Portál veřejné správy

Zápis 135832-42/01

Obchodní jménoPražská energetika, a.s.
RubrikaVeřejná soutěž
Publikováno17. 10. 2001
Značka OV135832-42/01
VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Pražská energetika, a.s. A-1 Pražská energetika, a.s. prostřednictvím osoby pověřené výkonem zadavatelských činností CERTOS s.r.o. vyhlašuje ve smyslu zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen «zákon») obchodní veřejnou soutěž na výstavbu Centrálního dispečinku Pražské energetiky, a.s., I. etapa 1. Vymezení plnění veřejné zakázky: Předmětem plnění veřejné zakázky je provedení I. etapy výstavby Centrálního dispečinku Pražské energetiky, a.s. - stavební část v souladu s podmínkami soutěže a zadávací dokumentací. Jedná se o rekonstrukci budovy transformační stanice z 30. let 20. století a administrativní budovy z 60. let 20. století na moderní budovu Centrálního dispečinku. Součástí plnění veřejné zakázky je rovněž veškerá dodavatelská inženýrská činnost, zhotovení dokumentace skutečného provedení díla a spolupráce uchazeče při kolaudaci stavby. Předmět plnění zahrnuje následující stavební objekty a provozní soubory: a) stavební objekty - SO 01 - demolice stávajících objektů a zpevněných ploch, - SO 02 - komunikace a parkoviště, - SO 03 - budova centrálního dispečinku, - SO 04 - terénní a sadové úpravy, - SO 05 - oplocení b) provozní soubory - PS 01 - vzduchotechnika, - PS 02 - chlazení, - PS 04 - náhradní zdroj - dieselagregát. Podrobný popis plnění veřejné zakázky obsahuje zadávací dokumentace, jejíž součástí je projektová dokumentace pro provedení stavby včetně výkazu výměr prací a dodávek. 2. Doba a místo plnění veřejné zakázky: Doba plnění veřejné zakázky je stanovena zadavatelem. Zadavatel požaduje zahájení plnění veřejné zakázky nejpozději do 14 dnů po podpisu smlouvy, přičemž stanoví, že doba výstavby nesmí přesáhnout dobu 12 měsíců. Uchazeč je povinen v nabídce předložit časový harmonogram výstavby, v němž uvede a věcně definuje důležité uzlové body výstavby. Podrobné údaje o době plnění jsou uvedeny v zadávací dokumentaci. Místem plnění veřejné zakázky je Praha 2, Nitranská 2226/1. 3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů: Uchazeč je povinen prokázat kvalifikační předpoklady v souladu s § 2b zákona způsobem podle § 2c zákona. Kvalifikační předpoklad vymezený v § 2b odst. 1 písm. g) zákona prokáže uchazeč čestným prohlášením. Předkládá-li nabídku více osob společně, požaduje zadavatel prokázání kvalifikačních předpokladů od všech těchto osob; výjimkou je kvalifikační předpoklad podle § 2b odst. 1 písm. a) zákona (oprávnění k podnikání), který prokazuje každá z těchto osob v rozsahu svého podílu na plnění veřejné zakázky. Předpokládá-li uchazeč splnění zakázky s pomocí jiných osob než těch, které podávají nabídku, a zároveň se oprávnění k podnikání uchazeče nevztahuje na celý rozsah veřejné zakázky, prokazují splnění kvalifikačního předpokladu podle § 2b odst. 1 písm. a) zákona i tyto jiné osoby. Veškeré doklady prokazující splnění kvalifikačních předpokladů musejí být předloženy v originálu nebo v úředně ověřené kopii. Podrobné požadavky na prokazování kvalifikačních předpokladů jsou uvedeny v zadávací dokumentaci. 4. