oprávnění k
podnikání) prokazuje způsobem podle § 2c odst. 1 zákona ZVZ každá z
těchto osob samostatně, a to v rozsahu svého podílu na plnění veřejné
zakázky.
Předpokládá-li uchazeč splnění veřejné zakázky s pomocí jiných osob než
pouze těch, které podávají nabídku, a zároveň se oprávnění k podnikání
uchazeče nevztahuje na celý rozsah veřejné zakázky, prokazují způsobem
podle § 2c odst. 1 zákona ZVZ splnění kvalifikačního předpokladu v
souladu s § 2b odst. 1 písm. a) zákona ZVZ i tyto jiné osoby.
Zahraniční osoba, která je uchazečem, nebo zahraniční osoba, která
společně s dalšími osobami podává nabídku, či se na splnění zakázky bude
podílet, musí prokázat svoji kvalifikaci originální dokladem (popřípadě
řádně ověřenou kopií takového dokladu) podle právního řádu platného v
zemi svého sídla, popřípadě bydliště, prokazujícím oprávnění k výkonu
podnikatelské činnosti a další relevantní skutečnosti požadované
ustanoveními zákona o ZVZ, těmito podmínkami a zadávací dokumentací v
zemi svého sídla, popřípadě bydliště. Součástí každého takového dokladu
musí být jeho doslovný úřední překlad do českého jazyka.
Podrobný popis způsobu prokazování kvalifikačních předpokladů je uveden
v zadávací dokumentaci.
4. Způsob hodnocení nabídek:
Hodnocení nabídek bude provedeno podle ekonomické vhodnosti nabídek
pomocí níže uvedených kritérií. Kritéria jsou uvedena v sestupném pořadí
podle stupně významu, který jim zadavatel přisuzuje.
Kritérium Váha daného kritéria
a nabídková cena s konstrukcí ceny v procentech závislé na výši
výnosu z privatizace dle článku 5 těchto podmínek .................. 0,35
b schopnost koncipovat privatizační strategii a časový harmonogram,
složení realizačního týmu se znalostí českého právního rámce a
ekonomického prostředí (zahraniční a domácí experti v
rafinérsko-petrochemickém průmyslu a investičních transakcích),
prokázání odborných znalostí a schopností (životopis a odborné
zkušenosti členů týmu z obdobných transakcí), zajištění dlouhodobé
přítomnosti odborných členů týmu na území České republiky, zajištění
kvalifikovaného zázemí v České republice (může být prokázáno i
smlouvou s renomovaným subkontrahentem, splňujícím uvedený požadavek)
0,25
c znalosti rafinérsko-petrochemického průmyslu v mezinárodním měřítku,
znalost investorské komunity, znalost rafinérsko-petrochemického
průmyslu v České republice a jeho srovnání se společnostmi v Evropě,
znalost podmínek Evropské unie a problematiky integrace zájemců o vstup
do rafinérsko-petrochemického průmyslu v rámci Evropské unie ....... 0,22
d zkušenosti a reference:
- z fúzí analogického zaměření, cílů a rozsahu
v rafinérsko-petrochemickém průmyslu,
- z oblasti restrukturalizace rafinérsko-petrochemického průmyslu .. 0,18
5. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny:
Návrh nabídkové ceny bude předložen v souladu se zákonem o ZVZ, těmito
podmínkami a se zadávací dokumentací, jako procentuální podíl daný pouze
jednou procentuální sazbou z kupní ceny bez DPH zaplacené nabyvatelem
(strategickým partnerem) za akciový podíl zadavatele. Uchazeč zároveň
uvede sazbu DPH, která se vztahuje k nabídkové ceně.
Nabídková cena dle tohoto článku bude stanovena jako nejvýše přípustná a
bude obsahovat veškeré náklady, které vzniknou uchazeči v souvislosti s
plněním veřejné zakázky.
Nedodržení těchto požadavků na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny bude
důvodem pro vyloučení uchazeče z další účasti v obchodní veřejné soutěži.
Podrobný popis je uveden v zadávací dokumentaci.
6. Platební podmínky:
FNM ČR může ve smlouvě s poradcem sjednat, že bude za prováděné služby
poskytovat v souladu se zněním uzavřené mandátní smlouvy zálohy po
předložení zásadních písemných dokumentů ze strany poradce («milníky»)
a tyto zálohy, stejně tak jako i veškeré náklady a výdaje, které poradci
vzniknou v souvislosti s plněním veřejné zakázky, budou plně započitatelné
ze strany FNM ČR proti stanovené nabídkové ceně (tj. odměny poradce odvozené
z výnosu privatizace).
