VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Fond národního majetku České republiky
D-4
Fond národního majetku České republiky
Sídlo: Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2
IČO: 41692918
zapsaný v obchodním rejstříku, vedeném
Městským soudem v Praze v oddílu A.LXII, vložce 174
(dále jen «zadavatel» nebo «FNM ČR»)
V Praze dne 4. 11. 2002
č. j.: 243/1889/2002
vyhlašuje
v souladu s § 4 a násl. zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek,
ve znění pozdějších předpisů
(dále jen «zákon ZVZ»)
obchodní veřejnou soutěž
(dále jen «soutěž»)
na výběr dodavatele odstraňování ekologických škod vzniklých před privatizací
hnědouhelné těžební společnosti Severočeské doly a.s. (dále jen právnická
osoba) se sídlem Boženy Němcové 5359, 430 01 Chomutov, IČ: 49901982
zapsané v obchodním rejstříku vedeném
Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl B, vložka 495
projekt - Rekultivace Prunéřov IX
1. Vymezení předmětu plnění veřejné zakázky:
Předmět plnění veřejné zakázky je dán projektem stavby Rekultivace
výsypky Prunéřov IX formou sanace území, terénních úprav, odvodněním s
vybudováním dvou retenčních nádrží pro zachycení povrchových srážkových
vod a vybudování obslužných cest pro zpřístupnění a využití území.
Vzhledem k tomu, že se jedná o složitý a rozsáhlý předmět plnění veřejné
zakázky, je jeho podrobnější popis, a tím zároveň i popis nejvýznamnějších
vyžadovaných činností, blíže uveden v zadávací dokumentaci.
2. Doba a místo plnění veřejné zakázky:
2.1 Doba plnění:
Veřejná zakázka bude realizována na základě smlouvy. Smluvní vztah bude
započat podpisem smlouvy, uzavřené na dobu určitou s účinností od data
uzavření smlouvy do doby ukončení předmětné zakázky a jejího předání.
Podrobněji viz zadávací dokumentace (příloha č. 2)
2.2 Místo plnění:
Místem plnění veřejné zakázky je katastrální území Prunéřov. Místo
společnosti Severočeské doly a.s., Chomutov.
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů:
Uchazeč v nabídce prokáže kvalifikační předpoklady v souladu s § 2b
zákona ZVZ způsobem podle § 2c zákona ZVZ. Uchazeč prokáže splnění
kvalifikačního předpokladu dle § 2b odst. 1 písm. g) zákona ZVZ čestným
prohlášením.
Předkládá-li nabídku více osob společně, požaduje zadavatel prokázání
kvalifikačních předpokladů společně za všechny tyto osoby; kvalifikační
předpoklady ve smyslu ust. § 2b odst. 1 písm. a) zákona ZVZ (oprávnění
k podnikání) prokazuje způsobem podle § 2c odst. 1 zákona ZVZ každá z
těchto osob samostatně, a to v rozsahu svého podílu na plnění veřejné
zakázky.
Předpokládá-li uchazeč splnění veřejné zakázky s pomocí jiných osob než
pouze těch, které podávají nabídku a zároveň se oprávnění k podnikání
uchazeče nevztahuje na celý rozsah veřejné zakázky, prokazují způsobem
podle § 2c odst. 1 zákona ZVZ splnění kvalifikačního předpokladu v
souladu s § 2b odst. 1 písm. a) zákona ZVZ i tyto jiné osoby
(subdodavatelé).
Podrobný popis způsobu prokazování kvalifikačních předpokladů je uveden
v zadávací dokumentaci.
4. Způsob hodnocení nabídek:
Hodnocení nabídek bude provedeno podle výše nabídkové ceny.
5. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny:
Uchazeč stanoví nabídkovou cenu za provedení veřejné zakázky dle místa
plnění v souladu s těmito podmínkami soutěže, zadávací dokumentací a § 4
a násl. zákona ZVZ, a to absolutní částkou v korunách českých.
Nabídková cena dle tohoto článku bude stanovena jako nejvýše přípustná
a bude obsahovat veškeré náklady, které vzniknou uchazeči v souvislosti
s plněním veřejné zakázky.
