Portál veřejné správy

Zápis 159088-40/02

Obchodní jménoPRAŽSKÁ ENERGETIKA, a.s.
RubrikaVeřejná soutěž
Publikováno02. 10. 2002
Značka OV159088-40/02
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; PRAŽSKÁ ENERGETIKA, a.s. C-1 PRAŽSKÁ ENERGETIKA, a.s. ve spolupráci s Informační agenturou vyhlašuje ve smyslu zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších zákonů (dále jen «zákon») OBCHODNÍ VEŘEJNOU SOUTĚŽ «SW pro podporu obchodování s elektřinou» A. Vymezení plnění veřejné zakázky Předmětem plnění veřejné zakázky je dodávka a implementace software obchodního systému pro obchodování s elektřinou (Obchodní systém pro obchodování - dále jen «OSO»): - pro podporu činností zadavatele v oblasti obchodování s elektřinou v podmínkách liberalizovaného trhu s elektřinou (zejména zák. č. 458/2000 Sb., včetně prováděcích předpisů a cenových rozhodnutí) včetně činností v oblasti distribuce elektřiny v segmentu regulovaných činností vyplývajících z povinností držitele licence na distribuci a souvisejících např. s výkupem elektřiny z kombinované výroby elektřiny a tepla a z obnovitelných zdrojů, - pro zajištění schopnosti přijímat, zpracovávat a vyhodnocovat agregované naměřené údaje odběru/dodávky elektřiny konečných zákazníků, - dále předmětem plnění je integrace tohoto SW do softwarového prostředí zadavatele a jeho další údržba a rozvoj v definovaném období. Zadavatel předpokládá, že uchazeč o dodávku software OSO má již v současné době k dispozici a v soutěži nabídne typové řešení tohoto software. Úpravy tohoto řešení a jeho případné dopracování podle požadavků zadavatele předpokládá zadavatel soustředit především do tzv. postimplementačního období. Jeho časové vymezení a možný obsah jsou uvedeny v zadávací dokumentaci (dále jen «ZD»). Nezbytným předpokladem úspěšné účasti v této soutěži je zkušenost uchazeče - dodavatele v oblasti energetického prostředí ČR, jeho znalost související legislativy zejména v oblasti trhu s elektřinou (případně i s jinými komoditami) a samozřejmě nezbytné zkušenosti s implementací, integrací, vývojem a ověřeným provozem požadovaného OSO u obdobných zákazníků, jako je zadavatel. Stávající prostředí, výchozí podmínky, podrobná specifikace zadání veřejné zakázky a další podmínky pro zpracování nabídky jsou rovněž uvedeny v ZD. B. Doba a místo plnění veřejné zakázky Při implementaci OSO zadavatel požaduje tyto časové horizonty: - zahájení prací na implementaci systému ihned po podpisu smlouvy, - ukončení plnění nejpozději 1 rok ode dne podpisu smlouvy, s tím, že implementace a uvedení do produkčního provozu proběhne do 6 měsíců ode dne podpisu smlouvy a následujících 6 měsíců bude probíhat postimplementační péče. Součástí nabídky musí být harmonogram implementace a popis jednotlivých etap implementace. Místem plnění je sídlo zadavatele. C. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů uchazečů Uchazeč musí prokázat kvalifikační předpoklady podle § 2b zákona, způsobem podle § 2c odst. 1 zákona včetně splnění podmínek uvedených v § 2b odst. 2 a 3 zákona a čestným prohlášením ve smyslu § 2b odst. 1 písm. g) zákona. Pro posouzení splnění ustanovení § 2b odst. 3 zákona (čestné prohlášení «odpovědného zástupce» ustaveného ve smyslu § 11 zákona č. 455/1991 Sb. (živnostenský zákon)), uchazeč předloží v nabídce aktuální výpis z neveřejné části živnostenského rejstříku (!!! Výpis z živnostenského rejstříku nelze