Po poskytnutí služeb a splnění předmětu veřejné zakázky a po uhrazení
kupní ceny strategickým partnerem FNM ČR bude provedeno zúčtování
případně zaplacených záloh a poradci jednorázově zaplacena nabídková cena
snížená o případně vyplacené zálohy, a to na základě faktury, vystavené
poradci s lhůtou splatnosti 30 dnů ode dne doručení faktury FNM ČR.
Poradce je oprávněn vystavit účetní doklad (fakturu) za ukončenou
realizaci veřejné zakázky až po úhradě celé kupní ceny na účet FNM ČR a
následně na základě písemného odsouhlasení ukončení realizace veřejné
zakázky statutárním orgánem FNM ČR. Jestliže pro zaplacení celkové kupní
ceny ze strany strategického partnera bude sjednána možnost dílčích
splátek (tzv. platby v tranších), pak se ustanovení o jednorázové úhradě
odměny, resp. nabídkové ceny, použijí přiměřeně i na úhrady takových
jednotlivých dílčích záloh na celkovou odměnu poradce.
Úhrada nabídkové ceny za splnění veřejné zakázky bude provedena v měně
sjednané mezi FNM ČR a poradcem v příslušné smlouvě, a to na základě
příslušného účetního dokladu, vystaveného poradcem.
Účetní doklad (faktura) musí obsahovat veškeré náležitosti příslušného
daňového dokladu dle obecně závazných předpisů České republiky a
fakturovaná částka musí být vyčíslena a uvedena výhradně v měně sjednané
mezi FNM ČR a poradcem v příslušné smlouvě. Jestliže bude odměna, resp.
jednotlivé dílčí odměny na celkovou odměnu placeny v jiné než v české
měně, bude směnný kurz stanoven podle ustanovení následující věty. Pro
úhrady dílčích odměn se použije směnný kurz platný pro den uskutečnění
úhrady dílčí odměny a pro úhradu rozdílu mezi úhrnem dílčích odměn a
celkovou odměnou se použije směnný kurz platný pro den, ke kterému byl
výnos z privatizace připsán na účet FNM ČR; nestanoví-li poradce a FNM ČR
v příslušné mandátní smlouvě jinak.
Účetní doklad (faktura) se pro účely této veřejné zakázky a následnou
smlouvu považuje za uhrazenou okamžikem odepsání fakturované částky z
účtu FNM ČR. Námitky proti údajům uvedeným ve faktuře musí FNM ČR
uplatnit do konce lhůty její splatnosti s tím, že ji doručí poradci s
uvedením výhrad. Tímto okamžikem se ruší lhůta splatnosti. Od okamžiku
doručení opraveného účetního dokladu (faktury) FNM ČR běží nová lhůta
splatnosti.
Zadavatel nepřejímá za uchazeče žádnou daňovou povinnost.
V případě, že oprávněná částka náležející poradci nebude FNM ČR uhrazena
do 30 dnů po dni její řádné splatnosti v souladu s uzavřenou mandátní
smlouvou, FNM ČR se zavazuje, že uhradí poradci úrok z dlužné částky za
každý den prodlení ve výši 0,01 %.
7. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s nabídkami:
Soutěžní lhůta počíná běžet dnem zveřejnění podmínek soutěže v Obchodním
věstníku č. 51, tj. dnem 18. 12. 2002, a končí dnem a hodinou otevírání
obálek s nabídkami uchazečů. Otevírání obálek se uskuteční dne 31. 1.
2003 ve 12.00 hodin na adrese zadavatele (viz článek 10 těchto podmínek).
Otevírání obálek se mohou zúčastnit zástupci uchazečů, jejichž nabídky
byly doručeny zadavateli v soutěžní lhůtě. Z organizačních důvodů je
omezen počet zástupců jednoho uchazeče na dva.
Zadavatel bude od zástupců uchazeče vyžadovat předložení písemného
pověření a výpis z obchodního rejstříku uchazeče (ne staršího 90 dnů),
případně úředně ověřenou kopii obdobné listiny prokazující a dokládající
složení statutárního orgánu uchazeče. Pověření, které bude zpracováno
formou plné moci, vydané a podepsané statutárním orgánem uchazeče, musí
obsahovat identifikaci uvedených osob (jméno, příjmení, číslo OP nebo
cestovního pasu). Pokud se zúčastní členové statutárního orgánu, doloží
tuto skutečnost pouze výpisem z obchodního rejstříku uchazeče (případně
úředně ověřenou obdobnou listinou prokazující a dokládající složení
statutárního orgánu uchazeče). Výše uvedené doklady budou předloženy v
originále, popř. v úředně ověřené kopii.
