Portál veřejné správy

Zápis 144006-10/02

Obchodní jménoČeské dráhy, státní organizace, Divize dopravní cesty, o.z.
RubrikaVeřejná soutěž
IČO48118664
Sídlonábř. L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1 v sídle Stavební správy Olomouc, Nerudova 1, Olomouc, PSČ 772 58.
Publikováno06. 03. 2002
Značka OV144006-10/02
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; České dráhy, státní organizace, Divize dopravní cesty, o.z. A-5 Soutěžní podmínky České dráhy, státní organizace, Divize dopravní cesty, o.z. vyhlašují podle zákona č. 199/1994 Sb. v platném znění (dále jen zákon) obchodní veřejnou soutěž se zahraniční účastí na zhotovitele stavby: «ČD, DDC, Optimalizace traťového úseku Krasíkov - Česká Třebová» 1. Identifikační údaje zadavatele: České dráhy s.o., Divize dopravní cesty, o.z. Sídlo: nábř. L. Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1 v sídle Stavební správy Olomouc, Nerudova 1, Olomouc, PSČ 772 58. Odpovědný zástupce: Ing. Jan Komárek, vrchní ředitel Divize dopravní cesty IČO: 48118664 DIČ: 001-48118664 Kontaktní zaměstnanec zadavatele pro organizaci soutěže: Milada Hofmanová, Stavební správa Olomouc, telefon číslo 068-4725181 (00420-68-4725181), fax číslo 068-4725221 (00420-68-4725221). Kontaktní zaměstnanec zadavatele ve věcech technických: Ing. Ladislav Andršt, Stavební správa Olomouc, telefon číslo 068-4725333 (00420-68-4725333), fax číslo 068-4725221 (00420-68-4725221). 2. Předmět soutěže: Předmětem obchodní veřejné soutěže je dodávka stavby «ČD, DDC, Optimalizace traťového úseku Krasíkov - Česká Třebová», která je součástí 3. ramene (odbočná větev Přerov - Česká Třebová) II. železničního tranzitního koridoru. Účelem stavby je uvést traťový úsek Krasíkov - Česká Třebová do stavebně technického a provozního stavu tak, aby odpovídal následujícím parametrům: a) zvýšení traťové rychlosti pro klasické soupravy 120 až 130 km/hod. a pro jednotky s naklápěcími skříněmi do 140 až 160 km/hod. b) dosažení prostorové průchodnosti tratě podle UIC GC c) dosažení třídy zatížitelnosti D 4 V rámci modernizace je řešena rekonstrukce železničního spodku a svršku, poloperonizace stanic, mimoúrovňový příchod na nástupiště, rekonstrukce nástupišť, přejezdů, rekonstrukce mostů a propustků, výstavba podchodů a pozemních objektů. Součástí stavby je i výstavba tří tunelů o celkové délce cca 2700 m. Dále je řešena rekonstrukce trakčního vedení, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, zařízení dispečerské, řídící techniky silnoproudé elektrotechniky, rekonstrukce kabelových vedení a osvětlení a protihluková opatření v dotčených úsecích. Stavba má klasický charakter liniové stavby, v části bude probíhat na stávajícím železničním tělese a částečně na novém tělese. Stavební práce na stávajícím tělese budou probíhat za jednokolejného obousměrného provozu. 3. Doba a místo plnění: Zahájení prací: 06/02 Ukončení prací: 10/04 Místo plnění: železniční trať Česká Třebová - Olomouc - Přerov, traťový úsek Krasíkov - Česká Třebová, od km 4,450 do km 26,450, tj. do km 27,062 stávajícího staničení tratě Česká Třebová - Olomouc. 4. Požadavky na splnění kvalifikačních předpokladů: Kvalifikační předpoklady - dle § 2b), písemně doložené dle § 2c) odst. 1 zákona. Kvalifikační předpoklad dle § 2b odst. 1g) doloží uchazeč originálem čestného prohlášení. Zahraniční osoby prokazují kvalifikační předpoklady podle právního řádu platného v zemi jejich sídla, popřípadě jejich bydliště. Současně předloží doklad, že kvalifikační předpoklady odpovídají právním předpisům této země v účasti v obchodní veřejné soutěži. Doklad musí být přeložený a ověřený autorizovaným tlumočníkem. V případě, že jednu nabídku podává společně více uchazečů, předloží kvalifikační předpoklady všichni uchazeči. Dále jsou uchazeči povinni předložit originál smlouvy o sdružení. 