Zadavatel umožní překročení nabídkové ceny pouze za podmínek uvedených
v článku 13 těchto podmínek obchodní veřejné soutěže.
Nedodržení těchto požadavků na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny bude
důvodem pro vyloučení uchazeče z další účasti v obchodní veřejné soutěži.
Podrobný popis požadavků na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny je
uveden v zadávací dokumentaci.
6. Platební podmínky:
Vyúčtování formou účetního dokladu (faktury) za provedené práce bude
uchazečem (dále jen zhotovitelem pro účely tohoto článku) předkládáno
zadavateli (dále jen objednavateli pro účely tohoto článku) měsíčně, a to
formou tzv. souhrnné faktury s přílohou kopií dílčích faktur včetně kopií
faktur všech subdodavatelů, specifikace provedených prací a v souladu
s platnými právními předpisy určujícími náležitosti daňových dokladů.
Fakturovaná částka musí být vyčíslena a uvedena výhradně v českých
korunách. FNM ČR provádí finanční úhradu jen za provedení projektovaných
prací. Práce související s odstraněním odpadů lze fakturovat až po
prokázání jejich konečného odstranění.
Právo vystavit příslušnou fakturu vznikne zhotoviteli na základě podpisu
dílčích zápisů ohledně provedených prací osobami pověřenými právnickou
osobou a osobami vykonávajícími technický dozor objednavatele
(supervizorem).
Faktury za provedené práce budou zhotoviteli hrazeny po jejich odsouhlasení,
supervizorem, právnickou osobou a objednavatelem.
Faktury budou vystavovány postupně až do výše 95 % ceny prováděných
prací. Právo vystavit fakturu do zbývající výše 5 % celkové ceny díla
vznikne zhotoviteli dnem konečného předání a převzetí díla, který bude po
kladném kolaudačním řízení, pokud mu podléhá, uveden v zápise o úspěšném
předání a převzetí díla. V případě zjištění vad díla vznikne toto právo
odstraněním veškerých vad díla uvedených v protokolu z přejímacího řízení.
Splatnost faktur je určena těmito podmínkami:
- od doby doručení faktur objednavateli si objednavatel vyhrazuje
30 dní na posouzení správnosti a oprávněnosti vyúčtování,
- pokud objednavatel nebude mít námitky, zavazuje se ve lhůtě
následujících 15 dní zaplatit fakturovanou částku zhotoviteli,
v takovém případě je doba splatnosti faktury 45 dní,
- bude-li mít objednavatel námitky, vyzve neprodleně zhotovitele
k jednání o vypořádání námitek na úrovni zástupců obou stran,
nedojde-li takto k vypořádání námitek, sejdou se neprodleně k
jednání statutární zástupci stran nebo jejich zmocněnci,
- nedojde-li k dohodě, objednavatel vrátí fakturu zhotoviteli a
zhotovitel předloží fakturu na nespornou část a ohledně sporné části
má zhotovitel právo domáhat se povinnosti zaplacení podle ustanovení
o řešení sporů ze smlouvy.
Podrobný popis platebních podmínek je uveden v zadávací dokumentaci -
příloha závazné smluvní podmínky.
7. Soutěžní lhůta a místo otevírání obálek s nabídkami:
Soutěžní lhůta počíná běžet dnem zveřejnění podmínek soutěže v Obchodním
věstníku č. 47, tj. dnem 20. 11. 2002, a končí dnem a hodinou otevírání
obálek s nabídkami uchazečů. Otevírání obálek se uskuteční dne 5. 2. 2003
ve 12.00 hodin na adrese zadavatele (viz článek 10 těchto podmínek).
Otevírání obálek se mohou zúčastnit zástupci uchazečů, jejichž nabídky
byly doručeny zadavateli v soutěžní lhůtě. Z organizačních důvodů je
omezen počet zástupců jednoho uchazeče na dva.
