VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; PRAŽSKÁ ENERGETIKA, a.s.
C-1
PRAŽSKÁ ENERGETIKA, a.s.
ve spolupráci s Informační agenturou
vyhlašuje ve smyslu zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek,
ve znění pozdějších zákonů (dále jen «zákon»)
OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ
«SW pro podporu obchodování s elektřinou»
A. Vymezení plnění veřejné zakázky
Předmětem plnění veřejné zakázky je dodávka a implementace software
obchodního systému pro obchodování s elektřinou (Obchodní systém pro
obchodování - dále jen «OSO»):
- pro podporu činností zadavatele v oblasti obchodování s elektřinou
v podmínkách liberalizovaného trhu s elektřinou (zejména zák. č.
458/2000 Sb., včetně prováděcích předpisů a cenových rozhodnutí)
včetně činností v oblasti distribuce elektřiny v segmentu
regulovaných činností vyplývajících z povinností držitele licence na
distribuci a souvisejících např. s výkupem elektřiny z kombinované
výroby elektřiny a tepla a z obnovitelných zdrojů,
- pro zajištění schopnosti přijímat, zpracovávat a vyhodnocovat
agregované naměřené údaje odběru/dodávky elektřiny konečných
zákazníků,
- dále předmětem plnění je integrace tohoto SW do softwarového prostředí
zadavatele a jeho další údržba a rozvoj v definovaném období.
Zadavatel předpokládá, že uchazeč o dodávku software OSO má již v
současné době k dispozici a v soutěži nabídne typové řešení tohoto
software. Úpravy tohoto řešení a jeho případné dopracování podle
požadavků zadavatele předpokládá zadavatel soustředit především do tzv.
postimplementačního období. Jeho časové vymezení a možný obsah jsou
uvedeny v zadávací dokumentaci (dále jen «ZD»).
Nezbytným předpokladem úspěšné účasti v této soutěži je zkušenost
uchazeče - dodavatele v oblasti energetického prostředí ČR, jeho znalost
související legislativy zejména v oblasti trhu s elektřinou (případně i s
jinými komoditami) a samozřejmě nezbytné zkušenosti s implementací,
integrací, vývojem a ověřeným provozem požadovaného OSO u obdobných
zákazníků, jako je zadavatel.
Stávající prostředí, výchozí podmínky, podrobná specifikace zadání
veřejné zakázky a další podmínky pro zpracování nabídky jsou rovněž
uvedeny v ZD.
B. Doba a místo plnění veřejné zakázky
Při implementaci OSO zadavatel požaduje tyto časové horizonty:
- zahájení prací na implementaci systému ihned po podpisu smlouvy,
- ukončení plnění nejpozději 1 rok ode dne podpisu smlouvy, s tím, že
implementace a uvedení do produkčního provozu proběhne do 6 měsíců
ode dne podpisu smlouvy a následujících 6 měsíců bude probíhat
postimplementační péče.
Součástí nabídky musí být harmonogram implementace a popis jednotlivých
etap implementace.
Místem plnění je sídlo zadavatele.
C. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů uchazečů
Uchazeč musí prokázat kvalifikační předpoklady podle § 2b zákona,
způsobem podle § 2c odst. 1 zákona včetně splnění podmínek uvedených v § 2b
odst. 2 a 3 zákona a čestným prohlášením ve smyslu § 2b odst. 1 písm. g) zákona.
Pro posouzení splnění ustanovení § 2b odst. 3 zákona (čestné prohlášení
«odpovědného zástupce» ustaveného ve smyslu § 11 zákona č. 455/1991 Sb.
(živnostenský zákon)), uchazeč předloží v nabídce aktuální výpis z
neveřejné části živnostenského rejstříku (!!! Výpis z živnostenského
rejstříku nelze nahradit živnostenskými listy nebo výpisem z obchodního
rejstříku !!!).
U nabídek předpokládajících splnění zakázky s pomocí jiných osob
(subdodavatelů) platí ustanovení § 2a odst. 5 zákona a v nabídce musí být
uveden dohodnutý charakter a rozsah subdodávek.