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky: Zadavatel požaduje prokázání níže vymezených dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky. Způsob prokázání je uveden jednotlivě u každého dalšího předpokladu. V případě, že podává nabídku více osob společně, prokazuje další předpoklady pro plnění veřejné zakázky požadovaným způsobem každá z těchto osob. Veškeré požadované doklady musejí být předloženy v originálu nebo v úředně ověřené kopii, není-li stanoveno jinak. Veškeré dokládané údaje týkající se uchazeče se musejí vztahovat výhradně k osobě uchazeče se současným identifikačním číslem nebo k osobě, která byla právním předchůdcem uchazeče, jenž převzal veškeré závazky svého předchůdce. Neprokázání dalších předpokladů požadovaným způsobem bude posuzováno jako nesplnění podmínek soutěže s následkem vyloučení příslušného uchazeče ze soutěže. a) zkušenost uchazeče s obdobnými zakázkami - prokazuje se vyplněním příslušné části formuláře nabídky, který je součástí zadávací dokumentace; obdobnou zakázkou se rozumí stavební rekonstrukce s finančním objemem nad 30 mil. Kč bez DPH, dokončená uchazečem jako generálním dodavatelem (zhotovitelem) od r. 1997 včetně až dosud v České republice, s podílem uchazeče na plnění zakázky ve finančním objemu přesahujícím 60 % ceny zakázky; za obdobnou zakázku se nepovažují zejména rekonstrukce staveb pro bydlení, staveb ubytovacích zařízení, staveb pro výrobu a skladování, staveb zemědělských; zadavatel požaduje doložení alespoň 1 obdobné zakázky, b) reference o obdobných zakázkách - prokazuje se doložením referenčních listin vystavených investory obdobných zakázek, přičemž zadavatel požaduje doložení alespoň 1 reference, c) odborná kvalifikace pracovníků určených k vedení stavby - prokazuje se doložením osvědčení o autorizaci podle zákona č. 360/1992 Sb., d) odpovědní zástupci uchazeče - prokazuje se doložením výpisu ze živnostenského rejstříku uchazeče, e) závazek zajištění plnění veřejné zakázky a odstraňování vad díla v záruční době - prokazuje se doložením výhradně originálu (úředně ověřená kopie je nepřípustná) závazného příslibu banky o tom, že je v případě uzavření smlouvy s uchazečem připravena poskytnout požadované bankovní záruky v celkové výši 1.500.000,- Kč, f) údaje o významných podzhotovitelích tj. subjektech, jež se spolu s uchazečem přímo podílejí na provedení díla (nejsou pouze dodavateli materiálu či technologie) a jejichž finančně vyjádřený podíl na plnění veřejné zakázky přesahuje 10 % nabídkové ceny - prokazuje se vyplněním příslušné části formuláře nabídky a doložením výpisu významných podzhotovitelů z obchodního rejstříku, pokud jsou do něj zapsáni; pokud uchazeč využití významných podzhotovitelů nepředpokládá, uvede tuto skutečnost v příslušné části formuláře nabídky, g) závazek podzhotovitelů podílet se na plnění veřejné zakázky - prokazuje se doložením čestných prohlášení těch pozhotovitelů, kteří prokazují kvalifikační předpoklad podle § 2b odst. 1 písm. a) zákona z důvodu, že se oprávnění k podnikání uchazeče nevztahuje na celý rozsah veřejné zakázky, h) smluvní pokuta za prodlení termínů plnění veřejné zakázky - prokazuje se vyplněním příslušné části formuláře nabídky a uvedením údajů v návrhu smlouvy, přičemž zadavatel stanovuje minimální smluvní pokuty za prodlení 1. termínu dokončení díla či jeho dílčích částí - pokutu ve výši 0,1 % z ceny díla či jeho dílčí části za každý den prodlení, 2. s odstraněním zařízení staveniště - pokutu ve výši 30.000,- Kč za každý den prodlení, 3. s předáním kompletních dokladů nezbytných ke kolaudačnímu řízení - pokutu ve výši 50.000,- Kč za každý den prodlení, 4. termínu pro odstranění vad a nedodělků - pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu či nedodělek a každý den prodlení oproti sjednanému termínu