VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; ČEZ, a. s.
D-1
ČEZ, a. s.
Sídlo: Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4
IČO: 45274649
zapsán v obchodním rejstříku vedeném
Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1581
zastoupen
předsedou představenstva a generálním ředitelem
Ing. Jaroslavem Mílem, M. B. A.,
a
výkonným ředitelem pro finance a správu
Ing. Davidem Svojitkou
v y h l a š u j e
podle § 4 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění
pozdějších předpisů
(dále jen «zákon»)
OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ
(dále jen «OVS»)
«PROJEKT REAS»
PODMÍNKY SOUTĚŽE
1. Vymezení plnění veřejné zakázky
Předmětem veřejné zakázky je:
- posoudit koncepci řízení ČEZ, a. s., s REAS po nabytí akcií REAS,
- posoudit projekt optimálního řešení modelu uspořádání
podnikatelských aktivit (business model) budoucí skupiny ČEZ, a. s.,
v podmínkách rozvíjejícího se českého a evropského trhu s elektřinou
s následným návrhem jednotlivých etap implementace, způsobu a
časového rozvrhu implementace s přihlédnutím k omezením, která
vyplývají z českého právního rámce, s cílem zvýšení výkonnosti celé
skupiny s využitím synergických efektů,
- nastavení projektového řízení,
- implementace projektu.
V rámci projektu musí být posouzeno a dle návrhu poradce modifikováno
navržené řešení pro tyto oblasti:
a) obchod s elektřinou
b) distribuce elektřiny
c) správa majetku (včetně investic a údržby)
d) nákup výrobků a služeb
e) financování/cash-management
f) řízení finančních a obchodních rizik
g) IT
h) v nezbytném rozsahu ostatní činnosti REAS, které mají přímou vazbu
na oblasti uvedené v písm. a) až g).
Projekt musí rovněž zajistit věcnou i časovou koordinaci aktivit (project
management) ve výše uvedených oblastech, vyhovující právním podmínkám v
ČR, a navrhnout způsob měření a vyhodnocování ukazatelů výkonnosti
jednotlivých REAS jako celku i v členění podle klíčových oblastí činnosti
(benchmarking).
Veškeré právní vztahy s touto veřejnou zakázkou související se řídí
českým právem.
2. Doba a místo plnění veřejné zakázky
Plnění veřejné zakázky bude zahájeno neprodleně po nabytí účinnosti
smlouvy o dílo.
Plnění veřejné zakázky bez implementační fáze (pouze projekt) bude
ukončeno nejpozději do tří měsíců po nabytí účinnosti smlouvy o dílo.
Místem plnění bude Praha.
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů
Uchazeč musí v nabídce prokázat kvalifikační předpoklady podle § 2b
zákona způsobem podle § 2c zákona v celém rozsahu. Kvalifikační
předpoklad podle § 2b odst. 1 písm. g) zákona prokáže uchazeč formou
čestného prohlášení.
V případě, že nabídku předkládá více osob společně, je každá z těchto
osob povinna prokázat kvalifikační předpoklady podle příslušných
ustanovení zákona způsobem uvedeným v zákoně.
Podmínky uvedené v § 2b odst. 1 písm. d) a e) zákona se vztahují též na
odpovědného zástupce uchazeče ustanoveného podle zvláštního právního
předpisu. Tyto předpoklady prokáže odpovědný zástupce uchazeče formou
čestného prohlášení.
U nabídek předpokládajících splnění zakázky s pomocí jiných osob
prokazuje splnění kvalifikačních předpokladů uchazeč, který nabídku
podává, pokud se jeho oprávnění k podnikání vztahuje na celý rozsah
veřejné zakázky. Jinak prokazují splnění kvalifikačního předpokladu podle
§ 2b odst. 1 písm. a) zákona i tyto jiné osoby.
Doklad o oprávnění k podnikání a výpis z obchodního rejstříku mohou být
předloženy ve stejnopisu s ověřením jeho pravosti (notářem, matrikou);
originály požadovaných dokumentů a jejich popřípadě ověřených kopií
nesmějí být starší než 90 kalendářních dnů před datem odevzdání nabídky.
4. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky
a) Uchazeč je povinen doložit formou referencí mezinárodní zkušenosti
(vlastní nebo koncernu, do kterého náleží) z liberalizovaných trhů s
elektřinou v Evropě za posledních 10 let.
b) Uchazeč je povinen doložit formou referencí úspěšnou realizaci
minimálně jednoho projektu srovnatelného charakteru.
c) Minimální roční obrat uchazeče v období let 1999 - 2001 musí činit
alespoň 3 miliardy Kč (podle kurzu ke dni vyhlášení OVS). Tento
předpoklad doloží uchazeč formou čestného prohlášení. U uchazečů s
multinárodním charakterem lze započítat celkový obrat v celosvětovém
měřítku.
d) Uchazeč musí být schopen sestavit realizační tým operující po dobu
trvání projektu v Praze. Součástí realizačního týmu musí být alespoň
jedna osoba, která se podílela na úspěšně realizovaném projektu, na
který se vztahují reference, což uchazeč doloží formou čestného
prohlášení.
e) Uchazeč je povinen doložit formou čestného prohlášení závazek, že
není konkurentem zadavatele na trhu s elektřinou, dále že po dobu
trvání projektu a tři měsíce po jeho skončení nebude pracovat na
obdobném projektu pro konkurenty zadavatele na trhu s elektřinou, a
konečně, že nenáleží do koncernu ve smyslu českého obchodního práva,
který zahrnuje rovněž konkurenty zadavatele. Konkurentem na trhu s
elektřinou se pro účely této OVS rozumí konkurent na trhu s
elektřinou v České republice a sousedních státech.
f) Uchazeč je povinen zúčastnit se osobní prezentace, jejíž přesný
termín a místo konání mu budou sděleny na základě výsledků otevírání
obálek s nabídkami.
5. Způsob hodnocení nabídek
Nabídky budou hodnoceny dle ekonomické vhodnosti v souladu s
následujícími kritérii seřazenými v sestupném pořadí podle stupně
významu, který jim zadavatel přisuzuje:
A. Celková výše nabídkové ceny bez DPH.
Váha: 45 %
B. Způsob zajištění plnění předmětu veřejné zakázky.
Váha: 30 %
C. Procentní výše odměny odvozená z přínosu projektu. Přínosem
projektu se pro tento účel rozumí součet zvýšení výnosů a snížení
nákladů z titulu implementace projektu v účetním období následujícím
poté, co bude projekt implementován.
Váha: 25 %
Nabídky budou hodnoceny váženým bodovým systémem. Rozsah bodovací
stupnice vymezuje zadavatel od 1 do 100 bodů. Vyšší počet bodů
představuje lepší hodnocení. Každý člen komise pro posouzení a hodnocení
nabídek ohodnotí každou nabídku podle jednotlivých kritérií samostatně, a
to tak, že nabídce přidělí ke každému kritériu příslušný počet bodů a
počet bodů pak vynásobí váhou příslušného kritéria. Přepočtené bodové
hodnoty u každé nabídky budou sečteny do celkového hodnocení nabídky.
Vyhodnocení bude provedeno v tabulce, kde pro každou nabídku a každé
kritérium budou uvedeny přepočtené bodové hodnoty od všech hodnotitelů -
členů komise. Více bodů znamená lepší pořadí nabídky. Výsledné pořadí
bude stanoveno podle celkového hodnocení nabídky.
6. Způsob zajištění plnění předmětu veřejné zakázky
Uchazeči uvedou v nabídce zejména:
- strukturu řešení problému jako celku,
- popis metod, modelů a návrh struktury projektového řízení,
- detailní nástin přístupů k jednotlivým oblastem činnosti - viz bod
1. písm. a) až h),
- informační zdroje (kromě informací získaných od ČEZ, a. s.),
- popis referencí relevantních pro řešení daného problému,
- seznam vlastních i externích pracovníků, kteří budou na projektu
spolupracovat,
- seznam případných subdodavatelů s uvedením předmětu plnění,
- požadavky na spolupráci ze strany ČEZ, a. s., a REAS,
- časový harmonogram projektu.
7. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny
Uchazeči stanoví nabídkovou cenu za provedení veřejné zakázky v souladu s
podmínkami OVS, a to částkou v korunách českých bez DPH. Nabídková cena
bude stanovena jako cena maximální a nepřekročitelná a bude strukturována
takto:
- cena za projekt,
- cena za implementaci v členění podle jednotlivých oblastí,
- celková cena za projektovou a implementační fázi.
Uchazeč odpovídá za to, že nabídková cena bude zahrnovat veškeré náklady
a služby související s plněním díla.
Zadavatel poskytne na prováděné dílo zálohu. Podkladem pro zaplacení ceny
je faktura, která musí splňovat náležitosti uvedené v § 13a obchodního
zákoníku, náležitosti daňového dokladu podle § 12 zákona č. 588/1992 Sb.,
o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů (pro plátce DPH) a
náležitosti účetního dokladu. Splatnost faktury je 21 dnů od jejího
prokazatelného doručení budoucímu objednavateli. Platby budou probíhat
výhradně v korunách českých. Rovněž veškeré cenové údaje budou uvedeny v
korunách českých.
8. Podmínky, při jejichž splnění je možné překročit výši nabídkové ceny
Překročení nabídkové ceny za plnění veřejné zakázky požadované v
podmínkách soutěže zadavatel nepřipouští.
