VEŘEJNÁ SOUTĚŽ; Pražská energetika, a.s.
A-1
Pražská energetika, a.s.
prostřednictvím osoby pověřené výkonem zadavatelských činností CERTOS s.r.o.
vyhlašuje ve smyslu zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek,
ve znění pozdějších předpisů
(dále jen «zákon»)
obchodní veřejnou soutěž
na výstavbu Centrálního dispečinku Pražské energetiky, a.s., I. etapa
1. Vymezení plnění veřejné zakázky: Předmětem plnění veřejné zakázky je
provedení I. etapy výstavby Centrálního dispečinku Pražské energetiky,
a.s. - stavební část v souladu s podmínkami soutěže a zadávací
dokumentací. Jedná se o rekonstrukci budovy transformační stanice z 30.
let 20. století a administrativní budovy z 60. let 20. století na
moderní budovu Centrálního dispečinku. Součástí plnění veřejné zakázky je
rovněž veškerá dodavatelská inženýrská činnost, zhotovení dokumentace
skutečného provedení díla a spolupráce uchazeče při kolaudaci stavby.
Předmět plnění zahrnuje následující stavební objekty a provozní soubory:
a) stavební objekty
- SO 01 - demolice stávajících objektů a zpevněných ploch,
- SO 02 - komunikace a parkoviště,
- SO 03 - budova centrálního dispečinku,
- SO 04 - terénní a sadové úpravy,
- SO 05 - oplocení
b) provozní soubory
- PS 01 - vzduchotechnika,
- PS 02 - chlazení,
- PS 04 - náhradní zdroj - dieselagregát.
Podrobný popis plnění veřejné zakázky obsahuje zadávací dokumentace,
jejíž součástí je projektová dokumentace pro provedení stavby včetně
výkazu výměr prací a dodávek.
2. Doba a místo plnění veřejné zakázky: Doba plnění veřejné zakázky je
stanovena zadavatelem. Zadavatel požaduje zahájení plnění veřejné zakázky
nejpozději do 14 dnů po podpisu smlouvy, přičemž stanoví, že doba
výstavby nesmí přesáhnout dobu 12 měsíců. Uchazeč je povinen v nabídce
předložit časový harmonogram výstavby, v němž uvede a věcně definuje
důležité uzlové body výstavby. Podrobné údaje o době plnění jsou uvedeny
v zadávací dokumentaci. Místem plnění veřejné zakázky je Praha 2,
Nitranská 2226/1.
3. Požadavky na prokázání kvalifikačních předpokladů: Uchazeč je povinen
prokázat kvalifikační předpoklady v souladu s § 2b zákona způsobem podle
§ 2c zákona. Kvalifikační předpoklad vymezený v § 2b odst. 1 písm. g)
zákona prokáže uchazeč čestným prohlášením. Předkládá-li nabídku více
osob společně, požaduje zadavatel prokázání kvalifikačních předpokladů od
všech těchto osob; výjimkou je kvalifikační předpoklad podle § 2b odst. 1
písm. a) zákona (oprávnění k podnikání), který prokazuje každá z těchto
osob v rozsahu svého podílu na plnění veřejné zakázky. Předpokládá-li
uchazeč splnění zakázky s pomocí jiných osob než těch, které podávají
nabídku, a zároveň se oprávnění k podnikání uchazeče nevztahuje na celý
rozsah veřejné zakázky, prokazují splnění kvalifikačního předpokladu
podle § 2b odst. 1 písm. a) zákona i tyto jiné osoby. Veškeré doklady
prokazující splnění kvalifikačních předpokladů musejí být předloženy v
originálu nebo v úředně ověřené kopii. Podrobné požadavky na prokazování
kvalifikačních předpokladů jsou uvedeny v zadávací dokumentaci.
4. Další předpoklady pro plnění veřejné zakázky: Zadavatel požaduje
prokázání níže vymezených dalších předpokladů pro plnění veřejné zakázky.
Způsob prokázání je uveden jednotlivě u každého dalšího předpokladu.
