VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; České dráhy, státní organizace
A-7
České dráhy, státní organizace
vyhlašují
obchodní veřejnou soutěž
podle zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném
znění (dále jen zákon)
na zhotovení stavby
«ČD, DDC, Podchod pro pěší v žst. Otrokovice»
1. Identifikační údaje zadavatele:
České dráhy, s.o., Divize dopravní cesty, o.z., nábř. L. Svobody
1222/12, 110 15 Praha 1, v sídle Stavební správy Olomouc, Nerudova 1,
772 58 Olomouc
Odpovědný zástupce: Ing. Jan Komárek, vrchní ředitel Divize dopravní
cesty
IČO: 48118664, DIČ: 001-48118664
Kontaktní zaměstnanec zadavatele pro organizaci soutěže:
M. Hofmanová, tel.: 585 785 181, fax: 585 785 221
Kontaktní zaměstnanec zadavatele ve věcech technických:
Ing. Jana Kolářová, tel. 585 785 608, fax: 585 785 221
2. Předmět soutěže:
a) Předmětem obchodní veřejné soutěže je kompletní dodávka stavby
«ČD, DDC, Podchod pro pěší v žst. Otrokovice». Jedná se o
prodloužení stávajícího podchodu, který byl postaven v rámci stavby
II. koridoru mezi 1. a 2. nástupištěm. Koncepce řešení prodloužení
podchodu vychází ze stávajícího podchodu a konstrukce je navržena
jako uzavřený rám ze železového betonu. Podchod bude vybaven
osvětlením, informačním systémem a bezbariérovým vstupem - výtah pro
osoby se sníženou pohyblivostí.
Postup výstavby je navržen ve 4 etapách za použití mostních
provizorií dl. 12 m. Provádění podchodu je navrženo vzhledem k
vysoké hladině spodní vody v uzavřené jímce.
V návaznosti na stavbu vlastního podchodu jsou navrženy další
stavební a technologické práce. Jsou to především přeložky
kabelových vedení, kanalizačního sběrače s vybudováním kanalizační
shybky v místě podchodu, úpravy železničního svršku s úpravou
nástupiště a úprava trakčního vedení.
V rámci stavby je řešena výstavba chodníku ze zámkové dlažby s
osvětlením a úprava parovodu tak, aby byla dosažena podchodná výška
2,50 m nad chodníkem.
b) Dílo bude provedeno dle schválené projektové dokumentace v souladu
se zákonem č. 50/1976 Sb., ve znění jeho změn a doplňků, vyhláškou
č. 177/95 Sb., ve znění změn a doplňků s Technickými kvalitativními
podmínkami staveb ČD platnými od 1. 12. 2000. Uchazeč je povinen
respektovat případné připomínky ze schvalovacího protokolu projektu
stavby. Vybraný zhotovitel se zavazuje provést dílo vlastním jménem
a na vlastní náklady a odpovědnost.
Zadavatel neomezuje uchazeče výběrem podzhotovitelů.
c) Součástí dodávky je i zpracování celkového a dílčích harmonogramů
s návazností pracovních postupů a z toho plynoucích výluk a s
uvedením věcného a finančního plnění.
3. Doba a místo plnění:
Zahájení prací: březen 2003
Ukončení prací: listopad 2003
Místo plnění: žst. Otrokovice
4. Požadavky na splnění kvalifikačních předpokladů:
Kvalifikační předpoklady - dle § 2b), písemně doložené dle § 2c)
odst. 1 zákona. Kvalifikační předpoklad dle § 2b odst. 1g) doloží
uchazeč originálem čestného prohlášení. V případě, že jednu nabídku
podává společně více uchazečů, předloží kvalifikační předpoklady
všichni uchazeči.