5. Další předpoklady: a) uchazeč doloží (včetně podzhotovitelů) technické a materiální vybavení pro práce na železnici: mechanizaci a zařízení pro zemní práce, speciální stroje pro práci na železničním svršku, zajištěná mostní provizoria, mechanizaci pro manipulaci s mostními konstrukcemi, které musí být postačující k provedení zakázky a jejich způsobilost k provádění prací při dodržení kvality podle vybraných TKP Českých drah a doplňujících směrnic a předpisů ČD, b) uchazeč doloží (včetně podzhotovitelů) technické a materiální vybavení pro podzemní práce a práce prováděné hornickým způsobem, které musí být postačující k provedení zakázky a jejich způsobilost k provádění prací při dodržení kvality podle vybraných TKP Českých drah a doplňujících směrnic a předpisů ČD, c) uchazeč prokáže (nejlépe výpočtem), že pro uvažovaný postup výstavby a nabízené technologie má uchazeč, eventuálně uvažovaní podzhotovitelé, v odborných profesích postačující počet zaměstnanců pro plnění zakázky, d) uchazeč doloží přehled porovnatelných zakázek v oboru železničního stavitelství (samostatně budou uvedeny stavby tunelů) provedených uchazečem v posledních pěti letech s uvedením objednavatele, objemu zakázky a místa a doby plnění. e) uchazeč doloží reference o provedení ražených tunelových staveb obdobného charakteru (tj. výstavba nových silničních a železničních tunelů a dále průchozích či průjezdných tunelů pro rozvod inženýrských síti). Uchazeč musí doložit oprávnění k činnosti prováděné hornickým způsobem (český uchazeč podle § 5 odst. 2 zákona ČNR č. 61/1988 Sb.), f) uchazeč doloží doklad o udělení (ověřená kopie) certifikátu podle normy ČSN EN ISO 9001 pro inženýrsko dodavatelskou činnost a ČSN EN ISO 9002 pro podzemní stavby akreditovaným orgánem a plán jakosti stavby v souladu s ČSN ISO 10 005 nebo příručku jakosti příslušné stavby nebo jiné certifikace k výkonu zhotovitelské a projektové činnosti pro zakázky obdobného charakteru, g) uchazeč doloží doklad o zkoušce pro vedoucí prací na dopravní cestě podle předpisu ČD Ok 2/2 a doklad o oprávnění k činnosti na elektrickém zařízení a v jeho blízkosti, h) doklad o splnění akreditace o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků ve výstavbě u vedoucích pracovníků stavby (český uchazeč podle zákona č. 360/1992 Sb.), u činností prováděných hornickým způsobem doklad o oprávnění k této činnosti dle zvláštních předpisů, i) velký průkaz způsobilosti s rozšířením podle ČSN 73 2601-Z2 čl. 205 vydaný ve spolupráci s ČD, j) uchazeč doloží u používaných vlastních speciálních drážních vozidel platné průkazy způsobilosti. Pokud zhotovitel bude na zakázce provozovat drážní dopravu na trati ČD, musí mít zhotovitel nebo jeho dopravce smlouvu o provozování drážní dopravy ve smyslu zákona č. 266/1994 Sb., v platném znění. Součástí nabídky v tomto případě musí být i kopie této smlouvy a závazek uchazeče, že bude plně zodpovídat za její dodržování s tím, že odpovědnost z této smlouvy nemůže, a to ani smluvně přenést na jinou osobu, k) uchazeč musí prokázat, že má k dispozici pro zakázku management, který je schopen odborně a organizačně zvládnout řízení a provádění stavby. Navržený ředitel stavby musí prokázat minimálně desetiletou zkušenost v provádění železničních staveb, ostatní specifikovaní pracovníci (vedoucí jednotlivých oblastí řízení řídícího managementu) musí prokázat minimálně pětiletou