U zahraničních osob se výše uvedené řídí právním řádem platným v zemi
jeho sídla, popřípadě bydliště. U veškerých předkládaných písemných
pověření, výpisů, apod. vyhotovených v jiném než v českém jazyce je nutný
též jejich úředně ověřený doslovný překlad do českého jazyka.
8. Zadávací lhůta:
Zadávací lhůta činí max. 90 kalendářních dnů a začíná běžet dnem
otevírání obálek, tj. 31. 1. 2003.
9. Místo, způsob a lhůta k podávání nabídek:
Místem pro přebírání nabídek do obchodní veřejné soutěže je stanovena
podatelna zadavatele, která je umístěna v sídle zadavatele v přízemí
vpravo.
Nabídky do obchodní veřejné soutěže je možno podávat osobně na adrese
zadavatele v pracovních dnech (pondělí - čtvrtek) od 9.00 hodin do 12.00 hodin
tak, aby byly zadavateli doručeny nejpozději do konce soutěžní lhůty, což je
dne 31. 1. 2003. Zájemci mohou podat nabídku na adresu zadavatele rovněž
doporučenou poštou.
V poslední den soutěžní lhůty je možno podávat nabídky osobně rovněž od
9.00 hodin do 12.00 hodin.
Každý zájemce o veřejnou zakázku může podat pouze jednu nabídku.
Podrobný popis způsobu, místa a lhůty pro podávání nabídek je uveden v
zadávací dokumentaci.
10. Adresa zadavatele:
Fond národního majetku České republiky
Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2
ČESKÁ REPUBLIKA
zapsaný v obchodním rejstříku vedeném
Městským soudem v Praze, v oddílu A.LXII, vložce 174
tel.: +420 224991 439, oddělení veřejných zakázek
fax: +420 22492 0072
11. Oznámení o době konání informační schůzky a prohlídky místa plnění:
Prohlídka místa plnění a informační schůzka ve smyslu ustanovení § 5
odst. 1 písm. j) zákona o zadávání veřejných zakázek se nekoná.
12. Požadavek na poskytnutí jistoty:
Zadavatel požaduje v souladu s § 23 zákona ZVZ poskytnutí jistoty ve výši
2 000 000,00 Kč (slovy: dva miliony korun českých).
Jistotu může uchazeč složit jednou z forem dle § 24 zákona ZVZ, tj. bankovní
zárukou nebo složením peněžní částky na účet zadavatele.
Podrobný popis požadavku na poskytnutí jistoty je uveden v zadávací dokumentaci.
13. Další podmínky obchodní veřejné soutěže
a) Zadávací dokumentace:
Zadávací dokumentace je souhrn údajů a informací nezbytných pro zpracování
nabídky a blíže vymezuje postupy či obsah vybraných ustanovení podmínek
obchodní veřejné soutěže, které s ohledem na jejich obsažnost není účelné
v těchto podmínkách uvádět.
Převzetí zadávací dokumentace je podmínkou k účasti v obchodní veřejné soutěži.
Zadávací dokumentaci pověřený zástupce zájemce o veřejnou zakázku osobně
převezme v termínu od 6. 1. 2003 do 10. 1. 2003 (včetně), a to na adrese
Fond národního majetku České republiky, oddělení veřejných zakázek,
Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2, místnost č. 422 vždy v úředních
hodinách pouze od 9.30 do 14.00 hodin pouze proti předložení písemné
objednávky této dokumentace. Objednávka bude podepsána členem (členy)
statutárního orgánu zájemce oprávněnými jednat za zájemce nebo osobou
řádně zmocněnou k zastupování statutárního orgánu zájemce (v takovém
případě doloží zájemce v příloze čestného prohlášení plnou moc v
originále nebo její úředně ověřenou kopii). Objednávka bude obsahovat
kromě identifikačních údajů zájemce (obchodní firma, resp. jméno zájemce,
právní forma zájemce, identifikační číslo, resp. rodné číslo, sídlo,
resp. bydliště zájemce, číslo telefonu a faxu zájemce) závazek
mlčenlivosti zájemce o skutečnostech uvedených v zadávací dokumentaci a
závazek použití zadávací dokumentace výhradně ke zpracování své vlastní
nabídky s tím, že zadávací dokumentaci neposkytne třetím osobám, a dále
identifikační údaje k osobě pověřené vyzvednutím zadávací dokumentace
(jméno, číslo občanského průkazu, popř. cestovního pasu). Přílohou
objednávky bude úředně ověřená kopie výpisu z obchodního rejstříku, popř.
jiného rejstříku prokazujícího existenci osoby zájemce (je-li do něho
zájemce zapsán).
