Portál veřejné správy

Zápis 150696-24/02

Obchodní jménoCentrum pro regionální rozvoj
RubrikaVeřejná soutěž
Publikováno12. 06. 2002
Značka OV150696-24/02
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Centrum pro regionální rozvoj A-7 VÝZVA K PODÁNÍ NABÍDKY CZ 0016.01.01 PRůMYSLOVÁ ZÓNA OSTRAVA-MOŠNOV - II. ETAPA Místo: Ostrava-Mošnov, Moravskoslezský kraj, Česká republika 1. Značka zveřejnění 142453-06/02 2. Procedura Veřejná soutěž (dílo) 3. Program Phare CZ 0016, Doplňkový investiční program pro Českou republiku rok 2000 4. Financování Rozpočtová položka B 7 - 0310B00 5. Objednavatel Centrum pro regionální rozvoj, Vinohradská 46, 120 00 Praha 2, Česká republika, jako Implementační Agentura ve spolupráci se Statutárním městem Ostrava, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava, jako konečný uživatel. SPECIFIKACE SMLOUVY 6. Popis díla Projekt zahrnuje rekonstrukci čtyřpodlažní budovy společně s rekonstrukcí devíti bývalých vojenských ubikací (vč. rekonstrukce inženýrských sítí, střešní krytiny, oken, vytápění, elektrických instalací, tepelných izolací a izolací proti vlhkosti), dále výstavbu parkoviště, rekonstrukci komunikací a chodníků, osvětlení podél cest, odvodnění dopravních ploch a zpevněných ploch, rekonstrukci oplocení, odstranění starých olejových zátěží, příprava pozemku pro další budoucí výstavbu (hrubé terénní úpravy). 7. Členění projektu Jedna smlouva o dílo. PODMÍNKY ÚČASTI 8. Požadavky a pravidla původu Účast je otevřena za rovných podmínek všem fyzickým a právnickým osobám (ať už se účastní individuálně nebo ve skupině /konsorciu/ nabízejících) členských států a států a území regionů zahrnutých a/nebo zmocněných Nařízením nebo jiným specifickým dokumentem vztahujícím se k programu, podle kterého je projekt financován (viz rovněž položka 21 níže). Všechno zboží musí mít původ v těchto zemích. 9. Důvody pro vyloučení Nabízející musí poskytnout prohlášení, že se nenacházejí v žádné ze situací uvedených v Oddíle 2.3 Manuálu pro Instrukce na smlouvy pro Zahraniční vztahy (dostupné z následující internetové adresy): http://europa.eu.int/comm/europeaid/tender/gestion/index_en.htm). 10. Počet nabídek Nabízející (včetně firem sdružených v rámci jedné právní skupiny, další členové stejného konsorcia) mohou předložit pouze jednu nabídku. Nabídky na části díla nebudou brány v úvahu. Nabízející nesmí předložit nabídku variantního řešení jako doplněk k jejich nabídce na dodávky požadované v zadávací dokumentaci. 11. Záruka za nabídku Nabízející musí poskytnout záruku za nabídku ve výši 80 000 EURO při předložení nabídky. Záruka za nabídku neúspěšných nabízejících bude uvolněna okamžitě po ukončení nabídkového řízení a záruka úspěšného nabízejícího (nabízejících) bude uvolněna po podpisu smlouvy všemi stranami. 12. Záruka za provedení Úspěšný nabízející bude požádán o poskytnutí záruky za provedení ve výši 10 % smluvní ceny v EURO při podpisu smlouvy. Tato záruka musí být doručena do 30 dnů po obdržení Smlouvy podepsané objednavatelem. Jestliže se vybranému nabízejícímu nezdaří zajistit takovouto záruku během této doby, od smlouvy bude odstoupeno a nová smlouva bude sepsána a zaslána nabízejícímu, který předložil druhou nejnižší vyhovující nabídku. 13. Informační schůzka a/nebo návštěva staveniště Nepovinná návštěva staveniště se bude konat dne 2. 7. 2002 v 10.30 hod. Sraz účastníků návštěvy staveniště bude v Ostravě, v areálu letiště Mošnov v budově SOM č. 61 (Sdružení pro využití letiště Mošnov), v konferenční místnosti. Kontakt: HUTNÍ PROJEKT OSTRAVA a.s., ul. 28. října 119, kontaktní osoba: Josef Zlámal, telefon: +420(0) 69/6604143. fax +420(0) 69/6623864. 14. Platnost nabídky Nabídky musí zůstat v platnosti po dobu 90 dnů po uzávěrce pro předložení nabídek. 15. Maximální doba výstavby Doba pro dokončení díla je 11 měsíců ode dne podpisu smlouvy všemi smluvními stranami, nejpozději však do 31. 8. 2003. KRITÉRIA PRO VÝBĚR A UDĚLENÍ ZAKÁZKY 16. Kritéria pro výběr Minimální kvalifikační kritéria pro každého nabízejícího zahrnují: 1. Bude zaregistrovanou firmou nebo fyzickou osobou schopnou provést specifikované dílo. 2. Společný podnik/konsorcium musí jako celek dosahovat minimálně kvalifikačních požadavků níže uvedených. 