zkušenost v provádění obdobných odborných prací, l) uchazeč musí prokázat, že výše jeho vlastního jmění dokladovaná auditovanými výsledky uvedenými ve výkazu «Rozvaha v plném rozsahu, ř. 062, vydaným a schváleným MF ČR», nebo jiným hodnověrným způsobem dosahuje minimálně 50 % z nabídkové ceny zakázky nebo minimálně 1 000 000 000 Kč, m) uchazeč u podzhotovitelů na zakázce musí prokázat jejich odbornou a technickou způsobilost včetně certifikace podle ČSN EN ISO 9001 nebo ČSN EN ISO 9002, n) doložení schopnosti provést minimálně 70 % prací vlastními kapacitami, kapacity společností ovládaných uchazečem se započítávají do vlastních kapacit a musí být prokázány (český uchazeč podle § 66a obchodního zákoníku), o) uchazeč musí mít úspěšné zkušenosti z obdobných staveb železničního charakteru (především u ČD) jako hlavní zhotovitel a musí prokázat, že v posledních 36 měsících provedl práce na železničních stavbách v roční, objemu minimálně ve výši 50 % nabídkové ceny zakázky, a doloží, že v uvedené lhůtě realizoval modernizaci nejméně 30 km železničních tratí a 0,5 km tunelů, p) uchazeč musí prokázat, že má přístup k úvěrům a k dalším finančním zdrojům dostačujícím k plynulému financování prací na zakázce po dobu tří měsíců, q) uchazeč musí doložit svou finanční stabilitu auditem ověřené bilance firmy nebo prohlášením banky, a to za období posledních tří let, ze kterých musí být zřejmá spolehlivá finanční situace uchazeče, r) uchazeč musí doložit uzavřené pojistné smlouvy za škody způsobené uchazečem na majetku Českých drah v minimální výši 20 mil. Kč. V případě, že jednu nabídku podává společně více uchazečů, musí další předpoklady nabídka splňovat jako celek s tím, že vedoucí účastník případného sdružení musí být schopen provést minimálně 40 % prací vlastními kapacitami. 6. Způsob hodnocení nabídek: Hodnocení nabídek bude provedeno dle následujících kritérií: a) nabídková cena (váha kritéria 70 %) b) stupeň splnění dalších předpokladů (15 %) c) kvalita návrhu technického řešení včetně účelného snížení požadavků na omezení provozu (10 %) d) poskytnutí vyšších, ale současně reálných záruk za jakost (5 %) 7. Způsob zpracování nabídky: Nabídka musí být zpracována v českém jazyce v originále a v jedné kopii a v členění dle «Formuláře», který bude součástí zadávací dokumentace. Nabídkovou cenu uchazeč zpracuje v korunách českých a uvede celkem bez DPH, DPH a včetně DPH a bude členěna dle formuláře. Pro následující objekty bude nabídková cena vyčíslena samostatně, ale jako součást celkové nabídky: 11-21-01 Nový třebovický tunel (km 7,480 - 8,025) 11-21-02 Zárubní zdi (km 7,215 - 7,480) se spodní klenbou 17-21-01 Nový tunel Krasíkov 1 17-21-02 Nový tunel Krasíkov 2 17-21-03 Zárubní zdi Ve finančním ocenění krasíkovského tunelu bude samostatně oceněna úniková štola včetně výstupní šachty. Ve smlouvě o dílo bude nabídková cena vybraného zhotovitele stanovena jako cena nejvýše přípustná. Způsob úhrady díla (platební podmínky) jsou uvedeny v zadávací dokumentaci. Nabídková cena bude součástí předložené nabídky. Nabídka musí být podepsána statutárním orgánem nebo zástupcem uchazeče, jehož oprávnění k tomuto úkonu vyplývá z výpisu z obchodního rejstříku nebo z originálu, případně ověřené kopie plné moci přiložené k nabídce. 8. Soutěžní lhůta, termín a místo otevírání obálek: Soutěžní lhůta se stanovuje od 6. 3. 2002 do 23. 4. 2002 do 10.00 hodin místního času. Otevírání obálek se uskuteční 23. 4. 2002 v 10.00 hodin místního času na Stavební správě Olomouc, Nerudova č. 1, místnost číslo 212. 