V případě, že podává nabídku více osob společně, prokazuje každá osoba
kvalifikační předpoklady v plném rozsahu a součástí nabídky musí být
platná (podepsaná) smlouva (např. smlouva o sdružení, smlouva o smlouvě
budoucí) s vymezením jedné z těchto osob oprávněné k zastupování v
případě podání nabídky, k jednání o smlouvě a ve věcech plnění zakázky.
Smlouva musí jednoznačně vymezovat podíl jednotlivých účastníků na plnění
veřejné zakázky.
Veškeré doklady požadované k prokázání kvalifikačních předpokladů musejí
být předloženy v originálu nebo též ve stejnopisu s ověřením jeho
pravosti (§ 2c odst. 3 zákona). Je-li v podmínkách soutěže vyžadováno
čestné prohlášení, musí být podepsáno statutárním orgánem uchazeče.
K dokladům, jež nejsou předkládány v českém jazyce, musí být připojen
jejich úřední překlad do českého jazyka.
D. Způsob hodnocení nabídek
Hodnocení nabídek bude provedeno podle ekonomické vhodnosti nabídek v
souladu s následujícími kritérii hodnocení uvedenými v sestupném pořadí
podle stupně přisouzeného významu:
1. Pokrytí potřeb zadavatele v oblasti nasazení software
2. Flexibilita řešení
3. Technologické prostředí
4. Uživatelské prostředí
5. Bezpečnost
6. Implementace systému
7. Cena a licenční podmínky
8. Provozování systému
9. Všeobecné podmínky
Jednotlivá podkritéria - «otázky» k uvedeným kritériím a systém hodnocení
nabídek jsou uvedeny v ZD.
E. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny včetně
platebních podmínek
Nabídkové ceny v Kč bez DPH a v Kč s DPH musí být jednotně a přehledně
zpracovány podle dalších požadavků uvedených v ZD v členění na:
- Celkovou pořizovací cenu OSO
- Celkovou cenu implementace
- Cenu za integraci SW do prostředí zadavatele
- Cena za rozvoj (změny OSO na základě požadavků zadavatele)
- Vyvolané náklady zadavatele
- Cena mimozáruční podpory
- Ceny dalších služeb nad rámec licence
Ostatní závazné podmínky pro zpracování a obsah jednotné cenové nabídky a
minimální hlediska licenční politiky jsou uvedeny v ZD.
Vynechání předepsaného členění nabídkových cen nebo nepřehledné a
nejednoznačné zpracování bude důvodem k vyloučení nabídky.
Platební podmínky
- Faktura bude vystavována vždy na základě ukončení a protokolárního
předání uzavřené etapy plnění veřejné zakázky. Rozdělení plnění
předmětu veřejné zakázky na etapy navrhne uchazeč.
- Faktura musí mít lhůtu splatnosti min. 30 dní ode dne převzetí
faktury ze strany zadavatele.
F. Soutěžní lhůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami
Soutěžní lhůta končí dne 12. 11. 2002 v 14.00 hod. Otevírání obálek
s nabídkami se uskuteční dne 12. 11. 2002 od 14.00 hod. v zasedací
místnosti č. A 401 ve 4. patře sídla zadavatele (Na Hroudě 1492/4, Praha 10).
G. Zadávací lhůta
Zadávací lhůta je stanovena na 90 kalendářních dnů.
H. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze podat nabídky osobně
Nabídky mohou uchazeči podat doporučeně poštou na adresu zadavatele nebo
osobně do kanceláře č. B 512 k rukám pí Froňkové nebo sl. Kohlíkové v
sídle zadavatele (Na Hroudě 1492/4, Praha 10) v pracovních dnech od 9.00
do 11.00 hod. a od 13.00 do 15.00 hod. do 11. 11. 2002 a dne 12. 11. 2002
pak jen osobně od 13.00 do 14.00 hod. do místnosti otevírání obálek
s nabídkami (viz bod F.).