odstranění, 5. termínu pro odstranění vad v záruční době - pokutu ve výši 5.000,- Kč za každou vadu a každý den prodlení oproti sjednanému termínu odstranění, i) záruční doba - prokazuje se vyplněním příslušné části formuláře nabídky a uvedením údajů v návrhu smlouvy; zadavatel přitom požaduje minimální záruční dobu na veškeré stavební výkony v délce 60 měsíců, na zastřešení v délce 120 měsíců, na dodávky strojního a elektrotechnického zařízení nebo jeho částí a na zabudované výrobky a části díla jiných výrobců v délce záruky poskytované jejich výrobci, nejméně však 24 měsíců. Podrobné požadavky zadavatele na prokázání dalších předpokladů obsahuje zadávací dokumentace. 5. Způsob hodnocení nabídek: Hodnocení nabídek bude provedeno bodovým systémem podle ekonomické vhodnosti nabídek pomocí níže uvedených kritérií. Kritéria jsou uvedena v sestupném pořadí podle stupně významu, který jim zadavatel přisuzuje. 1. výše nabídkové ceny, 2. výše smluvní pokuty za nedodržení termínu dokončení díla, 3. délka záruční doby na stavební výkony, 4. zkušenost uchazeče s obdobnými zakázkami, 5. reference objednatelů obdobných zakázek. Podrobný popis způsobu hodnocení nabídek je uveden v zadávací dokumentaci. 6. Způsob zpracování nabídky: Předkládá-li nabídku více osob společně, nabídka musí obsahovat smlouvu o sdružení za účelem splnění veřejné zakázky. Smlouva o sdružení musí stanovit jediný právní subjekt (účastníka sdružení), který je oprávněn zastupovat sdružení ve věci podání nabídky a účasti v soutěži, a dále vymezit odpovědnost jednotlivých účastníků sdružení za plnění veřejné zakázky. V případě, že podle smlouvy o sdružení bude k jednání ve věci soutěže oprávněno více subjektů než jediný, jedná se o nesplnění podmínek soutěže s následkem vyloučení uchazeče ze soutěže. Nabídku je uchazeč povinen podat písemně v originále a 1 kopii v souladu s podmínkami soutěže a zadávací dokumentací; požadované řazení nabídky je uvedeno v zadávací dokumentaci. Nabídka včetně veškerých dokumentů musí být zpracována v českém jazyce. K dokladům, jež nejsou předkládány v českém jazyce, musí být připojen jejich úřední překlad do českého jazyka. Veškeré doklady či prohlášení, u nichž je vyžadován podpis uchazeče, musejí být podepsány statutárním orgánem uchazeče; v případě podpisu jinou osobou musí být originál jejího zmocnění předložen v nabídce. Originály resp. úředně ověřené kopie požadovaných dokladů musejí být zařazeny do vyhotovení nabídky označeného jako «originál», v kopii nabídky postačí neověřené fotokopie. Nabídka musí být kvalitním způsobem vytištěna tak, aby byla dobře čitelná. Nabídka včetně případných příloh musí být dostatečným způsobem zajištěna proti manipulaci s jednotlivými listy (např. pomocí provázku a přelepek s razítkem uchazeče), a to i v případě podání nabídky v kroužkovém pořadači. Všechny listy nabídky i příloh musejí být očíslovány. Posledním listem nabídky musí být prohlášení uchazeče, v němž se uvede celkový počet listů v nabídce. Uchazeč jako součást nabídky předloží rovněž veškeré textové a tabulkové části nabídky (s výjimkou úředních dokladů a čestných prohlášení) včetně formuláře nabídky, oceněného výkazu výměr a návrhu smlouvy v elektronické formě na vhodném médiu ve formátech aplikačních programů MS Word resp. MS Excel. Podrobný popis způsobu zpracování nabídky je uveden v zadávací dokumentaci. 7. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny: Uchazeči stanoví nabídkovou cenu za provedení veřejné zakázky v souladu s podmínkami soutěže a zadávací dokumentací, a to absolutní částkou v českých korunách. Nabídková cena musí být stanovena jako nejvýše přípustná, překročitelná pouze při splnění podmínek stanovených zadavatelem v podmínkách soutěže a musí být doložena oceněným výkazem výměr. Nabídková cena musí být uvedena v členění: cena bez daně z přidané hodnoty (DPH), dále sazba DPH (%), výše DPH (Kč) a celková nabídková cena včetně DPH (Kč). Nabídková cena musí být stanovena pro celý rozsah předmětu plnění veřejné zakázky při dodržení doby plnění podle podmínek soutěže a být zpracována v předepsaném členění dle projektové dokumentace. Uchazeč je povinen uvést jednotkové ceny prací, dodávek a veškerých dalších položek, které jsou součástí předmětu plnění veřejné zakázky. Tyto jednotkové ceny uvedené v nabídce jsou závazné pro oceňování jakéhokoli množství případných víceprací a méněprací. Uchazeč je dále povinen stanovit závazný způsob oceňování případných víceprací a méněprací, u kterých nelze využít jednotkových cen uvedených v nabídce; navržený způsob oceňování musí vycházet z obecně přijatelných principů a z transparentního základu např. standardizovaných ceníků. Uchazeč odpovídá za to, že jeho nabídka, a tedy nabídková cena, zahrnuje všechny práce, dodávky a služby vymezené v podmínkách soutěže a v zadávací dokumentaci. Podrobný popis způsobu zpracování nabídkové ceny je uveden v zadávací dokumentaci. 8. Podmínky, za nichž je možno překročit výši nabídkové ceny: Zadavatel nepřipouští překročení nabídkové ceny. 9. Platební podmínky: Úhrada za plnění veřejné zakázky bude prováděna v české měně průběžně měsíčně, vždy na základě příslušného účetního dokladu vystaveného vybraným uchazečem; splatnost dokladů musí být nejméně 30 dnů. Uchazeč je oprávněn vystavit účetní doklad (dílčí fakturu) na základě zadavatelem odsouhlaseného soupisu provedených prací a dodávek v příslušném měsíci; soupis je povinen vyhotovit vybraný uchazeč (zhotovitel). Zadavatel uhradí vždy 90 % z každé dílčí účtované ceny, zbývajících 10 % ceny (tj. 10 % z každé dílčí faktury) bude uhrazeno poté, co zadavatel převezme od vybraného uchazeče provedené dílo. Právo vystavit konečný účetní doklad má vybraný uchazeč po předání a převzetí provedeného díla a po odstranění veškerých vad a nedodělků uvedených v zápisu o předání a převzetí díla, v kolaudačním rozhodnutí a po nabytí právní moci kolaudačního rozhodnutí. Součástí nabídky musí být návrh platebního kalendáře, kde uchazeč uvede předpokládané soupisy prací a dodávek, jež budou účtovány v jednotlivých měsících, a cenu za tyto práce a dodávky (bez DPH a včetně DPH). Podrobnější vymezení platebních podmínek je uvedeno v zadávací dokumentaci. 10. Návrh smlouvy: Uchazeč je povinen předložit v nabídce návrh smlouvy o dílo zpracovaný doplněním požadovaných údajů do podmínek smlouvy o dílo, jež jsou součástí zadávací dokumentace a jež jsou pro návrh smlouvy o dílo závazné. Návrh smlouvy musí být ze strany uchazeče podepsán. Návrh smlouvy musí po obsahové i formální stránce bezvýhradně odpovídat podmínkám soutěže, požadavkům uvedeným v zadávací dokumentaci i obsahu nabídky uchazeče. Podrobnější požadavky na návrh smlouvy obsahuje zadávací dokumentace. 11. Soutěžní Ihůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami: Soutěžní lhůta začíná běžet dnem zveřejnění podmínek soutěže v Obchodním věstníku č. 42/01, tj. dne 17.10. 2001, a končí dnem a hodinou otevírání obálek. Otevírání obálek se uskuteční dne 30. 11. 2001 ve 12.00 hodin v sídle zadavatele, místnost A 501. 