V případě, že podává nabídku více osob společně, prokazuje další
předpoklady pro plnění veřejné zakázky požadovaným způsobem každá
z těchto osob. Veškeré požadované doklady musejí být předloženy v originálu
nebo v úředně ověřené kopii, není-li stanoveno jinak. Veškeré dokládané
údaje týkající se uchazeče se musejí vztahovat výhradně k osobě uchazeče
se současným identifikačním číslem nebo k osobě, která byla právním
předchůdcem uchazeče, jenž převzal veškeré závazky svého předchůdce.
Neprokázání dalších předpokladů požadovaným způsobem bude posuzováno jako
nesplnění podmínek soutěže s následkem vyloučení příslušného uchazeče ze
soutěže.
a) zkušenost uchazeče s obdobnými zakázkami - prokazuje se vyplněním
příslušné části formuláře nabídky, který je součástí zadávací
dokumentace; obdobnou zakázkou se rozumí stavební rekonstrukce s
finančním objemem nad 30 mil. Kč bez DPH, dokončená uchazečem jako
generálním dodavatelem (zhotovitelem) od r. 1997 včetně až dosud v
České republice, s podílem uchazeče na plnění zakázky ve finančním
objemu přesahujícím 60 % ceny zakázky; za obdobnou zakázku se
nepovažují zejména rekonstrukce staveb pro bydlení, staveb
ubytovacích zařízení, staveb pro výrobu a skladování, staveb
zemědělských; zadavatel požaduje doložení alespoň 1 obdobné zakázky,
b) reference o obdobných zakázkách - prokazuje se doložením
referenčních listin vystavených investory obdobných zakázek, přičemž
zadavatel požaduje doložení alespoň 1 reference,
c) odborná kvalifikace pracovníků určených k vedení stavby -
prokazuje se doložením osvědčení o autorizaci podle zákona č.
360/1992 Sb.,
d) odpovědní zástupci uchazeče - prokazuje se doložením výpisu ze
živnostenského rejstříku uchazeče,
e) závazek zajištění plnění veřejné zakázky a odstraňování vad díla v
záruční době - prokazuje se doložením výhradně originálu (úředně
ověřená kopie je nepřípustná) závazného příslibu banky o tom, že je
v případě uzavření smlouvy s uchazečem připravena poskytnout
požadované bankovní záruky v celkové výši 1.500.000,- Kč,
f) údaje o významných podzhotovitelích tj. subjektech, jež se spolu s
uchazečem přímo podílejí na provedení díla (nejsou pouze dodavateli
materiálu či technologie) a jejichž finančně vyjádřený podíl na
plnění veřejné zakázky přesahuje 10 % nabídkové ceny - prokazuje se
vyplněním příslušné části formuláře nabídky a doložením výpisu
významných podzhotovitelů z obchodního rejstříku, pokud jsou do něj
zapsáni; pokud uchazeč využití významných podzhotovitelů
nepředpokládá, uvede tuto skutečnost v příslušné části formuláře
nabídky,
g) závazek podzhotovitelů podílet se na plnění veřejné zakázky -
prokazuje se doložením čestných prohlášení těch pozhotovitelů, kteří
prokazují kvalifikační předpoklad podle § 2b odst. 1 písm. a) zákona
z důvodu, že se oprávnění k podnikání uchazeče nevztahuje na celý
rozsah veřejné zakázky,
h) smluvní pokuta za prodlení termínů plnění veřejné zakázky -
prokazuje se vyplněním příslušné části formuláře nabídky a uvedením
údajů v návrhu smlouvy, přičemž zadavatel stanovuje minimální
smluvní pokuty za prodlení
1. termínu dokončení díla či jeho dílčích částí - pokutu ve výši
0,1 % z ceny díla či jeho dílčí části za každý den prodlení,
2. s odstraněním zařízení staveniště - pokutu ve výši 30.000,- Kč za
každý den prodlení,
3. s předáním kompletních dokladů nezbytných ke kolaudačnímu řízení
- pokutu ve výši 50.000,- Kč za každý den prodlení,
4. termínu pro odstranění vad a nedodělků - pokutu ve výši 5.000,-
Kč za každou vadu či nedodělek a každý den prodlení oproti
sjednanému termínu odstranění,
5. termínu pro odstranění vad v záruční době - pokutu ve výši 5.000,-
Kč za každou vadu a každý den prodlení oproti sjednanému termínu
odstranění,
i) záruční doba - prokazuje se vyplněním příslušné části formuláře
nabídky a uvedením údajů v návrhu smlouvy; zadavatel přitom požaduje
minimální záruční dobu na veškeré stavební výkony v délce 60 měsíců,
na zastřešení v délce 120 měsíců, na dodávky strojního a
elektrotechnického zařízení nebo jeho částí a na zabudované výrobky
a části díla jiných výrobců v délce záruky poskytované jejich
výrobci, nejméně však 24 měsíců.