Zadavatel bude od zástupců uchazeče vyžadovat předložení písemného
pověření a výpis z obchodního rejstříku uchazeče (ne staršího 90 dnů),
případně obdobnou listinu prokazující a dokládající složení statutárního
orgánu uchazeče. Pověření, které bude zpracováno formou plné moci, vydané
a podepsané statutárním orgánem uchazeče, musí obsahovat identifikaci
uvedených osob (jméno, příjmení, číslo OP nebo cestovního pasu). Pokud se
zúčastní členové statutárního orgánu, doloží tuto skutečnost pouze výpisem
z obchodního rejstříku uchazeče (případně obdobnou listinou prokazující
a dokládající složení statutárního orgánu uchazeče). Veškeré výše uvedené
doklady budou předloženy v originále, popř. v úředně ověřené kopii.
8. Zadávací lhůta:
Zadávací lhůta činí max. 90 kalendářních dnů a začíná běžet dnem otevírání
obálek, tj. 5. 2. 2003.
9. Místo, způsob a lhůta k podávání nabídek:
Místem pro přebírání nabídek do obchodní veřejné soutěže je stanovena
podatelna zadavatele, která je umístěna v sídle zadavatele v přízemí vpravo.
Nabídky do obchodní veřejné soutěže je možno podávat osobně na adrese
zadavatele v pracovních dnech od 9.00 hodin do 12.00 hodin tak, aby byly
zadavateli doručeny nejpozději do konce soutěžní lhůty, což je dne 5. 2. 2003.
Zájemci mohou podat nabídku na adresu zadavatele rovněž doporučenou poštou.
V poslední den soutěžní lhůty je možno podávat nabídky osobně rovněž od
9.00 hodin do 12.00 hodin.
Každý zájemce o veřejnou zakázku může podat pouze jednu nabídku.
Podrobný popis způsobu, místa a lhůty pro podávání nabídek je uveden
v zadávací dokumentaci.
10. Adresa zadavatele:
Fond národního majetku České republiky
Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2
zapsaný v obchodním rejstříku vedeném
Městským soudem v Praze, v oddílu A.LXII, vložce 174.
tel.: 224991 439, oddělení veřejných zakázek
fax: 22492 0072
11. Oznámení o době konání prohlídky místa plnění:
Zájemci, kteří si vyzvednou zadávací dokumentaci, mají možnost zúčastnit
se ve smyslu ustanovení § 5 odst. 1 písm. j) zákona ZVZ prohlídky místa
plnění veřejné zakázky. Zájemci jsou povinni případné dotazy a žádosti
o vyjasnění podmínek zadání, které považují za důležité pro zpracování
nabídky, sdělit písemně zadavateli nejpozději do 3. 1. 2003. Prohlídka
lokality s poskytnutím krátkého informativního výkladu zúčastněným zájemcům
se bude konat dne 14. 1. 2003 od 10.00 hodin. Sraz zájemců o prohlídku je:
Severočeské doly a.s., Boženy Němcové 5359, 430 01 Chomutov.
Podrobné údaje o prohlídce místa plnění veřejné zakázky jsou uvedeny
v zadávací dokumentaci.
12. Požadavek na poskytnutí jistoty:
Zadavatel požaduje v souladu s § 23 zákona ZVZ poskytnutí jistoty ve výši
1.400.000,- Kč (slovy: jeden milion čtyři sta tisíc korun českých).
Jistotu může uchazeč složit jednou z forem dle § 24 zákona ZVZ, tj.
bankovní zárukou nebo složením peněžní částky na účet zadavatele.
Podrobný popis požadavku na poskytnutí jistoty je uveden v zadávací dokumentaci.
13. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny:
Zadavatel připouští překročení nabídkové ceny z důvodu legislativních změn
nebo inflace, když její meziroční nárůst překročí 4 %.
Meziroční nárůst inflace bude uplatňován následujícím způsobem:
Překročí-li oficiální výše inflace (index cen stavebních prací a
stavebních objektů - ČSÚ 45 SKP stavební práce celkem) zveřejněná
Českým statistickým úřadem pro uplynulý rok 4 %, může být rozdíl nad 4 %
uplatňován při fakturaci za provedené práce následující rok. Vlastní způsob
bude takový, že k soupisu položek a jednotkových cen ze schváleného
prováděcího projektu bude připočten tento rozdíl.