9. Soutěžní lhůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami
Soutěžní lhůta, ve které lze podávat nabídky, počíná běžet dnem vyhlášení
soutěže v Obchodním věstníku a končí dnem a hodinou otevírání obálek s
nabídkami.
Otevírání obálek s nabídkami se uskuteční v konferenčním sále v 6.
nadzemním podlaží budovy sídla zadavatele Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4
dne 24. 1. 2003 v 10.00 hodin.
10. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze podat nabídky osobně
Uchazeči mohou své nabídky podat v průběhu soutěžní lhůty:
a) osobně v pracovní dny v době od 8.00 hodin do 15.00 hodin a v den
otevírání obálek pouze v době od 8.00 hodin do 10.00 hodin do
podatelny v budově sídla zadavatele - ČEZ, a. s., Duhová 2/1444, 140
53 Praha 4,
b) doporučeně poštou nebo kurýrní službou na adresu: ČEZ, a. s.,
podatelna, Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4.
Nabídky musí být zadavateli doručeny nejpozději dne 24. 1. 2003 do 10.00
hodin místního času.
Nabídku je uchazeč povinen doručit v zalepené obálce (obálkách) opatřené
na uzavření razítkem a podpisem uchazeče či jeho statutárního orgánu.
Přední strana obálky bude zřetelně označena nápisem «NEOTEVÍRAT -
OBCHODNÍ VEŘEJNÁ SOUTĚŽ - PROJEKT REAS».
Obálka bude dále na přední straně obsahovat jméno nebo obchodní firmu a
přesnou adresu uchazeče a adresu zadavatele.
11. Zadávací lhůta
Zadávací lhůtou se rozumí doba, po kterou jsou uchazeči svými nabídkami
vázáni. Tato lhůta se stanoví na 90 kalendářních dnů a její běh počíná
dnem otevírání obálek s nabídkami.
12. Název, sídlo, telefon, fax, kontaktní osoba zadavatele
ČEZ, a. s.
Duhová 2/1444, 140 53 Praha 4
Telefon: 271 131 111
Fax: 271 132 001
Kontaktní osoba zadavatele: Ing. Tomáš Pleskač
Telefon: 602 254 187
Fax: 568 866 370 nebo 271 132 031
E-mail: pleskt1.edu@mail.cez.cz
Dotazy týkající se vyjasnění podmínek OVS mohou být doručeny kontaktní
osobě nejpozději do sedmi dnů před uplynutím soutěžní lhůty. Dotaz musí
být učiněn písemně, faxem nebo elektronickou poštou.
13. Zadávací dokumentace
Zadávací dokumentace je souhrn údajů a informací nezbytných pro
zpracování nabídky.
Zadávací dokumentace bude obsahovat:
- podrobnou technickou specifikaci předmětu veřejné zakázky podle
jednotlivých oblastí,
- vzor smlouvy o dílo; jednotlivá ustanovení této smlouvy i smlouva
jako celek jsou další podmínkou plnění veřejné zakázky; návrh
smlouvy o dílo předložený v nabídce musí být v souladu se vzorem
smlouvy o dílo uvedeným v zadávací dokumentaci; v případě, že návrh
smlouvy o dílo předložený v nabídce bude v rozporu se vzorem smlouvy
o dílo uvedeným v zadávací dokumentaci, bude tato skutečnost
posuzována jako nesplnění podmínek OVS a příslušný uchazeč bude ze
soutěže vyloučen; návrh smlouvy o dílo předložený v nabídce musí být
podepsán uchazečem samotným nebo statutárním orgánem uchazeče.
14. Adresa a doba, v níž je možno vyžádat si zadávací dokumentaci
Zadávací dokumentaci si lze vyzvednout dne 19. 12. 2002 v době od 9.00
hodin do 16.00 hodin na kontaktní adrese zadavatele uvedené v bodu 12
těchto podmínek u pověřené osoby, kterou je Mgr. Ilona Košťálová, sekce
správa majetku.
Zájemce o zadávací dokumentaci musí pověřené osobě zadavatele předat
písemné prohlášení podepsané osobou oprávněnou jednat za zájemce o tom,
že si zadávací dokumentaci vyžaduje výlučně pro účel této obchodní
veřejné soutěže. K tomuto prohlášení bude přiložena fotokopie oprávnění k
podnikání zájemce.
15. Požadavek na poskytnutí jistoty
K zajištění splnění povinností uchazeče vyplývajících z účasti v obchodní
veřejné soutěži požaduje zadavatel v souladu s § 23 zákona poskytnutí
jistoty ve výši 1 000 000,- Kč (slovy jeden milión korun českých).
Jistota může být uchazečem poskytnuta jednou z forem stanovených v § 24
zákona, tj. bankovní zárukou nebo složením peněžité částky na účet
zadavatele.