nahradit živnostenskými listy nebo výpisem z obchodního rejstříku !!!). U nabídek předpokládajících splnění zakázky s pomocí jiných osob (subdodavatelů) platí ustanovení § 2a odst. 5 zákona a v nabídce musí být uveden dohodnutý charakter a rozsah subdodávek. V případě, že podává nabídku více osob společně, prokazuje každá osoba kvalifikační předpoklady v plném rozsahu a součástí nabídky musí být platná (podepsaná) smlouva (např. smlouva o sdružení, smlouva o smlouvě budoucí) s vymezením jedné z těchto osob oprávněné k zastupování v případě podání nabídky, k jednání o smlouvě a ve věcech plnění zakázky. Smlouva musí jednoznačně vymezovat podíl jednotlivých účastníků na plnění veřejné zakázky. Veškeré doklady požadované k prokázání kvalifikačních předpokladů musejí být předloženy v originálu nebo též ve stejnopisu s ověřením jeho pravosti (§ 2c odst. 3 zákona). Je-li v podmínkách soutěže vyžadováno čestné prohlášení, musí být podepsáno statutárním orgánem uchazeče. K dokladům, jež nejsou předkládány v českém jazyce, musí být připojen jejich úřední překlad do českého jazyka. D. Způsob hodnocení nabídek Hodnocení nabídek bude provedeno podle ekonomické vhodnosti nabídek v souladu s následujícími kritérii hodnocení uvedenými v sestupném pořadí podle stupně přisouzeného významu: 1. Pokrytí potřeb zadavatele v oblasti nasazení software 2. Flexibilita řešení 3. Technologické prostředí 4. Uživatelské prostředí 5. Bezpečnost 6. Implementace systému 7. Cena a licenční podmínky 8. Provozování systému 9. Všeobecné podmínky Jednotlivá podkritéria - «otázky» k uvedeným kritériím a systém hodnocení nabídek jsou uvedeny v ZD. E. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny včetně platebních podmínek Nabídkové ceny v Kč bez DPH a v Kč s DPH musí být jednotně a přehledně zpracovány podle dalších požadavků uvedených v ZD v členění na: - Celkovou pořizovací cenu OSO - Celkovou cenu implementace - Cenu za integraci SW do prostředí zadavatele - Cena za rozvoj (změny OSO na základě požadavků zadavatele) - Vyvolané náklady zadavatele - Cena mimozáruční podpory - Ceny dalších služeb nad rámec licence Ostatní závazné podmínky pro zpracování a obsah jednotné cenové nabídky a minimální hlediska licenční politiky jsou uvedeny v ZD. Vynechání předepsaného členění nabídkových cen nebo nepřehledné a nejednoznačné zpracování bude důvodem k vyloučení nabídky. Platební podmínky - Faktura bude vystavována vždy na základě ukončení a protokolárního předání uzavřené etapy plnění veřejné zakázky. Rozdělení plnění předmětu veřejné zakázky na etapy navrhne uchazeč. - Faktura musí mít lhůtu splatnosti min. 30 dní ode dne převzetí faktury ze strany zadavatele. F. Soutěžní lhůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami Soutěžní lhůta končí dne 12. 11. 2002 v 14.00 hod. Otevírání obálek s nabídkami se uskuteční dne 12. 11. 2002 od 14.00 hod. v zasedací místnosti č. A 401 ve 4. patře sídla zadavatele (Na Hroudě 1492/4, Praha 10). G. Zadávací lhůta Zadávací lhůta je stanovena na 90 kalendářních dnů. H. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze podat nabídky osobně Nabídky mohou uchazeči podat doporučeně poštou na adresu zadavatele nebo osobně do kanceláře č. B 512 k rukám pí Froňkové nebo sl. Kohlíkové v sídle zadavatele (Na Hroudě 1492/4, Praha 10) v pracovních dnech od 9.00 do 11.00 hod. a od 13.00 do 15.00 hod. do 11. 11. 2002 a dne 12. 11. 