14. Další podmínky obchodní veřejné soutěže:
a) Zvláštní podmínky provedení veřejné zakázky:
Vzhledem k tomu, že se jedná o rozsáhlý výčet, je jejich popis uveden v
zadávací dokumentaci.
b) Zadavatel omezuje obchodní veřejnou soutěž pouze na tuzemské osoby.
c) Zadávací dokumentace:
Zadávací dokumentace je souhrn údajů a informací nezbytných pro
zpracování nabídky a blíže vymezuje postupy či obsah vybraných ustanovení
podmínek obchodní veřejné soutěže, které s ohledem na jejich obsažnost není
účelné v těchto podmínkách uvádět.
Převzetí zadávací dokumentace je podmínkou k účasti na obchodní veřejné soutěži.
Zadávací dokumentaci zájemce o veřejnou zakázku objedná před jejím
vyzvednutím, a to při osobní návštěvě Fondu národního majetku České
republiky, oddělení veřejných zakázek, Rašínovo nábřeží 42, 128 00 Praha 2,
místnost č. 422 vždy v pracovní dny v termínu od 25. 11. 2002 do 29. 11. 2002
v úředních hodinách pouze od 10.00 do 11.30 hodin proti předložení dokladu
o úhradě nevratného poplatku za tuto dokumentaci ve výši 7.000,- Kč.
Za doklad o zaplacení poplatku bude zadavatel považovat pouze originál výpisu
z účtu zájemce nebo originál platebního dokladu o složení poplatku v hotovosti
nebo originál potvrzení banky, že příslušný převod uskutečnila, nebo originál
potvrzení banky, že přijala příslušný převodní příkaz, že uskuteční převod
v příslušném termínu a že převodní příkaz je neodvolatelný (tímto potvrzením
není v žádném případě pouhé orazítkování převodního bankovního příkazu
razítkem banky). Poplatek nelze poukázat poštovní poukázkou.
Poplatek za zadávací dokumentaci se skládá na účet FNM ČR, číslo účtu
421825/0300, vedený u Československé obchodní banky, a.s., pobočka náměstí
Republiky, Praha 1-Nové Město, variabilním symbolem platby je IČ nebo RČ
zájemce, specifickým symbolem je číslo veřejné zakázky «243152002».
Poplatek v hotovosti lze složit na Fondu národního majetku pouze v úředních
hodinách pokladny od 10.00 do 11.30 v úterý, středu nebo čtvrtek.
Objednanou zadávací dokumentaci je možno osobně vyzvednout v sídle
zadavatele, místnost č. 422 vždy v pracovní dny v termínu od 16. 12. 2002
do 5. 2. 2003 v úředních hodinách pouze od 10.00 do 11.30 hodin pouze
proti předložení čestného prohlášení podepsaného členem (členy)
statutárního orgánu zájemce oprávněnými jednat za zájemce nebo osobou
řádně zmocněnou k zastupování statutárního orgánu zájemce (v takovém
případě doloží zájemce v příloze čestného prohlášení plnou moc v
originále nebo její úředně ověřenou kopii). Prohlášení bude obsahovat
kromě identifikačních údajů zájemce (obchodní firma, resp. jméno zájemce,
právní forma zájemce, identifikační číslo, resp. rodné číslo, sídlo,
resp. bydliště zájemce, číslo telefonu a faxu zájemce) závazek
mlčenlivosti zájemce o skutečnostech uvedených v zadávací dokumentaci a
závazek použití zadávací dokumentace výhradně ke zpracování své vlastní
nabídky s tím, že zadávací dokumentaci neposkytne třetím osobám.
V prohlášení bude uvedeno jméno osoby oprávněné k převzetí zadávací
dokumentace včetně uvedení čísla jejího občanského průkazu (popř.
cestovního pasu), přílohou prohlášení bude úředně ověřená kopie výpisu
z obchodního rejstříku, popř. jiného rejstříku prokazujícího existenci
osoby zájemce (je-li do něho zájemce zapsán).
Při převzetí zadávací dokumentace bude oprávněnému zástupci zájemce
vystaveno zadavatelem potvrzení, které je nezbytné předložit na prohlídce
místa plnění veřejné zakázky.