3. Průměrný roční obrat v minulých třech letech bude minimálně 8,96 mil. EURO. 4. Jde-li o jediného nabízejícího (tj. může mít subdodavatele, ale není společníkem ve společném podniku pro účely této nabídky), musí být přinejmenším schopen vykonat 70 % smluvních prací svými vlastními prostředky, což je míněno tak, že musí mít potřebné vybavení, materiály, lidské a finanční zdroje umožňující, aby provedl tuto procentní část smlouvy. 5. Jde-li o jediného nabízejícího, musí mít také přístup k úvěrovým a jiným finančním nástrojům adekvátním pro zajištění potřebných finančních toků po dobu trvání smlouvy. V každém případě úvěrová částka musí přesáhnout 1 000 000 EURO. 6. Jde-li o vedoucího společníka společného podniku/konsorcia musí být schopen provést přinejmenším 50 % smluvních prací svými vlastními prostředky, jak je definováno v bodě 4. 7. Jde-li o dalšího společníka společného podniku/konsorcia (tj. není vedoucím společníkem), musí provést alespoň 10 % prací svými vlastními prostředky, jak je definováno v bodě 4. 8. Bude mít dokončenou alespoň 1 stavbu srovnatelnou s nabízeným dílem v posledních 3 letech. Je-li nabízející společný podnik/konsorcium, toto kritérium musí splňovat vedoucí společného podniku/konsorcia. Objednavatel si vyhrazuje právo vyžádat kopie příslušných certifikátů o závěrečné přejímce podepsaných manažery projektu/ objednavateli dotčených projektů. 9. Všechen jeho klíčový personál (manažer projektu zhotovitele, stavbyvedoucí) bude mít přinejmenším 10 let a veškerý další klíčový personál (řízení jakosti, hlavní předák) přinejmenším 5 let příslušných zkušeností odpovídající pracím podobné povahy jako v tomto projektu. 17. Kritéria pro udělení zakázky Cena 18. Jak získat zadávací dokumentaci Zadávací dokumentaci lze obdržet na adrese: Statutární město Ostrava, 2. poschodí, kancelář 225A, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava, Česká republika, kontaktní osoba: Ivana Růžičková, telefon: + 420 (0) 69 6283256, fax: + 420 (0) 69 6282010, e-mail: iruzickova@mmo.cz po úhradě částky 290 EURO, která nezahrnuje náklady na doručení, nebo po úhradě ekvivalentní částky v českých korunách v kurzu vydaném Českou národní bankou v den vyhlášení soutěže. Platba za zadávací dokumentaci může být provedena v hotovosti v Kč na výše uvedené adrese nebo převodem na účty: pro platbu v Kč: JMÉNO BANKY A ADRESA: Česká spořitelna a.s., Oblastní pobočka Ostrava nám. Dr. E. Beneše, 702 00 Ostrava, Česká republika ČÍSLO ÚČTU: 19 - 1649297309/0800, var. symbol 2112888 Pro platbu v EURO: JMÉNO BANKY A ADRESA: Union banka, a.s., 30. dubna 35, 702 00 Ostrava, Česká republika ČÍSLO ÚČTU: 3511100007/3400, var. symbol 2112888 Zadávací dokumentace může být vyzvednuta budoucími nabízejícími 3 pracovní dny poté, co platba za zadávací dokumentaci byla připsána na výše uvedený účet nebo uhrazena v hotovosti. Zadávací dokumentace bude vydána po předložení dokladu o zaplacení. Zadávací dokumentace je rovněž dostupná k nahlédnutí v prostorách objednavatele. Nabídky musí být předloženy na standardním nabídkovém formuláři obsaženém v zadávací dokumentaci, jehož formát a instrukce musí být striktně dodrženy. Dotazy týkající se tohoto nabídkového řízení posílejte písemně na adresu: Statutární město Ostrava, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava, odbor legislativní a právní, oddělení veřejných zakázek, pí Andrea Cuperová, Česká republika, nejpozději 21 dnů před dnem uzávěrky pro předložení nabídek uvedeným v bodě 19. Objednavatel musí odpovědět na všechny dotazy nabízejících minimálně 11 dnů přede dnem uzávěrky pro předložení nabídek. Všichni nabízející potvrdí přijetí těchto odpovědí do 3 dnů. 19. Uzávěrka pro předložení nabídek Nabídky musí být doručeny nejpozději do 28. 8. 2002, 13.00 hod. místního času na adresu: Statutární město Ostrava, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava, doporučeným dopisem s doručenkou nebo mohou být doručeny osobně proti příjemce podepsané odpovědnou osobou oddělení veřejných zakázek na výše uvedenou adresu, 2. poschodí, kancelář 225A. Veškeré nabídky předložené po tomto termínu nebudou posuzovány. 20. Otevírání obálek Otvírání obálek se bude konat dne 28. 8. 2002 ve 13.00 hod. místního času na adrese: Statutární město Ostrava Odbor legislativní a právní kancelář č. 222 Prokešovo nám. 8 729 30 Ostrava Česká republika 21. Právní základna Program Phare, jak je stanoven v nařízení rady EK č. 3906/89 v jeho novelizované verzi. ---------- WORKS PROCUREMENT NOTICE CZ 0016.01.01 INDUSTRIAL ZONE OF OSTRAVA - MOŠNOV-PHASE II Location - Ostrava - Mošnov, Moravskoslezský region, Czech Republic 1. Publication reference 142453-06/02 2. Procedure Local open tender (works) 3. Programme Phare Supplementary Investment Facility Programme for Czech Republic in 2000, No. CZ 0016. 