12. Zadávací Ihůta: Zadávací Ihůta činí 90 kalendářních dnů. 13. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze nabídky podat osobně: Nabídky je možno podávat osobně v sídle zadavatele, a to v pracovních dnech od 7.00 do 14.00 hodin. V poslední den soutěžní lhůty je možno podávat nabídky osobně pouze od 7.00 do 12.00 hodin. Uchazeči mohou podat nabídku rovněž doporučeně poštou na adresu zadavatele. Uchazeči podají originál i stanovený počet kopií nabídky v uzavřené neporušené obálce či jiném obalu označeném názvem veřejné zakázky, tj. «CENTRÁLNÍ DISPEČINK - 1. ETAPA»; obal musí být na uzavření opatřen razítky, případně podpisem uchazeče. Obálka (obal) musí být účinně zajištěna proti samovolnému otevření resp. proti otevření v důsledku manipulace při poštovní přepravě. Podrobnější údaje o podávání nabídek obsahuje zadávací dokumentace. 14. Název, sídlo, telefon a fax zadavatele: Pražská energetika, a.s., se sídlem Praha 10, Na Hroudě 1492/4, zastoupená Ing. Pavlem Elisem, vedoucím odboru výstavby, tel. +420(2)67056209, fax +420(2)67056205. 15. Název, sídlo, telefon a fax osoby pověřené výkonem zadavatelských činností: V souladu s § 69 zákona zadavatel pověřil výkonem zadavatelských činností v průběhu soutěže společnost CERTOS s.r.o., se sídlem Praha 6, Kozlovská 3a, PSČ 160 00 (dále jen «pověřená osoba»). Projektovým manažerem pověřené osoby pro věci soutěže je Ing. Martin Kovařík, tel.: +420(2)24320652, fax: +420(2)24324673, SMTP: kovarik@certos.cz, http: www.certos.cz. 16. Informační schůzka, prohlídka místa plnění: Zájemci o veřejnou zakázku (nejvýše 2 zástupci každého zájemce) se mohou zúčastnit informační schůzky se zástupci zadavatele, projektanta a pověřené osoby. Informační schůzka proběhne dne 7.11. 2001 od 10.00 hodin v místě plnění veřejné zakázky. Informační schůzka slouží k zodpovězení případných dotazů směřujících k předmětu plnění veřejné zakázky, k podmínkám soutěže a k zadávací dokumentaci. Zadavatel proto doporučuje všem zájemcům o veřejnou zakázku, aby se informační schůzky zúčastnili. Rozhodne-li se některý zájemce pro neúčast na informační schůzce, nemůže na základě této skutečnosti namítat znevýhodnění v soutěži. Zájemci jsou povinni svou účast na informační schůzce a dotazy, případně žádosti o vyjasnění podmínek zadání, které považují za důležité pro zpracování nabídky a jejichž zodpovězení na informační schůzce požadují, sdělit pověřené osobě písemně, faxem či elektronickou poštou (kovarik@certos.cz) nejméně 3 pracovní dny před termínem konání informační schůzky. Součástí informační schůzky je rovněž prohlídka místa plnění veřejné zakázky. Podrobné údaje o informační schůzce a prohlídce místa plnění obsahuje zadávací dokumentace. 17. Požadavek na poskytnutí jistoty: Zadavatel v souladu s § 23 zákona požaduje poskytnutí jistoty za nabídku ve výši 1.500.000,- Kč. Jistotu může uchazeč poskytnout jednou z forem dle § 24 zákona tj. bankovní zárukou nebo složením peněžní částky na účet zadavatele. Pří poskytnutí jistoty formou bankovní záruky musí její platnost začínat nejpozději dnem otevírání obálek a nesmí být kratší než zadávací lhůta prodloužená o 90 dnů, tj. do 21. 5. 