Nabídka musí být podána v uzavřené obálce, označené adresou zadavatele a
názvem: «SOUTĚŽ - SW PRO OBCHOD S ELEKTŘINOU - NEOTEVÍRAT» a opatřené na
uzavření razítkem, případně podpisem uchazeče v souladu s § 9 zákona.
I. Název, sídlo, telefon a fax zadavatele
Pražská energetika, a.s.
k rukám
Ing. Petra Čecha
vedoucí sekce Logistika
Na Hroudě 1492/4
100 05 Praha 10, tel. 26705 3500, fax: 26705 3577.
J. Požadavek na poskytnutí jistoty včetně její výše
Zadavatel v souladu s § 23 zákona požaduje poskytnout jistotu ve výši
600.000,- Kč jednou z forem uvedených v § 24 zákona. Jistotu lze složit
na neúročený účet zadavatele vedený u KB, a.s., č. účtu: 7606-021/0100,
variabilním symbolem je číslo 33 a osmimístné IČ uchazeče, bez mezery -
celkem desetimístné číslo, KS 0308. Peněžní částka odpovídající výši
jistoty musí být připsána na účet zadavatele nejpozději v den
předcházející dni otevírání obálek.
V případě složení jistoty na účet zadavatele musí být předloženo
potvrzení banky o převodu nebo výpis z bankovního účtu. «Příkaz k úhradě»
nebo «pokladní složenka» nebudou považovány za doklady o poskytnutí
jistoty na účet zadavatele.
V případě jistoty poskytnuté bankovní zárukou se považuje za doklad
písemné prohlášení banky (v originále) v záruční listině platné minimálně
do 12. 5. 2003. Bankovní záruka musí být v písemné formě předložena
zadavateli nejpozději do konce soutěžní lhůty.
Doklad o poskytnutí jistoty musí být v originálním znění a musí být
součástí «originálu» nabídky. Pokud bude kterýkoliv doklad o poskytnutí
jistoty v jiném než českém jazyce, přiloží uchazeč autorizovaný překlad.
K. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny
Nabídková cena je cenou konečnou a není ji možné překročit.
L. Adresa a lhůta pro vyzvednutí zadávací dokumentace
Zadávací dokumentaci je možno vyzvednout v pracovních dnech od 9.00 do
15.00 hod. po celou dobu soutěžní lhůty v kanceláři č. B 512 u pí
Froňkové nebo sl. Kohlíkové v sídle zadavatele. Zadávací dokumentaci si
objedná zájemce o veřejnou zakázku osobně, písemně, telefonicky, faxem
nebo elektronickou poštou (fronk51@pre.cz) nejméně 1 pracovní den před
jejím požadovaným vyzvednutím. Úhrada nákladů za použití reprodukční
techniky při poskytnutí zadávací dokumentace není vyžadována. Zadávací
dokumentace bude vydána pouze proti prohlášení statutárního orgánu nebo
zmocněné osoby zájemce o veřejnou zakázku, které musí obsahovat kromě
identifikačních údajů zájemce závazek mlčenlivosti zájemce o
skutečnostech uvedených v zadávací dokumentaci a závazek použití zadávací
dokumentace výhradně pro zpracování nabídky. V prohlášení musí být
uvedeno jméno osoby oprávněné k převzetí zadávací dokumentace. Zájemci
jsou povinni se zapsat do seznamu vydané zadávací dokumentace.
M. Informativní schůzka
Dne 17. 10. 2002 od 13.00 hod. do 14.00 hod. se uskuteční v místnosti č.
A 401 sídla zadavatele společná informativní schůzka k předmětu plnění
veřejné zakázky. Přednostně budou zodpovězeny dotazy doručené zadavateli
nejpozději 16. 10. 2002 do 13.00 hod. Dotazy mohou být zaslány na adresu
zadavatele poštou, faxem nebo e-mailem: ovsobchodovani@pre.cz.
Z informativní schůzky nebude pořizován písemný záznam.