Účet zadavatele pro poskytnutí jistoty ve formě složení peněžité částky
je veden u Komerční banky a. s., Václavské nám. 42, 114 07 Praha 1, č.
účtu: 275868000227/0100. Pro jednoznačnou specifikaci musí být uveden
variabilní symbol 35202 a jako specifický symbol uvede uchazeč své IČ.
Peněžitá částka odpovídající výši jistoty musí být připsána na účet
zadavatele nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek. Složení
jistoty prokáže uchazeč příslušným potvrzením, které je nedílnou součástí
nabídky. Uchazeč v nabídce rovněž uvede bankovní spojení a číslo účtu, na
který má být jistota po jejím uvolnění vrácena. Bankovní záruka musí být
v písemné formě v jednom originálu předložena zadavateli nejpozději do
konce soutěžní lhůty. Při poskytnutí jistoty formou bankovní záruky nesmí
být její platnost kratší než zadávací lhůta prodloužená o devadesát
kalendářních dnů. Originál listiny o bankovní záruce musí být do nabídky
vložen odnímatelným způsobem.
16. Další podmínky soutěže
a) Zadavatel nepřipouští variantní řešení.
b) Výběrem nejvhodnější nabídky nevzniká právní vztah.
c) Vybraný uchazeč nesmí zakázku postoupit jinému subjektu.
d) Uchazeči nemají nárok na úhradu nákladů spojených s touto obchodní
veřejnou soutěží ze strany zadavatele, a to ani v případě, že
zadavatel tuto obchodní veřejnou soutěž zruší nebo odmítne všechny
nabídky.
17. Požadavky na formální úpravu, strukturu a obsah nabídky
Nabídka musí být zpracována v českém jazyce (předložené cizojazyčné
úřední listiny musí být doplněny úředně ověřeným českým překladem) v
sedmi vyhotoveních. Originál nabídky, který bude obsahovat originální
dokumenty nebo jejich ověřené kopie, bude označen jako «výtisk č. 1 -
originál».
Řazení dokumentů v jednotlivých vyhotoveních písemné nabídky bude
provedeno takto:
1. první list nabídky - uvedení názvu veřejné zakázky, datum,
razítko a podpis osoby oprávněné (osob oprávněných) za uchazeče
jednat,
2. druhý list nabídky - obsah složky s uvedením jednotlivých částí a
příloh nabídky,
3. třetí list - základní údaje o uchazeči, tj. jméno či obchodní
firma, právní forma, sídlo, IČ, DIČ, bankovní spojení, telefonní a
faxové spojení, statutární orgán, pověřený zástupce pro styk se
zadavatelem a stručný profil firmy,
4. doklad o oprávnění k podnikání včetně výpisu z obchodního
rejstříku, je-li zde uchazeč zapsán,
5. čestná prohlášení o splnění kvalifikačních předpokladů podle § 2b
odst. 1 písm. b), c), d), e), f) a g),
6. doklad o složení jistoty,
7. reference o projektech obdobného charakteru,
8. popis způsobu zajištění plnění předmětu veřejné zakázky.
Jednotlivé listy nabídky budou prošity, provázány šňůrkou, jejíž konce po
převázání musí být přelepeny a opatřeny razítkem uchazeče. Stránky musí
být v každém vyhotovení nabídky očíslovány nepřerušovanou číselnou řadou.
Nabídková cena bude předložena odděleně v samostatné obálce s označením
«OBCHODNÍ VEŘEJNÁ SOUTĚŽ - PROJEKT REAS - NABÍDKOVÁ CENA» pouze do
originálu nabídky. Tato obálka bude uzavřena a na uzavření opatřena
razítkem uchazeče. Kopie nabídky nebudou obsahovat samostatnou obálku s
cenovou nabídkou.
K nabídce bude volně přiložen (nebude prošit společně s ostatními
dokumenty) návrh smlouvy o dílo na předmět veřejné zakázky, ve kterém
nebude uvedena cena. Tento údaj bude doplněn až při uzavření smlouvy o
dílo. Návrh smlouvy o dílo bez uvedení ceny je nutné přiložit i v
elektronické podobě na CD ve formátu rtf.
18. Práva zadavatele
Zadavatel si vyhrazuje tato práva:
a) uznat relevanci referencí uvedených v bodu 4 písm. a)
b) změnit podmínky soutěže,
c) zrušit zadání veřejné zakázky do doby uzavření smlouvy bez uvedení
důvodu,
d) odmítnout všechny podané nabídky,
e) nevybrat žádnou z podaných nabídek,
f) nevracet uchazečům podané nabídky, neboť okamžikem převzetí se
nabídka uchazeče stává vlastnictvím zadavatele.
V Praze dne 5. 12. 2002
Ing. Jaroslav Míl, M. B. A.Ing. David Svojitka
předseda představenstvavýkonný ředitel pro finance a správu
a generální ředitel
163286-51/02