Podrobné požadavky zadavatele na prokázání dalších předpokladů obsahuje
zadávací dokumentace.
5. Způsob hodnocení nabídek: Hodnocení nabídek bude provedeno bodovým
systémem podle ekonomické vhodnosti nabídek pomocí níže uvedených
kritérií. Kritéria jsou uvedena v sestupném pořadí podle stupně významu,
který jim zadavatel přisuzuje.
1. výše nabídkové ceny,
2. výše smluvní pokuty za nedodržení termínu dokončení díla,
3. délka záruční doby na stavební výkony,
4. zkušenost uchazeče s obdobnými zakázkami,
5. reference objednatelů obdobných zakázek.
Podrobný popis způsobu hodnocení nabídek je uveden v zadávací
dokumentaci.
6. Způsob zpracování nabídky: Předkládá-li nabídku více osob společně,
nabídka musí obsahovat smlouvu o sdružení za účelem splnění veřejné
zakázky. Smlouva o sdružení musí stanovit jediný právní subjekt
(účastníka sdružení), který je oprávněn zastupovat sdružení ve věci
podání nabídky a účasti v soutěži, a dále vymezit odpovědnost
jednotlivých účastníků sdružení za plnění veřejné zakázky. V případě, že
podle smlouvy o sdružení bude k jednání ve věci soutěže oprávněno více
subjektů než jediný, jedná se o nesplnění podmínek soutěže s následkem
vyloučení uchazeče ze soutěže.
Nabídku je uchazeč povinen podat písemně v originále a 1 kopii v souladu
s podmínkami soutěže a zadávací dokumentací; požadované řazení nabídky je
uvedeno v zadávací dokumentaci. Nabídka včetně veškerých dokumentů musí
být zpracována v českém jazyce. K dokladům, jež nejsou předkládány v
českém jazyce, musí být připojen jejich úřední překlad do českého jazyka.
Veškeré doklady či prohlášení, u nichž je vyžadován podpis uchazeče,
musejí být podepsány statutárním orgánem uchazeče; v případě podpisu
jinou osobou musí být originál jejího zmocnění předložen v nabídce.
Originály resp. úředně ověřené kopie požadovaných dokladů musejí být
zařazeny do vyhotovení nabídky označeného jako «originál», v kopii
nabídky postačí neověřené fotokopie.
Nabídka musí být kvalitním způsobem vytištěna tak, aby byla dobře
čitelná. Nabídka včetně případných příloh musí být dostatečným způsobem
zajištěna proti manipulaci s jednotlivými listy (např. pomocí provázku a
přelepek s razítkem uchazeče), a to i v případě podání nabídky v
kroužkovém pořadači. Všechny listy nabídky i příloh musejí být
očíslovány. Posledním listem nabídky musí být prohlášení uchazeče, v němž
se uvede celkový počet listů v nabídce.
Uchazeč jako součást nabídky předloží rovněž veškeré textové a tabulkové
části nabídky (s výjimkou úředních dokladů a čestných prohlášení) včetně
formuláře nabídky, oceněného výkazu výměr a návrhu smlouvy v elektronické
formě na vhodném médiu ve formátech aplikačních programů MS Word resp. MS
Excel. Podrobný popis způsobu zpracování nabídky je uveden v zadávací
dokumentaci.
7. Požadavky na jednotný způsob zpracování nabídkové ceny: Uchazeči
stanoví nabídkovou cenu za provedení veřejné zakázky v souladu
s podmínkami soutěže a zadávací dokumentací, a to absolutní částkou
v českých korunách. Nabídková cena musí být stanovena jako nejvýše
přípustná, překročitelná pouze při splnění podmínek stanovených
zadavatelem v podmínkách soutěže a musí být doložena oceněným výkazem
výměr. Nabídková cena musí být uvedena v členění: cena bez daně z přidané
hodnoty (DPH), dále sazba DPH (%), výše DPH (Kč) a celková nabídková cena
včetně DPH (Kč). Nabídková cena musí být stanovena pro celý rozsah
předmětu plnění veřejné zakázky při dodržení doby plnění podle podmínek
soutěže a být zpracována v předepsaném členění dle projektové dokumentace.