4. Financing Budget line: B7-0310B00. 5. Contracting authority Centre for Regional Development, Vinohradská 46, 120 00 Praha 2, Czech Republic, as an Implementing Agency in cooperation with Statutory City of Ostrava, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava as a Final Beneficiary. CONTRACT SPECIFICATION 6. Contract description The project involves reconstruction of four-storey building together with reconstruction of nine former military barracks (incl. reconstruction of engineering network, roofing, windows, heating, electrical installation, water resistant and thermal insulation etc.), further construction of parking lot, reconstruction of road and sidewalks for pedestrians, lighting along local road, drainage of transport surfaces and hard surfaces, reconstruction of fences, cleaning of oil pollution, land preparation for other future construction (rough landscaping). 7. Number and titles of Lots One single Contract. CONDITIONS OF PARTICIPATION 8. Eligibility and rule of origin Participation is open on equal terms to all natural and legal persons [participating either individually or in a grouping (consortium) of tenderers] of the Member States and the countries and territories of the regions covered and/or authorised by the Regulation or other specific instruments applicable to the programme under which the contract is financed (see also item 21 below). All goods provided for this contract must originate in these countries. 9. Grounds for exclusion Tenderers must provide a declaration that they are not in any of the situations listed in Section 2.3 of the Manual of Instructions for External Relations contracts (available from the following Internet address: http://europa.eu.int/comm/europeaid/tender/gestion/index_en.htm. 10. Number of tenders Tenderers (including firms within the same legal group, other members of the same consortium) may submit only one tender for the Works. Tenders for parts of the Works will not be considered. Tenderers may not provide a tender for a variant solution in addition to their tender for the supplies required in the tender dossier. 11. Tender guarantee Tenderers must provide a tender guarantee of 80 000 EURO when submitting their tender. This guarantee will be released to unsuccessful tenderers once the tender procedure has been completed and to the successful tenderer(s) upon signature of the contract by all parties. 12. Performance guarantee The successful tenderer will be requested to provide a performance guarantee of 10 % of the contract value in euro when countersigning the contract. This must be delivered within 30 days after receipt by the tenderer of the contract signed by the Contracting Authority. If the selected tenderer fails to provide such a guarantee within this period, the contract will be void and a new contract may be drawn up and sent to the tenderer which has submitted the next lowest, compliant tender. 13. Information meeting and/or site visit An optional site visit will be held with Tenderers. It will take place in Ostrava, in the area of Ostrava - Mošnov Airport, in the building SOM no. 61 (Association for Utilization of Mošnov Airport), in the conference room on 2. July 2002 at 10.30 a.m. Contact: HUTNÍ PROJEKT OSTRAVA, a.s., ul. 28. října 119, contact person: Mr. Josef Zlámal, phone: +420 (0) 69/6604143, fax: +420 (0) 69/6623864. 14. Tender validity Tenders must remain valid for a period of 90 days after the deadline for submission of tenders. 15. Maximum delivery period The time for completion of the Works shall be 11 months after the signature of the Contract by all parties, at latest by 31. August 2003. SELECTION AND AWARD CRITERIA 16. Selection criteria The minimum qualifying criteria for each Tenderer include: 1. He shall be a registered firm or natural person capable of carrying out the specified Works. 2. The joint-venture/consortium must reach as a whole the minimum qualification as requested here below. 3. The average annual turnovers in the past 3 years shall be of at least 8.96 MEURO. 