2002. Dokladem o poskytnutí jistoty, který je uchazeč povinen předložit zadavateli nejpozději do konce soutěžní lhůty, je výhradně originál záruční listiny vystavené ve prospěch zadavatele jako oprávněného, z jejíhož obsahu je zřejmé, že zadavatel je oprávněn vykonat právo z poskytnuté jistoty v případech vymezených v § 26 zákona. Není-li doklad o poskytnutí jistoty v českém jazyce, musí být přiložen jeho úřední překlad do českého jazyka. Pro poskytnutí jistoty formou složení peněžní částky je stanoven účet číslo 7606-021/0100, variabilní symbol IČ uchazeče uvozené dvojčíslím 33. Peněžní částka odpovídající výši jistoty musí být připsána na účet zadavatele nejpozději den předcházející dni otevírání obálek (§ 24 odst. 2 zákona). Podrobné požadavky na poskytnutí jistoty a jeho prokázání jsou uvedeny v zadávací dokumentaci. 18. Zadávací dokumentace: Zadávací dokumentace obsahuje podrobné podmínky soutěže, formulář nabídky, projektovou dokumentaci pro provedení stavby, neoceněný výkaz výměr prací a dodávek a závazné podmínky smlouvy o dílo. Zadávací dokumentaci je možno vyzvednout v pracovních dnech od 9.00 do 12.00 a od 14.00 do 16.00 hodin po celou dobu soutěžní lhůty na adrese pověřené osoby. Zadávací dokumentaci si objedná zájemce o veřejnou zakázku osobně, písemně, telefonicky, faxem nebo elektronickou poštou (recepce@certos.cz), a to nejméně 6 pracovních dnů před jejím požadovaným vyzvednutím. Úhrada nákladů za použití reprodukční techniky při poskytnutí zadávací dokumentace činí 28.500,- Kč, které je zájemce povinen uhradit v hotovosti nejpozději v den objednání zadávací dokumentace. Zadávací dokumentace bude vydána pouze proti prohlášení statutárního orgánu nebo zmocněné osoby zájemce o veřejnou zakázku, které musí obsahovat kromě identifikačních údajů zájemce závazek mlčenlivosti zájemce o skutečnostech uvedených v zadávací dokumentaci a závazek použití zadávací dokumentace výhradně ke zpracování nabídky. V prohlášení musí být uvedeno jméno osoby oprávněné k převzetí zadávací dokumentace, přílohou prohlášení musí být fotokopie oprávnění k podnikání zájemce o veřejnou zakázku. Podrobné podmínky soutěže, formulář nabídky a závazné podmínky smlouvy o dílo jsou k dispozici rovněž na internetové stránce pověřené osoby www.certos.cz. Zadavatel i pověřená osoba výslovně upozorňují zájemce o veřejnou zakázku, že tato forma poskytování informací resp. soutěžních dokumentů je doplňková a že zadavatel ani pověřená osoba nenesou odpovědnost za případné odchylky takto poskytnutých dokumentů oproti dokumentům zveřejněným v Obchodním věstníku a na centrální adrese nebo oproti zadávací dokumentaci vydávané zájemcům pověřenou osobou. Vůči zadavateli ani pověřené osobě tudíž nemohou být uplatňovány žádné nároky na náhradu škody, která by snad vznikla některému zájemci o veřejnou zakázku tím, že při zpracování nabídky vycházel pouze z dokumentů zveřejněných na Internetu, aniž si vyzvedl zadávací dokumentaci způsobem uvedeným v tomto článku. 19. Další podmínky soutěže: a) Zadavatel si vyhrazuje právo změnit podmínky soutěže, zrušit soutěž, případně odmítnout všechny předložené nabídky. b) Zadavatel si vyhrazuje právo před rozhodnutím o výběru nejvhodnější nabídky ověřit údaje uvedené uchazeči v nabídkách. c) Zadavatel nepřipouští ve smyslu § 2g zákona variantní řešení. d) Soutěž je omezena v souladu s § 5 odst. 2 písm. c) zákona na tuzemské osoby. e) Nabídky ani jejich jednotlivé součásti nebudou uchazečům vráceny. f) Uchazeči v souladu s § 64c zákona nemají nárok na úhradu nákladů spojených s účastí v soutěži. g) Podmínky soutěže a zadávací dokumentace se navzájem doplňují, oba tyto dokumenty jsou pro uchazeče závazné. V případě rozporu mezi podmínkami soutěže a zadávací dokumentací se považuje za rozhodující znění podmínek soutěže zveřejněné v Obchodním věstníku. 135832-42/01