Uchazeč je povinen uvést jednotkové ceny prací, dodávek a veškerých
dalších položek, které jsou součástí předmětu plnění veřejné zakázky.
Tyto jednotkové ceny uvedené v nabídce jsou závazné pro oceňování
jakéhokoli množství případných víceprací a méněprací. Uchazeč je dále
povinen stanovit závazný způsob oceňování případných víceprací a
méněprací, u kterých nelze využít jednotkových cen uvedených v nabídce;
navržený způsob oceňování musí vycházet z obecně přijatelných principů a
z transparentního základu např. standardizovaných ceníků.
Uchazeč odpovídá za to, že jeho nabídka, a tedy nabídková cena, zahrnuje
všechny práce, dodávky a služby vymezené v podmínkách soutěže a
v zadávací dokumentaci. Podrobný popis způsobu zpracování nabídkové ceny je
uveden v zadávací dokumentaci.
8. Podmínky, za nichž je možno překročit výši nabídkové ceny: Zadavatel
nepřipouští překročení nabídkové ceny.
9. Platební podmínky: Úhrada za plnění veřejné zakázky bude prováděna v
české měně průběžně měsíčně, vždy na základě příslušného účetního dokladu
vystaveného vybraným uchazečem; splatnost dokladů musí být nejméně 30
dnů. Uchazeč je oprávněn vystavit účetní doklad (dílčí fakturu) na
základě zadavatelem odsouhlaseného soupisu provedených prací a dodávek
v příslušném měsíci; soupis je povinen vyhotovit vybraný uchazeč
(zhotovitel). Zadavatel uhradí vždy 90 % z každé dílčí účtované ceny,
zbývajících 10 % ceny (tj. 10 % z každé dílčí faktury) bude uhrazeno
poté, co zadavatel převezme od vybraného uchazeče provedené dílo. Právo
vystavit konečný účetní doklad má vybraný uchazeč po předání a převzetí
provedeného díla a po odstranění veškerých vad a nedodělků uvedených v
zápisu o předání a převzetí díla, v kolaudačním rozhodnutí a po nabytí
právní moci kolaudačního rozhodnutí. Součástí nabídky musí být návrh
platebního kalendáře, kde uchazeč uvede předpokládané soupisy prací a
dodávek, jež budou účtovány v jednotlivých měsících, a cenu za tyto práce
a dodávky (bez DPH a včetně DPH). Podrobnější vymezení platebních
podmínek je uvedeno v zadávací dokumentaci.
10. Návrh smlouvy: Uchazeč je povinen předložit v nabídce návrh smlouvy
o dílo zpracovaný doplněním požadovaných údajů do podmínek smlouvy o dílo,
jež jsou součástí zadávací dokumentace a jež jsou pro návrh smlouvy
o dílo závazné. Návrh smlouvy musí být ze strany uchazeče podepsán. Návrh
smlouvy musí po obsahové i formální stránce bezvýhradně odpovídat
podmínkám soutěže, požadavkům uvedeným v zadávací dokumentaci i obsahu
nabídky uchazeče. Podrobnější požadavky na návrh smlouvy obsahuje
zadávací dokumentace.
11. Soutěžní Ihůta a místo pro otevírání obálek s nabídkami: Soutěžní
lhůta začíná běžet dnem zveřejnění podmínek soutěže v Obchodním věstníku
č. 42/01, tj. dne 17.10. 2001, a končí dnem a hodinou otevírání obálek.
Otevírání obálek se uskuteční dne 30. 11. 2001 ve 12.00 hodin v sídle
zadavatele, místnost A 501.