2002 pak jen osobně od 13.00 do 14.00 hod. do místnosti otevírání obálek s nabídkami (viz bod F.). Nabídka musí být podána v uzavřené obálce, označené adresou zadavatele a názvem: «SOUTĚŽ - SW PRO OBCHOD S ELEKTŘINOU - NEOTEVÍRAT» a opatřené na uzavření razítkem, případně podpisem uchazeče v souladu s § 9 zákona. I. Název, sídlo, telefon a fax zadavatele Pražská energetika, a.s. k rukám Ing. Petra Čecha vedoucí sekce Logistika Na Hroudě 1492/4 100 05 Praha 10, tel. 26705 3500, fax: 26705 3577. J. Požadavek na poskytnutí jistoty včetně její výše Zadavatel v souladu s § 23 zákona požaduje poskytnout jistotu ve výši 600.000,- Kč jednou z forem uvedených v § 24 zákona. Jistotu lze složit na neúročený účet zadavatele vedený u KB, a.s., č. účtu: 7606-021/0100, variabilním symbolem je číslo 33 a osmimístné IČ uchazeče, bez mezery - celkem desetimístné číslo, KS 0308. Peněžní částka odpovídající výši jistoty musí být připsána na účet zadavatele nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek. V případě složení jistoty na účet zadavatele musí být předloženo potvrzení banky o převodu nebo výpis z bankovního účtu. «Příkaz k úhradě» nebo «pokladní složenka» nebudou považovány za doklady o poskytnutí jistoty na účet zadavatele. V případě jistoty poskytnuté bankovní zárukou se považuje za doklad písemné prohlášení banky (v originále) v záruční listině platné minimálně do 12. 5. 2003. Bankovní záruka musí být v písemné formě předložena zadavateli nejpozději do konce soutěžní lhůty. Doklad o poskytnutí jistoty musí být v originálním znění a musí být součástí «originálu» nabídky. Pokud bude kterýkoliv doklad o poskytnutí jistoty v jiném než českém jazyce, přiloží uchazeč autorizovaný překlad. K. Podmínky, při jejichž splnění je možno překročit výši nabídkové ceny Nabídková cena je cenou konečnou a není ji možné překročit. L. Adresa a lhůta pro vyzvednutí zadávací dokumentace Zadávací dokumentaci je možno vyzvednout v pracovních dnech od 9.00 do 15.00 hod. po celou dobu soutěžní lhůty v kanceláři č. B 512 u pí Froňkové nebo sl. Kohlíkové v sídle zadavatele. Zadávací dokumentaci si objedná zájemce o veřejnou zakázku osobně, písemně, telefonicky, faxem nebo elektronickou poštou (fronk51@pre.cz) nejméně 1 pracovní den před jejím požadovaným vyzvednutím. Úhrada nákladů za použití reprodukční techniky při poskytnutí zadávací dokumentace není vyžadována. Zadávací dokumentace bude vydána pouze proti prohlášení statutárního orgánu nebo zmocněné osoby zájemce o veřejnou zakázku, které musí obsahovat kromě identifikačních údajů zájemce závazek mlčenlivosti zájemce o skutečnostech uvedených v zadávací dokumentaci a závazek použití zadávací dokumentace výhradně pro zpracování nabídky. V prohlášení musí být uvedeno jméno osoby oprávněné k převzetí zadávací dokumentace. Zájemci jsou povinni se zapsat do seznamu vydané zadávací dokumentace. M. Informativní schůzka Dne 17. 10. 2002 od 13.00 hod. do 14.00 hod. se uskuteční v místnosti č. A 401 sídla zadavatele společná informativní schůzka k předmětu plnění veřejné zakázky. Přednostně budou zodpovězeny dotazy doručené zadavateli nejpozději 16. 10. 