4. If he is a sole Tenderer (i.e. he may have subcontractors, but he is not a partner in a Joint Venture for the purposes of the Tender) he shall have ability to carry out at least 70 % of the Contract Works by his own means, defined as meaning that he must have the equipment, materials, human and financial resources necessary to enable him to carry out this percentage of the Contract.] 5. If he is a sole Tenderer he also must have access to credit and other financial facilities adequate to assure the required cashflow for the duration of the Contract. In any case the credit amount should exceed EURO 1 million. 6. If he is the Leading Partner in a Joint Venture/Consortium he shall have the ability to carry out at least 50 % of the Contract Works by his own means, as defined in Sub-Clause 4 above. 7. If he is another partner in a Joint Venture/Consortium (i.e. not the Leading Partner) he shall have the ability to carry out at least 10 % of the Contract Works by his own means, as defined in Sub Clause 4 above. 8. He shall have completed at least 1 projects comparable with tendered works over the last 3 years. In case of a joint - venture tenderer, this criteria applies to the Leading partner alone. The Contracting Authority reserves the right to ask for copies of the respective certificates of final reception signed by the project managers/Contracting Authority of the concerned projects. 9. All his key personnel (Contractor´s Project Manager, Site Manager), shall have at least 10 years and other key personnel (Quality Assurance, Main Foreman) shall have at least 5 years of adequate experience and proven qualifications relevant to works of a similar nature to this project]. 17. Award criteria Price TENDERING 18. How to obtain the tender dossier The tender dossier is available from address: Statutory City of Ostrava, 2nd floor, office 225A, Prokešovo náměstí 8, Czech Republic, contact person: Mrs. Ivana Růžičková, tel.: +420 (0) 69/6283256, fax: +420 (0) 69/6282010, e-mail: iruzickova@mmo.cz upon payment of EURO 290, which excludes courrier delivery, or equivalent amount in Czech Crowns at the rate issued by the Czech National Bank on the date of publication of the Tender. Payment for the Tender dossier should be made by cash in CZK at the above address, or transferred to: for payments in CZK: BANK NAME AND ADDRESS: Česká spořitelna a.s., Oblastní pobočka Ostrava (Depository Ostrava), nám. Dr. E. Beneše 6, 702 00 Ostrava, Czech Republic BANK ACCOUNT: 19 - 1649297309/0800, var. symbol 2112888 for payments in EURO BANK NAME AND ADDRESS: Union Banka, a.s., 30. dubna 35, 702 00 Ostrava, Czech Republic BANK ACCOUNT: 3511100007/3400, var. symbol 2112888 The Tender Documents may be collected by prospective Tenderers 3 working days after the payment for them has been crdited to the Account detailed above or cash payment has been effected. Tender Dossier will be handed over after submission of payment proof. The tender dossier is also available for inspection at the premise of the Contracting Authority. Tenders must be submitted using the standard tender form included in the tender dossier, whose format and instructions must be strictly observed. Tenderers with questions regarding this tender should submit them in writing to: Statutory City of Ostrava, postal address: Statutory City of Ostrava, Legislative and Legal Department, open tender department, Mrs. Andrea Cuperová, the Czech Republic, at least 21 days before the deadline for submission of tenders given in item 19. The Contracting Authority must reply to all tenderers' questions at least 11 days before the deadline for submission of tenders. All Tenderers should confirm receipt of these answers within 3 days. 19. Deadline for submission of tenders Tenders must arrive at the latest on 28. August 2002 at 1.00 p.m. local time at: Statutory City of Ostrava, Prokešovo nám. 8, 729 30 Ostrava, by registered letter with acknowledgement of receipt or hand-delivered against receipt signed responsible person of the open tender department at the above-mentioned address, 2nd floor, office 225A. Any tender received after this deadline will not be considered. 20. Tender opening session Will be held on 28. August 2002 at 1.00 p.m. local time at: Statutory City of Ostrava Legislative and Legal Department Office no. 222 Prokešovo náměstí 8 729 30 Ostrava Czech Republic 21. Legal basis Phare Program as provided in the EC Council Regulation no. 3906/89 in its amended version 150696-24/02