5. Další předpoklady:
a) uchazeč doloží originál čestného prohlášení o převzetí záruk na
již zhotoveném díle - podchod v žst. Otrokovice mezi 1. nástupištěm
(u výpravní budovy) a 2. ostrovním nástupištěm realizovaným v rámci
II. koridoru, které budou narušeny v rámci realizace stavby «ČD,
DDC, Podchod pro pěší Otrokovice»,
b) uchazeč doloží (včetně podzhotovitelů) své technické a materiální
vybavení, které musí být postačující k provedení zakázky, a jejich
způsobilost k provádění prací při dodržení kvality podle vybraných
TKP Českých drah a doplňujících směrnic a předpisů ČD,
c) uchazeč prokáže (nejlépe výpočtem), že pro uvažovaný postup
výstavby má uchazeč, eventuálně uvažovaní podzhotovitelé, v
odborných profesích postačující počet zaměstnanců pro plnění
zakázky,
d) přehled porovnatelných zakázek v oboru dopravního stavitelství
provedených uchazečem v posledních pěti letech s uvedením
objednavatele, objemu zakázky a místa a doby plnění,
e) doklad o udělení (ověřená kopie) certifikátu podle normy ČSN EN
ISO 9001 nebo ČSN EN ISO 9002 akreditovaným orgánem a plán jakosti
stavby v souladu s ČSN ISO 10 005 nebo příručku jakosti příslušné
stavby,
f) doklad o zkoušce pro vedoucí prací na dopravní cestě podle
předpisu ČD Ok 2/2 a doklad o oprávnění k činnosti na elektrickém
zařízení a v jeho blízkosti,
g) doklad o splnění zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání
autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných
inženýrů a techniků ve výstavbě, v platném znění, u vedoucích
pracovníků stavby,
h) uchazeč doloží u používaných vlastních speciálních drážních
vozidel platné průkazy způsobilosti. Pokud zhotovitel bude na
zakázce provozovat drážní dopravu na trati ČD, musí mít zhotovitel
nebo jeho dopravce smlouvu o provozování drážní dopravy ve smyslu
zákona č. 266/1994 Sb., v platném znění. Součástí nabídky v tomto
případě musí být i kopie této smlouvy a závazek uchazeče, že bude
plně zodpovídat za její dodržování s tím, že odpovědnost z této
smlouvy nemůže, a to ani smluvně, přenést na jinou osobu,
i) uchazeč musí prokázat, že má k dispozici pro zakázku management,
který je schopen odborně a organizačně zvládnout řízení a provádění
stavby. Navržený ředitel stavby musí prokázat minimálně desetiletou
zkušenost v provádění železničních staveb, ostatní specifikovaní
pracovníci (vedoucí jednotlivých oblastí řízení řídícího
managementu) musí prokázat minimálně pětiletou zkušenost v provádění
obdobných odborných prací,
j) uchazeč musí prokázat, že výše jeho vlastního jmění dokladovaná
auditovanými výsledky uvedenými ve výkazu «Rozvaha v plném rozsahu,
ř. 062, vydaném a schváleném MF ČR», dosahuje minimálně 50 % z
nabídkové ceny zakázky,
k) uchazeč u podzhotovitelů na zakázce musí prokázat jejich odbornou
a technickou způsobilost včetně certifikace podle ČSN EN ISO 9001
nebo ČSN EN 9002,
l) doložení schopnosti provést minimálně 50 % prací vlastními
kapacitami, kapacity společností ovládaných uchazečem se
započítávají do vlastních kapacit a musí být prokázány podle § 66a
obchodního zákoníku,
m) uchazeč musí mít úspěšné zkušenosti z obdobných staveb jako hlavní
zhotovitel a musí prokázat, že v posledních 36 měsících provedl na
nich práce v ročním objemu minimálně ve výši 50 % nabídkové ceny
zakázky,
n) uchazeč musí prokázat, že má přístup k úvěrům a k dalším finančním
zdrojům dostačujícím k plynulému financování prací na zakázce po
dobu tří měsíců,
o) uchazeč musí doložit svou finanční stabilitu auditem ověřené
bilance firmy nebo prohlášením důvěryhodné banky, a to za období
posledních třech let, ze kterých musí být zřejmá spolehlivá finanční
situace uchazeče,
p) uchazeč musí doložit uzavřené pojistné smlouvy za škody způsobené
uchazečem na majetku Českých drah v minimální výši 20 mil. Kč.
V případě, že jednu nabídku podává společně více uchazečů, musí
další předpoklady nabídka splňovat jako celek.
6. Způsob hodnocení nabídek:
Hodnocení nabídek bude provedeno dle následujících kritérií:
a) nabídková cena,
b) poskytnutí vyšších, ale současně reálných záruk za jakost včetně
převzetí stávajících záruk,
c) kvalita návrhu technického řešení včetně účelného snížení
požadavků na omezení provozu,
d) stupeň splnění dalších předpokladů.
7. Způsob zpracování nabídky:
Nabídka musí být zpracována v českém jazyce a v členění dle
«Formuláře», který bude součástí zadávací dokumentace. Nabídkovou
cenu uchazeč zpracuje v korunách českých a uvede cenu celkem bez
DPH, DPH a cenu včetně DPH. Ve smlouvě o dílo bude nabídková cena
vybraného zhotovitele stanovena jako cena nejvýše přípustná. Způsob
úhrady díla (platební podmínky) je uveden v zadávací dokumentaci.