2002 do 13.00 hod. Dotazy mohou být zaslány na adresu zadavatele poštou, faxem nebo e-mailem: ovsobchodovani@pre.cz. Z informativní schůzky nebude pořizován písemný záznam. N. Další podmínky a) Nabídka musí být podána na komplexní zabezpečení celého rozsahu předmětu plnění veřejné zakázky. b) OSO musí v případě potřeby (vyvolané zejména, ale nikoliv výlučně, legislativními změnami - např. viz zákon č. 458/2002 Sb. a jeho předpokládaný vývoj) umožnit oddělení licencovaných činností do samostatných organizačních, účetních i právních jednotek tak, aby byly jednoznačně odděleny nejen poptávané a nepoptávané činnosti, ale i jednotlivé technologické jednotky. Licenční vymezení a podmínky nabízeného OSO musí být zpracovány tak, aby umožnily zadavateli případný výběr ze samostatných organizačních, účetních i právních jednotek nebo i z rozsahu nabízených činností v rámci OSO tak, aby přijetím nejvhodnější nabídky nemusel zadavatel nakupovat např. SW v rozsahu, který nepotřebuje a nepoptává. c) Mimo společné informativní schůzky se prohlídka místa plnění veřejné zakázky ani nahlédnutí do dokumentace nekoná (ve smyslu § 5 odst. 1 písm. j) zákona). d) V zájmu zachování rovnocenných podmínek pro všechny uchazeče nebudou poskytovány další informace k předmětu plnění veřejné zakázky. Dotazy týkající se organizační stránky zadání veřejné zakázky lze uplatnit u Informační agentury na mob. tel. č.: +420 607 755 879 nebo na tel./fax č.: 272 935 721. e) Nabídky musejí být vyhotoveny v českém jazyce v 5 vyhotoveních (tj. 1 originál + 4 kopie). Originál nabídky musí být označen jako «originál». f) Nabídka musí být zpracována v souladu s jednotnou osnovou uvedenou v ZD. V úvodu nabídky musí být obsah kapitol a strany nabídky musí být očíslovány. Všechny listy nabídky včetně příloh musí být svázány nebo jinak zabezpečeny proti manipulaci s jednotlivými listy. g) Zadavatel požaduje jako součást nabídky předložení veškeré textové a tabulkové části nabídky (s výjimkou úředních dokladů a čestných prohlášení) v elektronické formě na vhodném médiu (CD, disketa) ve formátech aplikačních programů MS Word nebo MS Excel. h) Součástí nabídky musí být návrh smlouvy o plnění veřejné zakázky. Výběrem nejvhodnější nabídky nevzniká zadavateli povinnost bezezbytku přijmout tento návrh smlouvy. i) Obchodní veřejná soutěž je omezena na tuzemské osoby. j) Zadavatel připouští variantní nabídku. Každá nabízená varianta řešení však musí být zpracována samostatně a přehledně oddělena v rámci jedné nabídky včetně všech souvisejících údajů (parametry, ceny) nebo případných odkazů na společné části nabídky tak, aby umožňovala samostatné hodnocení. k) Uchazeči v souladu s § 64c zákona nemají nárok na úhradu nákladů spojených s účastí v soutěži. l) Podmínky soutěže a ZD se navzájem doplňují, oba tyto dokumenty jsou pro uchazeče závazné. V případě rozporu mezi podmínkami soutěže a ZD se považuje za rozhodující znění podmínek soutěže zveřejněné v Obchodním věstníku. O. Zadavatel si vyhrazuje právo: a) vyzvat uchazeče k vysvětlení nabídky před dokončením hodnocení nabídky, b) ověřit jen vybrané reference z nabídek, c) rozdělit plnění předmětu veřejné zakázky na dílčí plnění mezi více uchazečů, d) uzavřít smlouvu s vybraným uchazečem pouze na zvolenou část z nabízeného plnění veřejné zakázky (tj. např. samostatnou organizační, účetní nebo právní jednotku), e) nevracet uchazečům nabídky, f) odmítnout všechny nabídky, g) zrušit obchodní veřejnou soutěž bez udání důvodu, h) změnit nebo upřesnit návrh smlouvy o plnění uvedený v nejvhodnější nabídce, popř. požadovat předložení nového návrhu smlouvy (při zachování základních parametrů nabídky) nebo vypracovat vlastní návrh smlouvy. 159088-40/02