12. Zadávací Ihůta: Zadávací Ihůta činí 90 kalendářních dnů.
13. Místo pro podávání nabídek a doba, v níž lze nabídky podat osobně:
Nabídky je možno podávat osobně v sídle zadavatele, a to v pracovních
dnech od 7.00 do 14.00 hodin. V poslední den soutěžní lhůty je možno
podávat nabídky osobně pouze od 7.00 do 12.00 hodin. Uchazeči mohou podat
nabídku rovněž doporučeně poštou na adresu zadavatele.
Uchazeči podají originál i stanovený počet kopií nabídky v uzavřené
neporušené obálce či jiném obalu označeném názvem veřejné zakázky, tj.
«CENTRÁLNÍ DISPEČINK - 1. ETAPA»; obal musí být na uzavření opatřen
razítky, případně podpisem uchazeče. Obálka (obal) musí být účinně
zajištěna proti samovolnému otevření resp. proti otevření v důsledku
manipulace při poštovní přepravě. Podrobnější údaje o podávání nabídek
obsahuje zadávací dokumentace.
14. Název, sídlo, telefon a fax zadavatele: Pražská energetika, a.s., se
sídlem Praha 10, Na Hroudě 1492/4, zastoupená Ing. Pavlem Elisem,
vedoucím odboru výstavby, tel. +420(2)67056209, fax +420(2)67056205.
15. Název, sídlo, telefon a fax osoby pověřené výkonem zadavatelských
činností: V souladu s § 69 zákona zadavatel pověřil výkonem
zadavatelských činností v průběhu soutěže společnost CERTOS s.r.o., se
sídlem Praha 6, Kozlovská 3a, PSČ 160 00 (dále jen «pověřená osoba»).
Projektovým manažerem pověřené osoby pro věci soutěže je Ing. Martin
Kovařík, tel.: +420(2)24320652, fax: +420(2)24324673, SMTP:
kovarik@certos.cz, http: www.certos.cz.
16. Informační schůzka, prohlídka místa plnění: Zájemci o veřejnou
zakázku (nejvýše 2 zástupci každého zájemce) se mohou zúčastnit
informační schůzky se zástupci zadavatele, projektanta a pověřené osoby.
Informační schůzka proběhne dne 7.11. 2001 od 10.00 hodin v místě plnění
veřejné zakázky.
Informační schůzka slouží k zodpovězení případných dotazů směřujících
k předmětu plnění veřejné zakázky, k podmínkám soutěže a k zadávací
dokumentaci. Zadavatel proto doporučuje všem zájemcům o veřejnou zakázku,
aby se informační schůzky zúčastnili. Rozhodne-li se některý zájemce pro
neúčast na informační schůzce, nemůže na základě této skutečnosti namítat
znevýhodnění v soutěži.
Zájemci jsou povinni svou účast na informační schůzce a dotazy, případně
žádosti o vyjasnění podmínek zadání, které považují za důležité pro
zpracování nabídky a jejichž zodpovězení na informační schůzce požadují,
sdělit pověřené osobě písemně, faxem či elektronickou poštou
(kovarik@certos.cz) nejméně 3 pracovní dny před termínem konání
informační schůzky. Součástí informační schůzky je rovněž prohlídka místa
plnění veřejné zakázky. Podrobné údaje o informační schůzce a prohlídce
místa plnění obsahuje zadávací dokumentace.
17. Požadavek na poskytnutí jistoty: Zadavatel v souladu s § 23 zákona
požaduje poskytnutí jistoty za nabídku ve výši 1.500.000,- Kč. Jistotu
může uchazeč poskytnout jednou z forem dle § 24 zákona tj. bankovní
zárukou nebo složením peněžní částky na účet zadavatele.
Pří poskytnutí jistoty formou bankovní záruky musí její platnost začínat
nejpozději dnem otevírání obálek a nesmí být kratší než zadávací lhůta
prodloužená o 90 dnů, tj. do 21. 5. 2002. Dokladem o poskytnutí jistoty,
který je uchazeč povinen předložit zadavateli nejpozději do konce
soutěžní lhůty, je výhradně originál záruční listiny vystavené ve
prospěch zadavatele jako oprávněného, z jejíhož obsahu je zřejmé, že
zadavatel je oprávněn vykonat právo z poskytnuté jistoty v případech
vymezených v § 26 zákona. Není-li doklad o poskytnutí jistoty v českém
jazyce, musí být přiložen jeho úřední překlad do českého jazyka.