Nabídková cena bude součástí předložené nabídky. Nabídka musí být
podepsána statutárním orgánem nebo zástupcem uchazeče, jehož
oprávnění k tomuto úkonu vyplývá z výpisu z obchodního rejstříku
nebo z originálu, případně ověřené kopie plné moci přiložené k
nabídce.
8. Soutěžní lhůta, termín a místo otevírání obálek:
Soutěžní lhůta se stanovuje od 4. 12. 2002 do 7. 1. 2003 do 10.30
hodin místního času. Otevírání obálek se uskuteční 7. 1. 2003 v
10.30 hodin místního času v sídle Stavební správy Olomouc, Nerudova
1, místnost číslo 234 ve 2. poschodí.
9. Zadávací lhůta:
Zadávací lhůta je stanovena na 60 kalendářních dnů.
10. Způsob a místo pro podávání nabídek:
Obálky s nabídkou, označené «SOUTĚŽ - NEOTEVÍRAT - ČD, DDC, Podchod
pro pěší v žst. Otrokovice», se podávají v souladu s ustanovením § 9
zákona na adrese Stavební správa Olomouc, Nerudova 1, 772 58
Olomouc. Osobně podané nabídky se přijímají tamtéž v místnosti č.
170 (2. poschodí) v soutěžní lhůtě, v pracovních dnech v době od
9. 00 do 13.00 hodin místního času. Poslední den soutěžní lhůty se
nabídky přijímají do 10.00 hodin místního času. Rozhodující je
doručení nabídky na místo samé, včasné doručení nabídky poštou je
rizikem uchazeče. Nabídková cena bude součástí předložené nabídky.
Nabídka musí být podepsána statutárním zástupcem uchazeče.
11. Adresa, kde je možno vyžádat zadávací dokumentaci
Zadávací dokumentace (souhrn údajů a informací nezbytných pro
zpracování nabídky) bude poskytnuta ve dnech 4., 5., 6. a 9. 12.
2002 od 7.00 do 13.00 hodin místního času na Stavební správě
Olomouc, Nerudova 1, místnost č. 170, za úhradu 26 250,- Kč (včetně
DPH) za její zhotovení a užití reprodukční techniky. Poplatek složte
na účet číslo 81303-811/0100, var. symbol 3273514505, u Komerční
banky a.s. Olomouc. Doklad o úhradě na účet předloží uchazeč při
přebírání zadávací dokumentace. V dalších dnech bude dokumentace
vydávána v termínu dle dohody.
12. Požadavek na poskytnutí jistoty:
Zadavatel vyžaduje poskytnutí jistoty ve výši 800 000,-- Kč (slovy
osm set tisíc korun českých), a to bankovní zárukou nebo složením
peněžní částky na účet číslo 81303-811/0100, var. symbol 3273514505,
u Komerční banky a.s. Olomouc. Peněžní částka musí být uchazečem
složena tak, aby byla připsána na účet zadavatele nejpozději v den
předcházející dni otevírání obálek s nabídkami. Jistota musí být
poskytnuta před zahájením otevírání obálek s nabídkami. Originál
dokladu o složení jistoty doloží uchazeč v obálce s nabídkou nebo ho
předloží zadavateli nejpozději do konce soutěžní lhůty. Platnost
bankovní záruky musí být zajištěna po dobu zadávací lhůty.
13. Další podmínky:
a) Zadavatel bude ve smlouvě o dílo požadovat složení kauce na
zhotovení díla, a to ve výši 3 % nabídkové ceny vybraného uchazeče.
b) Uchazeči jsou povinni dodržet soulad návrhu postupu výstavby s
možnostmi zadavatele v poskytování výluk.
c) Zadavatel nepřipouští variantní řešení.
d) Nedodržení podmínek požadovaných v zadávací dokumentaci nebo
předložení nabídky, která nebude plně odpovídat podmínkám soutěže,
jsou rizikem uchazeče a budou důvodem k odmítnutí nabídky.
e) Soutěž je vyhrazena pro tuzemské osoby.
f) Zadavatel si vyhrazuje právo na doplnění soutěžních podmínek a
zadávací dokumentace a na zrušení soutěže i bez udání důvodu.
g) Zadavatel si vyhrazuje právo odmítnout všechny nabídky, pokud mu
žádná z nich nebude vyhovovat.
h) Uchazeč nemá nárok na úhradu nákladů spojených s účastí v soutěži.
Vrchní ředitel DDC:
Ing. Jan KOMÁREK v. r.
162500-49/02