9. Zadávací lhůta: Zadávací lhůta je stanovena na 90 kalendářních dnů. 10. Způsob a místo pro podávání nabídek: Uzavřené obálky s nabídkami, označené «Neotevírat - Soutěž - ČD, DDC, Optimalizace traťového úseku Krasíkov - Česká Třebová» a opatřené na uzavření razítkem, případně podpisem, uchazeče či jeho statutárního zástupce se podávají na adrese Stavební správa Olomouc, Nerudova 1, 772 58 Olomouc. Osobně podané nabídky se přijímají tamtéž v místnosti č. 170 (2. poschodí) v soutěžní lhůtě, v pracovních dnech v době od 9.00 do 13.00 hodin místního času. Poslední den soutěžní lhůty se nabídky přijímají do 10.00 hodin místního času. Rozhodující je doručení nabídky na místo samé, včasné doručení nabídky poštou je rizikem uchazeče. 11. Adresa, kde je možno vyžádat zadávací dokumentaci: Zadávací dokumentace bude poskytnuta ve dnech 6. 3. 2002 -13. 3. 2002 od 9.00 do 13.00 hodin místního času a dále dle dohody s Miladou Hofmanovou (č. t. 068-47255181) až do ukončení soutěžní lhůty na Stavební správě Olomouc, Nerudova 1, 772 58 Olomouc, místnost č. 170 ve II. poschodí. Za zadávací dokumentaci uhradí uchazeč 262 500, - Kč (částka je včetně 5% DPH). Poplatek složte na účet zadavatele číslo 81303-811/0100, var. symbol 9510112, u Komerční banky a.s. Olomouc. Doklad o úhradě na účet předloží uchazeč při přebírání zadávací dokumentace. 12. Požadavek na poskytnutí jistoty: Zadavatel vyžaduje poskytnutí jistoty ve výši 30 000 000,- Kč (slovy třicet milionů korun českých), a to bankovní zárukou nebo složením peněžní částky na účet číslo 81303-811/0100, var. symbol 9510112, u Komerční banky a.s. Olomouc. Peněžní částka musí být uchazečem složena tak, aby byla připsána na účet zadavatele nejpozději v den předcházející dni otevírání obálek s nabídkami. Jistota musí být poskytnuta před zahájením otevírání obálek s nabídkami. Originál dokladu o složení jistoty doloží uchazeč v obálce s nabídkou nebo ho předloží zadavateli nejpozději do konce soutěžní lhůty. Zahraniční uchazeč je povinen doložit úředně ověřený překlad dokladu o složení jistoty do českého jazyka. Platnost bankovní záruky musí být zajištěna po dobu zadávací lhůty. 13. Další podmínky: a) Zadavatel bude ve smlouvě o dílo požadovat složení kauce na zhotovení díla a na odstranění vad a nedodělků, a to ve výši 5 % nabídkové ceny vybraného uchazeče. b) Zadavatel si vyhrazuje právo snížit ve smlouvě o dílo rozsah předmětu plnění až o 10 % objemu zakázky podle disponibilních zdrojů. c) Uchazeči jsou povinni dodržet soulad návrhu postupu výstavby s možnostmi zadavatele v poskytování výluk, dále jsou povinni respektovat roční objem prací určený zadavatelem. d) Zadavatel připouští variantní řešení. Nesmí však dojít ke zhoršení parametrů stavby. e) Zadavatel vyžaduje zpracování variantního řešení včetně finančního ocenění na napájení zabezpečovacího zařízení z trakčního vedení (variantně k napájení z kabelu 6 kV). f) Zadavatel vyžaduje zpracování variantního řešení technologie výstavby třebovického tunelu. g) Zadavatel vyžaduje zpracování variantního řešení použití pevné jízdní dráhy v krasíkovských tunelech. h) Nedodržení podmínek požadovaných v zadávací dokumentaci nebo předložení nabídky, která nebude plně odpovídat podmínkám soutěže, jsou rizikem uchazeče a budou důvodem k odmítnutí nabídky. i) Zadavatel si vyhrazuje právo na doplnění soutěžních podmínek a zadávací dokumentace a na zrušení soutěže i bez udání důvodu. j) Zadavatel si vyhrazuje právo odmítnout všechny nabídky, pokud mu žádná z nich nebude vyhovovat. k) Uchazeč nemá nárok na úhradu nákladů spojených s účastí v soutěži. V Praze dne 19. února 2002 Vrchní ředitel DDC: Ing. Jan Komárek v. r. 144006-10/02