N. Další podmínky
a) Nabídka musí být podána na komplexní zabezpečení celého rozsahu
předmětu plnění veřejné zakázky.
b) OSO musí v případě potřeby (vyvolané zejména, ale nikoliv výlučně,
legislativními změnami - např. viz zákon č. 458/2002 Sb. a jeho
předpokládaný vývoj) umožnit oddělení licencovaných činností do
samostatných organizačních, účetních i právních jednotek tak, aby
byly jednoznačně odděleny nejen poptávané a nepoptávané činnosti,
ale i jednotlivé technologické jednotky. Licenční vymezení a
podmínky nabízeného OSO musí být zpracovány tak, aby umožnily
zadavateli případný výběr ze samostatných organizačních, účetních i
právních jednotek nebo i z rozsahu nabízených činností v rámci OSO
tak, aby přijetím nejvhodnější nabídky nemusel zadavatel nakupovat
např. SW v rozsahu, který nepotřebuje a nepoptává.
c) Mimo společné informativní schůzky se prohlídka místa plnění
veřejné zakázky ani nahlédnutí do dokumentace nekoná (ve smyslu § 5
odst. 1 písm. j) zákona).
d) V zájmu zachování rovnocenných podmínek pro všechny uchazeče
nebudou poskytovány další informace k předmětu plnění veřejné
zakázky. Dotazy týkající se organizační stránky zadání veřejné
zakázky lze uplatnit u Informační agentury na mob. tel. č.: +420 607
755 879 nebo na tel./fax č.: 272 935 721.
e) Nabídky musejí být vyhotoveny v českém jazyce v 5 vyhotoveních
(tj. 1 originál + 4 kopie). Originál nabídky musí být označen jako
«originál».
f) Nabídka musí být zpracována v souladu s jednotnou osnovou uvedenou
v ZD. V úvodu nabídky musí být obsah kapitol a strany nabídky musí
být očíslovány. Všechny listy nabídky včetně příloh musí být svázány
nebo jinak zabezpečeny proti manipulaci s jednotlivými listy.
g) Zadavatel požaduje jako součást nabídky předložení veškeré textové
a tabulkové části nabídky (s výjimkou úředních dokladů a čestných
prohlášení) v elektronické formě na vhodném médiu (CD, disketa) ve
formátech aplikačních programů MS Word nebo MS Excel.
h) Součástí nabídky musí být návrh smlouvy o plnění veřejné zakázky.
Výběrem nejvhodnější nabídky nevzniká zadavateli povinnost
bezezbytku přijmout tento návrh smlouvy.
i) Obchodní veřejná soutěž je omezena na tuzemské osoby.
j) Zadavatel připouští variantní nabídku. Každá nabízená varianta
řešení však musí být zpracována samostatně a přehledně oddělena v
rámci jedné nabídky včetně všech souvisejících údajů (parametry,
ceny) nebo případných odkazů na společné části nabídky tak, aby
umožňovala samostatné hodnocení.
k) Uchazeči v souladu s § 64c zákona nemají nárok na úhradu nákladů
spojených s účastí v soutěži.
l) Podmínky soutěže a ZD se navzájem doplňují, oba tyto dokumenty
jsou pro uchazeče závazné. V případě rozporu mezi podmínkami soutěže
a ZD se považuje za rozhodující znění podmínek soutěže zveřejněné v
Obchodním věstníku.
O. Zadavatel si vyhrazuje právo:
a) vyzvat uchazeče k vysvětlení nabídky před dokončením hodnocení nabídky,
b) ověřit jen vybrané reference z nabídek,
c) rozdělit plnění předmětu veřejné zakázky na dílčí plnění mezi více uchazečů,
d) uzavřít smlouvu s vybraným uchazečem pouze na zvolenou část z nabízeného
plnění veřejné zakázky (tj. např. samostatnou organizační, účetní nebo
právní jednotku),
e) nevracet uchazečům nabídky,
f) odmítnout všechny nabídky,
g) zrušit obchodní veřejnou soutěž bez udání důvodu,
h) změnit nebo upřesnit návrh smlouvy o plnění uvedený v nejvhodnější
nabídce, popř. požadovat předložení nového návrhu smlouvy (při
zachování základních parametrů nabídky) nebo vypracovat vlastní
návrh smlouvy.
159088-40/02