Pokud kdykoliv v období od objednání, resp. vyzvednutí, zadávací
dokumentace do konce soutěžní lhůty dojde ke změně obchodního jména
zájemce, je tento povinen takovou skutečnost zadavateli neprodleně
písemně sdělit a doložit příslušnými doklady.
d) Požadavky na prokazování dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky:
Vzhledem k tomu, že se jedná o rozsáhlý výčet dalších předpokladů pro plnění
veřejné zakázky, je jejich popis a způsob prokázání uveden v zadávací
dokumentaci.
e) Zadavatel vylučuje možnost variantního řešení.
f) Způsob zpracování nabídky:
Nabídka uchazeče bude zpracována písemným způsobem výhradně v českém jazyce,
v souladu s těmito podmínkami, zadávací dokumentací a dále v souladu se zněním
zákona ZVZ.
Podrobný popis způsobu zpracování nabídky je uveden v zadávací dokumentaci.
g) Uchazeč bude bezvýhradně akceptovat závazné smluvní podmínky (závazný
rámcový vzor smlouvy), které tvoří přílohu zadávací dokumentace. Tento
vzor se nevyplňuje, nepodepisuje a nepřikládá do nabídky.
h) Práva zadavatele:
Zadavatel si vyhrazuje právo:
- odmítnout všechny předložené nabídky a obchodní veřejnou soutěž
zrušit před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky, aniž by
účastníci soutěže měli nárok na náhradu nákladů spojených s účastí
v soutěži,
- umožnit uchazeči zpětvzetí nabídky po jejím podání, avšak pouze do
konce soutěžní lhůty, tj. do stanoveného dne a hodiny otevírání
obálek s nabídkami,
- umožnit uchazeči změnu nabídky, kterou lze provést pouze tak, že
uchazeč vezme zpět již podanou nabídku, změnu do ní zapracuje a
nabídku znovu podá v soutěžní lhůtě. Po skončení soutěžní lhůty
nebudou přijaty žádné změny nebo doplnění nabídek,
- nevracet uchazečům předložené nabídky ani jejich části a neposkytovat
náhradu nákladů, které uchazeč vynaloží v souvislosti s přípravou,
vypracováním a podáním soutěžní nabídky,
- před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky ověřit, případně
vyjasnit informace deklarované uchazeči v nabídkách,
- na dodatečnou změnu nebo doplnění podmínek obchodní veřejné soutěže,
- v případě potřeby vyzvat uchazeče k praktické demonstraci navrhovaných
technologických postupů,
- v případě návrhu použití neověřené technologie zařadit do smlouvy s
vítězem obchodní veřejné soutěže požadavek na časově omezené ověření
navrženého technologického řešení pilotním pokusem před tím, než
bude schválen realizační projekt nápravných opatření,
- vyloučit uchazeče z další účasti v obchodní veřejné soutěže, pokud
v nabídce uvede nepravdivé údaje,
- pro veškerou korespondenci zájemce/uchazeče vůči zadavateli
týkající se této veřejné zakázky (kromě náležitostí označení obálky
či obalu s nabídkou, jak je uvedeno v článku 4 zadávací dokumentace)
zadavatel stanoví následující adresní specifikaci, která musí být
bezpodmínečně uvedena jak na vlastní písemnosti, tak zároveň i na
obálce písemnosti:
Obchodní firma, resp. jméno, právní forma
IČ/r. č.
Sídlo, resp. bydliště
PSČ, Obec/Město
Veřejná zakázka Fond národního majetku
Obchodní veřejná soutěž České republiky
Rekultivace Prunéřov IX oddělení veřejných zakázek
Rašínovo nábřeží 42
128 00 Praha 2
- porušení jakéhokoliv ustanovení podmínek obchodní veřejné soutěže,
zadávací dokumentace a zákona ZVZ, na jehož základě je obchodní
veřejná soutěž vyhlašována, bude důvodem pro vyloučení uchazeče
z další účasti v obchodní veřejné soutěži,
- podmínky soutěže a zadávací dokumentace se navzájem doplňují, oba
tyto dokumenty jsou pro uchazeče závazné. V případě rozporu mezi
podmínkami soutěže a zadávací dokumentací se považuje za rozhodující
znění podmínek soutěže zveřejněné v Obchodním věstníku.
Mgr. Jaroslav Vítek Ing. Vladislav Raška
člen výkonného výboru I. místopředseda výkonného výboru
FNM ČR FNM ČR
161764-47/02