U zahraničních osob se výše uvedené řídí právním řádem platným v zemi
jeho sídla, popřípadě bydliště. U veškerých předkládaných písemných
pověření, výpisů, apod. vyhotovených v jiném než v českém jazyce je nutný
též jejich úředně ověřený doslovný překlad do českého jazyka.
Pokud kdykoliv v období od vyzvednutí zadávací dokumentace do konce
soutěžní lhůty dojde ke změně obchodního jména zájemce, je tento povinen
takovou skutečnost zadavateli neprodleně písemně sdělit a doložit
příslušnými doklady.
b) Zadavatel vylučuje možnost variantního řešení.
c) Způsob zpracování nabídky:
Nabídka uchazeče bude zpracována písemným způsobem výhradně v českém
jazyce, v souladu s těmito podmínkami, zadávací dokumentací a dále v
souladu se zněním zákona ZVZ.
Podrobný popis způsobu zpracování nabídky je uveden v zadávací dokumentaci.
d) Tyto podmínky a zadávací dokumentace jsou pro uchazeče závazné a budou
též zadavatelem uplatněny v mandátní smlouvě.
e) Uchazeč, se kterým bude uzavřena mandátní smlouva, musí být schopen
komunikovat v průběhu realizace veřejné zakázky v českém jazyce.
f) Zadavatel požaduje, aby uchazeč, případně osoby pověřené jednáním za
uchazeče, uvedl jako místo k doručování veškeré korespondence místo na
území České republiky.
g) Práva zadavatele:
Zadavatel si vyhrazuje právo:
- odmítnout všechny předložené nabídky a obchodní veřejnou soutěž
zrušit před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky bez udání
důvodu, aniž by účastníci soutěže měli nárok na náhradu nákladů
spojených s účastí v soutěži,
- umožnit uchazeči zpětvzetí nabídky po jejím podání, avšak pouze do
konce soutěžní lhůty, tj. do stanoveného dne a hodiny otevírání
obálek s nabídkami,
- umožnit uchazeči změnu nabídky, kterou lze provést pouze tak, že
uchazeč vezme zpět již podanou nabídku, změnu do ní zapracuje a
nabídku znovu podá v soutěžní lhůtě. Po skončení soutěžní lhůty
nebudou přijaty žádné změny nebo doplnění nabídek,
- nevracet uchazečům předložené nabídky ani jejich části a neposkytovat
náhradu nákladů, které uchazeč vynaloží v souvislosti s přípravou,
vypracováním a podáním soutěžní nabídky,
- před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky ověřit, případně
vyjasnit informace deklarované uchazeči v nabídkách,
- na dodatečnou změnu nebo doplnění podmínek obchodní veřejné soutěže,
- pro veškerou korespondenci zájemce/uchazeče vůči zadavateli,
týkající se této veřejné zakázky (kromě náležitostí označení obálky
či obalu s nabídkou, jak je uvedeno v článku 3 zadávací
dokumentace), zadavatel stanoví následující adresní specifikaci,
která musí být bezpodmínečně uvedena jak na vlastní písemnosti, tak
zároveň i na obálce písemnosti:
Obchodní firma, resp. jméno, právní forma
IČ/r. č.
Sídlo, resp. bydliště
PSČ - Obec/Město
Veřejná zakázka Fond národního majetku
Obchodní veřejná soutěž České republiky
PORADCE NA PRIVATIZACI Oddělení
SPOLEČNOSTI UNIPETROL, a.s. veřejných zakázek
Rašínovo nábřeží 42
128 00 Praha 2
Česká republika
- porušení jakéhokoliv ustanovení podmínek obchodní veřejné soutěže,
zadávací dokumentace a zákona ZVZ, na jehož základě je obchodní
veřejná soutěž vyhlašována, bude důvodem pro vyloučení uchazeče z
další účasti v obchodní veřejné soutěži,
- podmínky soutěže a zadávací dokumentace se navzájem doplňují, oba
tyto dokumenty jsou pro uchazeče závazné. V případě rozporu mezi
podmínkami soutěže a zadávací dokumentací se považuje za rozhodující
znění podmínek soutěže zveřejněné v Obchodním věstníku.
Mgr. Jaroslav Vítek Pavel Kuta
člen výkonného výboru II. místopředseda výkonného výboru
FNM ČR FNM ČR
163354-51/02