Pro poskytnutí jistoty formou složení peněžní částky je stanoven účet
číslo 7606-021/0100, variabilní symbol IČ uchazeče uvozené dvojčíslím 33.
Peněžní částka odpovídající výši jistoty musí být připsána na účet
zadavatele nejpozději den předcházející dni otevírání obálek (§ 24 odst.
2 zákona). Podrobné požadavky na poskytnutí jistoty a jeho prokázání jsou
uvedeny v zadávací dokumentaci.
18. Zadávací dokumentace: Zadávací dokumentace obsahuje podrobné podmínky
soutěže, formulář nabídky, projektovou dokumentaci pro provedení stavby,
neoceněný výkaz výměr prací a dodávek a závazné podmínky smlouvy o dílo.
Zadávací dokumentaci je možno vyzvednout v pracovních dnech od 9.00 do
12.00 a od 14.00 do 16.00 hodin po celou dobu soutěžní lhůty na adrese
pověřené osoby. Zadávací dokumentaci si objedná zájemce o veřejnou
zakázku osobně, písemně, telefonicky, faxem nebo elektronickou poštou
(recepce@certos.cz), a to nejméně 6 pracovních dnů před jejím požadovaným
vyzvednutím. Úhrada nákladů za použití reprodukční techniky při
poskytnutí zadávací dokumentace činí 28.500,- Kč, které je zájemce
povinen uhradit v hotovosti nejpozději v den objednání zadávací
dokumentace. Zadávací dokumentace bude vydána pouze proti prohlášení
statutárního orgánu nebo zmocněné osoby zájemce o veřejnou zakázku, které
musí obsahovat kromě identifikačních údajů zájemce závazek mlčenlivosti
zájemce o skutečnostech uvedených v zadávací dokumentaci a závazek
použití zadávací dokumentace výhradně ke zpracování nabídky. V prohlášení
musí být uvedeno jméno osoby oprávněné k převzetí zadávací dokumentace,
přílohou prohlášení musí být fotokopie oprávnění k podnikání zájemce
o veřejnou zakázku.
Podrobné podmínky soutěže, formulář nabídky a závazné podmínky smlouvy
o dílo jsou k dispozici rovněž na internetové stránce pověřené
osoby www.certos.cz. Zadavatel i pověřená osoba výslovně upozorňují
zájemce o veřejnou zakázku, že tato forma poskytování informací resp.
soutěžních dokumentů je doplňková a že zadavatel ani pověřená osoba
nenesou odpovědnost za případné odchylky takto poskytnutých dokumentů
oproti dokumentům zveřejněným v Obchodním věstníku a na centrální adrese
nebo oproti zadávací dokumentaci vydávané zájemcům pověřenou osobou. Vůči
zadavateli ani pověřené osobě tudíž nemohou být uplatňovány žádné nároky
na náhradu škody, která by snad vznikla některému zájemci o veřejnou
zakázku tím, že při zpracování nabídky vycházel pouze z dokumentů
zveřejněných na Internetu, aniž si vyzvedl zadávací dokumentaci způsobem
uvedeným v tomto článku.
19. Další podmínky soutěže:
a) Zadavatel si vyhrazuje právo změnit podmínky soutěže, zrušit
soutěž, případně odmítnout všechny předložené nabídky.
b) Zadavatel si vyhrazuje právo před rozhodnutím o výběru
nejvhodnější nabídky ověřit údaje uvedené uchazeči v nabídkách.
c) Zadavatel nepřipouští ve smyslu § 2g zákona variantní řešení.
d) Soutěž je omezena v souladu s § 5 odst. 2 písm. c) zákona na
tuzemské osoby.
e) Nabídky ani jejich jednotlivé součásti nebudou uchazečům vráceny.
f) Uchazeči v souladu s § 64c zákona nemají nárok na úhradu nákladů
spojených s účastí v soutěži.
g) Podmínky soutěže a zadávací dokumentace se navzájem doplňují, oba
tyto dokumenty jsou pro uchazeče závazné. V případě rozporu mezi
podmínkami soutěže a zadávací dokumentací se považuje za rozhodující
znění podmínek soutěže zveřejněné v Obchodním věstníku.
135832-42/01